/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Horvath_Balazs 528779 2013. március 18. 19:01
Válasz erre
PZL P.11a-t a Broplan adott ki annak idején 48-ban, vákuumformázott makettként. Létezett 72-ben vákuumosként (a cég neve nem jut eszembe), de most már műgyanta kivitelben is kapható - ha valaki áldoz rá ennyit:

www.martola.com.pl/en306/produkty46869/pzl_p_11a
migi 528775 2013. március 18. 18:37
Válasz erre
$(KGrHqIOKi4E5VeMd,65BOdcq80M6Q~~60_35
$(KGrHqIOKi4E5VeMd,...
ltd9803
ltd9803
mirage_pzl_box
mirage_pzl_box
okl
okl
pzl11cvr
pzl11cvr

Ez kérlek nagyon könnyelmű kijelentés volt , fél perc alatt ennyit találtam ,
lacipapa 528706 2013. március 17. 21:16
Válasz erre
OK. kár,hogy nincs 48-ban,akkor én is megépíteném.Régen,nekem is volt,akkor még 72-ben építettem.Nagyon pici.
Üdv,Laci
Freddy 528704 2013. március 17. 21:11
Válasz erre
Nem akartam sárgarézre, inkább olyan égett fémre, mint pl egy modern repülő hajtóműkifúvója. De akkor lesz ilyen szürkés, majd nézek még képeket, onnantól, hogy nem festék, sokat egyszerűsödött a dolog.
Viszont még egy kérdés: az lehet, hogy a szárny alja is zöld volt? A képen nagyon sötét.

lacipapa: ZTS, 1/72, nagyon egyszerű kis makett, de legyen meg ez is a gyűjteményben.
Muzzy 528702 2013. március 17. 21:02
Válasz erre
lacipapa 528688 2013. március 17. 19:51
Válasz erre
A gugliba beírod,hogy PZL P11c és ott találsz színes képeket,amin jól látszik az elszineződés.Videókat is találsz,lengyel modellről,eredeti színekkel,sőt múzeumi gép kabin belsőt is.Ilyet építesz?Milyen méretben?
Laci
lacipapa 528680 2013. március 17. 19:30
Válasz erre
Ahogy lejjebb írtam a wikin van színes kép róla,ott látszik a hő hatására,enyhén barnás árnyalat.
Laci
Muzzy 528678 2013. március 17. 19:12
Válasz erre
Freddy!
NE fest le réz színre! Ahogy Rumcájsz írta, a kipufogót előre felé vezették ki, azért az orrgyűrű hőálló fémlemezből készült. Az üzemidőtől függően szineződött el. Ilyen megoldású motor van a Beaufighteren, a Hyperscalen sokat tárgyalták ezt, és sok képet is raktak fel, tuti biztos találsz képeket róla. Még egyszer, hőálló acéllemez volt, nem sárgaréz!

Muzzy
Freddy 528642 2013. március 17. 13:35
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat! Akkor égett fémszínű lesz, egy kis Devlan Mud-dal beeresztve, mint ezen a Blenheimen:
www.flugzeuginfo.net/acimages/blenheimiv_svendebevere.jpg
Planes 528640 2013. március 17. 13:22
Válasz erre
Sziasztok! egy BRISTOl motorról lévén szó hőtől elszineződött vörösréz,mint a Blenheim ,Hampden,Beaufort,Stirling,Sunderland stb. Üdv.! Eses Sándor
lacipapa 528635 2013. március 17. 12:38
Válasz erre
Szia!
Ahogy Rumcájsz írta,égett színe lehet,a Wikiben találsz róla képet is (zöldes-barna).
Laci
Rumcájsz_52 528633 2013. március 17. 12:20
Válasz erre
Szia Freddy
Lehetséges, hogy festés nélküli natúr, hőálló fémszín volt, mivel akkoriban sok angol csillagmotornál a burkológyűrűbe bevezetett kipufogógázzal oldották meg a gyűrű fűtését, jégtelenítését. Itt is látszik a motor felől a gyűrűbe vezető több vastag csővezeték az áttételház fölött és alatt. A szín ez esetben kissé sárgás-szürkés árnyalatú, de itt-ott barnásra-kékre égett natúr fémszín lehet. Biztos azért nem vagyok a dologban, úgyhogy várd meg nálamnál nagyobb szakértők válaszát is!
Üdv R.
Freddy 528628 2013. március 17. 12:00
Válasz erre
Sziasztok!

A magyar P-11-esnek milyen lehetett a színe? Gondolom zöld (khaki), a törzscsík sárga, de a motorburkolat elején látható világosabb színnel kapcsolatban nincs ötletem:
avia-info.hu/Kep/Katonai2/PZL-P-11-G-191.jpg
hörbi 527537 2013. március 3. 23:47
Válasz erre
A képeket elküldtem.

