/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
búza 371505 2010. május 20. 19:07
Válasz erre
Szia Péter!
Jó lesz! Nekem jó!
Üdv: Búza
horvathp 371504 2010. május 20. 14:13
Válasz erre
Üdv Gábor!

Sajnos nincs fényképezőm így nem tudok képet feltenni.
De ha telefonos jó lesz akkor rakok fel.
Rob79 371503 2010. május 20. 10:10
Válasz erre
6007
6007
...
...
Múlt és Jelen...
Múlt és Jelen

Még egy kis érdekesség a 6007-es oldaláról. Nézzétek meg mit rejt a Griff századjelvény... A harmadik kép címe: Pápa Múlt és Jelen...
Rob79 371502 2010. május 20. 09:57
Válasz erre
906
906
18
18

Sziasztok! Teszek fel két képet aztán mindenki döntsön maga... :-)
búza 371501 2010. május 19. 21:55
Válasz erre
Megyek aludni! Természetesen: "fotóról mondjuk meg a színt" és kontraszt!
Üdv: Búza
búza 371500 2010. május 19. 21:50
Válasz erre
Sziasztok!
Akkor szép sorban:
Laci: nem csak a barna, hanem a többi szín is egyforma volt a PG. javítás után. Az, hogy mennyire fakult és változott az a festék keverési arányától is függhet, de ebbe nem szeretnék szakérteni, mert csak mások véleményét tudnám megismételni. A színhelyesség kérdésében szerintem nagyon fontos, hogy milyen állapotú gépet szeretne valaki festeni és ugye akkor még ott van, hogy honnan veszi a színkódot. Ha nem a gép mellet állva egy színkártyával (ami esetleg nem is tartalmazza pontosan azt a színt!) akkor minden csak találgatás illetve ízlés kérdése. Persze vad eltérések azért nem lehetnek, de egy-két árnyalat simán belefér!

Endre: a 35-53 valóban közel egyformának tűnik. Az 5081-nek van még hasonló festése, legalábbis amiről én tudok. Ezek csapatnál festett gépek. Lehet, hogy és is beleestem a "otóról mondjuk meg a színt" hibába, de nekem úgy tűnt, mintha a 35-ös esetében sokkal nagyobb lenne a kontrastszt a zöld és a barna között, mint más esetben. Az 5081 egyébkén teljesen a standard szinnel van fújva, csak a minta a csapat mintája és nem PG.-s.
A szakemberekről csak annyit, hogy mire a 900-as sorozat bekerült, addigra a PG.- ben csak a hülyék és a megszállottak maradtak. ( Moldova után, szabadon!) Ezeket a gépeket az utóbbi társaság javította, gépszámtól függetlenül.

Gábor: mit jelent a hagyományos folttérkép? Az eredetit a 4406-os variációt már valahol itt publikáltam, M.L. jóvoltából ránk maradt. A későbbieket jól lehet elemezni a PF változat képein. Elég változatos a folttérképük. A ma leginkább ismert változat a festők lustaságán múlott. Meg lehet kérdezni Boldizsárt!:-)
A 905, 906, 907 esetében csak visszatértek az eredeti formátumhoz, bár a Hunavián szépen láthatók a különbségek pl a felülnézetek esetében is.
Bocs, egy kicsit hosszú voltam. Aki ismer, tudja miért! Szerelem!

Üdv: Búza
ambasa 371499 2010. május 19. 19:43
Válasz erre
Szia Gábor!

ugyan apró eltérés de a 904-es még hagyományos folttérképpel készült az utolsó nagyjavításkor, de a 905, 906, 907 esetében a függőleges vezérsík / törzshátsórész esetében kissé módosult. Nevezetesen a felségjel alatt a függőleges zöld csíkokat egy vízszintesen összekötötték.

TG
Balaxka 371498 2010. május 19. 09:42
Válasz erre
Sziasztok!

Egy versenyre szeretnélek meginvitálni titeket! :)
2010. november 6-7 -én kerül megrendezésre a II. Kőszegi Makett Verseny, ahol a kiemelt kategória a MIG-21 es. :)
Gondoltam megosztom veletek ezt az információt.

Üdvözlettel:
Kampits Balázs (Kőszegi Makett Klub)
Monox 371497 2010. május 19. 09:30
Válasz erre
905
905

Szia Gábor!

