/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Rumcájsz_52 369184 2008. augusztus 19. 18:29
Válasz erre
Lacy, a kezdeti lokátoros 21-es tipusok azonositásához egy kis segitség
- kis svanc, egyrészes kabintető,hátrasikló Fowler-fékszárny,fékernyő a törzs
aljában - PF, "76"-os tipus
- széles svanc,egyrészes kabintető,Fowler-fékszárny,fékernyő a svanc tövében -
PFM /Indiában FL/, "77"
- kis svanc, egyrészes kabintető, SzPSz-es fékszárny, fékernyő a svanc tövében -
PFSz, "94" /kis példányszámú próba-széria teszt-célokra, Szu, Egyiptom/
- széles svanc, kétrészes kabintető, SzPSz-es fékszárny, fékernyő a svanc tövében -
PFM-SzPSz, "94"
Mivel a 77-es PFM-et főleg a Szu, India és az arabok használták/ismerték, a 94-es PFM-SzPSz-t meg főleg a Szu-keletnémet-cseh-lengyel-román légierők, igy Közép-Európában a 94-ről köznapi használatban "lekopott" a tipusjelzés második fele /-SzPSz/, mert itt nem volt mivel összekeverni, hiszen nem üzemeltették a 77-es PFM-et.
Az egyrészes kabintető alatt SzK-katapultülés volt/U tipusokon - 66-67 - módositott
SzK-ülés/, a kétrészes kabintetőhöz KM-1, később KM-1M, USz és UM tipusokon
- 68-69- KM-1U katapultülések tartoztak/.
Lacy 369183 2008. augusztus 19. 17:52
Válasz erre
Szia, Rumcájsz_52!

Nem kötekedésből, csak a beszélgetés kedvéért. Biztos, hogy: „ 21PFSz /és nem PFS/ tipusváltozat, egy kis példányszámban, csapatszolgálati, üzemeltetési próbákra épült változat látható”?

Mert rendben a nyugati okos könyvek, és abból cikkezők azt írják, hogy kis példányszám és tesztelés.

De ennek ellentmond a valóság, mert a hetvenes évektől (miután a korszerűbb típusok kiszorították az éles alakulatoktól) Szovjet iskolák repülőezredeinél tömegével voltak ilyen gépek fotók szerint. Egészen a nyolcvanas évek második feléig repültek nagy mennyiségben.
Hunyo 369182 2008. augusztus 19. 17:20
Válasz erre
Rumcájsz_52 369181 2008. augusztus 19. 17:06
Válasz erre
A képen látható egy 21PFSz /és nem PFS/ tipusváltozat, egy kis példányszámban, csa-
patszolgálati, üzemeltetési próbákra épült változat látható, a lényeges különbség a
PF-hez képest a függ. vezérsik aljába beépitett fékernyőtok, és az újtipusú fékszárny
a hozzá tartozó SzPSz-rendszerrel együtt /ezért nem PFS, hanem PFSz/. Az SzPSz-rendszer miatt viszont új hajtómüvet, R-11F2Sz-300-at kapott, a korábbi hajtómüveken
ugyanis nem voltak csatlakozási pontjai az SzPSz-rendszernek. Csak a Szu és Egyiptom
használta ezt a tipust, az arabok a 73-as háború pánikszerü fegyverszállitása során kaptak néhány darabot, talán nem véletlenül, hiszen igy ki lehetett próbálni az új
rendszert trópusi körülmények között is.
Lacy 369180 2008. augusztus 19. 14:47
Válasz erre
FL ind
FL ind
PFM afg
PFM afg
PFM egyipt
PFM egyipt
PFM iraq
PFM iraq
05
05
06
06

Kis svancú, fékernyős PF: Rengeteg Szovjet kis svancú PF repült fékernyő tokkal a vezérsíkja alatt. Szerintem az egyértelműség kedvéért lehet nevezni késői PF-nek.

