/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
ChevyG 356461 2007. május 12. 09:49
Válasz erre
én is láttam, nagy hatással volt rám!
RIP
Keri 356460 2007. május 12. 09:10
Válasz erre
Sziasztok!
Éppen most láttam a Viasat history-n a Kurskról egy jó kis filmet.Nem magáról a kiemelésről,hanem a szárazdokkban a vizsgálatról.És végre nem nyugatiak nyilatkoztak,hanem maguk az orosz szakemberek.Elképesztő volt a pusztulás mértéke.Talpig szkafanderben hatoltak be a tengóba,vitték a kamerát is magukkal és most mutatták ezeket az originál felvételeket!Megállapították,hogy a két robbanás után a életben maradt 23 tengerész a leghátsó,9-es rekeszben bújt meg egy olyan helyen,ahol alig 10 ember fért volna el.Itt volt egy vészkijárat is,de ez beszorult a robbanások lökéshullámától...Volt olyan holttest,amit csak 2 nap erőlködés árán tudták kiszabadítani az össze-vissza gorbült csövek közül.
Az orosz szakemberek egyetértenek abban,hogy nem idegen tengó vagy hajóról indított gyakorló rakéta találta el a Kurskot,hanem beső robbanás történt az újfajta torpedó kipróbálása kapcsán.Volt még egy érdekes dolog is.Kihajózás előtt,mikor ezeket a torpedókat beemelték,az egyik megsérült,mert elszakadt az egyik tartólánc(több szemtanú is megerősítette),és a torpedó a padlónak csapódott.Lehetséges,hogy ekkor sérült meg a burkolata( ti. a torpedónak),és elkezdett szivárogni az üzemanyaga.
Az tény,hogy valamilyen módon tűz keletkezett a torpedótérben,amit nem tudtak eloltani(szerencsétlen időben is történt a dolog,mert éppen mindenki ebédelt,és az az 1-2 őr,aki egyedül ott volt,nem vette észre időben a dolgot).A tüzet nem tudták eloltani,és sajnos bekövetkezett a robbanás,amit később egy még nagyobb követett,ami teljesen szétroncsolta az orr részt.
A tengerészeknek nem voltak meg a megfelelő túlélő-felszerelésük,hiányzott a kellő tapasztalatuk.Volt,hogy hónapokig nem szálltak tengerre,fizetést teljesen remdszertelenül kaptak.Többségük 18-20 éves fiatal volt.
A kérdéses torpedótípust egyenlőre kivonták a rendszerből.

RIP
Keri 356459 2007. május 10. 22:16
Válasz erre
Hali!
Mondjuk élelmiszeres ládán ül a fedélzeten.
Van pár képem,ha adsz msn-t,átküldeném végre a dolgokat.Vagy hogyan küldjek 150 megát?
Keri
Atlasz 356458 2007. május 10. 22:03
Válasz erre
Sziasztok !
Van valakinek valami épkézláb ötlete, hogy hogyan helyezzek el egy ülő,
támaszkodó figurát (54 mm, 1:32) egy tengó talapzaton.
Gondoltam arra, hogy készítek egy széket, de csak egy díszes fotelem
van.(Plusmodel)
Ezért keresem egy szolgálatban álló U-Boot berendezési tárgyai
közül egy ülő alkalmatosság képét/rajzát/ötletét.
Köszönöm a segítséget.
Üdv:
Atlasz
Keri 356457 2007. május 9. 17:29
Válasz erre
community.livejournal.com/warhistory/844960.html
Van pár új kép az ismerteken túl
Atis 356456 2007. május 8. 21:54
Válasz erre
Sziasztok Naszádosok.

..de írigylem...:
jtmcdaniel.com/model.html

üdv.

(Előre elvtársak, a topik él, s a haza úszni fog!)
ChevyG 356455 2007. május 4. 00:03
Válasz erre
Sziasztok!

