/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
Kalóz 356136 2007. január 5. 11:52
Válasz erre
Köszi a válaszokat. Éppen találkoztam már néhány szovjet! (még) repülőgép makettel, nos, éppen azok sem a részletesség nonplusultrái :)
CsTom 356135 2007. január 5. 09:12
Válasz erre
Kalóz!

Két éve vettem 4500 Ft-ért az U-99-et.. Gyúrj rá, mert sok meló lesz Vele... Én félbehagytam a Type VIID miatt. Rossz ránézni az U-99-re ez mellett...

Üdv.
CsTom
Keri 356134 2007. január 5. 09:01
Válasz erre
www.internethobbies.com
Náluk konkrétan van is,mind a két méretarányút árulják,de ha közelebbi boltot akarsz,akkor írj a Cottage-nak,hol van a legközelebbi viszonteladójuk.
Keri
ChevyG 356133 2007. január 5. 08:45
Válasz erre
én 1800ért vettem, hmmm valamire jo lesz...
Keri 356132 2007. január 4. 20:35
Válasz erre
Szia!
E-bay-en soxor látok,ott próbáld!
Keri
omoroka. 356131 2007. január 4. 19:32
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs valakinek egy "Hunley" eladó, vagy hol lehetne beszerezni?
Kalóz 356130 2007. január 4. 19:30
Válasz erre
Sajna, már megvettem. 1550 Ft-ért. Sok volt?
Kalóz
CsTom 356129 2007. január 4. 09:46
Válasz erre
Kalóz!

a 305 hozzászólásban még képeket is láthatsz a VIID makettrôl... és persze ne vedd meg az U-99-et..

Üdv.
CsTom
ChevyG 356128 2007. január 4. 08:31
Válasz erre
nekem meg van!
inkább vedd meg a VIID-t (szintén Revell)
Kalóz 356127 2007. január 3. 19:19
Válasz erre
Köszi, nem emlékeztem rá, hogy szóba került.
Kalóz
Keri 356126 2007. január 3. 19:10
Válasz erre
Kalóz!
Olvass vissza,kérlek,volt már róla szó!
Keri
Kalóz 356125 2007. január 3. 18:03
Válasz erre
Hali!
Infokat kérnék a Revell 125-ös U99-eséről.
Köszi: Kalóz
ChevyG 356124 2007. január 3. 14:08
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem a VII-esek és IXesek tetszenek a legjobban. Kár, hogy az utobbibol nincs normális makett. a XXIesek voltak sztem a legjobbak (amiket sorozatban gyártottak). Tezszik még nagyon a GATO osztály is (USN). Főleg a méretük (1 VIIC-töl kb 40%al hosszabbak)
Sajnálom, hogy meltatlanul hanyagolják a japán tengokat. Szerintem egy nagyon kiaknázatlan terület ez a makettgyártóknak. Nem értem mért nem mozdulnak rá. Gondoljunk pl a repülőgép szállitó tengeralattjárókra...
Keri 356123 2007. január 1. 13:08
Válasz erre
www.modellversium.de/kit/bilder/1823-19922.jpg

Sziasztok!
Nagyszerű hír,kijön az U214,év közepére várható,és elvileg új szerszám!
Keri
Kaloz 356122 2006. december 31. 22:31
Válasz erre
Kalóz 356121 2006. december 31. 17:58
Válasz erre
Keri 356120 2006. december 31. 13:58
Válasz erre
Üdvözlet a tagságnak!
Pár hónap kihagyás után ismét nekiálltam a Seawolfnak!Kipróbáltam rajta a Tamiya folyékony tömítőjét,amit Brúnó kalbászszaktárs javasolt.Nekem nagyon bejött!Ecsettel vékonyan felkentem,majd 2000-es polírral vizesen visszacsiszoltam.
Majd ha jó lehet megint képet csatolni az infón,felrakom a festés előtti állapotot.
Bujjék!
Keri
kepfeltoltes.hu/view/061231/seawolf_sonar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Keri 356119 2006. december 26. 20:33
Válasz erre
Hali!
Hát,szerintem mindenképpen ott vannak a legjobbak között,ha nem a legjobbak voltak!A kedvenc tengóim!Hm,a kifejlesztésük is megérne egy jó kis cikket,Hellmuth Walter egy zseni volt!
Arról nem is beszélve,hogy a háború utáni első évtizedek nukleáris tengeralattjárói nagyban köszönhetik létüket ezeknek a szivaroknak(ti. a Type XVIII,XXI,XXIII).
20 mm-es majd 30 mm-es duplacsöves Flakokkal voltak építve.
Keri
Pman 356118 2006. december 25. 19:33
Válasz erre
Szia Keri!
Na képről kérdeznék.
21. osztályú naszadákok voltak a legjobbak?
Milyen Flak van ott?
Keri 356117 2006. december 25. 12:05
Válasz erre
2006121721215439603.jpg méret: 114.4 KB
Sziasztok!
Hú,egy gyönyörű Type XXI-es építés közben!Még hiányzik a Flak a toronyból.
Keri
Keri 356115 2006. december 23. 12:38
Válasz erre
Üdvözlet a tagságnak!

