/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
pintair 525054 2013. február 10. 11:34
Válasz erre
rajz f-13_3
rajz f-13_3
rajz 21U_1
rajz 21U_1
rajz 21U_2
rajz 21U_2
rajz 21USZ_1
rajz 21USZ_1
rajz 21USZ_2
rajz 21USZ_2

akkor jön a többi
piratvitorla 525053 2013. február 10. 11:33
Válasz erre
Sziasztok
Nem akarok nagyon beleszólni...
Valami rémlik... Mintha a ruszkiknál a rakéta éleslövészeten alkalmaztak volna vegyes géppárokat is... Talán F+PF... Lehet, hogy ezért?
üdv
Zoli
Planes 525050 2013. február 10. 11:21
Válasz erre
Az Árpi által feltett,szerintem elég részletes ,pontos ciril betűs rajzon nem csak kiskocsin szerepel ,hanem FÜGGESZTVE van! Ezek szerint a vendég vezető nyalábról NEM tudtok semmit!Pedig ez érdekelt volna.Üdv.! Eses Sándor
Rumcájsz_52 525038 2013. február 10. 10:28
Válasz erre
szia pintair
kb. olyan, csak nagyobbat üt - ha talál!
pintair 525035 2013. február 10. 10:22
Válasz erre
ez olyan, mint csúzlival kilőni a 762-es skulót? :)
Rumcájsz_52 525034 2013. február 10. 10:20
Válasz erre
Szevasztok
Az RSz-2USz rakéta a radaros 21-es tipusokról is indítható kényszerhelyzetben radarvezérlés nélkül, rögzített kormányokkal - pl radarzavarás, fedélzeti radar meghibásodása stb. esetén. Ilyenkor ugyanúgy kell célozni mint gépágyús lövészetnél, és a rakéta is sima ballisztikus pályán fog repülni, nem célkövető üzemmódban. Tehát elvileg radar nélküli változatokra is függeszthető és indítható is róluk, csak még gyengébb a hatékonysága, és a nem olcsó ára miatt így hatalmas luxusnak tartanám (persze egy háborús kényszerhelyzet mindent felülír - pl. ha a radaros gépek elfogytak, de pl. UTI vagy F még van, meg persze raketta is, az ellen meg galádul tovább támad!).
Üdv R.
magyaralba 525022 2013. február 10. 09:04
Válasz erre
Szia!

Ahogy az előző hozzászólásokban is kifejtették az RS2US rakéta teljesen hibás a Mig-21F/F-13 (74-es version) típuson mivel lokátorral nem rendelkezett. Ettől függetlenül felrakhatod rá szíved jogod, bár kb olyan élethű lesz mintha F-100-ra pakolnál AIM-54 phoenix-et... hidd el a sok embernek (van köztük aki látott is ilyen repülőt) hogy nem lehet... (Mig-21PF/PFM/FL/MF/SM változakon igen de ezen nem)

Üdv
Planes 525018 2013. február 10. 07:56
Válasz erre
Sziasztok! Valami lehet az RS2US függesztmény mögött ,mert nem az első eset,hogy látom F-en,vagy F-13-on erőltetni.Nem lehet,hogy passszív módon,más megvilágítással lehetett vele eredményt elérni?
pintair 525014 2013. február 10. 07:28
Válasz erre
Szeva Skacok!,

szerintem azért van ott a kiskocsi rakéta, mert a könyv többi rajza megmagyarázza. Ha majd látjátok feleim szümtökkel a künyvöt, abban ott a többi altipus is, ahová illik a tistocsi. Szerintem ide fért be. Szándékom volt minden altipus rajzát feltenni, de ha már megkapjátok a teljes könyvet, nem teszem, bár... másoknak jól jöhet. Törpös az a könyv. Az egész kiadvány remek.