A Mirage VIIB-jének a doboznbontása, szöveg + új képek!

farkasfalka.uw.hu/review/u84.htm

Üdv!
Hickory 356454 2007. május 2. 21:45
Válasz erre
IMG_6879
IMG_6879
IMG_6880
IMG_6880
IMG_6881
IMG_6881
IMG_6882
IMG_6882

Így már csak jobb lett...
Összegezném a tapasztaltakat.
-A Zvezda matricáit én használhatatlannak tartom.Egyedül a lajstromszámok,meg egy-két apróság volt,amit fel tudtam tenni.A szonárt borító rácsos fémfelületet nem tudtam felragasztani,mert a matrica szanaszét szakadt a lágyítótól.Ugyanez történt a torony alján levővel is,illetve az száradaás után művelte ezt...
-Az alapanyag csapnivaló.Megette az aceton,olyan rugalmas lett,mint a gumi,felhólyagosodott,jó kis mélyedéseket mart bele.Ezért tömítettem annyi ideig:)

Az egyetlen ami mellette szól,az a témaválasztás.Ritka típus,kuriózum.Szerintem közepes makett,de szépséget lehet belőle gyártani:)

Miután kihevertem a fáradtságokat,nekiálltam egy academy mustangnak:)
Keri 356453 2007. május 2. 21:31
Válasz erre
Há,Hickory,nagyon kis aranyos!
Plíz,világosabb képeket!
Hickory 356452 2007. május 2. 21:28
Válasz erre
IMG_6879
IMG_6879
IMG_6880
IMG_6880
IMG_6881
IMG_6881
IMG_6882
IMG_6882
IMG_6885
IMG_6885

Íme a kész K-14,November osztályú SSN.A "talapzat" a készletből való,de nem végleges,csak addig marad,míg találok vmi jobbat:)
Kopi 356451 2007. április 27. 21:50
Válasz erre
Köszi Keri !!!
Mentve!
Várom a többit.
Üdv Kopi
Keri 356450 2007. április 27. 19:05
Válasz erre
Hali!
Dragon/Italeri!És legalább lehet itthon is kapni.
Jó építést!
Keri
Samee 356449 2007. április 27. 15:40
Válasz erre
Hella!
Köszönöm az infót.
Melyikre érdemes pénzt kidobni?/Melyiknek a legjobb az ár/érték aránya?
S
Keri 356448 2007. április 27. 07:53
Válasz erre
Szia Samee!
Pl. 350-ben Dragon/Italeri,Yankee Modelworks,700-ban kiadta az ARII.
Keri
Samee 356447 2007. április 27. 04:24
Válasz erre
Hella!
Bocsi a kérdésért, de meg tudnátok mondani h adott-e ki vmelyik gyártó Los Angeles osztályú tengeralattjárót?
Köszönet:
S
Keri 356446 2007. április 26. 19:45
Válasz erre
Hickory 356445 2007. április 26. 19:41
Válasz erre
Késznek nyílvánítottam a tengót.Olyan lett amilyen,első tengeralattjáró,meg kezdő is vagyok,és még béna is,szóval rakok majd fel képeket:)
Keri 356444 2007. április 26. 08:07
Válasz erre
IMG_5363_sm
IMG_5363_sm
IMG_5372_sm
IMG_5372_sm
IMG_5375_sm
IMG_5375_sm
IMG_5380_sm
IMG_5380_sm

Kopinak!
Keri 356443 2007. április 25. 19:22
Válasz erre
Hát,Atlasz,abból az időből az infók nagyon hiányosak.Talán német levéltárakban lehetne utánanézni mikor milyenre festették.Ha véletlenül találsz valamit erről a neten,oszd meg velünk,kérlek!
Keri
Keri 356442 2007. április 25. 19:18
Válasz erre
Atlasz 356441 2007. április 25. 18:32
Válasz erre
Hickory!
A moderneket nem is érdemes, úgy mint a világáborúsakat.
Én viszont a sajátomat nagyon összerozsdázom...
Üdv:
Atlasz
Hickory 356440 2007. április 25. 18:19
Válasz erre
Az én Novemberemen már csak a feketével befolyatás van hátra,és egy végső lakkozás.Nem nagyon akarom megkoptatni,rozsdásítani szegényt.
Atlasz 356439 2007. április 25. 18:04
Válasz erre
No, az U-218-asom már szinte festésre kész,
csak a korlát van még.Azzal viszont meg fogok szenvedni,
ugyanis a Revell a korlát egy részét elfelejtette legyártani !

