/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Mandras 694255 2022. március 10. 13:10
Válasz erre
Kecskemét 1979

Kecskemét 1979
Kecskemét 1979

Szia! Igen, az aluszínű festés eltüntetett minden különbséget az egyes lemezek árnyalatai között. Nem vagyok festő, de úgy tudom, hogy ezt a festéket úgy hozták létre, hogy átlátszó lakkba alumínium port kevertek. Sokan ezüstnek nevezik, én is szoktam néha, de valójában alu volt, még ha csillogott is közelről. Távolról viszont nem csillogott, mattnak nézett ki.

Ezen a képen meg lehet figyelni, hogy mennyiben különböztek a lemezszínű és az aluszínűre festett gépek. Legalábbis messziről nézve. A fénykép 1979-ben készült Kecskeméten, az 1-es század gépeiről. A 9511-es és a 9307-es még az eredeti lemezszínű állapotukban vannak, a 8201-es és a 8203-as már a PG-ben festett állapotukban. Előbbi kettőn még a Pápán használt szögletes sablonnal készültek az oldalszámok, utóbbi kettőn a már PG-ben használt kerek sablonnal. A csillagok meg kisebbek lettek.

Noha a 8201-es és a 8203-as ipari javítása között nem telt el sok idő, az utóbbi gépen már fűzöld a függőleges vezérsíkon az URH antennát rejtő dielektrikus panel és a radarkúp. A 9307-es orr-részén a KIVÁLÓ címer látható. Mindkét oldalon volt. (Fotó: Nagy András archív) Üdv., András
badgo 694254 2022. március 10. 12:57
Válasz erre
Szia!

Ezt az aluszínű festést hogyan kell elképzelni. Milyen árnyalathoz hasonlíthatott, mennyire volt fényes, hogyan kophatott? És gondolom eltüntetett minden különbséget a lemezek között.

Üdv, robi
Tibcsi 694253 2022. március 10. 12:53
Válasz erre
Nem tudom, hogy az "F13-as orra" meddig tart, de a gerinc is más és (ami a rosszabb) a törzsféklap is teljesen másmilyen. Nem ismerem a Trumpi F13-asát, nem tudom, milyen súlyosak a hibái... Szerintem a kerekek mérete is eltérő...
KarBal 694252 2022. március 10. 12:33
Válasz erre
Sziasztok!

Most olvastam, hogy a Trumpeter-féle 1/48-as MiG-21F13-nak mennyi hiányossága és tévedése van az apró részletek terén. Azt írták, hogy ha zavarja az embert (mert amúgy pofás repülőt lehet építeni belőle), akkor a legtökéletesebb megoldás az Eduard MiG-21PF készletet használni, amihez az F13-as orrát építjük be a Trumpi készletből.

Mit gondoltok erről?
Mandras 694234 2022. március 9. 23:56
Válasz erre
4409 Pápa 1971

4409 Pápa 1971
4409 Pápa 1971

Ha már szóba kerültek a 96-osok, még egy korai MiG-21MF-et leltem az archívumomban. Egy színes kép a 4409-esről. Nem színezett, eredeti színes. Még a legelső, lemezszínű állapotában látható 1971-ben. Gyártmány: 96A, hajtómű: 95F. Pápán repült 1971-77 között. Utána végrehajtották rajta az első javítást a PG-ben, ahol aluszínű festést kapott, kerek oldalszámmal. Azután Kecskemétre került, és ott egészen sokáig, 1977-94 között repült. Közben még kétszer volt javítva a PG-ben, 1982-ben és 1990-ben. Mindkétszer terepszínű festést kapott, kerek oldalszámmal. 1994-től újra Pápa lett az otthona, ahol 1996 végén állították le.
Mandras 694198 2022. március 9. 14:33
Válasz erre
Amúgy a korai fényképen, ha jól látom, a külső felfüggesztési helyre van feltéve az RSz-2USz (K-5) adaptere, a belsőre meg az R-3Sz (K-13) adaptere. Erről is volt itt szó nem régen, hogy hogyan is volt ez. A korai, lemezszínű korszakban készült fényképeken ilyen megoldást is lehet látni, a terepszínű korszakban pedig a fordítottját.
Mandras 694196 2022. március 9. 14:23
Válasz erre
4605-1

