/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
migi 371347 2010. január 31. 09:36
Válasz erre
409,1
409,1
409,2
409,2
509,1
509,1

Szia
Nekem ezek vannak .
Monox 371346 2010. január 31. 09:24
Válasz erre
Előlről
Előlről
P1110671
P1110671

Kedves fórumlakó társaim, segítségre van szükségem. A mellékelt képen látható, a gyomai méhtelepen guberált MiG-21PF oldalszám sikeresen a birtokomba került. Miután nagyon is pontosan szeretném tudni, hogy melyik gépé volt valamikor, ezért olyan segítséget szeretnék tőletek kérni, hogy a TEREPSZÍNŰ 409 és az 509-es repülőgépek JOBB OLDALI oldalszámáról osszatok meg velem néhány fotót, már ha létezik ilyen. A feltevés, hogy a jobb oldali oldalszámról van szó, a lemez hátulján látható pompázsgátló redőny bekötésének maradványa utal.
Nyugger 371345 2010. január 29. 12:33
Válasz erre
Szia MB87 !
Szuper, remélem emlékszik majd az oldalszámokra. Az igazi csoda a fénykép lenne...
MB87 371344 2010. január 29. 11:39
Válasz erre
MF
MF
MF
MF
MF
MF
MF
MF

Ki kell javitanom egy 1:48 MF-t valami régi gyártmány. Olajzöld szinű az alapanyaga, de nagyon részletes.
MB87 371343 2010. január 29. 11:33
Válasz erre
Condor MiG-21 UM

Félkészen fujásra vár még
Condor MiG-21 UM

Hát az enyém elég silány lesz sajnos de eldőre nem is vártam többet.
MB87 371342 2010. január 29. 11:23
Válasz erre
Helló Nyugger!
Megkérdeztem a volt Pumás szaktanáromat és azt állítja hogy két 21-es volt Puma század jellel elátva, igaz nem sokáig. Pontosan nem emlékezet hogy meűlyikeken volt rajta de adot tippeket hogy hol találhatom meg, majd utána nézek. Ha nem találok semit akor majd ír egy e-mailt valamelyik volt kolégájának aki még ott szolgál.
Daala 371341 2010. január 28. 20:13
Válasz erre
zsír
Kamovos 371340 2010. január 28. 20:02
Válasz erre
Szia Juge75

Az osztályfőnököm volt a Bandi!
A tavalyi kiállításon nem találkoztam vele.
Remélem idén ott lesz!
Iszonyatosan jó fej volt velünk.
A történetei is kegyetlen jók voltak.
Főleg amiket Börgöndről mesélt.
Én amikor megismertem már maketteztem.
Akkor tájt hozta asszony sógoroktól az Esci Ka-34-es helikopteremet, minden áron el akarta kunyerálni.

