/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
piratvitorla 365103 2012. november 24. 08:40
Válasz erre
Szia

"Nincsenek hozzá sem szerszámaink,sem földi k9szolgáló berendezésünk"

Miért, a mostanihoz mi van még?

"Tehát nem kellett volna seggbe rúgni az oroszt,és lenne alkatrész a repülőinkhez."

Ha lenne pénz most is lenne alkatrész. Ha pénz van minden van. Csak kérdés milyen minőségű. A ruszki a sz@rért is egy zsák pénzt kér. (Az algériaiakat is át akarták verni 29-es ügyben.)

"A magyar műszaki kultúrának ez nagyon magas léc"

- Azért ne vedd egy kalap alá a Gripennel. A szóban forgó helikoptereket (a Mi-17-est is) civilben is üzemeltetik, minimális feltételrendszer mellett... Az Agusta 109 például itthon is repül. Nem hiszem, hogy atomfizikus üzemelteti. Kb 2 hét volt az átképzés a műszakinak, 1 hét a pilótának...
- Hajózó szempontból meg szerintem előrelépés lenne...

üdv
Benedek 365102 2012. november 24. 08:15
Válasz erre
Zolikám!

A nyugati technikát nem tudnánk kiszolgálni,mivel senki nem ért hozzá.
Nincsenek hozzá sem szerszámaink,sem földi k9szolgáló berendezésünk,és valljuk be őszintén igazán motivált szakember gárda sincsen már jelen a reptereken.20-éve megy a sápítozás,hogy kellene új helikopter.
Erre vettek egy agyonmodernizált Grippen-t,amit igazán csak egy informatikus-gárda tud üzemeltetni.
A magyar műszaki kultúrának ez nagyon magas léc.
A gyakorlati életben nap mint nap tapasztalom,hogy a magyar ember igen is kezd hozzábutulni a nyugati társadalmak hoz,műszaki vonalon. Ha valami nem működik,csak a karjaikat emelgetik oldalsó középtartásig,és vissza.A legelemibb problémamegoldó képességeinkez is elfelejtjük.Manapság egy autótolvaj el sem tudná indítani a Zsigulit,Moszkvicsot stb.
Hol van már a három gázfröccs,szívató,stb.
Tehát nem kellett volna seggbe rúgni az oroszt,és lenne alkatrész a repülőinkhez.
Lennének konzervgyáraink,és cukorgyárainik.
Most sokaknak az a válasza,hogy az oroszok leigáztak minket.
Hát egy vesztes háború után kell sarcot fizetni,de azért annak idején egy magam fajta repülős ember,vagy harckocsizó,vagy stb,sokkal megbecsültebb volt anyagilag,és erkölcsileg is mint manapság.
Én személy szerint,sőt le merem fogadni hogy sok-sok régi kollégám is ezen az állásponton van 30-évet simán visszamennék az időben.
Jöttünk láttunk,visszamennénk.
piratvitorla 365101 2012. november 22. 20:27
Válasz erre
A Mi-17 modernizációja nem lenne rossz, de:
- az se sokkal olcsóbb összességében
- hány Mi-17-esünk is van?
- kérdés mennyire életképes az orosz és a nyugati technika összeházasítása. (a "modern" orosz azért még mindig 10-20 év lemaradásban van az elektronikát illetően)
- Egy nagyjavítás+modernizáció se olyan rövid folyamat
- Azért az orosz munkaminőség hagy némi kívánnivalót maga után...
- Egy csomó új eszköz akkor is kéne (pl. szimulátor, NVG, új ellenőrző berendezések stb.)
- Attól, hogy ugyanaz a platform, esetleg még átképzés is kell rá
stb, stb

üdv
Marcell0708 365100 2012. november 22. 18:34
Válasz erre
Ezen már én is gondolkodtam, hogy új gépek beszerzése azért nem két nap... én örülnék a Mi-17-esek modernizációjának...