Ismét eltelt egy év,ismét gazdagabbak lettünk pár műanyagszivarral(illetve laposodott a pénztárcánk).A tengóhívők létszáma nőtt,viszont még mindig kevesen vagyunk,de nem elegen!:-))Elsődleges feladatunk,ezért,a tagság bővítése,minél több feltétlen hívőt toborozni a Vidám vasárnap és a Barátok közében megbúvó rejtett reklámok által!
Kijött pár igen szép újdonság az idén,a Revell kitett magáért,a Mirage Hobby is sok újdonsággal jelentkezett.Jó lenne,ha a Trumpeter kijönne a modern orosz csodákkal 144-es méretben,na és egy Type IX-es sem lenne hátrány 72-ben.:-)
Mindenkinek nagyon kellemes ünnepeket kívánok sok szép makettel a fa alá és műanyagfarigcsálásban boldog új esztendőt!
Külön nagy köszönet annak a pár embernek,aki kommentel ebbe a topikba,ezzel nem hagyva,hogy eltűnjön a MOK TSZ a süllyesztőben!

Keri,aki mán nem tudja,hanyadszorra tömíti ezt a Seawolfot...

ui:Máté,én mondtam,hogy vedd ki a sört a csomagtartóból!Kibontottam,fele a nyakamba jött:-))
ChevyG 356114 2006. december 22. 17:42
Válasz erre
:)
(de van két tengom dobozban! majd azok elintézik...:D)
Kopi 356113 2006. december 22. 15:45
Válasz erre
Akkor az eredeti már rendesen megszokta a vizet ! :-)

Minden kollégának makettekben gazdag karácsonyt s boldog új Évet kívánok !

Kopi
lucky 356112 2006. december 20. 20:16
Válasz erre
Az eredeije úgyis lennt van...
Ha jól értettem a doboz feliratát
A Finister foktól nyugatra 500 mérföldre süllyesztette el az U-536 1943 novemberében.
Élt majdnem 3 évet.
Keri 356111 2006. december 20. 18:13
Válasz erre
Szia!
Hát,én még csak előrendelésben láttam,de lehet,hogy néhány bolt magánúton behozott párat.Pilotkát kérdezd,ő többet tud mondani,mikor érkezik be az országba!
Keri
ChevyG 356110 2006. december 20. 18:12
Válasz erre
Kopi 356109 2006. december 20. 18:08
Válasz erre
ChevyG !

Nem, nem kövezünk meg!

Torpedókat fogunk használni ! :-)
Bár egy kicsit sportserütlen lesz egy Snowberry ellen ennyi tengo .

Üdv Kopi
ChevyG 356108 2006. december 20. 14:30
Válasz erre
Kövezzetek meg!:D Beszereztem 1 tengo-vadászt: H.M.C.S. Snowberry:D
ChevyG 356107 2006. december 20. 14:29
Válasz erre
Sziasztok!
Láttatok már Országunkban GATO-t? (72es REVELL)

Chevy
CsTom 356106 2006. december 19. 10:34
Válasz erre
Köszi Keri! Ma is tanultam valamit...
Keri 356105 2006. december 19. 09:31
Válasz erre
Szia!
Azok a kiálló izék a test két oldalán a ballaszttartályok.
Erre a forrasztásra kiváncsi lennék,ha majd tudsz,légyszi,rakj fel képeket!
Szegecsek nekem is a mumusaim...:-)
Keri
CsTom 356104 2006. december 19. 09:15
Válasz erre
Keri!