Szeretném újra megtudakolni az álcázásra használt színeket.
Azt tudom, hogy háromféle szürke,
ami közül az egyiket az északon állomásozó tengeralattjárókon fehérre meszeltek.
Ez a hajó a fegyverletételi állapotot ábrázolja.
Kapitánya 1944 08-tól 1945 05. 08-ig Kplt. Rupprecht Stock.
Ha közben átfestették, a legutolsó sémát szeretném megtudni.
Üdv:
Atlasz
Zebi 356437 2007. április 25. 17:34
Válasz erre
Azért veszélyes lenne harcterületen folyamatosan zavarni, amikor minden valamirevaló rakétának van home-on-jam üzemmódja :-)
exec 356435 2007. április 25. 17:22
Válasz erre
:D

Zebi, ezt passzoltam azt hittem a gps geostac...

A kémműholdak hogy MAD-al érzékelnek-e, ha visszaolvasol nem azt mondtam, hogy azzal érzékelnek, hanem hogy kismillió mód van a kiszúrásukra, és valóban hasraütés szerű példaként mondtam valamit. Azt pedig hogy egy műhold mit tud, a büdös életben nem fogod megtudni. Amit áttételesen "ki lehet találni" az inkább a doktrínákból ered.

Azért mondanék egy tengokon kívül eső elgondolkodtató esetet:
Mindenki a látóhatáron túli légiharcról beszél, azonban ha jól megnézitek, ezt eddig csak Góliát próbálta ki Dávs ellen (usa vs fejletlenebb államok). Ha pl a NATO és oroszország esne egymásnak az sokkal érdekesebb lenne, hiszen mind a kettő elég jelentős elektronikai zavaró potenciállal rendelkezik. Mi van erős zavarás esetén? Meghülyül a radar, a rakéta, minden. Marad a jóöreg gépágyú és a közeli légi harc. És itt értettem meg a MiGjeink létjogosultságát a Gripennel szemben...
Zebi 356434 2007. április 25. 14:51
Válasz erre
MAD detektort általában közvetlenül a víz felett szoktak alkalmazni, többnyire helikopterről lelógatva. Mivel az elektomágneses tér (amit ez a szenzor érzékel) a távolság négyzetével fordítottan arányosan gyengül, ezért a műholdak magasságában ez az információ már rég beleveszik a háttérzajba.
Keri 356433 2007. április 25. 14:41
Válasz erre
Én csak azt kérem,hogy mutasd meg,honnan vannak ezek az infók konkrétan a kémműholdakról,amik ott vannak geostac. pályán és mágneses anomáliával is tudják érzékelni a tengókat a víz alatt.Én mindent elhiszek,csak mutasd meg,honnan veszed ezeket.
Zebi 356432 2007. április 25. 14:29
Válasz erre
Bocs hogy belepofa, de a GPS műholdak nem Clarke pályán vannak (és a Glonass sem).
exec 356431 2007. április 25. 14:21
Válasz erre
Oder, ezek direkt erre a célra vannak szánva. Gondolj bele, a gps, a glonass műholdjai is egytől egyig geostacionárius pályán vannak. Az időjárási műholdak is. Azt pedig ki írja elő, hogy egy műhold csak egy célra használható?
Keri 356430 2007. április 25. 12:18
Válasz erre
Nemtom,én luxusnak tartanám,ha csak egy kikötőért ott lenne egy műhold folyamatosan.
Gondolom,nem egykönnyen lehet ezeket új pályára állítani,meg fogyna vele az üzemanyaga is.Oder?
exec 356429 2007. április 25. 12:09
Válasz erre
A műholdakról a Kossuth kiadótól jelent meg egy egész jó kis könyv. Van belőle kém és (elvileg, gyakorlatilag tagadják) felfegyverzett, geostacionárius, és olyan, ami adott pályán kering.

