/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 362868 2011. március 3. 21:06
Válasz erre
RBK-250 kazettás bomba, a Szu-22-höz volt rendszeresítve.
Üdv!
Neo954 362867 2011. március 3. 19:10
Válasz erre
Mert ugye nem fért volna el ezekből jó néhány még a múzeumokban... :(
The_Ori 362866 2011. március 3. 19:03
Válasz erre
Ez pontosan milyen fegyver és milyen géphez volt rendszeresítve?
romeo 362865 2011. március 3. 07:55
Válasz erre
kazettas_01_n
kazettas_01_n
kazettas00_1299087584
kazettas00_129908758...
01_1299087761
01_1299087761
03_1299087782
03_1299087782

A Magyar Honvédségben egykoron rendszeresített, de mára már kivont kazettás bombák megsemmisítését tekintik majd meg az Európai Unió, és EBESZ képviselői, valamint a hazánkba akkreditált katonai attasék és a Honvédelmi Minisztérium magas rangú képviselői. A tervek szerint március végén megrendezendő hatásbemutatóra már megkezdődött a felkészülés az MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred laktanyájában, és az alakulat Erdőkertesen található robbantási területén.

bővebben: www.honvedelem.hu/cikk/24616/megsemmisitik-a-kazettas-bombakat
romeo 362864 2011. február 28. 11:46
Válasz erre
Hivatalosan is Európa legjobb repülőnapja lett a kecskeméti airshow
link: www.jetfly.hu/rovatok/ujsag/paul_bowen_trophy_2010/

Gratulálok a végrehajtóknak és szervezőknek!
Airmax 362862 2011. február 26. 21:41
Válasz erre
Szervusz Miles

Elnézést kérek ha ezzel megbántottalak,de a miles szóról első körben a mérföld villant be...

Írásod többi részét remélem nem olvassa a félőrült alkoholista mert akkor neked kedves barátom nyekkk...:D :D :D

Üdv neked
miles Christi 362861 2011. február 26. 20:42
Válasz erre
Mérfőld? :DDD

Na, ok! A teendő? Semmi. Lusták voltunk, mindig azt játszottuk, hogy a Honvédség két nap alatt éri el Nyitra körzetét, ezért soha nem mentünk sehova, kivonultunk a Kolónyi fennsikra, ott vártuk, hogy megjöjjetek.. :)))
piratvitorla 362860 2011. február 26. 08:22
Válasz erre
Aha, így már mindjárt más! Köszi
Akkor ugyanazt írtuk :)
üdv
Kamovos 362859 2011. február 26. 08:04
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Ezek szerint nem látod!

Katints a kék mezőben lévő "Az összes hozzászólás mutatására" szövegre.

Üdv: kamovos
piratvitorla 362858 2011. február 26. 07:05
Válasz erre
Szia
Hülye kérdés: honnan tudom, hogy OFF? (vagy tényleg nem látom és így nem látom, hogy OFF :) )?
Zoli
p-51 362857 2011. február 25. 23:08
Válasz erre
sys 362856 2011. február 25. 22:41
Válasz erre
Sajnos a belvíz-elvezető csatornákat a gengszterváltás utáni kisparcellák régi-új tulajdonosai szántották be (akik aztán meg sírnak a belvíz miatt), amíg nagy egybefüggő földek voltak, addig figyeltek rájuk.
p-51 362855 2011. február 25. 22:36
Válasz erre
jaajjj ez is off nem nyomtam gombot mea culpa.
p-51 362854 2011. február 25. 22:36
Válasz erre
Miért van ebben az országban ekkora belvíz?
2 ok:
1. Széchényi és a Tisza-szabályozás,
2. Az államszocializmus(1949-1989)évei alatt beszántott vízelvezető árkok.

Egyébként az éghajlatváltozás miatt tökmindegy.
Így is, úgy is esni fog.
Kamovos 362853 2011. február 25. 21:08
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Látod az off hozzá szólásokat is?

Üdv: kamovos
harold 362852 2011. február 25. 20:50
Válasz erre
Alakul a fórum!:-) :-(
Csak hát ugye "merjünk kicsik lenni", mert még nem vagyunk eléggé azok!
Plusz mínusz 14 gripen, a kérdés, miközben ide jutottunk. Nem az a kérdés hogy mikor jön a szökőár, hanem hogy miért van ebben az országban ekkora belvíz?

Bocs az off-ért!