üdv.: Hörbi
lacipapa 527536 2013. március 3. 23:22
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm,az adatlapomon mindent megtalálsz.Üdv,Laci
hörbi 527529 2013. március 3. 21:28
Válasz erre
Üdv!
Nekem vannak róla képeim (HA-JAD) de valami miatt nem tudom feltölteni ide őket, ha egy mail címet tudsz mondani akkor elküldöm őket oda. A pumás és a Dessewfy Arisztid is jól kivehető, bár ott sajnos az idő megette a festést a gépen... Annó '11ben hasonló célzattal fotóztam le én is a gépet a bőnyi reptéren.

üdv.: Hörbi
lacipapa 527450 2013. március 3. 12:21
Válasz erre
Én is köszönöm a képeket,ezeket én is megtaláltam.Olyan képeket szeretnék ahol jól látszanak a szárny végeken és a svancon lévő ábrák,valamint az oldalakon lévő huszár és a pumás ábra.Matrica készítéshez kellene.1/48-ban készülnek a gépek,18T és 52-es.
Üdv,Laci
Horvath_Balazs 527445 2013. március 3. 11:38
Válasz erre
Sziasztok! Sky Hussars-os Jak-52 témában néhány fotó látható a honlapunkon is:

www.avia-info.hu/talalat.php
www.avia-info.hu/talalat.php
SIG 527438 2013. március 3. 11:00
Válasz erre
Untitled-82
Untitled-82

Köszönöm Urak ! Azért tettem fel a levegőből készült képeket, hátha valaki felismeri a helyszínt. Próbálom a régi képeimet is rendbe tenni és ez egy fehér folt volt. van még egy fotó, ahol egy picit látszik a szárny alsó része. Üdv és még egyszer kösz a fejtágítót :))) Meg jó érzés nézegeti ilyen régi cuccokat, mint 95-ös, 97-es Pozsony vagy a régi Honvédelmi Napok Budaörsön...
sárkányos 527435 2013. március 3. 10:43
Válasz erre
Neo954 527432 2013. március 3. 10:13
Válasz erre
lacipapa 527431 2013. március 3. 10:11
Válasz erre
Ja, és a Skay Husars (piros)festésű!
Laci
lacipapa 527430 2013. március 3. 10:09
Válasz erre
Szervusztok!
Megint Jak kérdésem lenne.A 01-es,HA-HUJ, Jak 52-esről kellenének képek,amelyiken látszanak a szárnyakon lévő lajstromok,jelzések,festési séma,alul,felül.
Üdv,Laci
sárkányos 527429 2013. március 3. 10:01
Válasz erre
Szevasz SIG. Az eldugott repülőnapocska Pápa melletti Dákai füves reptéren volt talán 93-94-ben. Nem tudom pontosan. Üdv sárkányos
Ati75 527427 2013. március 3. 09:41
Válasz erre
Köszönjük a képeket! :)
Amikor még VOLT... :(
SIG 527414 2013. március 2. 23:22
Válasz erre
Untitled-35
Untitled-35
Untitled-37
Untitled-37
Untitled-40
Untitled-40
Untitled-45
Untitled-45
Untitled-46
Untitled-46
Untitled-59
Untitled-59
Untitled-60
Untitled-60
Untitled-62
Untitled-62
Untitled-63
Untitled-63
Untitled-72
Untitled-72
Untitled-77
Untitled-77
Untitled-77
Untitled-77
Untitled-80
Untitled-80
Untitled-81
Untitled-81
Untitled-86
Untitled-86
Untitled-87
Untitled-87
Untitled-90
Untitled-90
Untitled-91
Untitled-91

Sziasztok Urak !

A HA-JAD képet keresve, találtam pár fotót valami nagyon eldugott kis repülőnapocskáról :) Kicsi nosztalgiázás végett talán jó lesz és még illik is a topikba, mert itt talán még volt "Magyar Légierő"... A képek minősége miatt ismét elnézést, ez még vastagon analóg korszak volt, de a fotókon ennyire nem gyatrák a színek, csak a szkenner nincs a helyzet magaslatán :( Ja és a végén azért van egy kicsi Sky Husar is. Üdv és kellemes hétvégét mindenkinek...
lacipapa 527403 2013. március 2. 21:30
Válasz erre
futár 527398 2013. március 2. 20:57
Válasz erre
Úgy tudom, nagyjavítás előtt áll, ami nincs rajta az vásznazásra vár.
Fog még repülni!
pintair 527397 2013. március 2. 20:56
Válasz erre
pintair 527396 2013. március 2. 20:54
Válasz erre
Li-2 (1)
Li-2 (1
Li-2 (3)
Li-2 (3
kisebb IMG_0519
kisebb IMG_0519
kisebb IMG_0545
kisebb IMG_0545
kisebb IMG_0553
kisebb IMG_0553
kisebb IMG_0554
kisebb IMG_0554
kisebb IMG_0555
kisebb IMG_0555
kisebb IMG_0560
kisebb IMG_0560
kisebb IMG_0569
kisebb IMG_0569

