/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
zoli1989 372844 2011. október 7. 15:50
Válasz erre
Pilgrim 372843 2011. október 7. 15:11
Válasz erre
Sziasztok!

Az Eduard novemberben kihozza a 21-est 144-ben is. :)
Kíváncsi leszek rá.

I
vatya1 372842 2011. október 7. 08:23
Válasz erre
Sziasztok!én is 48as gépeket készítek ezen belül is csak 21seket és tényleg van is matrica anyag bőven de magyar szinte semmi a Hadostól van de néha azon belül is kettő ívet kell meg venni hogy egy gépet meg csinálj néha hármat és nem kevés pénz de szerintem nem vagyok egyedül evvel a problémával amit most kezdtem csinálni gépet a 9510est nincs az íven a FORTIS fekete felírat végy egy másikat azon van +1800ft vagy a 6115ös minden van az íven csak oldalszám nincs végy másikat +1800ft miért nem lehet egy íven egy adott gép összes matricája evvel nem a Hados akarom bántani csak nem értem csak egy dolog lehet az üzlet.ja és ehhez jön még a posta és akkor el gondolkozik az ember hogy akar e magyar gépet csinálni.
Freddy 372841 2011. október 6. 18:19
Válasz erre
A 48 előretörése tény, de nem hiszem, hogy ez valami általános gigantománia eredménye lenne: harcjárműben pl kifejezetten hódít a 72.
Repülőben monjuk én is a 72-t kedvelem. Amíg csak Messert és hasonlókat építesz, talán látványosabb a 48, de ha pl egy konkrét légierőt gyűjtesz, mint én, abban előkerülnek két-hárommotoros nagyobb gépek is, amik 48-ban tényleg kiszorítanak a lakásból.
zkalos 372840 2011. október 6. 17:54
Válasz erre
Megfigyeltétek, hogy ők sem tesznek bele magyar festéseket? Pedig van választékuk bőven. Elgondolkodtató a népszerűségünk világ szerte. Euroviziós dalfesztivál feelingem van ennek láttán. Nektek nincs ? A 72-es méretarány egyre inkább hanyagolva van szerintem, mert a fizetőképesebb országokban egyre inkább elhatalmasodik a gigantománia. Megfigyelhető a gyártók kínálatának tendenciájában is.
sanyi 372839 2011. október 6. 15:13
Válasz erre
Kár, hogy 72-ben nem tervezik... Nem értem hogy miért nem, nekem ez magas.
Levix 372838 2011. október 6. 13:35
Válasz erre
vatya1 372837 2011. október 4. 20:11
Válasz erre
ehhez a géphez adtak ki matricát szerinte?
The_Ori 372836 2011. október 4. 18:06
Válasz erre
Az első az Radomban áll, a bázis bejáratánál.
vatya1 372835 2011. október 4. 17:59
Válasz erre
142935
142935
tripapr08pol0056
tripapr08pol0056

Sziasztok!srácok tudunk valamit ezekről a 21ről? köszi előre is az infot.
vatya1 372834 2011. október 4. 17:52
Válasz erre
pilotka 372833 2011. október 4. 11:18
Válasz erre
vatya 1!

Írj egy telefonszámot nekem ímélbe kérlek, v. küldj sms-t! A 21-es eredeti kabinzöld mintát hurcolom magamnál mióta... :) Vasárnap nem voltál a piacon. Köszönöm!

