/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
TAMÁS78 605547 2016. március 19. 18:58
Válasz erre
Állati alapos vagy, le a kalappal.
atu71 605545 2016. március 19. 18:53
Válasz erre
DSCF4648
DSCF4648
DSCF4649
DSCF4649

Hali,
A fedélzet becsiszolva,a legolcsobb megoldàs volt, a tobbi lehetoség az 50 -160 dollàr pénz kozott mozgott.
Gabusch 605445 2016. március 18. 00:01
Válasz erre
Mondjuk jobban belegondolva, ekkorában inkább Milliputból kénbe megcsinálni, olcsóbb is, meg valószínűleg gyorsabb is, de valami normális tervrajz kéne, mert amit a neten találtam, túl kicsi és kevésnek is tűnik.
Gabusch 605444 2016. március 17. 23:55
Válasz erre
Nincs valakinek véletlenül egy használható Bieber tervrajza? Azon gondolkozom, hogy ha meg lehetne rajzolni úgy nagyjából 3D-ben mondjuk SketchUppal, akkor lehetne belőle nyomtattatni valami 3D nyomatot 1:144-ben valószínűleg emberi áron, mivel az egész lenne kb. 62 m hosszú és 11 mm magas. Nagyon nem kell rá semmilyen részlet, mivel nem volt rajta, ezért aztán simán le lehetne önteni gyantából (ha drága, mert két példány kellene belőle) és fel tudnám tenni a Revell VIIC/41 kitre, mert volt valami ilyen konfiguráció valami füstbe ment terv kapcsán.
komp.n.rajmond@gmail.com 605429 2016. március 17. 19:58
Válasz erre
atu71! várom a mailt! Köszi!
atu71 605427 2016. március 17. 19:30
Válasz erre
Hali,
Szivesen megcsinàlom de azt amit rà kell kolteni inkàbb privàtban irom meg :)
Az alap kitt sokszorosa.
komp.n.rajmond@gmail.com 605426 2016. március 17. 19:09
Válasz erre
atu71! Szia! Nekem nagyon tetszik a munkásságod ügyes vagy! Nekem nem csinálnál1db.ot?
atu71 605425 2016. március 17. 19:01
Válasz erre
DSCF4499
DSCF4499
DSCF4639
DSCF4639
DSCF4640
DSCF4640

Hali,
A propeller tengelyek benn vannak,és azért làtszik a kulombség a gyàritol.
TAMÁS78 603755 2016. február 20. 12:57
Válasz erre
A félrebillent torony (jobb alsó az első képen) szerintem egy Golf osztályhoz tartozik.
ChevyG 603750 2016. február 20. 12:18
Válasz erre
abandoned-submarines
abandoned-submarines
abandoned-submarines-2
abandoned-submarines...

Sziasztok!
A képeken látható tengókat be tudjátok azonosítani?
(annyit tudok, hogy oroszok/szovjetek)
üdv!
Ceró 603203 2016. február 14. 13:29
Válasz erre
Red October 1
Red October 1
Red October 2
Red October 2
Red October 3
Red October 3

Eladó Red October (Vadászat a Vörös Októberre c. film) tengeralattjáró model készlet! 10.000ft postával! ceroky@hotmail.hu / 06308469632 itt érdeklődj! T.: Tibi
atu71 603189 2016. február 14. 12:13
Válasz erre
Hali,
Kocce,azok nem kevesek -azért is pihentettem egy kicsit mert besokaltam.Es most ujult erovel bele :),persze azért még vannak befejezni valo munkàim.
TAMÁS78 603152 2016. február 13. 22:39
Válasz erre
Látszanak a belerakott munkaórák. Elismerésem.
atu71 603130 2016. február 13. 19:40
Válasz erre
DSCF4474
DSCF4474

Hali,
A torpedo veto nyilàs szintezésével folytatom a munkàt,persze a bordàzat sem marad ki.
atu71 602433 2016. február 5. 20:31
Válasz erre
DSCF4370
DSCF4370

Hali,
Megjottek a szegecsek a naszàdhoz,eszméletlen jok.
Gabusch 601691 2016. január 29. 22:00
Válasz erre
Komplett belsővel, személyzettel! Bassz@ meg, miért nem fér el ez nálam?
Kész szerencse, hogy van egy 1:144-es hasonló :)
Dephnull 601688 2016. január 29. 21:56
Válasz erre
t1
t1
t2
t2
t3
t3
t4
t4
t5
t5
t6
t6
t7
t7
t8
t8
t9
t9
t10
t10
t11
t11
t12
t12
t13
t13

Sziasztok!

