/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
PETI 576082 2015. január 12. 15:58
Válasz erre
Ha már szóba kerültek ezek a magán-MiG-ek, valaki nem tudja véletlenül, hogy a varsányi gyűjteményben lévő, MiG-21-esek mellett álló kisgépekkel mi történt?
A HA-MCM lajstromjelű Kamov jobb motorburkolata sérült, egyéb érthetetlen eredetű sérülései is vannak,
a Gawron rettenetesen viharvert és sérült a sárkány,
a Wilga pedig kb. úgy néz ki, mintha egy billencses Kamaz nekiment volna a svancnak.
De mik lehetnek valójában ezek a titokzatos sérülések?
PETI 576080 2015. január 12. 15:26
Válasz erre
Szia!
Akkor viszont bizonyára nem tudod, hogy ez nem mosható festék. Azt is tudjuk, hogy miért nem: a forgatáshoz nem merte moshatóval megcsinálni, mert egy esős nap lemosta volna őket és nem lett volna kész a forgatásra a flotta. De ezt gondolom az is igazolja, hogy volt egy pár esős nap azóta, hogy ilyenek és ha Te a reptéren dolgozol, minden nap ott mész el mellettük, láthatod, hogy szó sincs ilyenről. Áznak, aztán továbbra is szürkék.
Az Eduardos csapat azért más téma, ők értenek ahhoz, amit csinálnak.
Azt most nem értem, hogy miért írtad le ezt a sok pénzhiánnyal összefüggő dolgot. Pláne, hogy ennek a baromnak az agya helyett is a pénze van, szal még csak nem is tudok párhuzamot húzni.
Mindenesetre egy dolgot szeretnék tisztázni: sokan vagyunk, akik szeretünk régi, mára már kiselejtezett gépeket nézni, ezt-azt csinálni velük és hát ugye makettezni. A legkomolyabb restaurálások (amikre nálunk soha nem lesz fedezet) sem adnak vissza olyan dolgokat, amik üzemeltetés közben keletkeznek. Ha egy gépet megőriznek eredeti állapotában, sokkal többet ad a későbbi érdeklődőnek.
Na, nem magyarázom...
Kuolema 576063 2015. január 12. 09:50
Válasz erre
Kuolema 576061 2015. január 12. 09:46
Válasz erre
De, átgondoltam. Ha láttad már közelről ezeket a gépeket, akkor tudhatod, hogy a festésük a legkisebb probléma. Abban reménykedni, hogy ezek közül valamelyik csodával határos módon az UTI sorsára jut (nem a földhöz verésre gondolok), szinte teljesen fölösleges. Repülni egyik sem fog. Nem ismerem ezt az embert, mert még arra sem méltat, hogy visszaköszönjön, de az süt róla, hogy nem része a repülős társadalomnak. Ergó leszarja. Mind a műszaki, mind az eszmei értékét. A magánszektorban semmi pénz nincs a repülésben. Akik aktívan repülnek -tisztelet a kivételnek- is olyanok, mint akinek a fogát húzzák, mikor arról van szó, hogy valamit venni kéne a géphez. Autóbenzin az Ancsában, nem lehet izzót cserélni a Cessna-ban, hogy működjön a leszállófény, és még sorolhatnám. De még állami szinten is hasonló a helyzet, ahol azért lenne pénz. Nézd meg mivé lettek a 29-eseink...
Szép idők voltak, amikor még volt repülés Magyarországon (pár éves seggdugaszként még én is láttam a 21-eseket gyakorlatozni a Bakonyban, és megmaradt az emlék), de el kell fogadni, hogy ennek az időszaknak vége van. Sajnos.
Kiegészítésképp annyit, hogy két éve az Eduard is összegányolta a Kossuth MF-jét, de a fényképezés után le is mosták, és azóta ismét a régi festéssel biggyeszkedik a hangár előtt. Szerintem ez is mosható festék, már csak azért is, mert radarok, KRAZ-ok, rengeteg cucc ilyen sötétszürkére volt pingálva, és ha jól láttam azokat azóta visszaállították eredeti állapotukba.
PETI 576047 2015. január 11. 21:49
Válasz erre
De most komolyan, ezt te sem gondoltad át, mielőtt leírtad... Nem? Nem kell kétségbe esni tényleg, le kell írni ezeket a példányokat végleg. Vagy valóban elhiszed, hogy valamikor helyreállíthatók lesznek a gépek festései? Ezeknek így végük van sajnos.
PETI 576046 2015. január 11. 21:47
Válasz erre
Mi-8 és Mi-2

