/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Jozsi 350735 2009. november 30. 17:44
Válasz erre
Johnie 350734 2009. november 30. 17:36
Válasz erre
Szevasz Tanárúr!
3 cm. a csónak. Bizony a kormánylapát elmaradt de igyekszem pótolni:-) Nem csak a mászókák ,hanem még 30db macskafej is hiányzik a bal oldalról:-) De jó lenne már túl lenni rajta...
Holnap-holnaputánra elmúlik a zsibbadás, úgy hallottam eddig aki beoltatta magát mindenkinek zsibbadt a karja kinek kevésbé, kinek jobban. (biztos dolgozik az immunrendszered az inaktív halott vírus ellen:-)
Szamuráj 350733 2009. november 30. 17:18
Válasz erre
Szia Mester!
Alakulgat. Mekkora az a kis csónak a főfedélzeten? :) Hogyan csináltad? A tatján a kormánylapát és a rúd hiányzik. :)Látom az állókötélzettel meggyűlt a bajod, ahogy figyelem a bal oldalán még hátra van a mászókák elkészítése. Kitartást hozzá! Én most szüneteltetem az építést a H1N1-es oltás miatt zsibbad a bal oldalam, sajna.
További jó munkát!
Tanárúr
Johnie 350732 2009. november 30. 14:36
Válasz erre
asan (643)
asan (643
asan (637)
asan (637
asan (642)
asan (642
asan (644)
asan (644
asan (653)
asan (653

Sziasztok! Ismét képek, de továbbra is csak apróságok. Csináltam pár közelit. Szamuráj, mivel láttam a hajódon szegecseket, gondoltam az ágyúablakok zsanérjait kicsit "megszegecselem". Bigboy: a matt lakk bevált:-) Készülőfélben van a tatlámpa is, de az állókötélzetet még mindig nem sikerült befejeznem pedig már nagyon unom. Józsi: te merre vagy?
szondij 350731 2009. november 29. 18:47
Válasz erre
Santa_Maria
Santa_Maria

Sziasztok!
Eladásra kínálom ezt a Santa Maria 1/100-as makettet.
bigboy 350730 2009. november 27. 17:55
Válasz erre
Üdv, már maga a kérdés is bonyolultabb mint hinnéd.Mi be van gyakorlatod? Szerintem ha fel veszed velem a kapcsolatot, (Skype.MSN) adatlapomon ott az elérhetőségem.Szívesen segítek. Meg tudjuk beszélni ,mi az a irány ami felé orientálódj.
bigboy
Szamuráj 350729 2009. november 27. 17:47
Válasz erre
Szia vendég!
Megint írok, közben találtam cseh Smer maketteket, vannak hajóik is, elég barátságos áron, a legdrágább 2800 pénzbe belefér. Itt vannak a linkek:

www.smer.hu/i/SMER_katalogus_2008-2009.pdf www.smer.hu/i/SMER_arlista_2009.xls

A papírmakettes oldalon a GPM viking hajója 890 forint. :)

