/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
opetrovics 359773 2008. október 16. 06:29
Válasz erre
Szia! Este,ha haza értem,vàlaszolok. üdv.
Hawk 359772 2008. október 15. 22:02
Válasz erre
opetrovics 359771 2008. október 15. 21:56
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne valaki akit érdekelne, az "ÉG KATONÁI" című film?

Ha igen,írjon ide: opetrovics@globonet.hu
Nyugger 359770 2008. október 15. 21:45
Válasz erre
JAS-39D-43 2008.07.14.Evreux
JAS-39D-43 2008.07....

Egy francia site-on találtam, talán az első kép 2 póttal,
migi 359769 2008. október 15. 17:53
Válasz erre
Köszi , akkor lehet hogy marad a semmi vagy az A modell ,
üdv: migi
Muzzy 359768 2008. október 15. 08:04
Válasz erre
Migi!
Utánanéztem, valóban P-nk volt. Elég sok a különbség az ICM/alangerhez képest.
Vadász Pisti mondta, hogy valaki kihozta műgyantábol, de nem az igazi. Két tanács várd meg, míg valaki kihozza műanyagból, vagy csináld meg az Amodelt 1/72-ben. :)
De ha küzdeni akarsz, ne tartson vissza.
Az ICM JAK 9-ese ráadásul nem is pontos. Ennek is sok változasta volt, a pilótafülke elhelyezése volt nagyon látványos különbség. A nagyobb űrméretű fegyver (37-45 mm ágyú) miatt 400 mm-er hátrébb volt a pilóta a K/T változatoknál, az alap és a D/DD/B változatokhoz képest. Az U és P változatok már teljesen más felépítésúek voltak, teljesen fémépítésűek voltak.
Muzzy
migi 359767 2008. október 14. 19:58
Válasz erre
Fodi 359766 2008. október 14. 13:24
Válasz erre
www.jetphotos.net/viewphoto.php
Hollandiaban repul egy Bucker magyar festessel. Na jo, nem Bucker, Casa 1.131E... :) De akkor is magyar a festes. :)
Muzzy 359765 2008. október 14. 13:19
Válasz erre
Migi!
Nekünk Jak 9 P-nk volt, ez háború utáni változat.
Az én ismereteim szerint 48-ban műanyagban nem készült még.
Nem javaslom az átépítést (pl, ICM/Alanger ugyan az), mert ennek már ha jól emlékszem nem csak azsárnyfőtartója volt fémből, hanem a borítás is ebből készült. de majd még pontosítok. Talán műgyantában van (Vector, Neomega) de nem vagyok ebben biztos.72-ben az amodel kihozta...
Muzzy
sainz 359764 2008. október 14. 10:37
Válasz erre
V4+70
V4+70

A "V4+70" szovjet zsákmányként valamelyik Sztálingrád közeli reptéren:
hofi 359763 2008. október 13. 21:53
Válasz erre
ICM?

De szerintem kérdezd meg Vándor Kareszt!
migi 359762 2008. október 13. 20:44
Válasz erre
Sziasztok urak
Szeretnék egy Magyar Jak-9 Vércsét épiteni ,nincs valakinek ötlete melyik cég melyik makettét lenne érdemes beszereznem 1/48 méretben ?
Hawk 359761 2008. október 9. 17:56
Válasz erre
user_10184226_1172951371130_box
user_10184226_117295...

Tiasztára így néz ki mint a logo most már avval az orral, a kezeket nem tudja vki mikor szerelik fel rá? :):):):):)
Etel 359760 2008. október 9. 16:24
Válasz erre
1223470288_91
1223470288_91

Sziasztok!

Az egyik nemrég modernizált magyar Mi-17.
Fotó: JETBIRDS
notarius 359759 2008. október 9. 13:22
Válasz erre
A Farzad Bishop féle könyvekben is azt állítják, hogy az iraki MiG-25-ösök is szovjet üzemeltetőkkel vettek részt az irak-iráni háborúban.
Etel 359758 2008. október 9. 13:14
Válasz erre
Sziasztok!

