/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
migi 371824 2010. október 30. 21:42
Válasz erre
photo16
photo16
photo14
photo14
photo18
photo18
photo19
photo19
131_6
131_6

Parancsolj
Neo954 371823 2010. október 30. 21:25
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék tőletek kérni!

A 7011-esről kellene felűről kép mert a szárnyát nem látom a fotókon.

Nem az újrafestett repnapi, hanem az előtte lévő festésről.

Előre is köszi!

Üdv.:Neo
cf85 371822 2010. október 26. 10:45
Válasz erre
Sziasztok!
A szürke Mig-21/bis színkódja mi volt? Tudja valaki?
Milyen festéket vagy festékeket vegyek hozzá?
Üdvözlettel:cf85
zoli1989 371819 2010. október 8. 22:38
Válasz erre
Köszi, akkor tényleg volt forgalom :)
Laci-bacsi 371817 2010. október 8. 22:19
Válasz erre
Egy körül igen nagy volt valóban a forgalom Tökölön. Egy Alouette helikopter kente neki nagyon, aztán egy Jak-18 igen alacsonyan húzott át, Bessenyei valakit alaposan megrepültetett ( mondjuk lettem volna a helyében szívesen), az kis piros kétfedelű műrepülő alaposan belehúzott és nagyobb magasságon karcolgatta az eget föl alá. Mindeközben egy kétmotoros turbólégcsavaros kis utasszállítóval a fel, meg le szállást gyakorolgatta valaki egyhuzamban. Egyszóval konkrétan repülőnap volt ma dél körül Tökölön!
zoli1989 371814 2010. október 8. 17:48
Válasz erre
Sziasztok!

Kicsit off leszek, de itt volt mostanában sűrűn szó a tököli reptérről, ezért itt írom, hátha kapok választ ?
Volt ma valami nagyobb mozgás a reptéren, esetleg valami szokatlanabb masina?
Monox 371813 2010. október 8. 12:52
Válasz erre
Nyugi, maradt még... De, hogy hozzáférhetően mikor és mi fog maradni, nos ezügyben nem nagyon vagyok optimista.
Rob79 371812 2010. október 8. 09:08
Válasz erre
Szia Monox!

Maradt még valami Pápán?
Még a végén mindenhova kerül, csak Pápára nem... :-)
Monox 371811 2010. október 7. 17:09
Válasz erre
Annyit tennék ehhez hozzá, hogy a 18-as oldalszámú UM repülőgépünk az 5531-es bisszel együtt ma már Litvániában várja a sorsa jobbra fordulását.

