/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Sennás 652884 2018. december 19. 13:24
Válasz erre
Rumcájsz_52 652881 2018. december 19. 13:03
Válasz erre
Helló
A meló már régen kész van, MEÓ átvette :-)), csak ketten felmásztak bezárni a paneleket (meg kisebb munkákra több műszaki nem is igen telik egy gépre, nem tolakodnak oda az emberek). Előtte éppen most csinálják a kötelező ellenőrzést, nehogy bármi fölösleges (csavar, szerszám, alkatrész, törlőrongy) bent maradjon lezárás után!
Üdv R.
Sennás 652879 2018. december 19. 12:44
Válasz erre
Ja hogy felmenj ahhoz nem ,de 2 szerelőnek dolgozni? Így kicsit balesetveszélyes,meg egy cserélős alkatrészt lehozni+kapaszkodni?
Daala 652876 2018. december 19. 12:30
Válasz erre
Ahhoz, hogy felmenj a gép tetejére, nem kell létra.
Varjúbácsi 652868 2018. december 19. 10:58
Válasz erre
A srác még egy könyvet is kiadott a makettről!
Sennás 652863 2018. december 19. 10:04
Válasz erre
Hát ez most az idei Bolyain is ott volt.
borisz 652861 2018. december 19. 09:58
Válasz erre
A H215 és a H225 között azért van pár számottevő eltérés. Például egyel több lapát a forgószárnyon, meg más a törzs és a farok közti átmenet.
Biztos jó lett volna az UH-60, mert az olyan 'merrikás. Kb. ennyivel tud többet. Az egy raj tud elvinni, ez meg egy szakaszt. A H225M-re is megrendelték a Hforce csomagot, ugyan azokat a fegyvereket fogja tudni használni, amiket a H145M, már ha elvárjuk, hogy egy szállítóhelikopter nagyon puttyogtasson.
Nekem személyes kedvencem a Mi-8AMTSH. de ettől sem megyek a Dunának. Lengyelországnak a Sikorsky tett egy visszautasíthatatlan ajánlatot, meg még kormányváltás is volt.
A Janes 360 szerint precíziós gyártó és felületkezelő üzemet hoznak amúgy.
Tudom, hogy van, akinek a sz*r sem elég büdös, ha nem az övé, de az állandó nyafogást hagyjuk meg inkább a 444-nek és az Indexnek. :)
Varjúbácsi 652860 2018. december 19. 09:49
Válasz erre
30841476_160748991267485_7141157422009155584_n
30841476_16074899126...

Ezt az 1/48-as gépet is ő csinálta, tajvani a srác. Bár ez a gép közelről már nem annyira ütős!
Rumcájsz_52 652856 2018. december 19. 08:54
Válasz erre
Sziasztok
Egy pár évvel ezelőtti Moson-makettversenyen volt egy tajvani makettező srác a Csőrikével, ő azóta is - vagy személyesen, vagy a barátai hozzák el a késztermékeit - visszatérő vendég Mosonban. Gondolom máshova is viszi a makettjeit, és a jó példa szerencsére ragadós. A Csőrike úgy emlékszem tényleg 1/48-as.
Üdv R.
Sennás 652855 2018. december 19. 08:45
Válasz erre
images (2).jpeg
images (2).jpeg
images (3).jpeg
images (3).jpeg

Szia. Igazad van. Meg a kedves szerelő kollégák merő kib@szásból elvették az összes létrát:) De kétségtelenül szép makett. Úgy látom ennek van testvére is, az kevésbé van kinyitva. Ugye ez 1:48as?
ssanyi 652854 2018. december 19. 07:45
Válasz erre
Üdv!

A terepszínű ruhás szerelőkből kiindulva nem hazai a makett készítője! ;-)
Másoknak is tetszik Csőrike festése.
Rumcájsz_52 652851 2018. december 18. 23:58
Válasz erre
Nekem megvannak a normális forrásaim, tudom mi a helyzet, viszont Daala konkrétan a Napi.Hu-ra kérdezett rá. Arról meg az a véleményem amit írtam.
Üdv R.
Sennás 652848 2018. december 18. 22:36
Válasz erre
Screenshot_20181218-222823~2
Screenshot_20181218-...