4605 eredeti
4605-1
4605-2

4605 végső
4605-2

Szia! Ez pedig itt a 4605-ös gép az eredeti állapotában Pápán, még lemezszínűen, majd a végső, jelenlegi állapotában. Látható az áthelyezett adó.
búza 694182 2022. március 9. 10:13
Válasz erre
Bocsánat, rosszul fogalmaztam! A képeket nem én készítettem, csak én tárolom őket! Magyarul csórtam a netről! :-)
búza 694181 2022. március 9. 10:12
Válasz erre
21mf-8108-natur-cs 0
21mf-8108-natur-cs 0
21MF-9308 cs natur lhpa keszi
21MF-9308 cs natur...

Sziasztok! Átnéztem az MF gépekről, korai állapotukban (lemez szín, kocka szám) készített néhány képemet. A 44-gyel és 46-tal kezdődő gépek esetében a T5 adó az orrfutó gondola mögött a bal oldalon, a többi esetben - 8-9-es sorozat - már a kezdetektől a bal ajtó mellett volt.
búza 694134 2022. március 8. 10:11
Válasz erre
MiG-21F13_127
MiG-21F13_127
MiG-21F13_126
MiG-21F13_126

Ha a makett jelenlegi készültségi fokán elfér a pótos, akkor a valóságnak megfelelhet.
búza 694133 2022. március 8. 10:04
Válasz erre
Szia!
A szakértő az túlzás, de volt közöm egy-két évig hozzájuk.
kató 694114 2022. március 7. 20:37
Válasz erre
Valóban szép lett ez a 21-es .
Viszont én azt a jövőbeli póttartály felszerelést nem erőltetném . Ha jól látom , a hátsó törzsféklapot nyitva ábrázoltad . Ha a központi pótos függesztve volt , ez a féklap reteszelve volt zárt helyzetben , mert beleverne a tartályba . Gyakori hiba , hogy így építik meg , mert a kiállított gépeken így látják . De ezeknél csak azért ereszkedik (a saját súlyától) le , mert a rendszerben nincs hidraulika nyomás , ami bent tartaná . A Te gépeben viszont ott a pilóta ...
Mandras 694097 2022. március 7. 18:48
Válasz erre
Szia!
Köszönöm! Mindig tanulok valamit.
Szakértőtől nem szégyen...
búza 694096 2022. március 7. 18:39
Válasz erre
Szia András!
Korrekt leírás, de egy dolog nem úgy van!
"A 69-esen egy második ilyen adó is volt, a két kabin között felszerelve a törzs bal oldalán."
Annak a venturi csőnek nincs hőmérséklet adó feladata, az csak egy sima szellőző csatlakozó a két szellőztető ruhához! Nincs is elektromos csatlakozója!
Mandras 694092 2022. március 7. 16:28
Válasz erre
Bocsánat, hogy a „csapos” közbeszól. Az a bizonyos P5-ös hőmérséklet-érzékelő, amely a külső levegő hőmérsékletének a mérésére szolgált, mindegyik gépen létezett, kivétel nélkül. Azokon a MiG-21-es változatokon, amelyeknek nem volt radarjuk, az orrfutó rekesze előtt volt ez felszerelve a törzs orr-részének az aljára. Ezek a 72-es, 74-es, 66-os, 68-as és 69-es változatok voltak. (A 69-esen egy második ilyen adó is volt, a két kabin között felszerelve a törzs bal oldalán.)

Azokon a MiG-21-es gépeken, amelyeknek volt radarjuk, ez az érzékelő adó kezdetben az orrfutó rekesze mögött volt közvetlenül, kissé balra, a 6-os és a 7-es törzskeretek között. Ezek a 76-os, 77-es, 94-es, 95-ös, 15-ös, 50-es és a korai 96-os gyártmányjelű változatok voltak. Majd a 96-os gyártása közben, valamelyik szériától kezdve előbbre helyezték ezt az adót az orrfutó rekeszének a bal oldala mellé. Valószínűleg azért, hogy az orrkerék által felvert szennyeződés ne tömíthesse el azt a kis Venturi csövet, amely a hőmérő ellenállását foglalta magában.

