/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
Kaloz 356122 2006. december 31. 22:31
Válasz erre
Kalóz 356121 2006. december 31. 17:58
Válasz erre
Keri 356120 2006. december 31. 13:58
Válasz erre
Üdvözlet a tagságnak!
Pár hónap kihagyás után ismét nekiálltam a Seawolfnak!Kipróbáltam rajta a Tamiya folyékony tömítőjét,amit Brúnó kalbászszaktárs javasolt.Nekem nagyon bejött!Ecsettel vékonyan felkentem,majd 2000-es polírral vizesen visszacsiszoltam.
Majd ha jó lehet megint képet csatolni az infón,felrakom a festés előtti állapotot.
Bujjék!
Keri
kepfeltoltes.hu/view/061231/seawolf_sonar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Keri 356119 2006. december 26. 20:33
Válasz erre
Hali!
Hát,szerintem mindenképpen ott vannak a legjobbak között,ha nem a legjobbak voltak!A kedvenc tengóim!Hm,a kifejlesztésük is megérne egy jó kis cikket,Hellmuth Walter egy zseni volt!
Arról nem is beszélve,hogy a háború utáni első évtizedek nukleáris tengeralattjárói nagyban köszönhetik létüket ezeknek a szivaroknak(ti. a Type XVIII,XXI,XXIII).
20 mm-es majd 30 mm-es duplacsöves Flakokkal voltak építve.
Keri
Pman 356118 2006. december 25. 19:33
Válasz erre
Szia Keri!
Na képről kérdeznék.
21. osztályú naszadákok voltak a legjobbak?
Milyen Flak van ott?
Keri 356117 2006. december 25. 12:05
Válasz erre
2006121721215439603.jpg méret: 114.4 KB
Sziasztok!
Hú,egy gyönyörű Type XXI-es építés közben!Még hiányzik a Flak a toronyból.
Keri
Keri 356115 2006. december 23. 12:38
Válasz erre
Üdvözlet a tagságnak!

Ismét eltelt egy év,ismét gazdagabbak lettünk pár műanyagszivarral(illetve laposodott a pénztárcánk).A tengóhívők létszáma nőtt,viszont még mindig kevesen vagyunk,de nem elegen!:-))Elsődleges feladatunk,ezért,a tagság bővítése,minél több feltétlen hívőt toborozni a Vidám vasárnap és a Barátok közében megbúvó rejtett reklámok által!
Kijött pár igen szép újdonság az idén,a Revell kitett magáért,a Mirage Hobby is sok újdonsággal jelentkezett.Jó lenne,ha a Trumpeter kijönne a modern orosz csodákkal 144-es méretben,na és egy Type IX-es sem lenne hátrány 72-ben.:-)
Mindenkinek nagyon kellemes ünnepeket kívánok sok szép makettel a fa alá és műanyagfarigcsálásban boldog új esztendőt!
Külön nagy köszönet annak a pár embernek,aki kommentel ebbe a topikba,ezzel nem hagyva,hogy eltűnjön a MOK TSZ a süllyesztőben!

Keri,aki mán nem tudja,hanyadszorra tömíti ezt a Seawolfot...

ui:Máté,én mondtam,hogy vedd ki a sört a csomagtartóból!Kibontottam,fele a nyakamba jött:-))
ChevyG 356114 2006. december 22. 17:42
Válasz erre
:)
(de van két tengom dobozban! majd azok elintézik...:D)
Kopi 356113 2006. december 22. 15:45
Válasz erre
Akkor az eredeti már rendesen megszokta a vizet ! :-)

Minden kollégának makettekben gazdag karácsonyt s boldog új Évet kívánok !

Kopi
lucky 356112 2006. december 20. 20:16
Válasz erre
Az eredeije úgyis lennt van...
Ha jól értettem a doboz feliratát
A Finister foktól nyugatra 500 mérföldre süllyesztette el az U-536 1943 novemberében.
Élt majdnem 3 évet.
Keri 356111 2006. december 20. 18:13
Válasz erre
Szia!
Hát,én még csak előrendelésben láttam,de lehet,hogy néhány bolt magánúton behozott párat.Pilotkát kérdezd,ő többet tud mondani,mikor érkezik be az országba!
Keri
ChevyG 356110 2006. december 20. 18:12
Válasz erre
Kopi 356109 2006. december 20. 18:08
Válasz erre
ChevyG !

Nem, nem kövezünk meg!

