/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Dani_MiG23 528011 2013. március 10. 00:03
Válasz erre
MiG_21UM01
MiG_21UM01
MiG_21UM02
MiG_21UM02
MiG-21UM03
MiG-21UM03
MiG-21UM04
MiG-21UM04
MiG-21UM05
MiG-21UM05

Sziasztok,
végre elkészült az 1/72-es MiG-21UM-em az Aeroteam készletéből, HAD matricákkal, házi feljavításokkal (kabinbelső, védő lemezek, antennák, stb.), gyanta ülésekkel, valamint sikerült szereznem hozzá egy húzott kabintetőt is. Ami a készletet illeti, volt vele munka bőven, de sok választásom nem volt, UM-et pedig már régen akartam építeni. Szóval ez lett belőle, bármilyen észrevételnek nagyon örülök.
Rumcájsz_52 527051 2013. február 27. 13:11
Válasz erre
Szia
U-hoz a "küllős" főfutókerék kell, a "teli" a bisz-hez jó.
R.
lacipapa 527050 2013. február 27. 13:03
Válasz erre
Szia!
Köszönöm,akkor volna még egy, a főfutó belső tárcsája milyen kialakítású?Az Edu. két verziót kínál.Egyik ún. küllős a másik teli.Az U-hoz melyik a jó?A kis svancos utiról lenne szó.
Laci
Rumcájsz_52 527047 2013. február 27. 12:40
Válasz erre
Szia lacipapa
A 21U főfutókereke 800x200 (mármint eredetiben), orrfutókerék minden 21-en 500x150, úgyhogy maradj az Edu-gyártmánynál
üdv R.
lacipapa 527043 2013. február 27. 11:55
Válasz erre
Szervusztok!
Azért ide írok,mert úgy gondolom itt vannak a Mig szakértők.Mig-21U típust építek 48-ban és van két különböző kerék készlet,de nem tudom melyik lenne a jobb?
A Pf kittből a főfutó méretei, 17.6x5mm, az orr,11.9x4mm.Az Eduard méretek,főfutó kerék
mérete 16.6x4mm az orré 10.3x3.9mm.Melyik lenne a jobb?
Köszi,Laci
Freddy 526792 2013. február 25. 13:29
Válasz erre
A Castro-sapka hatvanas évek elején volt rendszeresítve, nem csak a repülőszerelőknél, de az egész hadseregben (akkor volt egy pár útkeresős év a Rákosi-féle 2. vhs szovjet copypaste után), de pár év múlva (1965-ben talán) bevezették helyette a mindenki által jól ismert sildes Bocskait. (Egy pár évig még maradhatott, amíg a készletet el nem hordták.)
Rumcájsz_52 526719 2013. február 24. 20:08
Válasz erre
Szia migi
A 60-as 70-es években mindig gyárilag felfestett gépszámokkal jöttek a gépek, de pl. a Szu-22-eseket már terepszín festéssel hozták szétszerelve An-12-vel, de itthon festették fel rá a számokat, kölcsönkért PG-sablonokkal, ezért ezeken kezdettől fogva a kerekebb számtipusok voltak. A teflonszürke 23-asok is szögletes, gyári festésű számokkal jöttek.
Üdv R.
búza 526718 2013. február 24. 20:08
Válasz erre
És a mögötte álló terepes PF sem egy mindennapi darab! Kis hátsórész de felső fékernyős, SzPSz-es fékszárny, előre nyíló kabintető!
Daala 526686 2013. február 24. 17:29
Válasz erre
1514
1514

Itt is van egy szögletes:
búza 526682 2013. február 24. 17:26
Válasz erre
Szia!
Megint tanultam valamit!
Üdv: G.
Nyugger 526679 2013. február 24. 17:21
Válasz erre
1962 M
1962 M

