/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
cimber 555811 2014. március 11. 13:54
Válasz erre
U255

U255
U255

A fotók alapján én acél sodronynak ítélem az antennát és a 30-35 mm-t tartom egy jó erős átlagnak.

Közben hazamentem ebédelni, ránéztem a próbadarabra.

Sajnos a 0.05-ös rézhuzal nem lesz jó megoldás, ugyanis kb. 5-6 Celsius fokos különbségen már úgy lóg mint tehénen a gatya.
Gyorsan kivittem a teraszra, kb. 20 sec. alatt újra kifeszült, de penge élesre, ami meg nekem nem túl életszerű...tehát borzasztóan érzékeny a hőmérsékletre.

Tehát marad a jól bevált húzott szál, amiből még tegnap este - motoszkált bennem a fém hőtágulási faktora - húztam egy jó fél m-es darabot, abból kijön pár huzal, ha el is cseszek belőle egyet kettőt.

Lógásra még egy példa, biztos jót tett ez is az antennának...
Gabusch 555808 2014. március 11. 13:12
Válasz erre
huzal
huzal
huzal1
huzal1
huzal2
huzal2

Mondom, hogy fogalmam sincs. :) Az biztos, hogy viszonylag messziről is kivehető, hogy ott van, tehát nagyon vékony nem lehet. A korláténál biztosan sokkal vastagabb, az meg olyan 10 mm lehet.

Kutakodom az emlékeimben, meg a fényképeim között az U-995-tel kapcsolatban, és próbálok viszonyítani itt az ablakon kinézve a légkábelekhez. Az 50 mm tényleg elég brutálisnak tűnik, mert lóg itt egy olyan és az túl vastag. A 15-20 mm meg nagyon vékony.

Amúgy nem győzöm hangsúlyozni, hogy egyfelől Cimber azt tesz rá, amit akar, másfelől meg Ő látja, hogy mennyire néz ki hülyén. Pár éve a Bolyain volt kint egy 1/72-es VIID, arra valami extrém vékony huzalozás került (három méterről nem lehetett látni), na az már a nagyon túlzás kategóriája volt szerintem.
Egyébként az emlékeim sajnos fakulnak, mert utoljára 2006-ban voltam Laboe-ben. :(

Valószínűsítem egyébként, hogy acél lehetett a huzal, mert egyfelől a réz drága, másfelől kevés is volt belőle, pláne a háború kései szakaszában, végül ha feltételezem, hogy valóban hálótépő/megvezető szerepre is tervezték, akkor ahhoz a réz szerintem gyenge. Meg sokkal egyszerűbb egy drótkötelet odahúzni.

Nem tudom, mennyire lehet az U-995-öt authentikusnak elfogadni (akár színek, akár felszerelés tekintetében), de beteszek három képrészletet a sajátjaim közül. Sajnos csak 5 MP-es, meg nem is a legjobb. Nem akarom betenni az egész képet, mert úgyis lekicsinyíti, aztán úgy meg nem látszik rajta semmi.

Nekem az első kép alapján úgy tűnik, hogy ez egy sima drótkötél. A sodrás a felfüggesztéseknél kivehető.
A második képen az látszik, hogy a hajón végigfut egy sokkal vékonyabb kötél, ami szerintem valami korlát vagy kapaszkodó lehet és szerintem az sem lehet sokkal vékonyabb 10 mm-nél, mert az elvágja a kezét annak, aki belekapaszkodik. Speciel a kisujjam 1,5 cm, az meg jó kb. egy ilyen kapaszkodóhuzal vastagságához. Annak alapján akkor az antenna tényleg olyan 30-35 mm lehet.

Ugyanezen kép alapján nekem úgy tűnik, hogy a belógásra szépen rásegítenek ezek a "göbök", amiknek nem tudom a rendes nevét, mert alapvetően egy szárazföldi patkány vagyok (egyesek szerint a "szárazföldi" jelzőt is nyugodtan elhagyhatom :) ). A hajó orrán lévő huzalnál ez sokkal szembetűnőbb, ez látható a harmadik képen.
Varjúbácsi 555804 2014. március 11. 11:39
Válasz erre
U-217_hatch2
U-217_hatch2

Gabi!
Nem akarok kötözködni, de ha az antennahuzal valóban 50mm-es lenne, azért az egy kicsit! nehéz lenne. Ha ezt a vastagságot vesszük alapul, és feltételezzük, hogy az antenna hossza csak 30m, akkor a térfogata kb.60000cm3 (2,5x2,5x3,14x30000) Ha a huzal rézből (8,99g/cm3)van akkor a tömege kb.530kg!Ha acélból (7,8g/cm3) akkor kicsit könnyebb, kb.470kg.
cimber 555803 2014. március 11. 11:24
Válasz erre
jegeshuzal
jegeshuzal

Szia!

