Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55. |
slowmotion | Adatlap | 722771 | 2024. március 29. 17:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát az a zsűri mindenképpen veszélyes, aki a tényeknél is jobban tud mindent. Előzmény: (722770) borisz 2024. március 29. 17:18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 722770 | 2024. március 29. 17:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én az utolsó néhány versenyemre vittem referencia anyagokat, le se bagózták. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 722769 | 2024. március 29. 17:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akinek megmutatják a képet | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 722761 | 2024. március 29. 14:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 721483 | 2024. március 5. 16:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amúgy a Huskie-t nagyrészt Anton Flettner tervezte, aki ennek az egymásbaforgó elrendezésnek volt a mestere a náci Németországban. A Fl-282 Kolibri-ből kisebb szériát gyártottak és a Kriegsmarine használta is. en.wikipedia.org/wiki/Flettner_Fl_282 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 721481 | 2024. március 5. 15:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Kaman Huskie és a hasonló Kaman K-Max azért sorozatgyártott konstrukció :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 721477 | 2024. március 5. 15:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedig akár jó is lehetett volna. Ennél talán csak a Kaman Huskie a furcsább, az ő kettéálló, egymásba forgó rotorjával. :) www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 721465 | 2024. március 5. 12:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy érdekes, koaxiális elrendezésű helikopter a háború előtti Franciaországból. A megszállás miatt csak a háború után tudták befejezni, de nem volt sikeres a koncepció. Egyik érdekessége, hogy a forgószárnyak tengelye üreges volt, így ott egy felfele tüzelő lövész foglalhatott helyet. oldmachinepress.com/2015/03/28/dorand-gyroplane-g-20-g-ii/ www.hisutton.com/G20_Gyroplane.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 719638 | 2024. január 29. 11:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem: eleve félreértesz. A Mi-10 nem szállításra, hanem beemelésre készült. Légi darunak. Ezért volt benne külön operátor, aki még irányíthatta is a gépet. Az összes fedélzeti rendszere ezt a célt szolgálta. A Mi-6 sokkal nagyobb méretű sárkánya egy csomó felesleges plusz terhet tartalmazott pl. kapásból a szárny, ami a bekötési pontok miatt még leszerelt állapotban is felesleges volt. A különféle súly konfigurációkat érdemes óvatosan kezelni. Pl. ha jól emlékszem a Mi-17 üres súlya a légi üzemeltetés szerint nagyobb, mint a Mi-8-asé. A valóságban a Mi-17 könnyebb egy kicsivel, de a légiüzem olyan felszereléseket is beleszámol, amit a Mi-8-as esetében még nem (pl. rádiók, csörlő stb) A CH-54 személyszállító konténere csak egy nagyon kiegészítő megoldás volt, szerintem leginkább áttelepüléseknél használták. Se technikai, se harcászati szempontból nem jelentett megoldást, de a CH-54 repülési költsége nemcsak a CH-54/CH-47-hez képest volt magas, hanem pl. még a C-130-ashoz képest is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719636 | 2024. január 29. 10:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A tengely dőlését értem, de ezt magában adaptálni lehetett volna a Mi-6 egy alváltozatára is. Az tévesztett meg, hogy az interneten mindkét típus üres tömegének 27 tonnát adnak meg. Most találtam a Mi-10K-ra egy 25 tonnás adatot. Gondolom, a 2 tonnát a hosszú futómű hiányán spórolták meg. Persze ez felvet egy másik kérdést: a Mi-6 és a Mi-10 is 8 tonnát emelhetett függesztve. Abban egyetértek, hogy a Mi-10 valamivel nagyobb méretű terhet szállíthatott. A busz cipőkanállal ugyan, de befért alá. A Mi-6 szintén nem kicsi rakterét viszont inkább alacsonyabb teherautók, rakétaindítók befogadására tervezték. Gyanős, hogy a farokrész és rámpa erősen nehezítette a behajtást. Gondolom, a Mi-10 annak a korabeli koncepciónak épült, hogy gyorsan cserélhető konténereket szállítsanak, ahogy a CH-54-nél és a C-119-nél is próbálkoztak ezzel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 719614 | 2024. január 29. 08:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még egy amit írtál: a Mi-10-es jóval nagyobb méretű tárgyakat szállíthatott. A 6-osba szerintem pl. sose fért volna be a busz vagy a teherautó. Egyébként a 10-es elsősorban nem is szállításra, hanem légi darunak, azaz beemelésekre készült. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 719613 | 2024. január 29. 08:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teljesen más a felépítésük. Ahogy írtam eleve már a forgószárny beépítése is teljesen más koncepciót tükröz: a Mi-10-esnél a tengely függőleges, hogy minél nagyobb terhet emelhessen. A Mi-6-osnál 5 fokkal előre van döntve, mert a fő profil az utazórepülés. Az üres tömeg nem ugyanannyi: a Mi-10-es kb tíz százalékkal könnyebb, mint a 6-os, ami sokat számít. Első ránézésre hasonlóak, a valóságban jelentősen eltérnek egymástól. Az amerikaiaknál se véletlenül volt CH-53 és CH-54... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719605 | 2024. január 28. 23:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Számomra érthetetlen, hogy két, ennyire hasonló típust párhuzamosan üzemeltettek. A Mi-10 szerintem nem enged annyival nagyobb szabadságot a teher méretét illetően. Azt sem értem, hogy az üres tömegük egyaránt 27 tonna körül van, a jelentősen eltérő törzs ellenére. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 719601 | 2024. január 28. 21:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A meghajtás szempontjából a legfontosabb eltérés, hogy a légidaru szerepkör miatt a Mi-10 esetében a forgószárny tengelye nem előre döntött, hanem függőleges lett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719596 | 2024. január 28. 20:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Gatwick-i bemutatóról van videó is, amin szerencsére nem kendőzték el a gép hangját aláfestő zenével: youtu.be/GPaqLtkY5hE | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719595 | 2024. január 28. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, sőt a hajtóművek és a forgószárny továbbment a V-12-re is. Persze átalakításokkal, hiszen máshová kerültek a kiömlők, a két oldal meghajtását összekötötték és az egyik forgószárny ellentétes irányba forgott. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 719592 | 2024. január 28. 19:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon gyanús és ismerős volt a Hmű, főreduktor, közlőmű és farokrotor, nagyon emlékeztetett a MI-6-osra. Utánanéztem és tényleg azonosak voltak ezek a részek a két helikopternél! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719575 | 2024. január 28. 16:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még néhány kép a Mi-10-ről különféle terhekkel. A képek többsége a második prototípust ábrázolja a korabeli légibemutatókon, vagy a végleges helyén, Monyinóban. Kösz Tibcsi, ezt nem ismertem! Egyszer volt szerencsém az esztergomi reptéren látni egy Mi-26-ot, amikor nálunk járt egy teheremelésen, de sajnos csak ennyi... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 719568 | 2024. január 28. 15:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719557 | 2024. január 28. 13:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 718889 | 2024. január 17. 10:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 718886 | 2024. január 17. 09:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem azért, mert ő egy Hadúr és nem HADvezér. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 718883 | 2024. január 17. 08:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Szerintem csak a szarvastehenes van. De ha valaki tud ilyet érdekel... Miért nem adod ki? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hadúr67 | Adatlap | 718879 | 2024. január 16. 23:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Magyar MI-24est építenék.Kérdésem a hozzáértőkhöz: Csőrike matrica,maszkoló,festésminta,bármi létezik 1/72ben? Köszi a válaszokat. Hadúr67 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 715184 | 2023. november 5. 14:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 712377 | 2023. augusztus 20. 14:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 711435 | 2023. július 19. 07:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 711434 | 2023. július 19. 06:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Ezek miatt gondoltam a kiegészítőkre, a fő probléma a törzshossz és alak. z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 711433 | 2023. július 19. 06:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Pontosítanék, a Clear Prop! Seasprite készleten kívül minden típusból kellene egy új szerszámos makett... Na jó, az új Academy Apache, a Dream Cobra/Huey, Revell Tiger és Zvezda Mi-24 sor egész jónak tűnik ránézésre A H145M az átépítőkkel már talán megoldható, de annál is sok apró mütyürt kell házilag pótolni, legyártani... z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711422 | 2023. július 18. 14:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A törzsnél nemcsak a hossz változott, hanem többek között az ablakok elosztása, a tehertér ajtók elhelyezése és kialakítása, a crew chief ablaka és az oldaltartály formája/mérete is... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 711421 | 2023. július 18. 14:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az összes közepes helikopterből elkéne egy jobb minőségű készlet a jelenleg elérhetőknél. A Puma-család, a Black Hawkok, és a Mi-8 família (ebből a HB kiadások már nehezen beszerezhetőek). Pumából a három fő típusból (Puma, Super Puma, Caracal) simán kijönne 3-3 doboz, az UH-60 - S-70 vonalból is vagy 6-8, és a Mi-8, Mi-17 vonalról is. Sőt, talán egy Mi-14-el, meg Mi-9-el is be lehetne próbálkozni. Viszont egy H145M szerintem mostani Revell öntőkeretek legózgatásával és egy gyanta átalakító készlettel is kijönne már, és vagy 2-3 bőrt le lehetne nyúzni róla. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 711418 | 2023. július 18. 14:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na, ez van meg nekem is az otthoni gépemen! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 711417 | 2023. július 18. 13:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól rémlik az Italeri kétféle hosszúságú makettet adott ki, bár lehet, hogy a törzsvég hossza mindkettőnél azonos és csak a deszanttér hossza eltérő, majd egyszer megnézem, ha lesz rá időm. De ha véletlen jó is lenne a törzs, akkor is nagyon sok feljavítást, átalakítást igényelne, szóval jobban járnánk egy Clear Prop Seasprite minőségű makettel... z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 711416 | 2023. július 18. 13:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a baj ezzel is, hogy vagy megpróbálod kifaragni, és akkor egyből megjelenik, vagy nem próbálod, és akkor 10 év múlva is csak a régi Airfix lesz :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 711414 | 2023. július 18. 12:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711411 | 2023. július 18. 11:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na ezt írtam én is, a mi Caracalunk hosszabb törzsű, kétlapátos stb. Egyébként a Cougar és a Super Puma is különböző: előbbi katonai gép, külsőre is eltér az alap Super Pumától. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 711410 | 2023. július 18. 11:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A mi gépeink nem is Pumák, hanem Caracalok. A H225M civil/korábbi jelölése, az EC725 volt, mielőtt jött volna ez az Airbus Helicepterses marhaság. Makettben az AS532 Cougar érhető el, még elfogadható minőségben, ez egyel korábbi és rövidebb verzió. Az szokták még Super Pumának mondani. Ezen kívül van a "rendes" Puma, az az SA330. Ilyen van Romániának. Korabeli Airfix meg Heller készletekként léteznek 1/72-ban, és hát olyanok is. Hogy szemléletesebb legyen, délután tudok feltölteni egy tablót a legszembetűnőbb külső eltérésekről, de nagyjából az a titok, hogy az ablakokat kell számolgatni. Amúgy nekem nagy kedvem lenne egy-egy ilyen korszerű helikopter készletben. Sok bőrt le lehetne húzni róla. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711407 | 2023. július 18. 09:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem ez külsőre is jelentősen eltér az eddig kapható Super Pumáktól. Pl. hosszabb törzs, ötlapátos forgószárny stb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 711405 | 2023. július 18. 09:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Köszi, itt is van pár kép: www.origo.hu/foto/galeria/20230717-megerkezett-a-honvedseg-elso-ket-airbus-h225m-tipusu-helikoptere-szolnokra-galeria.html És remélem egyszer egy jó makett is lesz róla, vagy a régiekhez az összes apró kis bigyó. (Robi, Csabi?...) z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711404 | 2023. július 18. 09:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tegnap megjött az első két H225M helikopterünk Szolnokra. https://honvedelem.hu/hirek/szolnokon-az-elso-ket-h225m-helikopter.html Reméljük egyszer majd hangár és ember is lesz hozzájuk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 711383 | 2023. július 17. 11:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Javítottam, köszi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711382 | 2023. július 17. 10:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Így van, V. Már az oldalszámból is látszik: 00-ások, 100-asok, 500-asok: D 700-asok V 300-asok P | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 711380 | 2023. július 17. 07:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kis pontosítás: én úgy látom, hogy a Szarvastehénke nem "D", hanem "V" változat. De ha tévedek, majd a többiek kijavítanak. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 711360 | 2023. július 16. 13:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 711074 | 2023. július 5. 01:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ne haragudj,de néha meglepődöm az ilyen kérdéseken.A Google a barátod! Ott írják hogy: ~14.3 méter az átmérője,ami 1:72-ben 20cm. Ok,egész pontosan 19,85 centiméter.Vondd le belőle az agy átmérőjét és oszdd el kettővel.Meg is vagy.Ha a rotoragy átmérőjével van baj keress rá arra. Lehet ott tévedtek.Ráadásul +/- 0.2 milliméter eltérést soha senki nem fog észrevenni!Ez maximum csak téged zavar majd esetleg,mert tudsz róla. Ha ennél nagyobb szemmel látható eltérésbe ütközöl azt amúgy is látni fogod! És akkor levághatsz,vagy hozzáadhatsz a lapátokhoz. Minden esetre a jelenleg kapható Mi-1 makettek nem igénylik a tizedmilliméteres pontosságot a lapátok terén. Van sok egyéb bajuk a kidolgozottság terén.Nem ezen fog múlni az összkép. Engedd el,mert soha senki nem fogja méregetni azt a 19,9 centit. Mindenki magára a helikopterre fog figyelni.Azt építsd meg szépen! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 711061 | 2023. július 4. 08:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha ez segít: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 711054 | 2023. július 4. 06:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Csak egy ötlet. Telefonálj a szolnoki Reptárba, biztosan lemérik neked a szükséges adatokat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 711044 | 2023. július 3. 19:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha Budapesten jársz, próbálj bekéreckedni a csepeli Kossuthba. Van Mi-1, hátha. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 711038 | 2023. július 3. 18:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nekem az Amodel mérete is megfelel - 1/72-es makettroncsot próbálok "lábra" állítani és úgy néz ki, le kell gyártanom a lapátokat, meg az agyat is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 711034 | 2023. július 3. 16:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Nem találtam, de háromnézeti rajzból lemérheted mennyi a lapát hossza és mekkora a forgószárny agy. A számok pl. forgószárny átmérő szintén segíthetnek. Mondanám, hogy lemérem az Amodelt és felszorozzuk 72-vel de gyanítom nem lesz pontos... |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55. |