Sziasztok,
Ennek a sapeknak a pontos megnevezése az 1962 M legénységi gyakorlósapka.
A bevezetése a kubai válság környékén történt ezért Castró-sapkának is hívták.
Szerintem tartalékosok dolgoznak a gumin, akkoriban 3-5 évente berántották a kiképzett állományt egy kis frissítésre. A csatolt képen egy fejlesztett változata van mert a figyelmetlen katona sapkáját beszívta a hajtómű. Ezért a vállaphoz rögzitették védekezés gyanánt
lacipapa 526675 2013. február 24. 17:11
Válasz erre
Szervusztok!
A sapka ügyben, én 66-68-ban voltam katona és amikor bevonultam ilyen Kasztro sapkánk volt.Nem sokáig,mert másod évben,már a Bocskainak (akkor) nevezettre cserélték.
Üdv,Laci
migi 526673 2013. február 24. 17:00
Válasz erre
búza 526672 2013. február 24. 16:53
Válasz erre
Szia Laci!
A magyar őrnagy-alezredes bajtársnak van vállapja, de a többieknek semmi, még egy krumplivirág sem látszik. Nem véletlenül egy lenyel lövészeten cserélnek éppen gumit a keréken?
Üdv: G.
migi 526661 2013. február 24. 15:55
Válasz erre
Szia Levi
Engem is zavart a sapka , de megkerestem a Szolnoki Delfines képeket ,és ott több emberkén volt ,ilyen vagy ilyesmi fazonú sapka , és a Mig-15 ös képeken is látható , Meg azt hiszem , ha jól tudom csak nálunk volt ez a derékszíjas antantszíj.
üdv: migi
migi 526653 2013. február 24. 15:26
Válasz erre
Köszi szépen , lassan elkészül , Akkor azért lenne még egy kérdésem , a gépeket ezek szerint már fölfestett oldalszámmal kaptuk ?
Levix 526652 2013. február 24. 15:09
Válasz erre
Volt ilyen sapkája valaha a magyar műszakiaknak?
Rumcájsz_52 526650 2013. február 24. 15:01
Válasz erre
Szia migi
Most értem haza melóból, megkaptam a postát, köszi az anyagot, nagyon érdekes és ritkaság is! Jó munkát a Szu-9-hez!
Üdv R.
migi 526648 2013. február 24. 14:52
Válasz erre
Szia Laci
Köszi szépen a szakvéleményt , akkor ez az első ilyen számozású kép a gyűjteményembe , az akkor ritkaság , megkaptad amit küldtem ? meg lesz egy pár kép még arról a témáról ,
üdv: migi
Rumcájsz_52 526647 2013. február 24. 14:47
Válasz erre
Szia migi
Ez egy magyar 21PF eredeti gyári "festéssel", vagyis natúrfém + néhány ezüstfestésű rész + színtelen lakk védőréteggel, ezeken még ilyen volt a számok alakja, a kerekebb alakú számok csak az első PG-javítás végén, az ezüstre-festéssel együtt kerültek a gépekre.
Tibcsi
UTI-nál nem felül középen lenne a pitotcső, hanem felül jobboldalt, és lennének rajta DUASz-lapátok, nem lenne sötét színű a szívócsatorna mellső gyűrűje, és nem lenne a törzs-orrán felül a levegő-kivezetés.
Üdv R.
Tibcsi 526642 2013. február 24. 14:29
Válasz erre
Szerintem túl kicsi a beömlő, ezért inkább valamelyik kétüléses 21-esre (U, UM) tippelek.

Ettől még lehet magyar, de az oldalszám alapján akár lengyel is. Nekik is volt hasonló alakú oldalszámuk. De ez csak tipp.
migi 526641 2013. február 24. 14:18
Válasz erre
164150_102070434_IMG_0800
164150_102070434_IMG...

A neten való keresgélés közben találtam ezt a képet , Véleményeteket szeretném kérni , nekem a tiszt úr a képen mintha magyarnak tűnne ? de a szerelők már nem annyira 1515 oldalszámmal volt egy PF-gépünk de arra nem ilyen fajta számok voltak festve ,
Vélemény ?
pintair 526602 2013. február 24. 07:58
Válasz erre
Tibcsi 526496 2013. február 23. 07:20
Válasz erre
Szia,

Ezért írtam, hogy "szerintem". :) Amúgy én csak a rajzot vetettem össze a fotóval. A cseh gyártású f-13-as deklijén is van olyan félkör alakú kivágás (ill. panelvonal)?

