/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
sanyi 545558 2013. november 10. 10:39
Válasz erre
Szia!
Nem akarok beleszólni, Zolival magánban már lezavartuk a témát - nálam a Zvezda nyert a hibái ellenére, mert én kb. 2 éve 2500/db-ért szereztem be kettőt.
Az Általad említett Rafale hibák viszont felkeltették az érdeklődésemet. Megírnád légyszi? Nem fontos itt, hiszen ez nem a topic témája. Tervezek egyet, ami vagy Mali vagy Líbia fölött repült, attól függ milyen matricát szerezek hozzá.
Zoli 545533 2013. november 9. 20:48
Válasz erre
Ha egyszer elkészül, látni fogjátok, de nem mostanában lesz...
Ehhez nem nagyon kellenek feljavítók, mert szinte minden benne van, a javításokhoz inkább kannibalizálni kell majd, illetve azt az egy-két nemdúúúrva pontatlanságot eltűntetni.
z
zkalos 545530 2013. november 9. 20:33
Válasz erre
Hát akkor hajrá, majd jó lenne, ha betennéd a "Mi készül éppen" rovatba az építés folyamatát. Mikor állsz neki ?
Természetesen én is veszek javítókat, de kicsit elegem van abból, hogy a pénzt nem a feljavításhoz, hanem a durva alakhibák kijavításához kell költeni, amik amúgy rendszeresen nem passzolnak a maketthez a zsugorodás miatt pl.
Zoli 545527 2013. november 9. 20:06
Válasz erre
A képet a "hordó" forma miatt raktam fel, mindkét típuson látszik. Az más kérdés, hogy a bis egész orra lóg-e? Az RV még nem adta azt ki, nem is arról megy a vita.
Szerintem továbbra is a nagyon elrontott kínai makettekkel hasonlítod össze ezt a makettet, pedig ez egyáltalán nem olyan durva. Amúgy a kínaiak nem tudom, mi alapján dolgoznak, mert nagyon sok jó terv létezik szinte minden típusról, és vannak nagyon jó makettek is, amit alapul vehetnének vagy vesznek is. De valahogy mindig rossz a végeredmény náluk. Ez szerintem inkább hanyagság, nemtörődömség, kapkodás vagy szándékosság.
Egyébként a törzs javítása tényleg nem olyan nagy munka, és a szétvágandó résznél szinte semmi nincs, ami sérülne, leszámítva pár szegecset.
Az általános dolgokkal nagyjából egyetértek Veled, én sem szívesen veszem a kiegészítőket. De ha egy jó és használható makettről van szó, aminek "csak" egy-két javítható hibája van, és várhatóan nem is lesz más vagy jobb kit belőle, akkor nem bánom.
z
zkalos 545526 2013. november 9. 19:50
Válasz erre
Nem csak a beömlő szöge más a bisz-en, hanem ahogy írtam, a törzs alja is lefelé hajlik. Minden 21-es beömlője ferde szögű egyébként. de a bisz egész orra lefele hajlik kicsit. Hát amiket írtál, aszerint még rosszabb a helyzet, mint gondoltam. Jönnek elő ezen a maketten a Fujimi hibái. A hasonlat lehet, hogy durva volt kicsit, de egy csomó ilyen makettem van, és mindnek van komoly alak- és mérethibája, nem sorolom, de pl. F-100C/D/F durva hibák, F-105D/G komoly hibák, A-7 durva hibák, RA-5 hibák, F-14A/B/D komoly hibák, Bac Lightning komoly hibák, Rafale komoly mérethiba stb. és ezen hibák nagy része méret-és alakhiba, ami normális tervezéssel kiküszöbölhető lett volna. Ezekből él a Quickboost pl. A többi cégnél is becsúsznak hibák, de az alábbi két cég nótóriusan rossz tervekből dolgozik sajnos. A mennyiségre utaznak, meg hogy lefedjék a teljes típus palettát rövid időn belül. Kár érte, mert egyébként sok egyéb jellemzőben magasan veri a Japán gyártókat is. Én is csak a saját szememnek hiszek, ezért is írtam, hogy miután olvastam a kritikádat, órákat szántam a Zvezda törzshiba tanulmányozására. Öreg motoros vagyok, sok mindent láttam már, ezért is vagyok kritikus. Túl drágák már a makettek ahhoz, hogy minden kit-hez a makett árának akár többszörösét kifizessük gyanta javító készletekért, csak azért, hogy a makett formai és méret hibáit korrigáljuk velük, és ezért már el is megy az ember kedve makettezéstől, mert azért az igény megvan a pontosságra, főként hogy én pl. általában minden típusból csak egyet építek ezért vagyok talán igényesebb a kelleténél. És sok típust szeretnék még építeni. Az általad írt komoly átalakítás nekem már nem járható út, mivel épp a felület részletessége miatt sok karcolgatással, rádlizással jár, amihez nekem már nincs kedvem, inkább nekifogok egy másik, kevésbé problémás gépnek, és kivárom, míg valaki kihozza pontosabban.
Zoli 545519 2013. november 9. 18:42
Válasz erre
mf-vs-bis-5
mf-vs-bis-5

