/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Levix 370088 2009. március 26. 21:13
Válasz erre
7214
7214
MiG-21, N315RF. Taken at San Diego, CA, March 2002
MiG-21, N315RF....

Két kép az említett gépekről.
Levix 370087 2009. március 26. 21:10
Válasz erre
:) Ja ezt csúnyán benéztem. Amikor az ember a szöveget nézi de a képet nem :(. Ja most, hogy megnéztem a képet most már én is látom, hogy a 905-0s egy UM, sőt a csillagot is a 4418-as alján :).

Ez volt a 905-ösnél.

"This is a MiG-21UM, ex-Hungary. It's a beautiful airplane, albeit fuel critical from start to landing"
Lacy 370086 2009. március 26. 18:17
Válasz erre
Hello, hogy lenne ugyanaz. A 4418-as N315RF gép Mig-21U, az általad felrakott képen szereplő 905 oldalszámú gép pedig Mig-21UM.
RonnieFrown 370085 2009. március 26. 18:14
Válasz erre
A kepen szereplo 905-os gep lajstromjele N317DM es ez egy 21UM volt lengyel, vagy cseh gep par eve aruljak. Elegge lement az ara mikor utoljara lattam 250 ezerert hirdettek.
www.raptoraviation.com/aircraft%20spec%20pages/Mig21UM.html

A 4418-as azaz N315RF volt a mienk es ez egy Mig-21U. Lentebb belinkeltem egy kepet a kabinrol, tavaly oktoberi foto, kicsi latszik az oldalszambol is. Ugy tunik a repulon az eladas ota csak a felsegjeleket festettek at. A Jetphotos oldalan latszik a jobb szarny aljan a magyar csillag.
Levix 370084 2009. március 26. 16:52
Válasz erre
Igen, valóban, meg a felújított gépeken (MFN) használtak egy NATO kamónak nevezett F-16-os színeire hasonlító de más jellegű mintát. Viszont a gépek amik kivonásra kerültek már korábban, ezzel a mintával lettek kivonva.
zoli1989 370083 2009. március 26. 16:41
Válasz erre
A csehek úgy tudom egyszínű szürke színben repülték utoljára a 21-est.
Levix 370082 2009. március 26. 16:28
Válasz erre
oroszexport
oroszexport
negatív
negatív
általános2
általános2

Szerintem a magyar mintát az orosz standard mintából alakították ki. Ez volt a cseh és az NDK-ás gépeken is. Az első képen a standard orosz mintát rajzoltam meg. Ilyen volt nagyon sok orosz gépen és az arabok is ilyen jellegű mintával kapták a gépeiket. Az NDK-ás gépeken nagyon sokáig volt használatban ez a minta, amíg le nem váltották a szögletes mintájukkal, amit pl. a magyar NDK-ban javított UM-eken is láthattunk. A csehek, szlovákok meg egészen a kivonásig használták ezt a mintát. A különbség az arab gépekhez képest a homok helyett a vörösesbarna alapszín.
Ha ezen a mintán megcseréljük a két színt, majd kiterjesztjük a barnát, a magyarhoz hasonló mintát kapunk.
Levix 370081 2009. március 26. 16:17
Válasz erre
A 905-ös itthon van. A 905-ösre festett gép azonos a 4418-as N315RF géppel! Viszont a festése tényleg hasonló a mi 905-ös gépünkhöz. Biztosan az volt a minta. Ezek a színek amit mi használtunk de főleg a minta máshol nem volt használatban, legalább is soha nem láttam ilyet.
makettes 370080 2009. március 26. 14:26
Válasz erre
Hú de jó...
PETI 370079 2009. március 26. 14:23
Válasz erre
A 905-ös Pápán van...
Monox 370078 2009. március 26. 13:37
Válasz erre
A 905-ös oldalszámú UM 2008.09.21.-én még tutira Pápán volt. (Az utolsó kép akkor készült.) A törzshátsón lévő festés nagyon hasonlít a miénkre, de a perdöntő mégis a katapultülés szürke színe... A miénkben fekete volt.

Sajnálom, nagyon reméltem igaza hír...
Levix 370077 2009. március 26. 11:55
Válasz erre
Levix 370076 2009. március 26. 11:53
Válasz erre
N315RF a regisztrációs száma az USÁ-ban, így érdemes keresni.
Levix 370075 2009. március 26. 11:46
Válasz erre
SoCalMig21 rare flying MiG 21 in US
SoCalMig21 rare...

Szerintem a 905-ös ua. a gép.
RonnieFrown 370074 2009. március 26. 11:07
Válasz erre
makettes 370073 2009. március 26. 10:32
Válasz erre
Elvitte a 905-s UM-t is?
levix 370072 2009. március 26. 09:39
Válasz erre
doky3 370071 2009. március 26. 08:37
Válasz erre
Szia Rumcájsz 52!

Neked is köszönöm a pontosítást, úgyis csak ma kezdek neki.

