/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Mandras 578469 2015. február 11. 21:27
Válasz erre
Bocsánat!
Úgy értettem, hogy Varsói Szerződés tagállamai mínusz Szovjetunió! Így egy kicsit más...
Mandras 578468 2015. február 11. 21:24
Válasz erre
Szia Polo!

Nagyon szépen köszönöm a felajánlásodat, érdekel is a téma, de az együléses gépekről nem készítettem öszeállításokat, így nem tudnám összevetni a tiéddel. A terveim között szerepelt ugyan annak idején, de rájöttem, hogy mindent nem lehet egyszerre csinálni. Ennek ellenére, ha nem nagy munka neked, akkor szívesen fogadnám! Hátha a jövőben egyszer belevágok. (Most egy Jak-40-es típusismertetőn dolgozom...)

Igen, vannak 68-as és 69-es listáim is (ez 15 oldalnyi gyári szám), de az arab téma sajnos egy sötét ló, és mindössze három gépet ismerek gyári szám szerint. Ezek az iraki 21068-as oldalszámú 69-es 516999436 gyári számmal, az iraki 8236-os oldalszámú 69-es 516999906 gyári számmal és az egyiptomi 5644-es oldalszámú 69-es 07516954 gyári számmal. Ha már megvannak ezek neked, akkor bocs! Valamikor régen találtam.

Mentségemre szóljon, hogy én még nem az Interneten kutakodtam annak idején, és csak a rendelekzésemre állt gyári számokból állítottam fel a teljes számrendszert. A felajánlott segítségedet előre is köszönöm, ha új adatokra bukkannál! Ha gondolod, átküldhetem az egész összeállítást is, mert megvan pdf-ben, aztán csemegézhetsz belőle, de mondom, arab csak az a három van. A Varsói Szerződés viszont szerintem teljes. (Vajon hány évet kaptam volna annak idején?)

Üdv., András
magyaralba 578465 2015. február 11. 20:36
Válasz erre
Szia András!

Köszönet a megosztásért...olvasva írásod én is osztom véleményed hogy nem zárom ki hogy nem kaptak gépeket az arabok pusztán azért mert nincs róla fénykép...hozzá teszem hogy a Tom Cooper Arab Migs könyveiben nagyon sok olyan kép van amiről més soha nem láttam képet, illetve nagyon kiterjedt kutatási anyaggal rendelkezik a témáról,,, nagy reményekkel várom már a könyvet a 3.-ik és 4.-ik részt mely pont a kérdéses időszakkal foglalkozik, hátha többet tudunk meg belőle. Természetesen ha tudomásomra jutna információ, fénykép vagy hasonló nagyon szívesen megosztom veled. Még egy kérdésem, kérésem lenne: nincs véletlenül hasonló táblázatod a 68-as és 69-es gyártmányokról? (speciel engem az arab országok érdekelnek... miből ki mennyit kapott, esetleg széria és oldalszámokkal megfűszerezve...)
Amennyiben az arab harcik F-13/PF/FL/PFM érdekelnek a fentebb nevezett könyv adatait bemásolhatom elküldhetem akár egy általad végzett gyűjtés összevetésére... mennyire eltérő vagy egyező a két kutatási anyag...

Üdv Polo
Mandras 578463 2015. február 11. 20:18
Válasz erre
Ketuleses 21-esek MRT_5_MA

66-400 Znamja Truda
Ketuleses 21-esek...

Sziasztok!

Valóban nem ismeretes, hogy az arabok kaptak-e a 66-400-as (vagy a -600-as) változatból, de pusztán emiatt ezt nem lehet kizárni. 2001-ben, amikor éppen ez a téma érdekelt, készítettem egy összeállítást a gépekről az MRT konferenciájára, amelyből érdekességképpen most csatolom a kérdéses oldalt, kicsit felfrissítve. (A magyar gépeket pirossal jelöltem.)

A listán látható, hogy maradt még kb. 18-20 db -400-as változatú gép, amelyekről nem tudni, hogy hová szállították. Pontosabban, én nem tudom. Amennyiben kaptak az arabok is, akkor ezek közül kerülhettek ki a gépeik; de ha így volt, akkor legkésőbb az 1967-es háborúban elpusztultak a földön. Az adatok és a fényképek hiánya tehát ebből is következhet. Az újrafelfegyverzés idején már a korszerűbb változatokból (68-as USz, majd 69-es UM) kaptak.

