<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Sennás | Adatlap | 652884 | 2018. december 19. 13:24 | ||
Vétel! Köszönöm. Előzmény: (652881) Rumcájsz_52 2018. december 19. 13:03 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652881 | 2018. december 19. 13:03 | ||
Helló A meló már régen kész van, MEÓ átvette :-)), csak ketten felmásztak bezárni a paneleket (meg kisebb munkákra több műszaki nem is igen telik egy gépre, nem tolakodnak oda az emberek). Előtte éppen most csinálják a kötelező ellenőrzést, nehogy bármi fölösleges (csavar, szerszám, alkatrész, törlőrongy) bent maradjon lezárás után! Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 652879 | 2018. december 19. 12:44 | ||
Ja hogy felmenj ahhoz nem ,de 2 szerelőnek dolgozni? Így kicsit balesetveszélyes,meg egy cserélős alkatrészt lehozni+kapaszkodni? | |||||
Daala | Adatlap | 652876 | 2018. december 19. 12:30 | ||
Ahhoz, hogy felmenj a gép tetejére, nem kell létra. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 652868 | 2018. december 19. 10:58 | ||
A srác még egy könyvet is kiadott a makettről! | |||||
Sennás | Adatlap | 652863 | 2018. december 19. 10:04 | ||
Hát ez most az idei Bolyain is ott volt. | |||||
borisz | Adatlap | 652861 | 2018. december 19. 09:58 | ||
A H215 és a H225 között azért van pár számottevő eltérés. Például egyel több lapát a forgószárnyon, meg más a törzs és a farok közti átmenet. Biztos jó lett volna az UH-60, mert az olyan 'merrikás. Kb. ennyivel tud többet. Az egy raj tud elvinni, ez meg egy szakaszt. A H225M-re is megrendelték a Hforce csomagot, ugyan azokat a fegyvereket fogja tudni használni, amiket a H145M, már ha elvárjuk, hogy egy szállítóhelikopter nagyon puttyogtasson. Nekem személyes kedvencem a Mi-8AMTSH. de ettől sem megyek a Dunának. Lengyelországnak a Sikorsky tett egy visszautasíthatatlan ajánlatot, meg még kormányváltás is volt. A Janes 360 szerint precíziós gyártó és felületkezelő üzemet hoznak amúgy. Tudom, hogy van, akinek a sz*r sem elég büdös, ha nem az övé, de az állandó nyafogást hagyjuk meg inkább a 444-nek és az Indexnek. :) | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 652860 | 2018. december 19. 09:49 | ||
Ezt az 1/48-as gépet is ő csinálta, tajvani a srác. Bár ez a gép közelről már nem annyira ütős! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652856 | 2018. december 19. 08:54 | ||
Sziasztok Egy pár évvel ezelőtti Moson-makettversenyen volt egy tajvani makettező srác a Csőrikével, ő azóta is - vagy személyesen, vagy a barátai hozzák el a késztermékeit - visszatérő vendég Mosonban. Gondolom máshova is viszi a makettjeit, és a jó példa szerencsére ragadós. A Csőrike úgy emlékszem tényleg 1/48-as. Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 652855 | 2018. december 19. 08:45 | ||
Szia. Igazad van. Meg a kedves szerelő kollégák merő kib@szásból elvették az összes létrát:) De kétségtelenül szép makett. Úgy látom ennek van testvére is, az kevésbé van kinyitva. Ugye ez 1:48as? | |||||
ssanyi | Adatlap | 652854 | 2018. december 19. 07:45 | ||
Üdv! A terepszínű ruhás szerelőkből kiindulva nem hazai a makett készítője! ;-) Másoknak is tetszik Csőrike festése. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652851 | 2018. december 18. 23:58 | ||
Nekem megvannak a normális forrásaim, tudom mi a helyzet, viszont Daala konkrétan a Napi.Hu-ra kérdezett rá. Arról meg az a véleményem amit írtam. Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 652848 | 2018. december 18. 22:36 | ||
Topi | Adatlap | 652830 | 2018. december 18. 19:52 | ||
Leginkább az occó munkaerő, azért azt senki ne gondolja, hogy kis hazánkban annyiért dolgoznak az emberek az Airbusnál, mint pl Marignaneban... | |||||
milesChristi | Adatlap | 652825 | 2018. december 18. 16:10 | ||