A magyar gépeket illetően az összes 76-oson (MiG-21PF), valamint a 44. és 46. szériákban gyártott 96-os gépeken (MiG-21MF) az orrfutó rekesze mögött volt ez eredetileg. A többi magyar 96-oson, a 81. szériától kezdve már gyárilag az orrfutó rekesze mellett volt elhelyezve ez az adó. Szintén az orrfutó rekesze mellé szerelték fel ezt az ezután gyártott összes 75-ös, 03-as és 63-as változaton is. (Utóbbi kettő nekünk nem volt.)

Valamikor a ’70-es évek legvégén kiadtak egy bulletint ennek az adónak az orrfutó rekesze mellé történő áthelyezésére, amely a fent említett korai, radaros gépekre vonatkozott. Természetesen ezt csak ipari javításon lehetett végrehajtani. A bulletin kiadása (és beérkezése) után elkövetkezett ipari javításokon elvégezték ezt az átalakítást a magyar 76-os és az érintett 96-os gépeken a PG-ben. (Sok-sok külföldi gépen szintén elvégezték ezt más országok javító üzemeiben.)

Voltak olyan repülőgépek, amelyek nem érték meg ezt az átalakítást, mert addigra már vagy lezuhantak, vagy valamilyen sérülés miatt kivonták a szolgálatból. Erre a sorsra jutott a szóba került 4407-es oldalszámú magyar 96-os is egy durva leszállás miatt. Ezért azon a repülőgépen még az eredeti felszerelési helyén látható ez a hőmérsékletadó (a csepeli Kossuth szakközépiskolában).

Üdv., András
búza 694074 2022. március 7. 07:25
Válasz erre
Akkor a következő Rebekára metróval megyünk? Tudsz jó sörözőt a környéken?
Tibcsi 694072 2022. március 7. 06:11
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4407
Mikojan-Gurjevics-...

A kép szerint volt, csak kicsit hátrébb.
Tibcsi 694071 2022. március 7. 06:08
Válasz erre
Semmi gond, most már én is tudom, mire gondoltál. :) Én is meg voltam róla győződve, hogy a hőmérséklet érzékelőről beszélsz.

@Búza: De, majd lesznek azok is (meg állásszög adó is), csak egy kicsit pihentetem a szemeim. :)
Kibic 694057 2022. március 6. 20:00
Válasz erre
cut
cut

Köszi búza, hogy felnyitottad a szemem! :)
A hőmérséklet adót én is felismertem, az rendben volt!

Amit én kérdeztem, az egy banális "benézés" eredménye: a monitoromon a futóakna ajtaja homogén fehérnek látszik, ezért úgy tűnt, hogy egy pl. fehér papírból készült henger 1/3-ad palástja maradt ott, véletlenül. (Valamiféle építés közbeni segédeszközként...)
Hozzászólásod után kicsit állítottam a színeken, és így már látom, hogy ez maga az ajtó, csak a beeső fény miatt kicsit kifehéredett a képen...

Bocs Tibcsi, hogy kiloptam ezt a részt a képedből, csak a magyarázkodásom miatt van... (egyébként elsőre a párom is hengerpalásnak nézte)
De a lényeg, a makett nagyon klassz lett!
Üdv: Kibic
Nyugger 694056 2022. március 6. 19:36
Válasz erre
A 4407-s gépen nem volt -szerintem.
Üdv.
István
búza 694050 2022. március 6. 17:51
Válasz erre
Szia!
Az a hengeres "segédberendezés" a hőmérséklet adó. Egy MF kivételével mindegyiken ott volt! Egy sört ér annak, aki megmondja, hogy melyiken nem! Mosonmagyaróváron vagy egy Rebeka után fizetem!
Maga a gép szép, nagyon igényes munka, de feliratok nem lesznek rajta?
Üdv: Búza
Kibic 694049 2022. március 6. 17:26
Válasz erre
Szia,
szerintem szép lett, nagyon tecccik! Jó, hogy nincs "túlkoszolva", így sokkal autentikusabb benyomást kelt.
Első pillantásra a svancon lévő csillag nekem egy kicsit kicsinek tűnt, de átbogarászva a fotóimat, a legtöbb esetben tényleg ekkora volt.
Az orrfutónál az a hengeres segédberendezés csak véletlenül maradt rajta ugye?
Üdv,
Kibic
Tibcsi 694046 2022. március 6. 16:15
Válasz erre
274863302_1603506010023844_78083749206650326_n
274863302_1603506010...
274956276_1603506143357164_5012209709423330685_n
274956276_1603506143...
274756088_1603506163357162_8658716412841895103_n
274756088_1603506163...
274956276_1603506143357164_5012209709423330685_n
274956276_1603506143...

