/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
fizimokus 353108 2011. január 31. 18:19
Válasz erre
Ha valakit érdekel: hajomakett.hu/content/view/853/114/lang,hu/
Itt lesz szó az angol és a holland bordatervezés kölönbségeiről, az írásos források megbízhatóságáról, a holland bordatervezésről részletesebben terület és kor szerint, hajótervezésről CAD-del, meg egyéb dolgokról.

Mathew Baker "könyve" egy 130 oldalas töredékes kézirat, ami 1570-ben jelent meg. A Pepys Library-ban őrzik, Cambridge-ben. A kéziratot többen is felgoldozták: nautarch.tamu.edu/shiplab/treatisefiles/ttfragments.htm
A kéziratot sem részben, sem teljesen nem adták ki eredeti formájában, a szövege nehezen érthető, ma is kutatják.

Emellett a legfontosabb forrás az ún. Abhandlung, mely pl. Peter Kirsch: Die Galeonen (angolul The great ships of the Armada Era címen jelent meg) könyvében olvasható. Az eredeti művet 1610-ben publikáltak, szerzője ismeretlen (akár Baker is lehet, hiszen Baker 1613-ban halt meg). Az angol bordaszerkesztés menete innen is ismert, Baker munkájából inkább a rajzok, képek népszerűek, sokféle könyvben előfordulnak.
hajomester 353107 2011. január 31. 16:33
Válasz erre
800px-AnthonyRoll-36_Falcon
800px-AnthonyRoll-...
800px-AnthonyRoll-37_Saker
800px-AnthonyRoll-...
800px-AnthonyRoll-38_Hind
800px-AnthonyRoll-...

Sziasztok!
A Duyfkennek megépítették a replikáját, megtalálható awww.duyfken.com/helyen.
A hajó meglehetősen kicsi volt.Teljes hossza 25 m, fedélzet hossza 20 m, szélessége 6 m.Tehát akkora volt, mint a Santa Maria, vagy mint a Golden Hind. Kis mérete miatt jól megfelelt felfedőzi célokra.Az a dicsőség jutott neki, hogy az európai hajók közül első volt, aki kikötött Ausztrália partjain.
A jacht (jagd ) eredetileg a holland vizek egyárbocos hajója volt, ahogy a festményeken is látható. Jellegzetes tartozéka az oldaluszony, amire a csekély merülése miatt volt szüksége. A jacht elnevezés később II. Károly alatt angol hatásra módosult, luxus célokat szolgáló hajót értettek alatta.Károly kedvenc sportja a vitorlázás volt, ekkor rendezték Angliában az első vitorlás versenyeket, amire a holland jagd kitűnően megfelelt.
Ez a hajó az előzménye az angol vizeken kialakuló sloopnak.
A pinasse és a jacht sose voltak egyformák, a pinasse névvel egyébként nagyon kell vigyázni, már VIII. Henrik flottájában is szerepeltek hajók ilyen névvel, persze nem olyanok voltak mint a későbbi holland hajók.
A holland pinasse a kisebb galleonok leszármazottja, inkább kereskedelmi célokat szolgált, de kalózkodásra is használták. A hadiflottákban csak mint segédhajó szerepelt, mert a tűzereje jelentéktelen volt. A hajók nagy csónakját is pinassénak nevezték.
Képek az angol pinassékról.
Szamuráj 353106 2011. január 31. 12:53
Válasz erre
Kedves LS!

ttpeti@tvn.hu a címem
Az Abel Tasman hajóiról szóló könyv megvan, részletesen végigvezeti a Zeehaen fleute és a Heemskerck pinnace modelljének építését. A Mattew Baker által rajzolt hajókról viszont nem rendelkezem kellő háttéranyaggal. Ezt megköszönném.
Tanárúr
eles 353105 2011. január 31. 11:13
Válasz erre
Kedves Tanárúr!