www.bookline.hu/control/producthome
Keri 356428 2007. április 25. 11:47
Válasz erre
Hopp,válaszoltak a hozzáértők:
"Nem.A mai korszerű MAD egységek (többnyire helikoptereken vagy repülőgépeken) alacsonyan kell repülniük a vízfelszín felett és kb 500m átmérőben tudnak detektálni. A leghatékonyabbak a vontatott MAD egységek (pl. Seahawk). A tengó titánium borításával némileg lehet csökkenteni a MAD hatékonyságát, de ettől még észrevehetőek maradnak. A MAD természetesen nem ad exakt pozíciót, mivel csak a zavart mutatja ki az elektromágneses mezőben. Ha a MAD jelez valamit, utána potyogtatják gyorsan a bójákat a környékre.

A NATO ezenkívül az óceánokba telepített passzív szonárhálózatot használja, ami persze csak bizonyos területeket fed le.

A műholdak szerepe inkább az a tengeralattjáróás hadviselésben, hogy céladatokat tud küldeni nagyon magas frekvencián a rakétahordozó tengóknak, amikor azok kis mélységben tartózkodnak. (De ez nem az SSBN-ekre vonatkozik, hanem inkább az SSGN-ekre, előbbiek céladatai megvannak, mivel fix célpontokról van szó.)"
Keri 356427 2007. április 25. 11:36
Válasz erre
Erről a műholdas dologról mutathatnál valami,mert nem tudok róluk sokat.
Volt Bulgáriának is,az is rohad mint a románoké.Meg van valamelyik afrikai államnak is,majd este előkeresem.India is lízingeli,Kína meg veszi őket mint a cukrot.Szerintem záros határidőn belül le akarja rohanni Taiwant.
Izraelnek 3 Dolphin osztályú dízel/elektromosa van,bár most állítólag ismét venni akarnak 3-at.
exec 356426 2007. április 25. 11:06
Válasz erre
Keri!
Alábecsülöd a műholdakat... :) Fotót nem, de mágneses anomáliát, illetve egyéb trükköket tudnak nézni. Azt meg elhiheted, hogy egymás hadikikötő fölött geostacionárius pályán vannak a kém műholdak :DD

A kilok csendességét nem is kétlem, bár a besorolásuk szerint inkább partvédő tengeralattjárók, nem igazán aze ellenséges nukikra vadászók. Az inkább az Oscar kategória (lásd Kursk) de azokon van is gumi bevonat, (pont ezt nem tudták átvágni megfelelő ütemben az első kiemelési kísérletnél, és csúsztak, erről láttam is a filmet a discoveryn, jó volt :) .

A seawolfnál lehetett olvasni az áron felül is gondokról. Nevezetesen a sok drága új rendszer külön küülön faszányosan működött, de valahogy az össze integrálásuk nem sikerült... aztán hogy mi az igaz. Elég sok dezinformáció van azért a netes leírásokban, szakkönyvekben a valós képességekről. jópélda a t-72-es harckocsi, amire minden típuskönyv azt írja, végsebessége műúton 72. Ehhez képest több ismerősöm is mesélte, aki vezette, oktató volt t-72esen, hogy bizony a 100-at ki lehetett szedni belőle...

