/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
mig23papa 369870 2008. december 20. 22:14
Válasz erre
buza tudomásom szerint 84 85 ben mentek a gépek indiába éppen kövesden voltunk akkor
buza 369869 2008. december 19. 20:36
Válasz erre
Szia Monox!
Igen, de a 4117 csapat festésű standard színű volt, a 1720 pedig nem. Sajnos csak az emlékezetemre hagyatkozhatok, így huszon évek távlatából. Egy fénykép sokat érne!
Üdv: Búza
Monox 369868 2008. december 19. 20:07
Válasz erre
Búza, ismereteim szerint a 1418-as és a 1720-ason kívűl a 4117-es vislte a terepszínű "ruhát"...
buza 369867 2008. december 19. 19:15
Válasz erre
Szia Papa!
Nem voltam elég pontos a szöveggel. A jegyzetfüzetben a 1720-nál az áll, hogy "papagályszínű". Már volt itt róla szó. Két gép volt más színnel festve, mint a standard. A 1418-ast ismerjük, de a 1720 is másképp volt festve. Ez 86-87 körül lehetett. Akkoriban öszzegyüjtötték az Indiának eladandó UTI-kat a PG.-be. Ott volt egymás mellett a két terep gép, egymástól teljesen eltérő festéssel, mert a 1720 nem csíkos, hanem világos zöld alapon foltos volt, elég rikító színekkel. Bár a 1418 nem lett eladva, de amikor viszzavitték csapathoz a megszemlélt gépeket akkor ott volt nálunk. Talán Dudus tud róla valamit.
Üdv: Búza
mig23papa 369866 2008. december 17. 19:58
Válasz erre
buza

esetleg olvashatjuk mi is azt a kézzel írt jegyzetfüzetből a 1720-ra utaló beírást
doky3 369865 2008. december 17. 15:25
Válasz erre
Szia Nyugger!

Köszi, éppen időben olvastam el a h.sz.-d,mert most akartam nekugrani a fújásnak! Úgyhogy várok még egy kicsit.
Doky
Tibor 369864 2008. december 17. 07:28
Válasz erre
Nyugger! Szia!
Ne haragudj, de mi ez az 1988-as ügy?
Tibor
buza 369863 2008. december 16. 22:05
Válasz erre
Szia Nyugger!
Pedig ha csak az az anyag meglenne amit én láttam, akkor száz évre adna makettező témát! Én nemrég találtam meg egy kézzel írt jegyzetfüzetben a 1720-ra utaló beírást, emlékszem is rá, de ez elég keveset ér így kb. 25 év távlatából. Abban reménykedek, hogy egyszer valaki idekeveredik és "van hozzá képe"!
Üdv és jó éjt!
Nyugger 369862 2008. december 16. 21:55
Válasz erre
Szia Búza!
A genszterváltás után hatalmas és a számunkra értékes archív fotóanyag lett kidobva. Csak gondold végig, hogy az elmúlt 18 év első 5 évében mennyi újság, és kiadó szünt meg, akik valamikor közöltek katonai támájú cikkeket, fotókat, majd 1990 után már tudtunk fotózni, sikerült is megörökíteni a leépülést! Ami azért valljuk be nem egy
sikersztori. Nem sikerült visszaszerezni a 1988-as ügy elkobzott dolgait, mert a jogrend szerint a bizonyiték nem adható vissza. Ja, és idővel megsemmisíthető, rossz hír, hogy ez a kivárásí idő már letelt.
Üdv. Nyugger
buza 369861 2008. december 16. 21:15
Válasz erre
Szia Nyugger!
Talán egyszer valakinek a fiókjából előkerül egy terep 1720-as fotó is. A hab a tortán persze u.e. színesben lenne! Sajnos pl. a csapatnál terepfestett illetve a korai PG.-s festésű gépekről alig van valami. Talán valamelyik rendőrségi páncélban akad, ha a gegszterváltás el nem söpörte az egészet.
Üdv: Búza
Tibor 369860 2008. december 16. 16:25
Válasz erre
Kááár. Sok néző lenne, legalább is a lefolytatott vita alapján.
Üdv.: Tibor
Nyugger 369859 2008. december 16. 16:19
Válasz erre
Tibor!
Ez a fajta teflon show elmarad! Résztvevő hiánya miatt, azért néző még akadna...
Tibor 369858 2008. december 16. 16:01
Válasz erre
Tehát igaz lesz a mondás: "Türelem rózsát terem", ez esetben MF-et, néhány teflonos fotóval? Nagy show lenne!
Tibor
Nyugger 369857 2008. december 16. 15:54
Válasz erre
Szia Doky3!
Hunavia site-on hamarosan a MiG-21MF típus is feltöltésre kerül, egy kis türelem.
Nyugger
Tibor 369856 2008. december 16. 15:01
Válasz erre
Szia!
Örülök ha segíthetek.
Tibor
doky3 369855 2008. december 16. 14:58
Válasz erre
Szia Tibor!
Köszönöm, átbogarásztam már, én MF-hez kerestem kamót,és nagy-nehezen összejött a 9507-es festése innen-onnan (tudom hogy szabványos volt, de a különbségekre is láthat(t)unk nem kevés példát) . Az biztos, hogy ha egyszer bis-t készítek sokkal könnyebb dolgom lesz.