...
Mi-8 és Mi-2
Mi-24

...
Mi-24

Na, egy-két pontosítást: a hülye filmforgatás már megvolt nyáron, hosszú hetekig álltak a gépek a körépület előtt, az út mellett. Kész katasztrófa volt. Ami a gépek állapotát illeti: ez a trágya festés aztán egy dologra kiválóan jó, arra, hogy gagyi legyen a vas, amikor átkenik ilyenre. Azok a gépek atom jól néztek ki, a hülye állat a hangárban tárolta őket és valamit a gépek felületével is csinált, mert újabbnak néztek ki, mint pár éve Nagygyimóton.
A helikopterek közül a Mi-2-est sikerült feláldozni a köcsög filmezésért, a Mi-8 és a Mi-24 jelen pillanatig érintetlen ilyen tekintetben.
zoli1989 576045 2015. január 11. 21:37
Válasz erre
IMG_9815
IMG_9815

Igen, hát az az orrkúp sem volt semmi. MiG-21 Thunderchief... :)
Kuolema 576041 2015. január 11. 20:36
Válasz erre
Nem kell kétségbe esni, úgy tudom ez csak ideiglenes festés rajta. De azok se sokkal szívderítőbbek, amik eredeti színben pompáznak, elég ramaty állapotban vannak sajnos. Egyébként a legviccesebb az volt, hogy kartonból még orrkúpot is csináltak rájuk, hogy eltakarják a beömlőt és még "nyugatibbá" tegyék a 21-eseket. Röhejesen néztek ki...
Külön öröm, hogy miután elmentek a filmesek, velünk, mint gyakorló szerelőkkel lapátoltatták el azt a rengeteg sz@rt, amit otthagytak. Egy élmény volt :D
cenci2 576016 2015. január 11. 18:25
Válasz erre
A gépeket filmforgatáshoz festik le megrendelt idióta színekre ,ami addig jó amíg a gép felületét védi ,csak robbantásos jelenetekhez ne adja a gépeket .Mi-8-as meg talán 24-es is már áldozatul eset ilyen jellegű filmes megrendelésnek .
PETI 575970 2015. január 11. 09:24
Válasz erre
21UM

 ocsmány fesés
21UM
Web MiG-21 Kamu 02. small

MF
Web MiG-21 Kamu 02....

Sziasztok!

Aki még nem látta, egy újabb fantasztikus festésű 21-es készült, hála annak a ***-nak Budaörsön. Gondolom sokáig nézegette a szlovák MF festését, meg biztos fehér, meg fekete fösték vót a sufniban, így ilyen lett.

Szegény gép, szebb sorsa is lehetett volna. :(
Yeagger 575509 2015. január 6. 17:14
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek infója arról, hogy a 60-as években a Mig-21 f-13-masokhoz Zil-164-es üzemanyag töltő autót használtak-e a magyar néphadseregben. Mert a videók és képek alapján indító autó gyanánt Zil-164-es Apa-3M típust használtak. Ebből merek közvetkeztetni arra, hogy az üzemanyagos autó is ez a típus volt.

Köszi az infókat előre is!
Üdv: Yeagger
PETI 575208 2015. január 3. 12:46
Válasz erre
Weizi 575152 2015. január 2. 14:16
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Szerbiai újévi QRA!
varobee 571886 2014. november 13. 21:05
Válasz erre
Szia!