az tuti csak, hogy már nem a régi whiskey és foxtrot osztályoknál tartunk :)

egyébként Kiloja a románoknak is van. 1 db ami alkatrészhiány miatt 10 éve nem futott ki :DDD Ami engem jobban meglepett, a világ nukleáris készletéről szóló honlap említ izraeli tengeralattjárókat. Azokról tud valaki valamit?
Keri 356425 2007. április 25. 10:38
Válasz erre
Műhold meg valszeg csak addig látja a tengókat,míg ki nem futnak a kikötőből,és le nem merülnek(ha egyáltalán ott van felette akkor).
Keri 356424 2007. április 25. 10:34
Válasz erre
Alfa óta sokat csendesedtek az orosz szivarok is.Ha azt nézed,egy Akula csendes üzemben 5 Hz-1 kHz között 110-90 SL zajjal lopakodik,akkor az egész szép teljesítmény egy nukis hajtásnál.Bár ha az amcsi használja a vontatott szonárját is...
Az,hogy melyik a halkabb,melyik a hangosabb,fene sem tudja.Láttam már sokféle zajdiagramot,attól függően,hogy amerikai vagy orosz volt,az volt a hangosabb:-)Valszeg az amcsik tényleg kicsivel csendesebbek,ott még volt ennyi pénz a fejlesztésre.Tény,hogy a nukleáris meghajtás hangosabb a diesel/elektromosnál.Egy korszerűsített Kilo(877EKM) baromi csendesen lopakodik.
A Seawolf/Virginia "kudarcában" vagy inkább kevésbé elterjedésében egyedül a hatalmas költségeket látom.Ha azt nézed,hogy egy egység (Virginia) több mint 2 milliárd dolcsi,hét nem is csodálom.A másik oldal meg,hogy valami 1.6 milliárdért rendelt Kína 6 Kilo-t.
exec 356423 2007. április 25. 09:24
Válasz erre
Azért a felfogás különbség érdekes. Az alfák hivatalosan 900 méter mélyree (általában 30%-ot ráhagynak, azon a mélységen roppantja össze a víz a szerkezetet.), viszont barom hangosak voltak. Ezzel szemben a az amerikai tengeralattjárók hivatalosan 300 méterig merülnek, viszont sokkal csendesebbek.

Érdekes ugyanakkor hogy mindkét fél "nagy" fejlesztése ilyen olyan okok miatt nem terjedt el, kudarc lett. (Mike vs SeaWolf)
Keri 356422 2007. április 25. 07:35
Válasz erre
Megadom magam!:-))
Alfákról csak annyit tudok,hogy repedések jelentek meg a titánburkolaton,úgyhogy sor került a kivonásukra.Bár valamilyen szinten időközben megoldhatták a problémákat,mert a Typhoon belső burka is ilyen és még atív szolgálatban vannak a kis kémszivarok is(Kashalot,Paltus.X-ray-t 10 éve tartalékba helyezték,de előtte az is 15 évig aktív volt).Érdekes,hogy amcsiknak nem sikerült erre megoldást találni(ti. titán hegesztése),mert az az 1000+ merülési mélység azért nagyon komoly előny a rejtőzködésnél.
Ellencsapásnál én is az ellenfél szivarjára gondoltam.
Keri 356421 2007. április 25. 07:18
Válasz erre
ChevyG 356420 2007. április 24. 22:13
Válasz erre
pic 034_resize.jpg méret: 76 KB
pic 035_resize.jpg méret: 80.1 KB
pic 037_resize.jpg méret: 174.9 KB
pic 039_resize.jpg méret: 177.5 KB
pic 040_resize.jpg méret: 173.3 KB
pic 041_resize.jpg méret: 118.3 KB
nos, a dobozbontások kicsit (az én hibámból) késnek, ezért a Mirage U-84eséről itt van pár lövés (a dobozbontásban nem ezek a képek lesznek, de a VIIB és C maratása is szerepelni fog)

Asszem Keri kérte, hogy tegyem be ide.
exec 356418 2007. április 24. 21:50
Válasz erre
Keri!

Naív vagy :D nagyon is lényeges a tűzgyorsaság. Minek egy tengeralattjáróra 24 rakéta, ha csak egyet tud indítani? A szárazföldiek helyeit általában ismerik, ezért telepítették a ruszkik dögnagy mazokra, az amerikaiak pedig komplet vasúti rendszereket épíettek, hogy bunkerből bunkerbe szállíthassák a rakétákat. Az egyetlen igazán elrejthető és mobil a tengeralattjáró. (a sarki jég alatt a műholdak sem szúrják ki teljes bizonyossággal.)