Pintér Árpi

20-286-1058

pilotka@freemail.hu

pilotka
vatya1 372832 2011. október 4. 10:46
Válasz erre
Flogger 372831 2011. október 3. 09:19
Válasz erre
Szia! www.simonrobert.hu oldal. Klikk a 29-esre, majd a menüsorban a Galériára. Itt pedig nézd meg, a "HUAF Hungarian Sky Hussars TASZÁR 1991-1993" című filmet. Abban láthatod a 2021-est!
vatya1 372830 2011. október 3. 05:41
Válasz erre
még egy kérdés hogy valamelyik gyártó ki adta e az academy 21hez a bis antenna fel javítót?
vatya1 372829 2011. október 3. 05:33
Válasz erre
Sziasztok nincs a 2021ről kép az akkori időszakról? amikor a Sky Hussars-ban repült
Flogger 372828 2011. október 2. 12:52
Válasz erre
Rob79 372827 2011. október 2. 12:36
Válasz erre
Biztos nagyon jó lesz! :-)
Flogger 372826 2011. október 2. 12:00
Válasz erre
Szia! A festése szigorúan titkos! Minden kiderül majd az avató után! Egyedi, különleges festése lesz!:)
Flogger 372825 2011. október 2. 11:59
Válasz erre
Szia! Először valóban a 4058-ast akartuk, de semmi adata nincs meg. A 2021-ről pedig mindent tudunk és ebben a gépben van hajtómű. És még valami! Ez a gép repült a Sky Hussars-ban 1991-ben!
Lacy 372824 2011. október 2. 09:10
Válasz erre
Monox 372823 2011. október 2. 08:25
Válasz erre
Flogger: amennyire tudom nem a 2021, hanem a 4058-as lesz megújítva. Ahogyan láttam a 2021 jelen állapotában is gond nélkül bármelyik gyűjteményben kiállítható lenne.
Lacy 372822 2011. október 2. 07:33
Válasz erre
Haditengerészeti Mig-21-es :)
http://htka.hu/2011/10/01/guizhou-jl-9-plateau-eagle/
juge75 372821 2011. október 1. 22:53
Válasz erre
Bocsánat, de a festék eredeti neve és típusa: Binarin, Sárga-Zöld és Kék.
vatya1 372820 2011. október 1. 22:36
Válasz erre
AAC48002
AAC48002

Nincs meg valakinek ez a J-7es makett és meg válna tőle?
érd:vatya1@indamail.hu
vatya1 372819 2011. október 1. 22:29
Válasz erre
Sziasztok!és esetleg lehet tudni a 2021ről új színeket kap e vagy maradnak a zöld barna régi színeknél?
üdv:vatya1
Kuolema 372818 2011. október 1. 21:24
Válasz erre
Sziasztok!
Pénteken kora reggel a tatai buszvégállomáson állva felkeltette a figyelmemet egy sárgán villogó kamion, hatalmas pótkocsival. Hajnalban félig kómásan először csak az koppant le, hogy valami nagy terepszínű cuccot visz, aztán hirtelen kikerekedtek a szemeim, amikor rájöttem, hogy amit látok az egy Mig-21-es törzse, mellette pedig a szárnyai felállítva. Csak bámultam tátott szájjal, és mire észbe kaptam, hogy le kéne fényképezni, már zöldre váltott a lámpa és elment :( Az orrán lévő azonosítót nem láttam, csak a függőleges vezérsíkra festett (talán sárga) 47-est. Esetleg tud valaki valamit erről a gépről?
Üdv.: Kuolema
Rumcájsz_52 372817 2011. szeptember 30. 14:15
Válasz erre
hip-hip hajrááá repülősök, éljen a mig-21!
r.
Flogger 372816 2011. szeptember 30. 12:54
Válasz erre
MiG-21 rajongók!

Nagyszerű hír, hogy 2012 nyarán megújul a 2021-es lajstromszámú, Taszáron szolgált, majd pályafutását Pápán befejező MiG-21-es repülőgép! Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület elnöke Simon Róbert Sándor megkeresésünkre elmondta, hogy az idén Pápán megrendezett MiG-23-as avató után nagyon sok rajongó és támogató kereste meg, hogy próbáljanak megmenteni egy 21-est is. Az egyesület elfogadta a felkérést és hivatalosan megkérte az engedélyt a Hadtörténeti Intézet és Múzeum parancsnokától a repülőgép felújítására. Ezzel egy időben összeült a Légierő különleges festésű repülőgépeit tervező és festését végrehajtó csapat és megtervezték a repülőgép új „ruháját”. Ugyanis különleges, egyedi festést fog kapni a 2021-es, amin rajta lesz a 21-es történelem 39 éves magyarországi története. A tervek szerint meg fognak jelenni a gépen az üzemeltető ezredek, a javító üzemek és az egyetlen légi harc kötelék, a Sky Hussars is! Az egyesülethez megérkezett a hivatalos engedély, így most már biztosra vehető, hogy ismét egy csodaszép repülőgéppel gazdagodik a 21-es múlt! Mint az elnöktől megtudtuk, a szervezést várhatóan március elején fogják elkezdeni, ekkortól két honlapon is megtekinthető lesz az avató programja. www.azegkatonai.hu és www.simonrobert.hu Mivel az egyesületet létrehozó tagoknak ez lesz az 5. – így jubileumi – találkozója, hasonlóan az ideihez, több program is várja majd, a remélhetően nagy számban megjelenő vendégeket. A repülőgép avató fővédnöke Kositzky Attila altábornagy, a Légierő egykori vezérkari főnöke.
zoli1989 372815 2011. szeptember 24. 22:24
Válasz erre
Tényleg, mi a helyzet sainz fórumtárssal, és az ő könyvével ?
zoli1989 372814 2011. szeptember 24. 21:22
Válasz erre
Ez csak egy egyszeri festés, ez az egy gép kapta meg valamikor a 90-es években (talán második felében)
sys 372813 2011. szeptember 24. 21:04
Válasz erre
CF121
CF121