Üdv.:
piratvitorla 362851 2011. február 25. 19:43
Válasz erre
Sziasztok
Szerintem még én is láttam a gépet Budaőrsön, akkor még kb 13 évesen.
A hennger alakú tartályok talán a kiegészítő tüzelőanyag tartályok lehettek. Sárga színűek és fektetve vannak kétoldalt (vagy csak egy a baloldalon).
Zoli
mirazsmarci 362849 2011. február 25. 18:26
Válasz erre
Üdv!

Ez az ex- szovjet Minyó már 92-től biztos Budaörsön volt, mert akkortájt gyakran kibringáztunk oda, hátha látunk valami érdekeset. Kb 95-ben úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk bejutni a gépbe, hiszen már évek óta ott állt, gondoltuk nem kell már senkinek. Kinyitottuk a hátsó ajtót, és beültünk... kb 15 perc múlva jött két tag a reptér személyzete közül, akik kitessékeltek, és majdnem ránk hívták a rendőrséget. Végül elkezdtünk mentegetőzni, hogy minket érdekelnek a repülők, és csak a makettezés miatt akartuk megnézni belülről, stb. Végül elengedtek. Végül is jól is jártunk, mert felvittek minket az irányítótoronyba:-)
Sajnos fényképező akkor pont nem volt nálunk, de arra emlékszem hogy a raktérben henger alakú tartályok voltak.
Kár hogy átfestették, egy történelmi emlékkel ismét kevesebb.
Horvath_Balazs 362847 2011. február 25. 18:05
Válasz erre
CCCP-25625-1
CCCP-25625-1
CCCP-25625-2
CCCP-25625-2
CCCP-25625-3
CCCP-25625-3

Néhány kép a honlapunkról (www.avia-info.hu) a Minyó témához...
MiG25Fan 362846 2011. február 25. 14:43
Válasz erre
Sziasztok!
Íme a tanműhelyes minyó adatai:
Típus oldalszám gyári sz.
Mi-8T 38-yellow 9775212 Budapest-Csepel ex Russian AF
Üdv,
MiG25Fan
Kamovos 362844 2011. február 25. 13:49
Válasz erre
Szia Rómeó

Látod mondom, hogy meszes az agyam!

A kamovokba, és a Mi-2-be lehetett még 2 db hordágyat is rakni.
Csak ezt ritkábban csináltuk.
Katasztrófa helyzetben, illetve a harctérről történő kimentés is a feladatkörbe tartozott.

Üdv: kamovos
Kamovos 362842 2011. február 25. 13:44
Válasz erre
Szia Sanjurjo

No közben rá eszméltem, hogy Volt Budaörsön egy repülőnap amikor lefényképeztem pár dolgot róla!

A felirat valóban CCCP, de volt száma is ami pedig 25625 volt

Üdv: kamovos
Kamovos 362840 2011. február 25. 13:36
Válasz erre
Szia Sanjurjo

Az Rsz-es, és PG-s történeteket meghagynám azon barátaimnak, akik ott dolgoztak!
Arra viszont én is emlékszem, hogy ácsingózott Budaörsön egy Mi-8, amin PG-sek dolgoztak és az Oroszok nem fizették ki az árát, így nem adták nekik vissza!
Talán kórház vagy műtős helikopter volt, sajnos én sem emlékszem, és csak jövő héten lesz Repülés baráti kör, ott, megtudják mondani biztosan a történetét!

Üdv: kamovos
Weizi 362837 2011. február 25. 13:06
Válasz erre
Sőt!Ahogyan látom,még mindig ugyan abban a pozícióban van,mint akkor.:-)
Weizi 362836 2011. február 25. 13:03
Válasz erre
Én a Kossuthban tanultam,(persze ennek 15 éve már)és akkoriban még igen csak narancssárga és kék volt a festése a Mi-8-nak,ahogyan írtad is.
Kamovos 362835 2011. február 25. 13:02
Válasz erre
Szia Rómeó

Hát alapdolgokat kellene tisztázni a börhöndi helikopteres alakulattal kapcsolatban!

Mi a Csapat Repülő Parancsnokság állományába tartoztunk /CsRP/ !

Az ezred hadi megnevezése 90. Vezetésbiztosító, és futár helikopter ezre!

Iszonyatosan sok feladata volt az ezrednek, elég nehéz ezt így fejből pik papkra leírni!