Érdekes volt olvasni a kategóriákat a festésekből! Bár nem igazán értem, hogy a 35-ös miért külön kategória, hiszen voltak teljesen hasonló csapatnál festett gépek abban az időben, amikor lezuhant. Pl: 17,53-as...

A 900-as gépek közül az egyiket (904) még láthatóan a régi szakembergárda javította. Ez meglátszik a gép akkor és mai küllemén és megbízhatóságán is. A másik 3 gép már egészen más összetételű emberek és anyagok használata mellett készült el.

Nem kívánok állást foglalni, hogy a fotókon mi minek tűnik, de hogy mennyit változott 12 év alatt a fény és a szín arra jó példa a fenti fotó. A képen a 905-ös gép látható.
migi 371496 2010. május 19. 08:47
Válasz erre
051_7449w
051_7449w
248.92.1_papaX25
248.92.1_papaX25
PACLOSEASZ_011_MIG_21_907
PACLOSEASZ_011_MIG_2...
PG -MIG_21UM_907_008
PG -MIG_21UM_907_008
Untitled-30m
Untitled-30m

Sziasztok
Szerintem a barna szin pedig egyforma a többi gép szinével ,az eltérések minimálisak ,az a régebbi festés miatt lehet , olyan képet is választottam amin látszik a többi gép is,
üdv: migi
búza 371495 2010. május 18. 21:53
Válasz erre
Az UM-eknél a múltkor a következő festési variációkat számoltuk össze:
eredeti orosz, lakkozott,
PG. ezüst,
teflonszínű, mint a BISZ-AP csoport
NDK-s terep,
PG. terep, min a 18-as
PG. terep, mint a 900-asok
eredeti orosz: szintén a 900-asok.
csapat által festett terep,
a 35-ös, mint külön kategória, egymagában
és végül a PG.-ben lemaratott lemezszínű, festés nélküli gépek.
vlevi 371494 2010. május 18. 21:21
Válasz erre
photo2
photo2
photo21
photo21

A valódi színkódot tényleg képtelenség fotókról megmondani, én csak arra gondoltam, hogy az UM-eknél két, teljesen eltérő festést találtam. Az egyik hasonlít, vagy talán ugyanaz, mint amivel az MF, bisz gépeket festették. Ahhoz szerintem jó a Humbrol 83, a másik festéshez természetesen nem.
Az is természetes, hogy fotóról képtelenség a színt megmondani. Erre itt van 2, L-39-ről készült kép. Ugyanaz a gép, nagyjából ugyanakkor (tehát nem 4-5 év különbséggel) készült kép, mégsem hasonlítanak egymásra. Arról nem is beszélve, hogyha ezek a képek nem filmről szkennelt képek lennének, hanem egy mostani, profi digitális géppel készültek volna, megint teljesen más színeket látnánk.
Én ezért nem mentem bele a kevergetésbe, hanem megvettem az Agama C21, C22 színeit.
búza 371493 2010. május 18. 21:04
Válasz erre
Szia Péter!
Feltennél képeket ide a gépről?
Üdv: Búza
Továbbá, javítva az előzőeket: folttérkép és bocs Monox!:-)))
búza 371492 2010. május 18. 20:54
Válasz erre
Sziasztok!
Ez nagyon szép, amit idáig a szinekről írtatok, csak az a kérdésem, hogy mi a forrása? Alaphelyzetben a gépeket ugyanazzal a festékkel festették le, talán néha a komponensek különböző keverése miatt az egyik egy kicsit mattabb, a másik kicsit fényesebb lett. Az, hogy mennyire fakul ki az függ sokmindentől, pl. napsütés, a festéstől eltelt idő hossza, meg a fent említett keverési arány is. Az egyedüli ami különböző az a fottérkép és ez a Hunavián levő képeken jól látszik! (bocs MonoX!:-))
Egyébként makett versenyen kaptam én is a színhelyességre 3-as pontszámot annak idején. Nem olyan színűvel volt lefestve a 4605-ös, mint a fotókon. Egyszerűen csak AZZAL a festékkel volt fújva, mint az igazi, mivel a PG.-ben a festőinktől kértem a festéket hozzá! Ennyit a festésről, de vannak még érdekes történeteim a "nem olyan színű"-vel kapcsolatban!
És még valami: a fotókról ember nem mondja meg a valódi színkódot!
Üdv: Búza
vlevi 371491 2010. május 18. 16:55
Válasz erre
Én a kilógót úgy értettem, hogy a többi kétüléses MiG-21 teljesen más színekre van festve, de a 907-es színei az MF, Bisz gépeken használt színeknek megfelelőek. Vagy legalábbis nagyon hasonlítanak rá.
Monox 371490 2010. május 18. 09:44
Válasz erre
A 907-es valóban nagyon eltér a többi géptől, még a 905, 906-tól is. Ma azok a gépek, zöld színei kifejezetten kékes szürkének tűnnek, a 907-es zöld színe pedig olyan, mintha az eredeti színbe belekeverték volna a másik két gép már kifakult színét. Ráadásként a 907-es barna színe is észrevehetően szürkébb a többi gépen láthatónál. A folttérkép az egyetlen, ami nagyon hasonlít a másik két gépre, annyi különbséggel, hogy a kivonásig semmilyen egyéni jelzést nem hordott a gép, lévén, állítólag garanciális volt a festés.
vlevi 371489 2010. május 17. 23:57
Válasz erre
De megnéztem most a hunavia-n a 907-est, és az az egy nagyon kilóg a sorból, és az ilyen színű!
hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21U_MiG-21UM/MiG21UMIDNo907/index.html
2000-ben, a kivonáskor legalábbis át volt festve ezekre a színekre.
vlevi 371488 2010. május 17. 23:53
Válasz erre
UM-et még nem láttam közelről, csak a hunavia.hu -n, de tényleg más színűnek néznek ki.
horvathp 371487 2010. május 17. 20:41
Válasz erre
Hát ez az.
Azzal fújtam le mégis leszólták a készülő UM-emet (907-es lesz) a celldömölki versenyen, hogy az egyáltalán nem olyan volt.