Nos kutakodtam és igazad lesz, mert találtam olyan VIIC-t, ahol szerintem nincs több 20 mm átmérőnél.
Amit betettem fotót a toronyból kilógó bal kézen lehet jó viszonyítási alapot találni, mert a kézfejhez jól lehet viszonyítani a huzal vastagságát, az szerintem biztosan nincs több 30 mm-nél.

Viszont mint jeleztem találtam olyat ami ennél érzékelhetően vékonyabb, illetve egy IXB-n meg olyat, ami iszonyat vastag.
...és, hogy mennyire meg is tudott lógni a "kanóc" arra jó példa ez a fotó, ahol a hideg és a jég rendesen odavágott neki.
Gabusch 555801 2014. március 11. 11:06
Válasz erre
Nekem nagyon hasonló vastagságúnak tűnik, mint a korlát. Lehet legalább a 80-85%-a.
Abból meg akkor ki lehet indulni - bár nyilván a maketten a korlát 1/350-ben vastagabb lesz valamivel a kelleténél, úgyhogy ott a huzalt én a felére venném.

De alapvetően nem a sublerrel mért átmérő a fontos, hanem, hogy mennyire néz ki élethűen. Esetleg kérdezd meg az u-boat.net makettes fórumában, hátha valaki tudja a korrekt méretet. Bár szerintem felesleges, mert még azt is el tudom képzelni, hogy bizonyos határok között gyáranként változott ez is, mint a beömlőnyílások elrendezése a VII-eseken.
cimber 555799 2014. március 11. 08:29
Válasz erre
U100

U100 huzal
U100

Pl. az U-100-as huzalozása
cimber 555798 2014. március 11. 08:26
Válasz erre
Megnéztem pár közelit, szerintem az antenna nem vastagabb 30-35 mm-nél.
cimber 555797 2014. március 11. 08:19
Válasz erre
Szia!

Egyelőre még próbálkozom, hogy mi lenne a jó megoldás.
A 0.05-ös nagyon látványos, vékony és jól alakítható, festve még egy kicsit vastagodik, de még megpróbálom a húzott szálat is, amit egy kicsit vastagabbra húztam.

Találtam 1-2 jó fotót kilencesről amik igazolják a felvetésedet.
Az egyiknél pl. olyan szinten lóg a huzal, hogy el sem hinné az ember, de jópárnál látni erősebb megereszkedést.
Kipróbáltam a maketten és sokkal látványosabb a belógósra hagyott huzal, mint a feszített, úgyhogy én is ezt fogom alkalmazni.
Gabusch 555774 2014. március 10. 19:31
Válasz erre
Nem tudom, hogy az nem kevés-e. Ha megnézed a lenti fotót, akkor a huzal átmérője szemre hasonló a hajókötéléhez, ami meg olyan 50 mm lehet. 50 mm 1/350-ben 0,14 mm. a 0,05, az 17,5 mm lenne, ami meg kb. egy fonott fregolikötél (vagy mint a hátsó figura nyakában a fényképezőgép szíja), azt meg kicsit harmatosnak gondolnám.

Persze Te látod, lehet, hogy teljesen jó a 0,05 is.
cimber 555772 2014. március 10. 19:08
Válasz erre
Szia!

Nem fél mm-es, hanem 5 század milliméteres a rézhuzalom. ;-)
A járgány egyébként 1:350-es.

Próbálgattam és a huzalnak teljesen jó, enyhe lógást lehet csinálni.
Szóval azt hiszem jó megoldás lesz...aztán majd kiderül a végén.
atu71 555766 2014. március 10. 16:41
Válasz erre
132
132

Hali!

Egy szep foto U-107-rol,azert rendesen log az az antenna.
Gabusch 555763 2014. március 10. 16:26
Válasz erre
Akartam írni, 0,35-ös, festve olyan 0,4 mm. 1/72-ben, persze.