A holland és az angol galleonok között talán az volt az egyi leglényegesebb különbség,amit lentebb boncolgatni is kezdtél. A holland hajók a sekélyebb parti vizek miatt kisebb merülésüek voltak. (ezeken kivűl az árbocozat bizonyos megoldásai és a
kötélzet vezetése stb.)A bordarajzon a fenekük sokkal laposabb (amire te is céloztál), szemben az angol galleon Matthew Baker rajzain is jól látható "halformájú" keresztmetszetével.
A holland hajóépítés elveit a balti sólyák is jórészt átvették. A Papegojan rekonstrukciójánál ezt vették szerintem figyelembe. Kicsit ellntmondásos számomra a rekonstrukciók esetében, hogy az 1627-es Papegojan és a jóval későbbi Berlin ugyanarra a pinnace rajzra alapul szinte változtatás nélkül. (érdekes módon a Papegojan-t elverő lengyel Swiety Jerzy esetében a lenyel rekonstrukciók egy korábbi galleon-formát vettek alapul, pedig talán egy évben épült a két hajó)
Vigyázni kell azzal kapcsolatban hogy a yacht, a pinnace között inkább csak a méret és a hordozható tűzfegyverek terén van különbség. Vagyis egy yacht és egy pinnace külsőleg akár egyformák is lehettek. A magyar nyelv sajnos nem minden esetben tud hajó és hajó között különbséget tenni. Csak arra kell gondolni, hogy mit nevezett Nelson hajónak:csak azt ami keresztvitorlázatú és legalább háromárbocos volt. A többi volt a sloop, snow, kutter, bark stb.
Ha küldesz nekem egy emailt Abel Tasman hajóiról egy remek kis anyagot tudok neked küldeni és talán megtalálom az angol galleon rekonstrukciójának menetét a bakeri elvek alapján.

üdv LS
Szamuráj 353104 2011. január 31. 05:01
Válasz erre
SDC11037
SDC11037
SDC11038
SDC11038
SDC11039
SDC11039
SDC11040
SDC11040
SDC11041
SDC11041
SDC11042
SDC11042

Most így áll a holland galeon.
Tanárúr
Szamuráj 353103 2011. január 31. 04:11
Válasz erre
duyfkensgs

Duyfken tervrajz
duyfkensgs
1615

Holland hadi jacht egy 1615-ből származó festményen (részlet)
1615
1621battle

Holland hadi jachtok spanyol hajók ellen
1621battle
el4ief

Holland pinnace
el4ief
1629 4

A Shipyard papegojan-ja kísértetiesen hasonlít egy holland pinnace-ra
1629 4

Hajómester!
Találtam tervrajzot a Duyfkenhez. Hosszasan tanulmányoztam és arra a következtetésre jutottam, hogy erősen hasonlított az angol kisméretű hadi galeonokra. A mellékelt tervrajz alapján a szögletes hajótestnek nyoma sincsen, inkább a vele azonos méretű Golden Hindre emlékeztetnek arányai. Úgy tudom, hogy a zárt tatfelépítmények az 1610-20-as évek fordulóján jelentek meg a holland hajókon. Az 1628-as Batávián már zárt tatfelépítmény van.
Egy másik dologra is figyelmes lettem. Nézegettem festményeket, metszeteket és találtam egy-két elsőre jelentéktelennek számító képet az úgynevezett hadi jachtról. Sőt olyat is, amelyen ezek a felfegyverzett jachtok spanyol gályákkal harcolnak. Összevetve egy 1620-as évekből származó pinnace tervrajzával, feltűnő számomra a hasonlóság ezen jachtokkal, különösen az arányok és a szögletesség szempontjából. Annyi a különbség, hogy a galeonok tulajdonságait is megtaláljuk rajta. Lehetséges, hogy a sekély holland vizeken jobban beváltak a kis merülésű szögletes hajóformák? Én erre következtetek. Üdvözlettel
hajomester 353102 2011. január 30. 19:56
Válasz erre
S__mson holland gallion
S__mson holland...
A Hollandse Tuyn
A Hollandse Tuyn

