/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
sulyid 362072 2010. október 29. 15:40
Válasz erre
romeo 362071 2010. október 29. 15:39
Válasz erre
És ezzel Simicskó úr helikopterállomány-bővítése meg is oldódik...
romeo 362070 2010. október 29. 15:27
Válasz erre
Akkor most a meglévő 7 db Mi-17-es mellé még kapnánk 7 darabot?
romeo 362069 2010. október 29. 15:25
Válasz erre
Görög támogatásból újulhatnak meg magyar helikopterek

A felajánlásból a magyar honvédség 3 Mi-17-es helikoptert újítana fel és szállítana Afganisztánba, míg négy gép (egy része Finnország felajánlásából) Magyarországon maradhatna, így összesen 7 helikopterrel lenne gazdagabb a magyar haderő.

fidesz.hu/index.php
Daala 362068 2010. október 29. 10:32
Válasz erre
Szerintem legyen Mi-171 vagy 172, a tököm tele van már az állandó hátsóajtó levétellel és cipeléssel! :-))
De lehetne Sikorsky H-92 is!
Gknight 362067 2010. október 29. 09:23
Válasz erre
Mi-171.
Bizonyított, erős konstrukció, a földi személyzet "átképzése" a nagy mértékű azonosság miatt gyerekjáték, kialakult üzemeltetési gyakorlattal rendelkezik a honvédség, ismert paraméterek.
Bár milyen más döntés felesleges nagyzolás szerintem.

Aztán úgyis az nyer, aki többet ken ahová kell, lásd Grippen...
romeo 362066 2010. október 29. 08:34
Válasz erre
bgyasoldier 362065 2010. október 29. 06:44
Válasz erre
Sziasztok!

A cougart gyártják még, vagy használtan szerezhetnénk be? Az NH-90-ről komoly panaszokat hallani, föleg Németországból...
zoli1989 362064 2010. október 28. 20:42
Válasz erre
Hát az NH-90 mindenképp esélytelen... Nem túl bizalomgerjesztő híreket lehetett róla olvasni korábban. Hiperszuper modern ez tény, de fene tudja hogy egy szállítóhelinél ez jó-e ? (úgy néz ki hogy nem :D )
Én tippem Mi-171 :)
PETI 362063 2010. október 28. 20:16
Válasz erre
Szerintem meg mind a 2 rossz vicc... Ide Minyó kell és kész. Meg kéne már érteni. Üdv
Murmuc 362062 2010. október 28. 19:45
Válasz erre
Köszi! Így már értem. Láttam már elég alacsony manővert így csak saccolni tudom a magasságát, de a forduló intenzív volt, de lehet hogy igazad van a fordulóponttal kapcsolatban. Az biztos ritka jelenség ez errefelé!:) Mégegyszer köszi!
Solo 362061 2010. október 28. 19:38
Válasz erre
Ha tényleg 100m-en ment akkor az szabálytalan volt, de lehet, hogy több volt az csak neked tűnt annyinak. :) Ha Pécs volt a fordulópont, akkor muszáj fordulnia. Az pedig bedöntéssel jár. :) A típus itt van nálunk kölcsönbe, repülnek rajta a magyar hajózók.
Murmuc 362060 2010. október 28. 19:34
Válasz erre
Üdv solo!
Kb 100-méteres repülési magasság, város felett(?), Bedöntött manőverrel! Milyen útvonalat repült? Ami engem igazán érdekel hogy mit keresett itt ez a típus?
Solo 362059 2010. október 28. 19:28
Válasz erre
Mit kell erről még tudni? :) Biztos valamilyen útvonalat repült.
Solo 362058 2010. október 28. 19:26
Válasz erre
szlovén +török
szlovén +török
szlovén
szlovén
török
török
Szlovák Mi-17 1 tonna páncélzattal
Szlovák Mi-17 1...