Egyébként nem tudom, hogy a IX-en hol volt a bekötése, de a VII-en a torony elejének jobb oldalára csatlakozott. A Revell makettjén meg is van. Sajna IX-em nem lesz 1/72-ben, mert nem fér be a lakásba :( Ugyanezért nincs Gato sem.
Gabusch 555762 2014. március 10. 16:15
Válasz erre
Nem az elnevezésbe akartam belekötni, hanem a funkciójára utalni. :)

A régebbi kialakításnál ugye a hálóvágó fűrészhez csatlakozott és a "vonalvezetése" szerintem pont azért olyan, amilyen, hogy az elvágott hálót felvezesse a torony tetejéig, illetve a kettős hátsó megoldás talán arra szolgálna, hogy utána elég nagy legyen a nyílás ahhoz, hogy a hátsó terelőkkel együtt megakadályozzák a háló hajócsavarra csévélődését. Nem tudom, mennyire lett volna hatékony, illetve, hogy valaha volt-e éles helyzetben.

Szóval, arra akartam utalni, hogy mivel ez gondolom, ilyen 2in1 megoldás, ha szakad, az elsősorban az antenna miatt szívás. Mert gondolom, nem véletlenül szerelték le a fűrészeket az ágyúkkal együtt azt hiszem '43-ban, hanem azért, mert addigra látszott, hogy totál feleslegesek.

Szemre egyébként a 0,5-ös rézdrót teljesen jó hozzá.
cimber 555761 2014. március 10. 15:52
Válasz erre
Szia Gabusch!

Igen tudom, hogy antennák, alapból repülőzöm, de ott is antenna "huzalnak" hívjuk ezeket az eszközöket, azért bátorkodtam itt is ezt az elnevezést használni.

Következtetésed helyénvaló szerintem is, köszönöm, hogy ráerősítettél a kialakult benyomásomra a huzal feszességgel kapcsolatban!
Nos akkor jöhet a konkrét feladat végrehajtás, 0.05-ös rézhuzalból tervezem elkészíteni.
Próbadarabot már készítettem, egészen jól mutat.
Gabusch 555760 2014. március 10. 15:47
Válasz erre
Egy kis U-534.

A képek alapján már nem is tűnik akkora barbárságnak a szétvágása - nekem úgy tűnik, tényleg nem lehetett normál körülmények között bemutatni a nézősereg és a tengó testi épségének veszélyeztetése nélkül.

1. oldal:
www.mikekemble.com/ww2/uboat534.html
2. oldal:
www.mikekemble.com/ww2/uboat534-2.html

3. oldal (Az első lapon a link rossz!) - nagyon érdemes megnézni:
www.mikekemble.com/ww2/uboat534-3.html
Gabusch 555755 2014. március 10. 14:38
Válasz erre
Azok a huzalok antennák. Ha elszakad, az szívás.

Logikusan gondolkozva, de tények ismerete nélkül:

Ha megnézed a távvezetékeket, azoknak is van belógása, rohadt meleg napokon nem is kevés, hideg téli napokon meg jóval kevesebb. Általánosban tanultam úgy 40 éve, hogy éppen ezért soha nem feszítik ki őket teljesen, mert az időjárás változása letéphetné.

Ennek okán én úgy vélném, hogy egy tengeralattjáró antennáit meg pláne nem feszíthetik meg, mert kiszámíthatatlan, hogy a portyái során milyen időjárási körülmények és hőhatások közé kerül.

Pláne egy IX C, amelyik aztán nyugodtan kóricálhatott egy bevetésen belül mondjuk Lorient-ból kiindulva télvíz idején a Sarkkörön túlra, majd onnan az Egyenlítőig és vissza, felszínen és víz alatt, a szükségtől függően. Ez szerintem legalább 40 fok eltérés, de valószínűleg több.
cimber 555734 2014. március 10. 10:32
Válasz erre
Üdv!

Nézegetem az eredeti fotókat és jól látom, hogy a huzaloknak azért van némi lógása, nem penge feszesek? (IX C-t építek.)

