/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
pilotka 371921 2010. november 22. 20:50
Válasz erre
f2d 371920 2010. november 22. 13:24
Válasz erre
migi 371919 2010. november 21. 16:38
Válasz erre
Csepel 071
Csepel 071
Csepel 110
Csepel 110
Csepel 2 106
Csepel 2 106
Csepel 2 115
Csepel 2 115

Gabikám dehogy nincs , a 2 106 képen a szellőző szelep feliratnál mintha lenne valami javitásra utaló nyom.
búza 371918 2010. november 21. 16:21
Válasz erre
Szia Laci!
A gerinc bal oldaláról nincs "véletlenül" képed?
Üdv: G.
búza 371916 2010. november 21. 14:16
Válasz erre
Szia Laci!
Sajnos a 061-es képen levő "ásó-lemez" takarja a kérdéses területet.
Üdv: Gábor
migi 371915 2010. november 21. 12:23
Válasz erre
Csepel 038
Csepel 038
Csepel 081
Csepel 081
Csepel 2 061
Csepel 2 061

Szia Gabi
Kérésed meghallgattatott.
búza 371914 2010. november 21. 12:14
Válasz erre
Szia Laci!
Kösz, nagyon jól látszik, hogy hol van javítva. A póttartály tartó és a hátsó törzsféklap közötti részről nincs egy hasonló fotód?
Úgy emlékeztem, mintha a gerinctartály mögötti lemezbe is bele lett volna toldva, de ez ezen a képen nemigen látszik.
Üdv: Búza
migi 371913 2010. november 21. 10:11
Válasz erre
Csepel 024
Csepel 024
Csepel 025
Csepel 025
Csepel 026
Csepel 026
Csepel 027
Csepel 027

Szia Gabi
Természetesen van ,
búza 371912 2010. november 21. 09:56
Válasz erre
Sziasztok!
A 4407-es anno orrfutóra szállt le és ettől elpattant. A pilóta ahelyett, hogy átstartolt volna erőltette a leszállást és a gázkart az SZPSZ ütköző alá húzta, ettől a határréteg lefúvó rendszer kikapcsolt és a gép átesett. Sérüléseinek egy részét ma is látni, mert alul a 22-es törzskeretnél meg van rogyva, illetve a gerinctartály mögötti lemezbe is bele van toldva. Ott kb. 5-6 centis szakadás volt. Talán van valakinek értékelhető képe erről a területről.
Üdv: Búza
Monox 371911 2010. november 21. 05:44
Válasz erre
Én a 4407-tel kapcsolatosan annyit tudok, hogy Varsányi Mihály hadnagy repülte vele első éjszakai leszállását és ekkor történt, hogy túlságosan hátrahúzta a gázkart, ami miatt az SZPSZ rendszer kikapcsolt, ezért történt mindaz ami történt.

Nyugger!

Érdekes, hogy a táblán 1971-es üzembe állítás van, amikor tudtommal a 93, 95 és 96-os szériát 1974-ben a Rába-terv keretében szállították le Pápára és állították hadrendbe.
Gavallér 371910 2010. november 21. 01:11
Válasz erre
Sziasztok!

 Én egy teljesen más sztorit hallottam a 4407-ről. Nekem azt mondták a csepeliek, hogy egy viszonylag friss pilóta repült a géppel, amikor az hajtómű tüzet jelzett. A földiek nem láttak tüzet, ezért azt javasolták a pilótának, hogy fogyassza ki a tüzelőanyagot, mert a gép szinte tele volt. A pilóta ezt nem tette meg és azonnal leszállt. A többletsúlynak és egy magas lebegtetésnek lett az eredménye a gerinc megroggyanása.

Ezek után már én is nagyon kiváncsi vagyok mi történt valójában ezzel a géppel.

Üdv.: Gábor
zoli1989 371909 2010. november 20. 22:51
Válasz erre
Én is, nagyon érdekes témákról irogattok.
(hozzászólni sajna egy mukkot sem tudok, szóval csak olvasom:) )
Lacy 371908 2010. november 20. 22:49
Válasz erre
Búza, István, Monox, Nyugger köszönöm az infókat!
Nyugger 371907 2010. november 20. 22:11
Válasz erre
MiG-21MF-9512 adatlap
MiG-21MF-9512...

