/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
Zsola 357596 2009. július 15. 20:15
Válasz erre
A méretet illetően tévedtem,mert 1:35,de igy is szép. Bizonyára lesz aki már ismeri.
Zsola 357595 2009. július 15. 20:14
Válasz erre
Keri 357594 2009. július 15. 20:11
Válasz erre
Aranyos,ennyiért meg bőven megéri megvenni!
Keri
Zsola 357593 2009. július 15. 20:08
Válasz erre
Egy ideje már kinéztem ezt is,aranyos kis apróság. A hegesztési varratok mintha kicsit el lennének túlozva,legalábbis így képről nekem ez jön le. De ha csak ez a legnagyobb gondja,akkor egy szavam se lehet:)

Egy-ha jól emlékszem-orosz kolléga építette meg ugyanekkora méretben ezt a törpét,és nagyon szép lett,ráadásul egyedi építésű volt. Megpróbálom belinkelni.
Gabusch 357592 2009. július 15. 19:37
Válasz erre
Varjúbácsi 357591 2009. július 15. 12:51
Válasz erre
Lehet piszkálni a kereskedőket:
www.dishmodels.ru/gshow.htm
Gabusch 357590 2009. július 13. 19:36
Válasz erre
Na, vettem magamnak a fáradságot és lefordíttattam a BabelFish-sel a 1807-es hozzászólásomban linkelt Schatton-féle szöveget (angolra).

Eszerint a kissé karinthys fordítás a következő:
Az aknák pontos telepítése tökéletesen működött. Az aknák esése víz alatt 4 csomós sebességnél füllel vagy a hidrofonnal (GHG), míg a felszínen 8 csomós sebességnél a hidrofonnal tökéletesen hallható volt. Az aknák a vetőcsövekben hatos erősségű hullámveréssel szemben is állták a sarat. Az aknáknak nem volt határozott
elmozdulása/mozgása a csövekben.

Az eredeti német szöveg:

Die Minenwurferfeinrichtungen haben sich einwandfrei bewährt. Das Fallen de Minen konnte beim Unterwasserwerfen (4 sm Fahrt) mit dem Ohr sowie mit dem GHG und beim Überwasserwerfen mit den Dieseln (8 sm Fahrt) mit dem GHG einwandfrei abgehört werden. Die ladung der minen in den Schächten hat sich auch den Beanspruchungen starken Seegangs (bis Stärke 6) durchaus gewachsen gezeigt. Eine Bewegung der Minen in den Schächten (Klappern) ist nicht festgestellt worden.

A lefordított angol szöveg:

The Minenwurferfeinrichtungen worked perfectly. Falling de Minen could be heard when underwater throwing (4 sm trip) with the ear as well as with the GHG and when surface throwing with the Diesels (8 sm trip) with the GHG perfectly. The load of the mines in the pits has itself also the demands of rough sea (shown to strength 6) quite grown. A movement of the mines in the pits (rattle) was not determined.

Azért értékelném, ha valami hozzáértő lektorálná, mert nem állítom, hogy feltétlenül értem, mit akart mondani. Különösen az utolsó mondat esetén.
Keri 357589 2009. július 13. 17:46
Válasz erre
Én is csak annyit tudok,hogy a telepítés nyugalmi helyzetben,adott mélységben zajlott.Még ezelőtt beállították az akna lebegési mélységét,így amikor a komplett egység leért a fenékre,az akna alsó részén lévő "nehezék" lentmaradt,és dróton vagy láncon a beállított mélységig engedte emelkedni magát a robbanótöltetet.
De semmi más konkrétumot nem tudok én sem.
Keri
Gabusch 357588 2009. július 13. 16:30
Válasz erre
Valószínűleg alul. De, hogy konkrétan hogyan szabályozták, azt nem tudom. Ha tudsz németül, keress vissza ebben a topicban, feltettem egy képet, az ahhoz tartozó szöveg lehet, hogy taglalja.
kiborgvampir 357587 2009. július 13. 16:16
Válasz erre
Urak!

Valaki meg tudná mondani azt hogy a U-boot 7d típus hogyan rakta le az aknáit.