Kíváncsi vagyok, végül milyen helink lesz :))
Rumcájsz_52 365099 2012. november 22. 18:15
Válasz erre
Szia silent8
Tekintve, hogy már nem túl sok üzemképes helink van, na meg azokban sincs már túl sok hátralévő élettartam, szerintem az új tipusra átállás önmagában nem jó megoldás. Miért is? Ha már ki lenne válaszva az új tipus, és holnap reggel feladná a HM a megrendelést, akkor is éveket kellene rá várni (a gyártónál szépen be kellene állni a megrendelők sorába, vagy extra árat fizetni a soron kívüli szállításért - hát ez nem a mi költségvetésünkre van kitalálva!). Szóval jópár év múlva elkezdhetnénk a kiképzést az új tipusra, mikor lenne ebből bevethető személyzet és gépállomány! Szóval szerintem a megoldás: minél előbb nagyjavíttatni jónéhány meglévő gépet, és ezeket használni, míg a közben kiválasztott és beszerzett új tipus/okra megvan a kiképzett személyzet is, na akkor lehet majd tipust váltani! Egyébként szerintem nem is egy tipus kellene, hanem kettő: egy kisebb kiképzésre, futár-feladatokra, esetleg kutató-mentő bevetésre, és egy nagyobb a komolyabb méretű vagy mennyiségű szállításokhoz. Azt azért elég nagy pazarlásnak tartanám, ha csak a nagyobb/közepes kategóriát használnánk, mint manapság, hiszen így alapkiképzésnél is, vagy ha csak egy-két embert kell valahova légi úton fuvarozni (pl. környezeti kataszrófa estén - lásd Kolontár, vagy árvíz), egy egyszerű ténymegállpítő felderítő repülésre is csak túl nagy - tehát túl drága üzemű - gépünk van/lenne!
Üdv R.
piratvitorla 365098 2012. november 22. 18:07
Válasz erre
Mire akarjuk használni őket? Mert ugye az sem tiszta...

Én a három változat közül (modernizált Mi-17, UH-60, Agusta) a Blackhawkot tartom a legjobbnak. De ez természetesen sok mindentől függ (ár, kiképzés, felszerelés, üzemeltetés rendszere, fegyverzet stb.)

üdv
silent8 365097 2012. november 22. 17:48
Válasz erre
Nem tudom. Mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai. Igazából a pilótákat kéne kérdezni, de ők is azzal repülnek amit alájuk adnak. Én személy szerint típus cserét favorizálok. Méghozzá valami nyugati technikára. Az Olaszok Augusztája egész jónak tűnik. 
Marcell0708 365096 2012. november 22. 17:33
Válasz erre
Egyébként szerintetek mi lenne jobb megoldás?
Modernizálni a mostaniakat, vagy újakat beszerezni?
Marcell0708 365095 2012. november 22. 17:27
Válasz erre
Köszi az infot
Benedek 365094 2012. november 22. 17:16
Válasz erre
Most jár le mindene,sőt már lejárt egy valag normális helikopteré.
Marcell0708 365093 2012. november 22. 16:59
Válasz erre
Egyetértek, végre beszálltunk egy ilyen programba.

Egyébként a Mi-24-eseknek, Mi-8/17-eseknek mikor jár le az üzemideje?
silent8 365092 2012. november 21. 21:56
Válasz erre
Na ennek már igencsak itt volt az ideje. A heliken kívül már "csak" a légi szállító flotta ami hátra van.
Vik30 365091 2012. november 21. 18:56
Válasz erre
Vik30 365090 2012. november 21. 18:55
Válasz erre
6247_510030725681931_1554776909_n
6247_510030725681931...
283348_510030485681955_752548046_n
283348_5100304856819...
394978_510030642348606_307205431_n
394978_5100306423486...
543078_510030579015279_2089148365_n
543078_5100305790152...

Nálam ők készültek el!
Marcell0708 365089 2012. november 21. 17:35
Válasz erre
Sziasztok!

Európai légi utántöltés képességfejlesztés. 10 ország. Köztük vagyunk mi is.

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/kozosen_fejleszti_tiz_eu-orszag_a_legi_utantolto_kepesseget/

Üdv: Marcell
tothgun 365088 2012. november 16. 15:51
Válasz erre
Üdvözletem!

Lehet reménykedni:
"A tájékoztatón elhangzott, hogy a Honvédelmi Minisztérium jövőre is megrendezi a 2013. évi Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatót."
www.mh59.hu/rovatok/hu/hirek/kozigazgatasi_allamtitkarok_a_gripenek_arnyekaban/

Üdv, tothgun
Weizi 365087 2012. november 16. 14:04
Válasz erre
Kamovos 365086 2012. november 14. 16:57
Válasz erre
Oké nyertél! :)
Szemüveget kell cserélni!
De most már olyant ami olvasni is tud!:D
Kamovos 365085 2012. november 14. 16:55
Válasz erre
Szia vlevi

Mindjárt gondoltam, hogy költözniük kel.
mire oda érnének kirepülik a rep idejüket, aztán sírhatunk, hogy nincs mivel repülni. :(

Nekünk meg az amcsik fognak járőrözni, ha kirepülik a gépekből az időt?
Vagy majd felajánlanak pár Vietnámból visszamaradt F-4-et?

