/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Johnie 350529 2009. október 14. 16:21
Válasz erre
Nicsak tényleg! A jobb minőségű és dátumozott képek egy Hyundai A9325 digit géppel készülnek ami a munkahelyem tulajdona. Úgy látszik ha lemerül elfelejti a dátumot? A dátumnélküli, kissé zöldes képek egy Sony Ericsson K550i mobillal. Szerencsére a hajó most készül, ha tavaly készült volna már nem tudnám alkalmazni a segítségeteket ...:-)))
Essex 350528 2009. október 14. 16:04
Válasz erre
Úgy adod elő, mintha most csinálnád, pedig ezek a rajta lévő dátum szerint tavaly januári képek... :-)))
Johnie 350527 2009. október 14. 13:28
Válasz erre
Szombat este elutazom (nem a fővárosba), és csak hétfőn reggel jövök haza. Kaposváron nem rendeznek makettversenyt?:)) Amúgy ti neveztek is a hajó kategóriában?
lucky 350526 2009. október 14. 08:34
Válasz erre
ezen a hétvégén a Stefánia úton
Johnie 350525 2009. október 14. 07:49
Válasz erre
asan (276)
asan (276
asan (278)
asan (278
asan (279)
asan (279
asan (286)
asan (286

Végre 4 nap kihagyás után ismét elő tudtam venni a kishajóm. Egyszerüen nem volt időm vele foglalkozni a munkahelyen, dolgoznom kellett! Áramszünet, most meg ez a szél betesz a gyárnak. Ma este végre a függöleges ágyúablakok közötti rácsozást tudtam megcsinálni ,de csak az egyik oldalon. Illetve megpróbáltam hurkapálcából ágyút esztergálni. Bolyai? Mikor lesz és hol?
Jozsi 350524 2009. október 13. 21:30
Válasz erre
Johnie 350523 2009. október 13. 15:55
Válasz erre
Köszönöm a linket, elolvastam a cikket, főleg a vitorlás részt. Szerintem nagyon szépen megoldotta a vitorlákat, bár ő 1/75 ös méretarányú 90cm hosszú és 60 cm. magas hajóhoz készítette őket. Az én hajóm csak 24 cm hosszú, a méretarányát is csak megsaccolni tudom, kb. 1/150. Picikék lesznek a vitorlák is ( ha lesznek) de próbálkozni fogok. A spanyol vitorlákon levő függőleges csíkozás eredetileg 70 cm széles volt, ez 1/100-ban 7mm. Ha a körülbelüli méretarányomat vesszük akkor 1/150= 4.6mm?.
Johnie 350522 2009. október 13. 15:09
Válasz erre
Selyem fényű Humbrol lakkom van, azzal vontam be a Bellona vízvonal alatti barna részét. Valóban nem csillog úgyhogy javaslatod elfogadva azzal fogom lelakkozni. Majd a kész hajó (ha szép lesz) lehet, hogy kap egy kis fejjel lefelé fordított "akváriumot".
Jozsi 350521 2009. október 12. 20:33
Válasz erre
Szia!
Javasolhatnám a selyem fényű lakkot? Nem csillog és a matt lakk nagyon fogja a port.
Údv.: Jozsi
Szamuráj 350520 2009. október 12. 20:29
Válasz erre
www.freeweb.hu/olli/reale.html
Talán most működik a link.
Szamuráj 350519 2009. október 12. 20:28
Válasz erre
Olvasd el ezt a cikket, tanulságos. Van benne utalás a vitorlázat elkészítéséről. Elég kalandos úton oldotta meg az illető.
Tanárúr
www.google.hu/url
Johnie 350518 2009. október 12. 16:40
Válasz erre
8.ßbra
8.ßbra