Köszönöm.
Üdvözlet:kiborgvampir
Zsola 357586 2009. július 4. 16:50
Válasz erre
Szia Keri
Köszi szépen a tanácsokat,és az infót.
Sajnos mindent nem lehet megválaszolni,de nekem ezek is nagy segítséget jelentettek.
Igyekszem,majd feldobok róla 1-2 képet amint odáig jutottam.
Minden jót!
Keri 357585 2009. július 4. 11:42
Válasz erre
Hogy mi a különböző színek használatának oka?Sajna,azt nemtom.Lehet,hogy ezzel alarták megkülönböztetni a tréningflottillákat.Vagy ilyen színeket lehetett használni,ez volt utasításba adva,és akkor ezek közül választhattak...Sajnos,csak találgatok...
Keri 357584 2009. július 4. 07:53
Válasz erre
Jah,a sárga csíkhoz szerintem Humbrol 99-et használj pár csepp fehérrel vagy hússzínnel fakítva.
Sok sikert az építéshez!
Merülés!
Keri 357583 2009. július 4. 07:46
Válasz erre
Szia!
Béla jól mondja,amikor átkerültek a gyakorlóflottillákhoz és gyakorlóbevetésekre mentek,akkor megkülönböztető jelzést kaptak a hajók.Ez lehetett sárga,piros vagy fehér(?).Festettek egy csíkot a toronyra és egyet a törzsre,keresztben.
Keri
Zsola 357582 2009. július 4. 00:46
Válasz erre
Szia kbt!
Köszi!
Végül is logikus,de azért még megvárom a "keménymag" válaszait is ,ha csak nem túl elcsépelt és figyelmen kívül hagyják.
De pusztán a te válaszaid alapján úgy gondolom,simán el tudom készíteni sárga csíkokkal is az U-2360-at.
Legalábbis a lehetőség így adott lenne:)
Köszi kbt!
kbt 357581 2009. július 3. 19:43
Válasz erre
Zsola!
Ha jól tudom "Keritöl" Hallotam hogy a sárga csik a gyakorló bevetésnél használták nem élesnél.
Remélem jól tudom.
KBT
Zsola 357580 2009. július 3. 15:53
Válasz erre
Sziasztok!
A Kriegsmarine szakértőkhöz fordulnék egy kérdéssel.
Mi indokolta azt hogy egyes tengeralattjárók (bocsánat,búvárhajó) tornyára,fehér,míg másokéra sárga sávokat festettek?
Azt tudom hogy ez jelzés,de mi a különbség oka?
ChevyG felcsigázott a Trumpi XXIII-assal,és azóta már itt pihen a polcon.
Sárga jelzéssel szeretném majd megcsinálni,az U-2360 tornyával. Azonban nem tudom hogy ezzel típusú toronnyal,és sárga sávokkal mely "U" rendelkezhetett.
Sajnos nem tudok németül,így az Eberhard-Rössler könyv az egyébként remek képeken túl nekem sajnos nem sok infót nyújtott. Így azt sem tudom hogy ott ilyesmire kitértek-e egyáltalán.
Gabusch 357579 2009. június 30. 22:58
Válasz erre
Nekem van a régi 1:400-as Hellerből. Nem állítom, hogy jó de elmegy. Viszont az egy 10+ éves darab, a szerszám meg talán 20 is lehet és az akkoriban kapható 1:125-ös Revellek sem voltak éppen híresek a részletgazdaságukról.

Ahogy ezt az AFV-Clubot elnéztem a képeken, egész tisztességesnek látszik. Sok fáin lehetőséget hordoz magában pl. dioráma tekintetében. A panelvonalakat (hegesztési varrat) kicsit le kell majd csiszolni, de még mindig jobb, mintha nekem kéne felragasztani. :)
Itt a vízvonal festve is látható:

www.ipmsdeutschland.de/Ausstellungen/Nuernberg2009/Bilder/Eichendorff/38.html
wittman44 357578 2009. június 30. 15:51
Válasz erre
az 1/700-nál nem lehet semmit tökéletesen megformázni szerintem még az 1/350 is túl kicsi
salou 357577 2009. június 30. 14:23
Válasz erre
Hááát...? Nem túl nagy ez a 350-es méretarány? "1:700-as jobb lenne."
Gabusch 357576 2009. június 30. 12:53
Válasz erre
Itt a Revell (megjelenik elvileg a jövőhónapban):

www.ipmsdeutschland.de/FirstLook/Revell/Preview_Rev_U-Boot_TypVIIC_350_final/Preview_Rev_U-Boot_TypVIIc_350.html