Doky
Tibor 369854 2008. december 16. 09:04
Válasz erre
Tibor 369853 2008. december 16. 08:38
Válasz erre
Fiúk! Magyar MIG-21 kedvelők!
Irány a http:/superfighter.hu azon belül a Mig-21 family és a gépszám felsorolásoknál a Mig-21bis több mázsa fotó, köztük néhány egészen különleges.
Ezek alapján lehet izgalmas 21bis makett festéseket csinálni. Különösen Doky3 figyelmébe ajánlom.
Üdv.: Tibor
Nyugger 369852 2008. december 15. 22:57
Válasz erre
21MF-9606 jobb oldal
21MF-9606 jobb oldal
21MF-9606 bal oldal
21MF-9606 bal oldal

'9510 low vis kezdeményezés, de egy cinikus pápai barátom szerint elfogyott a festék :), ezért nem tudták kiszinezni.' A 9510-s ill. a 9606-s kivont MiG-21MF-en volt a tesztfelület az ezred szám felfestéséhez. A legjobban láthatót választották a
variációk közül.
Nyugger 369851 2008. december 15. 22:35
Válasz erre
21bis-ap-1953
21bis-ap-1953

Sziasztok,
Jelentős -sok száz- kép bővítés volt a hunavia-n, a teflon kérdéshez is van 1-2 kép. Köszönet a bátraknak akik mertek fotózni akkor amikor nem engedték. Ez utóbbi talán ma is igaz ?
tégé 369850 2008. december 15. 21:26
Válasz erre
Mig-21
Mig-21

Sziasztok!
Egyszer szóba került a fórumon ez a gép is, még valamikor régebben, most megtaláltam róla a fotót. Debrecenben a Határ úton volt egy haditechnikai parkban. A fotó '85-ben készült.
tégé
Monox 369849 2008. december 14. 10:34
Válasz erre
A Kecskeméten rendbehozott gép biztosan egyedülálló a maga műfajában. A gépeket ugyanis nem a repülési teherbírásra hozták rendbe, hanem, hogy jó viselje az időjárást. Így minden gép eredeti színű, de sosem alkalmazott fajtájú és fényű festést kapott. A 4408-asról nekem is előszőr a "kályhaezüst" szín jutott az eszembe, de olyan fényes, hogy kizárt, hogy egy plusz lakkréteg nincs a gépen... Így legalább talán évek múlva is jó kondiban látjuk viszont, feltéve, ha nem úgy bánnak majd velük mint Kecelen, ahol leteszik és elfelejtik a gépeket...
Tibor 369848 2008. december 14. 07:49
Válasz erre
Jó reggelt és szép napot Mindenkinek!
Köszi az összes reagálást. Ezek szerint a 2900 h.sz. 1) pontjában idézett műben téves adat van.
Tibor
VO101_Papi 369847 2008. december 13. 22:53
Válasz erre
Hali!