Igen ,láttam és csak ámulok és bámulok azóta is ezen a diorámán. Hát igen a vitorlákkal vagyok a legnagyobb gondban. Az én kezem alatt valahogy nem engedelmeskedik a szövet. Van egy Santa Mariám amit pont emiatt voltam kénytelen vitorlák nélkül megépíteni. Varrógépem nincs és ezzel a hajóval is elérek majd arra a pontra, hogy el kell döntenem mi legyen a vitorlákkal. Maga a modell nem nagy úgyhogy icipici díszes hímzett vitorlákat egy amúgy ís szövetanyaggal kétbalkezesen bánó fószertől ne várj:)) Pedig de jó lenne...
Szamuráj 350517 2009. október 12. 16:24
Válasz erre
Szia!
Aha látom már a festést. :P A matt lakkos megoldás nekem is tetszik. A pajzsok biztosan feldobják a kész makett látványát. Érdemes lenne keresni képeket a San Francisco vitorlázatáról, mert számos Armadát bemutató oldalon láttam, hogy a 'spanyol' hajóhad vitorláit igencsak díszesre varrták. Nézted már a holland hajókat bemutató texeli diorámát? Lehetne tanulmányozni a hajóit, valami elképesztő mennyire élethűen mutatja be ezeket a 17. századi hajókat. Willem van de Velde által festett olajképek és rajzai alapján tervezték meg az egészet. A fleute, amit építek, vízvonal makett lesz, egy kisebb yacht és pár csónak társaságában. Sajnos már nincsen fényképezőm, de majd valahogy megoldom az épülő hajó bemutatását.
Tanárúr

www.modellmarine.de/index.php
Johnie 350516 2009. október 12. 16:00
Válasz erre
festetlenül
festetlenül
lefestve
lefestve
pajzsok
pajzsok

Jó napot Tanárúr!
A hajóm már le van festve, úgy látszik a képeken ez nem igazán látszik? :) Természetesen egy nagyon híg barnás-fekete elegyet kentem rá, hogy a fa palánkok erezete ne tűnjön el. Jobbára ez a barnás szín fog dominálni az egész hajón, kivéve a dörzsfákat amik sötétbarnák, majdnem feketék lesznek. Egyedüli színes dolgok a "pajzsdíszek" lesznek , ezek arany, piros és fehér színt kapnak. Majd a legvégén a hajótestet matt lakkal kezelem, nem akarom, hogy csillogjon, villogjon.
Nézegettem a saját építésű tengeralattjáróid, és gondolom sok hasonlóság lehet a fő hajótest kialakítása során (karton váz és bordák, gyantás külhéj, a végén gittes lesímítás). Nekem az első kartonpapírgerinces papírbordás hajóm a gyantás-gittes száradás alatt elvetemedett, ezért ez a galeon már fa gerinccel és bordákkal készült.
Szamuráj 350515 2009. október 12. 13:10
Válasz erre
armada

A pirossal bekeretezett hajókról van szó.
armada

Szia Johnie!
Szép lesz ez a galeon! Lakkozod majd? Fested is?
Nemrég kezdtem el építeni egy holland fleutét 1/96-ban sztirolból és tervben van az 1588-as spanyol armada vezérhajójának, a Sao Martinho-nak az elkészítése is. A mellékelt képen bejelöltem az angolok által a spanyolok irányába eresztett gyújtóhajókat. Valakinek van információja, használható képe, leírása ezekről a gyújtóhajókról? Amit neten találtam róluk az bizony kevés, annyit tudni róluk, hogy kiöregedett, selejtezett hajókat szemeltek ki gyújtóhajóknak, se kép, se használható rajz. Köszönettel:
Tanárúr
Jozsi 350514 2009. október 11. 18:57
Válasz erre
Szabi77 350513 2009. október 11. 18:53
Válasz erre
Jozsi!
Megnézem majd valahol a könyvet!

merciboy!

Köszi a linket nagyon jó!

Szabi77
merciboy 350512 2009. október 11. 18:42
Válasz erre
Jozsi 350511 2009. október 11. 18:32
Válasz erre
Nincs csak papíron, de most már le ment az ára. Kb.4000-ért már meg lehet kapni. Az enyém még 10.000- körül volt.
Szabi77 350510 2009. október 11. 17:49
Válasz erre
Jozsi!
Köszi az infókat!
Nincs meg az említett könyv neked digitális formában?
Szabi77
Jozsi 350509 2009. október 11. 16:46
Válasz erre
Szia Szabi77!
Nem tudom mit tudsz ezekről a hajókról, ezért nagy vonalakban: A PAMIR a LAEISZ hajózási társaságnak volt a hajója. Nekik volt az úgy nevezett "P" flottájuk, mert minden hajó neve P betűvel kezdődött. A PAMIR a '920-as években épült és 1957-ben süllyedt el egy viharban közel 100 kadéttal a fedélzetén. Talán 6-8 ember élte túl. Én most építem ennek a flottának a legnagyobb hajóját a PREUSSEN-t. A képen látható fekete-fehér-piros festés okker árbócokkal rendszeresítve volt a flottánál.
Az EAGLE az USA partiőrségének az iskola hajója. Bővebbet: Franco Giorgetti: Vitorlás hajók C. könyvben találsz.
Üdv.: Jozsi
Szabi77 350508 2009. október 11. 12:46
Válasz erre
P1030502
P1030502