Néhány kép az idén megjelenő Trumpeter 1/48 VIIC (állítólag U-552) hajóról.
Gabusch 600693 2016. január 19. 21:58
Válasz erre
Hopp-hopp!

Ha valakit esetleg érdekelne. Nálam nem fér el. :( Nagyon szeretném 1:144-ben látni, bár már lemostam átalakítási célzatokkal egy régi Nichimot, mert Revellékre nem számítok túlzottan.

www.jatekmakettcentrum.hu/bolt.revell.reszletes.5133_R!Revell-German-Submarine-Type-IX-C40-1:72-5133.html
Dephnull 600020 2016. január 13. 09:10
Válasz erre
Sziasztok!

Legutóbb elkészült makettem, 1/72 Revell VIIC/41 U-1105

www.psmk.hu/index.php/hirek/cikkek-leirasok/112-boris-f-safonov-2
Dephnull 599396 2016. január 5. 12:02
Válasz erre
Sziasztok!

Eladó kikötői bakok 1/72 méretarányban VII-es típusú tengókhoz. Cserebere topik, 599395 hozzászólás.
Batka 598059 2015. december 17. 13:18
Válasz erre
Nem zavarogsz:-)
Olyasmi képet kerestem, ahol "belátni" a silókba.
Mert gyárt az alanger is(ha jól emlékszem a nevére) Typhoon-t, de lényegesen egyszerűbb kidolgozásban.

Üdv,
Batka
Rumcájsz_52 598058 2015. december 17. 13:12
Válasz erre
Nem akarok zavarogni, de az 598051-es linknél nemcsak a makett-építésről vannak fotók, hanem az eredeti tengó részleteiről, pl. a rakéta-silókról és zárófedelekről is! :-)
Üdv R.
Batka 598056 2015. december 17. 12:31
Válasz erre
Szia!

Van nagy köszönet! :-)
Üdv,
Batka
TAMÁS78 598055 2015. december 17. 12:23
Válasz erre
FNptg9p
FNptg9p
GWhS42z
GWhS42z
Typhoon_Illustration1900
Typhoon_Illustration...

Nem tudom, segít-e valamit:

imgur.com/a/xi3P3
Dephnull 598053 2015. december 17. 12:20
Válasz erre
Sziasztok!

Eladó fotómaratások 1/72 IXC-hez. Cserebere topic, 598052 bejegyzés.
Batka 598051 2015. december 17. 12:09
Válasz erre
Szia!

Ezt láttam én is, de még valahogy mindig nagynak találom a lyukakat.
Ezért keresek valami fotót...

Üdv,
Batka
Dephnull 598050 2015. december 17. 11:57
Válasz erre
Szia Batka!

Egy ismerősöm szintén Typhoon-t épít, tőle van az alábbi link. Ez is egy megoldás, remélem segít.
www.britmodeller.com/forums/index.php
Batka 598046 2015. december 17. 10:55
Válasz erre
P1000025_resized

SSBN Typhoon csövek
P1000025_resized

Sziasztok!

Életem első tengójába vágtam bele, egy 1/350-es HobbyBoss SSBN Typhoon. Bár a cég szépen megcsinálta az összes ballisztikus rakétát és indítótubust, semmi mást nem kerített köré. És hát így eléggé szellős a terület arrafele. Képen látható. Namost, van valakinek jó képe hogy hogyan is néznek ki ezek a csövek?
Előre is köszi!