Teljesen kimaszkoltam a szegecseket, de a hajótest és a fedélzet illesztésétôl tényleg tizedekre a szegecs! Lemaszkoltam... és reménykedem. Ebben a méretben annyira kicsi (1:144) és Én pedig kezdô vagyok, hogy nem tudom pótolni... A tornyon is szívesen lecserélném a ráöntött korlátokat, rézre, de ott a szegecs és képtelenségnek t?nik megcsinálni, legalább is Nekem... Szépen kimartam a vízbeömlôket is a hajótest oldalán és fekete kartonnal helyettesítettem a nyomásálló burkolatot.. No itt is fellépett a probléma, ugyanis az oldalsó - nem tudom, hogy hívják a két oldalon középen, de nem teljesen végigfutó, a hajótestbôl kiálló részt - na szóval felette kimartam a hosszú beömlôt, viszont csak ragasztás után vettem észre, hogy elmozdult és megcsavarodott az egyik fele... Most a torony alatt és mögötte kivágom a fedélzetet és valahogy "aládúcolom", hogy egy szintben legyen a másikkal...

Kb így állok... A torony is félig kész, s ha precíz akarok lenni, akkor a fedélzeten lévô korlátokat is rezbôl forrasztom meg...

Üdv.
CsTom
Keri 356103 2006. december 19. 09:07
Válasz erre
CsTom!
Ilyenkor azt szoktam csinálni,hogy fogok egy csodás színű szigetelőszalagot,és szépen kitakarom vele végig a szegecseket.Utána már nyugodtan csiszolhatsz,nincs az a veszély,hogy véletlenül eltünteted.Remélem,van hozzá elég helyed az illeszkedés mellett!
Keri
CsTom 356102 2006. december 19. 09:03
Válasz erre
Keri, Atis!

Köszönöm az infokat! És tényleg Atis által említett a címe, már beugortt. Már csak meg kell keresnem... valahol a kazettaáradatban.

Viszont nem készülök el - sajnos - a Revell Type VIID -vel karácsonyra... Ezek a szegecsek megôrítenek.. Az illesztésektôl tizedmiliméterekre vannak a szegecsek, vigyázok Rá, mint a hímes tojásra és már csiszoltam két napot... és még nincs vége!

Üdv.
CsTom
Keri 356101 2006. december 18. 18:48
Válasz erre
Hát akkor rajta,mondd el a véleményed!:-)
Pman 356100 2006. december 18. 16:52
Válasz erre
Miért az amerikaiak teng. alt.j.-i (tudom nincs sorrend)de,mégis -erről szívesen beszélgetnék vitatkoznék-milyenek voltak a 3. birodalomhoz képest
Keri 356099 2006. december 18. 09:57
Válasz erre
Sziasztok!
Megjött a Trmpeter 1:144-es Kilo-ja.Olvasva az illeszkedéséről,beszereztem még egy tubus neoflexet!:-)
Keri
Keri 356098 2006. december 18. 08:57
Válasz erre
Pman!
Hát,jó kérdés.:-)
Minden bizonnyal átvettek a szövetségesek technikai megoldásokat,hiszem a német hadiipar gyakorlatilag minden ága az akkori csúcstechnológiát képviselte,szerintem.Az,hogy a fegyvernemen belül a legjobb volt-e,nemtom.De talán nincs is nagyon értelme sorrendet felállítani.Biztos,hogy korszakalkotó technikai vívmányokat vetettek be.A Type XXI-estől már radikálisan más lett a külső:jóval áramvonalasabb lett a burkolat,ezért nőtt a menetsebesség,nőtt a hatósugár,kevesebb lett az egységnyi fogyasztás.Jött a korszerű dízel-elektromos meghajtás,a csöves védelem áramvonalas burkolatba került,majd végül el is hagyták azokat.A felhasznált anyagok minősége is kiváló volt.Nagyon érdekes terveket készítettek a háboró vége felé,amik,ugye,már nem valósulhattak meg,és amikből minden bizonnyal merítettek a szövetségesek is.
Tengeralattjárósnak lenni nagyon nagy dolognak számított,hatalmas megbecsülés jellemezte a fegyvernemet.Itt szolgálni megtiszteltetés volt,ellenére a sokkoló veszteségi mutatóknak.Mindenképpen a kor csúcstechnikáját képviselte.De ugyanez elmondható mondjuk a Bismarck-ról vagy a tervezett repülőgéphordozójukról is,nem?Hm,egy történész biztosan ki tudná nekünk fejteni részletesen.:-))
Keri
Keri 356097 2006. december 17. 18:08
Válasz erre
Hali!