Nagy svancú, korai PFM (FL):
Ott van az Indiában gyártott FL változat. Ezt nagy mennyiségben szállították a Szovjet Front Légierőnek is, ahonnan továbbkerült egyéb országokba, lázsd fotók. Erre a típusra mind Egyiptomban, mind Irakban, mind Afganisztánban, mint PFM-re hivatkoztak, pedig régi SK-1-es üléssel gyártották. Az Indiába szállított, eredeti Szovjet gyártású FL gépekre is PFM-ként hivatkoztak korábban.

Azonkívül azonos hajtóművel, és alap típusban azonos lokátorral gyártották, mint a KM-1-es üléssel szállított PFM-emet.

Ráadásul mindezeket párhuzamosan gyártották. Szóval szerintem van korai és késői PFM is, más-más katapult üléssel.

De a lényeg, hogy Chrysstie-nek milyen kabintetős gépe van. :)
sainz 369179 2008. augusztus 19. 14:29
Válasz erre
PF, aminek fent van a fékernyőtokja a vezérsík tövében ?...hmmm.
Kénytelen leszek este elővenni a könyveket, mert nekem ez így kuszkusz.
Hunyo 369178 2008. augusztus 19. 14:12
Válasz erre
Nem ez egy PF. A PFM-nek már kétrészes a kabinteteje, ugy ahogy Monox is írta. Maugy köszönjük a segitséget, én ugy voltam vele, hogy megkérdezünk egy pár embert, mert én is KM-1-es ülésre emlékeztem, de nem akartam a kedvesemet becsapni.
Lacy 369177 2008. augusztus 19. 14:12
Válasz erre
Nem biztos, hogy könnyen megfejthető. Ahány forrás annyi félekeppen írják le ezeket a 1962 és 68 között gyártott alváltozatokat.

Sokáig párhuzamosan gyártották az alábbi típusokat:
Mig-21PF
Mig-21PFL
Mig-21PFS
Mig-21FL
Mig-21PFM

De nagyrészt mind a az R-11F2-300, vagy a R-11F2S-300 hajtóművet, illetve az RP-21, vagy a RP-21M lokátort használta.
sainz 369176 2008. augusztus 19. 13:50
Válasz erre
Untitled-Scanned-93-cut_resize
Untitled-Scanned-93-...

A katapultűlés ugyanabban a gépben:
sainz 369175 2008. augusztus 19. 13:47
Válasz erre
Monox 369174 2008. augusztus 19. 11:27
Válasz erre
Bocsi a kötözködésért, de én úgy tudom, hogy a PFM csakis kétrészes oldalra nyíló kabintetővel készült. Az ülés a standard KM-1-es volt. Egyéb irányt a PFM átmenet volt a PF és az MF között, de inkább az elődre hasonlított mind kívűl, mind belül.
Chrysstie 369173 2008. augusztus 19. 10:41
Válasz erre
RonnieFrown 369172 2008. augusztus 19. 10:22
Válasz erre
En ugy tudom, hogy a PFM-nek volt olyan valtozata ami az SZK-1 ulessel es az ehhez jaro egyreszes kabintetovel keszult. A KM-1-es ules a ketreszes oldalra nyilo kabintetovel levo valtozatokba kerult.
Chrysstie 369171 2008. augusztus 19. 09:43
Válasz erre
Sziasztok, Lenne egy olyan kérdésem hogy a MiG-21 PFM-ben milyen típusú ülés van?
Mert van egy Zvezda 72'es MiG-em de a gyári elég fapados és le szeretném cserélni műgyantára.
Levix 369170 2008. augusztus 17. 11:48
Válasz erre
Nem tudom már mivel kockáztam ki, valami sharware progi a céges gépemre tettem fel, aztán két héttel később már nem is ment, úgyhogy leszedtem.
mig23papa 369169 2008. augusztus 17. 08:45
Válasz erre
valóban a gerinctartályban van a kifogyasztási sorend szelep
mig23papa 369168 2008. augusztus 17. 08:43
Válasz erre
sainz

ha kapok tóled címet elküldöm mind a két varit póstán
sainz 369167 2008. augusztus 16. 20:45
Válasz erre
6305-061_resize
6305-061_resize

bendzsi!