Üdvözletem Szamuráj!
Nagyon örülök annak, hogy szóba hoztad Hérodotoszt, ez is az Én állításomat erősíti, az emberek úgy gondolták már akkor is, nagy ország nagy hajók, kis ország kis hajók.Mondjuk van ennek némi alapja, mert egy kis ország valóban nem képes hajóóriásokat építeni,de ez alapján azért nem szabad általánosítani.
A 16-ik századi angol galleonokat Matthew Baker angol hajóépítő 1586-ban kiadott könyvéből ismerjük, a hollandokról szinte semmit sem tudunk, legfeljebb csak következtethetünk.
Ha Baker által tervezetteket összevetjük a 40-50 évvel későbbi, 17-ik századiakkal,amelyek az akkori festőknek szolgálták a mintát, akkor azt láthatjuk, hogy változás csak a tatfelépítménynél történt, nyitottból zárt lett, valamint megváltozott az orrész kialakítása és kialakult a fedett kormányállás a kormánybot részére.
Hasonló változás zajlott le a holland hajókon is.Ezek a változások folyamatosak voltak és a hajók együtt léteztek egy ideig mindkét változatban.
C. Vroom a festményein egyébként a régebbi, nyitott tatgalériával épült hajókat ábrázol, feltehetően azért, mert tisztában volt ezekkel a változásokkal és a régebbi típusokat vette mintának.
Ezek a képek is azt igazolják, hogy Vroom nagyon ragaszkodhatott a történelmi hűséghez.A spanyol- holland háborúk végső csatáiban tehát nagy valószínűleg olyan hajók vettek részt, amilyeneket a képein ábrázol.
A Duyfkent nem tudom értékelni.Ahhoz több információra lenne szükségem, mint amit a képek közölnek. Tervrajz, méretek, stb.
Egyet mondhatok, tipikus holland galleon a 17-ik század elejéről, később ebből fejlődött ki a holland pinnace, tehát nem járhat messze a valóságostól.
Szamuráj 353101 2011. január 30. 09:06
Válasz erre
Kedves Hajómester!
Mint nagy szakértő, kérdezem Tőled, hogy a pár bejegyzéssel korábbi kisméretű holland galeonom történelmileg helyes-e? Alapját a Duyfken galeon képezi, amely 1606-ban indult el Indonéziába és amiről viszonylag sok dokumentum fennmaradt. Az a 21 hajóból álló holland flotilla Heemskerck vezetésével, ami 1607-ben rajtaütött a horgonyzó spanyolokra, valóban a makettemhez hasonló vitorlásokból állt? Az a problémám, hogy a főleg Cornelis Vroom által gyönyörűen megfestett képek az 1620-30-as években készültek, amikor már nagyobbak és fejlettebbek voltak a holland hajók, használhatók-e a 17. század eleji típusok modellezéséhez? A festményeket tanulmányozva legfeljebb méretbeli eltéréseket tapasztalok, de maguk a galeonok, sziluettjüket tekintve jellegzetes hollandok. Szögletes hajótest, szépen emelkedő tat és egy ütegfedélzet.
Ja, és eszembe jutott még a főiskolai történelmi tanulmányaim idején, amikor Hérodotoszt olvastuk a görög-perzsa háborúkról. Leírja, hogy a perzsa hajók sokkal ormótlanabbak és magasabbak voltak, mint a görög hajók. Ez szerintem túlzás, mert ma már tudjuk, a perzsa flottában főleg föníciai hajók voltak, ők meg már jóval a görögök megjelenése előtt meghódították a Földközi-tenger nyugati vidékét.
Üdvözlettel:
Tanárúr
hajomester 353100 2011. január 27. 21:42
Válasz erre
seabattl
seabattl
Aert_Anthonisz._The_battle_of_Cadix_1608
Aert_Anthonisz....
C.C._van_Wieringen_The_Spanish_Armada_off_the_English_coast
C.C....
BHC0270_700
BHC0270_700

