/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Borzz 614408 2016. szeptember 9. 12:56
Válasz erre
Sziasztok,

az 590-es oldalszámú, valóban M változat! Amit írtatok mind igaz, de eldönteni csak képről nem lehet. A 39-es szériáig a gyárban M változatok készültek, majd egy széria MT, majd minden további széria MF-nek lett elnevezve. De éles határvonal nem volt. Az évek során vezettek be kisebb nagyobb változásokat.

Ami miatt nem lehet megkülönböztetni az, hogy ugyan a gyártás során még eltérő gépek, a nagyjavítás során hasonlóvá váltak. Például egyes szovjet és kelet-német nagyjavítás során, a korai M változatok megkapták a periszkópot és a terelő lemezt is.

Összefoglalva, ismerni kell az adott gép gyári számát ahhoz, hogy eldönthető legyen, hogy az adott gép M vagy MF alváltozat. Ez a mai információ dömpingben nem olyan ördögőség.
migfun 614403 2016. szeptember 9. 11:24
Válasz erre
Rumcájsz_52 614398 2016. szeptember 9. 10:17
Válasz erre
Sali
Ez nem lehet M, mert ott vigyorog/vicsorog? a GS-23 gépágyú a törzs alján, tehát ez MF-változat (a szovjeteknél SzM lenne, mert ők már a kezdettől fogva az RP-22 radarral gyártották maguknak, amit exportra csak később, a bisz-be építettek be).
Üdv R.
migfun 614395 2016. szeptember 9. 10:00
Válasz erre
t-jg7-590_mig-21m-1985
t-jg7-590_mig-21m-...

Szia!

Akkor itt a cáfolat :)

Szintén "M"-ként hivatkoznak rá, de van periszkóp és terelőlemez is...
Rumcájsz_52 614393 2016. szeptember 9. 09:55
Válasz erre
Köszi a megerősítő fotót, mivel ez csak eredeti szovjet gyártású példány lehet.
migfun 614392 2016. szeptember 9. 09:50
Válasz erre
Mig-21M
Mig-21M

Egy keletnémet M (az eredeti képaláírás szerint is "M"); se terelőlemez, se periszkóp-tükör
Rumcájsz_52 614389 2016. szeptember 9. 09:18
Válasz erre
Szia migi
A Jefim Gordon-féle "nagykönyv" szerint a szovjet gyártású 21M-ek "nagy része, hacsak nem az összes" a periszkóp-tükör és a gépágyú fölötti terelőlemezek nélkül készült, az export-gépeken és az indiai gyártmányokon ezek már rajta voltak. Ennek "kissé" ellentmond, hogy pont a J.G.-könyvben van olyan fotó, ahol egy M-nél korábbi gépágyú nélküli Sz-változaton ott vannak a periszkóp és a lemezek (!), de vannak olyan korai SzM-ek (külsőre MF, csak már a bisz lokátorával), ahol se periszkóp se terelőlemezek - pedig ugye ott a gépágyú! Szóval logika nem sok, így jobb fotó alapján makettezni.
Üdv R.
migi 614378 2016. szeptember 9. 00:12
Válasz erre
Meg tudtommal nem volt a gépágyúnál az a terelőlemez ,
Rumcájsz_52 614376 2016. szeptember 8. 23:37
Válasz erre
Hali
Más külső különbség nincs köztük, a 21M gyakorlatilag az MF-nek a VSz-en kívüli export-verziója volt más hajtóművel és radarral pl. a Közel-Keletre és Indiának (ők gyártották is). Még a periszkóp se mindig hiányzott az M-ről, már az első Indiában gyártott példányon is rajta volt.
Üdv R.
pigasos78 614367 2016. szeptember 8. 22:00
Válasz erre
Sziasztok!

A Mig-21 M milyen külsőségekben különbözik az MF-től. Tudom, hogy más a hajtómű és hogy tán az M verzión nincs periszkóp...vannak egyéb külsőleges különbségek? Egyszóval építhető gond nélkül M-ből MF?

Köszi a választ
Szabolcs
szt_péter 604730 2016. március 8. 12:16
Válasz erre
lacipapa 604704 2016. március 7. 20:00
Válasz erre
Tudom,de Sanyinak a veres a kötelező! :-)
migi 604699 2016. március 7. 19:42
Válasz erre
lacipapa 604691 2016. március 7. 18:57
Válasz erre
Sanyikám!Kötelező rá csillagot tenni,de nem ám Dávidot!
hassan 604665 2016. március 7. 06:49
Válasz erre
Mindenkinek köszönöm az infót!
magyaralba 604660 2016. március 6. 23:50
Válasz erre
egypt (324)
egypt (324
egypt (333)
egypt (333
egypt (360)
egypt (360
egypt (362)
egypt (362