Elég sokszor láttam a két szememmel 4408-ast Kecsón, hogy biztos legyek benne, EZÜST!a festése. A fotókon tényleg könnyű félrenézni az ezüstöt és azt a bizonyos teflon szürkét.

Papi
Monox 369846 2008. december 13. 21:13
Válasz erre
Ma nem voltam a gépnél, hanem Kecelen esett a nyakamba az eső. Csináltam is pár fotót főleg az előző és mai napi "MF-kérdésekre" mentem rá. Az eső meg esett közben, így a kifakult madarak nagyon érdekes terepmintát kaptak a víztől... Nézzétek meg őket itt:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Kecel

A fő vonalra visszatérve: én sem találtam sosem nyomát annak, hogy "teflonszínű" MF- gépünk lett volna. Mindenütt csak az alumínium poros védőlakkot találtam. Tibor 2900-es hozzászólásánál látható 4607-es gép is ilyen. Jelen ismereteim szerint az országban jelenleg egyetlen "festetlen" MF található (ezzel is vitatkoznék, mert ipari javításon átesett gépről van szó, de 2000 óta nem jártam a közelében) a Szolnokon lévő 9512-es viszont tutira "kályhaezüstös" semmiképpen sem a lemezek eredeti szín látszik!

A "teflonszürke" szín meghatározásába nem bocsátkoznék, csak annyit mondohatok, hogy szerintem az biszeken alakalmazott szín kissé kékebb volt a MiG-23-asokon alakalmazottaknál, ezutóbbi az idők folyamán majdnem fehérre fakult. A Szolnokon lévő MiG-23UB színe sem "teflonszürke" a MiG-29 "zöld-szürke" festésének szürke színét használták fel, változtatás nélkül.
Tibor 369845 2008. december 13. 20:50
Válasz erre
Sziasztok és jó éjt mindenkinek!
buza 369844 2008. december 13. 20:49
Válasz erre
Szia Tibor!
Igazad van, a fotók miatt megérte!
Üdv és jó éjt: Búza
Tibor 369843 2008. december 13. 20:46
Válasz erre
Fiúk!
Lehet, hogy egy illúzióval szegényebb lettem? De azért megérte, mert rengeteg izgalmas fotó került elő.
Tibor
Nyugger 369842 2008. december 13. 19:55
Válasz erre
Búza,
Bocs nem fogalmaztam pontosan, igen.
buza 369841 2008. december 13. 19:46
Válasz erre
Nyugger!
Festetlenen az ezüstöt érted?
Üdv: Búza
makettes 369840 2008. december 13. 19:29
Válasz erre
Sziasztok!
Tibor képén a 17-s UM látható,ezek az UM-ek teflonszürkén jöttek..szerintem.
üdv.makettes
migi 369839 2008. december 13. 19:22
Válasz erre
Igen én szerintem is a Lengyel gép festése a teflon szürke szin .
Nyugger 369838 2008. december 13. 19:06
Válasz erre
'A mellékelt fotók. Gondolom a a Légijármű Javító Üzem mégiscsak jobban tudja.'
A 4408-s gép igen csak kopott terepfestéssel érkezett a Lé.Jü.-be idén, nem maratták le csak átcsiszolták és lefújták erre a színre. Ez a jelenlegi állapot nem mértékadó hasonlóan a Szolnokon kiállítot MiG-23UB festése is ilyen. Búza topictárs leírása az
autentikus. Kettő MiG-21MF van jelenleg kis hazánkban festetlenül az eredeti, de jól
kifakult állapotban, a csepeli 4407-s ill. a Szolnokon látható 9512-es. Ismereteim szerint nem volt nekünk 'teflon-os' MiG-21MF-k.
Levix 369837 2008. december 13. 19:04
Válasz erre
Tibor!