A mellékelt kép asszem az Eduard 21-esek közüli mizériából származik egy külföldi fórumról, ha jól rémlik Precíz tette fel. Ezen látható, hogy mindkét típusnál kissé ferde a beömlő, illetve a "hordó" forma. Ez picit túlzott az RV kiten, de emiatt nem török pálcát a makett felett, illetve a gyűrű túl hosszú mérete miatt sem, ráadásul az a felére csiszolva egész jó. A két változat között 72-ben szerintem minimális az eltérés, és azt annyira nem is tartom fontosnak láttatni, ha egyáltalán észrevehető szabad szemmel.
Ja és hazudtam, utólag is elnézést, 5000-ért vettem a makettet Móváron, asszem 5500-ről alkudtam le. Ilyesmik, meg már szinte semmi se kapható itthon boltban, kiállítások börzéin viszont a legtöbb kelet-európai makett beszerezhető.
A kabintetőn még nem gondolkoztam. Talán a Zvezda, talán vákuumos kiegészítő, talán más. Az illesztése miatt aggódok én is, de valahogy csak meg lehet majd oldani. Főleg úgy, hogy csak a szélvédőt kell illeszteni, a tető nyitva lesz. Egyébként nem a keretvastagság a legnagyobb gondja, hanem az, hogy a szélvédő kb 2mm-rel hosszabb, a tető pedig ugyanennyivel rövidebb...
Az orrgyűrű rövidítése természetesen csak a hosszának helyrehozásához elegendő, de a törzs minimálisan nagyobb átmérője miatt nem fogom körben lecsiszolni azt, abból amúgy is csak tojás lenne...
A törzsből a plusz 2mm kivágása sem olyan lényeges, bár én erősen gondolkozok rajta. Ekkora eltérések nálam általában beleférnek, de ez a típus talán megérdemli, hogy kijavítsuk. Nekem úgy tűnik, nem nagy feladat a javítás, mert hengeres a törzs, csak elvágni, ami már közel 1mm-es csökkenés, majd kicsit megcsiszolni, aztán összeragasztani a törzsrészeket, és kész is. Ezt a 2mm-t a törzsvéghez visszarakni a keményebb dió, ott lehet asszem átmérő változás, bár nem biztos.
Ez az RV kit a Trumpeter, HB készletekhez való hasonlítgatása elég durva szerintem. Ami kínai rossz, az általában nagyon, mint pl az A-7, melynek a törzs keresztmetszete végig torz. A jobb kínaiakhoz lehet hasonlítani, de ezzel akár bármi máshoz is lehet. Messze nem olyan vészes az RV kit, mint a kínaiak nagyon elcseszett és javíthatatlan makettjeik.
Lehetünk, sőt, kell is kritikusnak lennünk a gyártókkal, én sem a gyártót védem. Csak a makettet a szerintem jogtalan kritikákkal szemben, mert majdnem teljesen alakhű, a részletessége pedig mindent felülmúl. Utóbbin nem a sok szegecset értem, hanem a tényleg mindenhol elkészített részleteket. Talán a szélvédő előtti szesztartály hiányzik csak a kitből, de a helyét is szépen megcsinálták. Van pár hibája a makettnek, a többségük viszonylag könnyen javítható, az egy-két komolyabb pedig cserével orvosolható (kabintető, vezérsíkok, kerekek).
A jóakarat és segítő szándék nálam is megvan, ugyanazt leírhatnám szó szerint, amit Te is. Nem vettem semmit személyeskedésnek, Te se vedd az én véleményem annak, csak a makettekről vitázunk, ezért is van a fórum.
Szerintem kár lemondani egy ilyen makettről, én továbbra is emellett voksolok. A külföldi fórumok helyett a saját szememnek jobban hiszek. Hidd el, nagyon sok olyan hibát találok a maketteken, amit sehol nem említenek, ezért sem tartom mérvadónak azokat. Nagyon sok a felületes szakértő, a szép és jó maketteket gyakran a durva hibák ellenére is magasztalják, míg más kiteket egy-egy apróság miatt lehúznak, mert valahol olvasták. Nagyon kevesen veszik a fáradtságot, hogy ténylegesen utánanézzenek a dolgoknak.
z
f2d 545504 2013. november 9. 16:20
Válasz erre
"Ez az R.V. engem ezért a Trumpeter-HobbyBoss duóra emlékeztet. Pontatlan, de a dobozban vevőcsalogatóan jól mutatnak a valóságtól elrugaszkodó, sokszor kitalált apró részletek."