Üdv!
Johnie 350728 2009. november 27. 16:48
Válasz erre
Helló vendég! "Megkérnélek titeket, hogy ajánljatok egy olyan makettkészletet, amin könnyen bele lehet jönni a vitorlásépítésbe" Hááát akárhogy is nézem nem létezik olyan legelső készlet amelyik elkészítése után annyira bele lehet jönni az építésbe hogy az mondja az ember : ezután jöhet bármi mert bármelyiket könnyen megépítem. El kell kezdeni egy egyszerűvel, utána egy kissé nehezebbel folytatni ,majd így haladva ,tapasztalatot gyűjtve , hónapok ,évek múltán már könnyen összerak az ember egy vitorlást. Így hát én is azt ajánlom amit Szamuráj, ha még sosem építettél hajót akkor válassz egy olcsóbb , kevés darabszámú kitet ,nem baj ha műanyag. Ha elkészültél és megtetszett a dolog akkor lépj egy szinttel tovább , nagyobb hajó, esetleg fahajó, majd saját építés és így tovább. Az idő haladtával szükséged lesz egy rakás szerszámra is amikkel még további szebb hajókat leszel képes csinálni. Szerintem :-)
Szamuráj 350727 2009. november 27. 15:53
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis kitérőt tettem és megcsináltam Willem van de Veldét 1/35-ben. :) Legalább a nagy rajzolót örökítsem meg. Egy kis csónakban lesz majd a művészúr, ahogy éppen kezében tart egy papírost és elmélázva nézegeti az előtte felvonuló flottát és erősen töri a fejét, vajon melyik hajót rajzolja le? :)
Estére megrajzolom, hogy miről is beszélek pontosan. :)
Üdv!
Szamuráj 350726 2009. november 27. 15:48
Válasz erre
Szia Vendég!
Valami egyszerűbb hajót lehetne kezdésképpen megcsinálnod. Milyen fajta hajómakettre gondoltál? Műanyag kit, vagy esetleg a hagyományos fából készültre? Ezen utóbbi készletet szinte kizárólag csak neten fogsz találni, nem olcsóak (Arestenia Latina, Mamoli, Sergal, Constructo, Caldercraft a legmenőbb gyártók). A műanyag maketteknél a heller és a revell a legismertebb. Heller maketteket szintén neten tudsz rendelni, van magyarországi forgalmazója, de csak a legismertebb és legbonyolultabb vitorlásokat lehet rendelni, jó sok pénzért. A revellnek vannak egyszerűbb kitjei, mint a viking hajó, vagy a Hanza kogge. A Zvezda is egyre szebb műanyag hajókat ad ki, pl az ókori evezős gályákat, mondjuk ezek drágák. A másik módszer, hogy beszerzel különböző vastagságú faléceket és vagy tőlünk, vagy a net segítségével töltesz le rajzokat, majd azok alapján elkezdesz építkezni.
És most jön egy szerintem neked való megoldás: a www.papirmakett.hu oldalon számos papírmakett hajó kapható, vannak köztük olcsóbban (Maly Modelarz, GPM) és drágábban (Shipyard) beszerezhetőek. Javasolnám az olcsóbbakat.
Egyelőre ennyit mondanék, jó keresgélést. Ha valami van, kérdezz tőlünk.
Üdv!
Szamuráj, a Tanárúr
vendég 350725 2009. november 27. 15:20
Válasz erre
sziasztok!

Megkérnélek titeket, hogy ajánljatok egy olyan makettkészletet, amin könnyen bele lehet jönni a vitorlásépítésbe
Johnie 350724 2009. november 27. 13:39
Válasz erre
Hogy ez nekem eddig miért nem jutott eszembe!
bigboy 350723 2009. november 27. 13:17
Válasz erre
Üdv igen 28 mm . Híg matt lakkal kezelnéd a kötelet? Ha meg szárad tartja az alakját.
bigboy
Johnie 350722 2009. november 27. 13:10
Válasz erre
28 mm? Jól írtad, nem 28cm? Persze hogy jól írtad. Te még nálam is fanatikusabb vagy! :-) A kis csónak a hajómon 30 mm , te egy egész hajót építesz ekkora méreten! Megáll az ész! A hajóm ha eredetileg nem is annak szántam ,szintén ajándék lesz a leányzónak mert látom hogy tetszik neki. Igaz számításaim szerint csak jövőre leszek kész vele. Most már varrógépe is van , egy villanyos Singer Starlet, úgyhogy talán vitorlák is lesznek rajta. Egy csomó elképzelésem van még mit csinálnék a hajómon ami talán feldobná, pl. a csukott ágyúablakokra "nyitókötelet", meg ilyen apróságokat. Egy kis gondom van még ami a kötélzettel kapcsolatos: ekkora méretekben semminek nincs súlya és nem tudom hogy a belógásokat majd hogy készítem el ha eljön az ideje. Már a horgonynál szembesültem ezzel a gonddal , a vastag kötél nem lóg, a csigákon átvezetett kötél viszont nem lett feszes mert nincs súlya a réz horgonynak.
bigboy 350721 2009. november 27. 12:05
Válasz erre
Üdv és köszönöm a jókívánságokat.Nagy örömmel küldtem segítve ezzel munkádat.Tetszenek a hajóid .Egyszer mikor még papír vitorláshajókat építgetem ,csináltam egy 28 mm hosszú Golden Hin-det.Amit elkészülte után 2 nappal, szerelmi zálogul oda adtam egy leányzónak ,természetesen fölöslegesen.Jövőre ha kész vagyok a jelenlegi futó repcsis dióval ,ismét belevetem magam a vitorláshajó építésbe,szegények ott várnak türelemmel a polcon.
bigboy
Johnie 350720 2009. november 27. 11:20
Válasz erre
Üdv bigboy! Én viszont értékelem a segítőkészséged, és örvendek ,hogy csak úgy meglepiszerüen érkezik egy ajándék az építés alatt levő makettemhez. Eddig is sokat segítettél , és remélem e jó szokásod megmarad, aki ezt nem értékeli az nyeljen arzént :-). Ismét egy nagy köszönet, és jobbulást, mielőbbi gyógyulást kívánok.
Solo 350719 2009. november 27. 11:08
Válasz erre
Gyere el klubba és lefotózzuk neked. :)