Na az meg megint szép lenne, ha levernék az Oroszok egyik gépét a levegőből.

Szűk az inged?
Lőjél egy Boinget.

Üdv: kamovos
piratvitorla 365084 2012. november 14. 16:53
Válasz erre
szia
Lettországot írtak, nem Lengyelországot
Üdv
vlevi 365083 2012. november 14. 16:48
Válasz erre
Korábban írtam, az Aranysasban is szó volt róla. Jelenleg pl. a Csehek, németek, ... járnak oda, félévre kiköltöznek, természetesen nem innen felszállva próbálják meg elfogni a határsértő szovjet kémrepülőgépet.
Kamovos 365082 2012. november 14. 16:48
Válasz erre
Jajjj!

Az agyam eldobom!

Lengyelország nem rendelkezik légierővel!

Hát megy a paraszt vakítás de rendesen ám!
Hát a Mig-29 meg az F-16 tán vízibicikli?

Üdv: Dulifuli kamovos
Kamovos 365081 2012. november 14. 16:43
Válasz erre
Sziasztok!

Hát ígér aztán tudunk!

www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/magyar_gripenek_fognak_jarorozni_szlovenia_es_a_balti_allamok_folott/

A kérdésem csak az!
Hogy oda is települnek?
Mert nem hiszem, hogy légi után töltés nélkül olyan komoly reptetéseket tudnak majd csinálni a balti országok légterében!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365080 2012. november 12. 19:11
Válasz erre
Szia

"A Yak-52 özvegy csinálókat már réges-régen ki kellet volna vonni!"

Azért nem nevezném özvegycsinálónak, mert közel 20 év alatt volt vele egy katasztrófa!

"Mikori tervezésű is?
1977?"

Tehát kb. egyidős a Mi-17-essel vagy a Mig-29-essel...

üdv
vlevi 365079 2012. november 12. 18:55
Válasz erre
És ahogy az Aranysasban is szó volt róla, rendszeresen járnak Litvániába, készültségi szolgálatot adni. Állítólag 2015-től Magyarország is megy.
piratvitorla 365078 2012. november 12. 16:55
Válasz erre
A lengyelekhez nem szabad hasonlítani magunkat. Más a mentalitás és az anyagi-technikai lehetőségek rendszere.
A cseh és a szlovák ami közelebb áll hozzánk minden tekintetben. Én a cseheket szoktam példának venni.
Dupla fizetés, CASA, Mi-171, Mi-35, Mi-2, L-159 stb...
üdv
piratvitorla 365077 2012. november 12. 16:53
Válasz erre
"Tehát légi szállításhoz UH-1, egy szakaszt elvisz, ennyi elég egyszerre."

Elég az rajnak is, pláne cuccokkal. A szakasz már Mi-8/17, de nyári melegben már az is necces a 8-asnak...
piratvitorla 365076 2012. november 12. 16:51
Válasz erre
Szia
"Tárgyalhatnának a lengyelekkel, hogy közösen vegyünk helikoptert. Nemrég olvastam, hogy ők nem kis mennyiséget vennének és nem hiszem, hogy a mi igényeink teljesen eltérnek."

A lengyelek megnézik mit vesznek, áldoznak a minőségre, mert hosszú távon olcsóbb.
A lengyelek nem húzzák-halogatják a dolgokat...

Amúgy jó ötlet lenne, de csak lenne :(
piratvitorla 365075 2012. november 12. 16:49
Válasz erre
Szia

"az mind szép, hogy a még üzemképes 2db An-26 a közelmúltban végrehajtott nagy távolságú szállítási feladatott.
Nem is értem miért volt ez akkora csoda?
Hiszen, mind a repülőink, mind pedig a személyzetük alkalmasak voltak a feladatra.
Szép teljesítmény nem cáfolom.
Gratulálok nekik hozzá!
De... amikor még századnyi gépünk volt, akkor is rendszeresen szállítottak árut!
Igaz nem a NATO-nak."

A régebbi repülések teljesen mások voltak. Némelyik jelenlegi repülés bizony túltesz a típus képességein, csak a személyzet áldozatos munkája és a "muszály" ami miatt sikerült...