Azért köszönöm.

Horváth Péter
vlevi 371486 2010. május 17. 20:32
Válasz erre
pic133383
pic133383

Humbrol 83-as gondolsz?
Már persze akkor, ha a magyar barna-zöld-kék festés érdekel.
horvathp 371485 2010. május 17. 18:09
Válasz erre
üdv!

Segítséget kérnék. A terepszínben szereplő barna az milyen festéknek felel meg.
Nyugger 371484 2010. május 13. 21:52
Válasz erre
MiG-21F-13-817 elötte
MiG-21F-13-817 elö...
MiG-21F-13-817 utána
MiG-21F-13-817 utá...
és ujra repül a típus....
és ujra repül a t...

Mátészalkai Repülés Baráti Köre tagjainak fotóiból egy pár a Gyulaházán felújított MiG-21F-13-ról. Egészen biztosan állítható, a gép eredeti oldalszáma a 817-es !
búza 371481 2010. május 8. 19:56
Válasz erre
Szia!

Igen, megfelel. Ez egy PG.-s festés, bár a kúp színe nem az, mert az eredetin megegyezett a többi zölddel.
Kár a rongycsomóért a kúp végén!

Üdv: Búza
romeo 371480 2010. május 8. 19:51
Válasz erre
Szerintetek a fetsés megfelel a valóságnak?
Köszi!
romeo 371479 2010. május 8. 19:37
Válasz erre
Falcon Field, Mesa, Arizona - November 2008
Falcon Field, Mesa,...
Falcon Field, Mesa, Arizona - November 2008.
Falcon Field, Mesa,...

Üdv!

Magyar MiG-21PF,Falcon Field, Mesa, Arizona - November 2008
búza 371478 2010. május 4. 13:40
Válasz erre
Ok, már látom. A függőleges bal oldalán, a "fekete doboz" mögött van, üzemidő számláló doboz van mögötte. Amúgy tényleg ablak. A "miért csak néhány gépen van"-ra nem tudom a választ.
búza 371477 2010. május 4. 13:28
Válasz erre
Hol van helyileg? Nagyobb kép, amin a környezete is látszik?
Monox 371476 2010. május 3. 23:51
Válasz erre
9309_068
9309_068

Tudja-e valaki, hogy ez a MiG-21MF-en lévő talán üvegezett ablak mi célt szolgált? És miért csak néhány gépen volt rajta?
elmo 371475 2010. április 29. 23:42
Válasz erre
Szia Nyugger,

mar rafert arra a madarra az apolas, orulok, hogy gatyaba raztak. Remelem a csillagok maradtak rajta! Egy apro kis modositas, az igaz hogy az urrepules 80-ban volt de a 21-est 84-85-ben tettek ki oda.
Nagyon varom a kepeket.
Nyugger 371474 2010. április 29. 21:32
Válasz erre
Sziasztok,