Csak szólj előtte. :)
bigboy 350718 2009. november 27. 10:37
Válasz erre
Üdv szívesen van még,csak nem mindenki örül ha küldök ,emailben képeket kiadványokat.
bigboy
Johnie 350717 2009. november 27. 09:04
Válasz erre
Szervusz! Szami kérjél a Jézuskától egy digitális fényképezőgépet karácsonyra! Picit gondolkodóba estem mi lenne ha én is ezt kérném, de elhessegettem a gondolatot és marad a kívánságlistán a farostlemez, a furnér, a kistokmány, a kis köszörű, szóval csupa makettezéshez szükséges dolog.
Bigboy! Az általad küldött 39mb! méretű 30000x17293 pixel felbontású .jpeg kötélzetrajz a Szent Mártonról megérkezett épségben egészségben, kicsit elszöszmötölt a gép mire megnyitotta, de nagyon szép részletes. Nagy köszönet érte!
Szamuráj 350716 2009. november 27. 05:46
Válasz erre
Jó reggelt jó reggelt!
Ügyeskedtél megint! Gratulálok, nagyon szép lesz a kis hajó és ötletesek a dolgok, amikből kihozol például egy horgonyt. Én addig nem fogok sűrűn képekkel szolgálni, amíg meg nem tudom vásárolni a fényképezőt, jelenleg a revell Batáviába fektettem be, a következő beruházás egy hónap múlva lesz a fényképező személyében. :)
Jócskán módosítottam a dioráma elrendezését. Rájöttem, ha a Batáviát keresztbe teszem, zsúfolttá fog válni az egész jelenet, így azt mellőzöm. Egy kicsit csalódtam a revell készletében, sok alkatrész túlméretezett. A kötélbakok és a kötélzet leszorító fapeckek simán elmennének 1/96 méretarányban. Odahelyeztem az 1/144-es emberkét az egyik kötélbakhoz, hát igencsak liliputi érzésem támadt. Egy szónak is száz a vége, a Batáviát később fogom egy nagyszabású felújítással megépíteni, az eredeti alkatrészek kb 30 %-át hagyom meg. A többi jó lesz tartalékba a kis dobozban. :XD
Üdv!
Tanárúr
Johnie 350715 2009. november 26. 23:23
Válasz erre
asan (604)
asan (604
asan (605)
asan (605
asan (612)
asan (612
asan (613)
asan (613
asan (615)
asan (615
asan (620)
asan (620

Ismét szép jó estét! Úgy néz ki már csak én jelentkezem a topikban?:-) Kész vannak a horgonyok 1,5-es réz villanydrótból. A mai napon csak ennyire futotta.
Johnie 350714 2009. november 25. 23:20
Válasz erre
asan (595)
asan (595
asan (596)
asan (596
asan (597)
asan (597
asan (600)
asan (600
asan
asan