Ez is Magyar:) Nem tudom kié. 2018as Maláj makett versenyen volt kiállítva. Létezik(remélhetőleg) hogy Magyar makettező kollégánk vitte versenyre?
Topi 652830 2018. december 18. 19:52
Válasz erre
Leginkább az occó munkaerő, azért azt senki ne gondolja, hogy kis hazánkban annyiért dolgoznak az emberek az Airbusnál, mint pl Marignaneban...
milesChristi 652825 2018. december 18. 16:10
Válasz erre
Sennás 652824 2018. december 18. 15:56
Válasz erre
KM-18
KM-18
KM-19
KM-19

Jól van az a "popsi" úgy:) Nézzétek meg ez is szinte földig ér ha ki van hajtva a kis háromszög fűl rész. Lehet a főfutó hidraulika kicsit "ereszt" kicsit viseltesebb már jobban megcsüng a gép fara és szinte a földet éri.
lacipapa 652823 2018. december 18. 15:41
Válasz erre
Így is nagyon szép!Hozzá ne nyúlj!Remek munka,ahogy Rumcájsz52 írta,csak ép hogy fel nem száll!
dioevil 652822 2018. december 18. 14:40
Válasz erre
Tudom én is, hogy felnyitható az a rész, viszont mivel ez is Trumpeter makett, így a széket rossz helyre tervezték és nem akartam már azt is szétfaragni, így hagytam eredeti állapotban...
Zoli 652821 2018. december 18. 13:43
Válasz erre
Szia,

Nekem is nagyon tetszik, irigykedek is ám, gratula! Egy apróság csak, hogy szerintem túl fényes, de így is nagyon szép.
z
Rumcájsz_52 652820 2018. december 18. 13:39
Válasz erre
Szia dioevil
Szuper makettet építettél, tényleg nagyon kedvcsináló, csak épphogy fel nem száll, nagy gratula hozzá! Viszont a hátsó ajtó azért van olyan közel a földhöz, mert a valódi Mi-17-nél az ajtóból alul egy háromszög alakú rész felhajtható, és nyitásnál fel is szokták hajtani, különben nagyobb terhelésnél tényleg a földet verné az ajtó. Nézd meg Sennás fényképét a 652812-nél, azon kiválóan látszik miről beszélek, így még javíthatsz kicsit rajta. Egyébként hajrá, csak így tovább is!
Üdv R.
dioevil 652816 2018. december 18. 11:55
Válasz erre
14_1
14_1

Köszönöm a véleményeket. A tehertér ajtót a "gyári" helyére tettem, csukott helyzetben is jól illeszkedett volna, próbáltam...
csosza 652815 2018. december 18. 11:30
Válasz erre
Uraim! Megvételre vagy cserére keresek Sikorsky Sea King helikoptert, tetszőleges méretarányban (1/144 - 1/100 - 1/72 - 1/48) akár összerakottan és hiányosan is.

roszapal@rosza.hu
ssanyi 652813 2018. december 18. 11:11
Válasz erre
Nagyon szép makett!
Tényleg kedvet csinál a hobbihoz!Gratulálok!

A hátsó ajtónál nekem úgy tűnik hogy lejjebb lett ragasztva az ajtó mint ahogy a nyílás van (zsanér résznél), mivel precíz építés és festés, biztosan megvan ennek is az oka.
Sennás 652812 2018. december 18. 10:58
Válasz erre
Rumcájsz_52 652806 2018. december 18. 09:20
Válasz erre
Mert ennyire értenek hozzá, helikopter-helikopter, nekik mindegy. Gondolom máshoz is ennyire értenek, így nekünk meg pont ennyire kell elhinni bármit amiről írnak ... :-(
Daala 652805 2018. december 18. 09:13
Válasz erre
Az AirBus cikkben miért Blackhawk van a képen?
lacipapa 652804 2018. december 18. 09:10
Válasz erre
Nagyon szép,gratulálok!Nyitott tehertér ajtónál,ennyire lent van a hátulja?
Sennás 652800 2018. december 18. 06:52
Válasz erre
TAMÁS78 652798 2018. december 17. 23:22
Válasz erre
Sennás 652795 2018. december 17. 22:35
Válasz erre
Ez ez valami bámulatos. Nagyon klassz. Gratulálok!
dioevil 652792 2018. december 17. 21:17
Válasz erre
03
03
08_1
08_1
09
09
10
10
15
15
16
16
16_1
16_1
17
17
18
18
19
19
25
25

Üdv. Néhány kép a nemrég befejezett Trumpeter 1:35-ös Mi-17 makettemről. A 707-es oldalszámú gépet építettem meg, sok hónapnyi munkát igényelt a belső tér elkészítése, melyhez saját anyagokat (sztirol, fémrudak, kábelek) használtam fel a fotómaratásokon kívül.
f2d 652690 2018. december 15. 16:55
Válasz erre
Norvég esetről itt egy műszaki leírás.
(Számunkra is tanulságos lehet a jövőre nézve.)