No lám egyféleképpen jár az agyunk.:) Most ez a "parasztvakítás" valahogy egyre jellemzőbb a makett gyártókra, nem csak a fent említett háromra.
Én már bocsánatot kértem a '80-as '90-es évek makettjeitől. Nekem nem kell a sok fölösleges és kamu részlet, csak keserítik az építést, meg könnyítik a pénztárcát.
zkalos 545494 2013. november 9. 14:41
Válasz erre
Nem csak az a fél-egy mm. a gond, hanem az egész orr formája, állása, mert a bisz orra ahogy tudom valahogy kicsit lefelé konyul a kabin előtt kb. félúton és ez érzékelhető is valahogy . Ettől is bisz. Ezt a Zvezda szemlélteti is. Hol vetted 5500-ért az R.V.-t, itt mo.-on egy boltban, vagy versenyen, mert jó ár volt érte ? Nem kapható itthon boltban, a postaköltség meg egyre tetemesebb manapság és ezt sokan hajlamosak elfelejteni pl. itt is a cserebere rovatban. A kabintetőt mire cseréled majd ki, és passzolni fog, kabintetőt csiszolni kockázatos, meg nincs is kellő anyagvastagság ? Ha az orrgyűrűt lerövidíted, attól még nem javul meg a hirtelen durva átmérő csökkenés, ami nem az orrgyűrűnél van, hanem hátrébb. Sok fórum foglakozik ezzel, és komolyabb csiszolás kell ahhoz hogy jó legyen amihez nincs is meg a kellő anyagvastagság. A törzsből kivágás se semmi feladat, nagyon pontos vágásokat igényel és csak totál hengeres részen megoldás, kúposon már nem annyira. Az alkatrészek lecseréléséhez újabb maketteket kéne venni, nem mindenkinek van elfekvőben. Persze minden megoldható, de nem biztos, hogy megéri. A Zvezdát nem kell ennyire szétvágni és lecserélni komplett elemeket. Ez az R.V. engem ezért a Trumpeter-HobbyBoss duóra emlékeztet. Pontatlan, de a dobozban vevőcsalogatóan jól mutatnak a valóságtól elrugaszkodó, sokszor kitalált apró részletek.
De mint írtam egyéni döntés egy adott típusnál, hogy a méret- és formahűség és a típusverziók közötti eltérések hű bemutatása a prioritás számunkra, vagy inkább a finomabb részletek egy formailag láthatóan rossz maketten, pláne 1/72-ben, és pláne ha csak egy 21-es építése a cél, mint nekem. Azért az egyre nehezebben megkeresett pénzünkért had legyünk már kritikusak egy kicsit a gyártók felé. Nézd meg, hogy pl. a 1/48 GWH MiG-29 újabb verziói már a közösség kritikáit is figyelembe véve készültek-készülnek, javítva a hibákat egyre tökéletesedve. Az R.V a füle botját sem mozgatja, csak adja ki tovább a formahibás 21-eseket. És még valami. Ne érezzük úgy itt a fórumban, hogy mindenáron kötelességünk megvédeni egy gyártót csak azért, mert a termékét megvettük, mintha mi csináltuk volna a makettet, én sem védem a Zvezdát. Minket itt a jóakarat és a segítő szándék vezérel remélhetőleg, meg azért, hogy a kis pénzünkből a lehető legjobbat vegyük. Nem téged kritizáltalak, ne vedd személyeskedésnek. Én csak a saját dilemmámat és véleményemet osztottam meg, mert én is szeretnék egy, de pontos 21-est csinálni, de egyik sem jó eléggé jelenleg, pedig a világ talán legismertebb, ikonikus harci gépéről van szó, ráadásul sokan ezáltal szerettük meg a repülést, mint én is, aki gyerek koromban kukkoltam Taszár mellett nagyanyám faluja felett le-és felszálló gépeket, mikor beleremegett a talaj a lábam alatt, és olyan titkos-misztikus világ volt még a katonai repülés.
A legkevésbé rossz a Zvezda jelenleg, és ezt minden fórumon hangoztatják is. Nem is drága, a különbözetet meg kiegészítőre lehet költeni és részletes összhatást fog így is adni, persze a felületi részletek hiánya fájó pont nekem is, de 1/72-ben a makettek 99%-a úgysem ilyen részletes, még egy Hasegawa sem. Nekem jelenleg mindegy, hogy bis vagy mf, csak pontos legyen. Ha megjelenik az R.V. bis verziója, és kevesebb hibája lesz, szaladok megvenni, de addig maradok a Zvezdánál.