Ez az MF verzió amit egy "kicsit" itt-ott elmértek, ezért vagyok kíváncsi, hogy a bis hogyan sikerült. Tavaly év végére harangozták be és már egy évet késik, hátha javítottak az MF-nél elkövetett hibákon.
vini 571884 2014. november 13. 20:52
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt találtam hátha érdekes:
http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234943953-mig-21-mf-172-rv-aircraft/

Üdv:Vini
varobee 571875 2014. november 13. 19:36
Válasz erre
Tehát 3-4 hét múlva. :-)
varobee 571874 2014. november 13. 19:34
Válasz erre
Sziasztok!

Az RV Mig-21 bisről látott már valaki képeket? Itt okt 14-én írták, hogy 3-4 múlva kapható az indiai és az európai is. Magyar matricával is!
https://www.facebook.com/pages/RVAircraft/412179818902422
A mezítlábas 11 euro körül, az extrás 22,5 euro körül.
cenci2 571773 2014. november 11. 22:51
Válasz erre
Tibcsi a 375-ös az tényleg bis volt ,de a 527-est egy kicsit benézték .
juge75 571748 2014. november 11. 16:54
Válasz erre
És még a pilóta is, ülésestül...! :-D
denkmeyer 571747 2014. november 11. 15:58
Válasz erre
Szia kulomea!

Nagyon tetszik a vitorlázó miged!
Mi alaján készítetted?

denk
sanyi 571616 2014. november 9. 13:20
Válasz erre
Ahogy gondolod, valóban vannak bakik, de vannak ismeretlen fotók is az elfelejtett légierőkről.
Kuolema 571613 2014. november 9. 13:12
Válasz erre
PB090668
PB090668
PB090669
PB090669
PB090670
PB090670

Sziasztok!
Tegnap este unalmamban pár óra alatt hegesztettem egy kis 21-est. Repülni is tud, nem is akárhogy. A szobai kísérletek alapján kb 10-es lehet a siklószáma. Mondjuk az orra nem nagyon szereti a kilebegtetés nélküli leszállásokat, az látszik is rajta :)
Üdv.: Kuolema
Tibcsi 571586 2014. november 9. 07:24
Válasz erre
Az, hogy a MF-et és a bis-t összekeveri (375-ös kép, szerintem...), hát istenem.. van ilyen... de hogy az UM-et bis-nek írni? (527-es kép)