Könnyű helikopternek a Mi-2 teljesen megfelelt...

A Jak egyelőre az évi néhány fő kiképzésére teljesen alkalmas...Lóvé amúgy sincs cserére...

Taszáron nincs már sz@r se...

üdv
Ati75 365074 2012. november 12. 15:43
Válasz erre
elírtam. "jobbra kanyarodni" a helyes felirat...
Ati75 365073 2012. november 12. 15:13
Válasz erre
Hát igen... 
Meg lehet nézni a lengyeleket pl...
Náluk még működik a repülőgép és helikopterjavítás,szervizelés(mint a PG volt itthon),meg a többi "hadiüzem", sőt az "elavult" Mig-29eseket is hadrendben tartják az F-16osok mellett.Hiába no, gazdag ország vagyunk,nagyon hozzáértő vezérekkel.. :(
Az amikon meg nem szabad csodálkozni,seggbuták többségben.
Egy olyan ország,ahol az úton a belső sávba ki kell írni,hogy balra kanyarodni tilos!Ennyit róluk..
Kamovos 365072 2012. november 12. 13:06
Válasz erre
Szia Ati75!

Tudod mindez azért van, mert az amcsiknak csak lövészekre van szükségük a háborúihoz tőlünk.

Mi biztosítottuk a tűzszerészeket, a vegyivédelmes csapatot, az orvosi csoportot.
Ez az elmúlt időszakban, az amcsik nyomására megváltozott.
Bedumálták nagyjainknak, hogy nincs szükségünk a harckocsira, roham lövegekre, légvédelmi rakétára, lokátor állomásokra, ágyúkra, semmire, mert ezek csak eszik a pénzt használni meg nem fogjuk, mert ők nem kérik, van nekik jobb.
Na jó egy két lokátorállomást követelnek.
Mert ugye egyenjogú NATO tagállam ként mindenki azt visz amit akar.
Mi meg amit az amcsik mondanak.

Mivel tőlünk csak a lövészekre lenne szükségük, ezért csak olyan eszközöket hajlandók átadni, amik ehhez nekünk kellenek.
Tehát légi szállításhoz UH-1, egy szakaszt elvisz, ennyi elég egyszerre.

Nem kérnek a Grippenjeinkből, sőt Mig-29 is miattuk lett leállítva nehogy valahol lelőjék őket, mert a jól képzet amcsi elitkatona, lelő mindent, még ha az övé is akkor is, sőt képesek egymást lőni az utca két végéről, és az idióta elől járóik még erősítést is küldtek az utca mindkét végére!

Most meg hogy cuccolnak haza Afganisztánból (Készülnek az újabb háborúra, biztos megint az illegális atom fegyvergyártás lesz a kifogás. Ez bevált a múltkor is, csak akkor sem találtak. Az Angolok ki is akadtak a végére rendesen.) otthagynak minket, hogy biztosítsuk a hátukat!

Na jó azt meg kell hagyni, hogy elismerik a NATON belül inkább ránk támaszkodnak, és védetik velünk a hátukat mint másra.

Ez sem véletlen!
Már a második világ háború után az Oroszok megmondták, hogy mi voltunk a legkeményebb ellenfelük.

Ezért kellünk mi nekik.
Az UH-1 meg azért kellet volna, hogy a következő konfliktusnál már minket küldjenek ne a sajátjaikat.

Lehet, hogy ez így most futurisztikus, de csak figyeljetek, hogy mik történnek a nagy világban.

Üdv: kamovos
myROB 365071 2012. november 12. 12:42
Válasz erre
Hello!

Nagyrészt egyetértek veled, kivéve a helikopter típusváltással kapcsolatban. meg lehetne oldani a váltást okosan is csak sajnos a honvédségnek nem erőssége a logika. Tárgyalhatnának a lengyelekkel, hogy közösen vegyünk helikoptert. Nemrég olvastam, hogy ők nem kis mennyiséget vennének és nem hiszem, hogy a mi igényeink teljesen eltérnek.
  
Ati75 365070 2012. november 12. 12:31
Válasz erre
Hali!
Teljesen egyetértek Kamovos úrral,ez szégyen ami itt folyik...
Kamovos 365069 2012. november 12. 10:02
Válasz erre
Sziasztok!

Légi erőlködés van és nem légi erő!

Az mind szép, hogy a még üzemképes 2db An-26 a közelmúltban végrehajtott nagy távolságú szállítási feladatott.