Talán normális forrásból kéne tájékozódni... Pl. airportal.hu/alkatreszgyarat-letesit-magyarorszagon-az-airbus-helicopters/ vagy:www.vg.hu/vallalatok/ipar/gyarat-hoz-magyarorszagra-az-airbus-helicopters-1258060/ | |||||
Sennás | Adatlap | 652824 | 2018. december 18. 15:56 | ||
lacipapa | Adatlap | 652823 | 2018. december 18. 15:41 | ||
Így is nagyon szép!Hozzá ne nyúlj!Remek munka,ahogy Rumcájsz52 írta,csak ép hogy fel nem száll! | |||||
dioevil | Adatlap | 652822 | 2018. december 18. 14:40 | ||
Tudom én is, hogy felnyitható az a rész, viszont mivel ez is Trumpeter makett, így a széket rossz helyre tervezték és nem akartam már azt is szétfaragni, így hagytam eredeti állapotban... | |||||
Zoli | Adatlap | 652821 | 2018. december 18. 13:43 | ||
Szia, Nekem is nagyon tetszik, irigykedek is ám, gratula! Egy apróság csak, hogy szerintem túl fényes, de így is nagyon szép. z | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652820 | 2018. december 18. 13:39 | ||
Szia dioevil Szuper makettet építettél, tényleg nagyon kedvcsináló, csak épphogy fel nem száll, nagy gratula hozzá! Viszont a hátsó ajtó azért van olyan közel a földhöz, mert a valódi Mi-17-nél az ajtóból alul egy háromszög alakú rész felhajtható, és nyitásnál fel is szokták hajtani, különben nagyobb terhelésnél tényleg a földet verné az ajtó. Nézd meg Sennás fényképét a 652812-nél, azon kiválóan látszik miről beszélek, így még javíthatsz kicsit rajta. Egyébként hajrá, csak így tovább is! Üdv R. | |||||
dioevil | Adatlap | 652816 | 2018. december 18. 11:55 | ||
csosza | Adatlap | 652815 | 2018. december 18. 11:30 | ||
Uraim! Megvételre vagy cserére keresek Sikorsky Sea King helikoptert, tetszőleges méretarányban (1/144 - 1/100 - 1/72 - 1/48) akár összerakottan és hiányosan is. roszapal@rosza.hu | |||||
ssanyi | Adatlap | 652813 | 2018. december 18. 11:11 | ||
Nagyon szép makett! Tényleg kedvet csinál a hobbihoz!Gratulálok! A hátsó ajtónál nekem úgy tűnik hogy lejjebb lett ragasztva az ajtó mint ahogy a nyílás van (zsanér résznél), mivel precíz építés és festés, biztosan megvan ennek is az oka. | |||||
Sennás | Adatlap | 652812 | 2018. december 18. 10:58 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652806 | 2018. december 18. 09:20 | ||
Mert ennyire értenek hozzá, helikopter-helikopter, nekik mindegy. Gondolom máshoz is ennyire értenek, így nekünk meg pont ennyire kell elhinni bármit amiről írnak ... :-( | |||||
Daala | Adatlap | 652805 | 2018. december 18. 09:13 | ||
Az AirBus cikkben miért Blackhawk van a képen? | |||||
lacipapa | Adatlap | 652804 | 2018. december 18. 09:10 | ||
Nagyon szép,gratulálok!Nyitott tehertér ajtónál,ennyire lent van a hátulja? | |||||
Sennás | Adatlap | 652800 | 2018. december 18. 06:52 | ||
Itt válasz miért az AirBus:( www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/gyarepites-airbus-helicopters-magyarorszag-tamogatas.675314.html/amp | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 652798 | 2018. december 17. 23:22 | ||
Ritka gusztusos. | |||||
Sennás | Adatlap | 652795 | 2018. december 17. 22:35 | ||
Ez ez valami bámulatos. Nagyon klassz. Gratulálok! | |||||
dioevil | Adatlap | 652792 | 2018. december 17. 21:17 | ||
f2d | Adatlap | 652690 | 2018. december 15. 16:55 | ||
Norvég esetről itt egy műszaki leírás. (Számunkra is tanulságos lehet a jövőre nézve.) aerossurance.com/news/ec225-main-rotor-mgb-design/ | |||||
sárkányos | Adatlap | 652686 | 2018. december 15. 16:36 | ||
Szevasz. Csak annyit tennék hozzá hogy nem a forgószárny agy tört ketté hanem a főreduktor szakadt ki a helyéről. | |||||
Topi | Adatlap | 652685 | 2018. december 15. 16:20 | ||