April's fool!
Levix 372812 2011. szeptember 24. 20:57
Válasz erre
Picture 2
Picture 2
Mig21-usaf
Mig21-usaf
MiGStory16
MiGStory16

Ha nincs humorod, betegesen hiszékeny vagy idióta gimis vagy aki hajlamos arra, hogy ész nélkül terjesszen bármit, amit a neten talál anélkül hogy elolvasnád, ez a sztori nem neked való. 100%-osan ténymentes!
Levix 372811 2011. szeptember 24. 20:43
Válasz erre
Nehogy már beszopjátok! Mondom, hogy Whatif.
SENNÁS 372810 2011. szeptember 24. 20:30
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
Névtelen..
Névtelen

Akkor csak nem.Van még sok jó fotó CF-121 így keressétek.
Levix. 372809 2011. szeptember 24. 20:23
Válasz erre
Ez egy Whatif projekt. Ahogy sanyi írta fotosop.
sanyi 372808 2011. szeptember 24. 20:10
Válasz erre
Fotosoppp 10perc - sokat mondtam, 3.
sulyid 372807 2011. szeptember 24. 19:48
Válasz erre
kanadaiak, feltételezem légiharc gyakorlásra használták őket... ott van a gépek oldalán a légierő neve, s a gépek orrán meg a kanadai jel...
silent8 372806 2011. szeptember 24. 19:38
Válasz erre
Mig
Mig

Sziasztok! Tudja valaki, mikor voltak így átfestve a Cseh migek? 

üdv.
silent8
fishpot 372805 2011. szeptember 24. 19:32
Válasz erre
MiGStory7
MiGStory7
MiGStory8
MiGStory8
MiGStory10
MiGStory10

Ezek milyen gépek?
Monox 372804 2011. szeptember 23. 08:49
Válasz erre
Azt biztosan tudjátok, hogy a 504-507 oldalszámú MiG-21UM gépek oldalszámozását a szintén Taszáron repülő 504-507-es oldalszámú MiG-21PF-ek miatt kellett megváltoztatni. Hogy miért épp 900-asokra azt nem tudom, de valóban hihető, hogy egy taggal előrébb mentek a gyári számban és így alakult ki a 904-907.
Nyilván az is ismert, hogy Légierőnk első 3 MiG-21UM (0158,0258,0358) gépének 8 tagú gyári számának csak a 2. tagja tért el egymástól, így az oldalszámot a gy.sz. első két, ill. utolsó két tagjának számai adták.

Furcsa módon a következő évben beszállított 3 gép (3031,3036,3041) oldalszámozási szisztémája megegyezett a korábban alkalmazottakkal, itt az utolsó négy jegyben volt egy-egy számnyi eltérés.

A furcsaság abban van, hogy a következő évben a Rába-terv keretében rendszeresített összesen 7 db gépből az első 3db (0265,0465,0565) gyári száma, szintén az 1971-es gépek mintáját követte (első és utolsó kettő tag), míg a másik 4 db gép számozása az utolső 4 tagból adódott. Ez a 3 gép ekkor már 2 éves volt, a másik 4 pedig vadi új, a gyári számuk "összetétele" is különbözött.

Az 1979 és 1980-ban érkezett gépek számozásnál is lehetett volna követni a gy.sz. utolsó négy tagját, ellenben csak két tagot kaptak, ismeretlen okból, talán az 5876 hsz.-ben vázol okok miatt.

