/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
dudus 369618 2008. november 13. 15:09
Válasz erre
Szia sainz!
Gyuriék a második csoport volt.Az elsőnek átképzettek:Paár F.Mokánszki L. Kovács A.
Mosonyi J.Krista I. Nagy D. Hajdu T.
Nem emlékszem,hogy titkosabb lett volna a többitől,nem emlékszem.Azt viszont tudom,
hogy volt egy rgv utasítás, amelyik soha nem lett magyarra lefordítva.Amikor RSZBN
átképzésen volta Kusóban találkoztam vele .Alapvetően a CSR-el való manőverező
légiharc meg a légiharc rakéta alalmazását tartalmazta.
sainz 369617 2008. november 12. 21:04
Válasz erre
Untitled-Scanned-40
Untitled-Scanned-40

Kösz dudus !

Ahogy én hallottam, 75-ben a 21bis olyan titkos volt itthon, hogy még a családnak sem volt szabad említeni...

Ezt a fotót Czigler Gyuritól kaptam.
Ők is veled voltak kint, vagy ez a későbbi bis-átképzős csoport ?
notarius 369616 2008. november 12. 20:31
Válasz erre
A dupla sín az R-60-hoz (APU-60-2) ugye nálunk nem lett rendszeresítve a bisz-hez?
dudus 369615 2008. november 12. 19:58
Válasz erre
Szia Sainz!Véletlenül kalandoztam el a M.Légierő lapra, ahol megtaláltam hozzám intézett kérdésedet.Válasz:1975 juniusban a legelső csoportban vettem részt bisz átképzésen.Kezdettől fogva rendszeresítve volt az R13M, az R-3r az R-60-as lehet, hogy volt,de pilon a függesztéshez szerintem valamikor a 80-as években érkeztek meg.
Az említett rakétákkal Asztrahányban századlövészeten 8 azaz nyolc misenyt lőttünk le9 rakétával.Nyolc is elég lett volna, de a Pipu azt mondta, hogy olyan szar egy rakétával leszállni.Valamikor 77 nyarán volt ez a lövészet.
t
PETI 369614 2008. november 12. 13:22
Válasz erre
Lenne mit javítani, de óvatosan kellene... Nem kéne eltűntetni eredeti festéseket egy "régi-új" festés miatt. Inkább óvni kéne az eredetit. Ráadásul azok a gépek, amiket átfestenek, hamarabb lepusztulnak...
Monox 369613 2008. november 12. 07:20
Válasz erre
Azt majd a rendelkezésre álló pénzkeret fogja megadni. Konkrétan még nem tudni, de a Mi-4-es lesz az első, amit átfestenek. Éppenséggel lenni mit javítani az állományon az tény.
Monox 369612 2008. november 12. 07:17
Válasz erre
5-6 éve azaz 2002-ben a tanhangárba valóban 3 fémszínű gép (816,1512,9512) és a 328-as Mi-8T volt. (Plusz a sok ketyere).

A torony mögötti nagyhangárban (nem tudom mi volt akkor a hivatalos neve - sőt ma sem) volt:
- 3537, 3732 és 3945-ös 75A,
- 0465-ös MiG-21UM
- 10420-as Mi-8T
- 12-es MiG-23MF
- 03-as SzU-22M3
- Saab Lansen
- 016-os Albatrosz
- 01-es Jak-52
- 96+27-es ex-NDK-s Mi-24V

A ketyerék között pedig egy olyan érdekesség mint például a balaeset szenvedett 4029-es 75A kabinja.

A hangárt azóta kiürítették.
A 01-es Jak, a német helikopter, a -21UM és a kabin tartózkodási helye ismeretlen.
PETI 369611 2008. november 12. 07:12
Válasz erre
Monox!