Sziasztok,
Egy kis adalék a 9512-s géphez.
Nyugger 371906 2010. november 20. 21:44
Válasz erre
Sziasztok !
A pontozással azért még várjunk : csak kiegészítésként, az rgv. az első éjszakai leszállása volt a típuson. Nagy sebességgel ért betont és elugrott a gép, én az SzPSz -határréteg lefuvó rendszer- vétlen lekapcsolását ismerem mint kivátó okot besiklás közben. A gép sérülését István pontosan írta le. Akkor mikor és hol ? Lényeg, a gép napjainkban Csepelen található.
búza 371905 2010. november 20. 21:28
Válasz erre
Sziasztok!
Monoxnál a pont: a 4407 esett le az emelőről. Alúl a középső törzsféklap előtt, fent a gerinctartály mögött rogyott meg, 4 cm-t lógott a hátulja.
Üdv: Búza
István 371904 2010. november 20. 21:13
Válasz erre
Szia Monox
A 4407 egy éjszakai durva leszállás során sérült meg.A 28 és 28A törzskeretnél megroppant a törzs.A magyarázat az estre hogy a periszkóp függöny szakadt volt és így nem lehetett beakasztani és amikor belesüllyedt a csóvába az visszatükröződve elvakította a pilótát és így nem tudta jól felmérni a magasságot ezért történt a durva leszállás.Ez volt a hivatalos verzió.
Hogy volt e sérülés a PG ben az eset kapcsán arról nincs infóm.
Monox 371903 2010. november 20. 20:34
Válasz erre
István, ez nem a 4407-es volt, amikor oktatási segédletnek készítették fel az 1977.07.13-as törés után? Állítólag komolyabban meg is sérült valaki ekkor a PG-ben.
István 371902 2010. november 20. 20:28
Válasz erre
A 9512 el kapcsolatban én azt hallottam hogy PG s nagyjavítás során leesett az emelőről(ezért kiképzési repre alkalmatlannak nyilvánították de éles helyzetben bevethető lett volna) és ez volt az oka hogy Szolnokra került oktatás céljából de állománytáblailag Kecskeméthez tartozott és az időszakos vizsgákat a kecskemétiek csinálták.De esetleg az öregebb PG ek pontosabban eltudják mondani a történetet.
Üdv mindekinek
Monox 371901 2010. november 20. 20:26
Válasz erre
Hivatalosan nem lehetett. De senki nem foglalkozott vele, hogy bementem a korláton, talán azt hihették, hogy valamiféle hivatols ember vagyok. a gépek közé érve már takart a korlát, meg a WC-k úgyhogy szabadon lehetett fotózni, persze, csak ésszel. Örültem, hogy a 4 gépről közel 300 fotót tudtam készíteni. Szidtam azt az istenverése álcahálót, mint a bokrot, de nem volt mit tenni, így lehetett csak ropira fényképezni az akkor ott lévő gépeket.
A panoramio.com nagyon szűri a képeket, csak azért raktam fel azt, mert szerettem volna, ha a Google Earth is kiválasztja őket, annak pedig nem könnyű megfelelni. A másik két fotó is ugyanott készült pár hónappal korábban, ott se WC, se álcaháló, igaz be sem lehetett menni, kénytelen voltam a busz ablakából fotózni, menet közben.

A képen szereplő 6264-es volt az ami másfél évvel az akkor már DR Rt.-ből visszatérve törést szenvedett a pápai betonon, majd pénzhiány miatt selejtezve lett, nyilván bányagépként használták később. A festése még most is nagyon szép állapotban van. Az eset 1996.04.24.-én volt, a hajózó Gerics János százados volt.

