Tovább >>> |
Miggyuri | Adatlap | 726497 | 2024. július 3. 21:13 | ||||||||||||||||||
Keresek 1/72-es MiG-17PF-hez egyiptomi matricasort lehetőleg a piros denevérrel. Valamint ugyanehhez a típushoz orrfutót, esetleg kabintetőt.(Roncs felújítás lesz.) | |||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 699673 | 2022. augusztus 27. 19:27 | ||||||||||||||||||
Szia! Sajnos nem... de megvan a Tom Cooper féle könyv...legközelebb ha otthon járok szeptember vége felé akkor magamhoz veszem és felteszem ide azt a pár oldalt ha sikerül befotóznom élvezhető minőségben. | |||||||||||||||||||||
czzoli | Adatlap | 699670 | 2022. augusztus 27. 18:52 | ||||||||||||||||||
Szia! Köszönöm a képet. Nem tudod, a másik oldalon ugyanott van az ablak vagy el van csúsztatva előrébb vagy hátrébb? | |||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 699663 | 2022. augusztus 27. 16:30 | ||||||||||||||||||
Valóban, igazad van egy felderítő. A pontos megnevezése RF és Tom Cooper Arab MiGs című könyvében egy rövid kis fejezet foglalkozik ezzel a variánssal is. A lényeg hogy az egyiptomiak elégedetlenek voltak az oroszok felderítő képességeivel és angol kamera rendszert összeházasítottak a MiG-21R változattal fix gondolát építve a kameráknak az orrfutó mögött. A gépek egyébként alkalmasak voltak légihari fegyverzet hordozására is... 8501-8506 ig voltak számozva a gépek. érdekesség, hogy volt nekik saját fejlesztésű bottartályuk is illetve betonromboló bombájuk, ami hasonló elven működött mint a francia BAP, rakéta póthajtással. | |||||||||||||||||||||
czzoli | Adatlap | 699658 | 2022. augusztus 27. 15:44 | ||||||||||||||||||
Egyébként a negyedik kép az felderítő. Látszik a szárny végén a kis henger és az orrfutóakna mögötti kamerának a helye is. Mi a neve ennek a változatnak hivatalosan? R, RF, MFR, vagy valami más? Egyszer szeretnék már látni jó minőségű fotót vagy legalább egy pontos rajzot az orrfutó mögötti kameráról. Van valakinek esetleg ilyen? | |||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 699649 | 2022. augusztus 27. 14:40 | ||||||||||||||||||
Nem az első tévedése a Nagy Eduárdnak.. Itt van pár kép az egyiptomi Meg-21MF-kről amik már az új festést viselik. A homok szín sok képen inkább rózsaaszínesenek tűnik ami lehet a fények-színek játéka is de a kérdéses terület az határozottan csokoládé barna színt kapott. Az utolsó képen az Ukrajnában nagyjavított és festett gépről, a gyár udvarán készítették a felvételt, itt még nem beszélhetünk a sivatag és a nap károsító és fakító hatásairól. Érdekesség hogy a narancssárga-fekete azonosító foltokat még mindig használják, pedig anno a Libíai-Egyiptomi konfliktus miatt lettek felfestve hogy könnyebb legyen a saját gépek azonosítása a harcokban... hát ez így maradt sőt, tovább vitték az F-4,F-16, Shengyan F-6-ra, F-7-re is de Mirage 2000 már nem kapta meg és a Rafale-sem... | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 699645 | 2022. augusztus 27. 12:53 | ||||||||||||||||||
Szia! Szerintem is, inkább barnának kellene lennie... | |||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 699643 | 2022. augusztus 27. 11:56 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Így 10 évvel később én is feldobom ezt a labdát újra. Megvettem az Eduard 7458-as készletét, és ugyan ez a festésminta van benne. Illetve hogy nem pont ugyan az a festésminta, a barnát ezúttal 1/72-ben szürkére cserélték, tök érdekesen néz ki, de számomra totál hiteltelennek tűnik. www.scalemates.com/products/img/1/0/5/1375105-90-instructions.pdf A 18. oldalon találjátok. | |||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 614785 | 2016. szeptember 17. 13:04 | ||||||||||||||||||