aerossurance.com/news/ec225-main-rotor-mgb-design/
sárkányos 652686 2018. december 15. 16:36
Válasz erre
Szevasz. Csak annyit tennék hozzá hogy nem a forgószárny agy tört ketté hanem a főreduktor szakadt ki a helyéről.
Topi 652685 2018. december 15. 16:20
Válasz erre
Beszéltem olyan üzemeltető szerelőkkel, akik az Ecureuil tovább fejlesztett változatán dolgoztak,/B 2/ nekik már nem volt olyan jó véleményük róla, ugyanis az újabb verzió sok alkatrészt örökölt az elődtől, csak az volt a baj, hogy a hajtómű jóval nagyobb teljesítménye miatt, bizonyos alkatrészeket gyakrabban kell cserélni, mint a B változatnál. Ezek az alkatrészek nem üzemidőhöz kötöttek, hanem állapot szerint üzemeltetendők, így ha a napi ellenőrzéseknél olyan eltérések láthatóak, amit a maintenance manual nem enged meg, természetesen ezeket kötelező cserélni.
Egy példa: a faroklégcsavarban vannak ún. laminated half bearingek, négy darab. Ha ezek közül egy a tolerancián kívül kerül, cserélni kell... mind a négyet.Nem filléres tétel...
Zoli 652683 2018. december 15. 16:03
Válasz erre
A "rotoragy kettétörés" természetesen elég sarkos és túlzó megfogalmazás volt, de köszi szépen a részletes kiigazítást!
Az AS-350 jó konstrukció és a maga nemében biztos megfelel arra a célra, amire elsősorban tervezték, de katonai feladatokra gondolom csak korlátozottan (futár, megfigyelés stb).
z
Topi 652682 2018. december 15. 15:54
Válasz erre
Szóval nem a rotoragy tört ketté, hanem a főreduktor bolygókerekes fordulatszám csökkentő részében, az egyik bolygókerék.Most öt ilyen esetet tartanak számon, ezek viszont elegendőnek bizonyultak ahhoz, hogy számos ezt a tipust üzemeltető cég pánikszerűen szabadult meg tőlük.Norvégiában, Dániában az offshore szállításokat végzők. / a legutólsó eset Koreában történt egy katonai géppel./ Az Airbus természetesen mossa kezeit... a megoldás: drasztikusa csökkentették a főreduktor nagyjavítási időintervallumát a hírek szerint 400 órára.Az infók egy norvég helikopter pilótától származnak.A dologban nyilván az is közrejátszik, hogy a főreduktor azonos a Super Puma korábbi kissebb felszállósúlyú változatával...Jómagam 16 évig dolgoztam az AS 350 B heliken, amelyekből kettő repül katonai színekben nálunk, ezekről igazán semmi rosszat nem tudok mondani!
Gabusch 652681 2018. december 15. 15:41
Válasz erre
Szó volt valami európai hadseregről is. Ahhoz az amcsiknak is lesz pár keresetlen szava, már amennyiben nem az ő cuccaikkal akarjuk felépíteni. De azt, hogy mi lehet pár éven belül, szerintem soha, senki nem tudja. Trendek vannak, amik amúgy most éppen nem túl jó irányba haladnak, legalábbis szerintem.
Zoli 652680 2018. december 15. 14:57
Válasz erre
No problem, én is csak a médiából informálódok, szóval bármi lehet...
És amennyire jól tudom, mivel szövetségesek vagyunk, Trump és Európa is mindent ad, lőn kánaán, csak fizetnünk kell érte, szóval az alkatrész ellátással elvileg nincs gond. Trump és a NATO csak azt várja el, hogy magunk is fejlesszünk és vegyünk részt koalíciós feladatokban, és akkor ha kérünk, adatik katonai támogatás.
Az más kérdés, hogy a nyugat-európai légierők hadrafoghatósága is katasztrofális szinten mozog, szóval még mindig jobb egy amerikai függés...
z
Gabusch 652679 2018. december 15. 14:10
Válasz erre
Nem értek hozzá, ezért technikai értelemben nem tudok vitatkozni.