A tonnatartalom mérésében valóban jelentős eltérés volt.Amint Marja írja az angolok által elfogott San Salvador a spanyol mérés szerint 958 tonnás volt, az angol mérés szerint viszont csak 600 tonnás.A felépítményük sem volt kirívóan magas.
Egy vagy két ütegsorral épültek, egy félfedélzettel és egy tatfedélzettel.
Ilyen volt mindenütt a tipikus galleon.
Ha viszont egy két ágyúsorost, egy ágyúsorosok között ábrázolnak, az lényegesen magasabb. A holland hajók ekkoriban szinte kivétel nélkül egy ágyúsorosak voltak ez a korabeli festményeken világosan látszik, ahogy látszik az is, hogy ha hasonló felépítésű hajóval ábrázolják együtt a spanyol galleont, akkor lényeges magasságbeli eltérés nincs.
A hatalmas, tehetetlen spanyol hajók képzete a 19. szd-i angol romantikus történelemfelfogás terméke, amely úgy mutatta be a spanyolok ellen harcot,mint Dávid és Góliát küzdelmét. Dávid kicsi volt, eszes és fürge, a Góliát egy behemót és buta.
Ezt még megtoldotta az a viktoriánus felfogás, ami az angolt embert felsőbbrendűnek képzelte el.
A valóság azonban nem ez volt.
Néhány kép az elmondottakhoz.
A spanyol hajók arról ismerhetők fel, hogy a tatjukra és a zászlójukra szentek képe van festve.
TAMAS78 353099 2011. január 27. 18:58
Válasz erre
Én úgy olvastam, a nagy spanyol galeonok legendája részben azok magasabb felépítményei miatt alakult ki, amitől tán nagyobbnak látszottak, és esetleg az is szerepet játszhatott benne, hogy a spanyolok egész más - elméleti - vízkiszorítás-számolási módszert használtak, ami adott méretű (gerinchosszúságú, szélességű) hajó esetében jóval nagyobb tonnatartalmat adott meg, mint az angol számítási módszer.

Tamás
Johnie 353098 2011. január 27. 17:09
Válasz erre
ajax (513)
ajax (513

Sziasztok!
Hát ilyenre sikerültek a hevederek...
hajomester 353097 2011. január 27. 11:19
Válasz erre
1607_Battle_of_Gibraltar_32
1607_Battle_of_Gibra...

Sziasztok!
Egy közkeletű téves nézetet szeretnék cáfolni, mégpedig azt, amelyik mindig hatalmas spanyol galleonokat emleget.A spanyolok hajói egyáltalán nem voltak nagyobbak, mint például az angoloké.Az 1588-as Anglia elleni hadjáratban éppen hogy az angol királyi hajók voltak már nagyobbak, mint az Armada galleonjai.
Az 1607-es gibraltári csatában a hollandok azért arathattak megsemmisítő győzelmet a kisebb hajóikkal, mert a spanyol hajók a kikötőben horgonyon állva vették fel a harcot a támadókkal és így teljesen manőverképtelenek voltak.
El sem tudták volna képzelni azt a vakmerőséget, hogy a hollandok behatolnak a jól védett kikötőbe.A spanyol hajók legénységének egy része nem is volt a hajókon, hanem a parton tartózkodott.Ez látható a festményen is, ahol három holland hajó vesz közre egy nagyobb spanyolt, amelyik bevont vitorlákkal áll.
Téves az az elképzelés, hogy egy kisebb hajó csak azért mert könnyeben manőverez a tüzérségével könnyen elpusztít egy nagyot.Ha ez így lenne, akkor nem építettek volna hatalmas költséggel olyan 100 ágyús hajókat, mint például a Sovereign of the Seas, vagy mint a Victory, hogy csak a legismertebbeket mondjam.
Ezeket egyetlen fregatt, de még tíz sem tudta volna elsüllyeszteni.
cario 353096 2011. január 26. 18:18
Válasz erre
Johnie 353095 2011. január 26. 17:34
Válasz erre
1
1
ajax (243)
ajax (243

Ennyi rajzom volt róla. A többi fantázia szüleménye...
cario 353094 2011. január 26. 17:21
Válasz erre
Hello,Johnie neked a tűzhely/kazánodhoz volt pontos méreted amit kicsinyítettél vagy csak elképzelés szerint készült? kösz
Johnie 353093 2011. január 26. 16:17
Válasz erre
ajax (500)
ajax (500
ajax (501)
ajax (501
ajax (506)
ajax (506