Üdv: Tibcsi
elmo 526492 2013. február 22. 23:55
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Ez a dekk valoszinu, hogy egy cseh S-106-rol van.A hatterben egy f13-as/S-106-os all (latszik a torzsfeklap egy resze). A cseh gyartasu korai deltakon volt a kabin belseje jellemzoen "valkid-zold". A dekk es az SZK ules lenyeget tekintve ugyan az volt a 74-es, 76-os tipusokon.

Udv.:elmo
Rumcájsz_52 526475 2013. február 22. 17:43
Válasz erre
Szia migi
Kabintetővel együtt történő katapultáláskor már az ülés kabinból való kiemelkedése közben, kb. félúton egy piromunkahenger kiüti ezt az "ásólemezt", és kitolja a légáramlatba a stabilizáló ernyőt, ami megakadályozza az ülés bepörgését. Az ülés a pilcsivel együtt így hanyattfekszik, "ülőkével " előre, áramlási iránnyal szemben, és ebben a pozícióban vezérli az automatika egy másik piromunkahengerrel a kabintető leválasztását a katapultülésről.
Üdv R.
piratvitorla 526474 2013. február 22. 17:37
Válasz erre
Akkor azért volt nekem is gyanús...
üdv
Tibcsi 526473 2013. február 22. 17:31
Válasz erre
1522545_92859_21pf1.jpeg
1522545_92859_21pf1....

Szerintem ez egy PF dekli, a félkör alakú részből pedig a "Kriska ljucska" hiányzik. A mellékelt rajz alapján...
migi 526472 2013. február 22. 17:11
Válasz erre
Megtudná valaki mondani hogy miért hiányzik az a félkör alakú rész a kabintetőből ?
vatya1 526430 2013. február 22. 05:42
Válasz erre
Igen ez csak egy közeli fotó az igaziról
üdv...
piratvitorla 526398 2013. február 21. 19:14
Válasz erre
Cébés 526367 2013. február 21. 14:43
Válasz erre
Szia!

Engem érdekel! Mennyibe kerül?

üdv
Gábor
vatya1 526334 2013. február 21. 08:14
Válasz erre
mig-21f13 kabit tető
mig-21f13 kabit tet...

Sziasztok!
Ha érdekel valakit F-13mas kabin teteje.
Rumcájsz_52 526132 2013. február 19. 13:13
Válasz erre
Szia
Nem is írtam azt, hogy könnyű lenne, nagyon sok gyakorlás (repült idő) kellett volna hozzá, ráadásul ugye rávezető üzemmód kapcsolásakor megszünik a radarláncban való további kötelékrepülés lehetősége!
Üdv R.
piratvitorla 525709 2013. február 15. 21:06
Válasz erre
Szia
Igen, csakhogy a másik gépen kívül még elég sok minden van (egyéb forgalom, zivatar, hegyek stb.)
Ráadásul a műszerrepülés önmagában is kemény meló: műhorizont, magasságmérő, varióméter, sebességmérő figyelése folyamatosan, plusz a többi időnként. Elég kemény lehet együléses gépen mindezek előtt még a radar alapján repülni...
üdv
MrTiff 525704 2013. február 15. 20:36
Válasz erre
Nyugger 525703 2013. február 15. 20:34
Válasz erre
Szia Laci!
Ezért írtam a 10 km-s hatótávot.
Rumcájsz_52 525701 2013. február 15. 20:28
Válasz erre
Sziasztok
piratvitorla
250m/s a földhöz képest, de nem a kísérő a vezérgéphez képest! Szóval valaki/k valamit akkor nagyon elcseszhettek!
Nyugger
Lokátorláncban nem repülhettek teljesen egyvonalban egymás mellett, mert a 21-es lokátora nem dolgozott oldalirányba 90 fokig, magyarán a kísérő így nem tudta volna saját lokátorképe alapján követni a vezérgépet, csak ha valamennyire mögötte IS volt.
Üdv R.
PETI 525700 2013. február 15. 20:26
Válasz erre
Helló!
Nagyjából ugyanaz, de az AeroTeam-nek gyengébb a felülete. A Condoré határozottabban van vésve.
czzoli 525697 2013. február 15. 20:17
Válasz erre
Időjárás, igen! Elrontottam, bocsánat.
Nyugger 525696 2013. február 15. 20:02
Válasz erre
Sziasztok,
Készültségbe nem a napszak alapján vezényeltek, hanem az időjárás bonyolultsága okán.
Jó idős nappal v. éjjel mehetett a MiG-21F-13-s is, a rávezetés utáni vizuális felderítés megvalósíthatósága miatt, bonyolult időjárás esetén a lokátoros MiG-17PF, 19PM, 21PF kereste meg a rávezetés végén a lokátor hatótávjának megfelelően a célt. Ismereteim szerint a lokátorláncban nem egymás mögött, hanem egy vonalban repültek a gépek, és a fedélzeti lokátoraik hatótávjai fedésben voltak egymással. Így ha 10 km- s volt a lokátor hatótávja akkor pl. 4 gép elméletileg egy 40 km-s sávban tudott felderíteni.
Az RSz-2USz-nek nagyobb volt a hatótávja kb. 6 km, valamint a robbanófej tömege is.
Neo954 525693 2013. február 15. 19:24
Válasz erre
Neo954 525691 2013. február 15. 19:19
Válasz erre
Szia!
Ugyan az kb mint a Condor, KP.
Alkatrészre stimmel az öntőkeret,maximum kevesebb vagy több sorja van rajta.