Nem is értem miért volt ez akkora csoda?
Hiszen, mind a repülőink, mind pedig a személyzetük alkalmasak voltak a feladatra.

Szép teljesítmény nem cáfolom.
Gratulálok nekik hozzá!

De... amikor még századnyi gépünk volt, akkor is rendszeresen szállítottak árut!
Igaz nem a NATO-nak.

A kérdés csak az!

Most, hogy ország világ megcsodálta mire is képesek!

Meddig is lesznek képesek rá?

Menyi üzemidejük maradt?

Lehet-e őket még nagy javítani?
Meddig tudjuk még rendszerben tartani őket?

Mi lesz helyettük?

A Yak-52 özvegy csinálókat már réges-régen ki kellet volna vonni!
Korszerűbb hajtóműves gépeket kellett volna helyettük rendszerbe állítani!

Én átéltem azt mikor lekellet konzerváljuk a Kamovokat mert csillagmotorosak voltak, és valaki azt mondta.
Most, hogy itt vannak a Mi-2-sek nehogy már második világháborús motoros szarokat üzemeltessünk, reptessünk.
1 évig álltak a Múzeumban mire újra elővettük őket.
Azóta eltelt 30-év!

Akkor most mit várunk ezektől a pöcs köszörűktől?
Mikori tervezésű is?
1977?
Kik is gyártották?
No jó azért nem Dacia minőségűek, az igaz.

El kéne gondolkodni azon is, hogy mibe kerül az üzemanyag ellátásuk.
Mert benzin csak az anya reptéren van van hozzájuk.
Illetve lehet üzemeltetni drágábbal is, de megéri?

Tehát azoknak akik nem teljesen vannak képbe.
külön üzemanyag tároló kel hozzá.
Külön üzemanyag szállító, töltő kocsi kell hozzá.

Holott, ha hajtóműves gépek lennének mehetnének ugyan azzal az üzemanyaggal mint a többi gépünk, és akkor nem csak Szolnok környékében repkedhetnének, hanem repülhetnének más útvonalakat is, akár Pápára, vagy Taszárra.
(Taszáron van még valami?)

Kiképző helikopter ami több feladatra is alkalma?
Emlékeztek még arra az agyalágyult ötletre, hogy Robinzon R-44 kell a seregnek!
Hát az milyen több feladatú helikopter lett volna!
Egyetlen feladatot tud, hogy valahogy a levegőbe tartsa magát!
Csak szél ne legyen mert akkor már az sem megy.

A másik nagy ölet az UH-1.
Hát ha az amcsik nem tudják ránk erőltetni az agyon használt 30 éve UH-1-et akkor az sem lesz!
De jobb is!

Szállító helikopterek?

Ezzel kapcsolatban már többször le írtam!
Vannak Orosz szállító helikoptereink!
Ezek korszerűsített változatait kellene megvásárolni, akár a le állított Mig-29 repülőinkért cserébe, akár pénzért!

Miért?
Mert a Magyar katonáknak Műszakiaknak, Pilótáknak erre van kiképzésük, ( Kiliánon mindig is a Mi-8 volt a fő típus 1960-sa évek elejétől ezt tanították mindenkinek. Az hány ember is lehet?) és erre adják a kiképzést Afganisztánban az amcsiknak, és az Afgánoknak is.

Tehát nem kellene 400 milliót kifizetni, hogy ismét egy új típust belehessen hozni 5-6 évre!

Úgy gondolom, hogy a Mi-8 és változatai, bizonyították a világ előtt többször is, hogy az egyik legjobb helikopter a világon szállítási feladatokra.

Tehát ki képzettségünk van rá, felszerelésünk szerszámaink az üzemeltetéséhez, javításához meg vannak.
Akkor miért kellene típust váltanunk, jó sok pénzért?

Ja!
Majd el felejtettem!
Hogy is van az, hogy az amcsik ránk akarják erőltetni a kivont technikájukat, az Afgánoknak meg vadi új Orosz helikopterszázadot vesznek!
No és milyen típust?
Hát Mi-171!

Na gratulálok a típus váltást váróknak!

Üdv: kamovos
Kamovos 365065 2012. november 11. 16:23
Válasz erre
Álmodjunk zenére! :)

www.youtube.com/watch

Üdv: kamovos
NORAD 365064 2012. november 9. 22:45
Válasz erre
Itt egy hosszú videó, a fel- leszállásokról is:

www.youtube.com/watch
Altengernagy 365060 2012. november 9. 15:14
Válasz erre
Még trianon után néhány évvel is több gépünk volt... ez a (rossz) vicc.