Amennyire a hozzám került adatokból látom a 904,905,906,907-es gépek újonan érkeztek Taszárra 1986 január 6.-tól. Végszerelésük ebben a sorrendben 85.10.15, 85.12.23., 86.03.14., 86.03.20. -án tért véget. A kép az ezred Pápára településekor, az utolsó állománygyűlésen készült, gyakorlatilag az utolsó alkalomkor amikor ezek a repülőgépek alakulati szinten repültek Taszáron.
A_Petya 371810 2010. október 6. 21:39
Válasz erre
Nyugger,
 köszönöm a részletes választ.
Így már kivilágosodott a kép :)
A_Petya 371809 2010. október 6. 21:37
Válasz erre
Szia István!
Köszönöm válaszod.
Igazából engem a 1990-1995 közötti időszak foglalkoztat, de minden érdekel ami a 21-el kapcsolatos.
Ahogy kiveszem a hozzászólásokból, az évek során folyamatosan cserélődtek a gépek a századok, ezredek között.
Akkor csak egy biztos,a négy utolsó 21um (904-907) Taszárra érkezett, és az ezred pápára költözéséig végig ott volt, eredeti orosz festéssel.
Üdv.Petya
Nyugger 371808 2010. október 6. 21:32
Válasz erre
Sziasztok,
Azért egy kicsit kiegészíteném a taszári 21UM dolgot.
A 21MF és 21bis éra alatt minden új gép gyakorlatilag Pápára vagy Taszárra érkezett, ezért vannak olyan oldalszámok melyek ide köthetőek és vannak olyanok melyek áthelyezéssel jöttek, egy helyi gép elvesztése -baleset,katasztrófa- vagy átmeneti időre amig a taszári gép nagyjavításon volt.
Kronológiai sorrendben:
-új gépek: 3031,3036,3041 a volt 3. MiG-21MF szd.-hoz tartozott 1974-1976 között.
/ez a szd. kompletten átkerült az MN6336-hoz Kecskemétre/
- 7011, 5091 Pápáról érkezett 1974-1975
-új gépek: 086,091,096 1976-ban kerültek ide,
- 0258,0158,0465 Pápáról, több kevesebb ideig itt repültek
-új, de valóságban használt gépek: 904,905,906,907 1987-ben érkeztek
- 18,19 Pápáról 1989-ben
Nos, ami a Monox által feltett képen látható az a Jugoszláv polgárháború vége fele készült, háttérben a Predator sátor és 2 db UH-60-s. Egy biztos, hogy 1990-92 között 9 UM volt itt, majd 1992-96 között 12 db. A repülőalakulat felszámolása után az összes 21UM Pápára került.
István 371807 2010. október 6. 21:10
Válasz erre
Szia A_Petya!
A kérdésed mikorra értendő?Emlékeim szerint amikor típusváltás volt akkor a legújabbak mindég Taszáron meg Pápán kezdtek.A rendszerváltás előtt a két számjegyűek Pápán voltak a három számjegyűek Taszáron a négy számjegyűek pedig Kecskeméten.
Üdv!
István
A-3 371806 2010. október 6. 20:46
Válasz erre
A 17-es is valahova Tököl környékére fog kerűlni a megfelelő állagmegóvás végrehajtása után. Sajnos a többiről nincs infóm.
Üdv!
A-3
A_Petya 371805 2010. október 6. 17:06
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm az infót.
A 17,18,19-esről esetleg tudsz valamit?
A 18-ast, és a 19-est a 1991-es Taszári repnapon láttam kiállítva.
búza 371804 2010. október 6. 17:04
Válasz erre
Monox 371803 2010. október 6. 07:47
Válasz erre
www.panoramio.com/photo/30622950

Ezen a fotón 4 gépet láthatsz. (086,091,096 és 53) Ismerteim szerint az 3031, 3036, 3041(ezek akkor a 3. század gépei voltak), 7011 valamint a 904,905,906,907-es gépek
A_Petya 371802 2010. október 5. 21:13
Válasz erre
Sziasztok,
érdeklődnék,hogy melyik mig21um-ek voltak Taszáron, illetve ,hogy melyik századhoz melyik gép tartozott anno.
Köszi
Üdv.Petya
búza 371801 2010. október 5. 17:42
Válasz erre
makettes 371800 2010. október 5. 15:13
Válasz erre
Köszi!
Daala 371799 2010. október 5. 14:15
Válasz erre
Az összes Bisz úgy érkezett.
makettes 371798 2010. október 5. 12:01
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne:az első Mig-21bis-ek(75 A)teflonszürkén érkeztek?
üdv. makettes
zoli1989 371797 2010. október 3. 20:59
Válasz erre
búza 371796 2010. október 3. 20:46
Válasz erre
De melyik áll a 096 mellett és miért? Egyáltalán mi lesz a sorsuk a továbbiakban?
Laci-bacsi 371795 2010. október 3. 20:44
Válasz erre
Konzerválás
Konzerválás

Azt hiszem ilyen egyalapos és szakszerű konzerválás!
Regal 371794 2010. október 3. 19:58
Válasz erre
Levix!

Köszi a képeket.Egy Academy PF-et akarok ezzel a látványos festéssl megcsinálni.
Üdvözlettel,
Regal
Laci-bacsi 371793 2010. október 3. 19:30
Válasz erre
Van-aki-ért-hozzá!
Van-aki-ért-hozz
Zoli-kontaktust-teremt
Zoli-kontaktust-...
Peti-alátétet-keresget
Peti-alátétet-...
Készül
Készül
Jani-ütöget
Jani-ütöget
Egyben-van
Egyben-van
Csabi-csavargat
Csabi-csavargat
Alkarból
Alkarból
Alakul
Alakul
Mint régen
Mint régen