Sziasztok!
Erről a két vitorlásról keresek infókat,képeket,rajzokat,szakirodalmat ha van!
Googlét néztem,de nem sok infót találtam róluk!

petroviczszabolcs77@gmail.com

Szabi77
Johnie 350507 2009. október 9. 23:20
Válasz erre
asan (245)
asan (245
asan (247)
asan (247

itt a folytatás...:)
Joe 350506 2009. október 9. 17:34
Válasz erre
Nagyon jó!
Várom a folytatást:)
Johnie 350505 2009. október 8. 23:20
Válasz erre
asan (224)
asan (224
asan (228)
asan (228

alakul...
Szamuráj 350504 2009. október 8. 13:19
Válasz erre
Sziasztok!
Biztosan sokan ismeritek a VOC-ot (Holland Keletindiai Társaság)bemutató Die Reede von Texel diorámát, amely 4m x 18m és 1/87 méretarányú. Szeretnék megépíteni diorámában pár hajót a sok közül, amelyek ott vannak rajta. Tudnátok valamilyen oldalt ajánlani, ahol ezekről a 17. századi holland hajókról pontos tervrajzok, méretek, képek vannak?
Ezeket szeretném megépíteni:
Fazant fregatt, halász bárkák, yachtok, Swarte Walvis bálnavadász fleute, Molen fleute, Peperbaal fleute, Rijzende zon, Postiljon pinasse

www.modellmarine.de/index.php

Köszönettel: Tanárúr
Jozsi 350503 2009. október 6. 20:55
Válasz erre
Szia Bigi!
Infó mentve. Nagyon jó! Köszi.

Jozsi
bigboy 350502 2009. október 6. 16:47
Válasz erre
bigboy 350501 2009. október 6. 16:46
Válasz erre
www.kartonbau.de/wbb2/jgs_galerie_kategorie.phpJózsi ezt neked találtam.üdv bigboy
Johnie 350500 2009. október 4. 16:02
Válasz erre
asan (186)
asan (186
asan (193)
asan (193
asan (206)
asan (206
asan (209)
asan (209

Hali!
Szerintem ez tök jó alap palánkozásnak. Nem olyan huplis mint az enyém. Gondolom a második réteg palánk nagyon vékony, hajlítható furnér lesz, amit egész szépen lehet szabni. Sajnos én a huplikat kijavítani már nem tudom, így hát ma jó alaposan átcsiszoltam az egész hajót, annyira ,hogy egy helyen már előtünt az alatta levő Autójavvító tapasz. Kicsit megijedtem, de mivel festeni akartam a hajót , hát el tudtam takarni a hibát. Csináltam jó híg festékkeveréket matt barna Humbrol-ból és fényes fekete Revellből:). ( Jó kis kotyvasz mi?:)). Gyorsan átkentem vele a hajót, majd száradás után mégegyszer. Jó öreges kinézete lett így a hajónak. Nekiláttam a párkányoknak is, ide a Jozsitól kapott cseresznye furnért használom. Hát így néz ki most.
Fodi 350499 2009. október 4. 15:06
Válasz erre
elsoreteg_1
elsoreteg_1
elsoreteg_2
elsoreteg_2

Jelenleg itt tartok, nagyjából elkészült az első réteg. Kell még kicsit dolgozni a tatnál, de a többi jó lesz így.
Johnie 350498 2009. október 3. 15:46
Válasz erre
asan (182)
asan (182
asan (181)
asan (181
asan (179)
asan (179
asan (178)
asan (178
asan (177)
asan (177
asan (176)
asan (176