Elnézéseteket kérem, telefonról írtam drága t9 közbeszólt :) tehát, akár meg is vásárolnám. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 614784 | 2016. szeptember 17. 13:02 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Valaki nem tud a Harpia kiadó "Arab Migs" sorozatáról? Egyiptomi Mig-19,Mig-21 festésminta miatt érdekelne. Akármennyire is vásárolnám. Üdv! | |||||||||||||||||||||
vini | Adatlap | 519743 | 2012. december 25. 20:52 | ||||||||||||||||||
SZIASZTOK! Most találtam gondoltam megosztom veletek hátha érdekesnek találjátok:http://www.egyptdailynews.com/egyptian%20airforce.htm | |||||||||||||||||||||
kopcos | Adatlap | 519733 | 2012. december 25. 19:26 | ||||||||||||||||||
Szíriai Szu-22 alacsony támadásban,infracsabdák kilövés közben,S-8 rakétákkal támad...www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||
Lapidus | Adatlap | 355454 | 2012. november 28. 18:27 | ||||||||||||||||||
Végül is szétnéztem, aludtam még párat az egészre és azt hiszem a Levix által mellékelt 2. képet fogom alapul venni, valami ilyesmi színekben gondolkodok: www.splashonemodelling.com/t48-trumpeter-mig-21-mf-egyptian-air-force-circa-1981 Annyi, hogy nálam a kamuflázs kontrasztosabb lesz, egyenlőre úgy tervezem, hogy a zöld revelles 361-es, míg a sötétebb kékes-lilás árnyalat a 78-as festék lesz. A homokszínt pedig revell 35 + fehér + sárga és egy szürkésbarna keverékéből csinálom (egy egyliteres fagylaltos doboz tetején mindenféle arányokat kipróbáltam és már meg is van a nyertes!). Narancssárga a revell 30as-a, a zöld pedig, amit az eduard javasolt, olyasmi, mint, ami a linkelt gépen is látható! A fémszíneket a gunze super metal króm és egészen sötét vas színeivel fogom felfesteni! Ha valakinek ellenvetése van most szóljon, vagy hallgasson örökre! : D | |||||||||||||||||||||
polomalev | Adatlap | 355452 | 2012. november 26. 10:43 | ||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 355451 | 2012. november 19. 19:46 | ||||||||||||||||||
wp.scn.ru/en/ww3/f/14 Szia! Itt találsz egy pár festést... javarészt hasznosak és megbízhatóak de nem mind! A migek kamojáról annyit hogy voltak gépek amiket fémszínűen kaptak 21pf/Pfm/F-13 ezek később kaptak terep festést az alakulatoknál először amolyan kinek -kinek szája íze szerint... (sokszor autófestéket használtak- több nyugati kutató szerint).Később egy három tónusú ún. Nile-Valley mintát is használtak de itt inkább csak a színek voltak nagyjából egyezőek de a minta gépenként eltérő volt. A mig-21MF-ek már terepszínűen érkeztek, az oroszok által festve ezek nagyjából standard minták voltak. Az MF-ken némelyiken szintén alkalmazták a Nile-Valley festést. Ja és mostanság Ukrajnában is nagyjavítottak egy jó pár MF-t és UM-t amik ezt a csoki barnás homoksárgás terepmintát kapták. | |||||||||||||||||||||
Lapidus | Adatlap | 355450 | 2012. november 19. 19:13 | ||||||||||||||||||
Csak ismételni tudom magam, nem találtam meg ezt a konkrét gépet korábban : ) A fórumot töviről hegyire átnéztem, szerencsére "rövid" volt. A színeket lecsekkoltam és többé kevésbé passzolnak, de a kérdéses homokszín itt is kevert 103+148asból... különben a színátváltós oldalak szerint a 148 a tojáshéj szín és érdekes módon vacilláltam a Gunze-s megfelelőjén, mert emlékezetből valami ilyesmi árnyalat rémlett hasonló gépeke, szóval akkor csak nem ment el az eszem, csak hagytam magam meggyőzni végül a H313-as lett mégis. Nekem a képek és a kapott segítség alapján nagyon úgy tűnik, hogy majdnem mindegy milyen lesz a konkrét árnyalat mert nem lehet azt mondani, hogy "Na ez a szín, amit választottam, az az a szín!" Különben tényleg köszönöm a sok segítséget! Mégis jobb így nekiállni színt kevergetni, mintha lenne egy marék képem és pár makettező korábbi munkái! | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 355449 | 2012. november 19. 15:57 | ||||||||||||||||||