Nincs. Ezért a Zsák féle infót én fenntartással kezelem.
Levix 369836 2008. december 13. 19:03
Válasz erre
3964gal_papa2000_6
3964gal_papa2000_6
Resize of 4405mig21p2k41_firtl
Resize of...
49gal_papa2000_20
49gal_papa2000_20
6327gal_papa2000_32
6327gal_papa2000_32
6327gal_papa2000_34
6327gal_papa2000_34
Resize of 95101levi
Resize of 95101levi
Resize of 95107_levi
Resize of 95107_levi
Resize of 9510mig218levi
Resize of...

Pár érdekes mutáció.

4405 Kutya? Párduc? Tigris? Hód? :)
9510 low vis kezdeményezés, de egy cinikus pápai barátom szerint elfogyott a festék :), ezért nem tudták kiszinezni.

A 3964-es, a 49-es, a 6327-es képeket még a Gál István készítette 2000 nyarán az első digitális gépemmel egy Olympus nemtommivel. De régen volt. Egyszer talán eljutok oda, hogy beszkenneljem az összes képemet amik ott készültek a hagyományos gépemmel. A havas kép meg talán 2000 tavaszán volt. Pápán aludtunk egy műszakis barátunknál, reggelre leesett a hó :).
Tibor 369835 2008. december 13. 19:01
Válasz erre
Levi!
Teflon szürke magyar MF-ről nincs véletlenül fotód?
Tibor
buza 369834 2008. december 13. 18:45
Válasz erre
4605 ezüst+300
4605 ezüst+300

Valahol már szerepel a topikban. Pontos választ - azt hiszem - nem kaptunk rá.
Levix 369833 2008. december 13. 18:44
Válasz erre
1198876
1198876
1204879
1204879
12687002b4406_MiG21_HU
12687002b4406_MiG21_...
5822Mig21Bis
5822Mig21Bis
8110e1150
8110e1150
9125
9125
9309P4290016
9309P4290016
MiG_21bis_2098_LHTA_003
MiG_21bis_2098_LHTA_...
MiG-21-1904-1
MiG-21-1904-1
MiG-21-4608
MiG-21-4608
MiG-21-55-1
MiG-21-55-1
PA030922_GYZ_175_MiG_21
PA030922_GYZ_175_MiG...
PA030922_GYZ_177_MiG_21
PA030922_GYZ_177_MiG...
PA030922_GYZ_180_MiG_21
PA030922_GYZ_180_MiG...

Itt egy két kép ahol látszik a felső. Szándékosan az átlagtól eltérőeket válogattam.

Pl. A 2021-es szárnyvégén hiányzik a barna. A törzsön sincs a lekunkorodó zöld.
Az 51-es is érdekes a törzstankon levő zöld folttal.
Az 5822-es svancán elöl a kaposvári gépekre jellemzően a barna a belépőn lefelé meg van húzva.
A 9125 a legbarnább gép. Ezen a barna aránya feltűnően magas a standardhoz képest.
A 9309-es Szolnokon. A vízszintes vezérsík belépőjén van egy zöld folt. Egyes gépeken ez így volt, másokon ezt elhagyták.
2098 ez a teflon szürke.
1904 ez is teflon.
4608 tipikus natu metál. Nézzétek meg a különböző ötvözet miatt eltérő színű panelokat.
55 teflon UM az orrgyűrű natur.
buza 369832 2008. december 13. 18:41
Válasz erre
orosz UM
orosz UM
1953 teflon
1953 teflon
1904 teflon
1904 teflon
MiG-21-1904-1
MiG-21-1904-1

Sajnos a szkennelt fotókon nem látszik rendesen - meg nyilván a fényviszonyoktól is függött - de ez a teflonszürke.
notarius 369831 2008. december 13. 18:36
Válasz erre
Tibor 369830 2008. december 13. 18:26
Válasz erre
Szia!
Vártam, hogy hátha beszállsz az eszmecserébe. A rejtvényed remek, nem is beszélve a demonstrációs anyagról. Szerintem a lengyel lehet az. Szólj, ha beletrafáltam.
Tibor
buza 369829 2008. december 13. 18:24
Válasz erre
MiG-21-9602
MiG-21-9602
4605-1
4605-1
9602-2
9602-2
PG MF fentről
PG MF fentről

