/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Johnie 352086 2010. augusztus 4. 23:29
Válasz erre
ajaxa (124)
ajaxa (124
ajaxa (134)
ajaxa (134

Nos én sem tétlenkedtem, hanem elkezdtem a másik oldal palánkozását is amit tele palánkozok. Itt középtájon az illesztésekre már jobban figyelnem kell mivel a túloldalon benézve ugyanezek a sorok mint belső palánkok látszódni fognak. Ez a kőris furnér sikeresen életleníti a vágókészletem pengéit, ráadásul ma sikerült egy vágószerszámot kettétörnöm olyan erővel nyomtam neki.
Johnie 352085 2010. augusztus 4. 23:23
Válasz erre
Ez a tapétás fedélzeti palánk megoldás ,így a képeket nézve nem is tűnik rossznak. Az oldalpalánkozás is ezzel a módszerrel készül majd?
Valamint lenne egy kérésem, mégpedig a hordókészítés. Be tudnád mutatni lépésről lépésre hogyan csinálod képekkel illusztrálva? Előre is köszi! :-)
Johnie 352084 2010. augusztus 4. 23:18
Válasz erre
Egyre szebb lesz ez a Bellona. Tetszik!
dasboat 352083 2010. augusztus 4. 20:06
Válasz erre
fedelzet
fedelzet
tapétázás
tapétázás
mobilos kép
mobilos kép

Hali Trucker39!Jól haladsz,első hajóként kemény fába vágtad a fejszéd,de a képeket elnézve állod a sarat:-)minden elismerésem!
Közben kicsit én is haladtam...
Trucker39 352082 2010. augusztus 4. 18:19
Válasz erre
Kicsit haladtam én is a makett építésével.

Képek, leírások a szokott helyen.

www.papirmakett.hu/forum/viewtopic.php
Johnie 352081 2010. augusztus 4. 18:02
Válasz erre
tn_800x600_318916_49271_asan_85
tn_800x600_318916_49...
449465_94846_bri_73
449465_94846_bri_73
451612_97486_brig_77
451612_97486_brig_77

Helló. Eddig kartonpapírcsíkokkal csinálam az alap palánkozást. Mikor kész volt, nem adott elég erős tartást, ezért gyantás folyékony fával átkentem. Ez már megkeményítette a felületet, így le tudtam gittelni Neoflex autójavító tapasszal.
A mostani hajón az alap palánkozás is fa. Erre elég bármilyen fagittet rávinnem, de lehet, hogy ez is Neoflexel lesz kitömítve és símitva.
cario 352080 2010. augusztus 4. 17:17
Válasz erre
pcurtis 352079 2010. augusztus 4. 15:44
Válasz erre
Szia!
Nem téglából készült, csak úgy néz ki, fából építették.Onnan jobban lehetett az ellenségre szórni az "áldást".
cario 352078 2010. augusztus 4. 14:08
Válasz erre
Birema00
Birema00

hello,valaki nem épitett véletlenül római gályát? tanácstalan vagyok mert a fédelzeten lévő bástya ugy néz ki mintha téglából lenne ...
cario 352077 2010. augusztus 4. 12:34
Válasz erre
Egész jol halad a hajó,egyébként milyen anyaggal gitteled a részeket ? üdv
Johnie 352076 2010. augusztus 3. 23:28
Válasz erre
ajaxa (105)
ajaxa (105
ajaxa (102)
ajaxa (102
ajaxa (107)
ajaxa (107
ajaxa (110)
ajaxa (110
ajaxa (118)
ajaxa (118
ajaxa (117)
ajaxa (117