Uff
Kuolema 545492 2013. november 9. 13:38
Válasz erre
Szerintem nem olyan nagy baj, ha kabinon belül van némi eltérés. Az eredeti kabint is hatszor átfestették, az sem olyan egységes (mint ahogy Te is említetted, a lepattogott festék alatt egész más szín van). A makett nem az enyém, az egyik tanárom kért meg, hogy készítsem el. Tudom, hogy nem lesz tökéletes (olyan makettet még senki sem csinált ;) ), de szeretném, ha minél jobban hasonlítana az igazira, mivel ki lesz állítva egy olyan helyen, ahol mindenki "repülőbolond", és ért is hozzá.
A maratásokkal meg nem tudok mit csinálni, a készletben voltak sok más egyéb kiegészítővel, amik egyébként első osztályúak, öröm velük dolgozni. Azt meg sajnos nem tudom megengedni magamnak, hogy másikat vegyek vagyonokért saját pénzből, hogy két árnyalattal zöldebb színe legyen. Ahogy írtad, kompromisszumokat kell kötni. Én ezt a döntést hoztam. Hogy jó-e, az majd később fog kiderülni :)
zkalos 545491 2013. november 9. 13:19
Válasz erre
Mindegy milyen számú a szín, csak a legjobban passzoljon a maratáshoz, kevergetni kell. Láttam már sok összerakott makettet, amin elütött a maratás és a kabin alapszíne, és nagyon nem tetszett az összhatása. Inkább legyen eltérés a valósághoz képest, de ha nagy a színeltérés az eredeti és a maratás között, mert totál elrontották, akkor inkább olyan maratás a szerencsésebb vétel, amin mindent festeni kell, már ha kapsz pont olyat. Én is tele vagyok festett maratásokkal, nekem is gond lesz ebből, kompromisszumot kell kötni :( A Te maketted lesz, úgy csináld ahogy neked tetszik, de nekem ez a véleményem. Sajnos az Eduard nem FS. kód alapján festi a maratásait, és nem is adja meg, mivel festette, nekünk kell kitalálni, és mindezt egy makett áráért adják sokszor. Durva !
Kuolema 545489 2013. november 9. 12:53
Válasz erre
Különben itt is le van írva a gép története, lehet, hogy mégsem kamu?

"One of the more unusual disputes centred around the ownership of local carrot fields with neighbouring country Angola. This fight, the so called "Carrot War" saw a short, but bloody, ground and air war in and around the border town of Tshikapa. One of the more colourful Ukrainian mercenary pilots (Igor Valenchenko) had one of the Congo MiG fighters painted in an outlandish "Bunny" scheme. Valenchenko used this unusually colorful MiG as bait to lure Angolan aircraft into a fight. This proved to be a highly successful tactic which earned Valenchenko three kills, in addition to a number of ground kills on Angolan light armour."
Kuolema 545488 2013. november 9. 12:50
Válasz erre
Én vele értek egyet: www.themodellingnews.com/2013/04/eduard-148-mig-21mf-bunny-fighter-club.html
Ő is azt írja, hogy a H46 áll a legközelebb a valósághoz -bár messze nem tökéletes, ezt elismerem.
Zoli 545487 2013. november 9. 12:25
Válasz erre
Szia,
Egy kicsit újra vitába szállnék Veled. Én 5500Ft-ért vettem az RV kitet, a Zvezda 4000 körül van már (de biztos találni olcsóbban is). Nekem a részletek alapján megérte a cseh kit, mégha az orra nem is teljesen jó, a kabintető és vízszintes vezérsíkok cserések is. Részletek terén sokkal jobb, mint az orosz, és nem a szegecseléstől. Az RV orra tényleg kicsit fura, de nem olyan vészes a helyzet szerintem. Úgy rémlik, a törzs átmérője minimális nagyobb a kelleténél, meg a gyűrű túl hosszú. Az első felét levágva viszont nagyjából jó. Fél mm-ekről van szó, emiatt nekem nem olyan nagy tragédia a dolog. Jobban zavar a plusz 2mm az orrfutó-akna mögött, amit ki kellene vágni a makettből (nem olyan nagy munka). A vízszintes vezérsíkok alakja és a törzs hossza miatt nekem is gyanúsan Fujimi utánérzésnek tűnik a kit, bár úgy rémlik, annál a törzs átmérője sokkal nagyobb volt. Na mindegy, a lényeg nekem, hogy az egy-két nagyobb hiba javítható rajta, a minimális eltérésekkel meg kár foglalkozni. Az orr esetében is talán fél mm van az MF és bis között 72-ben, ami szinte észrevehetetlen. Részletessége pedig olyan, hogy feljavító se nagyon kell hozzá, a gyanta és maratás adott, csak a pár elba...ltázott elemet (vezérsíkok, kabintető, kerekek) kell cserélni.
z
zkalos 545486 2013. november 9. 12:24
Válasz erre
Hát én biza a maratás színére fújtam volna, mivel nem olyan rossz az. Kénytelen az ember igazodni az elszúrt színekhez a színes maratások esetében. :( Egyébként is világosabbra lehet festeni, mint a valóságban, mivel le van kicsinyítve, és így más a fénytörése, ráadásul árnyékban, takarásban van, meg aztán általában a 21-es kabinok világosabbak, mint a mellékelt fotón, ami szerintem sötétebb az átlagos 21-es kabinszínhez képest. Nézd meg a kopás alatt az eredeti színét. Szerintem !
mykman 545484 2013. november 9. 12:12
Válasz erre
Szia Kuolema.Én is pont erre gondoltam. Szerimtem átfújom az egészet zöldebb árnyalattal. Üdv. Mykman
Kuolema 545482 2013. november 9. 11:25
Válasz erre
eredeti
eredeti
Gunze festékek
Gunze festékek