Ezer Köszönet!
És van aki a gépszámra is emlékszik...hihetetlen.
Átböngésztem a bis-fotókat a gyűjteményenben.Erre akadtam a beazonosítatlan oldalszámúak között.
És ott figyel rajta a terepszínű gerinctank!
Szkenneléskor fel sem tűnt, csak lementettem.Rendesen hajnalodhatott már...

Így hogy megírtad a gépszámot, már szinte biztos hogy ez a 6305-ös.
Mégegyszer köszi!

Sajnos a taszári fotón semmi nem utal a gépszámra.
Talán majd vki ott is emlékszik...bár az már túl szép lenne...:))
bendzsi 369166 2008. augusztus 16. 19:57
Válasz erre
Kedves Sainz!
Nem tudom melyik gépről készült a foto, de ilyen variációval Pápán a 6305-ös gép is repült.Ez azért volt mert a feljavított alkatrész már átfestették, a gépet meg nem.
A régi szép időben alkatrész csere-bere nem volt.A gerinctartályban a kifogyasztásért a tartályok túlnyomásáért felelős szelepek is vannak. A 6305-ös esetében a tartály hegesztése mellet repedt meg, ezért volt a csere. Teljesen tarka a gép a PG-sközepes javítás után lett.
sainz 369165 2008. augusztus 15. 21:50
Válasz erre
Fordítva mondhatni gyakori volt, ezért néztem bután mikor először láttam a fotót.
Nem volt tartalékban pár gerinctank a reptéren szükség esetére ?
A gépeken cserélgetve kellett megoldani ha meghibásodott vmelyik ?
sainz 369164 2008. augusztus 15. 21:47
Válasz erre
Nekem csak VHS-en van meg, rongyosra nézve.
mig23papa 369163 2008. augusztus 15. 20:50
Válasz erre
sainz neked melyik vari van meg,

nekem az 58 perces 700 MB-os videóklip, és a 3,21 GB-os MPEG
mig23papa 369162 2008. augusztus 15. 20:34
Válasz erre
mig23papa 369161 2008. augusztus 15. 20:33
Válasz erre
sainz ne fitkoss, már írtam az Edelényi Gabinak, várom a választ, ha nem ír egy darabig felhívom hogy mi van? aztán majd szólok mire jutottam
mig23papa 369160 2008. augusztus 15. 20:29
Válasz erre
milyen progival kockáztál?

kockáztam én is, feltegyem a netre? 1,42 GB 12 kép
sainz 369159 2008. augusztus 15. 16:55
Válasz erre
Más:

Hogyan tudott felkerülni terepszínű gerinctank szürke -21bis-re ?

A kérdés gondolom naivnak hat, de van egy ilyen fotó Taszárról, nagyon furán néz ki.
Nyilván amikor leszedték a tereptarka gépről vmi nem stimmelt vele.
Megjavították(?) aztán pont egy szürkén hiányzott ez az alkatrész?

Mi tud(ott) elromlani egy gerinctankban ?
Mennyire számított ez különleges, ritka darabnak a pótalkatrészek között ?
sainz 369158 2008. augusztus 15. 16:43
Válasz erre
Futok egy-két kört, miként lehetne megszerezni a film vágatlan nyersanyagát - akár csak ezt a részt ami kint készült a betonon.
Józan emberi számítás szerint sokszor ennyi van, mint amit eddig láttunk a filmben.
Daala 369157 2008. augusztus 15. 15:21
Válasz erre
Ez az!
Már csak a bal szárnyat kéne rendesen látni...
A filmben van egy rész amikor elhaladnak a gépsor mögött a kamerával vmilyen járművel. Ha egy kicsit magasabban lett volna a kamera (pl. APA kocsi teteje vagy tűzoltóautó, vagy vontató kocsi), akkor már elég sog gép felülnézetét is ismernénk...:(((
Hátha előkarül egyszer egy pár felülnézeti fotó...a remény hal meg utoljára!
üdv mindenkinek, jók vagyunk!
sainz 369156 2008. augusztus 15. 10:28
Válasz erre
5081-09_resize
5081-09_resize

No akkor gyújthatjuk az örömtüzeket.