Volt erre valami utasítás, vagy a hajók elhasználódásával ezek szépen nyúltak és ezért a lógás?
atu71 555635 2014. március 8. 17:55
Válasz erre
Halin,
T. Urak,
Erdeklodnek hogy valaki tervezi-e menni a Mosoni. kiall.-ra,mert akkor Mo.-on leszunk szeretnek nevezni es beszelgetni az urakkal.
regv 555216 2014. március 3. 19:17
Válasz erre
Szia.
Köszi az infót,a másik típussal még nem is találkoztam.
Az talán még jobban is tetszik.
Az ára biztos nem olcsó,mert nem is nagyon találtam Európában,meg majd másfél méternyi műanyagot dobozoltak be,így érthető.
Üdv.
Zsolt
Keri 555129 2014. március 2. 17:51
Válasz erre
Szia!
Ried-ben a Modellbau Messén láttam tavaly előtt először,jó sokba került.Kiadott egy másik altípust is.Hatalmas a doboza,sajnos nem nyitották ki a kedvemért.
Keri
regv 555127 2014. március 2. 17:47
Válasz erre
Bronco Type XXIII  cb35104 1/35
Bronco Type XXIII...

Sziasztok.
Ez lemaradt.
Tud valaki beszerzési forrást erre a makettre Magyarországon ?
Üdv.
Zsolt
regv 555126 2014. március 2. 17:39
Válasz erre
Lindberg I-53 1/72
Lindberg I-53 1/72

Sziasztok.
Volt már valakinek szerencséje találkozni ezzel az óriással?
Ha,igen,kérem írja le a véleményét róla.
Üdv.
Zsolt
Dephnull 554686 2014. február 24. 23:49
Válasz erre
Sziasztok!
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi oldalt, rengeteg féle matricájuk van többek közt német tengókhoz. Ebay-en is láttam a termékeiket.
peddinghaus-decals.de/index.php
TAMÁS78 554679 2014. február 24. 21:45
Válasz erre
Szia!

Nekem a panelezés egy kicsit túl erős, de egyébként nagyon mutatós. Bár ebből a szempontból elég keveset tanulmányoztam konkrétan az U-Bootokat, de tudom, hogy a vízi járművek viszonylag rövid idő alatt kegyetlenül le tudnak pukkanni.
atu71 554664 2014. február 24. 20:19
Válasz erre
Hali!
Termeszetesen,minden velemeny szamit.
cimber 554659 2014. február 24. 19:53
Válasz erre
Szia!

Szerintem egy kicsit túlzásba estél az antikolással, a naszád színei is gyakorlatilag összemosódtak, eltűntek.
A nyílások kifúrása ebben a méretarányban szerintem már elengedhetetlen és a huzalozást is meg lehet szépen oldani.
Nem bántásként írtam, csak egy vélemény a sok közül.
atu71 554656 2014. február 24. 19:40
Válasz erre
IMG_8973
IMG_8973
IMG_8974
IMG_8974
IMG_8975
IMG_8975

Hali!
A korr. nagyon egyszeruen oldottam meg,az alapszin kulombozo arnyalataival szarazecseteltem mindosszesen ennyi.
Es ez elegszepen finomitotta a tul karakteres szineket,tolok par fotot a jenlegi allapotrol.Varialtam meg a szineket,kapott egy keves zoldet is az algak miatt.
A labakat raerosittem,de meg nincs rogzitve a talapzatra.
Gabusch 554320 2014. február 20. 15:27
Válasz erre
Szerintem most nagyon fáin. Nem hiszem, hogy ennél sokkal több rozsda kellene rá, bár lehet, hogy a kiömlőkön belülről valamelyest több folyt ki, mert nem hinném, hogy az egész fedélzetet megbontották minden út után, hogy a belső részekhez is hozzáférjenek a festés javításánál. De, hogy őszinte legyek, ennek sosem mentem utána.

Leírást a festésről (mindenestül, hogy most mit csináltál vele, azt is), izibe! :)
atu71 554312 2014. február 20. 13:23
Válasz erre
IMG_8962
IMG_8962
IMG_8964
IMG_8964
IMG_8968
IMG_8968
IMG_8972
IMG_8972
IMG_8970
IMG_8970

Hali!
Modositottam a szineket,tompitottam rajtuk de viszont megakartam tarni a kopast es az erosen igenybe vett felulet kepet.
Sz.tem jo lett,meg a tovabbiakban kulombozo szinekkel akarom varialni,es persze rozsda de nem tul sok es eros formaban.Kifurtam a beomloket is.
Keri 554268 2014. február 19. 19:49
Válasz erre
Peenemündébe is menjetek el,ott egy orosz Juliett van.Félelmetes!
Aztán ahol voltunk még,bár az már elég messze van,az Belgiumban,Zeebrugge tengerparti városában van egy tengerészeti múzeum egy Foxtrottal.
Gabusch 554219 2014. február 19. 11:05
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Speyerben van Marder vagy Neger is, ha jól emlékszem. Bremerhavenben meg egy Seehund.

