/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
búza 372002 2010. december 18. 20:27
Válasz erre
4406 82,02,02
4406 82,02,02

Szia Murmuc!
Nem tér el, mert nem volt "szabvány"! Folttérkép volt, amit kb. kellett követni,némi megszorításokkal. Ha rákeresel az előző hozzászólásaimra van benne pontos infó. Egyébként innen indult a terepfestés, ez az első. A 4403 ugyanilyen volt a szárny alatti zöld csík nélkül és kb. akkor festették át Kecskeméten a 4406 zöld csíkját is kékre, mert az a tapasztalat szerint nagyon feltűnő volt. Az evolúció, meg a festők lustasága határozta meg a foltok milyenségét a továbbiakban. A belépőélt én sem értem, szerintem ez az egyetlen gép, ahol lefestették. (amúgy nem acélból van, eloxált alu ötvözet.)
Üdv: Búza
Murmuc 372001 2010. december 18. 19:39
Válasz erre
MIG-21.hu
MIG-21.hu

Üdv Mindenkinek!
Őrülök hogy az 5721-es téma a helyére került.
De számomra még mindig kérdés hogy az orr rész okkeres sávja miért tért el az PG nagyjavítás utáni szabvány festéstől, nem beszélve a belépőél lefestéséről!
Nem lehet,hogy a gép anno sérült és ezredszintű javítás után újrafestették ezt a részt?
Másképpen nem értem.
búza 372000 2010. december 18. 12:45
Válasz erre
Köszi, így már nekem is lejött! :-)))
Monox 371999 2010. december 18. 11:33
Válasz erre
19
19
P1090351
P1090351

Búza!

A két kép közti különbség, azt hiszem első ránézésre is önmagáért beszél.
A felújítások során használt számok a piros színükön és a fehér keretükön kívül sajnos nem sok köze van az eredeti, PG-ben használt számformához.
Nem elemezném mélyen, de első ránézésre jól látható, hogy a négy számtagból az 5,7,1-es számok alakja teljesen eltérő ettől, arról nem beszélve, hogy a számok mintegy 1/4 résszel vékonyabbak mint az eredetiek voltak (és ez az ami azonnal feltűnik, csak később tudatosult, hogy ez a fő gond.) Mindez, a fehér szegélyre is vonatkozik. Az, hogy nincsenek benne megszakítások, az csak elenyésző probléma, főleg, ha hozzátesszük, hogy a drezdai UM-ek sem voltak megszakítva.

Fontos: nem fikázni akarom a felújítást, örülök, hogy megvalósulnak ezek az elképzelések, de erre a részletre bizony nagyobb figyelmet kellett volna fordítani.
búza 371998 2010. december 18. 10:16
Válasz erre
Azon kívül, hogy a fehér szegély nincs megszakítva úgy mint az eredetin, mi van még elcseszve rajta?
Monox 371997 2010. december 18. 00:07
Válasz erre
DSC_0382
DSC_0382

Ami pedig a MiG-29-es topicban emlegetett 5721-est biszünket illeti:
Nekem elsőre nagyon tetszett a gép, leszámítva a mindegyik gépen elcseszett oldalszámozást, de az idei őszi KapSzo-n a tetején járva bizony riasztó dolgot láttam a festés állapotát illetően. Ha minden így megy tovább, néhány év és a szépen restaurált gép rosszabb állapotban lesz, mint pápán álldogáló néhány azonos típusú társa.
Murmuc 371996 2010. december 12. 16:06
Válasz erre
Monox!
Megpróbáltam kicsit utánajárni a témának TOP GUN stb, de nem igen találtam több infót erről az esetről, mint amit Te is leírtál.
Az biztos hogy az én infóim eddig teljesen tévesek voltak!:(
De a jó pap...:)
Monox 371995 2010. december 12. 15:15
Válasz erre
Murmuc!