Képek a Bevetési Irány 2008 hadgyakorlatról.
jetbirds.gportal.hu/gindex.php
sainz 359757 2008. október 7. 18:00
Válasz erre
Igen.
Tényszerűen csak annyit tudnék hozzáfűzni, hogy 1978-79-ben együtt tanultak a magyarokkal líbiaiak és algériaiak Krasznodarban.
A mieink MiG-21PFM-en végeztek, az algériaiak MiG-25R-en(ők nem "kezdők" voltak, MiG-17 -21-en volt tapasztalatuk, csak típusátképzésen voltak), míg a líbiaiak a vadászvátozatú 25-ösön(szintén csak átképzésen).
Persze ettől még lehettek szovjet kézen az R-60-asok 81-ben.
Elképzelhető hogy líbiai repterekről üzemelve több lehetőségük volt Ivánéknak "árnyékbokszolni" a US NAVY gépeivel - mint mondjuk a Távol-Keleten - és ezt ki is használták.
Rumcájsz_52 359756 2008. október 7. 17:12
Válasz erre
sainz
Kérdés, hogy az a libiai felségjelzésű MiG-25 mennyire volt libiai és mennyire szovjet, vagyis ki üzemeltette a gépet, ki gyakorolta a rendelkezési jogot fölötte.
Egyiptomi felségjelekkel is repültek a Foxbat-ok, de a szovjetek rendelkeztek fölöttük, sokszor még az arabok előtt is titkolóztak úgy a müszaki dolgokban mint a bevetésekkel kapcsolatban is, ugyanis az izraeli hirszerzésnek voltak telepitett ügynökei az arab bázisok környékén, és ezek minden feltűnő gépmozgást azonnal jeleztek /állitólag még telefonos hirlánc is működött Izrael felé/. Tehát az a korszerű fegyver arab gépen lehet, hogy szovjet kézben volt''
sainz 359755 2008. október 7. 15:23
Válasz erre
mig23papa megosztotta velünk az infot, miszerint a MiG-23MF-en 1985-ben, a Mezőkövesdre település idején rendszeresítettük az R-60 légiharcrakétát.

Szerintem érdekes, hogy pl. líbiai MiG-25-ről már 1981-ben készített olyan fotót a US NAVY, amelyen már R-60-al felfegyverzett Foxbat látható:

" photo was taken (in August 1981), Libyan MiG-25s were already armed with R-60s "

VSZ ide v oda, dollárért gyakran jóval korábban került modernebb fegyver Afrikába vagy a Közel-Keletre mint hozzánk.
Schumi7vb 359754 2008. szeptember 24. 20:24
Válasz erre
Köszi mindenkinek a segítséget,Szolnok mellett fotóztam,pedig nem is tudtam,hogy ott van ilyen:D
PETI 359753 2008. szeptember 24. 19:42
Válasz erre
PETI 359752 2008. szeptember 24. 19:40
Válasz erre
papa!

Nem csempésznéd be a gépemet, egy pár tekercs diával és velem együtt a területre?
PETI 359751 2008. szeptember 24. 19:39
Válasz erre
Schumi7vb!

Gratulálok, jól nézd meg, mert 3,5 példány létezik belőle a világon. Plusz ami az orosz és lengyel hangársarkokban porosodik, darabokban, ha vannak ilyenek...
Rumcájsz_52 359750 2008. szeptember 24. 19:10
Válasz erre
M-15 Belphegor sugárhajtású kukacbombázó, azaz mezőgazdasági munkákra tervezett gép
Bombraider 359749 2008. szeptember 24. 19:09
Válasz erre
mig23papa 359748 2008. szeptember 24. 19:08
Válasz erre
PETI

az hogy még egyben vannak a gépek, jövőhéten kimegyek megnézem közelebbről is
Schumi7vb 359747 2008. szeptember 24. 18:59
Válasz erre
DSC00354
DSC00354

ezt ma fényképeztem,nem tudja valaki,hogy ez milyen tipus?
PETI 359746 2008. szeptember 24. 17:53
Válasz erre
mig23papa 359745 2008. szeptember 24. 14:09
Válasz erre
Monox

Téves az infó, még egyben van mind.