Üdv: kamovos
juge75 371339 2010. január 28. 19:39
Válasz erre
Jut eszembe, Daala!
Öntés alatt, amit kértél!
Daala 371338 2010. január 28. 19:02
Válasz erre
Azért már kíváncsian várom az Eduard új 48-as 21-es sorozatát!
juge75 371337 2010. január 28. 18:59
Válasz erre
De a 21-es örök szerelmem marad.
Bármelyik altípusa csodaszép!
juge75 371336 2010. január 28. 18:58
Válasz erre
Számomra 21-es (az első egy KP-MF-volt, amit édesapám vett szemléltetni.
Valamint az a pár (talán 1/32-es) makett, ami Nagyorosziban a harcászati oktató tanterem mennyezetéről lógott le.
juge75 371335 2010. január 28. 18:55
Válasz erre
Ő repülőzik, én inkább légvédelmi eszközöket építek.
Aki ide járt anno Szolnokra a katonai fősulira, talán emlékezik egy Burai András nevű őrnagyra (akkor még százados) és nagyobbik fiára (ő is András).
No amit ott láttam, az terelt ebbe az irányba igazán.
Precízen is lehet és kell is festeni, glettelni.
No és az akkori múzeum, oda bejutni sem volt egyszerű!
De megérte!
juge75 371334 2010. január 28. 18:51
Válasz erre
Daala-nál szoktam nézegetni, legutóbb a Revell 21 F-13-as néztem meg jobban, hibáival-szépségeivel.
migi 371333 2010. január 28. 18:47
Válasz erre
Pedig én jobban szeretem mind az Aca 21 sét , valahogy alakhűbb a törzs .
juge75 371332 2010. január 28. 18:03
Válasz erre
Akkoriban szinte minden Propagteam számsort felvásároltam itt Szolnokon, de volt hogy fújtam a felségjelet maszkolással.
juge75 371331 2010. január 28. 18:01
Válasz erre
Amit csináltam, az szinte mind a barátoknál van, még a múzeumba is került egy MI-2-es.
Hát ha most megint építenék, valószínűleg 1/48-ban kezdeném.
Az Oez 1/48 sem volt semmi!
Pláne a lapos kabin, ami nem illeszkedik, és a vaskos szárnyak.
juge75 371330 2010. január 28. 17:58
Válasz erre
Én az Aeroteam 21 UM-et vettem meg, cseréltem is egyből a futókat, szárnyakat az MF-ére.
migi 371329 2010. január 28. 17:57
Válasz erre
Akkor mit gondolhattál volna a Heller F-13 sára nem is hasonlit .
juge75 371328 2010. január 28. 17:56
Válasz erre
Daala-nak és egy másik közös barátunknak szinte már ipar szerűen gyártottam.
Készítettem Airfix-Heller Mig-23-ból is UB-t.
juge75 371327 2010. január 28. 17:55
Válasz erre
Azután véletlenül megvettem az airfix F-13-at, nem értettem, mitől hosszabb az egész törzs fél centivel.
juge75 371326 2010. január 28. 17:54
Válasz erre
F-13 is abból lett.
juge75 371325 2010. január 28. 17:54
Válasz erre
Szintén zenész? :-)
juge75 371324 2010. január 28. 17:53
Válasz erre
C72029_1
C72029_1

C72029 MiG-21UM + vacu canopy
migi 371323 2010. január 28. 17:48
Válasz erre
Én abból csináltam meg a PF-től az SMT ig mindent még 1-2 db meg is van .
juge75 371322 2010. január 28. 17:46
Válasz erre
A régi szép idők, amikor KP MF-ből csináltam!
MB87 371321 2010. január 28. 17:39
Válasz erre
Rendben!
migi 371320 2010. január 28. 17:37
Válasz erre
Irj erre az Email cimre : migi3@freemail.hu
MB87 371319 2010. január 28. 17:34
Válasz erre
Köszönöm nagy segítség ez most nekem. Tudom hogy lehet kapni hozzá kabint a Pavla-nak van talán, de sajnos nem szereztem be. Majd a következőhöz de az már Bilek gyártmány lesz. Tényleg nincs valakinek valami tapasztalata a minőségével kapcsolatban?
migi 371318 2010. január 28. 17:06
Válasz erre
32020magyarazo2
32020magyarazo2
Stencil
Stencil