A másik ilyen hogy nem kell ellencsapás, a ruszki tengeralattjárókat általában küveti egy amerikai los angeles, az amikat egy ruszki viktor, akula, alfa vagy épp sierra (bár asszem az alfákat kivonták a titán test problémái miatt)

A döntéshozók pedig úgy számolnak, hogy miután a másik csapást mért, és benyeltem, hány rakétát tudok még elindítani. Ygyhát nagyon is fontos a tűzgyorsaség...

Lehet hogy nem építek tengeralattjáró maketteket, de nagyon izgatnak, szeretem őket. Asszem nyálaznád pár órán át a tengeralattjárókról szóló könyveimet ;)
Keri 356417 2007. április 24. 21:19
Válasz erre
Nemtom,nem vagyok meggyőzve:-)
Nem látom,hogy azon kívűl van-e valami értelme a gyorsabb kilövésnek,minthogy "mielőtt megdöglünk minél többet nyírjunk ki mi is".Bár igaz,hogy a Typhoon egyszerre két rakétát tud indítani...
Naív-e vagyok...?:-))
Mekett 356416 2007. április 24. 20:59
Válasz erre
Én azt hiszem, Gézának igaza lehet abban, hogy a tűzgyorsaság sokat jelenthet. Hiszen míg egy hagyományos tengeralattjáróról ismereteim szerint max fél-egy percenként tudnak indítani rakétát, hiába visz az Ohio huszat, ha 5-10 kilövés után jó eséllyel ellencsapás várható, de legalábbis mozgásba, manőverbe kényszerítik.
Nem véletlenül igyekeztek elérni annak idején, hogy a víz alól is tudjanak rakétákat indítani.

A Typhoonnál egyébként a hosszirányú egyensúly javulása mellett a széles törzs is segít balanszírozni.
Keri 356415 2007. április 24. 18:59
Válasz erre
Hali!
Én úgy tudom,a franciák a szárazföldi interekontinentális rakettyáikat '96-ban végleg leszerelték.Van még a Mirage 2000-ekhez rendszeresítve levegő-föld rakéta nukleáris fejjel,de ez "csak" taktikai és nem interkontinentális fegyver.
Természetes,hogy az Ohiokat átszerelik tomahawk-okra,már a hidegháború vége óta ezen dolgoztak.Megszűnt a közvetlen fenyegetettség a Szovjetúnió által,áthelyeződött a hagsúly a kisebb helyi konfliktusokra,ahol már nem volt szükség atomfegyverre.Jöttek a szárnyasrakéták normál fejjel.
A tűzgyorsaságot én speciel nemigazán tartom lényegesnek.Elég egy Typhonnak egyet is kilőni,már felfedte a kilétét,már jön a válasz.Ott van a többi Delta III,IV,ha csak a felük van éppen combat-ban és mindegyik 1 rakétát lő ki,máris közelítünk a tízhez.Majd jönnek a szárazföldi silók,felszállnak a bombázók ... Utána,sajnos,úgyis minden elpusztulna,az hogy most eggyel többet vagy kevesebbet tudnak indítani...Én úgy látom,sokkal jobban előtérben van a fejlesztéseknél a minél csendesebb üzem és a minél hatékonyabb precíziós csapásmérés.
Reális esély egy ellencsapásra közvetlen nukleáris rakéta indítása után szerintem legfeljebb a sarkvidék alatt van,mert ott már a hidegháború eleje óta tart a macska-egér harc,arról nem is beszélve,hogy rögtön jönne a válasz egy Akulától.
exec 356414 2007. április 24. 16:03
Válasz erre
Keri!

