/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
búza 372297 2011. február 28. 19:49
Válasz erre
Szia Monox!
Dudus azt írta, hogy hallotta és látta. Nyilván ez utóbbi a gép fényeit, illetve az ülés hajtóművének működését jelentheti.
Üdv: Búza
Murmuc 372296 2011. február 28. 11:04
Válasz erre
Üdv Dudus! Köszönöm a fáradozásod!
Ha belegondolok az utóbbi jó pár hozzászólásba, minden szóba esett csak a Fonói tó nem!:) Talán a mérete miatt, ugyanis a képekről egy hosszabb tavat feltételeztünk, de hát ezek csalókák is lehetnek!
Ezek szerint Körömi"Csücsör"-nél egy kincs lapul, megpróbálok írni neki, de sajnos nagyon elfoglalt így nem tudom választ mikor kapok?
Mégegyszer nagyon köszönöm a fáradozásod!
Üdv!
dudus0919 372295 2011. február 28. 09:00
Válasz erre
Üdv Murmuc!
Jelentkezem.Tegnap felhívtam egykét barátomat,akik szintén részesei voltak az eseménynek Körömi/csücsör/azt mondja van róla fotója is,szóval egyértelműen ők is azt állítjá,hogy a fonói tóba esett a r.t.-től K-re 2,5-3km-re.
Üdv.dudus
Monox 372294 2011. február 28. 08:21
Válasz erre
Annyira már nem tűnik vészesnek a dolog, lassan tényként kezelem a napjainkban Kisgyaláninak nevezett tavat, lévén rengeteg tó van a környéken, de a repülőtértől keletre Dudus által mondott 6-8km-re csak ez az egy van. A széles csík forma is nagyjából megfelel a képen látottaknak. Most, hogy ideig eljutottunk, jöhetnek az ínyencek, akik esetleg azt is kiderítik, hogy ezen a 8km hosszú tóba pontosan hová esett a gép:)

Bár újraolvasva Dudus írását, kissé csodálkozok azon, hogy mindent látott a kabinból, hiszen az sötétben történt. Talán a repülőgép fényeit láthatta, azt, amikor eltűnt a horizonton.
Murmuc 372293 2011. február 28. 00:04
Válasz erre
Üdv Monox!
Úgy látszik a 3547-es gép leesésének a helye egy örök kérdés marad!
Keszthelyi Gyula aki ott volt a gép kiemelésénél az mondja hogy így húsz év után nem emlékszik pontosan hogy melyik tónál voltak akkor!
"Dudus" legutóbbi írását én sem értem teljesen, remélem még jelentkezik!
Remélem a téma még nem merül a feledés homályába.
Airmax 372292 2011. február 26. 21:50
Válasz erre
Kedves A-3!

Mivel itt vagyok gép közelben azonnal reagálok.
Soha nem esett nehezemre megkövetni bárkit ha tőlem származóan a köz előtt hátrányba kerül,becsületén folt esik.még akkor is ha nevesítés nélküli ráutaló szóhasználat értelmezhetőségén alapszik is.Tehát elnézést azoktól, akiket lentebbi írásomban helytelen szavakkal illettem.
Véleményem szerint elsősorban tisztázni kell egyről beszélünk e a gépeket illetően.
A tulajdonos szerkezet roppant fontos mert ezen áll vagy bukik az egész elképzelés létjogosultsága...

Keress meg kérlek az elérhetőségemen.

Üdv: András
A-3 372291 2011. február 26. 21:42
Válasz erre
Igen tisztelt Airmax!
Tekintettel arra, hogy a közelmúltban volt szerencsém résztvenni néhány gép "átűltetésében", megosztanák veled némi tapasztalatot. Munkavégzésünk több mint kéthetes időtartama alatt volt időm megismerni az őrség teljes létszámát és biztosítalak arról, hogy egyetlen alkalommal sem voltak ittasak a szolgálatot teljesítők. Sajnos ők is szenvedik a pápai cégek létszámleépítéseinek áldásos hatását de kénytelenek innen fedezni a családjuk megélhetését és mint egyetlen lehetőséget a törvényes pénzhezjutáshoz igen megbecsűlik azt! A gépeket természetesem én is szeretném ha megmaradnának az utókornak de ahoz igen sok pénz kell mivel az összes magántulajdonban van és a gazdi ingyen senkinek nem ad semmit. Ha továbbra is érdekel a dolog szivesen segítek a kapcsolatfelvételben a tulajjal.
Üdv!
A-3.
Airmax 372290 2011. február 26. 21:38
Válasz erre
Szervusz Neo