Beszéltem olyan üzemeltető szerelőkkel, akik az Ecureuil tovább fejlesztett változatán dolgoztak,/B 2/ nekik már nem volt olyan jó véleményük róla, ugyanis az újabb verzió sok alkatrészt örökölt az elődtől, csak az volt a baj, hogy a hajtómű jóval nagyobb teljesítménye miatt, bizonyos alkatrészeket gyakrabban kell cserélni, mint a B változatnál. Ezek az alkatrészek nem üzemidőhöz kötöttek, hanem állapot szerint üzemeltetendők, így ha a napi ellenőrzéseknél olyan eltérések láthatóak, amit a maintenance manual nem enged meg, természetesen ezeket kötelező cserélni. Egy példa: a faroklégcsavarban vannak ún. laminated half bearingek, négy darab. Ha ezek közül egy a tolerancián kívül kerül, cserélni kell... mind a négyet.Nem filléres tétel... | |||||
Zoli | Adatlap | 652683 | 2018. december 15. 16:03 | ||
A "rotoragy kettétörés" természetesen elég sarkos és túlzó megfogalmazás volt, de köszi szépen a részletes kiigazítást! Az AS-350 jó konstrukció és a maga nemében biztos megfelel arra a célra, amire elsősorban tervezték, de katonai feladatokra gondolom csak korlátozottan (futár, megfigyelés stb). z | |||||
Topi | Adatlap | 652682 | 2018. december 15. 15:54 | ||
Szóval nem a rotoragy tört ketté, hanem a főreduktor bolygókerekes fordulatszám csökkentő részében, az egyik bolygókerék.Most öt ilyen esetet tartanak számon, ezek viszont elegendőnek bizonyultak ahhoz, hogy számos ezt a tipust üzemeltető cég pánikszerűen szabadult meg tőlük.Norvégiában, Dániában az offshore szállításokat végzők. / a legutólsó eset Koreában történt egy katonai géppel./ Az Airbus természetesen mossa kezeit... a megoldás: drasztikusa csökkentették a főreduktor nagyjavítási időintervallumát a hírek szerint 400 órára.Az infók egy norvég helikopter pilótától származnak.A dologban nyilván az is közrejátszik, hogy a főreduktor azonos a Super Puma korábbi kissebb felszállósúlyú változatával...Jómagam 16 évig dolgoztam az AS 350 B heliken, amelyekből kettő repül katonai színekben nálunk, ezekről igazán semmi rosszat nem tudok mondani! | |||||
Gabusch | Adatlap | 652681 | 2018. december 15. 15:41 | ||
Szó volt valami európai hadseregről is. Ahhoz az amcsiknak is lesz pár keresetlen szava, már amennyiben nem az ő cuccaikkal akarjuk felépíteni. De azt, hogy mi lehet pár éven belül, szerintem soha, senki nem tudja. Trendek vannak, amik amúgy most éppen nem túl jó irányba haladnak, legalábbis szerintem. | |||||
Zoli | Adatlap | 652680 | 2018. december 15. 14:57 | ||
No problem, én is csak a médiából informálódok, szóval bármi lehet... És amennyire jól tudom, mivel szövetségesek vagyunk, Trump és Európa is mindent ad, lőn kánaán, csak fizetnünk kell érte, szóval az alkatrész ellátással elvileg nincs gond. Trump és a NATO csak azt várja el, hogy magunk is fejlesszünk és vegyünk részt koalíciós feladatokban, és akkor ha kérünk, adatik katonai támogatás. Az más kérdés, hogy a nyugat-európai légierők hadrafoghatósága is katasztrofális szinten mozog, szóval még mindig jobb egy amerikai függés... z | |||||
Gabusch | Adatlap | 652679 | 2018. december 15. 14:10 | ||
Nem értek hozzá, ezért technikai értelemben nem tudok vitatkozni. De más szempontból igen. :) A folyamatos brüsszelezés dacára szerintem mindenkinek tiszta és világos, hogy mi magunktól nem vagyunk életképesek, az orosz medve gazdaságilag nem olyan erős, hogy szatellitállamok tucatjait tudja eltartani, így marad az EU és persze a NATO (amivel az oroszok kevésbé kompatibilisek). Az is látható, hogy elég egy Trump ahhoz, hogy a dolgok kicsit a fejük tetejére álljanak, így lehet, hogy egy európai beszerzés a későbbiek folyamán kifizetődőbb. Mert, ha mondjuk alkatrészproblémák lépnek fel és az éppen aktuális Trumply keménykedik, hogy márpedig amíg a költségvetés 2+X%-a nincs hadseregfejesztésre fordítva (természetesen ebből 2+X-0,5% kizárólag Made in USA cuccokra), addig coki, cseszhető lesz a földön szétfegyverzett, repképtelen vas. | |||||