Pont fordítva... Sipos: 3537, Gőgös:3931. Gőgös zuhant azonnal.
A halastó mérete kicsinek tűnik a képen láthatóval, a maga 400 méteres hosszával..
Murmuc 371994 2010. december 12. 13:03
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Sikerült mostanra az eddigi hozzászólások alapján teljesen összekeverednem!:)
Amit én tudok a "száraz adatokról":
Sipos Kálmán alezredes, 3931-es Bisz Taszár térségében.
Gőgös Ottó alezredes, 3547-es Bisz Bátai halastó ( É46°08'11'" - K18°46'51")
Javítsatok ki ha tévedek.
búza 371993 2010. december 12. 12:41
Válasz erre
Szia Monox!
A 3931-es számú gép Báta térségében egy löszös domboldalba ferdén csapódott bele. Elkezdték kiásni de újra és újra beomlott, ezért betemették és otthagyták. A föld felett maradt alkatrészeket begyűjtötték, azok a másik gép roncsai mellet voltak a földön. Kb. két hét, egy hónap múlva jártam Taszáron, a 3547 egyik turbina lapátja gyűjteményem része.
Üdv: Búza
Monox 371992 2010. december 12. 10:12
Válasz erre
És még valami: Sipos ezredes 3547-es gépe melyik tóba zuhant bele?
Monox 371991 2010. december 12. 10:08
Válasz erre
Olyan érdekes ez a földben maradás... Ennyire laza lenne a talaj, hogy csak úgy elnyelje a teljes repülőgépet? Feltételezem, (bár az írásból ez nem jön ki) hogy ez csak akkor lehetséges, ha a gép közel függőlegesen csapódik be, pont mint Szabó Topi Mi-29-ese, amiből szintén csak néhány alkatrész látszódott ki a föld alól. Ha eltűnik a föld alatt, ott nyilván egy szűk térben kell lennie az egész repülőgépnek. Ezért is furcsa, hogy csak úgy ott marad, noha biztos jó oka van a dolognak. Tényleg: a 02-es MiG-29-esünk nem látható része kijött a föld alól?
Csumakker 371990 2010. december 12. 10:07
Válasz erre
búza 371989 2010. december 11. 19:17
Válasz erre
A 3931-es a mai napig a föld alatt van, csak a vízszintes vezérsík "flatter" súlyai és a rakéta-imitátor maradt meg belőle a föld felett.
Monox 371988 2010. december 11. 18:05
Válasz erre
1989. március 14-én, 19 óra körül (tehát sötétben) géppárban történő légi cél elfogást gyakoroltak. Éjszaka a kísérő a fedélzeti lokátor alpján tartja a helyét a kötelékben, általában 4-6km távolságban a vezértől, néhány száz méteres magassági különbséggel. A feladat szerint a vezér támad először, majd azonnali kiválás után szabad utat enged a kísérőnek, aki a fedélzeti radaron követi az eseményeket. A lokátorán már csak a cél jele látszott, a vezéré már nem, amikor a Gögös Ottó ezredes által vezetett 3931-es számú gép (a vezér) összeütközött a kísérőjével a Sipos Kálmán alezredes vezette 3547-es oldalszámú géppel, Báta térségében. Az esemény helycsere közben történt. 3931-es gép vezetőjét az ütközés pillanatában ütés érte, amitől pár másodpercre elvesztette az eszméletét, de hamarosan felismerve a helyzet reménytelenségét, még időben katapultált a pörögve zuhanó gépből. Kísérője megpróbálta a hazatérést Taszárra, de a bal irányú iskolakörön futó nyitás után, kis sebességnél a gép instabillá vált, ezért megpróbálkozott a másik irányból, de a gép továbbra is instabil volt. Végül ő is katapultált. Sipos Kálmán a katapultáláskor gerincsérülést szenvedett.
Az előbbi gép egy szántásba, az utóbbi egy halastóba zuhant.
Csumakker 371987 2010. december 11. 09:51
Válasz erre
Sziasztok.
Erről az eseményől mit lehet tudni?
romeo 371986 2010. december 11. 09:26
Válasz erre
photo_63844
photo_63844