Szia Bár ezeken a rajzokon sokszor vitatkoznak , de ha erre a színekre csinálod meg , szerintem tökéletes lesz , egyébkénit ez a topik tele van az elején egyiptomi gépekről képekkel hála Svanc barátunk jóvoltából | |||||||||||||||||||||
Lapidus | Adatlap | 355448 | 2012. november 19. 15:48 | ||||||||||||||||||
A képeknek, amiket megosztottatok egy részére én is rábukkantam, a gondom tényleg csak az, hogy a homok szín millió árnyalatában tündököl. Az útmutató szerint H44es árnyalat, ami bőrszín, de egyszerűen nem merem ráfújni ezt a sötét színt a kis 1/144-es gépemre. H313-as festéket ajánlottak a Replicában és valószínűleg ezt fogom használni egy kis sárgával, esetleg barnával bekeverve. Különben a boltban azt mondták, hogy az arab MiG-eknél azért mozognak ilyen széles skálán a színek, mert van, amit már a kamóval együtt vettek, van amit meg ők festettek. Különben azt a konkrét példányt keresem, amiről a képet is mellékeltem, mert ehhez van csak matricám. Annyi infó meg még pluszba a dobozon, hogy "No.7628". | |||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 355447 | 2012. november 19. 11:22 | ||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 355446 | 2012. november 19. 11:09 | ||||||||||||||||||
Lapidus | Adatlap | 355445 | 2012. november 19. 10:02 | ||||||||||||||||||
Köszönöm! Reménykedtem hogy lesz valami konkrét kép is, minden esetre a 2. képen látható MiG egészen olyan jellegű, mint amit csinálni fogok! | |||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 355444 | 2012. november 18. 19:31 | ||||||||||||||||||
Itt van hasonló gépekről pár fotó. A fehér gépszámosak újabbak. Az udvaron álló Ukrajnában felújított gép. A korai gépről csak ócska képek vannak, de a későbbiekből ki tudsz indulni. | |||||||||||||||||||||
Lapidus | Adatlap | 355443 | 2012. november 18. 19:14 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Akárhogy is keresem nem találok az Eduardtól kijött egyiptomi MIG-21-esről eredeti fotót! Elvileg korábban volt egy Trumpeter készlet is, amiben ezt a változatot lehetett megépíteni, de ezen a szálon se találtam semmi referenciát, csak kész maketteket és elég erősen szórnak a kamuflázs színei az elkészült példányokon! Pl. Van ahol a két szín szinte teljesen összemosódik, máshol meg éles kontúrú teljesen kontrasztos színeket használnak. Valaki ki tudna segíteni pár fotóval? | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 355442 | 2011. december 11. 15:15 | ||||||||||||||||||
Üdv! Nem MiG, de nagyon érdekes! A szíriai Fencerekről még képet is nehéz találni... luftwaffeas.blogspot.com/2011/12/onboard-in-syaaf-su-24.html | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 355441 | 2011. november 24. 15:58 | ||||||||||||||||||
Szia! Jó kis videó! Vajon a Szu-24-esek is megkapták az új felségjelet? Még nem láttam róluk képet. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 355440 | 2011. november 23. 22:07 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, Benghazi Air Show, Libya: www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||
miles | Adatlap | 355439 | 2010. december 29. 13:24 | ||||||||||||||||||
Idén megrendezték ezt az eseményt? | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 355438 | 2010. augusztus 29. 17:12 | ||||||||||||||||||
Arab Migek a 73-as háborúban: www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 355437 | 2010. augusztus 28. 21:29 | ||||||||||||||||||
Köszi a linket! Valóban lehet valami abban hogy F-5-ök is voltak a században. Az a baj ezzel az egzotikus/elfelejtett témával hogy sok kérdőjel van... Na de erről inkább nem itt kellene eszmefuttatást végezni, mert ez már főleg nem "Arab Migek":) Üdv Sanyi | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 355436 | 2010. augusztus 28. 20:10 | ||||||||||||||||||