A főárboctörzs oldalköteleknél fixre húztam a macskafejek feszítőköteleit. Eljött az idő a macskafejek tartókeretei alatt levő láncok, (hevederek) elkészítésére. Sablont készítettem így egyforma méretűre tudtam a drótszálakat hajlítani. Majd még ezek alsó részére is imitálok egy vagy két furattal ellátot tagokat, amivel majd a hajó oldalához rögzítem őket ragasztással. Sajnos az imitáció nem fog kiterjedni a funkcióra is, ha a párkányra ragasztott macskafejek esetleg idővel engedni kezdenének a legkisebb feszítésre az egész szerkezet szétnyílna :-) ...
Szamuráj 353091 2011. január 25. 08:42
Válasz erre
SDC10995
SDC10995
SDC10997
SDC10997
SDC10999
SDC10999
SDC11000
SDC11000
SDC11001
SDC11001
SDC11014
SDC11014
SDC11015
SDC11015
SDC11003
SDC11003
SDC11004
SDC11004
SDC11006
SDC11006
SDC11011
SDC11011
SDC11013
SDC11013

Sziasztok!
Engem nem érdekel a költözés, a dobozban lévő elkezdett munkák, ezt a kis holland galeont akkor is befejezem! :) A szívemhez nőtt, annyira szép és egyszerű. Tipikus hadi galeon, kis mérete és gyorsasága tette győzedelmessé a hatalmas spanyol galeonokkal szemben 1607-ben, a gibraltári csatában. Mérete 1/72 és lesznek rajta a képeken látható emberkék közül jó sokan. A korlátjai piros-fehér-kék színűek lesznek, a tatnál pedig címer és faragványok. A váza balsafából van, a héjazat vegyesen papírból és fából, csiszolva, tömítve, stb.
Üdvözlettel:
Tanárúr
cario 353090 2011. január 25. 08:41
Válasz erre
01
01
02
02
03
03

Hello,még egyszer megköszönném a hasznos információt-képeket amit tegnap kaptam , úgy döntöttem egy-két helyen nyitottá teszem a hajó oldalát pl.a csörlőnél és a kazánnál . van egy pár apróság amit még nem sikerült beazonosítanom mi lehet pl. az 1-es képnem én egy szekrényre gondolok de nem vagyok benne biztos.
Johnie 353089 2011. január 25. 07:42
Válasz erre
ajax (476)
ajax (476
ajax (478)
ajax (478
ajax (485)
ajax (485

Sziasztok.

Oldalköteleket felkötöttem, távtartókat kiszedtem, egy picit elgondolkodtam milyen színű feszítőkötelet használjak de rájöttem a fekete szín áll neki a legjobban. Az előárboctörzset is véglegesen beragasztottam.
cario 353087 2011. január 24. 18:04
Válasz erre
01
01
3
3
04
04

Hello,a Római gályám után úgy döntöttem keményebb fába vágom a fejszét és megépítem a 1749 es Royal Carolin-t . Szántam is rá egy ,,kis,, időt.Kivágtam a gerincet és a bordákat majd összeillesztettem jelenleg itt tartok ...
Johnie 353086 2011. január 24. 15:10
Válasz erre
Köszi hajómester. Megpróbálom a szerelvényeknél a kit tervrajzot követni minél pontosabban, csak még át kell rágnom magam az egészen. Bevallom sok ez a pár rajz is néha nekem. Lelakkoztam a testet és a fedélzetet (nem parkettlakkal hanem makettezőlakkal Revell 01 fényes) de meg sem látszik rajta. Csak tapintásra érezhető picit. Az árbocoknál megpróbálkozok lentről felfele építkezni. Beragasztom az előárboctörzset, főárboctörzset és a keresztárbocot, majd jöhet a macskafejekkel és oldalkötelekkel a végleges rögzítésük. Utána persze a tarcskötelek ,majd egy emelettel feljebb költözök.
Szeretnék vitorlákat. Eljön majd az idő mikor az építésben elérek erre a pontra és akkor majd veszek egy nagy levegőt és a szekrény mélyéről egy régebbi vászon inget. A csíkozást szerintem itt is imitálni fogom. De kár előre szaladni, még párat aludhatok mig eljön ennek az ideje :-) (nekem a mumusom amúgy a vitorlakészítés) ...
hajomester 353085 2011. január 24. 12:31
Válasz erre
Sziasztok!
Nagyon jól néz ki a fregattod Johnie. Vitorlák is lesznek rá?
Johnie 353084 2011. január 24. 07:38
Válasz erre
DSC00547
DSC00547
DSC00549
DSC00549
DSC00567
DSC00567
DSC00551
DSC00551
DSC00561
DSC00561
ajax (461)
ajax (461
ajax (463)
ajax (463
ajax (470)
ajax (470
ajax (473)
ajax (473