Üdv!
sulyid 371985 2010. december 10. 17:02
Válasz erre
Mindenfélét szívesen nézek!:)
Pimpa 371984 2010. december 10. 16:53
Válasz erre
Szia Murmuc,
A kepek eredetileg tuti szinesek. Buza altal berakott kep valamilyen ujsagbol van szkennelve es ez a kep a linkeden az elso foto fekete feherben. Regi Top Gun-ban is jelent meg par kocka ebbol a sorozatbol szinesben. Ezeket lattam valahol a neten ket harom eve es ugy emlekszem nagyon jo minosegu fotok voltak azaz szerintem az eredeti negativ lehetett szkennelve. Sajnos hiaba keresem nem emlekszem hol lattam oket.
Murmuc 371983 2010. december 10. 13:06
Válasz erre
Szia Pimpa!
Én ezekkel a képekkel csak fekete-fehérben találkoztam eddig.
Pl: http://www.bama.hu/galeria/26561
Ha megtalálod hogy hol volt szinesben a képsorozat, kérlek tájékoztass!
Köszi!
Pimpa 371982 2010. december 10. 07:47
Válasz erre
O igen, ok azok! Ugyanezek a kepek voltak csak szinesben. Koszi!
Wrecker 371981 2010. december 9. 22:45
Válasz erre
Névtelen 1
Névtelen 1
Névtelen 2
Névtelen 2
Névtelen 3
Névtelen 3
Névtelen 4
Névtelen 4
Névtelen 5
Névtelen 5
Névtelen 6
Névtelen 6
Névtelen 7
Névtelen 7
Névtelen 8
Névtelen 8
Névtelen 9
Névtelen 9
Névtelen 10
Névtelen 10
Névtelen 12
Névtelen 12
Névtelen 13
Névtelen 13

Valószínűleg ezt keresed...
Pimpa 371980 2010. december 9. 21:04
Válasz erre
Valamilyen kaposvari hiroldalon, vagy blogon kint volt rengeteg foto errol a toban levo geprol, illetve a kiemeleserol nagyon jo minosegben. Kb ket eve talaltam rajuk de azota sem talalom ezeket a kepeket.
búza 371979 2010. december 9. 20:32
Válasz erre
búza 371978 2010. december 9. 20:30
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-3732-1
Mikojan-Gurjevics-...

Ilyenre gondolsz?
sulyid 371977 2010. december 9. 17:56
Válasz erre
Valakinek nincsennek jó képei sérült mig 21-esekről?
zsury 371976 2010. december 5. 22:13
Válasz erre
Kattints rá a minden hozzászólás mutatása gombra...:)

Üdv, Zsury.
mirazsmarci 371975 2010. december 5. 22:10
Válasz erre
Ebben a rovatban 1 napja mindent kitörölnek?
romeo 371959 2010. december 4. 12:46
Válasz erre
Üdv!
A fotó 2010. októberében készült, egy "toborzó-nyílt napon" többet nem tudok.
Monox 371958 2010. december 4. 09:21
Válasz erre
Meddig van itt és megtekinthető-e civíl ember számára?
romeo 371956 2010. december 4. 07:00
Válasz erre
4404
4404

Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem 2010.
Fotó szerzője: Tota
zoli1989 371955 2010. december 3. 23:25
Válasz erre
Ezek nagyon jó felvételek! Köszi a linkért. Még a 97-es Ruszlan is rajta van :)

videa.hu/tagok/1263594
mirazsmarci 371954 2010. december 3. 22:32
Válasz erre
http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W
mirazsmarci 371953 2010. december 3. 22:31
Válasz erre
búza 371951 2010. december 3. 20:56
Válasz erre
Szia Laci!
Megnéztem és a jobb oldalon jól látszik a szakadás utáni foltozás. A balon is, de ott csak a futógondola hátsó része lett foltozva. A gerinctartálynál is látszik, hogy a rés hátrafelé szélesedik. Azon a területen rogyott meg a gép a leszálláskor. Arra, hogy a vége az elméleti középvonaltól kb. 4 centit lógott határozottan emlékszem és arra is, hogy amikor levettük a szállító kocsiról a résekbe belefért a tenyekem, persze lapjával!
Más! Sajnos holnap nem leszek a klubban, mert gyermek versenyez. Majd januárban!
Üdv: G.
búza 371949 2010. december 3. 17:51
Válasz erre
Bocsika!
Miért kivétel az első nyolc UM?
G.
Monox 371948 2010. december 3. 08:31
Válasz erre
Az esetek többsége alapján valóban az oldalszám utolsó 2-4 jegye alapján, de ezalól kivételt képeznek az első 8 beszállított UM, ill. az utolsó 12 beszállított MiG-21biszek, aminek kétjegyű oldalszámozásának semmi köze a gyári számhoz.
búza 371947 2010. december 2. 17:29
Válasz erre
Szia Elektro!
Magánban írhatnál neveket, hátha van köztük ismerős!
Üdv: Búza
migi 371946 2010. december 2. 17:27
Válasz erre
Szia
A gyártási sorozatszám utolsó számjegyei ,lehet 2-3-4 jegyű is .
üdv:migi
Freddy 371945 2010. december 2. 17:27
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a gyári szám utolsó számjegyei.
Kiállított gépeknél meg a kiállítás évszáma, a gonosz kapitalisták megtévesztésére.
Elektrolakatos 371944 2010. december 2. 17:16
Válasz erre
Sziasztok!