Szolvén és török Cougar + szlovák Mi-17 közös gyakorlaton nálunk.
Murmuc 362057 2010. október 28. 19:22
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Ma Pécs felett áthúzott egy (hangjáról ítélve) L-159-es ALCA!
Tud erről többet valaki, mert egy árva fikarcnyi infót sem találtam erről?
Solo 362056 2010. október 28. 19:14
Válasz erre
Pumák
Pumák
Socat
Socat
Cougar
Cougar
Cougar2
Cougar2
Cougar3
Cougar3
Cougar4
Cougar4

A románoknak nincs Cougarjuk. Puma és Socat(modernizált harci Puma) van nekik.
Pár kép egy közös gyakorlatról.
Solo 362055 2010. október 28. 19:06
Válasz erre
A németek már most sírnak, hogy az UH-1 helyett a hiperszuper NH-90-el kell majd repülniük. Sok a gyerekbetegsége, túlkomplikált, drága. Ha nem orosz technikát veszünk, akkor a Cougar az ideális megoldás. Nem túl nagy, de nagy a teherbírása. Viszonylag sok katona is elfér benne. Kiforrott, ha kéred bármit beleraknak neked. A török harci kutató-mentő konfigurációjú Cougar például semmivel sem rosszabb, mint egy NH-90. Sajnos annyira logikus megoldás lenne, hogy nem valószínű, hogy ő lesz a befutó. :) A sereg már csak ilyen.
romeo 362054 2010. október 28. 18:33
Válasz erre
A szlovének is Cougart használnak.
Üdv!
Monox 362053 2010. október 28. 18:28
Válasz erre
Ha a kettő közül kell választani biztosan nem az orosz gép lesz a nyerő. (ti. kenőpénz és egyéb dolgok hiánya...) A Cougart használják a Románok a Bolgárok és még sokan mások is, senkinek nincs rossz szava rá...
sulyid 362052 2010. október 28. 18:17
Válasz erre
Háát szerintem a Cougar az egy jó vicc a NH90-hez képest.
romeo 362051 2010. október 28. 18:10
Válasz erre
Ez most szigorúan magánvélemény!
Amit a kulisszák mögött hallottam : Mi-171 vagy Cougar : )
sulyid 362050 2010. október 28. 17:37
Válasz erre
Szerintem vagy NH90 vagy mi 171..
romeo 362049 2010. október 28. 16:40
Válasz erre
S-92
S-92
UH-60
UH-60
Mi171_H221_01
Mi171_H221_01
NH-90
NH-90
EH-101
EH-101
AS 532 Cougar
AS 532 Cougar

A minap Simicskó úr a helikopterállomány bővítésérő beszéltr.
Jelenleg nagyjából ezek a közepes szállítóhelikopterek jöhetnek szóba.
mirazsmarci 362048 2010. október 28. 09:54
Válasz erre
Nem igazán követem a divatot, az amerikai életérzés sohasem állt közel hozzám.Az egykori gyarmatosítók kiírtják az őslakosokat, és ma ők a demokrácia bajnokai.
De mint korábban írtam, szerintem a keleti-és nyugati (elsősorban Európai) technikát kellene párhuzamosan üzemeltetni. Lehet hogy az orosz ellátás akadozik, de az amerikaiak meg kerek perec azt mondják hogy nem szállítunk nektek ezentúl semmit, mert nem úgy táncolsz ahogy mi fütyülünk.
romeo 362047 2010. október 27. 21:17
Válasz erre
Sajnos nem tudom, egy csomagban kaptam őket.
Horvath_Balazs 362046 2010. október 27. 19:32
Válasz erre
Ez a két fotó nem az 1997-es kecsói repnapra megjelent kiadványban szerepelt?
juge75 362045 2010. október 27. 06:08
Válasz erre
Freddy 362044 2010. október 27. 00:39
Válasz erre
Na, azért...
Értem én, hogy divat lett Amerikát utálni (alappal, vagy anélkül), de ne felejtsük már el az elmúlt 150 év orosz politikáját. A megbízhatóságukról meg sokat tudnának mesélni azok a délkelet-ázsiai országok, ahol szovjet gépeket rendszeresítettek- rendszeres csúszások a szállításban, bőven időn túl teljesített szerződések, stb.
mirazsmarci 362043 2010. október 26. 22:03
Válasz erre
Üdv!