Sziasztok. Ismét szolgálhatok pár képpel a macskafejgyártásról.
cario 353083 2011. január 23. 19:55
Válasz erre
ebben a villanykörtés nagyon kreatív http://www.youtube.com/watch?v=8Tai9r1tdyw&feature=related
cario 353082 2011. január 23. 19:53
Válasz erre
Ez igen,nagyon érdekes. Ilyet most látok először,(igaz nagyon rövid ideje foglalkozok hajókkal) ez a üvegben való makettezés fel is került a megépítendők listájára :) az hogy ,,repül, az üveg vagy sem még a jövő titka .
Atis 353080 2011. január 23. 19:40
Válasz erre
Rakj össze egy hajót másfél centis átmérőjű csövön keresztül csipesszel.:D
Én biztos 10 perc mulva szemléltetném a fallal!:D
Johnie 353079 2011. január 23. 19:38
Válasz erre
Az interneten, pl. a Youtube-on nagyon sok kép található palackban történő hajó építésekről. Például ez is: www.youtube.com/watch
Elég annyit beírni a keresőbe: Ship in bootle
cario 353078 2011. január 23. 19:36
Válasz erre
köszi,mind két válaszban látok logikát,megkerestem a hajót elvileg 20,1m volt a hossza ha nem tévedek 1:250 ben ez 8,04 cm tehát vagy pohár vagy kisebb méretű üveg . Viszont az üvegben való összerakás vonzóbb . Valaki csinált esetleg ilyet ? Az érdekelne mennyire kivitelezhető meg mennyire lehet nehéz ? üdv
Kalóz 353076 2011. január 23. 19:18
Válasz erre
már mért ne az üvegben rakták össze?
Az üveg elég nagyméretű, nekem is van a garázsban 2 db, azt hiszem 24 literesek
Atis 353075 2011. január 23. 19:02
Válasz erre
Szia.

Én a méretek alapján egy nagyobb konyakos vagy borospohárra saccolnék. Talpa levágva és kupaknak álcázva.
cario 353074 2011. január 23. 18:58
Válasz erre
524950IMG_8606
524950IMG_8606

...találtam egy általam érdekesnek vélt makettet , arra gondoltam hátha valaki épitett valami hasonlót ,az lenne a kérdés hogy az üveg alját levágták vagy benne rakhatták össze a hajót? üdv
cario 353073 2011. január 23. 18:53
Válasz erre
Köszönöm a segitséget ,nézegettem a képeket csak nem voltam benne biztos hogy úgy készült . üdv
tanar 353072 2011. január 23. 15:25
Válasz erre
Ceruzával van megvonalazva... Így kell ezt írni.
Bocsánat a kiigazításért, de aki csak ennyit tud a magyar nyelvtanból, az jobb ha nyilvánosan sehova se ír.
Johnie 353070 2011. január 22. 20:30
Válasz erre
Igen cario, jól látod. Lapozz a topik 22-ik oldalára, ott indult az imitálása a fedélzeti deszkáknak...
cario 353069 2011. január 22. 18:19
Válasz erre
hello Johnie ha szabad érdeklődni a fedélzet az egy szélesebb lemez és ceruzával megvan vonalazva ? (403as képre gondolok ) kösz
cario 353068 2011. január 21. 12:26
Válasz erre
10
10
12
12
13
13

Pár hónap után ismét volt idő kicsit a hobbival is foglalkozni , lassan el is készülök az első hajómnak szánt Római gályával , jelenleg igy néz ki ...Johnie látom egész szépen halad az Ajax ...
zaran 353067 2011. január 19. 18:28
Válasz erre
Köszönöm Ronin
A címem:
ariel.msn@citromail.hu
Ronin 353066 2011. január 19. 16:33
Válasz erre
SWScan00061
SWScan00061
SWScan00064b
SWScan00064b