Üdv.:Neo
piratvitorla 525686 2013. február 15. 19:04
Válasz erre
Szia
Azért a repülésirányítók is a helyzet magaslatán lehettek...
Egyébként 3 km rohadt kevés . 900-zal másodpercenként 250 métert tesz meg a szerkezet...
üdv
MrTiff 525683 2013. február 15. 18:42
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki tud valamit az Aero Team Mig-21 UM-ről?
Méret -forma helyességre gondolok.
Válaszokat előre is köszönöm!
doky3 525678 2013. február 15. 18:23
Válasz erre
Mi a különbség az RSz-2U és az RSz-2USz között?
Rumcájsz_52 525668 2013. február 15. 17:45
Válasz erre
Szia piratvitorla
Igazad van, előkotortam a korabeli sajtót, Sipos ales is azt mondta, 3 km-ről követte Gőgös gépét, mégis össze tudtak ütközni(igaz, később személyesen találkoztam S. alezzel, Ő azt mondta - nem túl barátian "említve" volt főnökét - hogy nem összeütköztek, hanem az ment neki az ő gépének). Szóval szerintem egy vegyes géppár elméletileg elfoghat egy nagyméretű, jóval lassúbb gépet még radarláncban repülve is (a 21PF radarja állítólag 15-20 km-ről "látott" bombázó méretű célt, ebbe belefér, hogy maga előtt 3 km-re "lássa" a radaron a saját vezért is és mondjuk 15-re a célpontot is - addig, míg a radar felderítő üzemmódon dolgozik! De mint irtam is, ez a követési lehetőség megszünik, mihelyt a radart átkapcsolja célzó, rakéta-rávezető üzemmódra, mert a PF és az MF radarja is ebben az üzemmódban csak egy vékony vezetősugarat bocsájtott ki a célra (ebben repült a célig a rakéta), és nem pásztázott tovább, csak a célgépet követte!
R.
czzoli 525647 2013. február 15. 15:04
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem itt két dolog keveredik, de nagyon. Az egyik, hogy a közös készültség tudtommal az volt, hogy az F13 nappal, a PF éjjel adott készültséget (radar miatt). A másik, hogy talán(!) lövészeten az F13 indított egy rakétát bele a világba, a másik gép pedig ezt lőtte le. Ilyenről már olvastam, igaz azok a gépek MF-ek voltak és R3 rakéták (éles és "herélt").
piratvitorla 525644 2013. február 15. 14:49
Válasz erre
Igen, nekem is ilyesmi rémlik így visszagondolva. Mintha a PF derített volna, és az F lőtte volna le?
üdv
piratvitorla 525642 2013. február 15. 14:48
Válasz erre
Szia
- A radarlánc inkább kilométereket jelent...
- A radarlánc során elég követni a másikat, nemhogy még harcolni közben.
- Ha a rakétás van elöl a radaros hogyan "lát" rendesen? Ha a radaros van elöl a rakétás hogyan indít?
- Ezeknek a gépeknél amúgy is nagyon kicsi volt a radar felderítési távolsága, nemhogy még egymást kövessék...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.