Szia!
Mostanában én is sokat dilemmáztam, hogy milyenre fújjam a kabint. Én egy adott gépet építek, és annak a kabinszíne sokkal zöldebb, mint az Eduard maratás, ami inkább kékes. A maratást nem volt szívem átfújkálni, mert gyönyörű, és kizárt, hogy hasonló minőségben le tudnám festeni. Gunze H25 és H46 színekből szinte tökéletes színt lehetett volna keverni a maratáshoz, de akkor nagyon messze lett volna az igazitől. Így a gyanta részeket H46-tal fújtam, ami elsőre harsánynak tűnhet, de a fakítás, magaskiemelés, szárazecsetelés, befolyatás után nekem jobbnak tűnik, mint az Eduard színe. Így persze kicsit elüt a gyanta maratástől, de nem olyan bántó a különbség. Jövő héten csinálok pár képet, hogy lássad miről beszélek.
Üdv.: Kuolema
zkalos 545481 2013. november 9. 11:13
Válasz erre
Fujimi
Fujimi
Zvezda
Zvezda

Most találtam ezt a Zvezda-Fujimi összehasonlító képet, rátéve egy rajzra.
zkalos 545479 2013. november 9. 10:58
Válasz erre
valosag
valosag
makett
makett

Sziasztok !