Torpedókat fogunk használni ! :-)
Bár egy kicsit sportserütlen lesz egy Snowberry ellen ennyi tengo .

Üdv Kopi
ChevyG 356108 2006. december 20. 14:30
Válasz erre
Kövezzetek meg!:D Beszereztem 1 tengo-vadászt: H.M.C.S. Snowberry:D
ChevyG 356107 2006. december 20. 14:29
Válasz erre
Sziasztok!
Láttatok már Országunkban GATO-t? (72es REVELL)

Chevy
CsTom 356106 2006. december 19. 10:34
Válasz erre
Köszi Keri! Ma is tanultam valamit...
Keri 356105 2006. december 19. 09:31
Válasz erre
Szia!
Azok a kiálló izék a test két oldalán a ballaszttartályok.
Erre a forrasztásra kiváncsi lennék,ha majd tudsz,légyszi,rakj fel képeket!
Szegecsek nekem is a mumusaim...:-)
Keri
CsTom 356104 2006. december 19. 09:15
Válasz erre
Keri!

Teljesen kimaszkoltam a szegecseket, de a hajótest és a fedélzet illesztésétôl tényleg tizedekre a szegecs! Lemaszkoltam... és reménykedem. Ebben a méretben annyira kicsi (1:144) és Én pedig kezdô vagyok, hogy nem tudom pótolni... A tornyon is szívesen lecserélném a ráöntött korlátokat, rézre, de ott a szegecs és képtelenségnek t?nik megcsinálni, legalább is Nekem... Szépen kimartam a vízbeömlôket is a hajótest oldalán és fekete kartonnal helyettesítettem a nyomásálló burkolatot.. No itt is fellépett a probléma, ugyanis az oldalsó - nem tudom, hogy hívják a két oldalon középen, de nem teljesen végigfutó, a hajótestbôl kiálló részt - na szóval felette kimartam a hosszú beömlôt, viszont csak ragasztás után vettem észre, hogy elmozdult és megcsavarodott az egyik fele... Most a torony alatt és mögötte kivágom a fedélzetet és valahogy "aládúcolom", hogy egy szintben legyen a másikkal...

Kb így állok... A torony is félig kész, s ha precíz akarok lenni, akkor a fedélzeten lévô korlátokat is rezbôl forrasztom meg...

Üdv.
CsTom
Keri 356103 2006. december 19. 09:07
Válasz erre
CsTom!
Ilyenkor azt szoktam csinálni,hogy fogok egy csodás színű szigetelőszalagot,és szépen kitakarom vele végig a szegecseket.Utána már nyugodtan csiszolhatsz,nincs az a veszély,hogy véletlenül eltünteted.Remélem,van hozzá elég helyed az illeszkedés mellett!
Keri
CsTom 356102 2006. december 19. 09:03
Válasz erre
Keri, Atis!

Köszönöm az infokat! És tényleg Atis által említett a címe, már beugortt. Már csak meg kell keresnem... valahol a kazettaáradatban.

Viszont nem készülök el - sajnos - a Revell Type VIID -vel karácsonyra... Ezek a szegecsek megôrítenek.. Az illesztésektôl tizedmiliméterekre vannak a szegecsek, vigyázok Rá, mint a hímes tojásra és már csiszoltam két napot... és még nincs vége!

