/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 360291 2009. március 8. 13:18
Válasz erre
1
1

Üdv!

An-26
PETI 360290 2009. március 5. 08:00
Válasz erre
Szia! Ismerem az oldalon lévő képeket. Folytassuk magánban. Üdv
Monox 360289 2009. március 4. 16:26
Válasz erre
És hamár Földi, akkor nézzünk egy olyan gépet is ami kiszabadult a "gondoskodása" alól.

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Szeksz%C3%A1rd
Monox 360288 2009. március 4. 15:43
Válasz erre
A hunavia honlapján nézz szét. Ha nem láttad volna még garantáltan le fogsz döbbenni.
Ákos 360287 2009. március 4. 13:53
Válasz erre
A Mi-1-ről véletlenül nincs több fotód? Mármint ezeken kívül?
www.freeweb.hu/hunavia/AVIATION%20MUSEUM/ALSONEMEDI/ALSONEMEDIRONCSRANCHMi1/index.html
Erról szeretném megcsinálni, ilyen állapotban, de pár fotó még jól jönne.
Köszönöm!
Thor 360286 2009. március 4. 13:53
Válasz erre
sziasztok!

érdeklődnék, mekkora méretű képet lehet feltölteni az oldalon, mert a 2 mb-os kép túl nagy...
PETI 360285 2009. március 4. 13:28
Válasz erre
Monox 360284 2009. március 3. 23:33
Válasz erre
Hiányzott már legalább 10 gép, de szétbarmolt géppel nem találkoztam. Zoltán Gyula viszont fél évvel hamarabb járt ott mint én és brutális dolgokat örökített meg.
PETI 360283 2009. március 3. 20:59
Válasz erre
Hajaj Monox, látom már te is 2005 októbere körül értél le oda. Akkor már elkezdte szétbarmolni a gépeket a "tökös csávó"!
Monox 360282 2009. március 3. 18:48
Válasz erre
Nagyon sok szó esett az elmúlt időben a Földi-féle Roncs-Ranch-ról.
A napokban végre a Google Earth is nagy felbontásban elérhetővé tette a területet, amin jelesül egyetlen árva repülőgép nem látható...

Nincs már mit tenni, emlékezzünk rá ezzel a kis összeállítással:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Als%C3%B3n%C3%A9medi
Elmo 360281 2009. február 27. 22:15
Válasz erre
Romeo,

a fofutoszarat leszamitva popec!
romeo 360280 2009. február 27. 21:01
Válasz erre
1
1

Üdv!
Bubu 360279 2009. február 27. 10:55
Válasz erre
Sziasztok !
Egy kapuvári rendezvényre szeretném felhívni a figyelmeteket!A címe „MAGYAR SASOK A II. VILÁGHÁBORÚBAN”, bővebb infó itt: www.kapuvar.hu/_site/doc/newswf29115/ii_vilaghaboru_emlekei20090304.pdf
Elmo 360278 2009. február 27. 01:15
Válasz erre
Megegyszer csak azt mondhatom, hogy az a plakat nagyon szep! A falamra nagyon szivesen kitennem. Az IL-14-es meg csak koltoi kerdes volt. Persze, jopar dolog hianyzik rola (csak hogy ujat mondjak pl.:AN-24), de szemely szerint ez engem cseppet sem zavar. Franko es kesz! :)
Elmo
hofi 360277 2009. február 26. 22:31
Válasz erre
Azt már nem is mertem írni, meg a 97-est...
Én mondjuk úgy csináltam volna a tablót, hogy először fölrakom az ÖSSZES olasz típust, aztán a maradék helyet meg kitöltöm ezzel-azzal. Dehát én hülye vagyok, vagy legalábbis erősen elfogult :)
búza 360276 2009. február 26. 18:02
Válasz erre
Szia mirazsmarci!
PG-s dolgokban talán tudok segíteni a 74-93 közötti időkből. Kérdezz az emilemen!
Üdv: Búza
Tibor 360275 2009. február 26. 13:42
Válasz erre
Vlevi!
Nézd meg a 1341 hsz-ban lévő linket. Ott vannak elérhetőségek is a beszerzéshez. Egyébként mit értesz könyöklő alatt?
Ákos!
Persze Én is szívesebben láttam volna még jó néhány típust, de ha elolvasod a 1349. hsz.-em, akkor láthatod, hogy csak véleményezője és nem készítője vagyok a lapnak.
Tibor
Ákos 360274 2009. február 26. 12:42
Válasz erre
Tényleg szép és sok munka van benne, de az egy példányban létező, de fotóval nem bizonyított típusok helyett szívesen láttam volna pl. a Caproni 101-est, ami jól dokumentált típus.
vlevi 360273 2009. február 26. 11:18
Válasz erre
Pontosan mi is ez? Valami tabló, vagy könyöklő?
És be lehet szerezni valahol?
Tibor 360272 2009. február 26. 10:08
Válasz erre
Szia!
Először is vigyázz, mert '56 után már nem volt légierő, hanem Honi Légvédelem volt, illetve a Szárazföldi Csapatoknak voltak repülő erői.
Ajánlom figyelmedbe Kenyeres Dénes nyá. alez. könyveit, aki foglalkozik ezzel az időszakkal (is), valamint Szabó József - M. Szabó Miklós: A magyar katonai repülés története 1938-2008. c. művét.
Tibor
mirazsmarci 360271 2009. február 26. 09:21
Válasz erre
Sziasztok!