Bár nem túl jó képek, de mintha rosszabb lenne, mint az AFV-Club és talán drágább is lesz (bár csak távol-keleti előzetes árakat találtam).
Keri 357575 2009. június 30. 12:21
Válasz erre
Gabusch 357574 2009. június 30. 01:18
Válasz erre
Ezt ki tetszettek már szúrni?

www.thepmw.com/phorum/read.php
Zsola 357573 2009. június 26. 19:47
Válasz erre
ChevyG 357572 2009. június 25. 09:14
Válasz erre
Zsola 357571 2009. június 24. 20:24
Válasz erre
Szia!
Az ICM-et én is megépítettem,de régóta próbálok szerezni egy Trumpit is.
Te honnan szerezted? Ha nem vagyok vindisgrész...:)
Köszi!
Keri 357570 2009. június 24. 19:49
Válasz erre
Fodi!
Elképesztő,miket épít!:-)Hirtelen azt hittem,egy kis Ula class Norvégiából,azokon van ilyen négyszögletes izé hátul.
Keri
wittman44 357569 2009. június 24. 13:56
Válasz erre
Sziasztok!

Én megmaradok a sajátgyártásunál, köszönöm.:))
Jóval olcsóbb.

Üdv mindenkinek Wittman
ChevyG 357568 2009. június 24. 13:07
Válasz erre
Sziasztok!

Birtokomba került a 1/144-es XXIII-as típus Trumpetertől, a konkurens ICM gyártmány mellé. A két készletet összevetve a Trumpeter kiütéssel győz! Az ICM mellet csak a matrica lap áll (ad -csak- háború utáni egységek jelzéseit) és az ára (kemény 400-800Ftal olcsóbb)

Summa-summarum, ha valaki szeretne egy szép XXIII-ast, feltétlen Trumpeter a nyeró.

üdv!
Gabusch 357567 2009. június 24. 13:02
Válasz erre
Két kérdés.
A Revell leállt a VIIC Wolfpack gyártásával? Nincs fent a honlapjukon, csak a VIIC/41.
Az 1/350-esről, azon kívül, hogy elvileg júliusban jön ki, lehet tudni valamit?
Fodi 357566 2009. június 24. 08:56
Válasz erre
Dania, a fickot meg Peter Madsen-nek hivjak, probalj meg rakeresni a "Peter Madsen submarine" kifejezesre googleval.
mig23papa 357565 2009. június 23. 21:00
Válasz erre
Fodi 357564 2009. június 23. 20:39
Válasz erre
Zsebtengeralattjáró
Zsebtengeralattjár...

Ezt a napokban láttam, ott úszkált a cég melóhely mellett. Nem tudom melyik hajó lehet, egy itteni fickó már hármat is épített, de egyikre sem hasonlít. Lehet, hogy új. :)
SIG 357563 2009. június 23. 00:34
Válasz erre
00160022
00160022
00160023
00160023

Találtam egy újabb veszedelmet a képeim között a műkedvelőknek :)
wittman44 357562 2009. június 11. 14:09
Válasz erre
Cap0001
Cap0001
Cap0002
Cap0002
Cap0003
Cap0003
Cap0004
Cap0004
Cap0005
Cap0005
Cap0006
Cap0006
Cap0007
Cap0007
Cap0008
Cap0008

kepek de meg ezek sem sikerultek nagyon jol
wittman44 357561 2009. június 11. 11:08
Válasz erre
bocsi a 2/100 helyett 1/200 :))
wittman44 357560 2009. június 11. 09:41
Válasz erre
Hello Keri!

Ezt a makettet en kicsinyitettem le 2/100-ra mert nem fer a vitrinbe es a kihivas miatt :)), igy erdekesebb de nagyon nehez melo volt es persze nagyon sok baj volt a szogekkel de vegul jol nez ki a festes meg ker javitasokat de amugy nekem tetszik az elso tengeralattjaro makettem, most majd egy amerikai rombolo kovetkezik es egy kargo ugyanebben a meretben.
Ha lesz majd idom egy dioramat is megprobalok beloluk osszehozni, bar nehez lesz a tengert megformazni de majd csak megoldom.