Befejezettnek tekintem. Még a törzs alatti tartály felkerül később. A rádió magasságmérő antennáit azóta pótoltam. :)
Tibcsi 693916 2022. március 4. 10:52
Válasz erre
1591503_97824_4405_photo1
1591503_97824_4405_p...

Köszönöm mindenkinek a válaszokat! :)

@Nyugger: Valóban dögös összeállítás, de sajnos nálam most nem játszik, mert a külső fegyvertartóim nem a póttartályhoz valók. Az Eduard adta azokat is, de nem azokat tettem fel. Úgyhogy marad a "standard" készültségi összeállítás.
búza 693858 2022. március 3. 17:34
Válasz erre
Szia!
Vadászok esetén mindegyik fegyvertartóra lehetett mindegyik indító sint függeszteni, indítható volt az esedékes rakéta és ez nem függött a típustól. Azt, hogy melyik tartóra és sínre mit raktak azt a csapat fegyveresek jobban tudják, meg az okát is- :-) Nálunk a PG.-ben tesztelve volt mindegyik konfiguráció, 4 X APU-7, stb. Nedves tartó az teljesen más volt, át kellett szerelni. A szárnytól való bombazár távolság volt nagyobb a pótos mérete miatt. Normál külső tartóra nem lehetett pótost függeszteni! Van kép öt póttartályos NDK.-s gépről, ott a két belsőn csak LÓG a PTB-500-as! :-)
kezo 693855 2022. március 3. 15:48
Válasz erre
Szia !
Természetesen lehet/-ett külsőről is indítani ,csak ha R-3sz-t is függesztettek ,akkor a belsőre ment az RSz-2Usz.
Igaz ,hogy Búza fotóján fordítva van de a 4405-ös - a Te fotód - az a valós.
Üdv : Kezo
pmheros 693849 2022. március 3. 14:02
Válasz erre
Az ötödik mondatomban a kérdés természetesen a külső tartókra vonatkozik, csak elvesztem a sok fogalmazásban. :(
pmheros 693848 2022. március 3. 13:58
Válasz erre
Wiki fegyverzet függesztés
Wiki fegyverzet fü...

Üdv!

A terhelhetőség nálam nem is merült fel, épp a póttartály külső elhelyezése miatt.

És pont ez indukálta bennem a kétkedés szikráját. Nem egyformák a fegyverfelfüggesztők, és nem egyformák a szárnyban a bekötéseik sem, hisz csak a külsőben van pl üzemanyag vezeték. Ez adja a kérdést, miben különbözhetnek még. A fixen vezetékelt rendszereken a belső tartókról is megfelelően indítható, "vezérelhető" az rsz-2-usz? A 9507 -es ezen fotóját korábbról is ismertem, de mivel ez egy statikus bemutatóra odaállított gép, ezért erről csak annyi következtetést tudok levonni, hogy fizikailag függeszthető. A Wikin van olyan táblázat, ami a 21 -es verziók különböző függeszthetőségét részletezi, de egyrészt azon pont az MF részletezése tűnik hiányosnak, másrészt sokszor felmerült már, hogy a Wikipédia mennyire tekinthető mértékadó forrásnak.

Csak egy egyszerű megerősítésre van szükségem, hogy igen, lehet indítani. Köszönöm!