Kampányolok melletted :)))

Megpróbálom...
Aki(k) támogatnának ennek az alapítványnak a létrehozásában,bármilyen formában,keressenek meg mail elérhetőségemen.

matodus@gmail.com

Üdv mindenkinek: András
Monox 372289 2011. február 26. 21:37
Válasz erre
Köszi az infót Dudus! :)

Csak még egy kicsit homályos a kép.
Ahogyan én látom a térképen, a repülőtértől keletre, mintegy 2,6km távolságra fekszik a fonói halastó, viszont, ha jól értem amit mondasz akkor a tőle kb. 7 km-re lévő, Kisgyalántól egészen Nagyberkiig tartó 8 km hosszú tóba esett a gép.

Jól gondolom, hogy ez a pontos helyszíne a 3547-es gépünk pusztulásának?
Neo954 372288 2011. február 26. 21:07
Válasz erre
Szia Airmax!
Az ötlet első osztályú, a kivitelezés sajnos már nem,mivel ebben a k*rva országban semmit nem tehet egy halandó, mint te vagy én vagy még sokan mások, hiába nemes a cél.

Én egy VÉP nevű településen lakom ami néhány éve város lett, a központban van egy elég nagy füves placc gyönyörűen mutatna ott egy néhány méter magas állványon egy 21-es vagy egy 23-as, de sajnos ez valószínűleg csak álom marad (hacsak megnem választanak polgármesternek:) ).
Üdv.:Neo
Airmax 372287 2011. február 26. 20:59
Válasz erre
Szevasztok

Ha már ez a 21-es topic.kicsit más irányon de had osszam meg réveteg gondolataimat.
Én nem tudom de önmagam részéről úgy vélem az elherdált érték a legnagyobb veszteség.
Napról napra mindig bővítem erről a típúsról fellelhető kép ill ismeretanyagomat s azon kapom magam sok esetben,hogy vissza vissza térek azon fotókhoz ahol is megmaradt gépeink évek óta álnak ebek harmincadján pár alkoholista rokkant jószág őrző védő felügyelete alatt...

Kérdezem tehát, nem lenne ebben a kicsiny kis honban annyi város,közterület,tanya,szántóföld meg minden ahova ezeket a gépeket fel és ki lehetne álítani?

Vagy jön majd a gágyi roma bácsi a fehér mercsóval s viszi kilóra pár forintért?

Lehet hogy nonszensz a gondolat, de az is felmerült bennem hogy létrehozok egy "MIG MENTŐ" alapítványt...

Siralmas nézni ahogy a múlt értékei napról napra fogynak fogyatkoznak...

Üdv nektek: András
dudus0919 372286 2011. február 26. 20:45
Válasz erre
Volt szerencsém repűlni vele ugyanis Taszáron hosszú ideig állt hadrendben.Abban különbözött elődeitől,hogy felső fékernyős volt,meg a kabinban pár kapcsoló másutt volt elhelyezve.
dudus0919 372285 2011. február 26. 20:36
Válasz erre
Kedves Monox a fonói halastó most is létezik,akkor is meg 2003-ban is létezett.A reptértöl keletre 6-8km.re keresdd4
Murmuc 372284 2011. február 26. 17:41
Válasz erre
Üdv Dudus! Sokat segítettél köszönöm!
Írtam Keszthelyi Gyula úrnak, és ha a válaszát megkapom tudatom itt a Topicban, gondolom ezt már sokan várják!
Üdv!
Monox 372283 2011. február 26. 13:33
Válasz erre
Dudus, ez oké, de az mire vezethető vissza, hogy 2003-ban ez az ominózus tó nem létezett?
dudus0919 372282 2011. február 26. 09:52
Válasz erre
Tekintettel,hogy az ominózus időben kabinban űltem bekapcsolt rádióval hallottam és láttam az eseményeket pontosítom röviden a történteket.
Az ütközés ott Báta környékén történt.Gőgös gépe súlyosan sérűllt ő azonnal katapultált,de nem sérűlt meg.Csarli Sipos gépe szintén sérűlt,de hazarepűlt Taszárra.
A leszállóirányon ahogy csökkent a sebessége a gép önkényesen fordulóba kezdett enyhe bedöntéssel a rep.vez utasítására befejezte a süllyedést a fordulót pedig addí folytaatta,míg a gép lakatlan terűlet fölé ért és kiadta az utasítást katapultálásra.A gép valóban a Batéi halastóba esett.Kb egy éve volt egy egész képsor szeríntem a makettinfon a gép "kihalászásáról"
A kérdezett két szemly:a jobboldalon Pesti István légierő főmérnök,a másik Keszthelyi Gyula Taszári mérnök később Nato funkcionárius tábornok.
Murmuc 372281 2011. február 25. 20:53
Válasz erre
Üdv Rumcájsz 52!
Szép a "bringa", de azok a felszálló redőny terelő lemezek nincsenek nagy lent?
Még mielőtt szint kap.
vlevi 372280 2011. február 25. 18:51
Válasz erre
Az a jó, ha "nyers", mert így látod a képeken, hogy tömítés, összecsiszolás nélkül mennyire illeszkedik.
Rumcájsz_52 372279 2011. február 25. 17:00
Válasz erre
Itt az EDUARD 21MF összerakva, de még "kissé" nyers állapotban
www.facebook.com/album.php
Neo954 372278 2011. február 20. 20:12
Válasz erre
Szia!
Én is smaragdzöld szint néztem ki magamnak Humbrol Enamel 2 számú színe.
Revellből pedig a 48-ast szoktam keverni egy kis 55-össel.
Üdv.:Neo
migi 372277 2011. február 20. 20:06
Válasz erre
Csepel 203
Csepel 203