Daala! Levixhu!

Gratula!
Én tizen-huszon párszázszor láttam már ezt a filmet, de nekem nem tűnt fel a dolog.

üdv
vakegér...:))
Levixhu 369155 2008. augusztus 15. 10:18
Válasz erre
5081snapshot20070623094825
5081snapshot20070623...
5081snapshot20070623095631
5081snapshot20070623...
5081snapshot20070623100924
5081snapshot20070623...
5081snapshot20070623100935
5081snapshot20070623...
5081snapshot20070623100942
5081snapshot20070623...
5081snapshot20070623100949
5081snapshot20070623...
5081snapshot20070623095643
5081snapshot20070623...
5081snapshot20070623100959
5081snapshot20070623...

Dala!

Az a gép az 5081-es. Kikockáztam az Ég katonáit.

Levi
sainz 369154 2008. augusztus 14. 23:30
Válasz erre
Untitled-Scanned-42_resize
Untitled-Scanned-...

Keresem azt a kecskeméti pilótát, aki 1992-ben a lengyel lövészetre való ki(vagy haza)repülés során fotózott.

Az eredeti negatívok (+a szkennelt verzió) várják hogy hazataláljanak a "Gazdihoz".

sainz10@gmail.com
Monox 369153 2008. augusztus 14. 10:01
Válasz erre
A Mig-21 esetében a csapatnál készült festéseknél nem volt kialakult terepséma. A színek kb. azonosak voltak, a mintázat is pár gépnél hasonló volt, de teljesen azonos az alakulatnál nem született. A hasonlóság is max. a véletlen műve volt.

Tudja-e valaki, hogy melyik -21MF gép volt az utolsó Kecskeméten, amelyik már elő volt készítve a festésre, de aztán mégsem festették át?
Daala 369152 2008. augusztus 13. 22:35
Válasz erre
valamelyik UM...jobb szárnya
valamelyik UM...jobb...

Végre találtam az Ég katonáiban egy kockát ami már előrehaladás valamennyire a felső festésben, bár nem Bisz de talán hasonló lehetett azoké is és csak reménykedem, hogy valamennyire szimmetrikus a két szárny festése...
sainz 369151 2008. augusztus 13. 22:22
Válasz erre
Van akinek ez jön le.
Másoknak ha a kisujjadat nyújtod, a karod is kéne...
sainz 369150 2008. augusztus 13. 22:19
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-096-1
Mikojan-Gurjevics-...

Monox!

Van 63 fénykép a birtokomban ugyanarról az eseményről, amik alapján ez egyértelmű lett számomra.
Ez a fotó is egyike annak a sorozatnak.
Én ajándékoztam belőle párat az említett pilótának.

Horváth Balázs honlapján is megtalálod:horac.freeweb.hu/

De mindezek jelentéktelen plusz infok, Daala a személyek nevére volt kiváncsi, ammeg megfejtődött.
Daala 369149 2008. augusztus 13. 22:16
Válasz erre
ja ez nem akadékoskodás, puszta kíváncsiságból tettem fel a képet és nem újabb fórumháború elindítására!
Már eddig is sok képpel segítettetek minket a témában mig23papa és sainz is!
Daala 369148 2008. augusztus 13. 22:14
Válasz erre
Mondjuk erre a 096-ra én is kíváncsi vagyok, nem látható semmi a gépen, ami egyértelműen utalna rá...biztos sainz képsorozata a megfejtés, már ha több kép is van ugyanerről-ugyanekkor-ugyanazon személyekkel.
sainz 369147 2008. augusztus 13. 22:10
Válasz erre
Mit kéne válaszolnom egy felvilágosító jellegű, információkban gazdag hozzászólásra?
Monox 369146 2008. augusztus 13. 19:22
Válasz erre
Halaci!