Üdv.
CsTom
Keri 356101 2006. december 18. 18:48
Válasz erre
Hát akkor rajta,mondd el a véleményed!:-)
Pman 356100 2006. december 18. 16:52
Válasz erre
Miért az amerikaiak teng. alt.j.-i (tudom nincs sorrend)de,mégis -erről szívesen beszélgetnék vitatkoznék-milyenek voltak a 3. birodalomhoz képest
Keri 356099 2006. december 18. 09:57
Válasz erre
Sziasztok!
Megjött a Trmpeter 1:144-es Kilo-ja.Olvasva az illeszkedéséről,beszereztem még egy tubus neoflexet!:-)
Keri
Keri 356098 2006. december 18. 08:57
Válasz erre
Pman!
Hát,jó kérdés.:-)
Minden bizonnyal átvettek a szövetségesek technikai megoldásokat,hiszem a német hadiipar gyakorlatilag minden ága az akkori csúcstechnológiát képviselte,szerintem.Az,hogy a fegyvernemen belül a legjobb volt-e,nemtom.De talán nincs is nagyon értelme sorrendet felállítani.Biztos,hogy korszakalkotó technikai vívmányokat vetettek be.A Type XXI-estől már radikálisan más lett a külső:jóval áramvonalasabb lett a burkolat,ezért nőtt a menetsebesség,nőtt a hatósugár,kevesebb lett az egységnyi fogyasztás.Jött a korszerű dízel-elektromos meghajtás,a csöves védelem áramvonalas burkolatba került,majd végül el is hagyták azokat.A felhasznált anyagok minősége is kiváló volt.Nagyon érdekes terveket készítettek a háboró vége felé,amik,ugye,már nem valósulhattak meg,és amikből minden bizonnyal merítettek a szövetségesek is.
Tengeralattjárósnak lenni nagyon nagy dolognak számított,hatalmas megbecsülés jellemezte a fegyvernemet.Itt szolgálni megtiszteltetés volt,ellenére a sokkoló veszteségi mutatóknak.Mindenképpen a kor csúcstechnikáját képviselte.De ugyanez elmondható mondjuk a Bismarck-ról vagy a tervezett repülőgéphordozójukról is,nem?Hm,egy történész biztosan ki tudná nekünk fejteni részletesen.:-))
Keri
Keri 356097 2006. december 17. 18:08
Válasz erre
Hali!

Ez a Uss Scorpion roncsa '68-ból:www.history.navy.mil/photos/sh-usn/usnsh-s/ssn589-k.htm
Threshernél pedig eleve tudták a koordinátákat,mivel még az utolsó kétségbeesett üzeneteket vették pár perccel a katasztrófa előtt.
Mindkét esetben a szerencsétlenség után az első kontakt a tengókkal a Navy kutató-mentő egységei részéről volt meg még anno '63-ban és '68-ban!Jó,nem ismerjük név szerint őket és nem olyan híresek mint Ballard,de mégiscsak az elsők voltak,akik odaértek a helyszínre.Az,hogy Ballard a 80-as évek közepén kormányzati pénzen,a pontos koordinátákat ismerve, ismét kutatta a rocsokat,szerintem nem ugyanaz.Szerintem...Ezek mellett egy nagyon jó kutatónak tartom,és egyáltalán nem becsülöm le az érdemeit!

Keri,aki hegyre ment fel,a túloldalon meg leesett...
Atis 356096 2006. december 17. 11:18
Válasz erre
Kedves Keri és CsTomm.

Elolvasva az eszmecseréket a következőket kotyognám bele:

Lényegében az van a filmben amit CsTom elmondott. A Thraser valóvan vízszivárgás miatt veszett oda, szinte atomjaira robbant a 450 méteres mélységet tullépve. A Scorpion torpedóakumulátor hiba miatt pusztult el, vagy a telepei fedélzeti robbanása vagy a kilőtt és célkereső funkció hatástalanításának hibája okozta.

Mindkettőnél Bob Ballard merült le és kereste meg a roncsokat.

a film a Tengeralatjárok, Titkok és Kémek címet viseli.

Előkerestem, nem DVD minőség de eccer meg lehet nézni.

üdv.
cstomm 356095 2006. december 17. 10:58
Válasz erre
Keri!

Akkor összecseréltem a két hajót:))) A filmet megnézem, de csak két ünnep között, mikor elvileg szabin leszek. A címét sem tudom, de remélem nem vettem Rá újabb filmeket...

Üdv.
CsTom
Pman 356094 2006. december 16. 22:45
Válasz erre
Hello mindenkinek!
Szerintetek lehet az hogy 2. vh német U-Bootokból átvettek néhány technológiai dolgot az oroszok vagy szövetségesek?
Amúgy abban az időben tényleg a német U-Bootok voltak a fegyvernem csúcsai?
Keri 356093 2006. december 15. 18:59
Válasz erre
Hát,kár hogy nem láttam ezt a filmet.
Igen,a Trasher a reaktor sós vízű hideg körének csővezetékeinél bekövetkezett repedés(hegesztés elengedett) okozta reaktorleállás miatt pusztult el.
Scorpiont balesetét még ma is találgatják,mivel nem tudják felhozni a 3ezer méteres mélységből.
A Scorpiont nem Ballard(nem kicsinyíteni akarom az érdemeit,csak az igazság kedvéért mondom) találta meg,csak kutatta,mivel a 68-as megtalálás óta sokat fejlődött a technika,és az amerikaiak többet szerettek volna tudni a hogyan,mikéntről.
A Trsher felkutatásában,ha jól tudom,nem vett részt(a Mizar igen:-)).
Hm,esetleg nem tudod előkeresni a filmet?Vagy csak a címe kellene,és utánaérdeklődnék.
Köszi a felvetést,érdekes a téma!