A saját kiképzési feladatainkon kívül, dolgoztunk a:
Vegyi védelmi alakulatokkal,
Tüzér alakulatokkal,
Páncélos alkulatokkal,
Vadászrepülőkkel,
Deszantosokkal,
Határőrséggel,
Rádió elektronikai hadviselés,
Földi alakulatokat szolgáltunk ki gyakorlatokon,
Paksi légtérben dolgoztunk,
Erősáramú vezetékek megfigyelésén dolgoztunk,
Augusztus 20. vizi, és légi parádé, Dunakeszi,
Pályára irányító táborok, az ország több pontján.
5 évenkénti miniszteri szemléken történő részvétel, annak biztosítása.

Háború esetén az alakulat széttelepül az ország több pontjára, rajonként illetve egyesével!
De előtte a CsRP, és a fehérvári Hadsereg Parancsnokság Parancsnoki állományának, objektumokba történő szállítását, azok hadműveleti területekre történő szállítását nekünk kellet ellátni
Futárfeladatok végrehajtása parancsnokságok között.

Békeidőben anyareptérről üzemeltettünk!
Soha egyetlen alkalommal nem helyeztek át tőlünk sem a technikai eszközökből, sem a személyi állományból senkit, más alakulatokhoz!
Ennek a technikai eszközökre vonatkozó kiszolgálási utasítások, és szabályzatok voltak a gátjai!

Miden nem kiképzési feladatot /HDM/ Had műveleti feladat keretében hajtottunk végre!
A nagyobb feladatokat általában 2000 pcs szerint.

HDM feladatok végrehajtása esetén vezényléssel mentünk ész az adott feladat végre hajtásáért, vagy az adott alakulat parancsnokának alárendeltségébe tartoztunk a feladat végre hajtásáig!
Az oda és vissza úton saját parancsnokunk hatáskörébe tartoztunk.

Hát, egyenlőre ennyi sikerült meszes agyam rejtekeiből elő kaparászni!

Ha valami ki maradt, és konkrétan tudod, hogy a mi feladatunk volt akkor azt is bevallom!
Bár nekem úgy tanították odabent, hogy konok tagadás 3 hónap!
Beismerő vallomás több év, vagy életfogytiglan!
Súlyosabb esetben, kötéláltali golyó vízbe fojtással!

Üdv: kamovos
Sanjurjo 362834 2011. február 25. 12:33
Válasz erre
Sziasztok!

Hát most lehet,hogy nagy hülyeséget írok, de ez a tanműhelynél látható Mi 8-as nem biztos, hogy magyar honvédségből származik. Megmernék rá esküdni, hogy én láttam már fotót, interneten róla, ahol ugyanebben a környezetben, tehát a Kossuth Lajos Szki. tanműhelyének az udvarán látható, még narancssárga, kék chatline-os (ablaksáv) szerintem Aeroflot festéssel. Vagy valamely jogutódnak már a színeivel. Még kis kamasz voltam amikor a kilencvenes évek elején édesapám, aki anno maga is Mi 8-asokat szerlt a PG-be (Pestvidéki Gépgyár Tököl) elvitt a budaörsi repülőtérre, és legnagyobb meglepetésünkre ott állt, (szomorkodott) egy ütött, kopott ilyen Aeroflotos festésű Minyó, CCCP, vagy talán már RA lajstrommal, de erre nem mernék megesküdni. Nagy élmény volt életemben akkor látam elöszőr közelről Mi 8-ast, hát még apukámnak, szinte könnyesek voltak a szemei a nosztalgiától (még a nyolcvanas évek elején otthagyta a PG-t. Nem állítom, de mintha valaki mesélte is volna a történetet, hogy ez a minyó került pár év múlva Csepelre ezt újították fel, és festették át talán a hallgatók.
Szóval lehet, hogy tévedek, de a nyakamat rá, hogy ez nem honvédségi minyó, és, hogy mi a bizonyíték, például, hol van a lajstromszám, vagy a fegyvertartó gerendák!
romeo 362833 2011. február 25. 12:11
Válasz erre
VO101_Papi 362832 2011. február 25. 12:08
Válasz erre
Szia romeo!

A Kossuth Szak. Isk. tanműhelyének udvarán látható, kb 3-4 éve lett rendbehozva, belül is szépen rendben van. Akkoriban jártam benne amikor elkészült.

Papi
romeo 362831 2011. február 25. 12:06
Válasz erre
Üdv Kamovos!