Annyit had tegyek hozzá, hogy a tengeralattjáróknál számolni kell egy olyannal is, hogy az adott szűmú rakétáját mennyi idő alatt képes indítani. Belátható, hogy 2x tonnás rakétákat csak úgy nem lehet kilődözni, hiszen hova lesz az egyensúly? Ráadásul az Ohiok egy részét átszerelik normál rakéták (tomahawkok) horodzására, szárazföldi célok ellen.

A typhoon nem csak amiatt volt új, hogy baromi nagy, hanem amiatt is, hogy a torony elé kerültek az indító tubusok, és a balanszt a reaktor súlya is biztosítja. Ezáltal a Typhoon osztály tűzgyorsasága nagyságrendekkel gyorsabb, mint egy normál tengeralattjáróé, így több rakétát is indíthatna mielőtt a fenekében császkáló vadásztengeralattjáró lepukkantja, mint egy Ohio osztályú tengeralattjáró.

Szárazföldi silói egyébként Franciaországnak is vannak, anglia azonban valóban tengeralattjárókra száműzte atom fegyverzetét.

Ezek a rakéták pedig MIRV rendszerűek, akár 12 robbanófej is lehet egy testben. Más kérdés, hogy általában 3 fej van bennük, a maradék az csali az ellenséges rakéta elhárítás számára...
Bluedanube 356413 2007. április 23. 21:02
Válasz erre
uhh, még jó hogy németül nyomtam :D
Keri 356412 2007. április 23. 20:49
Válasz erre
Hickory 356411 2007. április 23. 20:45
Válasz erre
És képzeljétek,hogy a Silent Hunter 3 magyar fordítását egy ilyen készítette.Teljes gőzzel előre helyett ez van benne:oldalazva előre:P
Bluedanube 356410 2007. április 23. 20:33
Válasz erre
Na ezt is jól összeollózták innen-onnan. Süt róla, hogy fogalma sincs az illetőnek arról, amiről a cikket írta. Kár, hogy nem lehet hozzászólni a lap alján, mint pl. az sg-n.
Keri 356409 2007. április 23. 19:43
Válasz erre
Hát,ebben a cikkben több pontatlanság és ferdítés is van.
Kezdjük ott,hogy mint azt ahogy a cikk írója is említi,csak az első vízrebocsájtás történt meg,nem a csapatszolgálatba-állítás.Nagy különbség!Teljesen új hajóosztály,annak is az első egysége,persze,hogy vannak problémák.Ugyanez a bajom,amikor a Bulavákat említi.A kisérleti indításoknál tartanak,majd ha a rendszersítésük után is ilyen lesz a statisztikája,akkor lehet mondani,hogy pocsék.
Aztán,mint Hickory is említette lentebb,ezekben a rakétákban többszáz kilotonnás robbanófejek vannak,nem 2.8 tonnás...
""Ez összességében azt jelenti, hogy a 2017-ig hadrendbe állítani tervezett nyolc Borej-osztályú tengeralattjáró összesen két Ohio-osztályúval érne fel, pedig az Egyesült Államok 2012-ig tíz Ohio-osztályú hajót akar vízre bocsájtani. Ráadásul Nagy-Britannia is négy, hasonló méretű új tengeralattjárót tervez építeni.

Azaz, az Egyesült Államok ötszörös, Nagy-Britannia kétszeres fölényben lesz ezen a területen, tehát Oroszország másodrendű atomhatalommá minősül át, ahová Kína tartozik, és ahová Pakisztán, India és Izrael is hamarosan felzárkózhat.""
Hát,ez is mekkora marhaság.
Az ég szerelmére,az oroszoknak nem csak tengón telepített atomfegyverei vannak!Nézzük már meg,miket hordoznak a Tu-160-asok és hogy mik vannak a szárazföldi silókban!Ellenben Anglia és Franciaország tényleg csak tengeralattjárón telepített atomrobbanófejekkel rendelkezik!
Egy adott ország atompotenciálját a nukleáris robbanófejek számában határozzák meg,és így már mindjárt más a képlet:
www.globalsecurity.org/wmd/world/summary.htm
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.