/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
mig23papa 368650 2008. március 22. 12:42
Válasz erre
B_MIG_21PF_1602_001
B_MIG_21PF_1602_001
Kurilla Tibor 1981
Kurilla Tibor 1981

Monox

a kérdés valóban érdekes, már beszéltünk erről itt, de nézzük meg a harmadik gépet is,
14 oldalszám nem létezett, és az ötödik gépet is, 602 oldalszám sem létezett, 1602 oldalszám volt
most már tényleg meg kéne kérdeznem Tibortól hogy valójában mit is tud ezekről a dolgokról?
Rumcájsz 368649 2008. március 22. 12:33
Válasz erre
Ha a 24 ismert gépszámból levonjuk az ismert külföldre került gépek, a szintén ismert lezuhantakat, a terepszinüre festetteket, és a Taszáron 1989-es számmal kiállitott "505"-ös ,és a két Szolnokra került gép számait,és feltételezzük, hogy a "14"-es a "1514" gépszám, a "602" pedig a "1602" gépszám átfestéséből származik, marad az "508" és a "1601" mint két lehetséges gép. Az okoskodásomat viszont kissé gyengiti, hogy mindkét átfestett gépszám az utolsó PG-javitáson terepszint kapott, itt meg ezüstben viritanak, persze nemcsak a gépszámot, hanemaz egész gépet is át lehetett festeni, de akkor még mindig megmaradt a MIÉRT? Ráadásul még az is előfordulhatott, hogy valamelyik külföldi vevő nem eredeti, hanem módositott számmal kérte a leszállitást, és akkor is borul az egész számitgatásom'
migi 368648 2008. március 22. 11:21
Válasz erre
KE_JG_057_MiG_21_10
KE_JG_057_MiG_21_10

Szia Monox
Már én is kerestem ezt a témát ,bár én az után érdeklődtem hogy lett kék 10 -es a gépünk .
üdv: migi
Monox 368647 2008. március 22. 11:08
Válasz erre
012e
012e

Egy érdekes kérdést szeretnék feltenni. Tudja-e valalaki, hogy ezen a képen látható összes 9db MiG-21PF-ből a két legközelebb állónak mi volt az eredeti oldalszáma? A képet vélhetően Kurilla Tibor készítette.
Tibcsi 368646 2008. március 19. 05:33
Válasz erre
Én is valami ilyesmire gondoltam. De az is eszembe jutott, hogy azt is jelentheti, hogy a 100. a SZU-ból átvett 21-es... bár a rep.óra valószínűbb. :-))

Kösz!
Mekett 368643 2008. március 18. 23:16
Válasz erre
Még annyit erre a "megjegyzésre". Moderátorként tudom, hogy nem csak a te igényeidnek kell megfelelnem, hanem többezer emberének. Ellenben én sem firkálom össze a készülő könyvedet.

Most már tényleg baráti jóéjszakával:
Mekett
Mekett 368642 2008. március 18. 23:14
Válasz erre
Most azért mégis foglalkozok vele egy kicsit:
Az elmúlt hetekben elég sokan jelezték hogy ketten nem férnek a bőrükbe, és vagy ennek vetek véget, vagy ők hagyják abba a fórum olvasását.
Miután én is kértelek titeket többször, előbb szép szóval, aztán már erélyesebben is, szerintem semmi további magyarázatra nem szorul a moderálás.

Az hogy még nekem is szegezted ezt a kérdést, főleg ilyen formában, hát...
Én sem itt a fórumon válaszolnék neked, ha péntek óta csak egyszer is elfogadta volna a postaládád a leveleimet.

Ezúton is köszönöm mindenkinek, hogy felnőtt módra, éretten viselkedik. Akinek nem inge, ne vegye magára.

Üdv
Mekett
Rumcájsz 368641 2008. március 18. 23:03
Válasz erre
Nemcsak 21MF gépeken volt ilyen rep-órás csillag, én pl. a PG-ben 21PF-en láttam ilyent először, igy jött be a gép, majd javitás után újrafestve a rep-órás csillag nélkül ment el.Pontos magyarázatot a jelzés jelentéséről még soha senkitől nem tudtam kicsikarni, vagy nem is tudták, vagy csak nem mondták meg.
mig23papa 368640 2008. március 18. 22:07
Válasz erre
Tibcsi

A 100 - 200 stb.teljesített rep.óra szerintem minden esetben a jó műszaki állapotnak ill. a rep.műszakiaknak köszönhető.
sainz 368638 2008. március 18. 21:53
Válasz erre
Moderator!

Ezt a hozzaszolasomat most miert torolted ?
Honlapszerkesztokent ez a hozzaallasod a Copyright-hoz ?
Tibcsi 368637 2008. március 18. 21:43
Válasz erre
Aham... jobban megnézve a képet, a 9307-esen jobban látszik. :-))
sainz 368636 2008. március 18. 21:39
Válasz erre
Tibcsi!

Nem!
Nem a Szojuz-77 jelvenye!

Ez egy tueles negativ, szandekosan gagyira szkennelve.
Kerd meg mig23papa-t, ha mar feltette a kepet, csinaljon egy szkent 9600dpi-vel es vagja ki rola a jelet, tokeletes lesz, akar matricat is lehet meretezni rola.
Ugyanigy megirhatna ide a kep szerzojet is...
Tibcsi 368635 2008. március 18. 21:30
Válasz erre
Sainz,

Akkor, ha jól értem, az a felfestés a 9308-as állásszög adója felett, a Szojuz-77 gyakorlat jelvénye lenne? Van arról valami közelebbi fotó, amin jobban látszik?

Tibcsi
Tibcsi 368628 2008. március 18. 16:41
Válasz erre
Oké, de nekem a pontatlan, hiteltelen, inkorrekt, megtámadható és kétségbevonható infó is megfelelne, ha csak olyan van. :-))

Akár a mélcímemre is. Kösz. :)
mig23papa 368627 2008. március 18. 16:30
Válasz erre
amint pontos hiteles korrekt megtámadhatatlan kétségbevonhatatlan információval rendelkezem tájékoztatni foglak, addig meg sem szólalok
Tibcsi 368626 2008. március 18. 15:20
Válasz erre
Laci,

A 9308-as állásszögadója felett az milyen jelvény?
mig23papa 368625 2008. március 18. 14:25
Válasz erre
21mf-9308 cs natur
21mf-9308 cs natur

sainz

ehhez hasonló képekre gondoltál?

nálad hány darab a rengeteg kép, mert a múltkor meg azt írtad, hogy sajnos nincs tele a padlásod képekkel, és ha már van, miért olyan bonyi ide is berakni azokat, amiket a Levi honlapjára rakosgatsz

könyved milyen terjedelmű lesz, mennyi képpel illusztrálva?
a képek és történetek mellett ott lesz a forrás eredete is?

a beszkennelt kölcsönkapott papírképeket mikor szándékozol visszaadni a gazdájuknak?
nehogy el-, és összekeveredjenek a rengeteg képeiddel
cseka76 368624 2008. március 18. 13:21
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan képeket keseresek ,amelyek a Mig-17 PF futóműveit és futóaknáit mutatják közelről! Előre is köszi!

cseka76
sainz 368623 2008. március 17. 20:12
Válasz erre
Rengeteg kepem van rola, ezek kozul is lathato lesz nehany hamarosan Levi honlapjan:

plasticwings.hu
mig23papa 368622 2008. március 17. 14:17
Válasz erre
sainz
ha van róla képed dobd be ide bátran
sainz 368621 2008. március 16. 23:02
Válasz erre
Gondolom volt 200-as is, de azt meg nem lattam foton.
sainz 368620 2008. március 16. 23:01
Válasz erre
A 70-es evekben a papai 21-esek orran volt egy erdekes jelzes - otagu voros csillag, amelynek a jobb felso aga meg volt nyujtva, felette szam: 100 v 300

Tudja valaki a pontos jelenteset?
Hibamentes uzemorak?
Daala 368619 2008. március 16. 14:41
Válasz erre
Az NDK-s a későbbi állapot...
migfun 368618 2008. március 16. 12:47
Válasz erre
Mig-21UMhun17
Mig-21UMhun17
Mig-21UMhun17_2
Mig-21UMhun17_2

Csak a korábbi állapotáról találtam...
sainz 368617 2008. március 15. 21:34
Válasz erre
000193_resize
000193_resize

Van valakinek fotoja a " 17-es " masik oldalarol ?
sainz 368616 2008. március 14. 23:38
Válasz erre
mig23papa 368615 2008. március 12. 13:48
Válasz erre
OV 10A
OV 10A

Heló Gabi

Nem horror fenntartani, amennyiben a kertedbe teszed , kertitörpe helyett.
Izlések és pofonok külömbözőek, ami annyit jelentene most, hogy nekem az
OV-10-es Bronco mindig is tetszett, és valóban nagyszerű világjáró gép lehetne.
A magánkézben lévő Buccaneerről azt is eltudom képzelni, hogy a tulaj nemcsak golfozik a Shell vezetőségével, hanem hogy ő maga a Shell vezetősége.
Szerte a világban rengeteg egykori harci gép van magánkézben, csak a magyar ilyen marha, hogy inkább a lángvágót válassza, ha útba van valakinek.

Oszthatod az észt nyugodtan, azért mert láttam párszor Mig-et még nem lettem Mig-Mágus :-)))
Amúgy jól vagyok, a szkenneléssel 1300 képnél tartok, és még hátra van 600.
SIG 368614 2008. március 11. 21:38
Válasz erre
Talán nem is kicsengetni, hanem ezt fenntartani lehet naon horror. Na nem mintha lenne 30 forintom erre a témára, de ki nem költötte még el fejben az egyik aktuális lottó 5-öst ??? Én azon agyaltam, hogy az OV-10-es Bronco nem egy szép gép, de milyen kis igénytelen és milyen állatul be lehetne vele repkedni Európát ?! Nem nyöszörögne egy-egy füves reptér látványától és sok helyen csak úgy fogadnák, hogy "had jöjjön" :) Csak nézve a két gázturbináját - mert ugye nem csillagmotoros -azért az egyik párnámba bele kéne varratni egy adag pénzt, hogy legyen rá egy kis tartalék... Egyebek mellett van ugye egy Buccaneer magánkézben Európában és annak a farkán is égtelenkedik egy nagy-nagy Shell matrica :) Talán nem baj, ha a tulaj a Shell vezetőségével golfozik együtt, mivel ha jól tudom olajkutatásokkal foglalkozik...

De éppen Neked osztom az észt, Mig-Mágus ??? :) Jól vagy különben ???

Üdv...
mig23papa 368613 2008. március 11. 19:34
Válasz erre
még jó hogy lehet kapni 30 millió "nem is olyan sok" érte, bár a pápai gépeket 20 millióra tartják, igaz azok már nem repülőképesek
migfun 368612 2008. március 11. 18:40
Válasz erre
Monox 368611 2008. március 10. 13:31
Válasz erre
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
11
11
12
12
15
15
14
14
16
16

A képek 2000.02.24.-én a csepeli Kossuth Lajos Szakközépiskola udvarán készültek.
sainz 368610 2008. március 7. 08:51
Válasz erre
Monox 368609 2008. március 7. 07:57
Válasz erre
Sainz! Ha írsz egy elérhetőséget, meg fogom nézni.
Ákos 368608 2008. március 6. 22:25
Válasz erre
sainz 368607 2008. március 6. 22:24
Válasz erre
Monox!

Levi honlapjan hamarosan lathato lesz nehany foto a gyujtemenyembol.
MiG-21, nem szabvanyos festesek, kulonleges egyedi jelzesek stb...mind a csillagos korszakbol, 1990 elottrol, eddig publikalatlan fotok.
migi 368606 2008. március 6. 18:41
Válasz erre
Szia Monox
Ha érdekel ez a témakőr keress imailben , migi3@freemail.hu
Monox 368605 2008. március 6. 08:47
Válasz erre
Köszönöm az infót! :)

A MiG-21 magyarországi történetének megismerésével és az anyagok összegyűjtésével több mint 10 éve foglakozok, de mindig jön valami újdonság, amiről eddig nem tudtam. Pont ezért szép :) Az U típusról eddig megszerzett fotókon csak a már említett két gép volt tereptarka, de mindig jöhet új infó és bővülhet a kör, amint most is. A képen egyébként a 1817-es és a 1420-as látható.
Bár a képek tényleg nem túl jó minőségűek, de az azért tisztán kivehető, hogy a gép alja egyszínű kék és nem terepszínű. Továbbra is érdekelne ez a téma, főleg, ha esetleg fotó is van róla.
sainz 368604 2008. március 6. 00:31
Válasz erre
1420-022_resize
1420-022_resize
1420-022-cut_resize
1420-022-cut_resize

Monox!

" U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz."

1984-es foto Taszarrol.
Sajna eleg gyatra negativ - a papirkep meg vacakabb - de szerintem ez is egy terepszinu U.
Az oldalszamot majd ti pontositjtok, en a foto alapjan nemtom biztosan: 1847 v 1817 ?
mig23papa 368603 2008. március 5. 21:14
Válasz erre
migi

voltál katona? ami kerek cipelik, ami szögletes , azt meg gurítják :-)
sainz 368602 2008. március 5. 19:53
Válasz erre
www.reneharten.net/unterseiten/armeezeit.htm

Erdekes fotokontener, ha jol ertelmezem, az AFA-39 van benne:
migi 368601 2008. március 5. 19:25
Válasz erre
Szia Monox
Köszi a válszt a kérdésemre, de azt nem értem hogy mért kell lefesteni a szétvágáshoz a felségjelet, mért nem lehet úgy szétvágni hogy felvan rá festve a felségjel.
mig23papa 368600 2008. március 5. 00:04
Válasz erre
B_MIG_21_CEM_409_001
B_MIG_21_CEM_409_001
B_MIG_21_CEM_3955_001
B_MIG_21_CEM_3955_00...
B_MIG_21_CEM_4112_001
B_MIG_21_CEM_4112_00...
B_MIG_21_CEM_4603_001
B_MIG_21_CEM_4603_00...
B_MIG_21_CEM_4607_001
B_MIG_21_CEM_4607_00...
B_MIG_21_CEM_4608_001
B_MIG_21_CEM_4608_00...
B_MIG_21_CEM_4608_002
B_MIG_21_CEM_4608_00...
B_MIG_21_CEM_XX03_001
B_MIG_21_CEM_XX03_00...
B_MIG_21_CEM_9310_001
B_MIG_21_CEM_9310_00...
B_MIG_21_CEM_8113_001
B_MIG_21_CEM_8113_00...
B_MIG_21_CEM_8108_001
B_MIG_21_CEM_8108_00...

Néhány fotó abból a gyászos időszakból
Monox 368599 2008. március 4. 22:44
Válasz erre
Migi!

A KÖRÜ-ben lévő MiG-21-esek üzemidő elfogyás (a PF típus esetében) és pénzhiány miatti hadműveleti tartalékba helyezés és tárolás miatt kerültek oda. A PF-ekről bizton lehetett tudni, hogy repülni már sohasem fognak többé éppen ez aldta a kísérleti alapot az átmeneti felségjel megkreálásához. (409-es gép) Az MF-ek sorsa ekkor még bizonytalan (bár előre látható) volt, de miután már 1990-ben leállították őket, még a csillagot viselték, de az ék alakot csak a reaktiválásuk után került volna fel. Végül mind a 15db MF és a 7db PF valamint 2 db bisz is a lángvágó alatt végezte, úgy, hogy nem volt rajtuk semmilyen felségjelzés csak az utolagosan odamaszatolt barna színfolt. Kivétel volt a 409-es, melyen előbb a függőleges vezérsík bal oldalán az ideiglenes felségjel volt, a bal oldalán és a bal szárny alsó felületén pedig az ék alak. Mikor a gépet szétdarabolták, az ék alak még a gépen volt, de az ideiglenes felségjelet is már egy barnás-szürkés szín takarta...

Búza!

A 1319-es megmaradt nekünk, 2006-ban a szolnoki múzeumba került. Viszont én sosem hallottam még az alsó terepszínű kamóról. A U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz.
sainz 368598 2008. március 4. 21:47
Válasz erre
búza 368597 2008. március 4. 21:36
Válasz erre
Az alapötlet a régi, II. VH. előtti ék volt a belépőéltől a kilépőig. Az jó lett volna, mert igazodott volna a gép méreteihez. ( nagyobb húrhossz, nagyobb ék). A MIG-21 esetében ez a csűrő utolsó himbájának takarólemezén ment volna keresztül. Nem volt ember, aki megfestette volna. Utána egy - a gép méreteihez illő - ék következett, ezt is elvetették. A mai jugó csíkhoz hasonló magyar szín eleve nem jöhetett számításba. Maradt, ami most van, már csak takarékosságból is. Egyébként a terepszínű festés is ezen az alapon dőlt el. Volt egy festési minta, ami több színű volt, csak a színek elhelyezkedése változott volna. Pl. ami az egyiken földbarna az a másikon zöld és a harmadikon homokszínű. Ez is a takarékosságon bukott meg. Az ezredeknél volt kísérleti festés, pl.1418, de volt olyan is, aminek az alja is terepszínű volt. A számra sajna már nem emlékszem, most Indiában van a gép. (1319???)
migi 368596 2008. március 4. 19:16
Válasz erre
Urak
Megkérdezném a Kecskeméti Körüben álló gépekről mért kellettt eltávolitani a felségjelzéseket, útban volt a lángvágónak vagy azért mert ki voltak vonva már a rendszerből ?
Miggyuri 368595 2008. március 4. 18:31
Válasz erre
Érdekelnének a további, hasonlóan hamvában holt felségjel-változatok is.
Miggyuri
mig23papa 368594 2008. március 4. 13:51
Válasz erre
Hind

a szomorú tapasztalat az , hogy az illetékesek, sohasem a szakmailag hozzáértő, lelkes odaadó emberekből kerülnek ki, hanem a hozzá nemértő, semmivel sem törődő, íróasztalukat féltő pancserok közül, akik sok esetben rokoni, sör melletti baráti kapcsolatok révén lehetnek ott ahol éppen vannak, ráadásul, egy esetleges szakmai katasztrófát okozó bal- lépésűk után sohasem buknak lefelé, hanem csak is felfelé, ami által még nagyobb veszteségeket okozó döntéseket hozhatnak, mindenféle hozzáértés nélkül, és még jól meg is fizetik (fizetjük) őket ezért :-(
Hind 368593 2008. március 4. 08:32
Válasz erre
Azért tünik légypiszoknak,mert az illetékesek nem tanultak matekot!Ugyanis a felségjelzéseknek ,és annak méretének is van passzusa.A méret kiszámításánál figyelembe kell venni a repülőeszköz felületét is!Hát ez nekik többismeretes egyenletnek tűnhetett.
Ismét jómunkásemberek!!
Nem a festő-emberre gondoltam.
Monox 368592 2008. március 4. 08:13
Válasz erre
Mig-23papa!

Igazad van, akkoriban ez már megtörtént :) De akkor is ez volt az első állami ünnep utána! :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.