Sziasztok!
Némi kis kiegészítés a Mig-21RF témához... a Mig-21R-t eredetileg a Mig-21PFM változatból fejlesztették ki, kapott egy nagyobb gerinc tartályt hogy növeljék a nem túl acélos hatótávolságot illetve a has alatt egy csatornában elektromos vezetékeket és meleglevegő csövet építettek ki a felderítő kontérek kiszlgálásához. A megnövelt gerinctartályt később adoptálták, megtartották a Mig-21M, Mig-21SM és Mig-21MF változatokon is.
Az egyiptomi légierő egy kicsit saját utat járt és kezdetben Mig-21F-13-t használt felderítő feladatkörben saját fejlesztésű, póttartályok átalakításával foto felderítő konténereket építettek, angol (azt hiszem) VINTEN F40 kamerákat szereztek be és a 490l-s pótartályokat alakították át. Később ahogy a modernebb Mig változatok beérkeztek a Mig-21PF/PFS változatok is hordozták a konténereket.

Később 1968 végén a Szovjet vezetés engedélyezte a felderítő változatú Mig-21 exportját egyiptomba. Egyiptomi kérésre az orrfutó akna mögött egy gondolát alakítottak ki melybe 4db Vinten kamrát lehetett beszerelni, és persze megtartották az R változat képeségeit is, nevezetesen a szárnyalatti külső tartókra üzemanyag tartályok függeszthetőek, önvédelemre R-3S rakétákat hordozhatott. Az első 12db repülőgép a 46. Repülőszázad állományában állt hadrendbe. A vinten kamera rendszer teljesítményéről annyit, hogy 15m-es (!) repülési magasságon képes volt 2500 négyzetméteres területről értékelhető fénykép felvételt készíteni, míg a szovjet optikai felderítő berendezés csak előre néző kamerát tartalmazott és korlátozott képeségekkel rendelkezett.
Elektronikai felderítésre a szovjet berendezéseket használták.

Az Anyag-háború (war of attrition) időszakában leginkább a Bar_lev vonal építésének megfigyelésére és a Hawk légvédelmi rakéta üteg megfigyelésére, telepítési körleteik felderítésére vetették be a 46.repülő századot.
migi 604655 2016. március 6. 22:23
Válasz erre
Igen abból a legkönnyebb kiindulni mert a készlet tartalmazza a szárnyvégi kis gondolákat meg a has alatti konténert is .
hassan 604654 2016. március 6. 22:20
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat! Akkor az R lehet a jó kiindulási alap.
Rumcájsz_52 604653 2016. március 6. 22:08
Válasz erre
Nem, 21-ből csak a sajátokat javítottuk, és nekünk nem volt felderítő 21-ünk. Az UTI-gépekre lehetett a gerendákon kívülre felszerelni két kis előre néző fényképező-konténert (a szolnoki múzeumban látható - ha még látható), és az 5-re és 0-ra végződő gépszámú F-13 asokra lehetett a bal szárny-fényszóró helyére lefelé néző fotómasinát szerelni. De ettől azért egyik se lett valódi, specializált felderítő-változat (csak amilyen teherautó az Astrám, mikor hazaviszek vele két zsák cementet).
Üdv R.
cenci2 604652 2016. március 6. 21:59
Válasz erre
Laci ,a PG-ben volt valamikor is felderítő változat javításra behozva?
Rumcájsz_52 604651 2016. március 6. 21:37
Válasz erre
Külsőre a 21MF felderítő-változata a 21R, az RF ettől abban különbözik, hogy a kabin alatt, az orrfutótér mögött is van felépítve a gép hasára egy kisméretű kamera-ház. A törzs alatti felderítő-konténer ugyanaz, mint az R-en (van kétféle változat is), és a szárnyvégeken is ugyanúgy van két kis antennaház a Sziréna radar-besugárzásjelző antennáknak. Az EDU 21R-ből átalakítható, ha gyártasz hozzá ilyen plusz kis kameraházat a kabin alá (vagy nézz körül a neten, hogy esetleg gyárt-e valaki ilyen kiegészítőt). Az RF-ről fotókat meg találhatsz a neten, csak be kell írni a keresőbe.
Üdv R.
cenci2 604650 2016. március 6. 21:32
Válasz erre
217.5.3_RF_xx
217.5.3_RF_xx