Ezt gondolom ismered: www.acig.org/artman/publish/article_219.shtml Bár az ingyenesen hozzáférhető Tom Cooper írásokat érdemes komoly fenntartásokkal kezelni. De a könyveit is, hiszen 3-4 évente gyökeresen más adatokat ír ugyanarról a témáról. Sajnos sokan másolják ész nélkül az adatait. Egyébként állítólag kb. 4-4 EQ/BQ gépet tettek a valóságban üzemképessé a kilencvenes években, de a fegyver és navigációs rendszer üzemképtelensége miatt elsősorban csak látvány repülésekre használták. Ezért is voltak F-5E/F Tiger gépek is században. A 2001-es baleset után pedig kivonták a típust. Csak 2008-tól az Irán és a nyugati világ szájkarate egyik szereplőjeként reptetnek újra öt gépet a repülő napokon, újra kiképzett személyzettel. De katonai értéket nem képviselnek. | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 355435 | 2010. augusztus 28. 18:44 | ||||||||||||||||||
Szia Lacy! Köszi a képet! Érdekes fordulat, hogy a 80-as években még ellenük harcolt, most pedig a felségjelüket hordja:) Egyébként én konkrét, Afganisztánban betett madarakról keresek infót. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 355434 | 2010. augusztus 28. 18:29 | ||||||||||||||||||
Szia Sanyi, van sok fotó a neten az ex iraki-iráni Mirage-okról is: Ezen mindkét felségjelzés látszik: www.airliners.net/photo/Iran---Air/Dassault-Mirage-F1EQ/1595580/L/&sid=7000bb820eb3323eb9934e2296e29d34 Utóbbi pár év katonai magamutogatásának hála rengeteg friss fotó van. | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 355433 | 2010. augusztus 28. 17:54 | ||||||||||||||||||
Igaz hogy nem MiG, de a Mirage F-1-eket viszont hadrendbe állították és még a tálibok ellen is bevetették őket. De gondolom hogy ezt Te is tudod:) Jó lenne valami fotó ezekről a harcos Délibábokról... Na mit fogok kapni: se Mig, se arab...:) | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 355432 | 2010. augusztus 28. 17:49 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, ugyan csak eredetileg arab, majd perzsa lett... Azt mindenki tudja (akit érdekel), hogy az 1991-es öböl háború alatt Iraki Mig-29-esek is települtek át Iránba. A kilencvenes évekelején 14 gépről cikkeztek, majd ez a szám négy Mig-29-esre csökkent, azzal az egységes (és logikus) felkiáltással, hogy ezeket a gépeket az Iráni légierő hadrendbe állította. Teljesen logikus volt a hír, hiszen abban az évben szállították a típust Iránba az oroszok, így könnyen hadrendbe tudták állítani az iraki potya gépeket. Most derült ki, hogy mindez téves feltételezés volt. Az iraki gépeket nem repülték, hanem 18 évig csak tárolták az Irániak. A tárolt gépek közül két 9.12-est 2009-ben nagy javítottak és így tavaly állították őket hadrendbe. Az egyik ex. iraki példány: www.airliners.net/photo/Iran---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29A-%289-12A%29/1766675/L/&sid=9ddcd3fabc5b9021d086100bdf3263cd | |||||||||||||||||||||
Pikkász | Adatlap | 355431 | 2010. április 19. 22:09 | ||||||||||||||||||
Kedves kollégák! Nagyon köszönöm a segítségeteket! Mindjárt okosabb lettem egy pár infóval! Most már kiderült az is hogy az iraki 29-eseken a szárny felső felére tényleg nem festettek felségjelzést! Ha elkészültem a remekművel majd felrakom-ígérem! Egy 48-as méretarányú monogram kit-ről van szó. Részleteiben rengeteget kell vele kínlódni hogy tényleg '29'-es legyen. De hála istennek az academy készlethez kiadott part rezek is tökéletesek! Azon felül hogy sok mindent újra kellett gyártani.. Aires ülést kapott,házilag gyártottam új féklapot,stb.. Ez lesz a 3-adik 29-esem! Még egyszer köszönöm segítségeteket és akkor a képeket majd felrakom! Üdv:Pikkász | |||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 355430 | 2010. április 19. 14:08 | ||||||||||||||||||