Ez a Uss Scorpion roncsa '68-ból:www.history.navy.mil/photos/sh-usn/usnsh-s/ssn589-k.htm
Threshernél pedig eleve tudták a koordinátákat,mivel még az utolsó kétségbeesett üzeneteket vették pár perccel a katasztrófa előtt.
Mindkét esetben a szerencsétlenség után az első kontakt a tengókkal a Navy kutató-mentő egységei részéről volt meg még anno '63-ban és '68-ban!Jó,nem ismerjük név szerint őket és nem olyan híresek mint Ballard,de mégiscsak az elsők voltak,akik odaértek a helyszínre.Az,hogy Ballard a 80-as évek közepén kormányzati pénzen,a pontos koordinátákat ismerve, ismét kutatta a rocsokat,szerintem nem ugyanaz.Szerintem...Ezek mellett egy nagyon jó kutatónak tartom,és egyáltalán nem becsülöm le az érdemeit!

Keri,aki hegyre ment fel,a túloldalon meg leesett...
Atis 356096 2006. december 17. 11:18
Válasz erre
Kedves Keri és CsTomm.

Elolvasva az eszmecseréket a következőket kotyognám bele:

Lényegében az van a filmben amit CsTom elmondott. A Thraser valóvan vízszivárgás miatt veszett oda, szinte atomjaira robbant a 450 méteres mélységet tullépve. A Scorpion torpedóakumulátor hiba miatt pusztult el, vagy a telepei fedélzeti robbanása vagy a kilőtt és célkereső funkció hatástalanításának hibája okozta.

Mindkettőnél Bob Ballard merült le és kereste meg a roncsokat.

a film a Tengeralatjárok, Titkok és Kémek címet viseli.

Előkerestem, nem DVD minőség de eccer meg lehet nézni.

üdv.
cstomm 356095 2006. december 17. 10:58
Válasz erre
Keri!

Akkor összecseréltem a két hajót:))) A filmet megnézem, de csak két ünnep között, mikor elvileg szabin leszek. A címét sem tudom, de remélem nem vettem Rá újabb filmeket...

Üdv.
CsTom
Pman 356094 2006. december 16. 22:45
Válasz erre
Hello mindenkinek!
Szerintetek lehet az hogy 2. vh német U-Bootokból átvettek néhány technológiai dolgot az oroszok vagy szövetségesek?
Amúgy abban az időben tényleg a német U-Bootok voltak a fegyvernem csúcsai?
Keri 356093 2006. december 15. 18:59
Válasz erre
Hát,kár hogy nem láttam ezt a filmet.
Igen,a Trasher a reaktor sós vízű hideg körének csővezetékeinél bekövetkezett repedés(hegesztés elengedett) okozta reaktorleállás miatt pusztult el.
Scorpiont balesetét még ma is találgatják,mivel nem tudják felhozni a 3ezer méteres mélységből.
A Scorpiont nem Ballard(nem kicsinyíteni akarom az érdemeit,csak az igazság kedvéért mondom) találta meg,csak kutatta,mivel a 68-as megtalálás óta sokat fejlődött a technika,és az amerikaiak többet szerettek volna tudni a hogyan,mikéntről.
A Trsher felkutatásában,ha jól tudom,nem vett részt(a Mizar igen:-)).
Hm,esetleg nem tudod előkeresni a filmet?Vagy csak a címe kellene,és utánaérdeklődnék.
Köszi a felvetést,érdekes a téma!

Keri
CsTom 356092 2006. december 15. 15:00
Válasz erre
Szia Keri!

