/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
búza 370348 2009. május 18. 20:11
Válasz erre
Szia Migi!
Azt hittem, hogy könnyebb dolgom lesz. Átnéztem pár száz képet és rajzot de nem találtam olyant, amivel rendesen el tudnám magyarázni a külömbséget. De: "Nem adom fel, míg egy darabban látsz!" Ha rajzolni kellene egy szalvétára lehet hogy jobban menne. Szerdától lesz egy kis szabadidőm, akkor utána nézek az irodalomban. Valami miatt elvesztettem a "dejavu reder" olvasási jogosultságomat, (szerinem lejárt a határideje) talán az orosz irodalomban lesz valami "fogyasztható".
Üdv: Búza
búza 370347 2009. május 17. 21:28
Válasz erre
Szia Migi!
Holnap majd leírom a különbséget. Megpróbálok valami rajzot is keríteni hozzá. Addig úgyis "szárad a festék"!
Üdv: Búza
Tibor 370344 2009. május 17. 17:49
Válasz erre
Hello!
Talált, sülyed. Így van az, ha öregszik az ember és nem nézi mag a fotót rendesen.
Üdv.
Tibcsi 370342 2009. május 17. 17:36
Válasz erre
Debizony: az a stabilizátor. :)
migi 370340 2009. május 17. 17:09
Válasz erre
Tibor az nem a vizszintes vezérsik ?
Juge 75 : köszi, akkor csinálok még egyet .
Tibor 370338 2009. május 17. 17:06
Válasz erre
Szevasztok!
A juge75 által feltett Mig-21U fotón a fékszárny helyzete a valóságban is lehetett ilyen?
Üdv.: Tibor
juge75 370337 2009. május 17. 17:01
Válasz erre
4419 Mig-21U 66-600
4419 Mig-21U 66-600

Mig-21U 4419.
migi 370336 2009. május 17. 16:37
Válasz erre
Akkor most már végleg nem értem , alaphelyzetben van a fékszárny , a szerelőnyilásokat benéztem ,
búza 370335 2009. május 17. 15:09
Válasz erre
Szia Migi!
A 4419-en hátrasikló fékszárny volt, már vannak előbb fotók róla. A másik, hogy a függőleges baloldalán nincs szerelőnyílás mert az csak az UM-eken volt a feketedoboz kazetta kivételéhez.
Üdv: Búza
migi 370334 2009. május 17. 13:40
Válasz erre
Kép 041
Kép 041
Kép 043
Kép 043

Eddig jutottam , most egy két nap száradás a festék miatt .
migi 370333 2009. május 17. 12:28
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1

Uraim megint megakadtam : a 4419 gépen mind a két szárny alatt van ilyen fényképezőgép ?
Miggyuri 370332 2009. május 16. 09:11
Válasz erre
migi 370331 2009. május 15. 22:16
Válasz erre
Inkább csak nosztalgia , biztos volt vagy 20-25 db annak idején megépitve nekem ,Csináltunk az MHSZ klubba egy reptér részletet ,s azon is volt pár db ,
PETI 370330 2009. május 15. 21:56
Válasz erre
Egyébként 1/100-as.
PETI 370329 2009. május 15. 21:56
Válasz erre
Hali! Milyen komolysággal szeretnéd elkészíteni? Vagy csak nosztalgia?
migi 370328 2009. május 15. 19:22
Válasz erre
Hát megfogtál ,szerintem igazad lehet .
Tibcsi 370327 2009. május 15. 19:21
Válasz erre
migi 370326 2009. május 15. 18:56
Válasz erre
Nincs valakinek egy régi elfekvő NDK gyártású 1/144 Mig-21 ese amitől megválna ?
mig23papa 370325 2009. május 15. 15:08
Válasz erre
0012
0012

búza

23-asra talán még jobban emlékszem. Ott a fegyverzeti kapcsolóval lehetett kiválasztani mivel akar lőni a pilcsi, aztán a kormányon lévő elsütőbillentyűvel kiváltotta a lövést.

PF nél a rakétát lehetett indítani a kormányon lévő elsütőbillentyűvel , tehát nem csak csak fizikailag volt ott a billentyű.

A képen narancssárgával bekereteztem a fegyverzeti variációs kapcaolót.