Hasonlóan érzem én is. Pl. tök felesleges az oldalszámok listázása, amikor nagyon töredékes az információ róluk. Viszont legalább az egyik társszerző személyesen tapasztalhatta a dolgokat, és nem minden találgatás. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 355429 | 2010. április 19. 13:43 | ||||||||||||||||||
Szia notarius! Ja, jó könyv. Bár itt-ott találgatás ízűnek érzem. Az látszik, hogy minden típusra kerek történetet igyekeztek összehozni, és a információ hiányokat, jól hangzó és logikus adatokkal tömték ki. Pl. elmélkedik arról (több forrást említve), hogy volt-e Mig-15bis típusa Iraknak. Pedig több archív és pár évvel ezelőtti roncsról készült fotó szerint is volt ilyen típusuk. A kínai gyártású Mig-19-es és Mig-21-esről hiányolom az adatokat. De összesítve hasznos, jó könyv! | |||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 355428 | 2010. április 19. 13:34 | ||||||||||||||||||
Akkor én már nem fogok válaszolni: én is ebből merítettem volna. :) | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 355427 | 2010. április 19. 13:32 | ||||||||||||||||||
Szia Pikkász, a Harpia Publishing 2008-as kiadványa: Iraqi Fighters 1953-2003 - Camouflage & Markings részletesen foglalkozik az iraki típusokkal. Szerintük az iraki Mig-29-esek szárnya alatt ötletszerűen festették fel a felségjelzést. Ezt több fotóval is alátámasztják. Ezeken jól látható, hogy van ahol a szárny belépő éléhez, máshol a szárny kilépő éléhez közel látható. De van olyan is, ahol középen van, de teljesen ferdén. A szárny felső részén nem látható felségjelzés! Mivel erről a részletről a könyvben is csak roncsokról található fotó, így akár az időjárás is lemoshatta a jelzést... De a könyv állítja, hogy csak a függőleges vezérsíkokon és a szárnyak alá festették fel. Szóval ezek szerint oda teszed ahova neked tetszik. :) | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 355426 | 2010. április 19. 13:31 | ||||||||||||||||||
Szia Rumcájsz_52, igaz ugyan, hogy a szovjet korszerűsített MLD-ket külsőleg pl. farkasfogról, a szárnytőben és a függőleges vezérsík végén plusz antennákról lehet megkülönböztetni. De a korszerűsítés végrehajtása során a gyártósorra is átkerültek a fejlesztések. Így az utolsó két évben gyártott együléses Mig-23-as vadászok már MLD változatok voltak. Ilyet kaptak utolsó szériaként pl. a Bolgárok és a Szíriaiak. Aztán a Líbiában is érdekes sárkányok repülnek. Bár ezekről a farkasfog hiányzott. Meg még sok részlet… Szóval ez egy Mig-23MLD. Egyébként Orosz közvetítéssel tavaly sok ex. szovjet (majd fehérorosz) gép került a Szíriaiak tulajdonába. | |||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 355425 | 2010. április 19. 13:21 | ||||||||||||||||||
Ha este zaklatsz emailben, akkor megnézem egy rendes, papíralapú könyvemben. | |||||||||||||||||||||
hzsolt20 | Adatlap | 355422 | 2010. április 19. 11:52 | ||||||||||||||||||
Szia! Képeket nem találtam, de tt van egy festési útmutató: www.aircraftresourcecenter.com/ Üdv. Zsolt | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 355421 | 2010. április 19. 08:33 | ||||||||||||||||||
Halihó Bocs, de ez nem MLD, hanem ML-változat, az MLD-nek a merev, fix szárnytőben is "farkasfogas" a kialakítása, ennek meg hagyományos, sima a szárny-csatlakozás a törzshöz. Üdv R. | |||||||||||||||||||||
Pikkász | Adatlap | 355420 | 2010. április 18. 22:19 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Van-e valakinek infója Iraki Mig-29 esek felségjelzésével kapcsolatban? A szárny alsó részén pontosan hol helyezkedett el a felségjelzés? A szárny felső részére fel volt e festve? Nagyon nehéz ezekről a gépekről infót találni! Azt a párat amit találtam pont ezek nem látszanak egyértelműen! | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 355419 | 2010. február 28. 08:45 | ||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 355417 | 2009. október 14. 21:36 | ||||||||||||||||||