Sziasztok! Ismét jelentkezem képekkel, végre ma sütött a nap és jobb minőségüek is készülhettek. Igaz látnivaló nem sok akad mert csak apróságokat csináltam: kötéldarut a csónakhoz, egy rakás kötélcsigát, és lassan kész lesz az állókötélzet is.
Johnie 350713 2009. november 22. 21:28
Válasz erre
Köszönöm a linket, pár hónapja még bent volt a böngészőm Kedvencei között sok egyéb másikkal, de op rendszer csere miatt elvesztek. Hát igen ,nem marad más hátra mint leutánozni a már megépült Szent Ferenceket amik szintén az Artesania gyártótól fogantak :-)
Szamuráj 350712 2009. november 22. 16:25
Válasz erre
Kötélzet rajzot nem találtam, viszont ajánlom a linket. Érdemes tanulmányozni azt a San Franciscót is.

modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php
Johnie 350711 2009. november 22. 15:47
Válasz erre
PageA
PageA
PageB
PageB
PageC
PageC
Sails
Sails

Szia Szami. Elvileg két pajzsnak és egy nagy hajólámpának kell ott lennie a makettgyártó szerint. A Szent Ferencről eddig nem találtam festményt, rajzot, és még azóta is keresem a makettgyártó kötélzetrajzát. Összesen eme 4 rajz alapján építem
Szamuráj 350710 2009. november 22. 15:34
Válasz erre
Ügyes vagy, nekem tetszik. Főleg az utolsó két kép a hangulatuk miatt. Jó nagy köd van arra is, ahogy kiveszem a háttérből. :P Egy kis megjegyzés: A fartükör felső elkeskenyedő részén általában a hajó névadójának portréja szokott lenni, jelen esetben, Szent Ferencé. A tiedén mi van? Nem emlékszem már rá, majd visszakeresem a korábbi képeidet.
Üdv!
Johnie 350709 2009. november 22. 15:26
Válasz erre
asan (568)
asan (568
asan (569)
asan (569
asan (571)
asan (571
asan (578)
asan (578
asan (585)
asan (585

Helló Tanárúr! Az alsó 30 macskafejjel és feszítőkötéllel kész volnék, elég monoton egy meló. Ne is mondd, csigából még több kell, de a csigát legyártani egyszerűbb lesz mint a macskafejet (Legalább is nekem ). Felhelyeztem az árbocok felső részét is, de így már nem fér be a hajó a fiókomba :-) szerencsére találtam neki egy másik biztonságos helyet ahol aludjon addig míg ismét nem megyek dolgozni.
Szamuráj 350708 2009. november 22. 09:26
Válasz erre
Szevassz Johnie!
Alakulgatnak a dolgok, látom izzadsz rendesen a macskafejekkel. Ha meglesz az összes, utána jön még a java: a kötélzet további része, a vitorlák felrakása, ahhoz tartozó kötelek, csigák, stb. Kitartást!
Üdv!
Szamuráj 350707 2009. november 22. 09:22
Válasz erre
Szia Ltg!
Valami elérhetőséget tudnál adni?
Email mondjuk?
A dioráma elkészültét kora tavaszra tervezem. Az alap megvan, 50 x 70 cm-es rajztábla. Tegnap Veszprémben a börzén be tudtam szerezni 1/144-es figurákat 1000 forintért, egy harcjármű maketthez voltak, igaz sokat kell rajtuk alakítani, de ez van. 12,5 mm-es figurák, nagyon kicsik.
Üdv!
Johnie 350706 2009. november 21. 15:36
Válasz erre
asan (555)
asan (555
asan (556)
asan (556
asan (560)
asan (560
asan (561)
asan (561

Jó napot, jó napot! Ma kipróbáltam mire képes a 0,4mm-es furóm. A 2.5mm-es átmérőjű bükkfa macskafejet nagy nehézségek árán 3 ponton átfúrtam. Megszenvedtem vele. A vékony barna színű cérnám is erőszakkal ment csak át rajta :-) Maradok az imitációnál, mert az alsó kötelekre elég lenne a 60db macskafej, de a felső kötelekhez is kellene 24db. Mire elkészíteném mindet ,megöszülnék :-)Pedig tudom, hogy szépen mutatna. Valamint csináltam egy 2mm-es duplafuratú csigát. Ha lassan is de haladok.
Ltg 350705 2009. november 21. 10:30
Válasz erre
Szia Szamuráj!