Az Edu nem tudom mikor hozza ki a saját vasait a Trombitás 74-hez, (ha egyáltalán ad ki hozzá)az talán hamarabb elérhető lesz, mint a végtelen ukrán búzamezőkről való.
Nyugger 524983 2013. február 9. 21:19
Válasz erre
Jé, megnyilt az infósztráda !
Köszi.
migi 524981 2013. február 9. 21:06
Válasz erre
Szia
Ezt veséztük éppen ki Gabival csak mindketten off -on voltunk ,
Nyugger 524980 2013. február 9. 21:04
Válasz erre
Szia Migi,
Az RSZ-2USZ-s rakéta vezetősugár vezérlésű és ehhez lokátor kell.
Nos, a MiG-21F-13-ban nem sok lokátort láthattunk, az ő légiharc rakétája az R-3-s volt, mely infravörös önirányítóval ’dolgozott’ .
migi 524959 2013. február 9. 20:07
Válasz erre
Gabi , ezt elmagyarázhatnád miért nincs sok értelme ,
migi 524956 2013. február 9. 19:39
Válasz erre
Szia Gabi
Hátha még látnád a könyvben lévő többi rajzot .
búza 524954 2013. február 9. 19:26
Válasz erre
Első ránézésre is értékes rajzok, pl. az F orrfutó kormányzásáról és kabintetejéről nem sok található. Csak azt nem értem, hogy az RSZ-2USZ rakéta rajza mit keres rajta, hacsak nem "szállította" valahová, mert egyéb értelme nemigen van.
pintair 524786 2013. február 8. 09:19
Válasz erre
Ezeket soha nem fogja senki forgalmazni itthon, ezeket csak a netről lehet megrendelni, vagy Keleti Blokk Karcsival kell beszélni...
pintair 524785 2013. február 8. 09:11
Válasz erre
rajz f-13_1
rajz f-13_1
rajz f-13_2
rajz f-13_2

mindent kutatok, h rendes referenciát találjunk a Trump 48-hoz
lacipapa 524784 2013. február 8. 09:03
Válasz erre
Ez jó,csak már egy magyar forgalmazó címe kellene! :-)
pintair 524782 2013. február 8. 08:53
Válasz erre
pintair 524781 2013. február 8. 08:43
Válasz erre
pintair 524229 2013. február 3. 20:50
Válasz erre
http://www.network54.com/Forum/47751/message/1359903467/1-48+MiG-21F-13

na, már van készen!
zoli1989 524112 2013. február 2. 23:35
Válasz erre
Jó, ez tény! :)
Ráadásul azt a hibát még lehet is orvosolni, mondjuk egy régi revell MF átbarkácsolásával. :)
PETI 524099 2013. február 2. 20:13
Válasz erre
zoli1989 524096 2013. február 2. 19:51
Válasz erre
Hát azért a 32-es MF-nek is van baja. A gerince elég fura :)
PETI 524057 2013. február 2. 14:05
Válasz erre
Majd kiderül a rajzok alapján... De még mindig könnyebben javítható, mint a 21-es hibái.
Tibcsi 524045 2013. február 2. 12:49
Válasz erre
trump_23_tail
trump_23_tail
800px-East_German_Airforce_MiG-23
800px-...

Megpróbálom illusztrálni.
PETI 524043 2013. február 2. 12:28
Válasz erre
Amit nem értek, az az, hogy a Trumpinak van egy 32-es MF makettje, már vagy 10 éve. Az alakra sokkal jobb, mint ez az új 48-as. Kérdés, hogy mért nem használták fel annak a régi makettnek a gyártásához használt háttéranyagot, rajzokat, méreteket?

Viszont ha az UM is ilyen rossz lesz, akkor mégiscsak jó az az új (nem a régi) Neomega UM átalakító...
PETI 524042 2013. február 2. 12:25
Válasz erre
Azt nem vettem észre, nem tudom... A beömlő kissé szögletes talán.
Tibcsi 523933 2013. február 1. 06:16
Válasz erre
A 23-asnak nekem a svanca nem tetszik. A képen túlságosan karcsúnak látszik...
zoli1989 523916 2013. január 31. 21:21
Válasz erre
A kabinüveg feltűnt nekem is, de most hogy így mondod a függőleges vezérsíkot, meg a szeszlemezt, hát valóban van vele gond. Akkor azért tűnt annyira gnómnak :D

Hál'Istennek van itthon egy Eduard féle 21MF Profipack. Ahogy megjelent, meg is vettem Móváron. Csak el kellene már kezdeni :D
PETI 523901 2013. január 31. 19:59
Válasz erre
Továbbá a függőleges felső íve is kellően szögletes lett, meg a szeszlemez alakja is primitív, szögletes. Hát, ez a pár dolog már eleve kizárja. Az Edu szebb sokkal!
PETI 523897 2013. január 31. 19:54
Válasz erre
Szia Zoli!

Abszollút. Meg a kabintetőt is elnyalták rendesen... "Remélem" au UM-et is elgányolják majd! Hála Istennek legalább a 23-as jó lett (szerintem)!
zoli1989 523894 2013. január 31. 19:45
Válasz erre
Nekem ennél a Trumpi MF makettnél a gerinc is mintha gyanús lenne.
Nektek?
migi 523883 2013. január 31. 18:27
Válasz erre
Meg majd amit még kiadnak , a PFM is jön tőlük de szerintem akármelyik 21 eshez föl lehet használni a szárakat , a kerekek azok többfélék voltak , de a szárak én úgy tudom hogy egyformák voltak , minden változatnál,
ted978 523881 2013. január 31. 18:20
Válasz erre
sziasztok!

a cmk kiegészítők milyenek. gondolom nem egy aires vagy neomega. kíváncsiságból kérdezem, mert közelről még nem láttam.