Szerintem meg símán átléptek egy repülési rezsim határértéket, amit a gép azonnal megbosszult. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 355416 | 2009. október 14. 20:29 | ||||||||||||||||||
Egy biztos, ezeknek a gépeknek minimum 8-9 (vagy még több) éve lejárt az eredeti gyári élettartama. És ugye nagy túlterhelésű manővereket hajtottak végre vele, meg gondolom egy ideje már gyakorolnak az alkalomra. Tehát jelentős terhelés érte az öreg sárkányt és alkatrészeit... | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 355415 | 2009. október 14. 20:05 | ||||||||||||||||||
Nekem az egész eset kísértetiesen hasonlít a Bakó-Reinhard féle katasztrófában elmondottakhoz, igaz itt orral állt a földbe a gép. | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 355414 | 2009. október 14. 16:57 | ||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 Majdnem minden stimmal. A gép a 05 oldalszámú volt. " Még meg is gyanusították szegényt, hogy "maszek airshow"-t akart rendezni (a szülei Csömörön éltek), " A gyanú nem volt alaptalan, előtte levő este felhívta a szüleit, (fültanúk is voltak) hogy figyeljenek másnap arra fog repülni, bár nem biztos, hogy tényleg arra kellett repülnie. " A 23-as stabilizátorát tányleg ki lehet téríteni aszimmetrikusan is, így segít rá a csűrésre az interceptoroknak/spoilereknek, " Igazából fordítva ment a dolog, a stabilizátoroknak segítettek rá az interceptorok/spoilerek. A stabilizátorok mindig tudtak ollózni, de a mértéke a szárny nyilazás függvénye . Az interceptorok is a nyilazás függvényében tértek ki, minél jobban kint voltak a szárnyak annál jobban kitértek, de egyszerre csak egyik oldalonn. 16 fok nyilazásnál 45 fokra, 72 fok nyilazásnál 0 fokra, vagyis nem tért ki egyáltalán. Volt egy differenciál himba nevű elem a vezérlésben ez oldotta meg a kérdést. A hivatalos verzió a következő : A hajózó az április 4-i díszszemlére való gyakorlást hajtott végre a négyes kötelékben, mint tartalék. A tervezett kiválás után a repülőgép jobb oldali vízszintes vezérsíkja levált. A repülőgép kigyulladt és intenzív orsózó mozgásba kezdett, amit a hajózó nem tudott megszüntetni, ezért az irányíthatatlan repülőgépből kis magasságon 17 óra 15 perckor katapultált. A vizsgálat megállapította, hogy a vezérsík leválásának oka a 31. törzskeretnél a vezérsík-acéltengelyének fáradásos törése volt, konstrukciós hiba. Utánna jöttek a németek endoszkópos kütyükkel mezőkövesdre, és végignézték az összes gépet. | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 355413 | 2009. október 14. 16:13 | ||||||||||||||||||
Halihó Április 4.-i dísszemlére felkészülő gyakorló repülésen a "04"-es 23-as tartalékként repült a kötelék mellett, majd a tervezett kiválási ponton kifordult és kirepült Bp. légteréből. Ennek során Csömör előtt leszakadt a gép jobb stabilizátora, a gép bepörgött, és a falu fölött átrepülve a pilóta katapultált, a 23-as a falu után 7-800 m-re csapódott be. A dátum 1985 márc. 21, pilóta Störk József szds.volt. Még meg is gyanusították szegényt, hogy "maszek airshow"-t akart rendezni (a szülei Csömörön éltek), és biztos elcseszett valamit mert nem a gép vezetésére figyelt. A roncsok begyüjtése közben azonban egyre jobban kezdett hiányozni a jobb stabilizátor, ami később több km.-ről, a falu másik oldaláról került elő, így derült ki a pilóta vétlensége. A 23-as stabilizátorát tányleg ki lehet téríteni aszimmetrikusan is, így segít rá a csűrésre az interceptoroknak/spoilereknek, de Tripoliban szerintem valami eltörhetett a vezérlő rendszerben (himba vagy tolórúd), azért térhetett ki olyan durván a bal kormánylap. R. |
Tovább >>> |