Sziasztok ,
Ezen a képen mindkét árnyalat látható az alsó gyári és a sötétebb fel újjitott .
Airmax 372276 2011. február 20. 19:56
Válasz erre
Szervusztok Urak

Juge értelek,nézem nézem az eredeti színnel valóban a türkisblau egyezik.
ezzel amit Neo dobott a látótérbe pedig a smaragdgrün.mondom ahogy én nézem...

Üdv.
Neo954 372275 2011. február 20. 19:42
Válasz erre
DSC01913
DSC01913
DSC01914
DSC01914

Sziasztok!
Ez a Walkid színárnyalat :)
A lepattogzott részeken látszik az eredi szín.
Üdv.:Neo
juge75 372274 2011. február 20. 19:20
Válasz erre
Én türkizkéket használtam, revell enamel festék.
Jó volt még a cinkromát zöld is, ez testors volt.
A türkizkék tökéletes.
A Walkid zöld nem igazi festék, hanem színező, a fehér, vagy fekete színhez kellett keverni.
Kezdetben én is használtam, harisnyán alaposan át szűrve.
Marci 372273 2011. február 20. 18:28
Válasz erre
sziasztok! F-4 C/D Phantom II szeretnék építeni. Azt szeretném kérni, hogy akinek van anyaga róla képek, leírások, hogy milyen ország állította harcrendbe küldje el nekem emilbe. A párját a másik oldalról, azt a MIGet is megépítem amelyik típussal csatázott.
Előre is köszönöm: Marci
búza 372272 2011. február 20. 18:25
Válasz erre
És utána lefújják matt lakkal? Mert eredetileg matt, Walkid zölddel volt festve.
Airmax 372271 2011. február 20. 18:01
Válasz erre
Monox 372270 2011. február 20. 17:39
Válasz erre
Anno régen (2000 környéke), ha jól emléxem a Gunze 46-os fényes festéke gyakorlatilag teljesen megegyezett vele. Matt fehér hozzáadása különböző méretarányoknál ajánlott.
Airmax 372269 2011. február 20. 14:41
Válasz erre
Szervusztok :)

Amit kérdezni kivánok tudom jól 1000x felmerült már mindenféle formában,de azért megkérdezem.

A 21-es kabin alapszinére lennék kiváncsi a Gunze aqua festékeiből kiindulva.
Mely kódszámú szineket milyen arányban keverjek kb milyen arányban hogy közelítőleg "Authentikus" közelségbe kerüljek?
Mindemellett melyek azok a Gunze szinek amelyeket érdemes alapként az orosz gépekhez beszerezni?

Üdv: András
zoli1989 372268 2011. február 20. 09:59
Válasz erre
Airmax 372267 2011. február 20. 01:27
Válasz erre
Ha véletlenül itt lapozgat az aki ezt a gépet hajdan üzembentartotta...netán repülte...

Vajon mit érezhet?