Elsőre megijedtem, de végül is nem olyan rossz a Zvezda törzshátsó felső íve a fékernyő tartály alatt, ahogy jogosan írtátok. Igaz van egy kis ívbeli eltérés, főleg ha pontosan vízszintből nézzük, de órákat töltöttem tegnap a fotók nézegetésével a már kész makettekről és a valódi gépről, és volt kép, ahol látszott ez az ívbeli eltérés, volt ahol nem annyira. Csalóka a dolog, mert a gerinc külön alkatrész a Zvezdán, nem úgy mint az R.V esetében, és ha csak az öntőkeretet nézzük, ahogy először én is tettem, akkor ijesztőbb volt a törzs felső részének meredekebb lecsapása (csak felül, alul már jó), de összerakva a vezérsíkkal és a gerinccel már nem látszik annyira, mert a széles gerinc ráfed a törzsre lefelé, mivel üreges a belseje. Az R.V. orr formája és a kabintető keretek túlzott vastagsága viszont ordít a képeken, olyan mintha falnak ment volna, tucatnyi forrás van róla a fórumokon meg a kijavítás kísérleteiről, (nem sok sikerrel). A 21-esnél szerintem fontosabb ez a két rész és sokkal észrevehetőbb is, mint a részletekben dúsabb, mozgalmasabb farokrésznél (szerintem). Az árról meg annyit, hogy 3700ft körül mozog a Zvezda, és 21 euro körül az R.V. posta nélkül! Ennyibe belefér még egy Part vagy ACE maratás, vagy egy SBS futóakna-készlet is a Zvezdához ugyan annyiért, mint az R.V. dobozból esetleg + postával. Egyértelmű, hogy az R.V. a közismerten rossz méretezésű Fujimi-t vette alapul, elég ha a már említett vezérsíkot nézzük, vagy néhány kisebb alkatrész, mint pl. orrfutó kerék, fúvócső lángterelő, stb. A 23-asnál a Zvezda volt az alap, az R.V. makettek nem teljesen saját tervezésű makettek ezek szerint. Mindenki eldöntheti, hogy mi a fontos számára egy makettben és hogy egy formai hiba mennyire számít neki, de kétszer annyiért, meg a 23-asuk után is többet vártam volna, még ha részletesebb is itt-ott. Lehet, hogy jobban jártunk volna, ha az ősrégi KP-kövületet veszik alapul, ha már mindenképp kell egy donor makett. Persze hibátlan makett nincs, főleg ebben a kis méretarányban, de ez az orrhiba jelen esetben teljesen elviszi a gép formáját. Az 1/144-es Eduard 21mf is jobban 21-esnek néz ki, ha ránézel, mint ez ! A bis-t meg majd meglátjuk, de nem fűzök túl nagy reményt ahhoz, hogy teljesen új törzset és kabintetőt csinálnak hozzá, bár remélem Ők is olvassák a rengeteg kritikát a fórumokon (végül is a gerinc egyben van a törzzsel, tehát mindenképpen újat kell tervezni a bis-hez). Ha nem lesz igazi bis orra, akkor meg nem bisz, hanem mf lesz nagyobb gerinccel akárcsak az Eduard bisz 1/48-ban. Nekem ez kevés. Nekem !
Nem akarok vitázni senkivel, ez az én véleményem, és mint minden ebben a hobbiban, egyéni döntés kérdése, sajna időnként kompromisszumokat kell kötnünk :(, különben sosem építünk meg semmit. A piacon kapható több-kevesebb hibával rendelkező, eltérő árú makettekből kell válogatnunk, kinek mi a fontosabb, de a hiba és hiba között szerintem igen is van különbség. Nekem pl. valószínűleg csak egyetlen 21-esem lesz, és a formai összhatás fontosabb, mint a szegecselés (1/72-ről beszélünk), a részleteket meg nagyon fel lehet tuningolni az általam említett feljavítókkal. Még én sem tudom pontosan, mit is csináljak ezzel a számomra fontos típussal, majd meglátom lesz-e jobb valaha, esetleg az Eduard idővel lekicsinyíti a 48-as készletét, végül is nem sürgős, várhatok vele még, lenne mit csinálnom. :_) Csak jönne már az a bizonyos ihlet, hogy csináljak végre valamit, mondjuk a félkész gépeket befejezni egy év után ...
Zoli 545469 2013. november 9. 08:49
Válasz erre
Szia,
Csak egy tipp volt a KP, mert szinte mindenkinek van otthon, és akkor nem kell megvenni a kiegészítőt. Tényleg durván elnézték a vezérsíkot, talán Fujimi másolat, nem tudom. De ez a hiba legalább javítható. Ismerek olyan kétszer méregdrágább kitet, ami a távol-keleten készült és szinte minden ív, forma rossz rajta, a részletek félre vannak pozicionálva stb, pedig "űrtechnológiával" készült és mostanában jött ki világszenzációként. Még a 100 éves Frog/Novo kit is sokkal jobb annál alakra...
Csak annyit akartam tudatni Veletek, hogy nem annyira rossz az az RV kit, mint ahogy szidják, és a legjobb 21-es eddig, részletességében pedig talán nem is lesz ellenfele.
z
juge75 545467 2013. november 9. 07:37
Válasz erre
Ezért hívják ezt a színt Türkiz-nek. :-)
mykman 545464 2013. november 8. 22:40
Válasz erre
Nekem ezen a kepen zoldesnek tunik :
http://album.reality.hu/OLD/panos/repnap/mig21/panorama_560.jpg
es ha nem tévedek nagyot akkor ez MF műszerfal.
Szóval az eduard festett maratása jó szinű egy magyar MF-hez ? :)
Érdekes ez a szín , 1x kéknek néz ki 1x zödnek.
Rumcájsz_52 545461 2013. november 8. 21:56
Válasz erre
Sziasztok
Nemcsak a bisz-nek, hanem az összes 21-es változatnak 1,5 fokot dől előre a szívócsatorna belépő keresztmetszete, és erre a síkra merőleges a kúp tengelye, tehát a kúp is 1,5 fokot "lóg" a törzs hossztengelyéhez képest.
Üdv R.
piratvitorla 545460 2013. november 8. 21:48
Válasz erre
Szia
"...vagy KP elemei is használhatóak."
Azért elég gáz, hogy egy harmincéves, kb ezer forintos makett alkatrészeit használja az ember egy méregdrága új kiadású készlethez...

"Viszont én nem tulajdonítok akkora jelentőséget az orrnak, mert 72-ben minimális a különbség a két törzs között."
Viszont ha jól emlékszem talán a beömlőnyílás szöge is különbözik? Talán a bisznek mintha kicsit "előre dőlne"?