A 3745-ös 1990.03.05.-én repült utoljára, a 3945-ös 1988.10.27.-én, a 3732-esről nincs kivonási adatom, de ez is ebben az időben lehetett. Mindenesetre a 3 gépet 1990.05.21.-én adták át hivatalosan Szolnoknak.
búza 371900 2010. november 20. 20:17
Válasz erre
Szia Lacy!
Itt is olvashattál róla, mivel a 4605 életében többszörösen is személyesen vagyok érintve és írtam is erről. Az első javításánál ez a gép volt nekem is az első, amit szerelőként sárkány-hajtómű részről én írhattam alá és repültethettem be 1978. 01. 19-töl 02. 21-ig. A második javításánál már a bejövetelnél lestoppoltam magamnak, így a 25 felszállást akkor is én írtam alá. Aztán amikor a lokátor miatt reklamációs javításba visszajöt már egyértelmű volt, hogy akkor is az "enyém" lesz. A PG.-s replapon sárkány-hajtómű szakág részéről ezt a gépet csak én írtam alá, készítettem fel berepülésre! Nyugdíjasként egyszer majd szeretném a kertem végében látni ezt a gépet! Ehhez már csak a nyugdíj, a gép megvételéhez szükséges pénz, meg a kert hiányzik! Felajánlásokat elfogadok az adatlapomon szereplő címen! :-)))
Üdv: Búza
Lacy 371899 2010. november 20. 19:05
Válasz erre
Búza, köszönöm. Kezdem sejteni, hol hallottam már róla. Azt hiszem tőled olvastam pár éve itt. :)

Rob79, Kecskeméten készült a fotó. Nyáron a repnapon nézegettem, hogy be lehet-e menni, egy-két fotóért. De akivel voltam, azt nem akartam berángatni oda.
commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/43547804.jpg
Ezért kérdeztem Monoxot, hogy be lehetett-e menni.
Rob79 371898 2010. november 20. 18:06
Válasz erre
Szia Gábor! Akkor a 4605-ös olyan lehetett mint a 23-asoknál a 06-os, mindíg lokátoros volt... Ha emlékeim nem csalnak (gyerekkoromból), faterék sokat szidták a 6-ost... :-)))
Rob79 371897 2010. november 20. 18:01
Válasz erre
Szia Monox!
Ez az álcahálós fotó, ez Szolnokon készült? Vagy hol? Már ott van a 6264-es...?
Ennek tört ki az orrfutója 96-ban , ha jól emlékszem nem? Aztán akkor véget is ért a pályája a gépnek, pedig, ha jól tudom nem sokkal előtte jött vissza Pg-ből. Erősítsetek meg, mert már régen volt. Azt hiszem akkor a Gerics Attila repült vele, mikor történt az eset. Ha rosszul írtam a nevet előre is elnézést kérek! Már nem vagyok benne biztos!
búza 371896 2010. november 20. 18:00
Válasz erre
A 4605-tel rengeteg elfogási feladatot repültettünk a PG-ben, cseréltünk benne lokátor állomást, blokkokat, ellenőriztük a vezetékeket egyenként, de semmi nem használt neki. A normális 5 helyett 25 felszállásból lett berepülve de jó sohasem lett. Visszahozták reklamációs javításra, de akkor sem találtunk rajta hibát. "Nem hiba, jelenség"! És ezzel mi sem tudtunk mit kezdeni!
Lacy 371895 2010. november 20. 17:39
Válasz erre
Remek, köszönöm az infókat, mindkettőtöknek!

Ezek szerint a három szolnoki bisA 3732, 3745, 3945 is csak 1989-g repült? Ezek Taszárról kerültek Szolnokra?

1993-ban láttam terepszínű Mig-21-eseket Szolnokon, de nem volt lehetőségem akkor felírni az oldalszámaikat.

Búza, gondolom tartalék lokátor nem volt ekkoriban? Vagy valami nagy rejtett hiba volt a gépben? Mintha hallottam volna róla régen.