A Mi-4 melletti néhány másik gép konkrétan melyik lesz?
Tibcsi 369610 2008. november 12. 06:13
Válasz erre
Bocsi, nem olvastam végig a hozzászólásodat... a kérdésemre választ kaptam. :)
Tibcsi 369609 2008. november 12. 06:11
Válasz erre
Szia Monox,

Lehetséges, hogy 5-6 éve más volt a tanhangár összetétele? Én három MiG-21-re és egy Minyóra emlékszem (legalábbis amik nagyjából egészben voltak). Egy másik hangárban volt egy MiG-23-as, egy Szu-22, egy Mi-24-es, egy Alba és egy Lansen. A Lansen azt hiszem, akkoriban érkezett.
Tibor 369608 2008. november 12. 05:49
Válasz erre
Jó reggelt Monox!
Nagyon korrekt az ismertetőd. Sok ilyesmi kellene a fórumon mindannyiunk örömére.
Már csak a tavaszt kell kivárni és irány Szolnok. Ja meg egy belépő se volna rossz a lakótanyába. Talán Lamos ddtbk úr segítene ebben, vagy a veterán repülők.
Üdv.: Tibor
sainz 369607 2008. november 12. 00:58
Válasz erre
Rumcájsz!

Igen,igen.
Megint hitványul fogalmaztam...
Monox 369606 2008. november 11. 22:07
Válasz erre
Na akkor számoljunk!

A tanhangárban 2007-ben:

- A 816-os F-13-as csontváz
- A 3732-es 75A
- A 119-es Mi-24D
- A 10420-as Mi-8T és egy rakás metszet, hajtómű és számtalan egyéb ketyere volt.

A hangár melletti részen kerítéssel lezárva:

- 03-as Szu-22M3
- 12-es MiG-23MF
- Oldalszám nélküli (de amúgy 116-os oldalszámú) L-39
- 4605-ös MiG-21MF
- 4606-os MiG-21MF
- 3537-es 75A
- 328-as Mi-8T
- 1512-es MiG-21PF

Régen itt álltak a 808,824,2311-es F-13-asok, ebből mára már csak a 2311-esnek van nyoma a Jurassic Parkban.

A 9512-es MF és 3945-ös 75A, 2004 nyarán lett kivontatva a hangárból a Múzeumba. (Tibcsi képe még a hangáros időket idézi)
A 1512-es PF-et is nagyjából azóta vontatják, de még nem érkezett meg a Múzeumba.
A 406-os PF nemsokára darabáruként fogja végezni. Jelenleg NINCS a Múzeumban megtekinthető MiG-21PF, sem selejt, sem jó állapotú.

Érkezni fog nemsokára a 10439-es Mi-8T.
2010-ben a Cápeti és a másik két taszári gép.
A Mi-4-es festését nemsokára eredeti magyar színekkel fogják helyre állítani, néhány másik géppeével együtt.
Daala 369605 2008. november 11. 21:46
Válasz erre
Ja, én is ezen a gépen vizsgáztam TTS-en!
Nyugger 369604 2008. november 11. 19:26
Válasz erre
mig-21mf-9512 !
Tibcsi 369603 2008. november 11. 19:19
Válasz erre
Szolnok
Szolnok

Itt a kép róla. Meg tudja valaki erről állapítani az altipust? :)
Rumcájsz_52 369602 2008. november 11. 17:46
Válasz erre
sainz
Csak a rakéta-sineket dobhatta le a pilonokról, maguk a pilonok ugyanis fixen fel vannak szerelve a szárnyakra, nem ledobhatóak /ugyanigy a póttartály-gerenda is/.
PETI 369601 2008. november 11. 16:11
Válasz erre
Nem tudom, én MF-et nem emléxem, hogy láttam volna...
Tibcsi 369600 2008. november 11. 14:37
Válasz erre
Az MF-et én MF-nek néztem. Az oldalszámára nem emlékszem, de az biztos, hogy ezüst festése volt, nem teflonszürke és nem is natúr fém. Bele is ültem... naná! :))
Tibor 369599 2008. november 11. 13:57
Válasz erre
Fiúk!
A szolnoki tanhangárban a MIG-21F-13 tavaly még száz zázalék, hogy ott volt, mert sikerült egy sorozat részletképet szereznem róla, valóban rendesen levetkőztetett, de nagyon jó állapotban. (816 o.sz.)
Üdv.: Tibor
PETI 369598 2008. november 11. 13:31
Válasz erre
F-13 biztos, az MF inkább bisz lesz, UM is van, de ki tudja, hogy éppen most mi van. Van egy szolnoki barátom, esetleg megkérdezhetem. A makettversenyen meg úgyis kiderülnek az ilyesmik... :)
Tibcsi 369597 2008. november 11. 12:59
Válasz erre
Szolnokon a tanhangárban három 21-esre emlékszem: egy F-13 eléggé megbontva, egy MF és a harmadik (ha jól emlékszem) egy PF volt. Ennek kb. 5-6 éve lehetett. Tud valaki konkrétumot?
Yeagger 369596 2008. november 11. 12:59
Válasz erre
Hali PETI!
Van szolnokon egy darab. Nézd csak meg a honlapjukon. De azt írják abból nem
nagyon lesz kiállítható gép.:(
PETI 369595 2008. november 11. 12:43
Válasz erre
Monox!

