/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
makettes 370073 2009. március 26. 10:32
Válasz erre
Elvitte a 905-s UM-t is?
levix 370072 2009. március 26. 09:39
Válasz erre
doky3 370071 2009. március 26. 08:37
Válasz erre
Szia Rumcájsz 52!

Neked is köszönöm a pontosítást, úgyis csak ma kezdek neki.

Doky
RonnieFrown 370070 2009. március 25. 21:13
Válasz erre
Rumcajsz koszi a reszletes valaszt.
Emlekszem a 90-es evek kozepe tajan ment a Discovery-n egy Wings of the Red Star cimu sorozat. Ebben volt egy epizod a 21-esrol. Valahol az USA-ban csoka kistraktorral kihuzta a hangarbol a gepet es dobott vele nehany kort. Ott viritott a jellegzetes oldalszam es a magyar csillag felsegjel. Egyszeruen nem hittem a szememnek...
Rumcájsz_52 370069 2009. március 25. 20:31
Válasz erre
Szia Ronnie
A 4418-ról nem tudok túl sokat, 1967-ben érkezett és állt szolgálatba, valszeg Taszáron, első közepes javítása a PG-ben 71 szept.-ben zárult. 74 ápr. 25-én Taszáron leszállás közben leszakadt a fékernyője, és a túlfutó gépet az ATU ("majomfogó") állitotta meg kisebb sérüléseket okozva. A következő köz. javítás 75 márc.-ban, a nagyjavítás pedig 79 júniusban fejeződött be. A 4418-ast 1990-ben eladták az USA-ba, a vevő Martin Dean üzletember volt, aki csak hobby-repülő volt, a kiképzését Kecskeméten kapta a 21 UTI-ra.
RonnieFrown 370068 2009. március 25. 19:58
Válasz erre
Szevasz Rumcajsz,

Tudsz valamit a 4418-as eletutjarol? Hol, mikor, melyik alakulatnal hasznaltak meddig stb.
Koszi
buksi 370067 2009. március 25. 19:37
Válasz erre
Helosztok.
48-as mig-21bis-hez keresek kabintetöt, akinekvan felesleges (kicsit sérült is jó lenne) vagy tud csinálni egy huzottat nekem, az légyszi írjon. Mert az oez mig-21 kabinteteje alá nemférbe a mügyanta kabin.

kzoli91@citromail.hu
Buksi
Rumcájsz_52 370066 2009. március 25. 18:29
Válasz erre
doky 3
Egy kis pontosítás, az R-11F-300 az a MiG-21F-13 tipus hajtóműve, a 21MF-ben az R-13F-300 dübörgött. Papi második fotóján ez utóbbi tipus, tehát tényleg az MF hajtóműve látható, csak a felirat téves. Az R-11F-300 hátulnézete kb. a két fotó keverékét mutatná, ugyanis körkörös és sugárirányú láng-stabilizátorok egyaránt vannak benne.
doky3 370065 2009. március 25. 17:13
Válasz erre
Boeing 370064 2009. március 25. 15:27
Válasz erre
Azt én is észrevettem. :D
VO101_Papi 370063 2009. március 25. 12:45
Válasz erre
most nézem, hogy az egyik kép 18 karikás:)
VO101_Papi 370062 2009. március 25. 12:44
Válasz erre
R25-300
R25-300
R11F-300
R11F-300

íme a két lángstabilizátor
doky3 370061 2009. március 25. 11:25
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki tudja-e, hogy mi a különbség az MF R-11F300, és a Bis R-25-300 hajtóművének lángstabilizátora között. Ugyanis a lángstab. utáni rész, fotókat összehasonlítva szerintem egyforma (eddig lehet hátulról a makettbe és az igaziba is belátni).