Elvileg Triesztben is van egy olyan mini, mint a zágrábi, de még soha nem jutottam be abba a múzeumba, mert mindig zárva van. Pedig próbáltam minimum kétszer. :(
Erről a Pivkáról meg nem is tudtam, de jó úticél lesz, ha az idén is lesz "esőnap" Bovecben. :) Nincs közel, de alig van messzebb, mint a Doberdó, ahova olyankor járunk.
tyimosenko 554210 2014. február 19. 06:34
Válasz erre
Szia Gabusch,

Munchenben es Speyerben van 1-1 Biber is. Becsben az Arsenalban meg egy 1. vh-s tengo tornya. A legkozelebbi 2. vh-s komplett tengeralattjaro meg valszeg a Zagrabban kiallitott olasz minitengo. Tovabba meg a kozelben Szloveniaban egy Pivka nevu hely kis muzeumaban egy jugoszlav torpetengo.
Gabusch 554203 2014. február 18. 23:31
Válasz erre
Az lehet, de amikor '70 körül nagy nehezen átvették, az sem a kormányukon múlt, ha jól emlékszem. De igazság szerint már lassan húsz éve, hogy olvastam, tévedhetek is.
Keri 554199 2014. február 18. 21:30
Válasz erre
Közvetlen a háború után,talán 50-ben,ajánlották fel először a norvégok.
Gabusch 554197 2014. február 18. 21:25
Válasz erre
Azt hiszem, 1970 körül jött a felajánlás. Cuxhavenben az archivumba nem jutottam be, de van egy hajóroncs-múzeum, nekik van egy Seehundjuk, meg alami angol sub tornya.

Legközelebb "tengeralattjárót" Münchenben lehet látni, ott ugyanis a Bavaria filmstúdióban kiállították a Das Boot díszletét. Elég rendesen megegyezik az U-995-tel, a festése más.
www.youtube.com/watch

És ott van ugye az U1 a Deutsches Museumban, ami amúgyis kötelező. (Speyer és Sinnsheim is, meg persze Koblenz és Munster :) )

Utána Speyerben van, de az már '60-as évek, meg Bremerhavenben az U-2540. Én ezeket láttam, ha van még, akkor majd legközelebb. :)
Keri 554195 2014. február 18. 21:17
Válasz erre
Igen,az csak pár évvel volt a háború után.Valami olyasmit olvastam,hogy nem lett volna jó üzenete a dolognak,hogy helyreállítanak egy szövetségesölő gépezetet,miközben kapják a Marshall-segélyt.Illetve ódzkodtak mindentől,ami a háborúra emlékeztette őket.Aztán az idő lassan mindent "megszépített".
Igazad van,el kel menni oda,Cuxhavenben is még sok a kutatnivaló! :-)
cimber 554193 2014. február 18. 21:17
Válasz erre
Sajnos a németek (is) igyekeztek gyorsan letagadni a múltat, feledtetni a háborút.
Szerintem ennek egyik áldozata az U534-es. (sok más harci eszköz mellett.)
Kár érte, mert gondolom egy csomó érdekes dolgot elloptak róla...
Gabusch 554190 2014. február 18. 21:08
Válasz erre
Mintha valami olyat olvastam volna, hogy a németeket is eléggé hidegen hagyta az U-995 visszaszerzése, pedig a norvégok (?) egy abszolút megfizethető, 1 DM-es összeget kértek érte.
Azt is érdemes megnézni, maga Laboe is kellemes kis hely.
Keri 554189 2014. február 18. 21:04
Válasz erre
Mielőtt szétvágták volna az állatok,állt pár évtizedet a szabadban,mindenféle konzerválás vagy bármilyen védelem nélkül.Fedélzet teljesen tönkrement,jócskán ki is fosztották.Mikor én meglátogattam,már nagyon cudar állapotban volt.Viszont azóta is ő a hátterem a számítógépen,kb 6 éve.:-)
Szerintem egy tengeralattjárót,plána ha ilyen ritka fennmaradt típus,úgy kell megmenteni,ahogy az amik csinálták.Persze ehhez pénz kellett,nem is kevés.
cimber 554188 2014. február 18. 20:59
Válasz erre
u-534
u-534
U532-2
U532-2