Bár a harcászati technikai részletei nem az én asztalom, de annyit biztosan mondhatok, hogy a szovjet technikát visszamenően sosem, v. csak nagyon ritkán korszerűsítették azt is leginkább ipari szintű javításkor (bülletin). Az újítások új típusjellel kerültek ki a csapatokhoz.
Monox 369145 2008. augusztus 13. 19:19
Válasz erre
Sainz!

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az 5822-es maradéka Pápán rozsdásodik...
Monox 369144 2008. augusztus 13. 19:12
Válasz erre
Sainz!

Nekem is volt a kezemben ez a könyv. Honnan vált bizonyossá, hogy ez a 096-os? 3 Hét alatt sem sikerült stílusjegyet felfedeznem a képen a gépről.
mig23papa 369143 2008. augusztus 13. 09:39
Válasz erre
úgy örülök, hogy amikor írok valakinek válaszra sem méltatja a soraimat, de már kezdem megszokni

mig23papa Adatlap 2204 / 2222 tegnapelőtt 12:30 Válasz erre
halaci 369142 2008. augusztus 12. 23:07
Válasz erre
Köszi, ha jól látom, akkor ebben az esetben kb. 3-4 évenként jött ki egy újabb variáns. Ez jellemzőnek tekinthető a többi, hosszabb ideig rendszerben álló típusnál is?
sainz 369141 2008. augusztus 12. 22:10
Válasz erre
halaci

Szerintem ha kicsit utánaböngészel, a MiG-23ML -23MLA -23MLD nagyo jó példa erre.
Viszonylag rövid időn belül szépen felhúzták a képességeket.
halaci 369140 2008. augusztus 12. 21:56
Válasz erre
Egy másik oldalon folyó vita kapcsán lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz: a szovjet repülőtechnikánál mennyire volt jellemző a meglévő eszközök folyamatos korszerűsítése? Gondolok itt olyanra, mint pl. az F-16-nál rendszeresen cserélték az elektronikai rendszert a régebbi sorozatokban is, növelve ezzel a harcértéküket. Jellemző volt-e ez a szovjeteknél is, és ha igen, kb. milyen gyakorisággal? (Tudom, hogy hozzánk nem jutott el minden a gyakorlatban, de információ bizonyára volt róla.)
Nyugger 369139 2008. augusztus 12. 19:46
Válasz erre
Sainz,

Végre valaki aki GPS nélkül is /el/talál valamit. Taszár dél, zóna.
sainz 369138 2008. augusztus 12. 19:24
Válasz erre
000040_resize
000040_resize

A pontos név Elek "Csucsu" László és nem István ahogy először írtam.

Ezen a fotón is ő látható Végvári Zoltánnal, 1985 Asztrahany, Sztrelba-85:
sainz 369137 2008. augusztus 12. 17:01
Válasz erre
Csak egy érdekes furcsaság:
A képen lévő 3 bis közül egyik sem Pápán rozsdásodik.

5721 - Taszári reptéren kiállítva
3745 - Szolnoki tanhangárban
5822 - 1996 Szeptember 18-án Ugodnál lezuhant, Dobai Attila katapultált
sainz 369136 2008. augusztus 12. 16:28
Válasz erre
HadiIstván_SomogyiGyula
HadiIstvá...

Ugyanők, ugyanott, ugyanakkor.
Daala 369135 2008. augusztus 12. 16:22
Válasz erre
Na, úgy látom meg is előztél:))), köszi!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.