Igaz nem légierő, de még "él" Bócsa szélén a öregvas, 2013 februárban. A színesebb fotóim 2005-ből valók, ugyanonnan. Érdekes megfigyelni a szakértő módon felszerelt térfigyelő bevilágító berendezéseket, hogy lépjen Legora a tulajdonos. Most néhány hete nem mehettem be hozzá, 2005-ben órákat csámboroghattam benne. Legalább lábon áll.
Van vagy 50 fotó 2005-ből.
lacipapa 527395 2013. március 2. 20:49
Válasz erre
Bocs' az lehet tudni,hogy mi van ezekkel a gépekkel?Nagyon siralmasnak látszik.Köszi,hogy ha körbe "lövöd".Különösen az oldalán lévő két ábra volna jó,de a többi is,ha látszanak.
Üdv,Laci
lacipapa 527392 2013. március 2. 20:45
Válasz erre
Szia!
:-) ma vettem Szolnokon.Ez az egy volt neki.Itthon meg van a párja is az 52-es.Érdekel?
Laci
piratvitorla 527391 2013. március 2. 20:36
Válasz erre
Szia
Köszi
Amúgy gyönyörű...
üdv
TULU 527388 2013. március 2. 20:24
Válasz erre
Szia Piratvitorla!

Természetesen nem volt magyar Spit. Az általad látott makett a "What if..." kategóriába készült. Kovács Gábor díjnyertes munkája.

Üdv:TULU
piratvitorla 527386 2013. március 2. 20:11
Válasz erre
Sziasztok
Láttam egy makettversenyen egy magyar festésű Spitfiret. Tényleg létezett ilyen? Fotót látott már valaki?
köszi
Zoli
futár 527383 2013. március 2. 20:03
Válasz erre
futár 527381 2013. március 2. 20:02
Válasz erre
DSC00097
DSC00097

Szia!
Most csak ezt tudom mutatni, de ha kell, jövő héten körbefotózom.
lacipapa 527371 2013. március 2. 18:36
Válasz erre
Szervusztok!
Segítséget kérek!A Jak-18T, HA-JAD, lajstromú,Skay Husar (piros) gépét szeretném megépíteni,de a gugli nem segít!A matricákat szeretném legyártatni,de nem találok,megfelelő méretű fotókat róla.A törzs két oldalán lévő képekről,jelzésekről kellenének színes fotók.Amiket találtam olyan kicsik,hogy nagyítva nagyon elmosódik.Kérem,aki tud segítsen,előre is köszönöm.Ide is jó,hátha mást is érdekel,vagy az adatlapomon az elérhetőségem.
Üdv,Laci
NORAD 527240 2013. március 1. 00:43
Válasz erre
búza 527221 2013. február 28. 20:38
Válasz erre
Mindaddig, amíg az egy katonai bázis! Nézz szét Tökölön!
Kferro 527197 2013. február 28. 18:52
Válasz erre
Aligha hiszem, hogy valaki pl. egy plázát akarna felhúzni közvetlenül egy katonai bázis mellett...
migi 527194 2013. február 28. 18:40
Válasz erre
Kérdeznék valamit , a telek ahol a jelenlegi múzeum van kinek a tulajdona ? nem arra fáj valakiknek a foga ?
búza 527193 2013. február 28. 18:39
Válasz erre
Remélem tévedek, de: került valahonnan néhány milliárd forint,(EU, stb.) amit a haverok cégének kell eljuttatni. Ezért csinálunk valamit, aminek nem sok értelme van, szakmaisága nulla és mire befejeződik már nem is biztos, hogy mi leszünk hatalmon, ezért sietni kell.
Tiszteletem a mai állapotot sok-sok éven át fenntartó gárdának!
Podva 527160 2013. február 28. 12:23
Válasz erre
Sziasztok
Az optimisták feltalálták a repülést a pesszimisták meg az ejtőernyőt kell ez is, az is, így van ez jól:-)
Mindamellett, hiába élek a szomorú magyar valóságban, én még az előbbi táborhoz tartozom, hátha valami nagyon jó sül majd ki belőle...
Üdv Viktor
elmo 527153 2013. február 28. 11:02
Válasz erre
Szia Podva!