A festmény tökéletesen az amire én is gondolok! A régebbi hajó megélhette/túlélhette az újabbat. Sajnos a Batavia nem volt egy hosszú életű hölgy! 1628-ban Amszterdamban tették vízre és nem egészen egy év múlva süllyedt el.
Nem vitatkoznék a Vörös Oroszlánnal sem igazándiból. Rudolph Hoeckel rekonstruált egy Roter Löwe nevű galleont( Modellbau von Schiffen des 18 und 17 Jahrhunderts. (Bielefeld)1978),amelyet 1597-ben Hollandiában építettek, majd 1601-ben a brandenburgi választófejedelem megbízásából vásároltak meg és a balti vizeken szolgált. Ezt a hajót sokszor emlegetik Gouden Leeuw néven is, amely az eredeti holland neve lehetett. Akár vörös, akár arany volt az oroszlán szinte mindíg volt egy két ilyen nevű németalföldi hajó a vízen. Ez amolyan állandó név volt. Vagyis az, hogy 1628-ban egy ilyen nevű és ilyen építésű hajó találkozzon egy új építési módú hajóval egyáltalán nem lehetetlen.

Amennyiben tudok neked segíteni a munkádban dokumentációval, információval, bármivel szivesen teszem. Nagy érdeklődéssel várom a kész diorámát!

üdv, LS
Jozsi 350704 2009. november 20. 20:29
Válasz erre
Hali Ltg!
Ha ilyen pontosan, szinte napra készen levezetted a hajók előéletét, akkor miért ajánlod azt, hogy találjon ki egy hollandus nevet? Miért lenne az baj ha esetleg két korban és "dizájnban" összeillő hajó, egy JÁTÉK-ban szerepeljen? És miért jó az, ha a dátumot 1615- ről 1628-ra változtatja?
Én ajánlom Szamurájnak, hogy csinálja a "diót" úgy ahogy elképzelte. Egy-két év eltérés a látvány szépségét nem befolyásolja.
Dicséretes a történelmi hozzáértés, de avval nem szabad elrontani a kreativitást.
Az adatlapodon azt látom, hogy nem regisztráltál még. Pótolnád?
Üdv:. Jozsi
Szamuráj 350703 2009. november 20. 13:27
Válasz erre
1630Amsterdam
1630Amsterdam

Ltg!
Köszönöm a tippet! Találtam egy 1630-ban készült festményt, ami Amszterdam kikötőjét mutatja. A festmény jobb oldalán van egy, a Roter Leeuw-hoz nagyon hasonló hajó. Lehet, hogy megoldódni látszik az időbeli eltérés problematikája. Két év az nem sok eltérés 1628-hoz képest. :P
Most már csak ki kell nyomozni, hogy hívták a hajókat ebben az időben.

Üdv!
Ltg. 350702 2009. november 20. 12:12
Válasz erre
Szamuráj!

Amit a méretarányokról írtál én is hasonlóképen gondolom! Azoknak a hajóknak a valós méretei tényleg csak véletlenül találhatnánk el.
Ha jól megnézed a Batavia-t és a Roter Leeuw-ot magad is látod, hogy két teljesen más karakterű hajóról van szó. Egyszerüen más-más kor termékei. Véleményem szerint 1615- ben az átmeneti hajótipus volt a menő, ami még hasonlít a gallionhoz, de már nem is egészen ugyanaz. Ez hosszú, de a lényeg az, hogy a Batavia jellegű hajó még nem lehetett ott, akkor.
Fordítva viszont igaz lehet a dolog! Ha átdátumozod pl. 1628-ra a diorámát, akkor előferdülhetett az ilyesféle találkozó, hiszen a hajók jó sok ideig lehettek akár vizen (Vörös Oroszlán). A problémával, amit felvázoltam inkább a datálásra akartam felhívni a figyelmedet. Az gyanús nekem, hogy ez a konkrét két hajó találkozhatott-e egymással?
Maga diorámatéma szerintem telitalálat, látványos és megregadó! Talán nevezd át a galliont, valami jól hangzó hollandus hajónévre!