"/86-tól jártunk határőrizetbe Mi-2 helikopterekkel./" -vagyis ez azt jelenti, hogy egy időszakban a honvédségi helikopterek átkerültek a határőrséghez?
Köszi!
Kamovos 362829 2011. február 25. 11:57
Válasz erre
Szia Rómeó!

Elnézésedet kérem, és egyben mindenkiét is, akinek nem válaszoltam eddig!

Most a Fehérváron nyílt makett kiállítással vagyok elfoglalva és, eddig nem nagyon volt időm, netezni!
Ma szabad vagyok /de a makett gyár azért dolgozik / így gondoltam kicsit szétnézek itt is!

Köszönöm szépen a képeket!
Nagyon szív melengetők számomra, még ha csirke combok, és nem kamovok akkor is!
A képen számos ismerős arcot látok /végül is kollégáim voltak :D/

Mikoriak a képek?

Nagy valószínűséggel kiképzési repülésen készülhetett a képsorozat!

Az első képen látható mechanikus volt kamovos, / volt időszak mikro a Kamovokat a Mi-2-vel együtt reptettük / és a Lujó /2.szd/ századában üzemeltette utoljára.

Itt most vagy ismételt feladatra történő előkészítés volt, vagy csak hajózó váltás volt.
A reptérnek ezen részét csak repülés kor szoktuk használni.
HDM feladatoknál a gépeket az állóhelyükről szokták elvinni a sasok!

Második képen látható apakocsi ajtaján, pajzs alakban HÖR felirat, ez azt jelenti, hogy a képek 86 után készültek!
/86-tól jártunk határőrizetbe Mi-2 helikopterekkel./
Valamint jól láthatók a torony épület elé kiállított repülést kiszolgáló technikai eszközök is!

A harmadik képen is jól látni a technikai eszközöket, és 2 töltő autó áll a szélen, ez is arra utal, hogy kik rep lehet, mert hétköznap, nem szoktak kint állni, hacsak nem adunk tartalékot!

Valamint még az is meg állapítom, hogy nagy valószínűséggel éjszaki repülésre készültek, mert a reflektoros kocsi is bent áll a sorban, ami nappali repülésekre nem szokott kiállni!

Negyedik képen rep előttiben a mérnök éppen a replapot írja alá ezért is gondolom, hogy repülési napon készültek a képek.

Üdv: kamovos
romeo 362828 2011. február 25. 11:17
Válasz erre
Csepel 2011
Csepel 2011

Üdv! Ez itt állítólag a volt 10438. Hol lehet látni ezt Csepelen?
romeo 362827 2011. február 25. 11:16
Válasz erre
Üdv Kamovos ! Láttad a 3877-es hozzászólásomat? Mit szólsz a fotókhoz?
Airmax 362825 2011. február 25. 10:42
Válasz erre
Szervusz Mérföld

Ha nem titok mi a teendő?

A történelem furcsa fintora a most létező tót korridorállam...
(közelebb járok a valósághoz ha azt írom az emberi aljasság dicstelen példája...)

Bizony ott és akkor valakik igencsak a résközelben voltak a mi idiótáinkhoz képest s nagyon megtudták lovagolni a fő hullámot tekintettel arra hogy szlovák államiság csak egyszer létezett...a fasiszta szlovákia...

Maradjunk azonban a kérdésnél,mia teendő?

Üdv neked
miles 362824 2011. február 25. 07:33
Válasz erre
Tényleg lehet felháborodni. Mi anno, a szlovák hadseregben (nyitrai helyőrség, poprádi helyőrség) Negyed évente gyakoroltuk, mi a teendőnk, ha Magyarország megtámad...
Airmax 362823 2011. február 24. 23:54
Válasz erre
Felvagyok háborodva,hallatlan :D :D :D