Doky
RonnieFrown 370070 2009. március 25. 21:13
Válasz erre
Rumcajsz koszi a reszletes valaszt.
Emlekszem a 90-es evek kozepe tajan ment a Discovery-n egy Wings of the Red Star cimu sorozat. Ebben volt egy epizod a 21-esrol. Valahol az USA-ban csoka kistraktorral kihuzta a hangarbol a gepet es dobott vele nehany kort. Ott viritott a jellegzetes oldalszam es a magyar csillag felsegjel. Egyszeruen nem hittem a szememnek...
Rumcájsz_52 370069 2009. március 25. 20:31
Válasz erre
Szia Ronnie
A 4418-ról nem tudok túl sokat, 1967-ben érkezett és állt szolgálatba, valszeg Taszáron, első közepes javítása a PG-ben 71 szept.-ben zárult. 74 ápr. 25-én Taszáron leszállás közben leszakadt a fékernyője, és a túlfutó gépet az ATU ("majomfogó") állitotta meg kisebb sérüléseket okozva. A következő köz. javítás 75 márc.-ban, a nagyjavítás pedig 79 júniusban fejeződött be. A 4418-ast 1990-ben eladták az USA-ba, a vevő Martin Dean üzletember volt, aki csak hobby-repülő volt, a kiképzését Kecskeméten kapta a 21 UTI-ra.
RonnieFrown 370068 2009. március 25. 19:58
Válasz erre
Szevasz Rumcajsz,

Tudsz valamit a 4418-as eletutjarol? Hol, mikor, melyik alakulatnal hasznaltak meddig stb.
Koszi
buksi 370067 2009. március 25. 19:37
Válasz erre
Helosztok.
48-as mig-21bis-hez keresek kabintetöt, akinekvan felesleges (kicsit sérült is jó lenne) vagy tud csinálni egy huzottat nekem, az légyszi írjon. Mert az oez mig-21 kabinteteje alá nemférbe a mügyanta kabin.

kzoli91@citromail.hu
Buksi
Rumcájsz_52 370066 2009. március 25. 18:29
Válasz erre
doky 3
Egy kis pontosítás, az R-11F-300 az a MiG-21F-13 tipus hajtóműve, a 21MF-ben az R-13F-300 dübörgött. Papi második fotóján ez utóbbi tipus, tehát tényleg az MF hajtóműve látható, csak a felirat téves. Az R-11F-300 hátulnézete kb. a két fotó keverékét mutatná, ugyanis körkörös és sugárirányú láng-stabilizátorok egyaránt vannak benne.
doky3 370065 2009. március 25. 17:13
Válasz erre
Boeing 370064 2009. március 25. 15:27
Válasz erre
Azt én is észrevettem. :D
VO101_Papi 370063 2009. március 25. 12:45
Válasz erre
most nézem, hogy az egyik kép 18 karikás:)
VO101_Papi 370062 2009. március 25. 12:44
Válasz erre
R25-300
R25-300
R11F-300
R11F-300

íme a két lángstabilizátor
doky3 370061 2009. március 25. 11:25
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki tudja-e, hogy mi a különbség az MF R-11F300, és a Bis R-25-300 hajtóművének lángstabilizátora között. Ugyanis a lángstab. utáni rész, fotókat összehasonlítva szerintem egyforma (eddig lehet hátulról a makettbe és az igaziba is belátni).

Doky
RonnieFrown 370060 2009. március 25. 08:24
Válasz erre
Csak hogy feldobjam valamivel a topikot ime az egykor magyar 4418-as 21U. Ahogy az amerikai mondana: still going strong

www.airliners.net/photo/Untitled/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../1476396/L/&width=1024&height=712&sok=&sort=&photo_nr=8&prev_id=1477085&next_id=1475911

A celzo helyen egy bendix king radio, alatta egy GPS ha nem tevedek, mellette pedig a VOR/ILS majdnem mint barmelyik Cessnaban. Jol latom, hogy a jobb oldalon az egy proci huto ventillator?
Horvath_Balazs 370059 2009. március 15. 10:41
Válasz erre
cseh MiG-23 + magyar MiG-21F-13 + orosz MiG-15-1 Sant Pere dels Arquells
cseh MiG-23 + magyar...

Egyszer érdemes lenne összegyűjteni, hogy melyik 21-esünk milyen felfestett (év)számmal hol volt kiállítva, és mi lett a későbbi sorsa. Érdekes, hogy még Spanyolországba is jutott a 74-esekből...
vrauko 370058 2009. március 15. 08:34
Válasz erre
Nevet adni annak volt joga, aki először +pislantotta a szóban forgó eszközt. A II. VH-ban a japcsi gépek, mivel nem ösmerték őket úgy, mint az ejrópaiakat, úgy kaptak nevet, hogy vadászgép fiúnév, bombázó és 1éb leánynév. A jelentés véletlenszerű, vagy van néki, vagy nincs, vagy olyan helyi szleng, ami helyileg ugyan jelenthet valamit, de szélesebb körben ösmeretlen. Lényeg, hogy aszerinti kezdőbetűje l1ék, ahogy borisz írja.
Monox 370057 2009. március 14. 22:31
Válasz erre
Jogos a két pont, bocsi... a 820-as is Németországban van.
Horvath_Balazs 370056 2009. március 14. 19:59
Válasz erre
Monox 370055 2009. március 14. 19:47
Válasz erre
Tegyük ehhez a képhez hozzá, hogy a képen a Légierő 820-as oldalszámú gépe látható.
romeo 370054 2009. március 14. 00:36
Válasz erre
1
1

Üdv!