A szolnokiaknál nincs a múzeumban is egy lepukkant példány?
Yeagger 369594 2008. november 11. 12:38
Válasz erre
gear 1
gear 1
gear 2
gear 2
cockpit3
cockpit3
gear 5
gear 5

Na még egy két pikcsörz!:))
Srácok az 506-ost tudom hol van éppen. Az asztalomon pihen!:PPP
Yeagger 369593 2008. november 11. 12:29
Válasz erre
cockpit 1
cockpit 1
Mig-21 PF
Mig-21 PF
Mig-21 PF 2
Mig-21 PF 2
cockpit 1
cockpit 1

Ha már a PF-ekről van szó! Úgynézki lassan teljesen elkészül a kicsike!:)
sainz 369592 2008. november 11. 12:17
Válasz erre
Monox!

Igénybe vettem a telefonos segítséget...:)

A képen jobb szélen álló alak Kovencz József.
Sármelléken kezdett MiG-15-ön, An-26-ról ment nyugdíjba.
Az ő nevéhez fűződik egy "esemény" a 21F-13 átképzésen - leszállásnál fékernyőnyitás helyett ledobta a szárnypilonokat.
Monox 369591 2008. november 11. 09:40
Válasz erre
Sainz:

Érdekes kérdés, két helyen kétféleképp van írva a neve, de az tuti, hogy őrnagyi rangban, ezred légilövész beosztásban volt akkor. A képen balról a harmadik.

Tibor:

A 406-os a hasraszállás után tanműhelybe került, majd amikor onnan is kiszuperálták, akkor vontatták ki a múzeumi részre, hátra. Ma már nincs ott, visszavitték a kerítésen belülre, de az állpotát elnézve azt hiszem ennek a gépnek már csak egy útja van hátra...
Tibor 369589 2008. november 11. 05:12
Válasz erre
Üdv!
Kösz az infót és a fotót. Közben én is szétnéztem és a szolnoki repülőmúzeum leltárában szerepel a 406 roncsként.
Tibor
sainz 369588 2008. november 10. 22:05
Válasz erre
Monox!

Megbocsájthatatlan...:))

A bal szélen álló alakot nem tudod kicsoda ?
Konvencz vagy Kovencz ?
Monox 369587 2008. november 10. 21:54
Válasz erre
Pict8906
Pict8906

Na, szóval itt a kép.
Monox 369586 2008. november 10. 21:53
Válasz erre
Tibor!

Ma Magyarországon két darab PF van. Az egyik az egykori 505-ös a taszári skanzenban van/volt, a másik ma is a 1512-es számra hallgató társa gyakorlatilag az ipari javítás utáni állapotában áll a szabad ég alatt Szolnokon - laktanyán belül. Lásd a képet.
Monox 369585 2008. november 10. 21:45
Válasz erre
Sainz, bocsi de...

Az első Krasznodari átképzés 1961. március 7-től Június 27.-ig tartott. A képen valóban Paár és Konvencz örnagyok láthatóak.
sainz 369584 2008. november 10. 19:07
Válasz erre
Untitled-Scanned-45_resize
Untitled-Scanned-...