Leendő szakdolgozatomhoz szeretnék segítséget kérni, mely a Magyar Légierőről szólna az 1945- 1990 közötti (tehát a szoci éra , VSZ) időszakban.
Elsősorban olyan személyektől kellene információkat szereznem , akik ebben az időszakban valamilyen tevékenységet töltöttek be, pl. hivatásos tisztek, pilóták, repülőgép szerelők, PG-ben dolgozók, politikai tiszt, hadtörténész, stb.
Ha valaki tudna bármilyen infóval a segítségemre lenni, nagyon örülnék neki, mert erről az időszakról egyelőre kevés a feldolgozott anyag.
Köszönettel
Marci
mirazsmarci@freemail.hu
Tibor 360270 2009. február 26. 08:27
Válasz erre
Szia!
Erről van szó. Mivel jó barátom a készítője és részben volt szerencsém menetközben véleményezni a művet (volt amit megfogadott a készítője, volt amit nem), tudom, hogy több dilemmával nézett szembe. A rendelkezésre álló dokumentációk mennyisége és minősége, a terjedelem behatárolt volta és az, hogy be kívánta mutatni a Légierő metszetét 1938-tól, ezért például azokat a típusokat, amikből több alváltozat is volt nálunk, csak egyet-egyet választott ki. Hozzáteszem, hogy a megrendelő igényeit is figyelembe kellett vennie. Én tudom, hogy mennyit görcsölt rajta. Egyébként aki ott volt a tavalyi kecskeméti repülőnapon, ott láthatta azt a molinót, amivel a hangár fala volt beborítva. Nos ezt is Ő készítette és szerintem nagyon jól mutatott a néhány szakmai hibát leszámítva is.
Tibor
hofi 360269 2009. február 26. 07:45
Válasz erre
Ja. Szerintem is az összhatás a lényeg; ha mindent rá akartak volna rakni, akkor kb. 1:288 lett volna a méretarány.
Podva 360267 2009. február 26. 07:33
Válasz erre
Hol van a fokker CVD? és a Hungária és mit keres ott a siebel Si 204, a potez 630 voltakm, voltak ugyan, de nincs róluk fotó, ki tudja hogy néztek ki mit keres a PZL 11 ha helye van miért nincs rajta a blenheim meg az avia B534? stb stb Szerintem nem ez számít egy ilyen poszternál, hanem az hogy szééép:)
Üdv Podva
hofi 360266 2009. február 26. 07:20
Válasz erre
Ott, ahol az Avia B.534, a FW-44, az RWD-8, a Fiat CR.30, a Ro-41 stb.
Tibor 360265 2009. február 26. 05:55
Válasz erre
Volt. Én a 102 és 512 oldalszámmal. Lásd: Malév Repülés és Üzemtörténeti Kör 2. sz. típusismertető füzetét.
Tibor
Tibcsi 360264 2009. február 26. 05:47
Válasz erre
Elmo 360263 2009. február 26. 00:34
Válasz erre
Nagyon szep!

Na de hol van rola az IL-14-es?
romeo 360262 2009. február 25. 22:18
Válasz erre
70-Eves-Le-Plak-A3-Lepcso-blue-OHP-2 copy
70-Eves-Le-Plak-A3-...