Majd ha összefutok "öreg" pilcsi barátommal, majd jól kifaggatom erről is.
mig23papa 370324 2009. május 15. 14:56
Válasz erre
Rumcájsz_52

Addig tisztasor hogy csőre kell tölteni. Nemtudom hogy ezt a lőszer betárazása után a földön a fegyveresek csinálták-e , PF nél valószínű, mert emlékezetem szerint nem volt a gépben az újratöltő rendszer benne.
Nálunk békegalambnak nevezték a PF-et.
búza 370323 2009. május 14. 20:13
Válasz erre
Szia Gyula!
Tényleg aktív vagyok, ha van mihez hozzászólnom!
Minden jót!
Üdv: Búza
búza 370322 2009. május 14. 20:11
Válasz erre
Szia Dudus!
Köszönöm a kiegészítést, továbbra is várjuk a szakértő hozzászólásaidat is!
(Ma találkoztam nálunk K. Márkkal, valószínűleg jön hozzánk egy hétre.)
Üdv: Búza
búza 370321 2009. május 14. 20:06
Válasz erre
Szia Papa!
Célzókészüléknek nevezett valami volt rajta, a hangsúly az alkalmazásához szükségesen volt. Az a célzó csak sacc/kb célzást tett szerintem lehetővé az UTI-knak sokkal komolyabb volt, hogy mást ne említsek a DUASZ-szal korrigálták a célzás pontosságát. Elsütő billentyű valóban volt a PF-eken, szerintem csak fizikailag, mert se gépágyú sem fotogéppuska nem volt hozzájuk. Dudus majd megírja, ha tévedek.
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 370320 2009. május 14. 20:05
Válasz erre
Szia, papa
az elsütőbillentyű nem elég, a gépágyút előbb be is kell ismételni (felhúzni, lőszert csőretölteni). A GP-9 konténer/GS-23-nál ezt négy kis piropatronnal négyszer lehetett végrehajtani, először természetesen az első lövés előtt, majd ha valamelyik lőszer hibás volt, nem sült el, akkor ugye megállt az újratöltési folyamat is, erre szolgált tartalékként a további három piró. Volt-e ehhez a működtetéshez kiépített fedélzeti rendszer a PF-en, mert én nem tudok róla? Az indiaiak is ezért nevezték szuperszonikus sportrepülőnek, és kiharcolták, hogy a későbbi FL, tipuson alakitsák ki ezt a fegyverrendszert (utána Iván persze felhasználta a PFM, PFSz és PFM-SzPSz gépekben is, az SzM-től pedig már beépitett rendszerként alkalmazta).
migi 370319 2009. május 14. 19:25
Válasz erre
Köszi urak a segitséget .
mig23papa 370318 2009. május 14. 18:20
Válasz erre
11-18f
11-18f
11-20k
11-20k

búza

idézlek :"A PF-re nem sok értelme lett volna felszerelni, miután azokon nem volt meg az alkalmazásához szükséges célzókészülék. Persze fizikailag lehetséges, mert a póttartály gerenda helyére kellett akasztani, de szerintem még elsütni sem lehetett volna billentyű vagy gomb hiánya miatt."

emlékezetem szerint a PF ben volt célzókészülék is meg elsütőbillentyű is, vagy nem?
mig23papa 370317 2009. május 14. 18:16
Válasz erre
migi

bár lehet hogy a századnál lévő utikhoz adták
mig23papa 370316 2009. május 14. 18:10
Válasz erre
migi
emlékezetem szerint volt konténer a PF hez Taszáron, de arra nem emlékszem hogy fel is volt téve, hát még hogy lőttek is vele?
mig23papa 370315 2009. május 14. 15:17
Válasz erre
Levix 370314 2009. május 14. 13:54
Válasz erre
Majd felhívom Sainz figyelmét, hogy hiányolják.
juge75 370313 2009. május 14. 11:54
Válasz erre
dudus 370312 2009. május 14. 10:03
Válasz erre
Kedves Búza!
Vedd úgy,hogy már meg is kérdeztél és én válaszolok.Azt a bizonyos konténert a gyakorlatban alkalmaztuk éles földi lövészetek begyakorlására a felkészültség ellenőrzésére.
A PF-el kapcsolatos ismereteid pontosak.Éppen ezért Ők a fenntebb említett gyakorlatokat UTI-val se hajtottak végre.
A Sainz jelentkezését én is nagyon hiányolom.
Űdv.Hajdu T.
romeo 370311 2009. május 14. 09:52
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-1
Mikojan-Gurjevics-...

Üdv!

Jó múltkor keresett valaki fotót eredeti Cápetiről, most jelent meg.
RonnieFrown 370310 2009. május 14. 08:49
Válasz erre
Levix, tudsz valamit Sainz-rol? Kuldtem neki ket mailt is regebben de nem valaszolt, es ide sem jar mostanaban.
Tibor 370309 2009. május 14. 04:35
Válasz erre
1
1
2
2

Jó reggelt!
Sajnos igazán olyan, ahol az egész gép látszana rendesen nincs. Én részlet fotók alapján próbálkoztam kicsit kiemelni néhány lemezt, főleg a különböző szervíz nyílások fedeleit. Azért két képet ide teszek, hátha tudod valamire használni.
Üdv.
Levix 370308 2009. május 13. 22:26
Válasz erre
migfun 370307 2009. május 13. 22:16
Válasz erre
Lacy 370306 2009. május 13. 22:09
Válasz erre
Igen gondoltam rá. De a 1512-es 21PF-re is azt mondták, hogy egy eltusolt kemény leszállás után került Szolnokra. Mégis beszámozták.