A REEDE VAN TEXEL dioráma olyan hajókat vett figyelembe tulnyomórészt, amelyeket pontosan tudtak rekonstruálni a korabeli és megbízható képi ábrázolásokból (főleg a két van de Velde ábrázolásai nyomán). Ezért van az általad is említett anomália.

üdv, LS
Szamuráj 350701 2009. november 20. 10:47
Válasz erre
Szia Ltg!
Hoppá, akkor a Batavia nem lesz jó a diorámába. :( Tulajdonképpen azért őt szándékozom itt bemutatni, mert egész hajótestű makett és ebben a méretarányban csak ez az egy makett illene a témához. 1/150, illetve 1/144 méretarány szerintem hanyagolható annak tükrében, hogy egyes szakirodalom angol avagy amszterdami/rotterdami láb hosszmértékben adja meg a hajók méretét. Akkor azt kérdezem tőled, hogy 1615 körül létezett-e a Batavia-hoz hasonló kialakítású hajó? Akkor erre az időre datálnám a diorámát, talán még a Roter Leeuw is megvolt. Ez az 1597-es Roter Leeuw, ami részt vett az 1607-edik évi gibraltári csatában.

Egyébként amikor olvastam a Texel dioráma leírását, rögtön az elején ez állt: A 17. századból származó hajók hiteles másai megtöltik a diorámát, azonban ezek többsége soha sem volt így együtt, egyszerre, egy időben. Ez először zavaró lehet. Ennek ellenére az ide látogató részletes képet kap a 17. századi holland hajó típusokról.

Egy másik megoldás az lenne, ha két külön diorámában mutatnám be. De ahhoz nincs kedvem, egyet szeretnék építeni.

Üdvözlettel!
Tanárúr
Ltg. 350700 2009. november 20. 09:16
Válasz erre
Szia Szamuráj!

Drukkolok neked! Nálam a 17. sz-i holland hajók a felülmúlhatatlan alapok!
Csak felhívom a figyelmedet a következőkre:
1. A Revell által megformázott VOC Batavia eredetije 1629. június 4-én zátonyra futott az Abrolhos -szigetek előtt a Morning Reef-en, Nyugat- Ausztráliában. A legénység ezekután horrorba illő brutalitással mészárolgatta egymást.
Mindezekből következik, hogy a Batavia 1630-ban nem lehetett a texeli révben, mivel az előző évben a Föld túloldalán már elsüllyedt.
2. Melyik "Roter Leeuw"-ról van szó a diorámában? A "Vörös Oroszlán" nevű gallion 1630-ban már valószínüleg nem volt vízen (ezt nem állítom biztosan, de kibogarászom). Emlékezetem szerint brandenburgi szinekben hajózott utolsó idejében.
3. A pinass/yacht kérdés egy érdekes probléma, bár a dioráma szempontjából érdektelen.

üdv, LS
Szamuráj 350699 2009. november 20. 06:49
Válasz erre
beolvasás0001

Az oldalára döntött Batavia (Revell készlet, hamarosan megérkezik)azt próbálja demonstrálni, hogyan javították a 17. században a hajók vízvonal alatti részét.
beolvasás0001

Goedenmorgen!
Megterveztem a dioráma második verzióját, kicsit kibővítve az első tervemet.
Üdv!
Regal 350698 2009. november 19. 14:51
Válasz erre
Szia Johnie!

Köszönöm a tippet, kipróbálom.
Üdv,
Regal
Johnie 350697 2009. november 19. 12:29
Válasz erre
asan (85)
asan (85

Szia Regal! Tudom ajánlani még tömitőanyagként a "folyékony fát" amit barkácsáruházakban lehet kapni mindenféle színben ( bükk, dió, tölgy, fenyő) Illata hasonlít a Palmatex ragasztóéra és kőkeményre szárad.
Regal 350696 2009. november 19. 12:01
Válasz erre
Köszönöm a tippet én még arra gondoltam, hogy faragasztót keverek csiszolt fa-porhoz, mert "tükörsimára" szeretném csiszolni a palánkozás felületét.