Érdekes a párhuzam az akkori és a mostani fegyverzetleépítés között, szinte teljesen azonosak a módszerek, a cél és az eredmény.

Légierő minimális, tüzérség vontatott, harckocsi nulla, helikopter nulla, sorkatonaság felfüggesztve, flotilla mutatóba és az se sokáig. És megint egy katonai blokkban a kis-antanttal... ))) hát nem érdekes?
badboy 365059 2012. november 9. 14:00
Válasz erre
Sziasztok!

Igazat adok notarius kollégának, annyival kiegészítve, hogy az a szám egy konfliktus nélkül is nevetségesen alacsony. Azért szomorú, hogy eddig eljutott a légierőnk, annak ellenére, hogy a lehetőségek meg voltak arra, hogy kicsit komolyabb légierőnk legyen (pl.Alca). Ennyi gépet a pápai búcsúrepülésen is láttunk a levegőben, sőt még plusz kettőt is...
NORAD 365057 2012. november 9. 12:58
Válasz erre
Milyen kicsit komolyabb konfliktusra gondolsz? Kivel?
notarius 365056 2012. november 9. 12:27
Válasz erre
Azért olyan nevetséges ez a szám: egy bármilyen, kicsit komolyabb konfliktus esetén légirendészetünk kb. két-három nap alatt nullázná a képességeit. :(
mcs 365055 2012. november 9. 10:10
Válasz erre
Ezt mindenkinek látni és hallani kell! Isteni zene füleimnek a 14 Gripen hangja!
NORAD 365054 2012. november 8. 20:20
Válasz erre
Ma mind a 14 magyar gripen egyszerre volt a levegőben és még egy nagy alakzatba is összeálltak. A még repülőképes két An-26-osunkból meg fotózták őket.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.371373812950012.91695.203389926415069&type=1

http://vimeo.com/53077208

http://legiero.blog.hu/2012/11/08/100_szazalek_a_levegoben

(Most láttam este a hírekben. Jó lett volna élőben is látni.)
piratvitorla 365053 2012. november 8. 19:57
Válasz erre
Sziasztok
Köszi mindenkinek a Jak-9-es dolgokat, különösen Kamovosnak. Sajnos még nem volt időm megnézni:(
Azt hittem az Amodelé gáz...
üdv
Zoli
Tibor 365052 2012. november 8. 08:10
Válasz erre
beolvasás0021
beolvasás0021
beolvasás0043
beolvasás0043
beolvasás0041
beolvasás0041
jak-9-ovlev_1
jak-9-ovlev_1
JAK-9P
JAK-9P

Néhány adalék a magyar Jak-9p Vércséhez. Ha valaki nem ismerné. (A fotók minősége sajnos olyan amilyen) Üdv.
lacipapa 365051 2012. november 7. 23:11
Válasz erre
Szervusz Podva!
Semmi bajom az Amodellel,piratvitorla fejtette ki a nézeteit,nem én.Megépítettem én is a Jak 9P-t,de ha volna egy Amodel készletem,nekifognék még egyszer.A Jak-7V,viszont Alagerből van,de rettenetes sorjás volt.Azt egy kínszenvedés volt kifaragni.
Üdv,Laci
Podva 365050 2012. november 7. 19:28
Válasz erre
Szia lacipapa

Én nagyon nem írnám le a az Amodellt a helyedben zongorázni lehet a különbséges a két készlet között és minden az Amodell melltt szól: lehelletfinoman szegecselt, felület, jó kabinbelső, több részből álló futóakna, a kerekek gumiján még a márkajelzés is olvasható... szerintem hiperübertuti
A honlapon a makettek címszó alatt talán találsz egy leírást a kittről, én a helyedben átgondolnám az ICM átfaragást. Ha abból mindenáron magyar gépet akarsz építeni, és elhatároztad hogy átfaragod, akkor inkább a Jak-9V-t javaslom neked

Üdv VIktor
Kamovos 365048 2012. november 7. 16:46
Válasz erre
Szia lacipapa!

A Szolnoki Múzeum képei tuti, hogy jók!
A másik Hsz-ben lévő első link képei szerintem jók!
A második linken lévő biztosan Yak. :)

Üdv: kamovos
lacipapa 365047 2012. november 7. 14:50
Válasz erre
Köszönöm,meg próbálom el spájzolni.
Muzzy 365045 2012. november 7. 14:23
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.