Parancsolj , a Hadé , és a Begemot orosz cégé , próbáld megnézni hátha tudsz valami azonosságot találni . Egyébként nagyon jó gyanta kabint és kabintetőt lehet hozzá kapni .
MB87 371317 2010. január 28. 16:56
Válasz erre
Helló!
Segítséget szeretnék kérni, mivel a egy Mig-21 UM-et készítek (Condor gyártmány és elég silány minőségű. Megrendeltem hozzá a HAD Mig-21 MF matricáját (az ex-vadászpilóta szaktanárom azt mondta hogy teljesen megegyezik a két gép üzemeltetési feliratai) de nem találok hozzá használati utasítást hogy mit hova rakjak sem MF, sem UM-et. Nincs véletlenül valakinek meg? Vagy nem tudtok adni esetleg linket ahol megtalálom?
Előre is köszönöm!
zoli1989 371316 2010. január 28. 14:34
Válasz erre
Köszi! , így már értem. lehet írtatok már erről a témáról, mert rémlett, de így mostmár tudom pontosan.
juge75 371315 2010. január 28. 13:47
Válasz erre
Több okból is egyenként szálltak le, ha fékernyőt bontanak az elöl levő gép ernyője oldást követően az őt követő gép szívó csatornájába, vagy futóművébe, annak kerekeire kerülhet.
Ha valamiért az elöl levő gép eltér az iránytól a betonon, veszélyezteti az őt követő két gépet.
juge75 371314 2010. január 28. 13:40
Válasz erre
Itt éppen felszállás előtt a startra várnak, ahogyan a képsorozat neve is szól eredetileg.
Leszállás nem kötelékben, hanem egymást követően történt.
Monox 371313 2010. január 28. 13:11
Válasz erre
A hétgépes kötelék
A hétgépes kötel...
A landolás után 1.
A landolás után 1
A landolás után 2.
A landolás után 2

Az MF-eket meg sem próbálták értékesíteni.

A PF-ek közül csak az az 1601-es volt lemezszínű, amikor 1989.03.06.-án a hétgépes kötelék leszállt Kecskeméten. A többi gép kályhaezüsttel le lett festve, miután ezek különböző "érdeklődőknek" voltak szánva, leginkább a tengeren túlra. Oda végül a 4381 hsz.-ban látható gépek közül a 602-es (korábban terepszínű 1602-es) gép került ki. A többi üzlet meghiúsult így a makulátlan felületű gépeket szétszerelés után lángvágóval szétvágták.

Érdekes viszont, hogy a 7 gép végül hogyan lett 9? Azt tudjuk, hogy a 1514-es biztosan nem a többiekkel együtt érkezett, de legalább tudjuk kicsoda.
A képen lévő 905-ös gép eredeti oldalszámát homály fedi előttem, ha tudjuk azt, hogy a kék 10-es volt az egykori terepszínű 510-es (a cserebere topicban felajánlott oldalszámok is megerősítik ez, az egyik alatt látszik a kék szín), a 14 az terepszínű 1514, a 602 a terepszínű 1602.

Ha valaikenek van tippje, esetleges pontos adata, kérem ossza meg velem :)
zoli1989 371312 2010. január 27. 23:06
Válasz erre
Előzőről lemaradt :D

Csak mert fura volt, mert az MF-eket festve darabolták szét.
zoli1989 371311 2010. január 27. 23:06
Válasz erre
mig23papa 371310 2010. január 27. 23:04
Válasz erre
zoli1989

Csupán azért , mert a honvédség egy bolondokháza, tele gyagyás tábornokkal :-))
Monox 371309 2010. január 27. 21:24
Válasz erre
Búza okfejtése a magyarázat arra, hogy miért csak a 6-os/9-es szám érdekel :)
CrazyCharlie 371308 2010. január 27. 18:00
Válasz erre
búza 371307 2010. január 27. 17:54
Válasz erre
Sziasztok!
A 1514-es szám abban a formában SOHA nem lehetett a gépre festve, mert redönyre nem került szám, sem a csapatnál, sem a PG.-ben, de még a szétvágott gépeken sem. A kabin része lehet a Pecsában, a lemez az az előtti területről származik.
Egyszer már körbejártuk ezt a témát, a számokból kikövetkeztethető az eredeti gépszám, bár ez nyilván nem száz százalék, de bízzunk a katonák precizitásában, hogy nem változtattak rajta sokat!
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 371306 2010. január 27. 17:08
Válasz erre
Szia, Charlie
A 21F-13 törzs alatti pilonra fegyvert nem lehetett függeszteni, csak 500-as póttankot(a 800-as meg akkor még nem is létezett).
Üdv R.
juge75 371305 2010. január 27. 16:50
Válasz erre
Taszár 1
Taszár 1