Üdv.: pmheros
kezo 693847 2022. március 3. 12:58
Válasz erre
A MIG-es korszaki vadászirányító emlékeim szerint az RSz-2USz-t lehetőleg a belső pilonra függesztették , mivel ez rádió sugárnyaláb irányítású rakéta, és igy közelebb van a lokátorhoz indításkor , így könnyebb a befogási-indítási zónában tartani.
Nyugger 693845 2022. március 3. 12:42
Válasz erre
21MF-8108 lnk löv.
21MF-8108 lnk löv

Nem életszerű az imitátor ás az R-3Sz együttes függesztése, sohasem volt ilyen
konfiguráció. Ha javasolhatok akkor a rakétalövészetekre kirepülő (LNK) gépek
3 póttartályos és 2 db RSz-2USz-s (K-5M) változatát ajánlom, enyhén dögös……..
Daala 693841 2022. március 3. 12:07
Válasz erre
Meg belül is...:-)
Daala 693840 2022. március 3. 12:06
Válasz erre
Fegyverben-01
Fegyverben-01

Itt is kívül van a K5 (RSz-2USz)
Daala 693836 2022. március 3. 11:41
Válasz erre
Lehet ķívül is az APU-7/RSz-2USz. 500kg a teherbírása mind a négy tartóban lévő bombazárnak. A 490l-es szárnypóttartályt is a külsőkre függesztették.
rod666 693825 2022. március 3. 10:01
Válasz erre
Szerintem az nem valid. Az RSz-2USz nehezebb, mint az R-13, így szerintem annak kellene kívülre kerülnie.
pmheros 693824 2022. március 3. 09:59
Válasz erre
4405_photo1
4405_photo1
4406_photo2
4406_photo2
8115 Hungarian_MiG-21MF_at_Taszar_airfield_02
8115 Hungarian_MiG-...

Üdv!

Mennyire jellemző (hiteles) ez a múzeumi összeállítás? Úgy értem a K-13 és K-5 vegyes fegyverzésnél mindig a külső tartókra került-e a K-5? Vagy teljesen mindegy hogy kívül vagy belül van a K-5?

Eddig felfegyverezve mindig a belső tartón láttam a K-5 -öt.
Az utolsó képemen van kívűl egy olyan sín, ami lehet APU-7 (rs-2-us), de fegyver nélkül akár APU-68UM -nek (s-24) is nézhetném .

Üdv.: pmheros
búza 693820 2022. március 3. 08:32
Válasz erre
P1130927_1
P1130927_1

Szia! Lehetni lehet, csak értelmetlen, ezért nem is volt. K-13 és K-5 a készültségi fegyverzet.
Tibcsi 693800 2022. március 2. 20:45
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar MiG-21MF-et építek még az "ezüst korszakból" és ott tartok, hogy ideje lenne eldönteni, hogy milyen függesztményekkel lássam el. Én R-3Sz rakétákban gondolkodom, 2 db-ot tennék a külső tartókra, plusz a törzs alatti tartály. Esetleg a belsőkre egy-egy RS-2US menne...

De: mi lenne, ha az egyik R-3Sz rakéta "fadugós" lenne? Az mennyire életszerű, hogy "éles" rakétát és rakéta imitátort is függesztek egyszerre? Lehet ilyent egyáltalán?

Kösz: T.
pmheros 693241 2022. február 19. 13:39
Válasz erre
Üdv!

Táblázatodhoz egy kis infó még.
(A 23 -as topikba szúrtak be egy linket, azon találtam én is)
Szóval az F-13 szolgálatának vége inkább 1978 február, tartalékban pedig 1979 -ig.
Forrás: www.easternorbat.com/html/last_qra_mig-21f-13_eng.html

Üdv.: pmheros
búza 692949 2022. február 10. 19:44
Válasz erre
Most nem fogom összeszedni az időszakokat, mert elég hosszú az intervallum egyes típusoknál. De ha pontosan, dátum szerint szeretnéd tudni egyes gépek esetében, akkor tudok segíteni.
atika 692929 2022. február 10. 12:15
Válasz erre
Kösz a linket!
Van ott néhány érdekes gép.
Szögletes számmal, de ék jelekkel.
...van amelyik teljesen új farok résszel és kopott törzs és első résszel van.
pmheros 692924 2022. február 10. 11:52
Válasz erre
Hát pont a szórás miatt nem lehet majd korrekt az ábrázolás, így valójában a pontosság már annyira nem is szempont szerintem. Pláne hogy több turnusba érkezett egy-egy altípus.