Egészen pofás kis hajó lett!
Dobok fel én is pár képet az enyémről. Szereztem mahagóni és kőris furnért, kissé vastagabbak mint a 0.6 bükköm de nem érik el az 1millimétert. A mahagóni könnyen törik-reped, de a kőrissel nekiláttam az alsó palánkozásnak. Ezt még hanyagul, elnagyolva teszem fel mert még nem szükséges itt annyira pontosnak lennem. A hézagokat mejd kitölti a fagitt, és egy átcsiszolás után jön majd csak rá a második réteg bükk palánkozás. De már most sokkal jobban tetszik a tartása a kőrispalánkozásnak mint az eddigi hajóimon alkalmazott alsó réteg kartonpapír megoldásom.
Szamuráj 352075 2010. augusztus 3. 06:52
Válasz erre
A SEA EMPIRE (94)
A SEA EMPIRE (94
A SEA EMPIRE (135)
A SEA EMPIRE (135
A SEA EMPIRE (136)
A SEA EMPIRE (136
A SEA EMPIRE (192)
A SEA EMPIRE (192
A SEA EMPIRE (205)
A SEA EMPIRE (205
A SEA EMPIRE (211)
A SEA EMPIRE (211

Sziasztok!
Találtam török hajókról képeket, van köztük hadi gálya és kisebb kereskedő hajó. Érdekes, hogy a leengedett vitorlarúdra feszítették ki a napellenző sátrat. Van egy link is:
www.barbaros.biz/DOWNLOAD.htm
Szamuráj 352074 2010. augusztus 2. 22:06
Válasz erre
Hahó!
Meg lesz öregbítve, amint kapok újabb szabadnapot! :)
Tanárúr
Jozsi 352073 2010. augusztus 2. 20:10
Válasz erre
Hali!
Szerintem.: A napszítta, barna hajótesthez egy kicsit meg kellene "öregíteni" a vitorlázatot.
Üdv.: Jozsi
cario 352072 2010. augusztus 2. 16:47
Válasz erre
ok ok ,már bele kezdtem és idáig meg teszi a ragasztó :) üdv
TAMAS78 352071 2010. augusztus 2. 16:16
Válasz erre
Szia, Cario!

Ha balzát használsz, tökéletesen elég a ragasztás. Ha egy pici géles pillanatragasztót is nyomsz rá, fél, max. egy perc után el is engedheted, már megfogta.

Tamás
Kalóz 352070 2010. augusztus 2. 15:50
Válasz erre
Én most a military-machine.blogspot.com oldalt böngészem, ott is rengeteg anyag van, igaz eléggé szétszórtan, ráadásul a deposit file oldalról elég lassú a letöltés, kivéve, ha valaki nem fizetős tag.
Kalóz 352069 2010. augusztus 2. 13:09
Válasz erre
És nem árt beregisztrálni, mert másképp lehet, hogy nem enged letölteni :(((
cario 352068 2010. augusztus 2. 12:05
Válasz erre
és még annyit hogy az oldal palánkozást ragasztjátok vagy apró szegekkel rögzititek ? üdv
cario 352067 2010. augusztus 2. 12:04
Válasz erre
01
01
02
02

Hello,tetszik a beltér gratula egyébként a padlólemezeken a léc formákat és szeg helyeket egy nagyobb fa lemezre rajzolod ? üdv
én is bele kezdtem első fa hajómba még viszonylag kezdetleges :
Szamuráj 352066 2010. augusztus 2. 12:00
Válasz erre
Hahó!
Látom a kötélzetnél tartasz a Bellona építésében, mert kötélverőt is eszkábáltál, hát elég munkás, az már biztos. Beleolvastam a papírmakett fórumba az építésedbe, félelmetesen néz ki. Gratulálok, nagyon szép munka. Nekem az angol hajók közül a Bellonánál 100 évvel öregebb sorhajók tetszenek, amelyekkel a hollandjaim ellen harcoltak. HMS Loyal London, HMS Swiftsure és társaik. Ősszel biztosan belekezdek egyikbe, a holland Fazant mellett. Egyelőre ez a kicsike török hajó érdekel nagyon. :)
Üdv!

Tanárúr
Szamuráj 352065 2010. augusztus 2. 11:46
Válasz erre
SDC10244
SDC10244
SDC10247
SDC10247
SDC10250
SDC10250
SDC10251
SDC10251
SDC10252
SDC10252
SDC10253
SDC10253

:)
Trucker39 352064 2010. augusztus 2. 09:02
Válasz erre
Hasonló jókat kívánok.