Van ahol vasárnap sem áll meg az élet!
Rob79 371792 2010. október 2. 08:47
Válasz erre
Szia Gábor!
Igen ez a kérdés! Remélem jó kezekbe kerültek! Úgy nézem , hogy igen! :-)))
Már sok gépet széthordtak, sok meg szétrohadt... Egy kis szójáték.
A 51-est, meg a 01-es 23-ast, majd meg akarom látogatni Zamárdiban. Nyáron a 4404-es Mf-et megnétzük Füreden. Remélem még sok gép kerül jó kezekbe, és lehet majd látogatni őket!
Üdv.: Robi
búza 371791 2010. október 1. 19:21
Válasz erre
Szia Rob!
A honnan az tiszta volt, a mikor és a miért a kérdés.
Üdv: Búza
búza 371790 2010. október 1. 19:17
Válasz erre
5081, 091. Az első látszott a háttérben.
Rob79 371789 2010. október 1. 07:52
Válasz erre
Sziasztok! Ha valakit érdekel honnan kerültek Tökölre a gépek, megnézheti a 4008 as beírásomnál! 2009 október 2. Az 5081-es "kabalagép"...
zoli1989 371788 2010. szeptember 30. 21:11
Válasz erre
Szia Búza!

Milyen "békaszínű" gépre gondolsz ?
A képeken én néhány Mi-24-est láttam
farm5.static.flickr.com/4151/5023107977_8cc0c14874_b.jpg
Meg még 2db MiG-21-est, de ezt gondolom te is láttad:
farm5.static.flickr.com/4105/5023717042_96d20e58bb_b.jpg
Levix 371787 2010. szeptember 30. 20:40
Válasz erre
MiG-21a
MiG-21a
MiG-21e1
MiG-21e1
MIG21F
MIG21F
mig21f1
mig21f1
MiG-21i
MiG-21i
MiG-21s_2
MiG-21s_2
MiG-21z
MiG-21z
migst
migst

India MiG-21

MiG-21a.jpg; MiG-21z.jpg
Az egyik eredeti kép amiből a 80-as évek Air Int. rajzai, a Microscale matricája készült és ami most ebben a francia kiadványban is benne van.

MiG-21e1.jpg, MIG21F.JPG,
A régi rajzok.
búza 371786 2010. szeptember 30. 20:16
Válasz erre
Szia A3!
A "Nemzeti Fővilláskulcs"- ról nem szívesen írnék nyilvánosan, mert úgyis kitörölnék!
Az viszont szégyen és gyalázat, ahogy viselkednek - és ezt nem csak a repülőtökre értem.
A lottó ötöst sajnálom, hogy nem nyertétek meg, de én azóta is rajta vagyok a dolgon és ha bejön, kaptok egy repülőképes AP-t, már ha kitelik belőle!
A 096 mögött a fotókon még látszik egy békaszinű gép. Mi állomásozik még ott Tökölön a HUAF-ból?
Üdv Neked és a volt kollégáknak! Sok sikert!
Búza
Makettezõ 371785 2010. szeptember 30. 17:54
Válasz erre
Szia A-3!

Köszi a választ/Üdv:Viktor
Regal 371784 2010. szeptember 30. 10:54
Válasz erre
Sziasztok,

Az indiai tigrismintás festésű gépről nincs véletlenül valakinek többnézeti rajza vagy fotója (a Nyugger hozzászólásában a legfelső rajz)?

ÜDv,
Regal
A-3 371783 2010. szeptember 29. 22:43
Válasz erre
Erre csakis a teljesség igénye nélkűl lehet válaszolni itt. -Gázüzemű rendszereket -oxigén, nitrogén, sűrített levegő, freon,- min. 10%-ra feltölteni, fogógépek kommutátorairól a szénkeféket eltávolítani, üzatartályokat feltölteni, krómozott munkafelületeket semleges kémhatású zsírral lekenni majd parafinos papírral áttekerni, olaj és szeszrendszert feltölteni, és még legalább 60-70 pontban leírt műveletet végrehajtani amit a konzerválási idő függvényében előír a technológia. Külön rendelkezés van a kabin és hajtómű konzerválására ami meglehetősen eszközigényes.
Ezen felűl még van feladat a gép sárkányszerkezetén is mivel megakadályozandó mindennemű jószág beköktözése a résekbe és üregekbe. A konzerválási előírés rendelkezik még a ponyvázás mikéntjéről az időtartam és évszak függvényében.
Makettezõ 371782 2010. szeptember 29. 22:02
Válasz erre
Szia A3!