Tegnap fejeződött be Gyulaházán Farkas Bertalan szűlőfalujában az űrrepülése emlékére
1980-ban felállított MIG-21F-13-s repülőgép karbantartása, festése ill. lakkozása.
A munkálatokat, a le ill. beemelést a Légijármű Javítóüzem kollektivája végezte.
A pontos gyári szám és képek hamarosan……
mrbaracus 371473 2010. április 27. 18:50
Válasz erre
Szia!

Én építettem Bilek Um-t, hát nem voltam hasra esve tőle. A KP szerintem még mindig jobban építhető, igaz az meg pozitív. Mondjuk munka van mindegyikkel. Nekem a KP szimpatikusabb.
Lacy 371472 2010. április 27. 12:25
Válasz erre
cop
cop

Az F és a korai F-13-asok nagy részénél, ezt a típusú kabintetőt alkalmazták. Teljesen normális és elterjedt típus. Értsd nem csak pár prototípus alkalmazta.

Egyébként nem hátra nyílik, hanem ez is előre, ugyanúgy mint az elterjedtebb változat.
PETI 371471 2010. április 27. 11:40
Válasz erre
Monox! Ez szerintem is korai F. A kabintető bizonyára a bevodkázott és perifériára került konstruktőrök műve... :)
Monox 371470 2010. április 27. 10:20
Válasz erre
pk_mig-21f13_09
pk_mig-21f13_09

Az airforce.ru is MiG-21F-13-nak nevezi ezt az emlékműre rakott gépet.
Nekem kételyeim vannak ezügyben, nemcsak a kisméretű függőleges vezérsík miatt, hanem a felfelé de hátra nyíló kabintető miatt. Ezutóbbi egy kicsit barkácsoltnai tűnik...
Szerintetek?
migi 371469 2010. április 27. 09:31
Válasz erre
Szia Gabi
Én a Bilekre voksolnák.
mirazsmarci 371468 2010. április 27. 09:20
Válasz erre
Szia Búza!
Én Móváron vettem egy Kopro (Condor makett van benne) UM-et. Nekem több makettezőtársam is erre voksolt, hogy szerintük érdemesebb ebből építeni. Valamikor régebben láttam a Bilek-féle makettet is dobozban,nekem bizalomgerjesztőnek tűnt.
Néhány szó a Condorról:
leheletfinom vésett vonalak, annyira vékonyak, hogy egy részük kisebb csiszolgatás után is eltűnik. A szárnyak szépre sikeredtek, a törzs alakra szerintem nem rossz,viszont a panelvonalak egy része nem jó, főleg a törzsféklapok torzak egy kicsit. A vízszintes vezérsík túl nagy, érdemes inkább egy KP makettről valót használni, ill. szerintem az illesztési rés is túl magasan van a törzsön. Az orrkúp alakja rossz.Futóműaknák nincsenek. Fel kell készülni egy kis csiszolgatásra, hogy a törzsfelek és a szárny megfelelően illeszkedjen, főleg a gerinc- függőleges vezérsík találkozási pontjánál. Kabintetőből kettőt is kapunk, egyik 3 részre van osztva. Az öntőkeretek, és az alkatrészbontás kísértetiesen hasonlít a KP 21-esre.
Szerintem egy próbát , meg kb. 1500 Ft-ot megér.

Üdv
makettes 371467 2010. április 26. 20:20
Válasz erre
Szia Búza!
Én is akarok legalább 4 db-t csinálni.
Bilek és ICM/Condor a választék,sajnos.
Az ukrán nagyon felejtős,de elérhető,a Bilek nagyon drága...
üdv. makettes
búza 371466 2010. április 26. 18:14
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni, hogy 1/72-ben melyik 21U és UM makettnek érdemes nekifogni. Nem versenyre kellene, csak festés variációkban gondolkodom. Úgymint terep 35 UM, 5081 még a csapat festéssel,PG.-s, NDK, teflonos, ezüst U, 1418 terep.Szóval ezekből egy sor lenne. Már csak normális makett, meg sok szabadidő kellene hozzá!
Üdv: Búza
Lacy 371465 2010. április 21. 19:33
Válasz erre
2001
2001
2001_
2001_
2002
2002
2002_
2002_
2003
2003
2003_
2003_
2004
2004
2004_
2004_
2005
2005
2005_
2005_

Sziasztok,

kissé off, de itt a közönségben várhatóan lesz olyan, aki örül neki.