Ahol üzemeltették a 74-est (F-13) vagy a 76-ost (PF), oda többnyire szállítottak 66-ost is 1965-től, amikor a kétüléses gépek exportálást elkezdték. A csatolt lista a moszkvai 30-as számú (Tnámja Truda) gyár -400-as gépeit mutatja. Exportra kizárólag ebből a gyárból szállítottak 66-os gépeket.

A másik gyár, amelyben 66-os gépek készültek, a tbiliszi 31-es számú volt, amely akkor még kizárólag a szovjet légierő igényeit elégítette ki, és csak a 68-as változattal kezdve exportált, amikor Moszkvában befejezték a gyártást.

Akinek további adatai lennének a listához, szívesen fogadom!
Remélem, sikerült csatolnom az oldalt...

Üdv., András
Rumcájsz_52 578231 2015. február 8. 22:46
Válasz erre
Igen, ez mind igaz, de a MiG-21U egyik változatából se volt nekik egy darab se, csak később az USz és UM-ből, ha mégis, akkor jól titkolják a mai napig :-)
Tehát a repülőiskolai alapkiképzés után hiába is kellett volna kétülésessel továbbra is repülni az ADOTT TIPUSON, ha nem volt belőle egy darab se. Akkor viszont kezdetben maradt a mi pilótáinknál is "jól bevált" megoldás, MiG-15 UTI "szintentartó", ellenőrző, gyakorlórepülés után ugrás a 21-be - egyedül, hát kemény lehetett nekik is.
Üdv R.
magyaralba 578227 2015. február 8. 22:03
Válasz erre
Szia!

Ez tévedés, az egyiptomiaknak saját légierős akadémiájuk volt, kezdetben az angoloktól örökölt Texanok/harvardokon két üléses meteorokon repültek majd a Mig-15 beérkezésével egy időben 15Uti-kat is kaptak és azt használták kiképzésre... ezek mellett a csehektől is vettek C-11-t (jak-11 cseh változata)illetve a Bückert saját részre Gomhuria néven gyártotta is a repülő gyáruk. A pilotáik képzését pedig az angolok is segítettéktöbb turnus pilotájuk végzett angol katonai iskolákban... sőt az angolokkal olyan kapcsolatban álltak hogy a beszerzett Mig-21R-khez angol kamerákat és fényképező rendszereket vásároltak melyekkel az osdi orosz felderítő konténereket ki tudták váltani...persze a mig-21-re csak a szovjetunioban és Vsz országokban kaphattak kiképzést de attól hogy egy pilotát kiképeznek nem jelenti azt hogy soha többet nem kell neki kétülésessel repülni az adott típuson! A jártasságot fent kell tartani, az iskolákban csak alapszintű rep tudást vertek a hallgatókba melyek után otthon mindenképpen kellet szoktató repüléseket tartani(az otthoni reptér saját eljárásait gyakorolni minden időjárásban és napszakban etc...) a fegyverzet kezelési jártasságokról nem is beszélve...(ez a mai napig így van még nálunk is a NFTC-ről haza térő pilotáknál vagy a gripen átképzet pilotáknál is!) Remélem ezt egy két öreg repülésben jártas kolléga szintén megerősíti... a mig-21 pedig közel sem volt kezes bárány és nem nagyon tolerálta a felületes repülőgép vezető ismereteket, pláne nem a korai (szpsz nélküli változatok...)
piratvitorla 578222 2015. február 8. 21:31
Válasz erre
Szia!
csak úgy általánosságban:
- Szinte sehol sem képezték az összes hajózót a Szovjetunióban egy-egy adott típusra, még a beszerzéskor sem. Még a keleti blokkban se mindenki tudott oroszul, nemhogy az araboknál. (Volt olyan eset, amikor a kinti éleslövészeten a magyar 21-es géppár kísérő rádiózott, mert a vezér nem tudott oroszul!)
- Az arabok teljesen az orosz kiképzési rendszert vették át. Túlságosan is, ami gondot okozott később a háborúban. Ha jól emlékszem régen a Haditechnikában volt, hogy egy öreg arab pilóta visszaemlékezése szerint tilos volt pl. földközelben repülniük, így azt illegálisan tették és ez a tapasztalat meg is mentette később sokuk életét...
üdv
Rumcájsz_52 578221 2015. február 8. 21:07
Válasz erre
A "nagy" MiG-21 lexikonban (Jefim Gordon-Keith Dexter-Dimitrij Komisszarov) sehol sem említik egy lapon bármelyik arab légierőt és a 21U (66-400)típust még írásban/listákban sem, nemhogy fényképen. Mivel kezdetben Ivánnak sem volt UTI-változatú 21-ese, a vadász-változatokhoz képest későn kezdték el gyártani, pláne exportálni, így az első időkben valószínűleg minden arab pilótát a Szu.-ban képezhettek ki a 21-re. Ez az araboknak is megfelelhetett, hiszen a 60-as években Izrael ellen készültek háborúzni, nekik otthon nem oktatói jogosítású pilótákra és leendő pilótákat képző repülő-iskolákra, hanem harcba vethető állományra volt szükségük minél előbb.
Üdv R.
migi 578219 2015. február 8. 20:55
Válasz erre
Szia
Holnap szét nézek neked a képeim között ,
magyaralba 578218 2015. február 8. 20:47
Válasz erre
Igen tudom Migi, Tom Copper Arab Migs 5 kötetes sorazata (és remélem folytatódik) foglalkozik a témával (erre gondoltál ugye?) de az eddig beszerzett példányokban nem találtam utalást rá.. bár nem gondolnám hogy a szírek algeriaiak irakiak és egyiptomiak száz számra szerezték be ugy a mig-21 korai változatait (F-13, PF, PFM, FL), hogy nem rendszeresítettek hozzá kiképző-gyakorló változatot, és mindent az öreg Mig-15Uti-kra és Jet Provostokra (irak) hagytak, hisz ebbe még az orosznak is bele tört a foguk... és gyorsan rájöttek hogy ez már nem az a ló...így sietve, felgyorsítva a gyártást nyomták szolgálatba a kétüléses 21-t.
Mindenhol találni képeket rajzokat a fentebb említett légierők Mig-21Um-eiről de a korai kiképzőkről semmi... gondoltam hátha valaki nagyobb képtárral rendelkezik... az Indiaiakról persze tudok és vmelyik Top Gun/Aranysas foglalkozott is kimerítően a témával (talán még oldalszámok-gyáriszámok is le voltak közölve)...
Továbbra is várok képeket, rajzokat, festéseket az arab országok Mig-21U-400 repülőiről hátha valakinél lapul vmi... :)