Célkövetés.
zoli1989 371304 2010. január 27. 16:28
Válasz erre
Az érdekelne, hogy miért került le a gépről a terep festés, ha már úgy is szétvágják ?
CrazyCharlie 371303 2010. január 27. 16:06
Válasz erre
Az F-13-as törzs alatti felfüggesztőjére lehetett bombát is "aplikálni", vagy csak póttartályt (ez utóbbiból esetleg a 800 "lityiset"?)
Nyugger 371302 2010. január 27. 09:47
Válasz erre
Sziasztok,
Egy javítás a 4380-ban: az 506 jól írva 509 ! Bocs.

Monox,
A képeden jól látszik a 1514-s kivágott kabinja.
Monox 371301 2010. január 27. 09:10
Válasz erre
013
013
012e
012e

Sokáig én is azt gondoltam, hogy esetleg utánmázolt számokról lehet szó, de van fotó ami esetleg alátámasztja, hogy bár a 1514-es gépről valóban eltüntették a terepszínt de a szóban forgó oldalán valóban megmaradhatott a 1514-es olalszám, még akkor is, ha amásikon nem az volt. Sajnos pont emiatt nem igazán hoz lázba a dolog, de a 6-os számot továbbra is jó lenne megszerezni, mert az a kép után tutira valódinak látszik. (Más kérdés kiderül-e valaha, hogy melyik gépről származik...)

Az első fotó bal szélén a többi géppel együtt látszik a 1514-es. Csak az 514 vehető ki, de a (körbe)vágás alakja (és ténye...) megfelel a képen láthatónak. A második kép a gép másik oldalán lévő jelzéseket mutatja. A terepszínű gépek távolodási sorrendben a 409,1605,509,504. Vagyis a 1514 ekkor biztosan már nem terepszínű.
Nyugger 371300 2010. január 27. 08:48
Válasz erre
Nem volt felelötlenség. Érkezéskor 1965-ben tényleg fém színű volt a 1514-s és a kivonásakor pedig terepfestésű, csakhogy nem került elő /én nem láttam/ olyan felvételt melyen terepszínűen van szétvágve Kecskeméten. Sőt olyat sem láttam melyen fém színűen lenne, persze feltételezhetően ott volt az átsorszámozott - vágott gépek között, csak nem tudjuk pontosan, hogy melyik. Szerintem a 10-s, 905,-s vagy a 14-s oldalszámú között kell keresni. Leginkább a 14-s aspiráns e dologra. Szerintem a kivágott orr része van /vagy volt/ Pecsában a múzeumi területen fémszínűként. A katapultülésen és a műszerfalon láttam a 1514-s jelzést. Ha jól emlékszem a nincs kivülről jelzés törzs darabon. 1514-s feíratú fém darab így ebben a formában szerintem hamisitvány még akkor is ha az eredeti gépről származó fémre festették fel.
A látszólag terepfestésű gépről származó 6-s fémdarab származhat a 1605-s gépről is de a 409 és a 506-ról is csak ebben az esetben megfordítva lett lefotózva. A PG sablonban a 6-s és 9-s ugyan az a szám volt /?/.
zoli1989 371299 2010. január 26. 23:31
Válasz erre
Hát, onnan hogy mikor érkeztek fém színűek voltak. De láttam egy-két képet róla amin már zöld-barna-kék. Ha jól tudom a zöld-barna-kék festést később kapták. Ebből gondoltam. Jó ezt így kiállítani hogy konkrétan olyan volt felelőtlenség volt ez tény ...
Nyugger 371298 2010. január 26. 23:22
Válasz erre
Szia Zoli989!
Miből gondolod, hogy terepszínű volt vágáskor, és mi volt akkor az oldalszáma ?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.