Tovább nem is néztem... :)
sanyi 571494 2014. november 7. 20:17
Válasz erre
Sziasztok!
Ez szerintem fog tetszeni:
www.millionmonkeytheater.com/Fishbed.html
Rumcájsz_52 571183 2014. november 3. 22:43
Válasz erre
MiG-21-ről tipusváltozattól függetlenül a törzs alatti és a szárny alatti póttankok is leoldhatók repülés közben.
R.
TOmCSI 571175 2014. november 3. 21:34
Válasz erre
Sziasztok! Azt meg tudnátok mondani hogy verziótól függetlenül a törzs alá szerelhető pót tüzelőanyag tartály(ok) repülés közben ledobhatóak vagy csak a szárny alattiak dobhatók el?
migi 571039 2014. november 2. 12:19
Válasz erre
Az eduard honlapjáról tudsz rendelni
kls 571038 2014. november 2. 12:16
Válasz erre
Helló!Engem máris érdekelne! Hol is lehet majd kapni? Vagy azt az overtrees változatot?
dkp 570906 2014. október 31. 12:37
Válasz erre
Köszönöm, akkor azt kell vennem.
sárkányos 570905 2014. október 31. 12:35
Válasz erre
Szevasz. ZIL-131 Üdv sárkányos
dkp 570903 2014. október 31. 12:31
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintetek milyen autóval vontatják Cápetit? Ural?
www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/BartaEndre/BE_Capeti.htm
AndrásH 570556 2014. október 26. 10:46
Válasz erre
Ki lesz adva a PF, decemberben jön a Profipack doboz.
Planes 570553 2014. október 26. 10:34
Válasz erre
Szevasz Árpi! Az ACADEMY az egy torzszülött.Az EDUARD fényévekkel jobb,én a Csitei Bélától vettem a Bolyai-n overtrees változatban,de úgy tudom külön csomagolásban nem lesz,mindenképp javaslom,amíg van! Üdv.! Eses Sándor
pintair 570486 2014. október 25. 12:15
Válasz erre
JoNepek!,
Van-e mar valakinek Eduard uj 1\48 PF-je? Ugy hogy melle van téve az Academy-jé?-összehasonlításul. Illetve kimittud, erdemes-e ra aldozni, akar overtrees-ben is?
Köszönöm!
Murmuc 569387 2014. október 12. 20:59
Válasz erre
Üdv Rumcájsz52! Ez kimerítő válasz volt! :) Köszi!
Rumcájsz_52 569345 2014. október 12. 10:49
Válasz erre
Hali
A 8204-en az ezüstszínű bal csűrőn valószínűleg sérülés miatt már cserélhették a borítást, eredetileg az is sárgára eloxált lehetett mint a a jobb csűrőn, több olyan natúr-fém gépről készült fotót láttam már, amelyiken a csűrők színe is ugyanaz, mint a szárnytartályoké.
És a miért? Ezek aránylag nagy felületű lemezek a gépen, nagy aerodinamikai/légerő terheléssel és mechanikai terheléssel is, pl. a tartálytereknek tartani kell a kerozin súlyát is, ami mondjuk egy 170 l-es tartályrekesznél csak kb. 140 kg, de 10 g-nél már ugye 1400!kg, és egy vadászgép 10 g-nél még nem törhet, tehát a borításnak ennél is többet kell bírni. Lehet választani: vagy telirakják jó sűrűn bordákkal és hosszmerevítőkkel a szárny belső szerkezetét - viszont ezzel erősen csökkentik a tartályterek térfogatát - vagy más módon erősítik a borítást. A más mód a vegyi maratással készült borítólemez, amit egy hálószerű minta szerint maszkolással levédenek, a szabadon maradt részt pedig vegyszerrel kezelve/"megúsztatva" kimaratnak. Így a maszkolt részeken vastagabb marad a lemez, erősebb és merevebb marad, jóval kevesebb borda és merevítés kell bele azonos szilárdság eléréséhez. Végül, hogy esetleg valami visszamaradt vegyszermaradék nehogy tovább "dolgozzon" és később átmarja, kilyukassza lemezt a kész repülőgépen, eloxálják a teljes felületet (elektrolízises oxidációs felületvédelmi eljárás), ez adja a sárgás metállszínt a felületnek. Hogy ez ne üssön el túlságosan a gép alu felületétől, ezeket lefestették ezüstre, ami viszont kissé más árnyalatú, sötétebb szürkés ezüstszínű mint a hengerelt durállemez natúr fémfelülete. Ezután fújták át színtelen víztiszta lakkal a teljes gép-felületet, ez volt az eredeti gyári festés. Viszont volt egy furcsa tulajdonsága a festett ezüst felületnek, amíg elég friss volt a lakkozása: ha úgy esett rá a napfény, hogy a fotós felé tükrözte vissza, akkor az ezüst-festett felület látszott jóval világosabbnak (tükör-effektus, lásd Búza fotóját). Persze ezek az eltérő felületek aztán nem egyformán koptak és koszolódtak, idővel a festett felület egyre sötétebb lett, a lakk kopott, így jöttek a helyi ráfestések csapatnál, ekkor már nem volt egyforma minden gép ezüstmintázata (láttam olyan fotót, ahol pl. a kabintető előtti rádiótér teteje is sötétebb ezüst volt).
Üdv R.
búza 569308 2014. október 11. 17:10
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-8201-1
Mikojan-Gurjevics-...