Hát igen, természetes fénynél ,napsütésben sokkal jobban előjönnek a huplik, mint éjszaka neonfénynél. Itt bizony látszik, hogy az alapozás nem tökéletes. A palánkokat néhol szó szerint egymáshoz kell gyalulni, nem elég smirglivel simogatni. Remélem a dörzsfák felrakása után nem lesz ennyire szembetűnő a sok mélyedés, bár a vizvonal alatti rész nem kap dörzsfát így marad olyan amilyen.
Johnie 350497 2009. október 2. 13:15
Válasz erre
Szia Fodi! Ez már a végső palánkozás, nem lesz több rajta, és csinálhattam volna szebben is, de talán ez a legunalmasabb, legmonotonabb művelet, az ember alig várja hogy elkészüljön már vele. A végét mindig elsietem. Kíváncsi leszek mennyi türelmem lesz majd amikor a korlátokat, ágyukat kell egyformára kifaragni. Ugye te a Gretelt említetted az előbb? A képeket elnézve méreteiben nagyjából megegyezik az enyémmel.
Fodi 350496 2009. október 2. 09:27
Válasz erre
Szep lett, en nem tudok ilyen szepen felrakni elso reteg palankot. Most csinalok egy kis fahajot, majd rakok fel kepeket hetvegen. Eleg sokat kellett csiszolnom az elso reteg utan es meg kell is kicsit javitgatni rajta, mielott ramehetek a kovetkezo reteggel.
Johnie 350495 2009. október 2. 07:31
Válasz erre
asan (168)
asan (168

Reggelre a palánkozás kész lett. Jön egy alapos "egymásba" csiszolás, smirglizés. Utána pedig ahogy ajánlottad Jozsi, egy nagyon híg festékkel való befestés, sötétítés. Makettfestéket fogok használni, szeretném ha matt lenne a felület, persze úgy hogy a fa rostjai látszódjanak még. Azért alaposabb munkát is végezhettem volna a papír csikok kigittelésekor, mert nagyon nagyon minimális hupli a bordák között még így is megfigyelhető a kész palánkozás után is. Na de hibáiból tanul az ember, a legközelebbinél jobban figyelek.
Jozsi 350494 2009. október 1. 21:15
Válasz erre
Profik? Tessék már megérteni mindenkinek, hogy a makettezés egy JÁTÉK! A játékban nincsenek csak játékosok. Ha ebben a műfajban valaki a profiságát hangosztatja, akkor avval nem kell foglalkozni. Mindenkinek más a képessége, mások a lehetőségei, más az elképzelése, más az elvárása saját magával szemben.
Johnie 350493 2009. október 1. 20:42
Válasz erre
Per pillanat munkába indulással vagyok elfoglalva :). Nem megyek, még nem voltam makettkiállításon, de remélem egyszer ez változni fog. A hajomakett.hu talit is lemondtam több okból is: 1. szülinapom, 2. dolgozom, 3. nem érzem még úgy ,hogy a profik között lenne a helyem bár ez utóbbi butaság mert ez nem csak profiknak szól...
Jó éjt! Szép álmokat, én meg remélem folytathatom tovább a hajóm az éjszaka folyamán...
Jozsi 350492 2009. október 1. 20:35
Válasz erre
A hajó is jó. A Bolyaira jössz?
Johnie 350491 2009. október 1. 20:32
Válasz erre
Ha egyszer bezárna a gyár...igérem megmentem neked. Működik, csak ne lenne agyonfirkálva...
Jozsi 350490 2009. október 1. 20:28
Válasz erre
Johnie 350489 2009. október 1. 17:58
Válasz erre
Azonkívül, hogy vegyipar és jó nagy BUMMM-ot lehetne csinálni, egész nyugis hely:)))
Tommy 350488 2009. október 1. 17:32
Válasz erre
Mekkora gyomorideggel mehetsz dolgozni...:)
Johnie 350487 2009. október 1. 07:15
Válasz erre
asan (155)
asan (155
asan (157)
asan (157
asan (159)
asan (159

Bemutatom a "műhelyem".
Tommy 350486 2009. szeptember 30. 23:28
Válasz erre
Megvan mindkettő. Köszönöm szépen. Asszem lesz min rágódni. Az egyiket már olvastam, azóta kerestem ismét.
Mégeccer köszi.
Tommy
lucky 350485 2009. szeptember 30. 16:02
Válasz erre
Johnie 350484 2009. szeptember 30. 15:44
Válasz erre
asan (152)
asan (152

A hajócskám közben készülget ..készülget
Johnie 350482 2009. szeptember 29. 18:44
Válasz erre
Elküldem egy másik mail címről is, hátha...
Johnie 350481 2009. szeptember 29. 18:39
Válasz erre
Winrar 3.80 próbaverziót használtam
Johnie 350480 2009. szeptember 29. 18:37
Válasz erre
Johnie 350479 2009. szeptember 29. 18:34
Válasz erre
Nekem kicsomagolja:(
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.