Doky
RonnieFrown 370060 2009. március 25. 08:24
Válasz erre
Csak hogy feldobjam valamivel a topikot ime az egykor magyar 4418-as 21U. Ahogy az amerikai mondana: still going strong

www.airliners.net/photo/Untitled/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../1476396/L/&width=1024&height=712&sok=&sort=&photo_nr=8&prev_id=1477085&next_id=1475911

A celzo helyen egy bendix king radio, alatta egy GPS ha nem tevedek, mellette pedig a VOR/ILS majdnem mint barmelyik Cessnaban. Jol latom, hogy a jobb oldalon az egy proci huto ventillator?
Horvath_Balazs 370059 2009. március 15. 10:41
Válasz erre
cseh MiG-23 + magyar MiG-21F-13 + orosz MiG-15-1 Sant Pere dels Arquells
cseh MiG-23 + magyar...

Egyszer érdemes lenne összegyűjteni, hogy melyik 21-esünk milyen felfestett (év)számmal hol volt kiállítva, és mi lett a későbbi sorsa. Érdekes, hogy még Spanyolországba is jutott a 74-esekből...
vrauko 370058 2009. március 15. 08:34
Válasz erre
Nevet adni annak volt joga, aki először +pislantotta a szóban forgó eszközt. A II. VH-ban a japcsi gépek, mivel nem ösmerték őket úgy, mint az ejrópaiakat, úgy kaptak nevet, hogy vadászgép fiúnév, bombázó és 1éb leánynév. A jelentés véletlenszerű, vagy van néki, vagy nincs, vagy olyan helyi szleng, ami helyileg ugyan jelenthet valamit, de szélesebb körben ösmeretlen. Lényeg, hogy aszerinti kezdőbetűje l1ék, ahogy borisz írja.
Monox 370057 2009. március 14. 22:31
Válasz erre
Jogos a két pont, bocsi... a 820-as is Németországban van.
Horvath_Balazs 370056 2009. március 14. 19:59
Válasz erre
Monox 370055 2009. március 14. 19:47
Válasz erre
Tegyük ehhez a képhez hozzá, hogy a képen a Légierő 820-as oldalszámú gépe látható.
romeo 370054 2009. március 14. 00:36
Válasz erre
1
1

Üdv!

Schwenningen am Neckar, Németország.
Levix 370053 2009. március 9. 22:13
Válasz erre
Ok persze van jelentése, de mondjuk a muzsik ami a Szu-7es kódneve, vagy a Be-20 sellő? És a többi. Nincs a jelentésnek itt jelentősége. Ezért nem érdemes lefordítani.
borisz 370052 2009. március 9. 15:36
Válasz erre
F vadász, B bombázó, H helikopter, C teher stb
Aranysasban, topgunban valamelyikben volt egy cikk(sorozat?) a címe kódról-code ra, vagy valami ilyesmi.
zoli1989 370051 2009. március 8. 23:18
Válasz erre
Aha értem, köszi :)

De pl. a Fulcrum-nak van jelentése, vagy a Foxhound-nak is, nem beszélve a Tu-95 Bear-ről, vagy ott a Fitter, Frogfoot...
Levix 370050 2009. március 8. 22:39
Válasz erre
Semmit valszeg. Egy kód, jól hangzott. Egyszer láttam egy fórumot, senki, az amerikaiak sem tudták. Még egy Top Gun pilcsit is megkérdeztek. F betűs szó kellet mert vadászgépet jelölt. A NATO kódoknak nincs semmilyen mögöttes értelmük! Nem is kötődött a géphez amire ragasztották, de hát a titkos kódoknak ilyennek kell lenniük.

www.flugzeuginfo.net/table_nato_en.php
Monox 370049 2009. március 8. 22:38
Válasz erre
Kicsit tágabb fordításban "halastó"-nak szokták aposztrofálni.
zoli1989 370048 2009. március 8. 21:19
Válasz erre
Sziasztok!

A 21-es NATO kódneve, a Fishbed szó mit jelent ?
romeo 370047 2009. március 8. 19:32
Válasz erre
1153756F
1153756F

Üdv!

Ez talán az 501-es eredeti színe.
búza 370046 2009. március 7. 19:07
Válasz erre
Szia Nyugger!
Előre is köszönöm, remélem sikerrel jársz! A neten megtaláltam, de nincs terjesztője és netes antikváriumban sincs.
Üdv: Búza
Nyugger 370045 2009. március 7. 18:47
Válasz erre
Búza!