Üdv
zoli1989 372266 2011. február 19. 23:21
Válasz erre
zoli1989 372265 2011. február 19. 23:01
Válasz erre
Levix 372264 2011. február 19. 13:07
Válasz erre
Az Aviacija i Kozmunautika 2011/2-ben egy hosszú cikk van a MiG-21-esek afganisztáni alkalmazásáról.
www.avaxhome.ru
Franto 372263 2011. február 18. 12:13
Válasz erre
Köszi a képeket fiúk, ha még akadnak képek, akkor kérlek benneteket, hogy tegyétek fel.
romeo 372262 2011. február 17. 13:57
Válasz erre
DSC04542
DSC04542

Üdv!
forrás: portal.zmne.hu/portal/page
notarius 372261 2011. február 17. 08:01
Válasz erre
Az adminisztrátor csaj sem rossz. :)
Daala 372260 2011. február 17. 00:26
Válasz erre
Azok az UB blokkok eszméletlenül jól néznek ki!
A gép is csecse lesz!
Daala 372259 2011. február 17. 00:25
Válasz erre
Egyre több részlet...:-)))
www.facebook.com/photo.php
Tibcsi 372258 2011. február 16. 22:41
Válasz erre
Egy kis segédlet fékernyőkészítőknek :)  www.aircraftresourcecenter.com/tnt1/101-200/tnt152_chutes-Tan/tnt152.htm
Neo954 372257 2011. február 16. 20:38
Válasz erre
248.14.1_MIG-21PFM_Russia57
248.14.1_MIG-...
248.47.1_11082
248.47.1_11082
248.5.1_MIG-21PF_Russia59
248.5.1_MIG-...
248.51.1_mig21_3
248.51.1_mig21_3

Szia!
Szívesen!
Pár kép a fórum végéről. :)
Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 372256 2011. február 16. 19:45
Válasz erre
Szia Franto
Fékernyő-fotóim nemigen vannak, viszont ha "visszalapozol" ebben a topicban, találsz néhányat, beírok néhány hozzászólás-számot, amit jó, ha megnézel. Érdemes egyébként az egész választékot végignézni, mert nekem sincs mimden elmentve, így találhatsz máshol is használható képeket. A PF-en egyébként a hagyományos kupola alakú fékernyőt, az MF-en meg az újabb kereszt alakút használták.
Hsz. számok : 2437, 2420, 2419, 2396, 1946, 1578, 1490, 1399
Kellemes nézelődést
Üdv R.
búza 372255 2011. február 16. 19:42
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-903
Mikojan-Gurjevics-...
9308-1
9308-1

Ennyit tudok segíteni.
Az F-13 és a PF ernyője ugyanaz.
Az alsó fékernyős gépeken egyforma volt az ernyő, a felsősökön (PT-21) szintén egyforma.
Üdv: Búza
Franto 372254 2011. február 16. 13:33
Válasz erre
Köszi Neo a válaszod. Valamicskét az a rajz is segít. Amennyiben cseh, vagy szlovák nyelvről kell valamit lefordítani magyarra, csak nyugodtan keressetek.
Franto 372253 2011. február 16. 13:30
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52,

köszi szépen a válaszod. A PF és MF változtok ernyője érdekelne. Vannak róla rajzaid és fotóid?
Neo954 372252 2011. február 15. 18:24
Válasz erre
Szia!
Az 5317-es hozzászólásban van rajz, talán segít!

Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 372251 2011. február 15. 17:09
Válasz erre
Szia Franto
Attól függ, melyik tipusváltozatról van szó, mert a 21-en min. kétféle fékernyőt használtak, kezdetben hagyományos kupola alakút, később kereszt alakút, és eltérő volt a felületük is.
Üdv R.
Franto 372250 2011. február 15. 14:38
Válasz erre
Üdv! A 21-es fékernyőjéről tudnátok képet küldeni vagy esetleg rajzokat. Köszi
mrtiff 372249 2011. február 14. 16:44
Válasz erre
Na felnagyítottam a képeket és a makettet hozzá mértem. :(
Ahogy számoltam,az academy MF( bis :) ) kb. 1/45-ös arányú.Azért nagyobb.Mind1 akkor lesz 1/45-ös.Ma kezdem a kabint a nulláról kiegészítés nélkül.Készülnek a kapcsolók és a véletlen kapcsolást gátló fülek.
zkalos 372248 2011. február 13. 17:35
Válasz erre
Sziasztok !

Na még egyszer !
Érdekel valakit egy Quickboost QBT-72231 korrekt MiG-21 MF gerinc+függ. vezérsík a Fujimi bis-hez ?

ára 1500 Ft

zkalos@t-online.hu
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.