En a "magyar valosagtol" feltem a muzeumot a leendo helyen. A mostani viszonylagos elszigeteltseg biztonsagot is jelent mert csak az dugja oda az orrat, akit tenyleg erdekel a dolog. Nem a latogatokra gondolok hanem a politikusokra, a haszonlesokre (tisztelet a keves kivetelnek, ha van meg ilyen). Feltem azt a bazis reszerol is tamogatott szakmai profizmust amit ott latok. Szerintem a szukos budzse ellenere igen csak kitesznek magukert. Ehhez jonne a vegyes iranyitas es a kozos finanszirozas! Felenk ez mostansag nen jo omen. Maga az indohaz is jo pelda! Kb. 10+ evvel ezelott szepen felujitottak, aztan meg ki tudja miert ( fordult a szel, valtoztak a szinek az erdekek, az emberek? ) hagytak lerohadni. Ha ezt a projektet valami mas, eszakabbra vagy nyugatabbra levo orszagban olvasnam, kevesbe aggodnek.
Ennek ellenere drukkolok, hogy melto utoda lehessen az uj hely a reginek!

Udvozlettel: Janka Edvard
Rumcájsz_52 527152 2013. február 28. 10:52
Válasz erre
A "lelkesek lesznek?/ maradnak?" után a rendszer kimoderálta a kérdőjeleket, pedig nagyon ott a helye!
R.
Rumcájsz_52 527151 2013. február 28. 10:40
Válasz erre
Sziasztok
Lesz ott probléma a régi madarak átköltöztetésével is,hogy mást ne mondjak, az Il-18 fesztávja leszerelt külső szárny-szekciók esetében is 21m, a Tu-134-ről a szárny leszerelése meg komoly ipari felkészültségű szintet igényel, ilyen munkát tán még Ferihegyen se végeztek soha! A kisebb gépekhez vajon hány készlet törzs- és szárny-szerelőkocsi van, hogy simán menjen a szétszerelés-átköltöztetés? Hogy szakemberről ne is beszéljünk, mert ilyen volumenű melóhoz nem 5-10 ember kell, hogy ne évekig tartson! Nem azt mondom, hogy nem lehet megcsinálni, csak lesz-e olyan szakember, akkora parancsnoki körrel felruházva, aki meg tudja szervezni, és adott esetben meg tudja előzni a minél gyorsabban/hamar/hajrá stilusban történő bontásokat, és SÉRÜLÉSMENTESEN, VESZTESÉG NÉLKÜL végre tudja hajTATNI a költöztetést! Mert azért ne feledjük, a fuvarozó/szállító cégek részéről ez csak pénzbevételt jelent, tehát "minél gyorsabban, gyerünk már, ez már úgyse repült és nem is fog..." stb., szóval ez az üzleti mentalitás simán romba döntheti a múzeumot. Ha meg KÖZBEN elfogy a pénz - mert hogy vastagon fog majd a fuvarozók ceruzája, és jól oda is nyomják, mikor a számla készül, arról senkinek se legyen kétsége - akkor majd maradnak azok a lelkes repülősök, akik eddig is vállukon vitték a múzeumot - bagóért!
Lelkesek lesznek még! Maradnak!
MINDENKI GONDOLKOZZON EL RAJTA, DE FŐLEG A FELE-LŐS/LŐTLEN DÖNTÉSHOZÓK!
Üdv R.
p-51 527145 2013. február 28. 09:51
Válasz erre
Podva 527143 2013. február 28. 09:40
Válasz erre
Sziasztok

Nem ismerem az új helyet, de a múzeum honlapján az is szerepel, hogy ezáltal új funkciót kapna a régi indóház amely építészetileg értékes, megőrzendő, jelenleg funkció nélküli épület.
A 4-eshez való közelség meg a város szempontjából nem volt okés, akinek eddig a múzeum volt a cél nem ment be a városba, nem áll meg meginni egy kávét, megenni egy ebédet, hanem ha végzettt húzzta tovább a csíkot. Idegenforgalmilag nem volt"kifizetődő"...szerintem
Az más kérdés hogy hogyan fogják meglogisztikázni minden alkalommal, ha jön valami új madár
Üdv VIktor
piratvitorla 527100 2013. február 27. 20:48
Válasz erre
Sziasztok
Szerintem ha már valaki leutazik Szolnokra akkor az a 15-20 perc buszozás nem gáz. Annyit az új helyik is kéne sétálni.
Kocsival a reptér meg sokkal jobban megközelíthető a 4-es útról...
üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.