üdv
Zoli
Yeagger 545459 2013. november 8. 21:47
Válasz erre
Szia!
a biszé zöldes - mint az igazié. az mf műszerfala viszont kékes, mert az a valóságban is kékesebb volt. legalábbisceredetileg.
mykman 545458 2013. november 8. 21:32
Válasz erre
Sziasztok! A segítségeteket kérném .Jól látom , hogy az eduard festett műszerfala kékes és a magyar gépeké inkább zöldes árnyalatú? Mivel magyar gépet festenék így ezekszerint át kell fújnom a maratást is?
Üdv.
Mykman
Zoli 545403 2013. november 8. 09:37
Válasz erre
Szia,
A Zvezda vezérsíkjával nincs gond, az RV-é rossz, kb Fujimi másolat... A Quickboost már kiadott hozzá gyantát, de gondolom a Zvezda vagy KP elemei is használhatóak.
Az RV bis engem is érdekelni fog, ahogy a többi változat is. Viszont én nem tulajdonítok akkora jelentőséget az orrnak, mert 72-ben minimális a különbség a két törzs között. Persze azért örülnék, ha pontosítanák a csehek.
z
zkalos 545366 2013. november 7. 17:40
Válasz erre
Most látom, hogy úton van az R.V MiG-21bis-e is. Kíváncsian várom, hogy csináltak-e új törzset hozzá, vagy csak olyan Eduard módon elhanyagolják a különbségeket. A Zvezda bis törzsvége tényleg nagyon nem jó, kösz hogy felhívtátok rá a figyelmemet. Kiábrándító volt látnom ezt a hibát. :(
zkalos 545364 2013. november 7. 16:46
Válasz erre
Helyesbítek, mi a probléma a Zvezda vezérsíkjával. Bocs !
zkalos 545363 2013. november 7. 16:41
Válasz erre
Mi a baj ay R.V. vízszintes vezérsíkjával. Összehasonlítva a rajzokkal nekem jónak tűnik. Talán a nyilazási szöge rossz ?
Zoli 545346 2013. november 7. 13:58
Válasz erre
Igen, de a többi típusról készült makettek minősége is sokszor lényegtelen, csak legyen mire feltenni az éket, csillagot...
z
piratvitorla 545345 2013. november 7. 13:55
Válasz erre
Szia
De sok olyan van, aki leginkább magyarokat épít...
Zoli 545344 2013. november 7. 13:47
Válasz erre
Zoli 545340 2013. november 7. 13:10
Válasz erre
Szia,
Ez mind rendben van, amit írsz, de kevés olyan makettező lehet, aki csak 21-est épít. Másrészt egy sokkal gyengébb makett egy-két jobban sikerült eleme miatt miért jobb, és annál miért nem számítanak a komoly hibák sem?
z
piratvitorla 545339 2013. november 7. 12:56
Válasz erre
Szia
"A távol-keleti makettek között is vannak ekkora eltérések, amikkel senki nem foglalkozik, hallgatnak róla, nem is érdekel senkit, csak ódákat zengenek róluk. Miért éppen a 21-esnél számítanak csak a hibák! Azért, mert magyar matricát tennénk rá? Ha egy F-14-est építünk, akkor az lehet hibás és dugjuk homokba a fejünket?"

Igen, csak pl.:
- Egy csomó makettezőnek (itt is) köze volt a típushoz, tehát nem csak azért veszi meg, hogy legyen egy szép MiG-21-ese, hanem, mert a típus fontos neki...
- Magyarországon igencsak közismert a típus (és az alváltozatok közötti különbségek) és sok helyen látható is...
Zoli 545337 2013. november 7. 10:33
Válasz erre
A Zvezda kit ennél sokkal rosszabb, alakra és méretre is. Szóval csak annyit akartam leírni, hogy eddig ez a legjobb szerintem. És a hibái nagyrészt javíthatók, bár nem feltétlen kell mindet kijavítani. A távol-keleti makettek között is vannak ekkora eltérések, amikkel senki nem foglalkozik, hallgatnak róla, nem is érdekel senkit, csak ódákat zengenek róluk. Miért éppen a 21-esnél számítanak csak a hibák! Azért, mert magyar matricát tennénk rá? Ha egy F-14-est építünk, akkor az lehet hibás és dugjuk homokba a fejünket?
Pl. ez a 2mm-es eltérés se sok, sokakat nem is érdekel szerintem. De ha leírom, hogy ezt honnan kellene kivágni és hova kellene pótolni ugyanennyit, akkor már szar? Ez a 2mm legalább javítható. Neked minden maketted tökéletesen méret- és alakhű?
z
f2d 545335 2013. november 7. 10:07
Válasz erre
OMG!
"Az RV lekritikusabb része a kabintető és szélvédő, illetve a vízszintes vezérsíkok, ezeket cserélni kellene. Méretügyileg egész jó a makett, csak az orrfutó-akna mögött kb 2mm-t kellene kivágni belőle és ugyanennyit a törzsvéghez hozzátenni."