üdv.: Sanyi
lacipapa 523878 2013. január 31. 18:03
Válasz erre
Szervusztok!
Láttátok már az Eduard MIG-21-hez a bronz futó műveket,48-ban?Az a baja,hogy csak az MF,BIS és az SMT-hez csinálták!
doky3 523874 2013. január 31. 17:39
Válasz erre
Nekem a 21-es oldalnézetből mintha egy picit "dagadt" lenne a szárnyak kilépőélénél. A kabintető pedig nekem túl púposnak tűnik. Persze lehet, hogy nem jól látom. A Trumpeter 21-et nem igazán értem, mert az Eduard sem tegnapelőtt adta ki saját Mig-21 sorozatát, és azt a (képek alapján, mert sajátom még nincs) részletességben nem könnyű felülmúlni.
zoli1989 523860 2013. január 31. 15:48
Válasz erre
http://www.primeportal.net/models/thomas_voigt7/trumpeter/

Itt pedig már vannak képek az MF-ről is. Háát, szerintem maradok az Eduardnál.
pintair 523852 2013. január 31. 15:04
Válasz erre
www.primeportal.net/hangar/mig-21_home.htm

lehet hasonlitgatni mindegyikunknek
Tibcsi 523811 2013. január 31. 08:51
Válasz erre
Valahogy amorf az egész... a főfutóakna ajtókat is érdemes megnézni...
pintair 523789 2013. január 30. 21:35
Válasz erre
Planes 523699 2013. január 30. 10:13
Válasz erre
A Precíz minden hónapban árúlja a klubban(Rebekán)!
lacipapa 523696 2013. január 30. 10:00
Válasz erre
Akkor ezt csak Kanadából lehet beszerezni?Esetleg hazai beszerzésről nem tudtok?
pintair 523682 2013. január 30. 08:31
Válasz erre
Az néköm is feltűnt, h ott vmi házi barkács vala, mert átlátszik az alatta lévő görbület...

de ez itt meg nagyon törpös:

www.ultracast.ca/products/Master/48%20Scale/MAM-48-063/default.htm
Rumcájsz_52 523444 2013. január 27. 21:33
Válasz erre
Szia pintair
Akkor viszont átfestették a számot! Most jobban megnéztem nagyítva is, és tényleg látszik a "8"-ban és a "9"-ben is a kerekebb szám fehér kontúrja ami átlátszik a szögletes szám pirosán!
Üdv R.
pintair 523440 2013. január 27. 21:16
Válasz erre
Rumci!

A fotó dátuma jó, mert a bátyám ül benne frissen végzetten, mikor hazajöttek Szu-ból, Kemétre kerültek mind és itt képezték őket át-vissza F-13-ra. Egyedüli kirepülésük előtt lettek fotózva beüléskor. Ez TUTI! Akkor én még giminazista voltam, és emléxem ezekre, mert akkor már engem a légcsavarszél megcsapott. Utána került Taszárra, ahol végig Pf-kedett, még ki nem vonták, ő volt az utsó szd pk- a tipusnak. Utána ült Biszre, ill bele. :)

UFF!
Rumcájsz_52 523436 2013. január 27. 21:01
Válasz erre
Szia pintair
A "819"-es 21F-13 háromszor járt a PG-ben, 1966-ban, 69-ben és 74-ben, ami nekem azt jelenti, hogy a három fotó közül az elsőnél szerintem nem stimmelhet a dátum, a szám alakja miatt. Ez a szögletes, csak a sarkán kerekített számforma az eredeti gyári (vagy érkezés után nálunk alakulatnál) felfestett alak volt, a PG-ben festett szám jóval ducibb, kerekebb alakzat volt, tehát ez még a PG-javítás/festés előtt készült fotó - hacsak javítás után valami miatt alakulatnál újra nem festették a számot. Tudsz-e arról valamit esetleg, hogy PG-javítás után valami miatt más sablonnal újrafestették a gépszámot?
Üdv R.
búza 523384 2013. január 27. 14:04
Válasz erre
Szia Laci!
Egy dolgot tudok erre: 1976-ban a 819-es ülésén már nem volt! :-)))
Üdv: G.
Murmuc 523348 2013. január 27. 11:03
Válasz erre
Nem erre kaptunk választ Rumcájsz 52-től, a 522605-ös válaszban? :)
A harmadik képen látható 907-es amellyel kábellel ütköztek, és lenyírták a pótvezérsíkot.
migi 523345 2013. január 27. 10:52
Válasz erre
Szia Árpi
Tényleg nincs , Gabi mit mondasz erre ?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.