A kötélzet "munkálatokról" tudnék mesélni. Mostanában ültem(álltam) neki újra építgetni egy kicsit. Arra már rájöttem a Bellona építése során - de gondolom a többi sorhajó esetében is valahogy igy van - hogy mindenböl sok van. Tök mindegy, milyen részét építem, abból biztos hogy csinálni kell további 20-40-rengeteg hasonló darabot.
Most az oldalkötélzetre a hágószálakat erösítem fel. Csak az alsó szintre kell kössek kb 900 (kilencszáz)nyolcas csomót.
De mit tehetnék, nekem csak ezek a robosztus alkatú, nagy sorhajók tetszenek. Jól mutatnak az asztalon, a barátaim, meg tátott szájjal leülnek mellé, vagy hosszú ideig ácsorognak a makett felett és bámulják, pedig még nagyon sok munka van még vele. Remélem, készen még mutatósabb lesz.
Szamuráj 352063 2010. augusztus 2. 08:43
Válasz erre
SDC10232
SDC10232
SDC10234
SDC10234
SDC10240
SDC10240
SDC10243
SDC10243

Sziasztok!
Haladás az ottomán vitorlás ügyében. :)
A vitorla papír zsebkendőből van, szépen feltekerve. Szerencsére megúszom a kötélzetet, mert a gályákon elég primitív volt. Ma még lesz egy szabadnapom, így a strandolás mellett kihasználom minden egyes percét. Annyira fel tudja dobni a perzsa szőnyeg mintázata a kishajót, élőben sokkal hatásosabb a látvány.
További jó építkezést Mindenkinek!

Tanárúr
pcurtis 352062 2010. augusztus 1. 19:17
Válasz erre
Sziasztok!
Közérdekű információként szeretném közreadni:
www.farposst.ru - forum ( alulról a második a menüben ) - katalog - Conway Maritine Press ezen belül talán az összes Anatomy of the Ship-s füzet megvan. Ingyen letölthető. Az oldal ugyan orosz nyelvű, de ha jól emlékszem van angol fordítása is. Az oldalon érdemes még a flot-navy menüben is böngészgetni, illetve a papír-hajósoknak is vannak kiadványok. Rengeteg könyv és tervrajz van...
Jó böngészést!

Péter
lucky 352061 2010. augusztus 1. 15:18
Válasz erre
Urak!
2 db sebek terv a netről
data.hu/get/2818022/xebec.rar és a shipyard sebekje
data.hu/get/2467900/006_sebek.rar
vargagerp 352060 2010. augusztus 1. 13:22
Válasz erre
Johnie IGAZÁN köszönöm a gyorsaságot és kedvességed hogy ilyen gyorsan elküldted.
KÖÖÖSSSZZZI
Johnie 352059 2010. július 31. 22:03
Válasz erre
1
1
Halászkirály
Halászkirály

Nem sokkal nagyobb ám ez a hajóm a tiednél, eddig 37 centire nőtt. Az 1 képen látható felső 1765-ös állapotot szeretném megcsinálni, itt még nem volt neki rézborítása. Viszont díszesebb volt. Nagyon erősen gondolkodom rajta ,hogy csak minimális festést alkalmazok, a domináns szín a natúr fa lenne, kevéske fekete és minimális sötétbarna elemekkel. Hasonlót mint a Halászkirályon.
Johnie 352058 2010. július 31. 21:48
Válasz erre
Szamuráj 352057 2010. július 31. 21:29
Válasz erre
Kedves Tamás! Írtam neked emailt a San Martínnal kapcsolatban.
Tanárúr
lucky 352056 2010. július 31. 21:28
Válasz erre
Szia Johnie!
Az a kötél amit a csörlő mozgat végtelenítve van.Ehhez a nippers-ekkel rögzítik a tényleges horgony kötelet.
Tehát felhúzáskor a hajóoldalhoz közelebb esővel felkötik a végtelenítettre majd mikor ez a pont a tárolórekesz nyílásához ér oldják a kötést.
Leengedéskor sztem nem vacakoltak a csörlővel, mivel a horgony amúgy is húzta lefelé a kötelet.
Szamuráj 352055 2010. július 31. 21:19
Válasz erre
Na! Kezd alakulni, ez már méretes hajónak tűnik. A vízvonal alatti ki nem robbantott részén lesz rézborítás? Beereszted majd a fa felületet valamilyen lakkal?
Szamuráj 352054 2010. július 31. 21:16
Válasz erre
Szia!
A szőnyegeket a nyomtatóm festette meg. A festményt és a neten talált mintákat figyelembe véve döntöttem a színekben. A makett 34,5 cm hosszú, ez kábé 25 méteres hosszúságnak felel meg a valóságban. Az alapanyag a triplex karton (2 mm) és némi sztirol meg 0,5 mm-es karton. Maradék hajómakett alkatrészekkel kiegészítve, valamint a munkahelyemen gyűjtött kis fa hulladékok a kertből (Jókai Mór Emlékház, Balatonfüred). A triplex kartonba szikével bevéstem a deszka padlózatot. A festés: prisma color mahagónival lefújtam az alkatrészeket. Ez eltömítette a papír szőrös felületét. Ezután finoman csiszoltam a felületeket, majd panno color sziéna és umbra keverékével lefestettem. Ezután makettfestékekből kikevertem világosabb barna árnyalatokat, majd szárazecseteltem a felületeket. A teljes száradás (min. egy nap) után barna pasztellkréta porral átecseteltem, és matt lakkal rögzítettem. Nagyjából ennyi a története. :)
Tanárúr
Johnie 352053 2010. július 31. 20:46
Válasz erre
csörlő
csörl