Valahogy így!
búza 569307 2014. október 11. 17:09
Válasz erre
Őszintén? Fogalmam sincs! Talán, hogy ne virítson a sárga lemez fent a magas kék égben! :-) Ha megfigyeled a 8204-es MF-en az egyik csűrő ezüst, a másik sárga. Mondjuk az SzPSz-es fékszárnyak és a szárnyban levő üzemanyag tartályok mindig is ilyenek voltak, utóbbiak a kezdetektől. Sok, különböző anyagfajtát használtak a külső borításnál is, a lakkozott gépeken ez nagyon jól látszik.
Murmuc 569277 2014. október 11. 07:29
Válasz erre
Üdv Búza!
Nem Te, én voltam félreérthető! :) Én a miértre keresem a választ. Miért pont ezeken a helyeken? Üzemanyag tartályok, kormánylapok, fékszárnyak...
búza 569211 2014. október 10. 14:27
Válasz erre
Szia!
Lehet, hogy félreérthető voltam. A PG.hangárban fotózott gép a teljesen lemaratott "meztelen". A román PFM-en a vegyileg maratott lemezek ezüsttel le vannak festve, plusz a gerinctartály is. A PG.-s javítás előtt a mieink is így néztek ki jobbára csak lakk borította a felületet. Sokféle alumínium szín volt a makettezők legnagyobb örömére.
Murmuc 569185 2014. október 10. 08:12
Válasz erre
Üdv Búza!
Ha már itt tartunk, miért sötétebbek bizonyos lemezek, az anyaguk más? Mert az feltünt hogy csak a szárny, és a gerinc üza tartályokat és a nagyobb igénynek kitett kormánylapokat, fékszárnyakat fedi. A magassági kormányokon jól megfigyelhető hogy a gerincvonaltól az élig van borítva.
Rumcájsz_52 569157 2014. október 9. 18:09
Válasz erre
Köszönöm a jó hírt, és nagy-nagy köszönet azoknak, akik vállalják a további kitartó munkát. Szép emlékezés lesz ez a múzeum Komócsi Zoltánra, akivel ugyan csak kétszer tudtam találkozni életemben, de tényleg olyan repülős és ember volt, amilyennek a barátja leírta.
Üdv R.
búza 569110 2014. október 8. 21:12
Válasz erre
tn_80010
tn_80010

Ez egy teljesen "meztelen" festés nélküli gép. A puszta lemezek színe ilyen, a sárgásabb részek a vegyileg maratott lemezek. Ezek a simán csak lakkozott gépeken ezüstre vannak festve, a többit csak lakk takarja. Valahogy így, ahogy ezen a román PFM-en látszik.
mykman 569107 2014. október 8. 20:40
Válasz erre
Szia Búza,

pontosan ilyenre gondoltam , koszi! :)
Van arról valami info hogy miért ilyen zöld a festék? Gondolom valami speciális bevonat a lemezen.

Üdv
Mykman
Ati75 569106 2014. október 8. 20:33
Válasz erre
búza 569103 2014. október 8. 20:02
Válasz erre
mykman 569102 2014. október 8. 18:56
Válasz erre
Sziasztok,

van valakinek mig-21MF rol ilyen festetlen allapotu kepe esetleg ?
i.imgur.com/dOfGCBZ.jpg

valahol lattam hogy a festek alatt a 21 es is hasonlo igaz az a kep UM volt.
szilrobi 569066 2014. október 8. 14:26
Válasz erre
Köszönöm! Közben más úton is megkaptam ugyan, de még nem volt időm szólni.
mirazsmarci 569059 2014. október 8. 11:49
Válasz erre
páncélos 569044 2014. október 8. 07:18
Válasz erre
Ez szomorú hír. Végre valaki megment valamit, de nem tudja befejezni, hát...
Sajnálom nagyon.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.