ELADÓ AZ ANGOL AIR FORCES MONTHLY magazin 2001-2005 közötti öt évfolyama!

A lap szerényen állítja magáról a címlapon, hogy ez A VILÁG VEZETŐ KATONAI REPÜLÉS MAGAZINJA! És ez nem túlzás. Valóban átfogó képet nyújt a témáról az érdeklődők számára, legyen az régi keleti, vagy akár a legmodernebb nyugati technikák és alkalmazásaik. A hitelességet növeli, hogy az adott országokhoz tartozó témákat, nemzeti szakírók cikkei mutatják be.

Az öt évfolyam különlegessége, hogy az Afganisztáni és az Iraki bevetéseket első kézből mutatja be, részletes cikkekkel és fotó sorozatokkal.

A magazint kitűnő papírra nyomtatták, megkímélt állapotban árulom. Részletekről érdeklődni a lacymiht kukac gmail.com címen lehet.
Monox 371464 2010. április 21. 09:21
Válasz erre
Kedves barátaim!

A mai napon feladtam az utolsó "Szuperszárnyak + belépőjegy" küldeményt is a Magyar Királyi Postán, sima levélküldeményként. A költségekről ne beszéljünk, mindenesetre a drágasága ellenére ez volt messze a legolcsóbb megoldás, viszont így kizárólag a jó szerencsén és a Posta elhivatottságán múlik az, hogy megérkezik-e és hogy mikor...

Ha megkaptátok, egy visszajelzést kérnék.

Üdv: Monox
romeo 371462 2010. április 14. 22:13
Válasz erre
romeo 371461 2010. április 14. 22:11
Válasz erre
Farnborough (FAB  EGLF), UK - England 191
Farnborough (FAB...

mig-21pf
Lacy 371460 2010. április 14. 21:48
Válasz erre
2_n
2_n

Pedig ez a jelen. Hiszen mi nem kínai gyártmány manapság!

De azért a tervezés idején, több mint ötven éve nem gondolták volna, hogy a típus még a 21-ik század első felének lopakodó vadászával is kötelékben fog repülni gyakorlaton...
Nyugger 371459 2010. április 14. 21:36
Válasz erre
Sziasztok,

Annak ellenére, hogy a képen látható gépek többsége szlovák volt, a felvétel Csehországban Prelouc városban az Excalibur művek telephelyéről készült. Erősen feltételezhető a 'bontás' előtti állapot. Az igazán jó állapotú cseh MiG-21MF/UM gépek fedett helyen vannak. Az eladási ár 250-350 ezer cseh korona.
búza 371457 2010. április 14. 21:08
Válasz erre
Hát ez nem az igazi, de nagyon hasonlít!
Monox 371456 2010. április 14. 20:29
Válasz erre
1280429
1280429

Olykor néha valami furcsa nosztalgikus érzésem van, ha ilyet látok...
Lacy 371455 2010. április 14. 18:50
Válasz erre
Monox 371453 2010. április 14. 09:31
Válasz erre
Hát ez van...
Hát ez van

Sajnos Silacon a rendrakás kezd a végéhez érni...
Monox 371452 2010. április 14. 09:30
Válasz erre
Mindenkitől egy kis türelmet és kitartást kérnék! Tegnap idő hiányában nem jártam körül a dolgokat teljesen, de ígérem, hogy mindenkihez el fog jutni a küldemény, inkább előbb mint utóbb.
búza 371451 2010. április 13. 19:45
Válasz erre
Szia Monox!
Nekem egyszer küldött opetrovics olvtárs egy csomagot, azthiszem utánvéttel, vagy valahogy így, amit az átvételnél kellet kifizetnem. Mondjuk sorba kellet állni érte, de szerintem ez a járható út! Jó a szkennelt anyag is, de ha a gyűjteményembe küldenél egy eredetit, azt megköszönném, meg persze a költségeit is vállalom.
A többit magánban!
Üdv: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.