Nem azt mondom, hogy az oroszok megbízhatóbbak az átlagnál, de a velük lojálisabb országok irányában szerintem egyenesebbek mint az USA (akik ugyebár a demokrácia címszóval gyarmatosítanak, és az éppen aktuális politikai és gazdasági érdekeiket tartják szem előtt).
doky3 362041 2010. október 26. 19:59
Válasz erre
Khm... izé, bocsánat az oroszok mennyivel megbízhatóbbak?:)))
romeo 362040 2010. október 26. 13:07
Válasz erre
L-39ZO,  MH
L-39ZO, MH

l-39zo, mh
romeo 362039 2010. október 26. 12:54
Válasz erre
Mi-17
Mi-17

Mi-17, MH

Kár, hogy nem látszik a szám...
búza 362038 2010. október 26. 09:09
Válasz erre
Szia Nyugger!
Jó programot állítottál össze,gondolom Balázsnak is megfelel!
A magyar 21-es történetét valóban meg kellene már írni- magyarul. Tudomásom szerint Sainz olvtárs ezt már angolul megtette, de úgy eltűnt vele, mint aranyóra a lagziban. Egy biztos, hogy én nem vállalkoznék rá, esetleg nyugdíjas koromban, de az még odébb van.
Ami a 0565-öst illeti: szerintem simán lefújták az alját is a felső barnával és úgy festették rá az éket. Eszet nem keresnék benne, lehet trehányság, rosszul kiadott parancs, elfogyott a kék festék, bármi más.
A festési variációkról annyit, hogy múltkor Migivel csak az UTI-knak - U-400, -600, UM - kb tíz féle festését számoltuk össze és ebben nem volt benne a 1720 terepfestése, amiről ugye nincs azóta sem kép, csak egy feljegyzés, és az a festés sem, amiről csak a svanc fotója maradt meg, tipus azonosítása nélkül. Szóval nagy falat, de támogatom, ahogy tudom!
Üdv: Búza
Horvath_Balazs 362037 2010. október 25. 22:22
Válasz erre
Uraim, ha megengeditek, akkor a rajz témájú eszmecserétekhez majd örömmel csatlakoznék! (Rumcájsz_52 olvtárs fotóit felhasználva most próbálom rajzos formában rekonstruálni a 1418-as gép egykori "kaméleon" festését.)
mirazsmarci 362036 2010. október 25. 21:59
Válasz erre
Szerintem meg nem szabad ennyire az amerikai technikára hagyatkozni, mert megbízhatatlanok, és egy esetleges konfliktusban nem a mi oldalunkon állnának (mármint az USA). Inkább Szuhojokra lenne szükség, a jövő amúgy is a világ keleti oldalának áll (oroszok, Kína, India, és az arabokat még nem is említem).
Nyugger 362034 2010. október 25. 21:58
Válasz erre
MiG-21UM-0565
MiG-21UM-0565

Szevasz Búza,
Első lépésként megvesszük a Vándor Karesz könyvének 2. kötetét,majd a MiG-21-es típus aktuális kérdésein belül megbeszéljük, hogyan is tudnánk végre jó és hiteles rajzokat készíteni a festésí variációkról. Aztán már 'csak' a verziók magyarországi történetét kell megírni. Ez utóbbi sokkal egyszerűbb, szerintem. Addig is eldöntendő,
hogy a csatolt képen /MiG-21UM-0565/ csak elmaszatolták a csillagot az ék felfestése előtt vagy mi a manótól ilyen a szárny alsó része?
búza 362032 2010. október 25. 21:14
Válasz erre
Szia Nyugger!
Légyszives menj vissza az offokhoz is!
Üdv: Búza
p-51 362017 2010. október 25. 19:41
Válasz erre
Halálcsillag...
3 x-wing fighter simán kinyírja a halálcsillagot.
Kell venni 3 x-wing fightert
romeo 362016 2010. október 25. 19:31
Válasz erre
Mi-35P
Mi-35P

Ez itt a modernizált Mi-35P.
Freddy 362005 2010. október 25. 18:09
Válasz erre
Jó, hát ha a közeljövőben háború lesz, végtelen pénzünk van és végtelen szintű technikát megvehetünk, akkor a Halálcsillag a nyerő választás:)
sulyid 362003 2010. október 25. 18:01
Válasz erre
Tudod én számolok vele hogy a közeljövőben kitörhet 1 háború így szerintem szükségesek a nehézvadászok a légtér védelmére és kiegészítésnek / vadászbombázónak a f16-osok.
Freddy 362001 2010. október 25. 17:54
Válasz erre
(Túljutva az egész kérdés reálisannézve-hánylélegeztetőgépet-akkoraGripentdobjukki-álmodikanyomor-faktorán:) Nagy teljesítményű vadászgép szerintem fölösleges, az F-16-osok simán ellátják a légtér védelmét is.
sulyid 361999 2010. október 25. 17:43
Válasz erre
Ha már magyar és légierő akkor ide is kiírom az én elképzeléseimet a magyar légierőről:)