Monox, belefutottam ebbe a fotódba (hol máshol mint orosz fórumon)
commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/43540575.jpg
ezek szerint nyáron be lehetett ide menni? :)

Vajon miért pont egy sérült gépet hoztak el Pápáról?
búza 371894 2010. november 20. 16:39
Válasz erre
A plusz homokszínű csík az eredeti PG.-s festésből maradt. A 4605-nek világ-életében sz@r volt a lokátora, azért került oda. Addig csak műrepülésre, illetve olyan feladatokra használták, amihez nem kellett lokátor.
Monox 371893 2010. november 20. 15:52
Válasz erre
A 4606-os 1989.11.30-án repült utoljára, a 4605-ös pedig pontosan azon év utolsó napján. Gondolom, valamilyen irányelv alapján lehettek kiválasztva, éppúgy mint az a 3 db 75A típus, amivel együtt kerültek oda. A 4606-ost pár éve újrafestették az eredeti minta alapján. Az előttem is relytéj, hogy a plusz homokszínű csík a kabin mögött PG- munka, v. esetleg egy durvább felhő csiszolóhatásának alakulati eltüntetése, mindenesetre tény, hogy a korábbi igencsak darabokban eltünedezett festés ugyanígy tartalmazza azt a mintát is.

A 9512-es 1980 első félévében volt ipari javítva, ezen idő után történt valami vele, amiről nincs általam ismert verzió. Mindenesetre a gépen nincsenek törésre, deformációra utaló jelek, de szerintem Szolnokon ha bárkit megkérdezel tud válaszolni a kérdésedre.
Lacy 371892 2010. november 20. 08:44
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már előkerült a 4606-os MF. Meg tudjátok mondani, hogy meddig repültek a szolnoki 4605 és 4606-os MF-ek? Mivel a sorozat többi tagja a 90-es fűre tolás után már nem repült a szétdarabolásig, ezért ezt a két gépet is 90-ben állították le, és ekkor kerültek Szolnokra?

Vagy esetleg valamelyik már korábban?

A 4606-os festése is érdekes, de a Horac féle oldalon, van egy fotó, ami szerint már aktív korában is ilyen festéssel repült.

Illetve tudtok-e valamit a harmadik, 9512-es MF-ről? Jól tudom, hogy nagyjavításra már nem került? Nem is repült terepszínben soha? Vajon miért, és mikor került Szolnokra?
Monox 371891 2010. november 19. 20:55
Válasz erre
Inkább irigylésre méltó.
Levix 371890 2010. november 19. 20:50
Válasz erre
164248ba52img432
164248ba52img432

Érdekes.
PETI 371889 2010. november 17. 20:29
Válasz erre
Igen!
(Az a f@szi zsebre dugott kézzel mindig ott állt Pápán? Amikor mi voltunk bent, akkor is odaállt a képekre... :)))
Monox 371888 2010. november 16. 22:16
Válasz erre
PETI 371887 2010. november 16. 21:59
Válasz erre
Ez nagyon jó! Még ilyen informatív képet tudnál a törzsféklap "bemélyedéséről" is, ahová becsukódik? Köszi
Monox 371886 2010. november 16. 21:04
Válasz erre
2003.09.22 - 11
2003.09.22 - 11

Lehet, hogy ez még így nem elég, de szólj akkor légyszíves.
PETI 371885 2010. november 16. 19:53
Válasz erre
Sziasztok!

Pár képre lenne szükségem az UM mellső, nyitott törzsféklapjának belső oldaláról, ill. a törzs azon részéről, amelyet eltakar a féklap. Előre is köszi!

Üdv
pilotka 371884 2010. november 16. 19:15
Válasz erre
Monox 371883 2010. november 13. 21:25
Válasz erre
Nyugger!

Meglehet, semmilyen infó nincs róla. Amikor előszőr láttam Kecelen, még a meghajlott tartály is rajta volt. Az újrafestésnél a még látszódó régi festés volt az irányadó, aztán ahogy sikerült... Nem tudtam meg, hogy milyen festéket használtak, talán jobb is...
Monox 371882 2010. november 13. 21:22
Válasz erre
Ez oké, ő is csak fémszínt említett, higgyük hát el, hogy nem lakkozott volt, hanem ezüst, bár 1982-es javítás után...hát furcsa. De tutinak tűnik, hogy nem volt festett.