Üdv magyaralba
migi 578215 2015. február 8. 20:05
Válasz erre
Van egy könyv ami a Mig 21 es felhasználásával foglalkozik az Arab háborukban ,
búza 578214 2015. február 8. 20:00
Válasz erre
U-400-ast mi nem exportáltunk az araboknak, hogy más megtette-e azt nem tudom. Így hangzik helyesen az alábbi mondat!
búza 578213 2015. február 8. 19:58
Válasz erre
Tudom, még nem az! :-) Laci papát egészítettem ki. U-400-ast mi nem exportáltunk, hogy más megtette-e azt nem tudom. Egyébként Magyaralba általánosan tette fel a kérdést, nem kizárólag a magyar gépekről kérdezett.
búza 578212 2015. február 8. 19:55
Válasz erre
India a következő gépeket vette meg:
1720: U672
0820: U670
1816: U673
1817: U674
1420: U671
Ezek 1987-ben kerültek ki, és mind U400-as volt.
1988-ban a 919/U3001, a 1419/U3002 U-400-as és a 4117/U3003 és a 4420/U3004 U-600-as ment ki.
migi 578210 2015. február 8. 19:52
Válasz erre
búza 578207 2015. február 8. 19:46
Válasz erre
indi
búza 578205 2015. február 8. 19:42
Válasz erre
Ez mi volt? Miért nem ment át?
búza 578204 2015. február 8. 19:41
Válasz erre
indi
lacipapa 578200 2015. február 8. 19:19
Válasz erre
A honlap szerint adtunk át (el?) Indiának.
A 0820-ast, indiai lajstroma U670
1419-est, indiai lajstroma U3002
1420-ast, indiai lajstroma U671.Képeket,sajnos nem tudok.
magyaralba 578195 2015. február 8. 19:09
Válasz erre
Üdv!