Közben találtam az U-534-esről - felújítás előtti és utáni - jó színes fotót és azon kétségtelenül bronz a csavar...
cimber 554186 2014. február 18. 20:41
Válasz erre
Köszönöm Urak!

Én az utóbbi fotón inkább acélnak látom, bár a fotó csalhat is.
Ha Keri infója jó, akkor az én hajómon (1944) acélra kell festenem.
Gabusch 554184 2014. február 18. 19:42
Válasz erre
scan u534 bum
scan u534 bum

A második link elé be kell írni, hogy http://, mert úgy működik is. De az egyszerűség kedvéért inkább beteszem ide a képet.
Gabusch 554183 2014. február 18. 19:38
Válasz erre
Tekintettel arra, hogy a Revell kitje tudtommal az U-505-öt mintázza, valószínűleg nem tévedsz nagyot, ha az eredeti alapján bronznak fested. Nem hiszem, hogy a múzeumban kicserélték volna a hajócsavart. Természetesen a külső festésére ez nem feltétlenül vonatkozik, mert elég sokáig állt szabadtéren.

www.tripadvisor.co.uk/LocationPhotoDirectLink-g35805-d87576-i50258742-Travelodge_Chicago_Downtown-Chicago_Illinois.html
De az U-534 esetében is bronznak látszik, holott az kb. olyan állapotban van az alábbi fotón, mint ahogy kiemelték.

4.bp.blogspot.com/-9ZWEDATVifI/Th6xCo1BVSI/AAABR8/TjU_noaKaEE/s1600/scan%2Bu534%2Bbum.jpg
Keri 554180 2014. február 18. 19:33
Válasz erre
Hoj!
'41 végéig bronz,onnantól acél.
Keri
cimber 554176 2014. február 18. 19:13
Válasz erre
Köszi!

Megpróbáltam de vissza pattannak a mailek...
Simi 554152 2014. február 18. 14:48
Válasz erre
Szia!
Nagy valószínűség szerint a csavar bronzból készült. De ha biztosra akarsz menni, kérdezd meg Kalózt (a klubtagok listáján megtalálod).
cimber 554150 2014. február 18. 13:59
Válasz erre
Üdv!

A IX C hajók csavarja réz/bronz volt, vagy acélból készült?
Maketteken rezet látok, de ezek makettek, eredeti színes fotóm pedig nincs erről.
cimber 553378 2014. február 8. 17:50
Válasz erre
Szia!

Van pár IX-esről jó fotóm, így még nem döntöttem, de esélyes az U-156, 160, 162.
156-nál a cső sötétszürke, a fegyver többi része v. szürke.
A 160-162-nél ahogy látom teljes sötétszürke.
Mintha a 158-as is s. szürke lenne.
166-on szintén világosszürke a fegyver, cső s. szürke.
171-172-n világosszürke az egész fegyver. (talán a cső sötétebb egyik fotón.)

Üdv.
Keri 553360 2014. február 8. 14:52
Válasz erre
Sziasztok!
Mikorit csinálsz?
Ágyú hivatalosan 44-től:2x rozsdagátló alapozó,majd nagy általánosságban toronyszínnel fesve a cső,závárzat,alap.

A cső töve,ahol visszasiklik tüzeléskor(nem tudom,ezt hogyan mondják szakszóval)szépen zsírozva.Az irányzó U-alakú támasztói,amibe "belefeküdt" a jó katona,fekete.Az állítókerekek fekete vagy szürke,ezek kis fa fogantyúi fekete.A gyűrű az alap és a fegyver között,az emelőspirál bronz.
A cső felső részét sokszor feketére vagy sötétszürkére festették,erről is sok kép van.
regv 553353 2014. február 8. 13:51
Válasz erre
Bocs akkor a rossz infóért,de én azt olvastam egy fórumon,hogy ez a 10,5cm-es ágyút tartalmazza.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.