Nem, azért ez nem egyszerű matek,mégha annak látszik akkor sem.
Több oka is van miért nem az.
Ámbátor akkor térjünk vissza a "miért nem az?" magyarázatára ha itt lesz a többi 14 gép...
p-51 362822 2011. február 24. 23:15
Válasz erre
És ha vennénk még 14-et, meg légtérellenőrzőt, akkor a többiek nem vennének semmit, ugye?
Ölbe tett kézzel ülnének?
Szerintem ők is vennének egy adag repcsit, és ugyanott tartanánk, ahol előtte.
Tiszta, egyszerű matek.
Ezért tartom tök feleslegesnek még 14-et venni.
Na most aztán lehet felháborodni.
Airmax 362821 2011. február 24. 20:08
Válasz erre
Mindenkitől elnézést kérek a magyar nyelvtan alábbi írásomban fellelhető megcsorbításáért.
Airmax 362820 2011. február 24. 20:06
Válasz erre
Balaton :D :D
Ez Magyarisztán...
Még 14 db-ot kellene üzletelniük, s talán akkor elfogadható hadrafoghatósági arány,megfelelő védelmi és főként csapásmérő faktor álna rendelkezésre.
+ Kiegészítve a Saab légtérfigyelő turbóprop gépével amely teljes autonomizációt jelenthetne.
El kellene már feledni azt a gyermekded teóriát amely mind a mai napig tartja magát.
Tudomásul kell venniazt a tény amely nem más mint az:ELLENSÉGES NÉPEK TENGERE VESZ BENNÜNKET KÖRÜLlehet ezen ferdíteni filozófálni, a fiatalságot kényelmes,hazúg perspektívákkal etetni ezattól még tény marad...
Az összes létező,ehhez a géphez rendszeresíthető fegyvert be kellene szerezni.
Ha már ez lett becsalva a légtierő alapgépének...
sempi 362819 2011. február 24. 17:19
Válasz erre
Az a kamuflázs háló egy ghillie ruha, és élőben láthattam, hogy az tényleg működik, bár hozzátették, hogy jó is ha működik, mert ahoz képest hogy egy ruha, annyiba kerül darabja mint egy SAAB autó:)
balaton 362818 2011. február 24. 14:47
Válasz erre
"Sőt, a tárca azt közölte: a NATO-tagországok épp csökkentik a harcászati repülőgépek mennyiségét. "

Miért gondolom, hogy nem azok az országok csökkentik, amiknek 14db az összes harcigépük? :DDD
romeo 362817 2011. február 24. 08:57
Válasz erre
A svéd haditechnikai konszern Magyarországgal is tervez, a tavaly december végén végleg kivont MiG-29-esek helyére a jelenlegi 14 gépből álló Gripen-flottát újabb 2-4 repülőgéppel egészítenék ki - tudta meg lapunk egy a Saab által szervezett svédországi sajtóúton. A cég aktív kapcsolatot ápol a magyar illetékesekkel, korábban "álcázástechnikai megoldásokat" értékesítettek a magyaroknak, a "kamuflázs" hálókat az afganisztáni kontingens információink szerint ma is használja. De védelmi és fegyverrendszereket, légvédelmi egységeket, radarokat és kommunikációs rendszereket is szeretnének eladni Magyarországnak. Megkerestük a Honvédelmi Minisztériumot, ahol azt mondták: újabb repülőgépek beszerzése nem szerepel a tervekben, ilyen tárgyalást jelenleg nem folytatnak. Sőt, a tárca azt közölte: a NATO-tagországok épp csökkentik a harcászati repülőgépek mennyiségét.
forrás: nol.hu/lap/mo/20110224-ujabb_gripeneket_kinalnak
csobi21 362816 2011. február 23. 07:36
Válasz erre
Örök hála Urak!
TornadoIDSECR 362815 2011. február 22. 20:43
Válasz erre
E-mail cím kositzkyattila@chello.hu
TornadoIDSECR 362814 2011. február 22. 20:42
Válasz erre
Az a honlap aminek Murmuc kolléga adta meg az elérhetőségét teljesen jó, telefonszám is van. 
Murmuc 362813 2011. február 22. 20:14
Válasz erre
Murmuc 362812 2011. február 22. 20:10
Válasz erre
Üdv Csobi21! Ha meg tudod szerezni Kositzky úr email címét akkor írj arra.
Nekem megküldte utánvételben a "Deltaszárnytól a fekete hölgyig" című könyvét.
csobi21 362811 2011. február 22. 20:07
Válasz erre
fridi 362810 2011. február 22. 19:21
Válasz erre
Volt. Ma 13,30 kor 12  gripen szált fel ,majd a feladat végrehajtása után 3X 4-es rajokban tértek vissza a bázisra. 2 adta a keszit (36,39,) tehát ma 100% volt a hadrafoghatóság,ami nem mindennapi, sőt szerintem egyedi alkalom.
TornadoIDSECR 362809 2011. február 22. 19:01
Válasz erre
Szervusz pl. repülőnapon vagy olyan a motoros repülés évfordulójáról készülő kiállításon ahol jelen van általában. Ha gondolod megérdeklődöm hol lesz legközelebb. 
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.