Keresem azokat a hajózókat, akik a legendás első MiG-21F-13 átképzésen részt vettek Krasznodarban 1962-ben.
Illetve kapcsolatot bárkivel, aki fotókkal, információkkal rendelkezik erről az eseményről...
fotó:
xy, orosz oktató, Paár Ferenc, Kovencz József(?)
Tibor 369583 2008. november 10. 18:12
Válasz erre
Fiúk!
Szerintem a PF-ket Kecskeméten, a KÖRÜ-ben szétvágták. Saját szememmel láttam a KÖRÜ udvarán egy csomó szétvágott gépet, majdnem sírógörcsöt kaptam. Egyáltalán van még idehaza valahol belőlük mutatóba?
Üdv.: Tibor
Monox 369582 2008. november 10. 09:24
Válasz erre
Van egyéb érdekesség is. Például, hogy az egykori 1514-es-ről hová lett a festés. Ez a dilemma megvan az 1602-es esetében is amit állítólag elvittek a jenkik. Lehet, hogy a 1514-est is el akarták, csak nem jött össze? Ráadásul a kék 10-es is formailag azonos volt a magyar számokéval, a színét kivéve. Valamit nagyon el akartak titkolni, v. valaki nagyon dilettáns lehetett...
RonnieFrown 369581 2008. november 9. 22:52
Válasz erre
A videot sem lenne rossz megszerezni.
sainz 369580 2008. november 9. 22:47
Válasz erre
56x
56x

R-60 a MiG-21PFM-en ?
Nekem ez új...

NDK gép fotója Asztrahanyban 1984 vagy 89.
Nyugger 369579 2008. november 9. 21:13
Válasz erre
Monox,
Köszi, elolvastam.
"Az oldalszámok "eltorzítására" azért volt szükség, mert az elhárítás "azt gondolta", hogy így nem lesz kideríthető a gépek eredete, valamint a felségjelzés is el lett távolítva." Ezt viszont az akkor már élő,/1990 november/ aláírt CFE szerződés mellett nem nagyon hiszem el, hogy egy esetleges ellenőrzés bevette volna. Továbbra is talányos a kék szám.
RonnieFrown 369578 2008. november 9. 21:11
Válasz erre
Nekem volt egy repszerk tanarom a Kossuthban aki Kecson volt mernok. Meselte, hogy megtevesztesnek lettek atfestve a gepek, sot neki kellett utananezni hogyan neznek ki pontosan a kinai, vagy koreai felsegjelek. Arra mar nem emlekszem, hogy aztan ezek a felsegjelek felkerultek e az eladott gepekre, vagy sem.
Monox 369577 2008. november 9. 20:14
Válasz erre
Nyugger, nézd meg ezt a topicot az 1727-es bejegyzéstől a témában. A 19-es oldalon van, v. kattints az itt lévő előzményre.
Nyugger 369576 2008. november 9. 12:26
Válasz erre
Pontos infóm nincs, az elfogadható az volt, hogy elakarták adni több más 21PF-el egyetembe de a 'magas' politika beszólt .
migi 369575 2008. november 9. 11:49
Válasz erre
De szeretném tudni miért lett kék 10 a gép ,
Nyugger 369574 2008. november 9. 11:43
Válasz erre
MiG-21PF  Kecskemet
MiG-21PF Kecskemet

Yeagger!

Sajnos ezt a gépet szétvágták.
Yeagger 369573 2008. november 9. 11:03
Válasz erre
Múltkor találkoztam vele a neten:)))Vmellik múzéumba villognak vele.
migi 369572 2008. november 8. 22:55
Válasz erre
Helyesbitek : az ismeretlen okból lett 10 oldalszámú gépről találtam ezt a képet
migi 369571 2008. november 8. 22:53
Válasz erre
PF
PF

Szerintem ez Magyar gép
migi 369570 2008. november 8. 22:15
Válasz erre
Szia Laci
Mert lehet hogy a szerelő balkezes volt és külön gyártottak neki egyet .
mig23papa 369569 2008. november 8. 21:15
Válasz erre
migi

a létra is a "másik" oldalon van :-)
Yeagger 369568 2008. november 8. 11:25
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.