Az első nem halászhajó. Ha minden igaz, ez egy hátsó árbócától megfosztott kétárbócos luxusjacht lehet, amit besorozott a Kriegsmarine. Viszont a többi KFK boat azaz, KriegFishKutter. Ha érdekel, tudok neked küldeni egy beszkennelt cikket róluk. Nem merem ide feltenni, mer bár legalább 15 éves, nem tudom nem-e sértenék szerzői jogot a leközléséért. Küldj e-mail címet.
üdv:Ronin
Johnie 353064 2011. január 19. 10:16
Válasz erre
DSC00542
DSC00542
DSC00544
DSC00544

Macskafejgyártás :-)
Előkészítés:
3mm.-es bükkfarúdból készült macskafejnek valót leszeletelünk (80 db.)
lecsiszoljuk
hígitott faragasztós löttyben egy órát áztatjuk
majd kivesszük és a felesleges lecsöpögő löttyöt egy szalvétával felitatjuk.
száradás után átfúráshoz tálaljuk. :-)
zaran 353063 2011. január 17. 20:34
Válasz erre
bar-norge
bar-norge
EiW1945_108_2_
EiW1945_108_2_

Illetve még ilyen képeket találtam a keresés közben. Ezekről sincsen pontosabb információ, de gondolom valamilyen szinten értékesek lehetnek. Elképzelhető, hogy van közös nevezőjük az előbb mutatott hajóval, illetve segíthet felvázolni hogyan nézhetett ki?
zaran 353062 2011. január 17. 20:32
Válasz erre
imagesCASTZ136
imagesCASTZ136

Szervusztok
Ezt a képet egy ismerősöm találta nekem a google-n. Keresem én is mindenhol de nem találom :S
Valamelyikőtök felismeri ezt a hajót, illetve sejteni lehet milyen hajó ez? (Második váilágháborúban a németek álltal lefoglalt halászhajó lehet.
Johnie 353061 2011. január 16. 16:00
Válasz erre
DSC00540
DSC00540
DSC00536
DSC00536
DSC00535
DSC00535

Sziasztok!
Készítettem a barkácsgépemhez kiegészítő körfürészt. Igazi sufnituning. :-) A macskafejek feldarabolására úgy néz ki megfelel.
Johnie 353060 2011. január 15. 19:25
Válasz erre
Bátran lakkozhatod, nem lesz semmi baja
Kuolema 353059 2011. január 15. 18:50
Válasz erre
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a réz alkatrészeket lehet lakkozni, vagy lesz valami bajuk? (szögekre, meg kormánylapát tartó fülekre gondolok)
Jozsi 353058 2011. január 13. 21:15
Válasz erre
Csatlakozom. SUPRALUX Monolakk. Selyemfényű parkettlakk.
Üdv.: Jozsi
Johnie 353057 2011. január 13. 20:53
Válasz erre
Azért várj még a lakkozással hátha valakinek akad jobb ötlete itt a topikban
Kuolema 353056 2011. január 13. 20:39
Válasz erre
Johnie 353055 2011. január 13. 15:37
Válasz erre
Nekem is van egy Constructo Santa Mariám aminek a teste csak mahagóni csikokból van palánkozva. Én sima félfényes parkettalakkot használtam a lakkozásához, de néhol túl vastag lett. Valamint az egész modell a lakkozás után sötétebb árnyalatba borult.
Kuolema 353053 2011. január 13. 15:17
Válasz erre
DSC00543
DSC00543

Sziasztok!
Nálam ez a hajó készül körülbelül két éve. Lassan elkészül a hajótest, és szeretném lelakkozni, de fogalmam sincs milyen lakkot használjak. Tudnátok segíteni?
A fotó minősége miatt elnézést kérek, a fényképezőben lemerült az akkumulátor, így maradt a telefon.
Üdv.: Kuolema
fizimokus 353052 2011. január 11. 17:49
Válasz erre
Ilyen nekem is van. Ez a google images kezdőoldala...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.