Migprofesszorokat kérdezném, hogy volt-e a Mig-21U -400 kis svancú valaha exportálva arab országba? Fotót festést keresnék róluk, oldalszámmal, ha ilyen egyáltalán vhol fellelhető... A lom kínai csingcseng kopik nem érdekelnek ;)
Előre is köszi magyaralba
Zépisti 577964 2015. február 5. 22:55
Válasz erre
Kedves Mindenki!Ezt jól elnéztem...:)Annyira nem szoktam hozzá a 48-as MiG-21UM gondolatához,hogy automatikusan a 32-es verzióról kezdtem írni...Természetesen már úton van az új készlet,remélem ,hogy hamarosan megérkezik!Elnézést kérek a félreértésért!
migi 577961 2015. február 5. 21:24
Válasz erre
Én megcsináltam már a edu .MF et és egy SMT ,de nekem szinte semmi problémám nem volt az épitéssel , bár én nem méricskélek semmit .
zoli1989 577960 2015. február 5. 21:19
Válasz erre
Okés!
Egyszer szerintem én is összerakom. Csak előtte az Edu MF-et kéne megragasztgatni.. :)
PETI 577959 2015. február 5. 21:11
Válasz erre
Természetesen én a 48-asról írtam.
migi 577958 2015. február 5. 21:03
Válasz erre
Igen Ferinél 1/32 esben van csak kerékszett .
zoli1989 577957 2015. február 5. 20:59
Válasz erre
Akkor azért nem értettem az egészet. Kerestem 3-4 dobozbontást is, de sehol sem találtam fém futószárakat, a HAD-nál meg kerékszettet sem... :)
lacipapa 577956 2015. február 5. 20:45
Válasz erre
Köszönöm a tájékoztatót.Csupán kíváncsiságból kérdeztem.Én már meg építettem a magamét,anno,Neomegával.
migi 577953 2015. február 5. 20:06
Válasz erre
Szerintem Pisti a 1/32 es makettről irt ,
PETI 577952 2015. február 5. 19:31
Válasz erre
Szia Pisti!

Mondjuk Neked az Eduard SMT-vel is akadt egy kis problémád... :) Szerintem nem annyira rossz az a Trumpi UM. Nekem pl. kis csiszolással helyére került minden sárkányelem, illesztési hibák minimálisak. A kabint viszont kicserélném valami Aires minőségűre, gondolom lesz az is hamarosan. A kisebb pontatlanságokat természetesen lehet kedvünk szerint javítani, de alapnak jó makettnek tartom.
Yeagger 577938 2015. február 5. 15:19
Válasz erre
A jó kis neomega Um átalakító készlet..
Zépisti 577932 2015. február 5. 10:58
Válasz erre
Szia Lacipapa!

Igaz,hogy nem építettem meg de sokáig szemezgettem vele és a készlet is megvolt.Amit tudok,hogy a törzsfelek/orr szekció és a kiömlő illeszkedése is "nehézkes".Csiszolás,korrigálás sok tömítő javallott.A panelvonalaknál is vannak pontatlanságok bár ezzel annyira nem foglalkoztam mert nem zavart annyira.A ProModelles cikkből tudom,hogy kicsik a főfutó kerekek az orrfutó viszont talán nagyobb egy kicsit és pontatlan is.Ezt korrigálta a HAD által kiadott szép gyanta kerék készlet de ez egyben azt is jelenti,hogy a készlethez mellékelt futószár hossza nem lesz jó az új kerekekhez...Eredetileg sem volt jó,rövidíteni kell(ene) ami fehér fém lévén nem ígérkezik egyszerűnek...Érdekes,hogy hiányzik a két kabin közötti elválasztó plexi lap aminek a tetejére csukódnak rá a kabintetők.Ezt a hibát a ProModell cikkben sem említik.A rádió tér borító lemeze se passzol jól a törzshöz(állítólag).
Ennyit tudnék hirtelen felsorolni.Egy biztos,kell elszántság a megépítéséhez...
lacipapa 577922 2015. február 4. 21:26
Válasz erre
Szervusztok!
Érdeklődöm,hogy meg építette,valamelyikőtök a Trumpeter 1/48-as Mig-21UM-jét?Milyen készlet,mik a tapasztalatok (8400.-ért)?
Üdv,Laci
mirazsmarci 577915 2015. február 4. 20:39
Válasz erre
Szerintem meg az a legnagyobb baja, hogy 48-as :-)
PETI 577914 2015. február 4. 20:37
Válasz erre
Yeagger 577903 2015. február 4. 18:53
Válasz erre
Vagy inkább, hogy nem natúr fém színű...
PETI 577884 2015. február 4. 11:41
Válasz erre
pintair 577844 2015. február 3. 21:24
Válasz erre
modelforum.cz/viewtopic.php