Schwenningen am Neckar, Németország.
Levix 370053 2009. március 9. 22:13
Válasz erre
Ok persze van jelentése, de mondjuk a muzsik ami a Szu-7es kódneve, vagy a Be-20 sellő? És a többi. Nincs a jelentésnek itt jelentősége. Ezért nem érdemes lefordítani.
borisz 370052 2009. március 9. 15:36
Válasz erre
F vadász, B bombázó, H helikopter, C teher stb
Aranysasban, topgunban valamelyikben volt egy cikk(sorozat?) a címe kódról-code ra, vagy valami ilyesmi.
zoli1989 370051 2009. március 8. 23:18
Válasz erre
Aha értem, köszi :)

De pl. a Fulcrum-nak van jelentése, vagy a Foxhound-nak is, nem beszélve a Tu-95 Bear-ről, vagy ott a Fitter, Frogfoot...
Levix 370050 2009. március 8. 22:39
Válasz erre
Semmit valszeg. Egy kód, jól hangzott. Egyszer láttam egy fórumot, senki, az amerikaiak sem tudták. Még egy Top Gun pilcsit is megkérdeztek. F betűs szó kellet mert vadászgépet jelölt. A NATO kódoknak nincs semmilyen mögöttes értelmük! Nem is kötődött a géphez amire ragasztották, de hát a titkos kódoknak ilyennek kell lenniük.

www.flugzeuginfo.net/table_nato_en.php
Monox 370049 2009. március 8. 22:38
Válasz erre
Kicsit tágabb fordításban "halastó"-nak szokták aposztrofálni.
zoli1989 370048 2009. március 8. 21:19
Válasz erre
Sziasztok!

A 21-es NATO kódneve, a Fishbed szó mit jelent ?
romeo 370047 2009. március 8. 19:32
Válasz erre
1153756F
1153756F

Üdv!

Ez talán az 501-es eredeti színe.
búza 370046 2009. március 7. 19:07
Válasz erre
Szia Nyugger!
Előre is köszönöm, remélem sikerrel jársz! A neten megtaláltam, de nincs terjesztője és netes antikváriumban sincs.
Üdv: Búza
Nyugger 370045 2009. március 7. 18:47
Válasz erre
Búza!

A HM Oktatási és Tudományszervező Főosztálya adta ki az első kötetet 1999-ben, a másodikat pedig 2000-ben. Nem került kereskedelmi forgalomba én a szerzőtől kaptam.
Országos barátom most számolja fel a könyvtárának egy részét,rákérdezek a könyvekre.
Üdv.
búza 370044 2009. március 7. 17:43
Válasz erre
Nyugger!
Azt az Iván Dezső könyvet, amiről a Rebekában beszéltünk hol lehet beszerezni?
Üdv: Búza
Monox 370043 2009. március 6. 14:37
Válasz erre
Xaba hozzászólásához annyit kívánok hozzátenni, hogy a gerincen kívűl külömbség volt a GS-23-as gépágyú is, az ugyanis nem volt a PFM-en.

A már szóba hozott 503-as old.sz. PF-ről tudni kell, hogy az átadása óta 4 telejesen külömböző kinézete is volt, de tény, hogy ebből minden kétséget kizáróan a legutolsó a legborzasztóbb. Sőt azt is, hogy jelen állapota az egyetlen, amiben már magyar felségjel van.
Tibor 370042 2009. március 6. 14:33
Válasz erre
Juge75!
Semmi gond és felejtsük el az egészet.
Tibor
juge75 370041 2009. március 6. 14:25
Válasz erre
Tibor! Én senkit sem szándékozom, szándékoztam megbántani!
Ha mégis így történt, elnézést kérek!
Minden tiszteletem azoké a társaimé, akik veszik a bátorságot és idejüket nem kímélve utánanéznek a gépek történelmének!
Uraim! Minden megbecsülésem az önöké!
Tibor 370040 2009. március 6. 13:57
Válasz erre
Erre gongoltam Én is.
Juge75 stílusa pedig remek. Egyébként Kecskeméten soha nem szolgáltak MiG-21PF-ek.
Részemről befejeztem.
Daala 370039 2009. március 6. 13:52
Válasz erre
Kecskeméten nem szolgáltak PF-ek, csak Pápán és Taszáron. A KÖRÜ-be már kivonás után kerültek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.