Nem is gondoltam arra, hogy változnának a számok, csak azok megjelenése:)

A hullámosság... Pápán történő sétám során csak a 3 utolsó javított UM volt hullámos szélű, semelyik másik gép. Nézegetve pl. a legkorábbiakat (pl. 4405) azok is szinte egyenesekből állnak össze, azt sem hullámosították. Amikor ilyet látok, ohatatlanúl csapatfestésnek gondolom.
Nyugger 371881 2010. november 13. 21:19
Válasz erre
MiG-21MF-8202 Kecel fele....
MiG-21MF-8202 Kecel...
MiG-21MF-8202 Kecelen
MiG-21MF-8202...

Sziasztok,
Egy kis adalék a 8202 életéből. Az első képen az elhíresült vontatás Kecskemétről Kecelre. Igen ! A póttartály teljesen átment a Peugeot-on és a szárny állította meg, de a részeg gk. vezető nem sérült meg, sőt ha jól emlékszem a rendőröknek kellett megkeresni mert elfutott a balhé után. A másikon már javítva a sérülés és újra fújva az oldalszám. Erősen feltételezhető, hogy egy helyi -keceli- sablonnal.
Monox ! Ezek a 8202-s képek nem egy budaörsi honvédelmi napon készültek ?
búza 371880 2010. november 13. 21:09
Válasz erre
Szia Monox!
Bekezdésenként válaszolnék.
Az oldalszámok a gép gyári számából lettek képezve (nagy általánosságban, de nem mindig, pl 41,42, stb.) és nem változtak, kivéve a 16-os UM-et.
Az akkor szolgáló katona téved: ha a PG.-ben volt a gép utána már nem lehetett lakkozott, csak ezüst.
Hogy mikor ért össze a két folt a függőlegesen? Jó kérdés, képeket kellene látni. Az, hogy milyen hullámos , azt a festő által elfogyasztott "hígító" határozta meg!
Üdv: Búza
Monox 371879 2010. november 13. 20:52
Válasz erre
02
02

Szia Nyugger, Zoli1989 és Búza!

A kép alapján kijelenthető, hogy az 79.11. és 80.11. között készült. A 8202 ekkor szabadult ki a PG-ből, a 9602-es meg a második dátum idején ment be, tehát csak ebben az időszakban állhattak ebben a formában egymás mellett. Természetesen azt tételezem fel, hogy a már megszokott magyar oldalszámok az ipari javítások során került a gépre, nem pedig alakulati szinten.

Több forrás is megerősítette, hogy a 4602-es MiG-21MF 1984.06.05-i pusztulásának napjáig lemez ill. ezüstszínű volt, ami azért is igen érdekes, mert 1982-ben bocsájtotta ki a PG... (Ismét egy rejtély...) Egy akkor szolgáló katona szerint ez a gép volt a legutolsó fémszínű gépe az ezrednek, a lefestése a pusztulásának hetében lett volna esedékes, de a sors közbeszólt.

A 8202-es gépről van egy szerintem ugyanekkor készült kép egy kicsit más nézetből, szűrkében. A terepminta nagyon hasonlít az ég katonái c. filmben látott gépek kamójához, tehát hajlok arra, hogy alakulati festésű a gép, amit szerintem a PG-s mintára készítettek el, legalábbis a foltok helyzete sokban emlékeztet rá, de pl. a PG 1998-ig nem bocsájtott ki olyan terepfestést, amiben a függőleges vezérsíkon összeért volna a két zöld folt, ill. olyat ahol a foltok széle hullámos lett volna.
búza 371878 2010. november 13. 20:49
Válasz erre
Szia Nyugger!
A 9602 lakkozott, a 8202 pedig PG. festett. Jól értetted!
Üdv: Búza
Nyugger 371877 2010. november 13. 20:32
Válasz erre
MiG-21MF-8202 9602  LHKE
MiG-21MF-8202 9602...