Az RF változatnál az GS–23L típusú gépágyú helyet fotókonténert kapott .
hassan 604649 2016. március 6. 21:15
Válasz erre
Sziasztok!
Tudnátok tanácsot adni abban, hogy milyen MiG-21 makettből tudnék építeni RF változatot? Van matricám egyiptomi RF-hez, de 1:48-ban nem tudok ilyen makettről. Valahol azt olvastam, hogy az RF az MF felderítő változata tulajdonképpen. Az Eduard MF-jéből vagy R-jéből, esetleg a kettőből együtt megoldható a dolog? Az ismertető amit olvastam úgy hangzott, hogy az RF szinte csak a felderítő konténerek alkalmazásában tért el az MF-től. Volt valami más eltérés is? Esetleg az MF-re fellógatva az R konténerét megoldható a dolog?
Topi 603523 2016. február 18. 05:23
Válasz erre
Hali!
Mig-21 bis Rszbn/pion antennáról keresek rajzot,illetve érdekelnének a méretek.
Fotó van róla.
Üdv: Topi
migi 597566 2015. december 10. 22:41
Válasz erre
Szia , itt ezen szerintem 2-3 szint be tudsz azonositani ,
wp.scn.ru/en/ww3/f/14/1/3
TheFurgeurge 597563 2015. december 10. 21:58
Válasz erre
1_61
1_61

Sziasztok! Még eléggé kezdő makettező vagyok, elsősorban a szovjet és német gépek érdekelnek, ezért is esett a választásom egy Zvezda 21-esre, pont jó lesz a karácsonyi időszakban megcsinálni. Egy valamivel viszont lenne gondom, hogyan tudom megállapítani, hogy kb. milyen színű festék lenne a legjobb? Mivel kezdőként nincs itthon túl sokféle szín, nem tudom csak úgy tesztelgetni, a leírásban megadottak pedig nagyon nem tükrözik ugyebár a valóságot... Tudnátok nekem segíteni, egy ilyen festést szeretnék majd elkészíteni. Előre is köszönöm, ha segítetek! :)
zoli1989 597275 2015. december 6. 11:36
Válasz erre
Ejj de jó képek! Köszönjük! :)
skywarior 597263 2015. december 6. 09:01
Válasz erre
hojna 1
hojna 1
hojna 2
hojna 2
hojna
hojna

Nem hazaiak de azért szépek.
skywarior 597231 2015. december 5. 18:13
Válasz erre
hojna 1
hojna 1
hojna 2
hojna 2
hojna
hojna

Nem hazaiak de azért szépek.
mercure47 596523 2015. november 25. 19:09
Válasz erre
Reptár1
Reptár1
Reptár2
Reptár2

Apropó,Reptár...Erre ébredtem tegnap:-)
Figaro 596425 2015. november 23. 22:11
Válasz erre
MiG-21
MiG-21

Gondolom a súlycsökkentésnek esett áldozatul a kabin belső tere is. Nincs sem katapult ülés, sem műszerfal. A Kabinban lévő „pilótahölgy” is csak a földön látszik. Így a tartó oszlopokon álló gép kabinja elég üres tűnik.
Ettől függetlenül nagy gratuláció mindenkinek, akinek része volt megvalósításban.
sanyi 596415 2015. november 23. 20:55
Válasz erre
Igazad van, lehetett volna pontosabb is, de már ennek is örülni kell, hogy nem az Alcuferr járműve vitte el...
A reptrágyának pedig már megírtam, hogy jó ötlet volt a honlapra egy Aichi Valt rakni, további kedves szavakkal együtt, hogy belelőném a Tiszába aki kitalálta, hogy szétrombolják a MÚZEUMOT - azóta nincs Val a képen...
PETI 596375 2015. november 23. 15:57
Válasz erre
Szia Kferro!
Pont azért! A MiG-21-esen soha nem létező század- és ezredjelvényért (kivéve a Dongót, de az sem ott volt), aztán pl. a kabintető szigetelés sem ilyen színű volt, pedig az is jellegzetessége a típusnak. A hasán lévő MH Légijármű Javítóüzem nem rossz.
Persze, tudom, nem a teljes restaurált állapot a lényeg itt, ennek is örülni kell. :)
Miután szétverték a szolnoki múzeumot és a PeCsa Repüléstörténeti Kiállítását, nincsenek nagy elvárásaim a jövőben, ezért ezt a munkát nem bántom.
Ellenben a szolnoki gépekért jogos a felháborodás!
Üdv
Kferro 596217 2015. november 21. 10:04
Válasz erre
Nem vagyok annyira tudora a hazai 21-esek festésének, de leszámítva a századjelvényeket, miért nem reális ez a festés?
PETI 596202 2015. november 20. 22:03
Válasz erre
Azt leszámítva, hogy a "Ma éppen milyen kampó festést nyomjak a gépre?" szintű festés került rá, nekem is tetszik! Jó, hogy lett egy ilyenünk!
Gratula a szervezőknek és a kivitelezőknek, támogatóknak!
Rumcájsz_52 596173 2015. november 20. 13:18
Válasz erre
Nagyon klassz, ez elegáns és impozáns lett!
Nagy-nagy köszönet a munkálkodóknak!
R.
páncélos 596172 2015. november 20. 12:35
Válasz erre
MiG-21 Kecskemét
MiG-21 Kecskemét