Ajajj, nem vagyok szakértô. Két katasztrófával foglalkoztak a filmben. A Thraser és a Scorpion esete. Viszont... a feltételezés szerint a Thraser (vagy a Scorpion - most már megkeveredtem) egyik torpedóját, annak akkumulátorhibája miatt kilôtték.. viszont az célt keresve a hajót semmisítette meg! És a másik eset, melynél merülés közben a hajó belsejében lévô csôvezetékek adták fel. A m?sort anno felvettem videóra, ha megvan visszanézem. Erre a két tényre határozottan emlékszem a filmbôl, s arra is mikor a narrátor Ballardot említi megtalálónak, mutatva a kutatóhajóról készült roncsfelvételeket és természetesen a CIA Titanic fedôsztoriját is. Más kérdés mennyire hiteles maga a dokumentumfilm.

Ebben volt egy másik érdekes eset egy orosz elsüllyedt K-209 (vagy valami hasonló számú) szivarral. Az amcsik megtalálták a helyét a víz alatti mikrofonrendszerükkel. A CIA fedôsztorija Haward Hughes a milliárdos, kirôl elhitették - mivel ôrült ötletei voltak -, hogy egy Glomar Explorer nevezet? óriáshajóval fenékkutatást végez vagy aranyat vagy nem tudom mit keres. Persze a hajó belül tök üres volt, melyben egy óriási tartály lapult a leendô "zsákmánynak". Megtalálták a hajót, de emelés közben a hajó darabokra tört és egy tíz méteres maradványt sikerült felemelni. A hidegháború végefelé átadták az oroszoknak az abban talált emberi maradványokat. A sztori kiderült és nagy botrány volt belôle...

Bocsánat a hosszúságért, de erre emlékszem a filmbôl.
Keri 356091 2006. december 15. 13:41
Válasz erre
Szia!
A filmet,sajnos,nem láttam,de akkor valamit félreérthettél.Nem Ballard találta meg a Scorpiont.A tengó '68. május végén adta az utolsó rádióüzenetét,júniusban nyílvánították "eltűntnek",és a US Navy kutató búvárhajója találta meg (USNS Mizar) ősszel,októberben.Azt sokan találgatták,hogy mitől is pusztult el,még anno a Navy honlapján azt olvastam,hogy az egyik torpedó akkumulátora robbant fel,elharapódzott a tűz és emiatt pusztult el a tengeralattjáró.Amit írtál,egy újabb verzió.Sikerült is bebizonyítania Ballardnak?

Keri

ui:egyébként érdemes utánanézni ezeknek a kutató-mentő kis búvárhajóknak,igen érdekes szerkezetek,engem nagyon érdekel a téma.
CsTom 356090 2006. december 15. 10:33
Válasz erre
Keri!

A Scorpionról volt egy film a NG-n. Robert Ballard találta meg, a CIA fedôsztorija szerint a Titanicot kereste... A film szerint a mélységi merülés közben a hajó belselyében lévô csövezetékek nem bírták a nyomást, s eldurrantak a hajó már nem tudott feljönni, hiába próbáltak azonnal vészemelkedést, ballaszott.. Túl sok volt már a víz...
Keri 356089 2006. december 14. 21:31
Válasz erre
spanyol_04.jpg méret: 160.3 KB
Spanyol Agosta osztályú SSK
Na,de micsoda hajóka van ottan mögötte?!:-))
Keri 356088 2006. december 11. 20:03
Válasz erre
Szia Atis!

Igen,jól gondolod,nincsen számottevő különbség a két osztály között.A Balao lényegében a Gato osztály továbbfejlesztett változata.Javítottak a nyomásálló testen,emiatt mélyebbre tudott merülni.A felépítés gyakorlatilag ugyanaz maradt,pár minimális változtatás mellett.

Keri
Hooligan 356087 2006. december 11. 19:31
Válasz erre
Atis!

Megtévedtél? Ezeknek nincse kereke, sem vontatmánya! : P
Atis 356086 2006. december 11. 19:28
Válasz erre
üdvözlet a tagságnak.

Keri... mi a különbség az amerikai BALAO és GATO tengeralattjáró tipúsok között?

Utánanézelődtem kicsit, a vízkiszorításuk a fegyverzetük és a sebességük is megegyezik.

Esetleg Te tudsz valami érdemit mondani, mind kinézetre.. mind összeségében mondani?

üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.