Búza és Monox !
Végre egy kis élet a topikban! Nos, valamikor elfogtam egy képet talán a neten, sajnos nem én fotóztam. Kecskeméten készült a régi azóta megszünt keleti zónában, a 9602-n még a pápai szögletes lajstrom van a 600 órás javitás előtt ? A 8202-n pedig a PG-s kerek forma van, akkor ő viszont utána ? Ha jól értettem a dolgokat.
búza 371876 2010. november 13. 19:02
Válasz erre
Nem volt divat más gépnek a védó cuccait felrakni, ezért erősen valószínű, hogy az.
'78 március és '82 július közötti lehet a kép, hacsak nagyjavítás előtt nem festették át csapattarkára.
zoli1989 371875 2010. november 13. 18:20
Válasz erre
A kép előterében lévő orrkúp valóban a 4602-es ? Vagy nem feltétlen a géphez tartozó védőeszközök voltak felrakva ?
(csak azért kérdezem, mert arról a gépről még nem láttam képet)
búza 371874 2010. november 13. 17:54
Válasz erre
Félreérthető voltam: a 9602-es való a sorból.
búza 371873 2010. november 13. 17:52
Válasz erre
8202
8202

Szia Monox!
Valószínűleg igazad van, mert ez a fotó is abból a tíz gépes sorból van, amit említettem. Jó lenne még fotókat látni, vagy az ezüstre festett gépekről, vagy a csapatfestettekről.
A lakk a gépek felületét védi a mechanikus sérülésektől és a fémet az oxidációtól. Az nekem teljesen biztos, hogy a 9606 csak lakkozva volt, a PG.-ben a fúvócső titán áramvonalazó burkolatát nem festették ezüstre, de az alumínium felületeket igen és a vízszintes vezérsík alatti terület az alu. Az egész lakkozást nem kell leszedni a gépről, csak a szívócsatorna két lemezéét, aztán az újralakkozás után a számot felfújni és már kész is. A seregben, Kecskeméten csináltak ennél nagyobb marhaságot is. Pl. valamilyen miniszteri szemlére kipakolták a gépeket, de az U, UM, F-13 meg aZ MF másképpen tartja az orrát, ezért felfújták az orrfutókat, hogy egyvonalban legyenek!
Találtam egy képet a 8202-ről és nem tudom eldönteni, hogy a korai PG. festés, vagy csapatnál lett fújva? Ez nincs benne a tizes sorban.
Nincs valami más nézeted róla?
Üdv: Búza
Monox 371872 2010. november 13. 16:45
Válasz erre
Joci232!

A 9606-osról itt láttál fotót, a 4405-ösről nem áll a rendelkezésemre ilyesmi, a 9510-esről pedig olyan aminek hasznát is vehetnéd. De azt gondolom, hogy a lemezszínű lakkozott gépek között nincsenek olyan kinézetbeli különbségek, ami alapján a leni fotók alapján ne készíthetnéd el bármelyiket.

A lenti 9602-es fotón még a gépen lévő üzemeltetési feliratok is látszanak.
Monox 371871 2010. november 13. 16:40
Válasz erre
01a
01a

Szia Búza!

Az általad említett gépek közül most igazából csak a 9602-esről emlékeznék meg, bár a 9606-os is megér egy misét, de róla már beszéltünk. Bár megmondom őszintén én a képeken semmiféle átlakkozásra való jelet nem vélek látni, az okát sem értem, hiszen a lakkozás pusztán a fényét adja a tiszta lemezszínű gépnek, meg legfeljebb az egyes fémötvözeteket védi (ez egy repülőgép esetében kicsit naívnak tűnhet, de nekem felmerült) Ha erről van szó, az oldalszámot el kell tüntetni és akkor gondolom a teljes lakkozást is, hiszen ha valami rajta marad egy átlátszó lakkrétegen az nagyon csúnya képet mutat. Nem tudom mi indokolta volna egy ilyen "beavatkozás" elvégzését. Baromi munka lehet voltaképp a nagy semmire. Biztosan lehetséges ilyesmi...?

A kép a 9606-os után a 9602-ről. A gép 81.03.31.-én szabadult a PG-ből. Volt utána alakulat-festett is. Ezért is mondom, hogy biztosan nem igaz, hogy a 4406-os után minden terepszínnel jött volna ki.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.