Ismereteim szerint a MiG-21UM típust csak egy helyen, Tbilisziben gyártották, egészen 1986-ig, a MiG-21 típus gyártásának befejezéséig.
ambasa 372803 2011. szeptember 22. 21:36
Válasz erre
Üdv!

lehet, hogy nem az utolsó számjegyek, de attól még a gyári számból képezték azokat. Azt írtad: "904,905,906,907-s gépekre felfestett számnak semmi köze sincs a gy.sz.-hoz" és ez így nem helytálló, mert van.
Amiket felsoroltál most azok is logikusan a gyári számból képződnek, de ennek, hogy a gyár itt egy kis csavart tett be a gyári szám képzésébe. Az első két szám egy egyszerű sorszám, 01-10-ig utána jön a típusváltozat (69), majd az üzem megnevezése (51) végül a sorozatszám (58), és épp ezért mivel, ha a 3-4 utolsó számjegyet használná akkor akár 10 azonos oldalszámú gép is lehetne.

TG
Rumcájsz_52 372802 2011. szeptember 22. 20:25
Válasz erre
Hali
A www.Mig-21.hu honlapon a Tipusismertetés-ben nagyon jó és részletes leírás - fotókkal illusztrálva - a KM-1 katapult-ülésről! Érdemes ránézni!
Üdv R.
Nyugger 372801 2011. szeptember 22. 19:59
Válasz erre
Hali,
Az alap dolgozatban ez van: A gyártási számok utolsó számjegyei voltak két, három, és négyszámjegyes oldalszámúak is. Annyit használtak, amennyi az egyértelmű megkülönböztetéshez szükséges.
Nos, amit csatoltál az nem egészen ez.
Azért van ennél is érdekesebb eltérés az alapműhöz képest, pl. a 0158-s 21UM, gy.sz. 01695158. De ez a fajta első és utolsó két szám igaz a 0258, 0358, 0265, 0465, 0564 oldalszámokra is.
pilotka 372800 2011. szeptember 22. 19:27
Válasz erre
Népek!
Én ezzel a fickóval találkoztam anno, kezeltünk is, ott reptettük Keméten, vmi Martinnak hívták? Arató nyá. alez tudna mesélni róla, vszjoké volt a szólás félig orosz, félig angol, ha minden klappolt. ...De rééég vóóót...
pilotka 372799 2011. szeptember 22. 19:21
Válasz erre
Skacok!
Érdekesek ezek a sztorik, amik a USA-ba került magyar 21-ekről szólnak, én fehér asztalnál mesélni tudnék róluk, mik történtek Keméten, persze ezek morzsák, de igazi betétmesék. A keméti toronyból,-ban sok minden látszott, hallatszódott, kitudódott. A 4418-at igazi halottaiból támasztották fel a hozázértők, kalap le előttük. A jenki milliomost "titokban" reptettük, mikor gépet akart venni anno, és ismerte a tipust akkor már, tudta mit, mikor nézzen meg, és hová tegye a kezét a gépen leszállás után. Akár uti, akár pf. UFF!
ambasa 372798 2011. szeptember 22. 18:46
Válasz erre
Bocs, kimaradt, hogy ez a 904-907 UM-ekre vonatkozott.

Tg
ambasa 372797 2011. szeptember 22. 18:45
Válasz erre
Üdv!

ez így nem teljesen helytálló, ugyanis az utolsó 4 számjegyből 1. és a 3.4. számjegy adta azokat:
904 516999504
905 516999505
906 516999506
907 516999507

TG
Monox 372796 2011. szeptember 22. 17:03
Válasz erre
Én sokáig arra gondoltam, hogy a két számjegyű oldalszámok eredetileg a Szovjet besorolású gépek lehettek, hiszen ott szinte minden gépnek kétjegyű az oldalszáma. Lehetségesnek tartom, hogy eredetileg a Szovjet Légierőnek készültek majd végül mégis hozzánk kerültek, az ottani számokat magukkal hozva. Bizonyíték nincs a dologra, de ismerve a számozást a szovjetnél, megtörténhetett a dolog...

Apropó: valakinek van a kétszámos biszekről teflonszürke fotója? Nekem csak egy olyan van, ami éppen kétszámos gép is lehet, de annyian állják körül, hogy nem azonosítható pontosan. Esetleg ez is elárulhatja honnan jöttek és hová készültek...
Nyugger 372795 2011. szeptember 22. 14:02
Válasz erre
Tibcsi,
Igen volt ilyen, az eredetileg 16-os MiG-21UM, de ennek a gy.sz.-a 516999201, a beérkező MiG-23UB-16-s miatt lett 19-re átszámozva. Ez a két számjegyüség valami pápai sajátosság volt eredetileg, az okot nem sikerült az elmúlt 20+ évben az illetékestől megtudnom.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.