Azt szeretném tőled kérdezni, hogy a konzerválás pontosan mit jelent, mit csinálnak a folyamat során a gépekkel?

Üdv:Viktor
A-3 371781 2010. szeptember 29. 20:54
Válasz erre
Sajnos a lottó ötösbe nem én tenyereltem bele így ezzel a honi reptörténelem is vesztett! Azzal, hogy "hozzánk" kerűlt /kerűltek/ a gépek egyelőre csak a nemzeti kasztrálástól menekűltek meg ellentétben a kűlföldre elszármazottakkal. Konkrét műszaki rálátásom csak a 096-osra van aminek a garantált a szakszerű szét-összeszerelése és konzerválása.
Az általad említett UTI-t nem is biztos, hogy HA-UTI-nak fogják nevezni mivel az illetékes fővilláskúlcs mereven elhatárolódott mindennemű érdemi /írásos/ megnyilatkozástól a géppel kapcsolatban ellentétben a Lengyel légügy szakembereivel akik fenntartások nélkűl hajlandók befogadni a gépet a regisztrációjukba igaz SP--- lajstrommal /de korabeli magyar festéssel/. Természetesen benne van a pakliban, hogy a berephez nem kapunk itthol légtérhasználati engedélyt, de akkor sem dől össze a világ. Lengyelországban szivesen látják a gépet!
búza 371780 2010. szeptember 29. 19:09
Válasz erre
Szia A3!
Elkezdtétek megvalósítani amit a Mig-15,Mig-17,Mig-19 topik 595-ös hozzászólásában írtam? A lottó ötösbe is beletenyereltetek? Mert akkor fogunk még látni magyar 21-est repülni! Mi újság az UTI-val? Nagyon szurkolunk!
Üdv: Búza
Horvath_Balazs 371779 2010. szeptember 29. 17:47
Válasz erre
Köszönöm szépen, alkalmasint nekilátok majd a rajzoknak!
Levix 371778 2010. szeptember 29. 08:25
Válasz erre
Köszi. Ezeket az oldalnézeteket már a 80-as években közölte az Air International. A felülnézetek ellenőrizhetetlenek. Egy bis felülnézetet is berakhattak volna, mert Irakban többet lefotóztak.
Rumcájsz_52 371777 2010. szeptember 29. 07:36
Válasz erre
Szia Rob79
Lásd a 4852-4853-as hozzászólásokat, szerintem a feladóktól nyugodtan lehet kérdezősködni.
Üdv R.
Nyugger 371776 2010. szeptember 28. 19:32
Válasz erre
India
India
Irak
Irak
Sziria
Sziria

Szia Levix,
Ime néhány oldal.
Rob79 371775 2010. szeptember 28. 18:52
Válasz erre
Sziasztok! Köszi Zoli! Akkor úgy kérdezem mindenkitől aki fent van itt a makettinfón, hogy tud e valamit a 3 Um-ről, amiket Tökölre vittek fel? Tavaly még közöttük sétáltam Pápán, a "tárolási helyükön"...
Rumcájsz_52 371774 2010. szeptember 28. 08:37
Válasz erre
Szia Balázs
Itt a 21-es topicban a 1914-es hsz-ben (magyarázat a 1916-ban), 57-es topic-mezőben megtalálod a "1814"/21U gépet körbefotózva, a felső felületeken is - az egyedi kamós festéssel. Saját készítésű képeim, így nyugodtan lehet rá hivatkozni vagy akár bárhol leközölni, terjeszteni. Jó munkát a rajzolgatáshoz!
Üdv R.
A-3 371773 2010. szeptember 27. 22:33
Válasz erre
Ma délután már felkerűlt a jobboldali szárny a 096-os törzsére. Sajnos a nappalok igen rövídek így nem annyira pörgős az összeszerelés. De ami késik nem múlik!
Laci-bacsi 371772 2010. szeptember 27. 21:58
Válasz erre
www.flickr.com/photos/hacsi/sets/72157624906993795/

Érdekes képek egy Mig-21UM ről
zoli1989 371771 2010. szeptember 27. 19:47
Válasz erre
Szia!
Nemtudom, én is úgy találtam a képeket.
joci232 371770 2010. szeptember 27. 19:39
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.