Üdv!

Most találtam, gyönyörű!
airartgrafika.blogspot.com/2009/02/2009-es-ceges-naptar-variaciok-kpei.html
mig23papa 360261 2009. február 25. 20:41
Válasz erre
No, már rég fontolgatom hogy írok a gyagyás Szekeres Imre "tábornok elvtársnak" de lehet már tényleg eljött az ideje.
Nyugger 360260 2009. február 25. 09:33
Válasz erre
Nem szívesen olvasnám az aktuális harcérték-jelentést! Szerencsére nem nekem kell/ene/ magyarázkodnom a szövetségeseink felé. A repülőnap elmaradását sajnálom,
de az élet megy tovább.
Monox 360259 2009. február 24. 21:47
Válasz erre
Örömmel olvasom a legfrissebb híreket... A kommentet meg megtartottam magamnak...

index.hu/belfold/hirek/2009/02/24/elmarad_a_kecskemeti_repulonap/
romeo 360258 2009. február 17. 17:02
Válasz erre
Monox 360257 2009. február 17. 14:54
Válasz erre
Mig23papa!

Mi a helyzet jelenleg Pápán? Minden a régiben van, vagy esetleg va még valamiféle menekülési esélye a gépeinknek? Esetleg... megindultak már a darabolások?
Tibor 360256 2009. február 16. 14:30
Válasz erre
Szia!
Örülök neki. Egyébként a Me-109, MiG-21, Mi-8, Mi-24D készítésében volt szerencsém részt venni. A "Borjuh"-ból így szerényen én vagyok a "Bor". A többit rendezd Jucival.
Tibor
MoMi 360255 2009. február 16. 12:44
Válasz erre
Szia Tibor!

AIRART.on megtaláltam mindent. Telefont is. Köszönöm a segítségedet.
Molnár "Momi" Mihály Imre
Tibor 360254 2009. február 16. 11:55
Válasz erre
Az illetővel meg kell beszélnem, hogy kiadhatom-e a telefonszámát. Írtam, hogy, ha a szignót megnézed akkor két alapvető változatot találsz. A koraiaknál Borjuh, még a későbbieknél Juhász. A megfejtés: Borsody - Juhász "Juci", illetve Juhász "Juci bá".
Úgy tudom valahol van Web lapja is AIRART néven.
harold 360253 2009. február 16. 09:28
Válasz erre
Érdekes hogy ott miért nem belezik ki az ilyen gépeket?
MoMi 360252 2009. február 16. 08:41
Válasz erre
Szia Tibor!

A kérdés mégegyszer: eme gyönyürű grafikákat kinél és hol lehet megvásárolni?
momi
romeo 360251 2009. február 14. 18:34
Válasz erre
1
1

Üdv!

Bad Ischl - Ausztria, magyar MiG-15bisz.
zoli1989 360250 2009. február 14. 12:52
Válasz erre
_IGP0505
_IGP0505

Üdv!
romeo 360249 2009. február 14. 12:32
Válasz erre
Hát ez bizony ritkaság, 4db Z-43 egyszerre!
zoli1989 360248 2009. február 14. 12:29
Válasz erre
PIC00010
PIC00010

Üdv!
Horvath_Balazs 360247 2009. február 14. 12:26
Válasz erre
zoli1989 360246 2009. február 14. 12:24
Válasz erre
Szia!

És ők Tökölön szolgáltak vagy valahol máshol?
Amúgy nagyon jók a képek!
romeo 360245 2009. február 14. 11:32
Válasz erre
1
1

Üdv!
romeo 360244 2009. február 14. 11:25
Válasz erre
Röviden: Vannak köztük volt hivatásosok is.
zoli1989 360243 2009. február 14. 11:16
Válasz erre
És ezek az ismerősök bennt szolgáltak a Vitéz Háryban ?
Tibor 360242 2009. február 14. 09:00
Válasz erre
Hogyne, csak nem biztos, hogy a tulajdonosa, készítője (készítői) ki fognak robbanni az örömtől, hogy ide felkerültek. Egyébként, ha a szignókat megnézed a megfejtés is meglesz.
Tibor
romeo 360241 2009. február 14. 08:35
Válasz erre
1
1

Üdv!

Tudja valaki, hogy ezt a gyönyörű sorozatot hol lehetne beszerezni?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.