Regal
Szamuráj 350695 2009. november 19. 11:47
Válasz erre
Szia!
Aha, jó ez a cérna, én nagyapától örököltem (vitorlázott fiatal korában), de sajna fehéret, meg citromsárgát, fekete pont nem volt neki. Egyébként ha méhviaszos gyertya szélén lehúzod a cérnát, a maradék szöszök is eltűnnek róla, mert minimális azért van rajta. Legalábbis hunyorogva találtam párat múltkor az otthoni tekercsen. :)
Üdv!
Szamuráj 350694 2009. november 19. 11:43
Válasz erre
Szia Regal!
Az attól függ, mennyire vékonyak a rések a palánkok között. Valószínű, hogy az évek elteltével kicsit összement a palánk faanyaga. Ha nagyobbak a rések, akkor fagittel, vagy valamilyen más tömítővel kezeld, lehetőleg úgy, hogy nem kened össze a palánkokat körülötte. Viszont ha minimálisak a rések, pillanatragasztót folyatsz a megfelelő helyre és összecsiszolod a palánkokat, a keletkező finom fapor tömíti a rést. A selymes-matt lakk tökéletes és ki fogja emelni a palánkozást. Üdv!
Tanárúr
Regal 350693 2009. november 19. 08:27
Válasz erre
Sziasztok,

egy kis tanácsra lenne szükségem: pár éve kezdtem a Constructo Bountyját, bepalánkoztam, most akarom kitömíteni a vékony réseket, aztán akril lakkal lefújni. Ti mivel szoktátok tömíteni/kezelni a fa felületet? Én selymes matt fényt terveztem neki..

Üdv,
Regal
Johnie 350692 2009. november 19. 07:55
Válasz erre
asan (551)
asan (551

Jó reggelt! Nekiláttam az álló kötélzetnek. A felhasznált fekete cérna 100% polieszter :-) (nem szöszösödik, nem túl vastag, jó erős, és látszik rajta a sodrás)
Szamuráj 350691 2009. november 19. 06:52
Válasz erre
Szia Jozsi!
Hát igen, az. Most, hogy a fotókon nézem, elég idegesítőnek hat. :( Igyekszem újat csinálni, mert nem tetszik. :)) És ahogy nézem a fedélzeti ágyúnyílások felett ott az ujjlenyomatom a festésben. Szóval van mit javítani, alakítani.
Üdv!
Jozsi 350690 2009. november 18. 21:37
Válasz erre
Szeva!
A szellőző rács drótháló? Ha igen, kár lenne ilyen rossz ötlettel elrontani a hajót.
Üdv.: Jozsi
dasboat 350688 2009. november 18. 16:34
Válasz erre
Szamuráj a hajódnak a hajómakett.hu-n a helye,hogy mindenki lássa milyen szépen lehet festeni is a hajó makettet és koszolni,sérüléseket imitálni meg diorámába helyezni.Gratula!
Szamuráj 350687 2009. november 18. 16:29
Válasz erre
Szia!
Igen ez az a ragasztó. Olcsó és pont jó. :)
Üdv!
dasboat 350686 2009. november 18. 16:24
Válasz erre
BA2570
BA2570
RIMG0178
RIMG0178

Szia Szamuráj!Erre gondolsz ezt kell keresni a papírboltban? Üdv és köszönöm a válaszod!
Johnie 350685 2009. november 18. 16:18
Válasz erre
Egész jó, legalább is nekem tetszik. Egyszer valamikor réges rég van annak már 15 éve is csináltam egy nagyon nagyon pici (kb. 10 centiméteres) fantáziavitorlást papírból aminek nem volt vízvonal alatti része. "Vízre" fektettem , ami összegyűrt majd kisímitott és végül zöldes kékes színre festett alufóliából csináltam. A habok szódabikarbónából készültek :-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.