De más szempontból igen. :) A folyamatos brüsszelezés dacára szerintem mindenkinek tiszta és világos, hogy mi magunktól nem vagyunk életképesek, az orosz medve gazdaságilag nem olyan erős, hogy szatellitállamok tucatjait tudja eltartani, így marad az EU és persze a NATO (amivel az oroszok kevésbé kompatibilisek).
Az is látható, hogy elég egy Trump ahhoz, hogy a dolgok kicsit a fejük tetejére álljanak, így lehet, hogy egy európai beszerzés a későbbiek folyamán kifizetődőbb. Mert, ha mondjuk alkatrészproblémák lépnek fel és az éppen aktuális Trumply keménykedik, hogy márpedig amíg a költségvetés 2+X%-a nincs hadseregfejesztésre fordítva (természetesen ebből 2+X-0,5% kizárólag Made in USA cuccokra), addig coki, cseszhető lesz a földön szétfegyverzett, repképtelen vas.
sárkányos 652675 2018. december 15. 13:06
Válasz erre
Megnyugtatlak hogy a Blackhawk is egy kalap szar.
Zoli 652673 2018. december 15. 12:31
Válasz erre
Azért a környéken nem olyan kevés a 16db harci helikopter és ugye az sincs kizárva, hogy később nem bővül az állomány.
Csak arról van szó, ha már katonai helikoptert veszünk, hogy az tényleg legyen alkalmas mindenféle katonai szerepre, ami elvárható egy ilyen eszköztől. Ne legyen komolyabb dolguk az árvízi védekezésnél, még árvíz se legyen, de ha már ilyen kategóriájú gépeket veszünk, akkor nem lenne baj, ha tényleg multifunkciós lenne.
Amúgy a H145 a kategóriájában szerintem megfelelő típus, és nem is baj, ha ugyanazon gyártótól veszünk más kategóriájú típust (logisztika, alkatrész ellátás, kiszolgálás stb szempontjából), talán így még kedvezményt is kaptunk. Ha már a mi pénzünkből van...
z
kls 652672 2018. december 15. 12:27
Válasz erre
Szerintem mindenki tudja, hogy ezek a Francia sz.rok problémásak és kiforratlanok a fejlesztéseik,még az elektronikájuk is ratyi. A korrupció ezeknél a cégeknél alap.
Egyértelműen a Blackhawk lenne a seregnek a jobb!
Gabusch 652671 2018. december 15. 12:19
Válasz erre
Tisztelettel kérdezem, ki a búbánat ellen lenne elegendő 16db akár állig felfegyverzett Blackhawk egy ilyen szinten védhetetlen síkságon?
Itt - hálistennek - az elmúlt évtizedekben a "folyóelhárítás" volt a legnagyobb kihívás a koptereknek (lánctalpasnak meg az elzárt falvak kenyérrel való ellátása nagyobb havazás esetén). Ahhoz meg viszonylag kevés fegyverzet kell - hacsak nem akarnak levegő-föld rakétákkal jégtorlaszt lődözni, merthogy arra már hallottam példát, hogy bombázták. De akkor még nem egészen ilyen telek voltak, meg a folyószabályzás is más szinten állt, ha jól tudom.
Zoli 652669 2018. december 15. 12:11
Válasz erre
Igen, francia, már ez is bőven elég indok lenne...
Amúgy makettet ismerünk, csak picit át kell építeni ehhez a verzióhoz, remélem a magyar feljavító gyártók lépni fognak ez ügyben.
Sanyi leírta a lényeget, az amerikai kb az Apache fegyverzetét képes hordozni, ez jóval kevesebbet, amúgy pedig a multifunkciós képesség összefoglalható egy szóval - szállítás... Csak trendi még hat másik szinonimát is melléírni………….
z
Zoli 652662 2018. december 15. 11:37
Válasz erre
Igen, francia, már ez is bőven elég indok lenne...
Amúgy makettet ismerünk, csak picit át kell építeni ehhez a verzióhoz, remélem a magyar feljavító gyártók lépni fognak ez ügyben.
Sanyi leírta a lényeget, az amerikai kb az Apache fegyverzetét képes hordozni, ez jóval kevesebbet, amúgy pedig a multifunkciós képesség összefoglalható egy szóval - szállítás... Csak trendi még hat másik szinonimát is melléírni………….
z
sanyi 652656 2018. december 15. 11:19
Válasz erre
Szerintem a Blackhawk fegyveres verziója jobb lett volna. Kiforrottabb, a fegyverzete is jobb, komolyabb. Oké, az európai tud hajó elleni Exocetet cipelni, de szerintem ez minket nem igazán érint...
Rumcájsz_52 652654 2018. december 15. 11:17
Válasz erre
"Mi is a baj ezzel a típussal srácok?"

Nem ismernek ilyen típusú makettet a piacon! Ráadásul francia! :-)
Hát nem igazuk van! :-)
R.
erwyn 652652 2018. december 15. 10:56
Válasz erre
Ez kétségkívül jelentős előrelépés lenne, de hogy ez a beszerzés mennyire tény?
pigasos78 652650 2018. december 15. 10:49
Válasz erre
Mi is a baj ezzel a típussal srácok?
Zoli 652647 2018. december 15. 10:36
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.