A HM Oktatási és Tudományszervező Főosztálya adta ki az első kötetet 1999-ben, a másodikat pedig 2000-ben. Nem került kereskedelmi forgalomba én a szerzőtől kaptam.
Országos barátom most számolja fel a könyvtárának egy részét,rákérdezek a könyvekre.
Üdv.
búza 370044 2009. március 7. 17:43
Válasz erre
Nyugger!
Azt az Iván Dezső könyvet, amiről a Rebekában beszéltünk hol lehet beszerezni?
Üdv: Búza
Monox 370043 2009. március 6. 14:37
Válasz erre
Xaba hozzászólásához annyit kívánok hozzátenni, hogy a gerincen kívűl külömbség volt a GS-23-as gépágyú is, az ugyanis nem volt a PFM-en.

A már szóba hozott 503-as old.sz. PF-ről tudni kell, hogy az átadása óta 4 telejesen külömböző kinézete is volt, de tény, hogy ebből minden kétséget kizáróan a legutolsó a legborzasztóbb. Sőt azt is, hogy jelen állapota az egyetlen, amiben már magyar felségjel van.
Tibor 370042 2009. március 6. 14:33
Válasz erre
Juge75!
Semmi gond és felejtsük el az egészet.
Tibor
juge75 370041 2009. március 6. 14:25
Válasz erre
Tibor! Én senkit sem szándékozom, szándékoztam megbántani!
Ha mégis így történt, elnézést kérek!
Minden tiszteletem azoké a társaimé, akik veszik a bátorságot és idejüket nem kímélve utánanéznek a gépek történelmének!
Uraim! Minden megbecsülésem az önöké!
Tibor 370040 2009. március 6. 13:57
Válasz erre
Erre gongoltam Én is.
Juge75 stílusa pedig remek. Egyébként Kecskeméten soha nem szolgáltak MiG-21PF-ek.
Részemről befejeztem.
Daala 370039 2009. március 6. 13:52
Válasz erre
Kecskeméten nem szolgáltak PF-ek, csak Pápán és Taszáron. A KÖRÜ-be már kivonás után kerültek.
vlevi 370038 2009. március 6. 12:31
Válasz erre
Én eddig még nem folytam bele ebbe a vitába, de addíg bosszantotok vele, míg megcsinálom ilyen színűre, és teszek köré korlátot, akkor senkinek nem lehet egy szava sem :)
Xaba 370037 2009. március 6. 12:31
Válasz erre
Ha egy rendes MF-et akarsz építeni, akkor inkább a Zvezda PFM-jéből indulj ki. Legjobb tudomásom szerint a PFM és MF törzsei között nem volt (látható) különbség, eltekintve a gerinctartálytól. A bis törzs első része viszont teljesen át volt tervezve ("lógott" az orra - erről olvashatsz ugyanennek a topic-nak a legelején), és a Zvezda makett az egyetlen amely ezt hűen tükrözi.
VO101_Papi 370036 2009. március 6. 11:31
Válasz erre
Háj!
Ha elfogadjátok a személyes tapasztalatomat, akkor olvassátok tovább:), volt szerencsém látni az 501-est, az alap festése kályhaezüst, és arra fújtak valami szerncsétlen lakkot ami besárgult, ahol kicsit kopott a lakk ott jól lehet látni az ezüst színt, sajnos fotót nem csináltam róla de ha ezt tudom, hogy ennyire kardinális kérdés lesz a színéből akkor csinálok, majd talán legközelebb, ha arra járok.
De hogy Ti milyen faxszságokon tudtok vitatkozi, ez röhej:)
Papi aki kersegél:)
juge75 370035 2009. március 6. 10:56
Válasz erre
Tudod mit, keresgélj!
juge75 370034 2009. március 6. 10:54
Válasz erre
Azt egy szóval sem említettem, hogy repülő képesek voltak!
Szétvagdosás előtti képek, üzemben állásról is vannak képeim.
Verlinden publications.
Tibor 370033 2009. március 6. 09:03
Válasz erre
Nem értem miért gúnyolódsz? Én nem hülyéztem le senkit, azt sem mondtam, hogy nem tudnak semmit. Mellesleg ezt a gépet 1990-ben ajándékoztuk az angoloknak. A gépet ők szállították ki és Urbán János tábornok(+) akkori repülőfönök adta át. Én csak a gép színét kifogásolom. Az is lehet, hogy valamilyen rossz minőségű lakkot használtak a konzeváláshoz és az sárgult be az idők során. Azt nem tartom valószínűnek, hogy eleve mi festettük volna ilyen krém színre, mert semmi okot nem látok rá, hiszen ilyen színben nálunk sosem pompázott ez a gép.
Tibor
Tibor 370032 2009. március 6. 07:24
Válasz erre
Egy kérésem lenne: Tegyél fel egy-két képet Kecskeméten szolgált MiG-21PF-ről, mert ez igazi szenzáció lenne és átírná a kecskeméti ezred történetét.
Az előző hozzászólásom második részére, mármint, hogy sorolj fel néhányat a magyar vonatkozású szakirodalomból még nem válaszoltál.
Tibor
RonnieFrown 370031 2009. március 6. 07:18
Válasz erre
Hulye duxfordiak nem tudnak semmit. Mutassunk peldat! Koveteljuk vissza a gepeket es csinaljunk vodrot meg lavort beloluk.