Keri
CsTom 356092 2006. december 15. 15:00
Válasz erre
Szia Keri!

Ajajj, nem vagyok szakértô. Két katasztrófával foglalkoztak a filmben. A Thraser és a Scorpion esete. Viszont... a feltételezés szerint a Thraser (vagy a Scorpion - most már megkeveredtem) egyik torpedóját, annak akkumulátorhibája miatt kilôtték.. viszont az célt keresve a hajót semmisítette meg! És a másik eset, melynél merülés közben a hajó belsejében lévô csôvezetékek adták fel. A m?sort anno felvettem videóra, ha megvan visszanézem. Erre a két tényre határozottan emlékszem a filmbôl, s arra is mikor a narrátor Ballardot említi megtalálónak, mutatva a kutatóhajóról készült roncsfelvételeket és természetesen a CIA Titanic fedôsztoriját is. Más kérdés mennyire hiteles maga a dokumentumfilm.

Ebben volt egy másik érdekes eset egy orosz elsüllyedt K-209 (vagy valami hasonló számú) szivarral. Az amcsik megtalálták a helyét a víz alatti mikrofonrendszerükkel. A CIA fedôsztorija Haward Hughes a milliárdos, kirôl elhitették - mivel ôrült ötletei voltak -, hogy egy Glomar Explorer nevezet? óriáshajóval fenékkutatást végez vagy aranyat vagy nem tudom mit keres. Persze a hajó belül tök üres volt, melyben egy óriási tartály lapult a leendô "zsákmánynak". Megtalálták a hajót, de emelés közben a hajó darabokra tört és egy tíz méteres maradványt sikerült felemelni. A hidegháború végefelé átadták az oroszoknak az abban talált emberi maradványokat. A sztori kiderült és nagy botrány volt belôle...

Bocsánat a hosszúságért, de erre emlékszem a filmbôl.
Keri 356091 2006. december 15. 13:41
Válasz erre
Szia!
A filmet,sajnos,nem láttam,de akkor valamit félreérthettél.Nem Ballard találta meg a Scorpiont.A tengó '68. május végén adta az utolsó rádióüzenetét,júniusban nyílvánították "eltűntnek",és a US Navy kutató búvárhajója találta meg (USNS Mizar) ősszel,októberben.Azt sokan találgatták,hogy mitől is pusztult el,még anno a Navy honlapján azt olvastam,hogy az egyik torpedó akkumulátora robbant fel,elharapódzott a tűz és emiatt pusztult el a tengeralattjáró.Amit írtál,egy újabb verzió.Sikerült is bebizonyítania Ballardnak?

Keri

ui:egyébként érdemes utánanézni ezeknek a kutató-mentő kis búvárhajóknak,igen érdekes szerkezetek,engem nagyon érdekel a téma.
CsTom 356090 2006. december 15. 10:33
Válasz erre
Keri!

A Scorpionról volt egy film a NG-n. Robert Ballard találta meg, a CIA fedôsztorija szerint a Titanicot kereste... A film szerint a mélységi merülés közben a hajó belselyében lévô csövezetékek nem bírták a nyomást, s eldurrantak a hajó már nem tudott feljönni, hiába próbáltak azonnal vészemelkedést, ballaszott.. Túl sok volt már a víz...
Keri 356089 2006. december 14. 21:31
Válasz erre
spanyol_04.jpg méret: 160.3 KB
Spanyol Agosta osztályú SSK
Na,de micsoda hajóka van ottan mögötte?!:-))
Keri 356088 2006. december 11. 20:03
Válasz erre
Szia Atis!

Igen,jól gondolod,nincsen számottevő különbség a két osztály között.A Balao lényegében a Gato osztály továbbfejlesztett változata.Javítottak a nyomásálló testen,emiatt mélyebbre tudott merülni.A felépítés gyakorlatilag ugyanaz maradt,pár minimális változtatás mellett.

Keri
Hooligan 356087 2006. december 11. 19:31
Válasz erre
Atis!

Megtévedtél? Ezeknek nincse kereke, sem vontatmánya! : P
Atis 356086 2006. december 11. 19:28
Válasz erre
üdvözlet a tagságnak.