Igaz a családból jónéhányan (öten) dolgoztak a PG-ben anno, de akkoriban sosem foglalkoztam vele, hogy mi-miért, de most megkérdezném...a gépeken az oldalszám mit jelent, illetve mi alapján kapták?

Üdv:Elektro
Samee 371943 2010. december 2. 16:49
Válasz erre
Köszönöm a segítséget.

Üdv:
Szemi
Monox 371942 2010. december 2. 16:28
Válasz erre
MiG-21MF gépek sosem hordtak Puma századjelvényt. Az oldalszám métertű színes Dongó századjelvényt hordta kb. 6-7 gép, nagyjából 1 hét ideig, majd felsőbb utasításra el kellett tüntetni azokat. Hirtelen a 9603,9309,9515 géepk jutnak az eszembe, de többen is voltak, sőt 0158-as UM gépen is rajta volt.
Samee 371941 2010. december 2. 14:54
Válasz erre
Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Homályos emlékeim vannak, hogy Kecskeméten a 29esek előtt 21MF-ek voltak, és mintha felkerült volna rájuk a Puma századjelvény.
Érdeklődnék, hogy melyik oldalszámú gépek voltak, illetve, hogy van-e valakinek fényképe ilyen gépekről.

Segítségetek előre is köszönöm.

Üdv:
Szemi
Monox 371940 2010. november 30. 09:04
Válasz erre
Nyugger, köszi!

Amennyit lehet tudni az esetről, bonyolult helyzetbe került a gép, "a hajózó a térbeli helyzetét megállapítani nem tudta", majd a gép önpörgésbe kezdett és emiatt katapultált. Azt nem tudni, hogy mekkora sebességgel csapódott a földnek a gép, dehogy apró darabokban a föld alá kerüljön... furcsállom. Komolyan arra gondoltam, hogy egy nagyobb darabban lehet ott, más kérdés, hogy teljesen felismerhetetlenül. A képen a roncsok összepakolása után keszült, v az első állapotot mutatja?
A kép alapján megpróbáltam a helyet beazonosítani a Google-n, inkább kevesebb mint több sikerrel.
Nyugger 371939 2010. november 29. 22:15
Válasz erre
1971.04.23. MiG-21PF-1604
1971.04.23. MiG-21PF...

Szia Monox !
Erősen feltételezhető, hogy ott van igaz jó mélyen és nagyon apró darabokra törve.
Az eset leírásából nekem az jön le, hogy nem műszaki hiba volt a kiváltó ok. Van egy másik gép is igy elhagyva. Ez a 3931-s 21bis-a Báta település mellett csapódott be.
A talajszerkezett miatt csak mélyépítéses technológiával lehetet volna kimelni a roncsot ez nem volt arányban az eredménnyel. Itt is sikeresen katapultált a hajózó és nem műszaki oka volt a balesetnek.
A csatolt kép a 1604-s gép becsapodásának helyszínén készült, nem sok roncs maradt a felszínen.
Monox 371938 2010. november 29. 12:32
Válasz erre
monox@freemail.hu
joci232 371937 2010. november 29. 11:15
Válasz erre
Monox!

Adsz egy elérhetőséget a joci232@hotmail.com-ra?

Köszi!
Monox 371936 2010. november 29. 09:49
Válasz erre
Győri János könyvében van egy bejegyzés. Azt írja, hogy hogy az 1971.04.23.-án lezuhant 1604-es oldalszámú MiG-21PF-ünk, Harkakötöny közelében, a Harka-tó partjára esett. Ez ismert volt előttem eddig is, de az már nem, hogy a becsapódott gépet nem emelték ki. Szerintetek előfordulhat, hogy a gép lassan 40 évvel az eset után még mindig a Harka-tó partjában van?

A repülőgépről eleddig nem került elő felismerhető fotó.
migi 371935 2010. november 26. 21:01
Válasz erre
Látod erre nem figyeltem ,bocsi , és mit szólsz a 4499 képekhez ?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.