"Ha én lennék a hadügyminiszter kb így nézne ki a magyar légierő:

Pápa:
– 3 db c17 ( mint a valóságban ).
– 14 db F15A/B amelyek közül 2+2 mindig keszit ad.
– 4 db mi 17-es kutató/mentő helikopter melyből 2 ad keszit.
Taszár:
– 8 db f16 block 30/32-as/-es persze modernizálva.
– Javító és berepülő üzem a légierő számára.
Kecskemét:
– 20 db f16 block 30/32 (természetesen ezek is modernizálva) 2+2 keszit ad.
– 4 db BAE Hawk kiképző gép.
– 2 db mi 17-es kutató/mentő heli.
Szolnok :
– 24 db Mi-24 SuperHind Mk.V
– 12 db Mi 17-es agyon modernizálva és nyugati elektronikával.
– 6 db Embraer Tucano.
– Ja és még 4-6 db kiképző és futár heli.

Az f15-ösök látnák el az ország légterének védelmét.
Az f16-osok lennének a vadászbombázók melyek háború esetén támogatnák a csapatokat.
A Embraer Tucanok és a Hawk-okon képeznék ki a pilótákat. "

Szivesen várom a véleményeket:)
romeo 361998 2010. október 25. 09:29
Válasz erre
ambasa 361997 2010. október 24. 22:19
Válasz erre
Üdv!

Elképzelni mindent lehet, de pont ezek azok a gépek, amelyet sem megvenni, sem üzemeltetni nem tudnánk szerintem és nem tudásbeli okokból. A Fennec talán kivétel.

Ha a realitások talaján akarunk maradni, akkor nagyjából használt Bell 206, MD-500, Ecureuil, Bo 105, A109 jöhet szóba. Ezek megvásárlása felújítással is elfogadható áron belül maradna, és az általad ajánlott gépek közül egy árából bőven kijönne a minimálisan kívánatos 4-6 darab. Ha megnézem a használt helikopterek piacát egy általam megnevezett gép 0,5-1,3 millió Euró között kapható, ez felújítással együtt legyen 2 millió, de ha azt számolom, hogy az albánok 12 darab ex Heer Bo 105-öt kaptak felújítással együtt 10 millió Euróért 2006-ban, miközben az általad ajánlott gépek új ára 20-30 milliónál kezdődnek, talán jelen helyzetben jobb lenne beérnünk, valami egyszerűbbel, mint ezekkel a csodamasinákkal.

TG

TG
Samee 361996 2010. október 24. 22:16
Válasz erre
És még logisztikai szempontból sem lennének rossz választás, ugyanis polgári változataikat rendszeresítették a mentősök. Mondjuk aztán ki tudja h mekkora a rendszerazonosság.
romeo 361995 2010. október 24. 21:35
Válasz erre
eurocopter_ec635_3
eurocopter_ec635_3
0369134
0369134
EC645 DTN
EC645 DTN
AS550 Fennec light military helicopter
AS550 Fennec light...
06c7dcde-d3db-4ec5-9a93-99950a29380c.Full
06c7dcde-d3db-4ec5-...

A Robinsonok helyett el tudnák képzelni többrendeltetésű helikoptert is (oktatás, tűztámogatás, felderítés, tűzvezetés, futárfeladatok).
Pl.: EC-635,-645,, FENNEk stb.
ambasa 361994 2010. október 24. 21:02
Válasz erre
Üdv!

Ez nem elvetendő ötlet, bár szerintem a Honvédségnek nem csak kiképzésre van szüksége könnyű helikopterekre, hanem futárfeladatokra is. Ezért szüksége lenne valamilyen gázturbinás könnyű helikopterre, de abban egyet értek, hogy erre nem az R-44 a legmegfelelőbb választás (mondjuk azt sem gondolom, hogy a mai csoda glass cockpit és hasonló méregdrága gépekkel kellene kielégítheti a realitások talaján maradva ezt az igényt).

TG
romeo 361993 2010. október 24. 20:48
Válasz erre
Üdv!

Én az alapkiképzést repülőgépre és helikopterre külsős céggel végeztetném, így meg lehetne szabadulni a harcászatilag semmit sem érő Jak-52-es gépektől is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.