Segítséget kérnék. Adva vagyon az alábbi hajócsörlő és a hozzá tartozó "végtelenített" kötél. Értem én a működését elméletben, de mégis gondban vagyok a gyakorlatival. A rajzot nézve elképzeltem hogy "megtekerem". Az óramutató járásával egy irányban felhúzom, ellenkezőleg tekerve leengedem a horgonyt. Eddig oké
! De mivel ott vannak a rögzítők ( Nippers) ezért egy-két méter tekerés után megakadna mindkét irányban. Jól gondolom-e és elképzelhető az, hogy ha tovább akarták lefelé engedni a horgonyt akkor kivették az első rögzítőt, és betették legutolsónak? (Visszafelé pedig fordítva munkálkodtak?)
TAMAS78 352052 2010. július 31. 20:02
Válasz erre
Megérkeztek, letöltődtek.

Köszönöm, Johnie, nagyon rendes tőled! Jövök neked eggyel (kettővel)! :)

Tamás
Johnie 352051 2010. július 31. 19:41
Válasz erre
Jó olvasást mindkettőtöknek:-)
vargagerp 352050 2010. július 31. 19:26
Válasz erre
JOHMIE tudom hogy nekem szántad de nekem is el tudnád küldeni ezt a két könyvet.
Email cím vargagerp@gmail.com
TAMAS78 352049 2010. július 31. 19:26
Válasz erre
Johnie!

Mi az hogy nem gond, még nagyon szépen meg is köszönném! Az emilcímem panzerschiff@freemail.hu

Tamás
Johnie 352048 2010. július 31. 19:23
Válasz erre
Johnie 352047 2010. július 31. 19:17
Válasz erre
col
col

Dasboat! Ez téged?
Johnie 352046 2010. július 31. 19:16
Válasz erre
galle
galle

Tamás! Nem gond ha küldenék egy könyvet .pdf-ben. Ha megvan akkor bocs.
TAMAS78 352045 2010. július 31. 18:39
Válasz erre
Szia, Szamuráj!

Én próbálom elkövetni a San Martínt 1/70-ben tavaly ősz óta, de az elmúlt közel fél évben szinte semmit nem haladtam vele. Mostanában gyülekezik bennem az erő és a késztetés, hogy folytassam.

Ha ez valóban egy számodra kedves hajó, akkor nagyon szívesen társalognék róla veled, hogy további információk ragadjanak rám a hajóról és a korról!