Koszi mindenkinek a hozzaszolast nyugodtan mondhattok ellen kritikakat is udv mindenkit Wittman
Keri 357559 2009. június 11. 08:05
Válasz erre
Szia wittman!
Gratulálok én is!
Egészen kedvet kap az ember tőled egy ilyen papírtengóhoz.:-)Van valahol nekem egy 1:93-as Balao class-om,még a papírmakettek.hu-n vettem asszem.Lehet,elő kellene vennem!:-)
Hm,ez a HB-újdonság is jó,én is biztosan beszerzem!
Keri
wittman44 357558 2009. június 10. 15:22
Válasz erre
Megprobaltam olyan dolgot csinalni amit mas nem csinalt meg, csak a festes eleg nehez rajta, mert kicsi a meret
Narn 357557 2009. június 10. 13:19
Válasz erre
Wittman!
Egész pofás lett. Megérdemelne jobb minőségű fotókat is ;)

Láttátok már ezt a Hobbyboss újdonságot ? Szerintem veszek majd egyet.

www.hobbyboss.com/82001.htm
wittman44 357556 2009. június 10. 08:04
Válasz erre
Kép027
Kép027
Kép0291
Kép0291

Meg par kep
Bebá 357555 2009. június 10. 08:00
Válasz erre
wittman44 357554 2009. június 10. 07:58
Válasz erre
Kép029
Kép029
Kép030
Kép030

Sziasztok!

Megvolnak VII c tengeralatjaroval ime par kep, ekezeteim elkalodtak:)) bocsi
Meret 1/200 kartonbol keszitve teljesen meg a fegyverek is, sajat ecsetes festes.

Udv mindenkinek Wittman
wittman44 357553 2009. június 7. 19:12
Válasz erre
Sziasztok, Keri a VII C tengom 1:200 lassan keszul, alakul.
Keri 357551 2009. június 6. 17:29
Válasz erre
Pontosan,"Type A"minitengó.Ezeket vetettek be PH-nál a japánok,későbbi fejlesztések a "B" és "C" verziók nagyobb testtel és plusz dízelmotor meghajtással.Ennél rosszabbak(mármint a legénység szempontjából) talán csak az embermeghajtású torpedók voltak.

Keri
Szamuráj 357550 2009. június 6. 17:23
Válasz erre
Szia!
Igen, pontosan, ez egy Ko-Hyoteki típusú zsebtengeralattjáró. Pearl Harbournál az A verziót alkalmazták, ez egy C változat, amely 1 méterrel hosszabb volt. Mellette több más típust is alkalmaztak a japánok, pl. ennek a Ko-Hyoteki-nek a továbbfejlesztett változatát, a Koryu-t. Legprimitívebb változat a Kaiten volt, amely lényegében egy torpedó, robbanófejjel ellátva, amit a személyzet rávezetett a célpontra.
Szamuráj tanár úr
mig23papa 357549 2009. június 6. 17:11
Válasz erre
SIG

ez valami olyasmi minitengeralattjáró lehet, amilyennel pearl harbor - nál is keverték a vizet a japánok?
SIG 357548 2009. június 6. 15:24
Válasz erre
msub01
msub01
msub02
msub02
msub03
msub03
msub04
msub04
msub05
msub05
msub06
msub06
msub07
msub07

Üdvözlet Urak ! Ezeket most találtam a neten, talán valakinek tetszeni fog...
Keri 357547 2009. június 6. 08:38
Válasz erre
Sziasztok!
Na,én is visszatértem!
Gratulálok,Wittman,a C/41-hez!Milyen méretarány,1:100,1:93?
Narn,szerintem teljesen jól eltaláltad a színeit a 206-osnak!
Béla,visszaért a Typ II-es füzet,köszi!
Én most végre elkezdtem a Typ XVIIB-t 1:72-ben.A Fritz Köhl-ös terveket felnagyítottam 1:72-es méretre.Elkezdtem a bordákat átmásolni sztirolra.Képek hamarosan.
Jó építést mindenkinek!
Keri
zsorzsy 357546 2009. június 2. 23:06
Válasz erre
Szevasz ember palánta!
Már megint nem van ki a négy görgőd!
Ügyi vagy tesó!
Azért vissza várunk ám a hozzánk is!
Üdv zsorzsy!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.