Keri... mi a különbség az amerikai BALAO és GATO tengeralattjáró tipúsok között?

Utánanézelődtem kicsit, a vízkiszorításuk a fegyverzetük és a sebességük is megegyezik.

Esetleg Te tudsz valami érdemit mondani, mind kinézetre.. mind összeségében mondani?

üdv.
Keri 356085 2006. december 11. 10:37
Válasz erre
Casing-Party.jpg méret: 33.1 KB
Hands-to-Bathe-1.jpg méret: 22.5 KB
Helo-Transfer-1.jpg méret: 45.8 KB
Picture2.jpg méret: 8.2 KB
rare-chance-of-sunsh.jpg méret: 28.4 KB
relax-on-casing.jpg méret: 45.2 KB
torbay_20060926155844.jpg méret: 53.8 KB
Sziasztok!
HMS Torbay kicsit másképpen:-))

Keri
ChevyG 356084 2006. december 9. 22:58
Válasz erre
299.1180.4_u1.jpg méret: 46 KB
299.1180.5_u2.jpg méret: 62.8 KB
most ezen dolgozom:
ChevyG 356083 2006. december 9. 22:52
Válasz erre
Keri 356082 2006. december 9. 22:39
Válasz erre
uss-scorpion16.jpg méret: 91.8 KB
Sziasztok!

A tragikus sorsú Uss Scorpion(skipjack osztály).
Revell gyártja a csöppséget!

Keri
ChevyG 356081 2006. december 8. 21:27
Válasz erre
mi a fenének kel rárakni az amcsi zászlót???
Keri 356080 2006. december 8. 15:55
Válasz erre
Sziasztok!

Hú,készen van az U-505-ös új helye.Nagyon sokáig az épület előtt volt felbakolva,de most építettek neki kiállítási csarnokot a földbe,wow!Mindenképpen nézzétek meg az Exhibit menüpont alatt a végleges helyére való beemeléséről a videókat.Elképesztő,elképesztő...
www.msichicago.org/exhibit/U505/index.html

Keri
Keri 356079 2006. december 8. 15:37
Válasz erre
Hali!
Jól mondja CsTom!
Slotokat érdemes kifúrni,viszont akkor mögé be kell építened a nyomásálló burkolatot,mert az nincs...Torony formája rossz,elnagyolt,fedélzeti ágyú rossz.Törzs illeszkedése pocsék,sok-sok tömítés.Torony körüli korlát teljesen más mint kéne,érdemes újracsinálni.Meg panelvonalakat is újra kéne karcolni...
Képek alapján inkább egy Type VIIB, mintsem C.
Kicsit az egész olyan leegyszerűsített...

Keri
CsTom 356078 2006. december 8. 14:54
Válasz erre
Szia Chevy!

Nekem van U-99.. csak félkész.. Panelvonalak és szegecsek nulla.. vízbeömlök elnagyoltak, de tuningolással és festéssel biztos lehet szép makettet alkotni belôle.. Amióta megvettem az új 2006-os Revell Type D-t.. hát, azóta nincs kedvem hozzányúlni.. Az új Revell nagyon szép, szegecsek, panelvonalak, tökéletes kidolgozás...

Üdv.
CsTom
ChevyG 356075 2006. december 8. 12:17
Válasz erre
Üdv!
Revell U-99hez volt valakinek szerencséje?
ChevyG 356074 2006. december 8. 08:14
Válasz erre
áhhh
már jön két csomag (lehet csak 3ba fér bele)
Keri 356073 2006. december 8. 08:14
Válasz erre
Vagy akkor mutass 1-2 linket,hátha valaki meg akarja venni!
Keri 356072 2006. december 8. 08:10
Válasz erre
Ennyiért általában csak amcsiban belfölre küldik,de ha van worlwide is,akkor vedd meg.
ChevyG 356071 2006. december 8. 08:07
Válasz erre
én találtam több buy it now-t 69dodoért! És asszem worldwide-ra küldik!

Chevy
Keri 356070 2006. december 8. 08:00
Válasz erre
Ehh,miért lett ez off?Hm,talán mert Atisé is off volt?
Szóval:
Hát,így Mo-on 18-20ezer,Angliából olyan 60 font plusz pk-tól,amúgy 75-100 dolcsi+ pk-ért láttam most különböző külföldi netes áruházakban..E-bay-en "buy it now"-val 80 dolcsi+pk körül.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.