Ha neked ez a jó makett, akkor jó építést. :D
Zoli 545333 2013. november 7. 09:50
Válasz erre
Szia,
Való igaz, a Zvezda bis olcsóbb, de nem annyival, amennyivel gyengébb. Mostanában 4000Ft körül láttam, az RV-t pedig 5500Ft-ért vettem. Nekem megérte ennyiért a sokkal jobb RV.
Maratások pedig ahhoz is vannak már, illetve nem is kell hozzá sok, mert gyárilag is van benne, meg a Part lapjáról is szerintem sok dolog használható hozzá.
z
Zoli 545332 2013. november 7. 09:45
Válasz erre
Szia,
A "minden másban" erős túlzás, lásd előző beírásom! A kabintetőn és a vízszintes vezérsíkon kívül az RV jobb minden másban, magasan!
z
Zoli 545331 2013. november 7. 09:43
Válasz erre
Szia,
Nem olyan rossz az az orr, kivéve a gyűrűt. A bis változatnak teljesen más az orra, az hengeres, de az MF, MT/SMT stb ilyesmi. Nagyon sok képpel és rajzzal hasonlítottam össze, egész jó a mérete, csak egy kicsit lehet nagyobb az átmérője (1mm-en belül), ami szerintem hanyagolható. Ellenben a Zvezda törzsvége sokkal rosszabb, mert a függőleges vezérsík alatt folyamatosan szűkűl, szóval annak sokkal nagyobb az alakhibája. Részleteiben pedig sehol sincs az RV-hez képest. Nekem is sokáig a Zvezda volt az etalon, de már nem bánom, hogy csak egy van belőle. Az RV lekritikusabb része a kabintető és szélvédő, illetve a vízszintes vezérsíkok, ezeket cserélni kellene. Méretügyileg egész jó a makett, csak az orrfutó-akna mögött kb 2mm-t kellene kivágni belőle és ugyanennyit a törzsvéghez hozzátenni.
z
Elektrolakatos 545328 2013. november 7. 09:20
Válasz erre
Varjúbácsi 545326 2013. november 7. 08:09
Válasz erre
Az a készlet a "Bunny Fighters Club" festése, NYULAKNAK! Kamu festés, mese körettel!
Kuolema 545323 2013. november 6. 23:15
Válasz erre
Különben a leírásban érdekes történet van erről a festésről. Azt írják egy 2011-es közép-afrikai konfliktusban, a "répa háborúban" vett részt, ahol répaföldek miatt ölték egymást, és három légi győzelmet szerzett. Tud valaki erről bővebbet? Nekem egy kicsit hihetetlen, hogy éles harcban ilyen géppel repüljenek, de ki tudja...
Kuolema 545322 2013. november 6. 23:09
Válasz erre
Ne tessék aggódni, Urak! Nincs semmi baja a kályhacsőnek, él és virul az eredeti színeiben. Ez csak valami ócska vízfesték volt, semmi nyomát nem fedeztem fel, pedig mostanában sok időt töltök a madárka részleteinek tanulmányozásával :)
pintair 545319 2013. november 6. 22:37
Válasz erre
De ezt miért nálunk csinálták? ... jó, tudom a választ! Náluk nincs elég meggyalázható "roncs" ? Én is remélem, h lemosható!
búza 545311 2013. november 6. 21:50
Válasz erre
Kuolema 545309 2013. november 6. 21:39
Válasz erre
A készlet

Nem saját kép!
A készlet
Bunny Fighter a bázison
Bunny Fighter a bá...

Szisztok!
Úgy alakult, hogy lehetőségem nyílt megépíteni egy 1:48-as Eduard 21-est, méghozzá nem is akármilyet. A készlet rengeteg gyanta és réz feljavítót tartalmaz, és egy különleges festéssel adták ki, amivel majd nekem is meg kell küzdenem. Ugyanis tavaly az Eduard a Kossuth bázisán fotózott, átfestették a 21-est, és hálából ezt a készletet ajándékozták a bázison oktató tanároknak.
Sajnos nem a legjobbak a körülmények, a kollégiumban egy kicsit más makettezni, mint otthon, fényképezőgépem is csak jövő héten lesz, addig is rakok fel pár képet ízelítőnek. Úgy gondolom ez egy igen különleges és élvezetes munka lesz, igyekszem majd dokumentálni és folyamatosan frissíteni itt a fórumon.
Üdv.: Kuolema
pintair 545308 2013. november 6. 21:19
Válasz erre
lietadielka.blogspot.hu/2013_07_01_archive.html

itt a Zv-RV mustra.

afrancba, majdcsak sikerül egy ablakba rakni mindent.
pintair 545307 2013. november 6. 21:15
Válasz erre
És még valami: a Part Zvezda-hoz maratott fémje kiváló. A camo fakításával és koszolással kiváló összhatású tventivan-t lehet csinálni.
pintair 545306 2013. november 6. 21:07
Válasz erre
lietadielka.blogspot.hu/
hát érdekesek ezek a 21-esek tényleg, nézzétek itt meg az összes 21-es melót, sőőőt van RV és Zvezda összehasonlítás is valahol. Az ára miatt én is a Zvezda biszt vettem meg.

lietadielka.blogspot.hu/2013_09_01_archive.html
f2d 545289 2013. november 6. 16:46
Válasz erre
A szegecselés szerintem is teljesen fölösleges ebben a méretarányban. Én is a Zvezda felé húzok, igaz kevesebb a részlet rajta, de minden másba jobb.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.