Nahát...mi készül itt!
PETI 577407 2015. január 29. 22:01
Válasz erre
Szasz Ámígó!
Jahh, a cseheknél néha vannak mellénézések.
sanyi 577404 2015. január 29. 21:19
Válasz erre
Szeva Ámígó!
Bocsáss meg nekik, nem találtak róla információt, hiszen a magyar Fishbedekről alig van valami... Ezt az RV "hiperbrutlácsúcsszuper" makettjénél is észrevehetjük, ők sem boldogultak. Az is lehet, hogy a cseh monitorok mind torzítanak, ezért lettek olyanok.
PETI 577396 2015. január 29. 20:50
Válasz erre
Szia Laci,
nem sértésként mondom, de az éken már akkor látszott, hogy szar az alakja, amikor Móváron beléptem az egyetem ajtóján és elnéztem az Eduard terem felé...
A számokat (ezek után) nem vizsgáltam, és a jó nénikéjüket a cseheknek, hogy pont a mi felségjelünket nem tudták megcsinálni.
Üdv
migi 577379 2015. január 29. 17:38
Válasz erre
Sziasztok
Elkészítettem az 1874 oldalszámú MiG-21 Bis gépet , volt maradékba Eduárd as 84131 MiG-21 Bis makett matricája , szerettem volna fölhasználni hozzá ,és jött a meglepetés, a Magyar ék felségjelzés rövidre sikerültek a számok meg túl nagyra , a HAD matricát vettem etalonnak , Ennél a Edu matricánál még az Academy Magyar matricája is sokkal jobb .
mirazsmarci 576397 2015. január 17. 09:37
Válasz erre
Üdv!

Köszi az értékelést, legalább ezzel a makettel sem kell sokat foglalkozni... Kíváncsi vagyok, hogy az Eduháp mikor, és melyik változatokat fogja végre kiadni megfelelő méretarányban. Már évek óta szó van róla.
Érdekes látni a különbséget, hogy ugyanarról a típusról készült makettek törzs átmérője között mekkora különbség van.Az egyik túl dagi, a másik túlzottan elkeskenyedik hátrafelé. A szélvédőről nem is beszélve, az egyik majdnem kétszer akkora mint a másik. Tudnám,hogy ilyenkor a mérnökök mit csinálnak? Ezért nem kell éveket egyetemre járni, saccperkábé hasraütésre én is tudok egy ehhez hasonló alkatrészt produkálni :-)
AndrásH 576377 2015. január 16. 20:38
Válasz erre
Nos, akkor megvárjuk az Eduardot :D
zkalos 576363 2015. január 16. 17:23
Válasz erre
20150113_185426
20150113_185426
20150113_185546
20150113_185546
20150113_185605
20150113_185605
20150113_185618
20150113_185618
20150113_185626
20150113_185626
20150113_191915
20150113_191915
20150113_191924
20150113_191924
20150113_191941
20150113_191941
20150113_191952
20150113_191952
20150113_191959
20150113_191959
20150114_063424
20150114_063424
20150114_063447
20150114_063447
20150114_063514
20150114_063514
20150114_063526
20150114_063526
20150114_063601
20150114_063601
20150114_064017
20150114_064017
20150114_065721
20150114_065721
20150114_065753
20150114_065753
20150114_065830
20150114_065830
20150114_065954
20150114_065954
20150114_070020
20150114_070020
20150114_071540
20150114_071540
20150114_081547
20150114_081547
20150114_081659
20150114_081659
20150114_081830
20150114_081830
20150114_081910
20150114_081910