Üdv
Batka
Gabusch 597211 2015. december 5. 11:15
Válasz erre
A slotokon - ha a beömlőnyílásokra gondolsz - kívül ez igaz, mert azok kiosztása azért elég komoly változatosságot mutat. Igaz, hogy nem néztem utána, hogy pont ilyen kiosztás volt-e. Az biztos, hogy U-47-et nem igazán lehet csinálni belőle nagyon komoly átalakítás nélkül (le kellene rövidíteni a nyeregtankot).

Sajnos, nálam az a helyzet, hogy 1:48-ban ez megint egy 140 centis dög, amit nem tudok hova tenni. Gondolom, ezzel nem vagyok egyedül, cserébe nincs rajta annyi részletezési lehetőség hogy ez a méret azt indokolná. Csatahajón mondjuk van, elég megnézni azt az újságmelléklet Bismarckot a másik topikban. De azt sem tudnám hova tenni, mert az még magas is.

Ezért érthetetlen számomra, hogy tengeralattjárók esetében miért nem az 1:144-es vonalat nyomják. Az elhelyezhető, részletezhető (csak majd'fél méter hosszú) és még a VII-es vonal esetében is van két kiaknázatlan lehetőség (U-47, U-99). Lehet, hogy rá kéne szállni és kiegészítőben legyártani a tornyot, meg a fedélzet szükséges darabját. :)
Varjúbácsi 597188 2015. december 4. 22:59
Válasz erre
Az a baj, hogy pl. a horgonykamra rossz helyét, a hibásan elhelyezett, és nem megfelelő számú "slot"-ot, a hátsó torpedócső elkenését stb. nem lehet a feljavító gyártókra hagyni, hogy korrigáljanak. Ezt sajnos a Revellnél kellett volna nagyobb odafigyeléssel megcsinálni.
Gabusch 597111 2015. december 4. 10:28
Válasz erre
Ha lenne egy házam bazi nagy pincével, nem is lenne kifogásom a dolog ellen. Így viszont alig problémás a 48 négyzetméteren elhelyezni 2-3 darabot a Typ VII-ből is, a Gato és a Typ IX el sem fér - viszont több pénzem marad.

Ebből a szempontból teljesen érthetetlen számomra, hogy a Typ IX miért nincs meg 1:144-ben is. Annyira nem lett sikeres a Typ VII-es széria? Kétlem.
Dephnull 597108 2015. december 4. 10:12
Válasz erre
Az elmúlt két évben Revellék kimaxolták 1/72ben a IXes típust. Átlag két évente jelentkeznek valami újdonsággal e témában. Tippem (és reményeim) szerint a következő nagy dobása a XXI-es típus lesz, 1/72ben, erre építkezve meg kihozza a Wilhelm Bauert.
Gabusch 597101 2015. december 4. 08:42
Válasz erre
Kedvenc összeesküvés elméletem szerint a hibák nem véletlenek, hanem tág teret biztosítanak a feljavítókat gyártók számára. :)

Van az 1:144-es VIIC-hez egy Griffon maratásom, szinte a fél hajót ki lehet cserélni belőle. :)
Varjúbácsi 597099 2015. december 4. 08:00
Válasz erre
Hát, ha a kínaiak kijavítják azokat a hibákat amiket a NÉMET Revell elkövetett egy NÉMET tengón, akkor azért van létjogosultsága. Bár nyilván nekem is jobban tetszene 1/72-ben!
Gabusch 597096 2015. december 4. 02:16
Válasz erre
Biztosan gyönyörű a maga majd' másfél méteres mivoltában, de nem tudom, hova férne el.

Meg azt sem, hogy miért is nem elég a Revell 1:72-ese; ebben a témakörben azért akkorát nem lehet alakítani, hogy annyira sokat tegyen hozzá a méret.

Én inkább örülnék az 1:144-es vonalnak, abban is vannak dögivel lehetőségek: hogy mást ne mondjak, akár egy belső tér, akár az U-99, avagy pláne az U-47 az eltérő tornyaikkal, uram bocsá' egy FLAKboot. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy nincs egy normális IX 1:144-ben, sem XB, sem XIV.