Nyugger,
Erdekelne a 406-os sztorija, de nem talalom az email cimed. Az enyem: grasswax@yahoo.com
juge75 370030 2009. március 6. 06:26
Válasz erre
Az 501 ebben az állapotában lett át szállítva, majdnem botrány is volt, hiszen a REFORM újság címlapon hozta le az esetet, talán te is emlékszel rá.
Szakirodalom van bőven, segítségként vannak fotók, de nem teszik fel őket a netre.
A makettezés részét képezi a kutatás is, erre kiválló a REBEKA.
Rengeteg színes képet vettem régen a kecskeméti MIG-21 PF típusokról, én is arról festettem.
Az hogy neked nincs valami meg, attól még másnak meglehet.
Tibor 370029 2009. március 6. 06:11
Válasz erre
Szia!
Nem a vita kedvéért és hidd el nem kötekedem, de szerinted milyen szinű azon a fotón 501-es? Légyszíves csak néhányat sorolj fel abból a sok szakirodalomból, ami a magyar MiG-21-esek festésével, alkalmazásával foglalkozik. Ha megnézed az adatlapomat láthatod, hogy elég régóta foglalkozok a magyar repülés dolgaival, de ezidáig nem sikerült túl sok mindent összeszednem, kivéve a saját magam által készített, illetve a neten található néhány lelkes kollega fotóin kívül.
Tibor
juge75 370028 2009. március 6. 05:36
Válasz erre
A makettező pedig nézzen utána a típusnak, azért van a sok szak irodalom!
juge75 370027 2009. március 6. 05:34
Válasz erre
Repülni nem így repült, az igaz.
juge75 370026 2009. március 6. 05:30
Válasz erre
Az 501-es ilyen volt, így került oda.
Még a REFORM-című újság címoldalán is ott volt!
Az 503-as utánzat.
Tibor 370025 2009. március 6. 04:32
Válasz erre
Szia!
Igazad van Monox. Ezzel a két Pf-el az a gondom, hogy bár ránézésre nagyon jó állapotban vannak, de ilyen festéssel soha nem repültek. Azok festése, amik Kecskeméten lettek felújítva a rep. nap alkalmából, legalább autentikusnak tűnik.
A szegény makettező meg esetleg a duxfordi, vagy a cosfordi festést hiszi autentikusnak és így jól meg van vezetve.
Tibor
Monox 370024 2009. március 5. 23:15
Válasz erre
Sőt azt is mondhatnám, hogy sokkal szebben rendbehozott gépek a hazaiak, mint a képen látható... Ezen a gépen már csak kromofággal lehetne segíteni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.