sárkányos | Adatlap | 652675 | 2018. december 15. 13:06 | ||
Megnyugtatlak hogy a Blackhawk is egy kalap szar. | |||||
Zoli | Adatlap | 652673 | 2018. december 15. 12:31 | ||
Azért a környéken nem olyan kevés a 16db harci helikopter és ugye az sincs kizárva, hogy később nem bővül az állomány. Csak arról van szó, ha már katonai helikoptert veszünk, hogy az tényleg legyen alkalmas mindenféle katonai szerepre, ami elvárható egy ilyen eszköztől. Ne legyen komolyabb dolguk az árvízi védekezésnél, még árvíz se legyen, de ha már ilyen kategóriájú gépeket veszünk, akkor nem lenne baj, ha tényleg multifunkciós lenne. Amúgy a H145 a kategóriájában szerintem megfelelő típus, és nem is baj, ha ugyanazon gyártótól veszünk más kategóriájú típust (logisztika, alkatrész ellátás, kiszolgálás stb szempontjából), talán így még kedvezményt is kaptunk. Ha már a mi pénzünkből van... z | |||||
kls | Adatlap | 652672 | 2018. december 15. 12:27 | ||
Szerintem mindenki tudja, hogy ezek a Francia sz.rok problémásak és kiforratlanok a fejlesztéseik,még az elektronikájuk is ratyi. A korrupció ezeknél a cégeknél alap. Egyértelműen a Blackhawk lenne a seregnek a jobb! | |||||
Gabusch | Adatlap | 652671 | 2018. december 15. 12:19 | ||
Tisztelettel kérdezem, ki a búbánat ellen lenne elegendő 16db akár állig felfegyverzett Blackhawk egy ilyen szinten védhetetlen síkságon? Itt - hálistennek - az elmúlt évtizedekben a "folyóelhárítás" volt a legnagyobb kihívás a koptereknek (lánctalpasnak meg az elzárt falvak kenyérrel való ellátása nagyobb havazás esetén). Ahhoz meg viszonylag kevés fegyverzet kell - hacsak nem akarnak levegő-föld rakétákkal jégtorlaszt lődözni, merthogy arra már hallottam példát, hogy bombázták. De akkor még nem egészen ilyen telek voltak, meg a folyószabályzás is más szinten állt, ha jól tudom. | |||||
Zoli | Adatlap | 652669 | 2018. december 15. 12:11 | ||
Igen, francia, már ez is bőven elég indok lenne... Amúgy makettet ismerünk, csak picit át kell építeni ehhez a verzióhoz, remélem a magyar feljavító gyártók lépni fognak ez ügyben. Sanyi leírta a lényeget, az amerikai kb az Apache fegyverzetét képes hordozni, ez jóval kevesebbet, amúgy pedig a multifunkciós képesség összefoglalható egy szóval - szállítás... Csak trendi még hat másik szinonimát is melléírni…………. z | |||||
Zoli | Adatlap | 652662 | 2018. december 15. 11:37 | ||
Igen, francia, már ez is bőven elég indok lenne... Amúgy makettet ismerünk, csak picit át kell építeni ehhez a verzióhoz, remélem a magyar feljavító gyártók lépni fognak ez ügyben. Sanyi leírta a lényeget, az amerikai kb az Apache fegyverzetét képes hordozni, ez jóval kevesebbet, amúgy pedig a multifunkciós képesség összefoglalható egy szóval - szállítás... Csak trendi még hat másik szinonimát is melléírni…………. z | |||||
sanyi | Adatlap | 652656 | 2018. december 15. 11:19 | ||
Szerintem a Blackhawk fegyveres verziója jobb lett volna. Kiforrottabb, a fegyverzete is jobb, komolyabb. Oké, az európai tud hajó elleni Exocetet cipelni, de szerintem ez minket nem igazán érint... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652654 | 2018. december 15. 11:17 | ||
"Mi is a baj ezzel a típussal srácok?" Nem ismernek ilyen típusú makettet a piacon! Ráadásul francia! :-) Hát nem igazuk van! :-) R. | |||||
erwyn | Adatlap | 652652 | 2018. december 15. 10:56 | ||
Ez kétségkívül jelentős előrelépés lenne, de hogy ez a beszerzés mennyire tény? | |||||
pigasos78 | Adatlap | 652650 | 2018. december 15. 10:49 | ||
Mi is a baj ezzel a típussal srácok? | |||||
Zoli | Adatlap | 652647 | 2018. december 15. 10:36 | ||
Állítólag mi lettünk a 9. ország, akik ezt a típust használják. defpost.com/hungary-orders-16-airbus-h225m-caracal-multi-role-helicopters-equipped-with-hforce-weapon-system/ z |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |