/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
makettes 369030 2008. június 26. 12:19
Válasz erre
Szia SAAB!
Most váltottam pár szót a Sziklafőnix-ből a sráccal,azt mondta,hogy nem KP
szerszám és negatív paneles a 21-es.
Üdv. makettes
Tibcsi 369029 2008. június 26. 12:16
Válasz erre
Illetve egy-egy szárnypilont, de a valóságban megvan mind a négy. :))
Tibcsi 369028 2008. június 26. 12:15
Válasz erre
SAAB,

A Fujimikkel az a baj, hogy igazából nem is bis-ek és nem is MF-ek. Gyakorlatilag egy MF törzshöz adnak egy bis gerincet. És ugyanazt csomagolják az MF és a bis dobozba is. Az már csak apróság, hogy két-két szárnypilont jeleznek a rajzon, de a valóságban, az öntőkereteken szerencsére megvan mind a négy. :)
SAAB 369027 2008. június 26. 11:18
Válasz erre
http://www.sziklafonix.hu/termekek.php?gyarto=mastercraft&oldal=1

Itt van még pár 21MF de ezek minőségét nem ismerem.

Valaki tud esetleg ezekről valamit. (kopro, Mastercraft,Zvezda stb)
SAAB 369026 2008. június 26. 11:02
Válasz erre
Hali !

Ha könnyen és gyorsan akarsz terepszinű Mig 21-et. Akkor szerintem a Fujimi MF vagy Bisz a jó választás. Ha F-13-at szeretnél akkor pedig a revell. Hangsulyozom szerintem, mert most jó pár orosz cég is adott ki 21-et de ezeket még nem ismerem.
Az academy 21 mindenképp felejtös. Ha kell van kp Mig 21 mf-em is.

Üdv: Saab
Zebi 369025 2008. június 26. 10:23
Válasz erre
Az Academy F-ből soha nem lesz MF, egyszerűbb nulláról újat faragni.
Inkább vedd meg helyette a KP makettet.
Monox 369024 2008. június 26. 09:58
Válasz erre
Hawk!

Ha F-13-as van a dobozban, abból nagyon nehéz lesz MF-et építened! A törzs, az orr-rész kivételébel megfelelő, az előbbit drasztikusan meg kell növelned az orrkúppal együtt. A szárnyakon a fékszárnyak szorulnak átalakításta + 1 felfüggesztést még tá kell tenned az eredetitől kívűlre. A törzsön meg kell változtatnod a "futókerék dudort" nagyobbra, a gerinc helyett egy másikat kell csinálnod egy komlett kabinnal együtt.A függőleges vezérsík semmire sem alkalmas, a vízszintes vezérsíkok viszont pont jók. A főfutók kerekeit nagyobbra kell cserélned. Nagyjából ennyi :) F-13-asból terepszínű magyar gép nem létezett, voltak viszont eltérő jelzések, pl. a két piros csík 68-as invázió idejéből. MF-ből többféle terepszín létezett a 80-as években, a PG-sen kívűl. A számozás és a csillagozás azonos volt mindkét gépen.
Ákos 369023 2008. június 26. 07:59
Válasz erre
Ha az Academy makettet MF-re alakítod, akkor talán a szárnyak maradhatnak, de azt is módosítani kell. A többi alkatrészt kidobhatod. Amit tehetsz: lefested fémszínűre, magyar csillagokkal. De ha sci-fi makettet akarsz építeni, nem tartalak vissza :)
Daala 369022 2008. június 26. 07:49
Válasz erre
borító
borít
20-21
20-21
46-47
46-47
86-87
86-87

Most érkezett a 4+ új keményfedelese a Hannantstől!
Sajnos a hülye postás begyömöszölte a levélszekrénybe, így hiába volt bélelt borítékban, mégis meggyűrte kicsit a széleit:((
Amúgy király a könyv, csak a 72-es rajzokat hiányolom belőle...
Hawk 369021 2008. június 26. 00:50
Válasz erre
Most néztem meg hogy az f-13 as verziót áttudom alakítani MF-re szóval arról is jók lennének képek
Hawk 369020 2008. június 26. 00:26
Válasz erre
Sziasztok!
Megrendeltem az Academy Mig-21 ét 1/72 ben a dobozra Fishbed van írva de állítólag az F-13 as széria van benne, ha a kettő ugyan az akkor elnézést nem vagyok nagyon járatos benne. Szóval ebből a kitből szeretnék kihozni egy magyar vonatkozású ,,végterméket" és ehhez kellenek képek a típusról és jó lenne a terepmintás változatról mivel egy olyat szeretnék elkészíteni ha ebben a típusban nem volt terepmintás festésű akkor egy olyan gépről amin terepminta van és nagyon hasonlít az f-13 asra, maximum majd átalakítom valamennyire a kitet.
Előre is köszönöm!
Monox 369019 2008. június 22. 22:47
Válasz erre
Lévén, a széllel szemben nem lehet pisilni, ezért valószínűeg megírnám és arra gondolnék, hogy milyen jókat röhög ez az ember rajtam.
mig23papa 369018 2008. június 22. 16:39
Válasz erre
Na látos ez a lényeg, ha megírnám a Pápán tárolt gépek jelenlegi gazdájának a címét, nevét akkor írnál neki, hogy ugyan már ne a kohóba küldje azokat a gépeket?
Monox 369017 2008. június 22. 15:49
Válasz erre
Így vagyok ezzel én is. Csak az a baj, hogy mire odaértem már csak a tenyérnyi lemezdarabokból lehett kitalálni, hogy milyen típusú géppel állok szemben. Ha pedig még a konkrét gépet is be sikerült azonosítani, akkor meg egyszerre sírtam és nevettem. Az a baj, hogy oda már minden úgy érkezik, hogy onnan már biztosan csak a kohóba mehessen.
mig23papa 369016 2008. június 22. 09:09
Válasz erre
Monox
te szerencsés ember vagy, mert legaláb b a MÉH telepen találkozhattál ezekkel

ha én találnék ilyent a MÉH telepen, csak addig lenne ott amíg odaérnék :-)
Monox 369015 2008. június 21. 18:33
Válasz erre
Ez pontosan így van. Sajnos én sem hallottam még olyat, hogy sikerült volna Magyarországon feltámasztani egy, valaha a Légierőnkbe tartozó gépet, MÉH telepet annál többet láttam... Ma már túl vagyok a hovatartozáson, lényeg, hogy a siker szélén van a dolog.
A-3 369014 2008. június 21. 13:31
Válasz erre
T.Monox! Ha egy rendezvény háttérképeit magyar felségjelű MIG-el tudják elképzelni és csakis a ezért fizetnek ne rajtam múljon, hogy nincs elég p-f-z festékünk. Sajnos jelenleg hazánkban a repülőgépeket, akár öreg akár fiatal, csakis alamínium- vas szinten tudják kezelni!
Monox 369013 2008. június 21. 10:41
Válasz erre
Örülök, hogy ilyen szinten sikerült helyreállítani a gépet. Nem tudom, hogy a földi indíthatóság kizárólag a beindításra korlátozódik, v. esetleg egyszer még repülni is fog a gép? Őszintén remélem, hogy fogok még látni MiG-21-est életemben repülni és most, hogy olvastam hozzászólásod bízok ebben, talán nem hiába!

Viszont nem értem, hogy az "egyszerű átmázolásra" miféle szükségszerűség vitt? Ha a festés lehetősége adva volt, akkor már csak a festőn múlik mit hoz ki belőle?
Távol áll tőlem, hogy fikázzam a gépet és a rajta végzett munkát, de a történelmi hűséghez, vagyis az eredetiséghez szoktam ragaszkodni. Ezért írtam azt amit.
További munkátokhoz, nagyon sok sikert kívánok!

Üdv: Monox
A-3 369012 2008. június 20. 22:59
Válasz erre
Tisztelt Monox! Szeretnélek tájékoztatni arról, hogy a a gép "egyszerű átmázolása" nem öncélú tevékenység eredménye hanem a szükségszerűség vitt rá bennünket. Amint létod még nincs befejezve. Az állagmegóváshoz pénz kell és ha azt a gép is megkeresheti önmagának, hát tegye. Amúgy a gép rendszerei komplettek, célunk a földi indíthatóság elérése.
mig23papa 369011 2008. június 18. 20:09
Válasz erre
Zebi

azokat a kis vackokat a tűzoltókocsival hozták ki oda
mig23papa 369010 2008. június 18. 20:08
Válasz erre
59-20k
59-20k
59-18k
59-18k

Tibcsi

mindegy miért kellett hajtóművet indítani, a tűzoltókocsinaknak ott kellett lenni, és persze a srácoknak is a palackokkal
mig23papa 369009 2008. június 18. 20:00
Válasz erre
migi

teljesen jól gondolod
minden gép indítás előtt ki kellett hívnunk a tűzoltókat (logikusabb volt, mintha akkor hívtuk volna mikor már égett a gép)
éjszakai repülésen is volt kiállása a tűzoltókocsinak
a kesziben alapból volt tűzoltókocsi, mint ahogy apa, levegős, oxigén, és üza kocsi is, ja és nitrogénes is a rakéták miatt
Tibcsi 369008 2008. június 18. 18:39
Válasz erre
Szerintem csak a hajtóműjavítás utáni próbánál, beszabályozásnál ("hajtóművezésnél").
migi 369007 2008. június 18. 18:18
Válasz erre
Szia Laci
Ha jól értelmezem amit irtál miden eggyes gép inditásánál éjjel nappal kivonul a tüzoltó autó a géphez ? , a készültségi gépeknél is ?
üdv: migi
mig23papa 369005 2008. június 18. 11:54
Válasz erre
Zebi

A tűzoltóautó is ott van, csak a kép "másik " oldalán. Gondolhatod , hogy nem gyalog cipelték ki a palackokat.
Amúgy a sikeres tűzoltás ténye a tűz eloltása után vállhat bizonyossá :-))
Zebi 369004 2008. június 18. 09:24
Válasz erre
Szerintetek lett volna esélyük eloltani azokkal a kis vackokkal a tüzet, ha egyszer tényleg kigyulladt volna? :-)
mig23papa 369003 2008. június 18. 09:12
Válasz erre
migi

persze, hajtóműpróbánál ott kellett lenni a tűzoltóknak, meg mindíg amikor hajtóműindítás volt
migi 369002 2008. június 17. 18:53
Válasz erre
MiG-21
MiG-21

Ez megszokott dolog hogy ott vannak a tűzoltók ?
zoli1989 369001 2008. június 17. 11:44
Válasz erre
Aha étem, köszi.
Tavaly lehetett a múzeumot is látogatni.
Tibcsi 369000 2008. június 17. 07:53
Válasz erre
Szia,

Így már sokkal jobban néz ki a 21-es. :-))
Makettezõ 368999 2008. június 17. 00:27
Válasz erre
DSC00209 Mig 21 MF

új színben a 21-es!
DSC00209 Mig 21 MF
DSC00210Su 22 m3

mellette egy szuhoj su 22-es bombázó.
DSC00210Su 22 m3
DSC00197 Mig 21 MF 

Sablon orosz terepszínt kapott.
DSC00197 Mig 21 MF
DSC00192 mig 21 MF

oldalról nézve...
DSC00192 mig 21 MF
DSC00190 Mig 21 MF

folyóparti dioráma..
DSC00190 Mig 21 MF
DSC00189 Mig 21 MF

 előtérben a Su 22m3-as...
DSC00189 Mig 21 MF
DSC00222 Mig 21 és Mig 23 MLD

két volt veszélyes vadász...
DSC00222 Mig 21 és...
DSC00228 migek 

 A 21 - 23 géppár..
DSC00228 migek
DSC00203 Su 22m3

 egy kép erről a tipusról is..
DSC00203 Su 22m3
DSC00202 mig 21 MF

 Mig 21 sztárfotó..
DSC00202 mig 21 MF
DSC00201 Mig 23MLD

 Szovjet agresszor az Afgán háborúkból...
DSC00201 Mig 23MLD

Sziasztok!

Átfestettem a mig 21-esemet és két társával együtt bemutatom nektek őket!Hogy tetszik?

Üdv: Viktor
Nyugger 368998 2008. június 16. 22:40
Válasz erre
UTair Mi-26T RA-06019
UTair Mi-26T RA-...

Zoli1989!

Sajna a tavalyi rendezvényhez képest átforgatták az indító és a statik zónát, így a múzeum a legtávolabbi pont lett. A repülőtéren keresztül nem lehetett megközelíteni a múzeumot, napközben nem volt nyítva -én így láttam. Késő du. viszont volt némi mozgás feltételezésem szerint a VIP vendégeknek mutatták meg.
A gyüjteményből sok gépet vittek a statikra. Mi-26T a parkolóból fotózható volt, telével.
zoli1989 368997 2008. június 16. 22:15
Válasz erre
Szia Nyugger!

A múzeumba be lehetett menni? A Mi-26-ost láttad ?
Hirtelen ennyi :)
Gabi 368996 2008. június 16. 22:13
Válasz erre
Szia!
Köln mellett egy Nörvenich nevű városkában.
Gabi
Nyugger 368995 2008. június 16. 21:50
Válasz erre
Persze ez a hamarosan is eléggé szerencsétlen ... bocs
Nyugger 368994 2008. június 16. 21:45
Válasz erre
MiG-21R
MiG-21R

Sziasztok !

Pöstyénben jártam szombaton,a MiG-21R mellett állva elmerengtem azon, hogy ha igaz a hír /persze ez még titok.../ akkor hammarosan lehetne nálunk is egy ilyen madár gépcserés megoldással.
Feltéve ha nem jut a spanyol Phantom sorsára némi szerencsétlenkedés során kedves állami illetékesek !
mig23papa 368993 2008. június 16. 09:29
Válasz erre
Gabi

Hol található most ez a gép?
Makettezõ 368992 2008. június 15. 22:07
Válasz erre
Szia migi!

A színeket egy külföldi makettoldal adta, de utólag nekem sem tetszett egy ukrán 21 bisz makett volt körbefotózva.A gépet már átfestettem sablon orosz zöld és sárgás mintájúra. Majd teszek fel róla képeket, ha érdekel.Köszi az észrevételezést.

Üdv: Viktor
migi 368991 2008. június 15. 17:41
Válasz erre
Igazad van nem széplátvány de legalább meguszta a láng vágót
Monox 368990 2008. június 15. 16:46
Válasz erre
Szomorú szívvel nézem mindig, ahogyan múlik a világ dicsősége...
Gabi 368989 2008. június 15. 16:04
Válasz erre
Mig
Mig

Sziasztok!
Egy gép utóélete.
Gabi
migi 368988 2008. június 15. 15:53
Válasz erre
Szia
Nem rossz , de a szineket honnan vetted ? gondolók a rakéta szinére és nekem a kerék szine is gyanus . A kék 28 és a csillagok azok gyári hozzávaló matrica volt? Ezt ne vedd kötözködésnek de vannak szabványok és szinkódok amiket illik betartani mert hitelét veszti a kész gép.De igy tovább ...ha kell valami segitség , megtalálsz .
üdv: migi
Makettezõ 368987 2008. június 4. 18:06
Válasz erre
Mig 21

betonos dioráma
Mig 21
Mig 21

közelről
Mig 21
Mig 21

oldalról...
Mig 21
Mig 21

felülről is...
Mig 21

Sziasztok!

Felteszek pár képet egyetlen 21-esemről amire nagyon büszke vagyok. Egyébként a kit Kopro gyártmány és 72-es. Szerintetek milyen lett?

Üdv:Viktor
migi 368986 2008. május 31. 17:42
Válasz erre
LHKE940621JG_034_MiG_21
LHKE940621JG_034_MiG...

Sziasztok
Megtudná valaki mondani 21 F-13 nál a beömlőnél az első törzsgyűrű milyen széles volt ?
Rumcájsz_52 368985 2008. május 30. 22:42
Válasz erre
Az időbeli korlátozás nemcsak a fogyasztás miatt, hanem az eszméletlen mértékű hőterhelés miatt IS volt érvényben, ami drasztikusan befolyásolta a hajtómű egyébként
sem hiresen hosszú élettartamát.Normál üzemmódokról egyenlőre nem tudok adatokat.
Az átesési sebesség erősen függ a pillanatnyi súlytól, tehát pl. a maradék tüzelőanyagtól, függesztményektől, a rep magasságtól /ill.pontosabban a levegő sűrűségétől, ami hőmérsékletfüggő is/, akkoriban Dózsa Gyuri, a PG berepülőpilótája szerint az átesés sebességcsökkentésnél kb 220-240 km/ó körül volt, de szerinte ez nem volt veszélyes ha a pilcsi tudatában volt a helyzetnek,egy kis gázadással, sebességgyüjtéssel stabilizálni tudta a gépet. Ehhez persze magasság kellett, ha ez nem volt, vagy/és váratlanul jelentkezett a probléma, vagyis pl. a pilcsit lekötötte
valami feladatvégrehajtás vagy műszaki probléma, akkor jött a baj.A leszállósebesség
/lebegtetés/ F/PF-nél és U-nál 310 km/ó, MF,bisz,UM-nél az SzPSz-rendszer /fékszárny
határréteg-lefúvatás/ használatakor 260-270 volt.
borisz 368984 2008. május 30. 22:23
Válasz erre
Vészteljesítmény.
Ronnie 3 hozzászólással ezelőtt írta.
zoli1989 368983 2008. május 30. 22:17
Válasz erre
Ez a CsR pontosan milyen üzemmód? Ilyenkor mekkora teljesítmény ad le a gép ?
(lehet túl laikusnak tűnök, de nem értek hozzá viszont érdekel a téma)
RonnieFrown 368982 2008. május 30. 21:45
Válasz erre
Akkor a CsR uzemmodban 3 perc alatt 1260 litert elgetett ha 7 liter/sec fogyasztassal szamolok. Ez kozel a fele az osszes belso tuzeloanyagnak. A 3 perces korlatozas a fogyasztasnak tudhato be vagy valami mas oka is van a dolognak?

A CSR nelkul, normal uzemmodokon hogyan alakulnak ezek a szamok?

Sebesseg adatokat tudsz mondani? Mint peldaul atesesi sebessegek, besiklasi sebesseg, sikloszam, minden erdekel.
koszi
Rumcájsz_52 368981 2008. május 30. 21:18
Válasz erre
A 21bisz feltankolható belső tüzelőanyag-készlete 2850 l, plusz a két szárny alatti póttank 2x490 l, és a törzs alatti "nyolcszázas" 745 l keróval, ez a maximum.
A fogyasztás "CSR" /rendkivüli/ üzemmódban földön álló gépnél 5,2 l/másodperc,földkö-
zelben a max engedélyezett M 1,06 sebességnél 8,8 l/s, a CSR-üzemmód használata max 4000 méter magasságig és max 3 percig volt engedélyezve.
RonnieFrown 368980 2008. május 29. 19:06
Válasz erre
Sziasztok
Erdekelne nehany adat a 21Bisz-rol. Mennyit fogyaszt max fordulatszamon, vagy peldaul maximalis utanegetovel? Es a CSR uzemmodban (ha jol emlekszem ez az elnevezese a veszteljesitmenynek)? Mennyi tuza fer bele?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.