Lusta voltam felállni a géptől. A lakkozott gépeken a gerinctartály, a vegyileg maratott lemezek, pl. a szárnytartályok, vízszintes vezérsík lemezei és a függőleges belépőéle volt festve, a többi lakkozva.(4605-1) Az ezüst gépeken az egész festve volt, 3 réteg festék + kettő lakk. Lehet, hogy fordítva. A terepek két félék voltak, PG és csapat. Eleinte Binarin festékkel voltak festve, de az nem volt időálló eléggé és áttértek az Akromatra.
Tibor 369828 2008. december 13. 18:21
Válasz erre
Levi!
Oké, igazad van, megadom magam, de a vita igazán arról szól, hogy volt-e magyar "teflon szürke" MIG-21MF. Zsák Feriék és szerintem is volt. De itt sokan tagadják ezt.
Üdv: Tibor
migi 369827 2008. december 13. 18:19
Válasz erre
MiG-21-4407
MiG-21-4407
57789_1191825701
57789_1191825701
46227_1125855527
46227_1125855527

Ezen a képen látni lehet a fém kéféle szinét , a eredetit és az átfestett szint ,
a másik két képen lévő gép közül akkor melyik a teflon szürke ?
Tibor 369826 2008. december 13. 18:17
Válasz erre
Zoltán Gyula fotója a felújított MF-ről
Zoltán Gyula fotó...

Bocsi, hogy megint én, de a fotókról csak annyit, hogy a 4408 fotója valóban az idén készült Kecskeméten. A teljes sorozat megtalálható Zoltán Gyula honlapján. De hogy ez ezüst lenne? Hasonlítsd össze a bis svancán lévő fémszínnel.
Tibor
Levix 369825 2008. december 13. 18:14
Válasz erre
A teflonszürke egy világosszürke szín, semmi fémes beütés, olyan mint egy hűtőszekrényen levő világosszürke :).

Az aluporos lakkozottat arról lehet felismerni, hogy fémesen matt az egész gép, a festék eltünteti az apró egyenetlenségeket.

A natur fém hasonlít az alu géphez de jobban csillog, a panelek az ötvözettől függően eltérő színűek, a szegecsezés és a lemezmegmunkálás jól kivehető.

A Tibor által berakott képeken egy korroziógátló alumíniumporos lakkal festett gépek vannak! notariusnak van igaza.
Tibor 369824 2008. december 13. 17:45
Válasz erre
Buza ne haragudj, de nincs igazad.
Az idézet a MIG-21 füzetből a magyar 21-ek festéséről szól. Én pontosan, szó szerint idéztem.
Tibor
Tibor 369823 2008. december 13. 17:39
Válasz erre
Pápa
Pápa

Sziasztok!
Sainz engem erősít, de tisztáznunk kell, milyen a teflon szürke? Ha jól tudom, akkor a Mig-23-ak a beérkezésük után teflon szürkék voltak. Abban is megegyezhetünk, hogy voltak ilyen MF-ek, meg biszek. Itt egy kép összehasonlításképpen Pápáról. No miben különbözik a 23UB és a 21-ek sora a festés szempontjából?
Notarius! Persze, hogy szólj bele. Lehet, de milyen a teflon szürke? Nem lehet, hogy ugyanarról beszélünk?
Tibor
buza 369822 2008. december 13. 17:33
Válasz erre
Az általad idézettek szerint a MIG-21-esről általában van szó. Mint Sainz írásából láthatod volt olyan, (én személyesen nem láttam, de képen igen), magyar teflonszürke MF viszont nem volt. A képeken a 4607 szerintem még csak lakkozott fém színű, de a kép minősége miatt nem igazán látszik, a 4408 fotója gondolom most nyáron készült és az ezüst.
notarius 369821 2008. december 13. 17:21
Válasz erre
Ha beleszólhatok: ezek aluporral kevert lakkot kaptak védőbevonatként.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.