Egy saját fotó a témában.
cenci2 595524 2015. november 8. 23:20
Válasz erre
Elkészült a 7-i Kecskeméten épült MH59. MiG21MF-es emlékmű állítás videója ,ha valakit érdekel . https://youtu.be/L0hIJdWrOpI https://youtu.be/L0hIJdWrOpI
PETI 595155 2015. november 3. 12:42
Válasz erre
pintair 595127 2015. november 2. 21:58
Válasz erre
Cybermodeler.com on jovore igerik oket
mirazsmarci 595109 2015. november 2. 19:29
Válasz erre
Üdv

Már évek óta rebesgetik bennfentesek, hogy lesz 72-es 21-es sor csak még az időpontról nem tudni semmit.
pmheros 595088 2015. november 2. 15:02
Válasz erre
Lesz Eduard 1:72 Mig-21 MF ?

Ha csak pletyka, akkor is hinni akarok benne. Valami hivatalosabb infót tudnál adni (link ilyesmi) ? Van itthon Fujimi, Zvezda, Kp, Revell 21 -es is, de valahogy egyik se volt olyan, hogy neki is kezdjek. Nagyon régen várok egy pontos 21 -esre, és most itt lenne az "Új remény"
Rumcájsz_52 594992 2015. november 1. 08:10
Válasz erre
Aki Gunze festékkel dolgozik, annak a PG-kabinzöldhöz tökéletesen megfelel a Gunze Hobby Color H-46 Emerald Green (smaragdzöld) festéke egy kis fehérrel (max. 10-15 %) szelidítve. Nem kell izgulni a pontos árnyalaton, ez nem festékgyárban, hanem a PG-festők által kikevert festék volt (Wallkyd-szinezőpasztából, lakkból, festékből, hígítóból), így voltak a gépek/kabinok között árnyalatnyi különbségek. Szabi 594887-es minta-fotóján az Akan tűnik igazinak (nem véletlenül!), de láttam csapatnál javított kabinfestést is ahol a kopásoknál kilátszott az eredeti PG-szín, és ott pl. majdnem olyan sötét volt a zöld, mint Szabi fotóján a Revell 365-ös zöldje, amit szerintem az eredeti PG-színhez mindenképpen világosítani kellene.
Üdv R.
Harald 594902 2015. október 31. 07:58
Válasz erre
Sziasztok!
Újabban a MIG is adott ki ilyen színt türkiz zöld néven. Azt is érdemes megnézni esetleg. Itthon egyre könnyebb hozzájuk jutni. Akan festéket versenyek börzéin szoktak árulni szlovák vagy lengyel árusok. Régebben meg a KP-s fiúk, nekem tőlük van néhány. Vagy marad a net, a következő boltot még nem próbáltam, de ígéretesnek tűnik:www.hobbycolours.com/
Üdv!
Harald
Szabi77 594897 2015. október 30. 22:08
Válasz erre
Mivel a revell kicsit zöldesebb és ahogy néztem képeken a walkyd zöld is hasonló,aki magyar PG-s nagyjavított gépet épít jó választás a revell 365-öse is.

Szabi77
Szabi77 594895 2015. október 30. 22:00
Válasz erre
Hát ezt képek alapján elég nehéz belőni.Most a fújt színmintával el kéne slattyogni egy walkyd zöld kabinos 21-eshez akkor lehetne 100%-ra megmondani melyik a tuti!
Kicsit az Akan közelebb áll hozzá szerintem,bár van olyan kép ahol a revell is jó teljesen.Attól függ,hogy sikerült éppen a kép.
Szabi77
vlevi 594892 2015. október 30. 21:01
Válasz erre
Ja, hát aki hozzájut akan festékhez, annak könnyű :)
Már csak az a kérdés, hogy a PG-ben nagyjavított, walkid zöld fantázianevű ződ festékhez melyik áll közelebb?

hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo5531/photos/photo18.html
Szabi77 594887 2015. október 30. 19:24
Válasz erre
IMGP6169
IMGP6169

Sziasztok!

Csináltam egy próbafújást az Akan 73006 cockpit interior(faded) festékkel,és a revell 365-el,hogy lássátok mi a különbség köztük!
Ha valaki nem ismerné az Akan festékeket,ez egy orosz festékgyártó,és elég autentikussak a színeik az orosz/szovjet repülőkhöz.

Szabi77
newman 594782 2015. október 28. 15:00
Válasz erre
Köszönöm Búza!
migi 594773 2015. október 28. 11:00
Válasz erre
A Had gyárt is hozzá stencil matricát ,és add hozzá felhelyezési térképet is .
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.