Sziasztok !
Most van egy kis időm, hogy feltegyem az ígért hevenyészett összehasonlítást a Zvezda és az új RV MiG-21bis között (szürke-Zvezda, barnás-RV). A szélesebb kabintetők az RV termékei. Megjegyzés nélkül teszem, mert senkivel sem akarok újabb parttalan vitát nyitni, és egyébként is utálok gépelni. :)
Ne reklamáljatok, hogy a rajzos és monitoros-rajzos képek nem egészen 1/72 méretűek (talán 1/73-1/74 lehet), tudom, de nem volt más 3 nézeti rajzom kinyomtatva, a monitoron meg nem tudok százalékosan méretet változtatni a meglévő programjaimmal, csak nagyobb lépcsőkben. A lényeg és az arányok, ívek azért így is láthatóak.
A törzsre, gerincre, kabintetőre, orra koncentráltam leginkább, mint láthatjátok, mert ez a lényeges szerintem, de azért néhány egyéb alaktrész is összehasonlítható, mint pl. a radarkúp, orr kerék, vagy függ. vezérsík teteje, szárnyak részletei. Mobillal készültek sajnos... :(
A Zvezda törzse is látható az egyik képen, ahol egy rajzra van rávetítve zölddel. Az utolsó két kép a Zvezda szélvédőjét és gerincét mutatja a rajzra rátéve !
Kálmán
pintair 576269 2015. január 15. 09:31
Válasz erre
Köszcsi, összehas. a 2 sztirolcsodat. Habar van 1 Airfixem is...hoppácska, most jutott a fejembe. Akkor 3 sztirolcsoda 1mas melle fexik.
Rumcájsz_52 576260 2015. január 14. 23:43
Válasz erre
Nem valószínű, hogy méretben passzolna, az Aca 21-ese kissé túlméretes (valamikor nagyon régen megépítettem, de azóta győzött a Revell), emlékeim szerint olyan 1/67 körüli léptékű.
Üdv R.
pintair 576259 2015. január 14. 21:58
Válasz erre
Nem bírok a mazohizmusommal... épített-e már vki közületek Academy ős Mig-21F-13 -ra "Quick Boost 72012 Revell Mig-21F-13" Mach-kúp-beömlőt. Érdemes vele bajlódni?, vitrin makett lenne - lesz volt hajózónak. Az Aca kit eredeti "orrtüskéje" felháborító.
köszi,
pintair
PETI 576167 2015. január 13. 13:29
Válasz erre
Sziasztok!
A lényeg, hogy ennek a gyökérzetnek semmi köze a repüléshez, csak jó haver van a HM-nél, nem okozott különösebb gondot az sem, hogy a nemrég még repképes 6220-as Minyót is megmutyizza magának.
Egyébként mesélték haverok a reptérről, hogy reggelente ott szokott átöltözni a ződ-játszósába a nagy hangár előtt és ruha nélkül rohangál egy negyed órát... Egyszer egy helikopteres magáncég főnökével leállt beszélni így, ruha nélkül, a muki meg elküldte a jóédes anyjába, hogy öltözzön már fel, ha beszélgetni akar...
Szerintem egy ilyentől nem várható el semmi, semmilyen területen.
Üdv
futár 576105 2015. január 12. 19:33
Válasz erre
Sziasztok!
Annyit még hozzátennék a dologhoz, hogy a sutyerák AMG-10-el (hidraulikafolyadék) fújkálta a 21-eseket, korrózióvédelem gyanánt... Ettől meg az eredeti festés mállott róluk, mint a kromofágtól. Ha már ilyen ökör színre vannak festve, legalább a festék talán megóvja az állapotukat addig, míg egy esetleges gondosabb gazdához kerülnek. Azért a placcért meg fizet a paraszt, legalább kis bevétele van a reptérnek belőle.
Kuolema 576085 2015. január 12. 17:11
Válasz erre
Szia!
Valóban, eddig abban a hitben éltem, hogy ez mosható festék. Mindegyik szürke gép a hangárban áll, eső nem nagyon éri őket (bár a tető közel sem tökéletes...). Az egyetlen kint álló festett cucc a Mi-2-es, de az meg az alu kerítés mögött áll, nem nagyon látom milyen állapotban van. Nem is vagyok kint olyan nagyon sokat, két hetente két nap a külső gyakorlat.
Lehet, hogy nem voltam elég egyértelmű, ezért mosódtak össze a dolgok. Pont azt mondom, hogy az ilyen pénzeszsákok, akik adott esetben felvásárolják a régi technikát állambácsitól kilóra (aki szintén nem vigyáz rájuk), pont lesz@rják milyen állapotban vannak, és hogy mit csinálnak velük. Jók lesznek filmkelléknek, ebből is jön némi pénz. Akik pedig lelkiismeretesen gondját viselnék, neadjisten még akár üzemeltetnék is csupán a technika és a repülés szeretetéért, na pont ők azok, akik egy egyszerű Cessna-t sem képesek normálisan fenntartani, nemhogy egy hobbi 21-est. Ez a probléma. Nem ellened beszélek, hidd el, én is szívesebben látnám ezeket a legendákat a levegőben, mint a földön szétrohadni, de a félretett pénzemből örülök, ha makettet tudok venni, és ezzel szerintem sokan vagyunk így. Ezért jár nagyon nagy tisztelet Fedőnek, Révy Laci bácsinak és a Goldtimer alapítványnak, akik gyakorlatilag a kivétel a fent említett példa alól. A Li-2-es és a többi öreg madár megmentése nem kis teljesítmény, főleg ebben az országban.
Üdv.: Kuolema
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.