Az eddigiek alapján: 71 -től érkezett MF -ek 76-79 lehettek először festve, ami 5-8 év elteltét jelenti. A korábban említett PF példámnál maradva a 65 -ben érkezetteket már 69 -ben festették, ami megintcsak legalább 4 vagy 5 év. Én hasonlóra tippelnék az F-13 esetében is, amikor alu -ról ezüst színűek lettek. Akkoriban még inkább naptár szerint dolgozhattak, mint állapot szerint, bár ki tudja.

Itt pár 21 -esnek fel van tüntetve az ipari javítás ideje www.simonrobert.hu/02-repulok/Galeria/Volt_egyszer_a_mig-21_Fishbed/Volt_egyszer_a_mig-21_Fishbed.html
KarBal 692917 2022. február 10. 11:29
Válasz erre
Köszi búza. Arról esetleg nincs infó, hogy mikor mentek javításra körülbelül? Hány évente volt előírás? Amit pmheros is idézett, aszerint pl. az MF-eknél lehet tudni, hogy melyik sorozat esetében melyik évben kezdték meg a javítást.
búza 692890 2022. február 9. 17:48
Válasz erre
Az esetek nagy többségében a PG. javítás alkalmával kaptak új, az éppen esedékes divatnak megfelelő színt. Kivéve a csapat terep gépek, jellemzően Pápán és néhány kecskeméti, meg az U-400-as 1418, 1720, 1817 és az U-600-as 4117 és a 4020.
KarBal 692876 2022. február 9. 15:09
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat.
Akkor még csak a táblázat pontosítása kedvéért (hátha valakinek kell majd) - mikortájt fújták ezüstre az F13-asakat és mikor a PF-eket?

Gondolkozom azon, hogy ha érdekel valakit a táblázat, akkor megcsinálni színátmenetesre, de akkor talán már nagyon áttekinthetetlenné válik. Ha van elegendő információ, lehet, hogy jobb lenne gépekre lebontva összerakni, hogy mikor milyen színben pompázott. Vagy ez naiv ábránd, hogy ennyi infó meglegyen? :)
búza 692872 2022. február 9. 13:42
Válasz erre
F-13: natúr, ezüst.
PF: natúr, ezüst, terep, + a 409-es.
MF: natúr, ezüst, csapatterep, PG. terep, + a 4406 első festése.
Bisz: teflon, PG. terep.
AP: teflon, csapatterep, PG. terep, Cápeti.
U-400: natúr, ezüst, 1418, 1817 PG. terep.
U-600: natúr, ezüst, 4117 csapat terep.
UM: natúr, ezüst, teflon, PG. terep, NDK terep.
És ezek csillagos, ékes, Dongós, Boszorkányos, PG.- ben lemaratott eredeti lemez színű, stb. változatai.
Nyugger 692863 2022. február 9. 10:30
Válasz erre
Terepfestést kapott az 1.n.j. után: 409, 504, 509, 510, 1514, 1602, 1603, 1605
pmheros 692859 2022. február 9. 07:10
Válasz erre
Találtam fotót több gépről, ami alapján azt feltételezem, hogy némelyik PF nem kapott terep festést, így a táblázatodban a zöld csík a gépek egy részére lehet igaz, és ott is valmiféle színátmenetet lehetne alkalmazni az átfestés időszakára.
pmheros 692854 2022. február 8. 22:46
Válasz erre
Bisz -ek terepre igen, szürkére viszont nem festették át. Egy oldallal visszább
taglalják.
pmheros 692840 2022. február 8. 17:50
Válasz erre
F-13
1981 -re kivonták az utolsó példányokat is.
Egy kiállított gépet láttam hogy terep festést kapott utólag.
pmheros 692838 2022. február 8. 17:37
Válasz erre
MF -hez
"A 4-es szériás gépek 1976-79-ben, a 8-asok 78-79-ben, a 9-esek 79-81-ben kerültek be a PG-be javításra."

Forrás: Molnár László egykori segítségéből
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.