Amúgy honnan az infó.
Monox 359744 2008. szeptember 23. 21:12
Válasz erre
Legfrissebb információk szerint megkezdték a Pápán álló gépek megsemmisítését.
Muzzy 359743 2008. szeptember 23. 17:54
Válasz erre
Esetleg magyarázat a rakéták nagy számára, hogy azokat egy meghatározott idő elteltével selejtezni kellett. Azt hiszem a beszerzés folyamatos volt, ezért is lehet ilyen nagy mennyiség.
Muzzy
makettes 359742 2008. szeptember 23. 14:30
Válasz erre
Köszi!
sainz 359741 2008. szeptember 23. 14:19
Válasz erre
makettes 359740 2008. szeptember 23. 14:09
Válasz erre
Szia sainz!
Várom válaszod!
üdv. Laci
sainz 359739 2008. szeptember 23. 13:53
Válasz erre
dudus!

Te a legelső típusátképzés óta repülted a MiG-21bis-t.

Emlékszel arra, mikor rendszerstették hozzá az R-60 légiharcrakétát ?
Milyen fegyverzettel kezdtetek készültséget adni a bis-szel ?
Volt már R-13M hozá a kezdetektől ?
sainz 359738 2008. szeptember 23. 13:48
Válasz erre
Kicsit leragadtam az eladó légiharcrakétáink számánál:

4831 db R-3Sz

Feltételezem ez nem egyetlen megrendelés volt.
Gondolom nagy részük a MiG-21F-13-hoz és a MiG-21PF -21MF-ekhez lett vásárolva.
60-as évek eleje, közepe, vége.
Mindhárom 21-es változatból annyit vettünk, hogy bővíteni kellett a készletet R-3Sz-ből is - esetleg a PF-ekkel együtt csak RSz-2USz érkezett(?).
Kicsit elbizonytalanít, hogy a MiG-23MF is R-3Sz-el járt készültségbe a 80-as évek közepéig - talán ahoz is vettünk párszáz darab R-3Sz-t(?).
Nyilvánvalóan ebből a rakétatípusból fogyott a legtöbb az éleslövészeteken Asztrahányban és Lengyelországban, még a Szuhojok is lőttek R-3Sz-el infrabombára a lengyeleknél.

3692 db R-3R:

Kizárólag a MiG-21bis-hez.
Ez szerintem mindenféle mérték szerint rengeteg rakéta.
Készültség, és háború esetén is a vegyes - infra, radarvezérlés - függesztés javallott, tehát a gépenkénti, bevetésenkénti 2xR-3R.
Megkockáztatom a kijelentést hogy ez a mennyiség értelmetlenül sok ebből a fegyverfajtából.
Elképzelhető hogy jóval több MiG-21bis-t akartunk rendszeresíteni, a fegyvereket megvettük hozzá, aztán a tervezett további gépeket mégsem vásároltuk meg ?
Ha jól emlékszem a Top Gunban megjelent MiG-21 cikksorozatban írta a szerző, hogy egyetlen bis árából 4! MF-et vásárolhattunk volna.

2553 db R-13:

Ez a tétel gondolom az R-13M-re vonatkozik.
Talán a legfontosabb kérdés - Mikor érkeztek ezek a rakéták Magyarországra ?
A publikus források szerint 1974 Január 3-án állt rendszerbe a szovjeteknél.
Ez alapján nekem vannak kétségeim, hogy rögtön megkaptuk e mi is a bis-ekkel együtt,
de nem lehetetlen.

A leginkább érthetetlen dolog számomra:
Ha már ilyen nagy számban rendelkezésre állt ez a fegyver, miért jártak keszibe a kecskeméti MF-ek R-3Sz-el, miközben a határ túloldalán háború dúlt és mindennaposak voltak a légtérsértések - Barcs ! - éles riasztások a készültségi gépeknek.
A szerbeknél MiG-29, MiG-21bis - R-60-al, R-13M-el !
A lövészetek és helyi háborúk tapasztalata alapján nem is lehet egy napon emlteni a két fegyvert, annyival hatékonyabb az R-13M az R-3Sz-nél.
Nem voltak képesek a mi MiG-21MF-eink az R-13M alkalmazására ?
PETI 359737 2008. szeptember 23. 13:17
Válasz erre
5081

MiG-21UM
5081

Egy korszak véget ér(t)?
Doki400 359736 2008. szeptember 23. 13:15
Válasz erre
Monox 359735 2008. szeptember 23. 12:47
Válasz erre
Érdekes, hogy a 906-os nem szürkül, hanem kékűl a napon... De még mindig jobban bírja mint pl. a 9604-es MF... Vagy a 6115-ös biszre festett zászló zöld színe... Mindenesetre minden repüléshez valaha is köze volt embernek borzasztóan szomorú látványt nyújt az, ami ma Pápán van.
Doki400 359734 2008. szeptember 22. 23:47
Válasz erre
Ha belegondolok hogy a 906-os UM-et én húztam a boxba mikor visszahozták a "PG"-ből ááá... Ahoz képest most hogy néz ki. Sirni volna kedvem...
sainz 359733 2008. szeptember 22. 23:29
Válasz erre
storno.
5.tétel:
H-25MP, H-25ML
sainz 359732 2008. szeptember 22. 23:28
Válasz erre
H-23-al lőttek élesben a MiG-23-asok is, de gondolom nem pufogtattak el két tucatnál többet.
H-25 nincs is a listán.
Pedig 1986-ban a Szuhojok jópárat eleregettek Lengyelországban.
Lehet h nem saját rakétáink voltak azok sem?
sainz 359731 2008. szeptember 22. 23:21
Válasz erre
Bomba és a Szuhojokhoz való cókmók is nagyon kevésnek tűnik.
Persze nem tudjuk miből mennyit adtak el korábban.
De van egy olyan sejtésem, hogy ezek eladásában sem voltunk olyan hatékonyak mint a legtöbb szomszédunk.
Nyugger 359730 2008. szeptember 22. 23:14
Válasz erre
Légiharc rakétával tényleg bátorság lett volna lerohanni az akkori ellenségeinket! Viszont ami meglepően kevésnek tünik az a H-23.
sainz 359729 2008. szeptember 22. 23:01
Válasz erre
3692db R-3R
2553db R-13M

Ezek relatíve modern és drága fegyverek voltak a maguk idejében.
Nem garasoskodtak akik megrendelték anno...

Az R-3R gondolom a MiG-21bis-ekkel együtt érkezett.
Mire készültünk?
Egyedül akartuk lerohanni Nyugat-Európát?
Nem lehet elírás?
Hihetetlen számok a mai viszonyok ismeretében.

Az akkori forgatókönyvek szerint a vadászgépeink negyede élte volna túl az első napot.
Szerintem ez is optimista becslés.
Hová akkor ennyi rakéta?
Ki sem számolom hány bevetés alatt tudták volna a 21bis-ek "elhordani"...
Etel 359728 2008. szeptember 22. 21:10
Válasz erre
Sziasztok!

Ha valakit érdekelnek repülőgépfedélzeti rakéták, tessék venni!
hir.hmflu.gov.hu/_layouts/ertekesites/PALYAZATI_KIIRAS_33JEGYZEK.pdf
Etel 359727 2008. szeptember 17. 22:24
Válasz erre
20080821_img-8606br2
20080821_img-8606br2
20080824_img-8569brr
20080824_img-8569brr

Sziasztok!
Miggyuri 359726 2008. szeptember 17. 13:43
Válasz erre
Igazság? Az nincs. Vagy odaát van. :(
De amíg sőt aMiG élek remélek.
Miggyuri
Monox 359725 2008. szeptember 17. 12:46
Válasz erre
8 év az elemek teljes skálájának kitéve nem múlik el nyomtalanul. Mégis a 93-as ipari javításokkor használt festék bírja a a legjobban. A 20 évesnél idősebb festéknek (és sajnos alapvetően minden gépnek) már teljesen mindegy hogy is néz ki... De a 9604-es nagyon ledöbbentett. Van fotóm a javítás előtti csapatszínről. Pont így nézett ki.
SIG 359724 2008. szeptember 17. 10:34
Válasz erre
Az a brutál, hogy nekem van 3 tekercs filmem 2000-ből, amikor még a kifutón álltak és iszonyú, hogy mennyit romlott a külsejük ennyi idő alatt :( Főleg az UM-nek :(
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.