Bár valószínűleg csak bürokrácia van a háttérben. Melyik gépet milyen állapotúnak könyveltek el papíron.
Nyugger 370305 2009. május 13. 22:02
Válasz erre
Lacy,
Ez a gép 1985-ben súlyos sérülés után került Szolnokra, feltételezem, hogy nem volt repképes ezért esett más elbírálás alá.
Nyugger 370303 2009. május 13. 21:49
Válasz erre
Lacy,
Hamarosan megyek Szolnokra majd megkérdezem. Remélem maradt még olyan 'öreg' aki emlékszik erre.
Lacy 370302 2009. május 13. 21:32
Válasz erre
Nyugger, Monox!

A szintén szolnoki 3537-es oldalszámú 21bisA miért nem kapott számot?
Nyugger 370300 2009. május 13. 21:11
Válasz erre
A CFE szerződés aláírásakor a Szolnokon oktatási célra használt és üzemképes -akkor- repülőgépek kapták meg ezt a számot, mert a szerződés hatálya kiterjedt ezekre a gépekre is. Nincs benne semmi misztérium, ez egy egyszerü sorszám. Ime:
MiG-21bis-a-3732 az 1-s, 21bis-a-3745 a 2-s, 21bis-a-3945 a 3-s,
MiG-21MF-9605 a 4-s, 21MF-4606 az 5-s, 21MF-9512 a 6-s,
MiG-21PF-1512 a 7-s, MiG-21UM-0465 a 8-s.
Érdekes, hogy a Szu-22M3-03-s és a MiG-23MF-12-s nem kapott sorszámot, legalábbis én még nem láttam.
Monox 370299 2009. május 13. 20:19
Válasz erre
Úgy nevezik, hogy CFE szám. A CFE-szerződés (angolul Conventional Armed Forces in Europe, jelentése Hagyományos fegyveres erők Európában) a hidegháborút követő megállapodás a felek között, melyben maximalizálják egymás hagyományos (nem nukleáris, biológiai, vegyi) katonai eszközeinek és haderőinek létszámát és annak változásáról egymást értesítik, illetve a létszámot ellenőrző bizottság munkáját nem befolyásolják. A limitált szám feletti eszközöket nyilvánosan, a bizottság által ellenőrzött kerekek között megsemmisítik.

Viszont, hogy konkrétan a számok mit jeleznek, az még nem világos előttem sem.
migi 370298 2009. május 13. 19:48
Válasz erre
Többször akartam már kérdezni ,mit jelent az a körben lévő szám az oldalsorszám után , Szolnokon több gépen is látható .
migi 370297 2009. május 13. 19:18
Válasz erre
21,1
21,1

Ott én is jártan egy sziklás részen de korábban . Tibor ,esetleg nincsenek hasonló képeid mint ez amin látszanak a külömböző lemezek szinei ?
Levix 370288 2009. május 13. 10:36
Válasz erre
www.youtube.com/watch

1:56-nál milyen nemzet 21-ese tűnhet fel? Több fekete bőrű katona is feltűnik, valami afrikai ország?
juge75 370287 2009. május 13. 10:22
Válasz erre
Akkor elnézést.
Tévedni emberi dolog.
Rumcájsz_52 370286 2009. május 13. 08:52
Válasz erre
juge75
A 21U (66-400) nem létezett kis kerekes kivitelben, már a prototipusok is a KT-82 800-as átmérőjű főfutó-kerekekkel épültek, a külső eltérés csak az volt, hogy a pitotcső a törzs orrán felül középen volt, a szériagépeken meg felül jobboldalt.
juge75 370285 2009. május 13. 08:07
Válasz erre
Mig-21 MF 4605 k
Mig-21 MF 4605 k

Mig-21 MF, hangár, szolnok.
juge75 370284 2009. május 13. 06:53
Válasz erre
Nálunk a Mig-21 PF-et csak "Békegalamb"-nak hívták,két rakétán, vagy rakétablokkon kívül nem volt más fegyvere.
Létezett gépágyús verzió, ennek típus jelzése PFL.
Has alatt gondolában volt egy GS-23 gépágyú.
Mig-21U(US) késői szériáiban volt SPS-rendszerű is, ennek megfelelő szárnyakat is kapot (PF-SPS, PFS).
Mig-21U 66-400 verzióban létezett kis kerekű (mint az F-13) és nagy kerekű (PF,M, MF) is.
Ennek megfelelően a futóakna módosítás is kívülről látható nagyobb dudor kétoldalon a szárnyak felett középen.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.