Üdvözlettel:
Tamás
Johnie 352044 2010. július 31. 15:46
Válasz erre
ajax (320)
ajax (320
ajax (319)
ajax (319
ajax (322)
ajax (322
ajax (324)
ajax (324
ajax (316)
ajax (316

Ma nem sokat haladtam a hajóval:-( Kivágtam egy darabból az orrtőkét, kiszélesítettem az asztalok lapját, és felragasztottam a legfelső fedélzetet.
Johnie 352043 2010. július 31. 15:39
Válasz erre
Egy éjszaka alatt meg is szőtted a perzsaszőnyeget? :-) Ügyes, ügyes!
Esetleg valamit megtudhatnánk a hajó méreteiről? Javarészt sztirolból készül ez is és olajfestékkel színezed?
Szamuráj 352042 2010. július 31. 07:06
Válasz erre
SDC10220
SDC10220
SDC10223
SDC10223
SDC10224
SDC10224
SDC10227
SDC10227
SDC10230
SDC10230

Sziasztok!
Újabb fejlemények.
Johnie 352041 2010. július 30. 15:30
Válasz erre
hms_warrior_lakosm_14
hms_warrior_lakosm_1...
hms_warrior_lakosm_15
hms_warrior_lakosm_1...

Üdv Tanárúr! Kövek lesznek, (inkább nagyon apró murva :-)),hordók is de túlzásokba nem akarok esni a berendezéssel. Inkább marad itt-ott szellős a tér. Világítás semmiképp nem lesz, (elég lesz így hogy a hajó oldala hiányzik ) de zseblámpával bevilágítva minden apróságra fény derül. Sajnos már most elkövettem egy szarvashibát: az asztalok kötélen függtek a menyezetről és nem lábakon álltak. Hmmm... ez van...
hajomester 352040 2010. július 30. 13:50
Válasz erre
Szép napot!
Kedves szamuráj! Ez a hajó nem egy kisméretű gálya, de még csak nem is galliote, mert az is min. 17-23 pár evezővel rendelkezett.
Kisebb gálya változat volt a brigantin ( nem tévesztendő össze a későbbi schonerbriggnek is nevezett kétárbocossal) 8-16 pár evezővel, evezőnként egy emberrel.
Illetve volt egy még kisebb típus is 6-12 evezővel, amit fregattnak neveztek.Hajód talán ennek legkisebb változataként nevezhető meg.
Sebeknek semmikép nem tekinthető, mert annak nem voltak evezőpadjai, ezek helyén ágyúsor állt.A sebek az egy nagy hajó, 28-32 ágyúval volt felszerelve.
Kisebb változatát feluccának nevezték. A feluccák csak kisméretű forgatható ágyukat hordoztak, és ezeknek sem volt beépített evezőpadja.
Az evezőhasználat ezeknél a hajóknál csak szükség esetén fordult elő, míg a gályáknál ez volt a fő hajtásmód.Éppen ezért a gályákat nagy szélesség-hosszúság viszonyszámmal (1:6, 1:7 ) építették. A kép alapján a Tiéd mintha nem tartaná ezt.
A mediterráneumban a keresztény és a moszlim hajósok egyaránt ugyanazon típusokat használták, gyakran a nevük is megegyezett.Különbséget tenni nem igazán lehet, legfeljebb a díszítésekben.
Mindez annak a következménye, hogy mindkét fél hajói a Kelet-Római (bizánci)hajózás örökségeként fejlődtek ki.
Erőltetett az a feltevés, hogy a Földközi tengeri muszlim hajók az Indiai óceáni arab dauk leszármazottai.
Ennek okán a lucky kolléga hivatkozott linkjének állításaiban súlyos tévedések fordulnak elő.
Viszont látásra.
lucky 352039 2010. július 30. 12:16
Válasz erre
Szamuráj 352038 2010. július 30. 11:11
Válasz erre
Köszönöm lucky! Este áttanulmányozom, nemsokára munka. :)
Szamuráj 352037 2010. július 30. 11:11
Válasz erre
SDC10212
SDC10212
SDC10213
SDC10213
SDC10215
SDC10215
SDC10216
SDC10216

Szia pcurtis!
A sebek tervrajza nekem nincsen meg, a korabeli festmények és a gályák tervrajzaiból következtettem ki, valamint az Occre Cazador nevű sebekjének makettjét is alapul vettem, amit különböző fórumokon mutatnak be. Nemrég érkezett meg a Zvezda janicsár készlete, nagyon jó minőségű és nem is drága, a játék-makett centrumnál rendeltem meg.
Üdv!
Tanárúr
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.