Ki lehetne dobni továbbá Biebereket 1:144-ben és 1:72-ben, jól mutatnának a VIIC/41-eken.
Dephnull 597095 2015. december 4. 01:55
Válasz erre
trumpi
trumpi

'16-'17-es újdonságok közt találtam a jobb alsó sarokban.
Dephnull 596873 2015. november 30. 10:48
Válasz erre
eduard
eduard

Megjöttek a fotómaratások és az ágyú, épülhet tovább a IXC.
Gabusch 596227 2015. november 21. 12:00
Válasz erre
Dephnull 596225 2015. november 21. 11:44
Válasz erre
Ha esetleg valaki kedvet kapott volna egy Revell 1/72 VIIC-hez, most nagyon baráti áron árulnak egyet Vaterán.
LINK:
gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/hajo/revell_1_72_05015_u_boot_tengeralattjaro_makett_2153353292.html
Dephnull 596224 2015. november 21. 11:28
Válasz erre
Ezt nevezem kutatómunkának. Úgy látszik neked van igazad és az én ismereteim rosszak. Valóban elképzelhető, hogy nem stabilitási funkciójuk volt a kábeleknek, hanem pusztán védelmi és lehet, hogy tényleg gyártóspecifikusak voltak. A dobozból nem az U-505-öt építem. Amikor kibontottam és tüzetesebben átnéztem a kitet, akkor döntöttem el, hogy nem a gyártó által megadott egyetlen hajót fogom megcsinálni. Szerencsére találtam más alternatívát és alkatrészeket is a megvalósításhoz.
Gabusch 596195 2015. november 20. 20:24
Válasz erre
Kicsit belenéztem az egyetlen rendelkezésemre álló "Vom original zum Modell: Uboottyp IXC" című munkába. A 15. oldalon van két kép olyan hajókról, amiken ez az idom a maketthez hasonlóan van kialakítva (de kábel nem látszik, az csak a tervrajzokon szerepel). U194 és U158.
Mindkettő a brémai AG Weser-Werkes "terméke", míg az U534 és U505 a hamburgi Deutsche Werfst AG-é. Tehát lehet, hogy gyártó-specifikus.

Viszont ha a dobozban szereplő U505-öt építenéd, akkor át kellene alakítani, hogy ne is érjen hozzá.

A fenti kiadványban egyébként van kép fűrészes kialakítású tervrajra is.

Az előző posztomban az U354 (VIIC) természetesen U534, csak elírtam.
Gabusch 596192 2015. november 20. 19:58
Válasz erre
A merevítést nem gondolnám. Már csak azért, mert ahhoz a szarv szerű első idomhoz a makettel ellentétben sem az U505-ön, sem az U354-en nem ér hozzá a lapát. Az 505 esetében még lehet mondani, hogy átalakították, de az 534 több-kevesebb sikerrel úgy van, ahogy kiszedték a tengerfenékről. Pláne, hogy ez a kép még a feldarabolása előtt készült.

farm6.staticflickr.com/5774/22677893915_51d08fd3e7_o.jpg
Bele kell nagyítani és teljesen jól látszik, hogy egyik lapát sem ér hozzá ahhoz az idomhoz.

www.39-45war.com/uboat534-2.html

Ez utóbbinál ezen a képen lehet tökéletesen látni:

www.39-45war.com/u534/uboat11.jpg

Nomármost a fenti hajók kétség kívül a háború közepén készültek (1941 és 1942), tehát előfordulhat, hogy a későbbieken volt ilyen kialakítás, de mivel olyan hajó nem maradt fenn, ezeket lehet referenciaként elfogadni.
Dephnull 596180 2015. november 20. 17:43
Válasz erre
Legjobb tudomásom szerint a kábelezés elsősorban a kormánylapátot volt hivatott merevíteni, stabilizálni, hogy jobban a helyén maradjon és ne tudjon elmozdulni esetleges külső behatások (mélyvízi bombák) esetén. Ha jobban megnézed, a lapát a saját tengelyén kívül csak a hajó orra felől van megtámasztva, a kábelezés ezzel ellentétes oldalon volt felszerelve, hogy előbbi ne tudjon olyan könnyen elmozdulni.
Legjobb tudomásom szerint hálószaggató csak a VII-es típusokra volt jellemző, a háború első felében a korai építésű hajókon. Aztán valóban leszerelték a fedélzeti ágyúval együtt. IXC-n nem volt ilyen és a kit sem tartalmaz.
Abban viszont egyetértünk, hogy pontos infókért valóban érdemes lenne felkeresni az uboat.net-et.
Gabusch 596175 2015. november 20. 15:37
Válasz erre
Még az jutott eszembe, hogy ennek a kábelnek semmi látható funkciója nincs. Hacsak az nem, hogy ha hálót vág a fűrésszel (amire nem tudom, hogy volt-e valaha példa) és tolatnia kell, akkor ne akadjon be a lapát a háló maradványaiba, hanem ez a sodrony levezeti róla (hasonló funkciót tervezhettek szerintem a toronyról a fűrészre futó antennának is).

Ha ez a teória megáll, akkor viszont csak akkor van értelme, ha fent van a fűrész és amikor azokat leszerelték a hajókról, ezeket is egy füst alatt eltávolították - vagy csak simán hagyták idővel lerohadni. Ha a Revell kitje nem tartalmaz fűrészt (nem tudom, sajnos nem tudnám hova tenni, így én várok egy 1:144-es darabra), el tudom képzelni, hogy ezért nem szerepel az összeállításiban a kábel. Esetleg lesz később egy fűrészes, más tornyos kiadás azonos testtel, amihez kell.

Meg kéne kérdezni az uboat.net-en, szerintem tudni fogják.
Gabusch 596170 2015. november 20. 12:21
Válasz erre
Igen, arra gondoltam, hogy lehet hajóspecifikus. Ahogy a beömlőnyílások is igen nagy változatosságot mutatnak.

Illetve azt hiszem, talán '43-ban leszerelték a fedélzeti ágyút, meg a drótvágót, így el tudom képzelni, hogy a háború későbbi szakaszában ez sem volt már fent, mert rájöttek, hogy felesleges. Viszont a helyét kialakították a maketten, hogy fel tudd tenni, ha akarod.
Dephnull 596150 2015. november 20. 09:36
Válasz erre
Nem tudok pontosan válaszolni a kérdésedre. VIIC építéseknél láttam, hogy pótolták. De lehet, hogy nem típusspecifikus a megléte, hanem hajóspecifikus. Minden esetre a IXCn volt, az tuti.
Gabusch 596115 2015. november 19. 15:05
Válasz erre
Biztos, hogy ez mindegyiken volt? Az U995-ön pl. egyáltalán nincs, bár persze az nem fogadható el autentikusnak.
Dephnull 596108 2015. november 19. 12:40
Válasz erre
P1350564
P1350564
P1350565
P1350565

Sziasztok!
Néha nem értem Revelléket. Csinálom az 1/72 IXC és feltűnt, hogy az elülső kormánylapátok kábeleit tök egyszerűen meg lehet csinálni. Mind a lapátokon, mind a hajótesten megvan a helye (VIICvel ellentétben), csak négy apró lyukat kell fúrni. Miért nem jelölik az összerakási útmutatóban?
Dephnull 595695 2015. november 12. 11:55
Válasz erre
Köszi Nitrosz, ismerem Revelléket, kértem már tőluk "hiányzó alkatrészeket" és valóban 4 hét alatt ide is ért. Végső esetben marad ez a megoldás, csak gondoltam teszek itt egy próbát, hátha.
Nitrosz 595693 2015. november 12. 10:33
Válasz erre
Szia. Írj a revellnek emailt, valami hibára hivatkozva és pár héten belül küldenek ( nekem egyszer küldtek) próbát megér ha tudsz várni
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.