/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
bendzsi 369466 2008. október 18. 16:54
Válasz erre
SIG és RUMCÁJSZ 52

Érdekes dolgokat állítotok, de ha ilyen bizonytalan működése lenne ezeknek a berende- téseknek akkor az ugrások nagy százaléka nem élvezet lenne és a katapultálások 99%-ka nem életmentés.Gondolj bele 500 m-en elromló gépet fel kellene vinni 3000 fölé, hogy lehessen katapultálni! Azért van kettő az ülésben,hogy vagy az idő vagy a magasság szerint működjön a rendszer. Nálunk mivel nincs prérink vagy sztyeppénk 3000 m alatt történtek a katapultálások emlékeim szerint nagy százalékban.
PETI 369465 2008. október 17. 12:58
Válasz erre
Szia Yeagger!

Megkérdezhetem, hogy mit építesz?
Yeagger 369464 2008. október 17. 10:35
Válasz erre
Ez így van! A három réteg együtt mégiscsak vastagabb. Bár mondjuk hirtelen felindulásból szidtam mert egy kis babrálással egész jó matricát tudtam belőle kreálni. CSak arra gondoltam ha már annyiba kerül mint egy makett akkor egybe is elkészíthették volna színelcsúszás nélkül. Végülis ez a cég profilja.
Óvatosan kell vele bánni!
notarius 369463 2008. október 16. 19:01
Válasz erre
Alapból vákony, de egyben háromszor olyan vastag. :(
Zebi 369462 2008. október 16. 12:18
Válasz erre
A másik oldalról nézve viszont így lehet elkerülni a színelcsúszást, a vékony anyagú matrica meg jól mutat a maketten. Mindennek van ára.
Yeagger 369461 2008. október 16. 12:16
Válasz erre
Basszus megjött a had magyar vonatkozású csillag és számsora.Csalódtam!
Azt hittem jó minőségű lesz. A csillag három részből való összerakása finoman szólva is gáz! Ráadásul gyűrődik és szakad.Még jó, hogy akciós volt:P Jól gondoljátok meg mielőtt beruháznátok egy illenre.

üdv!
Rob79 369460 2008. október 16. 11:28
Válasz erre
Szia Olivér! Igen válaszoltál a tegnapi levelemre! Én is írtam rá pár dolgot majd nézz rá! Üdv.:Robi
mig23papa 369459 2008. október 15. 21:14
Válasz erre
Abból idézem:

"A PPK-U, a KAP-3 és az AD-3 orosz gyártmányú ejtõernyõ nyitó automaták (biztosítókészülékek), arra az esetre
ha az ugró az adott magasságon – eszméletvesztés vagy óvatlanság miatt - nem nyitná az ernyõjét."
mig23papa 369458 2008. október 15. 21:12
Válasz erre
SIG

igen valóban KAP, idő és magasság autómata, nem KPA, olyan is van de az valami más,

de a bimetál nemigazán itt aktuális, az hőmérséklet változást érzékelő kettős fém "bi-metal" vasalóban is van,

a KAP - nál az időt egy vekkerhez hasonló szerkentyű produkálja, a magasságot meg valami szelence, ha jól emlékszem

Találtam egy nagyon jó kis anyagot , ha még nem léttad érdekes lehet neked is.

www.kalasnyikov.hu/dokumentumok/ejetanulm.pdf
opetrovics 369457 2008. október 15. 21:03
Válasz erre
mig23papa 369456 2008. október 15. 20:59
Válasz erre
opetrovocs

abban az időszakban Kupra jártam őrparancsnoknak, lehet hogy összefutottunk

szüleidet ismerem, de a faterodat mindenképpen

makettezésről ne kérdezz, nem makettezek

Az ég katonái milyen minőségben van meg neked?
opetrovics 369455 2008. október 15. 20:00
Válasz erre
Szia, azt hiszem, válaszoltam. Ugye? Kérlek erősítsd meg!
opetrovics 369454 2008. október 15. 14:03
Válasz erre
Szia!

Ha este, haza értem, megnézem.

Üdv:

opetrovics
Rob79 369453 2008. október 15. 11:52
Válasz erre
Az Ég Katonái miatt.
Rob79 369452 2008. október 15. 11:51
Válasz erre
Szia opetrovics! írtam neked a megadott e-mail címre, majd nézz rá jó?
Yeagger 369451 2008. október 15. 10:17
Válasz erre
ÓÓÓ csak múltkor olvastam róla a neten. De sajna nememlékszem h hol:(
Volt egy csomó kép meg vélemények. Van vele meló bőven de annél jobb minél többet
kell rajta dolgozni. Végülis azér makett:)
Kiegészítőkkel marha szép gépet lehet belőle csinálni.
Sok sikert a hozzá!
Rumcájsz_52 369450 2008. október 15. 08:27
Válasz erre
MiG-katapultülésben kétféle automata van.Az első tényleg időautomata, a katapultálás elinditása után az ülés 400 mm megtett útjánál indul be, és a beállitott idő /ált 1.5 sec/ után aktiválja az ülés leválasztó rendszerét, amely elengedi a pilóta bekötőhevedereit, ettől az ülés és a pilóta szétválik /az ülés stabilizáló ernyője jobban fékezi az ülést, mint a pilcsit a légellenállás/. Ezután az ejtőernyő-csomagban lévő barosztatikus magasságérzékelő a beállitott magasságban /ált. 3000 m/ nyitja a mentőernyőt. Ha a katapultálás a beállitott mag. alatt történt, a barosztát természetesen az üléstől való leválás után azonnal nyitja az ernyőt, és a pilcsi mehet gyertyát gyujtani Szent Antalnak.
opetrovics 369449 2008. október 14. 19:56
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne valaki akit érdekelne, az "ÉG KATONÁI" című film?

Ha igen,írjon ide: opetrovics@globonet.hu
opetrovics 369448 2008. október 14. 18:58
Válasz erre
Yeagger 369447 2008. október 14. 17:58
Válasz erre
Hali Opetrovics!

Csak nem az 1:48-as Italeri 23-as lesz?
Yeagger 369446 2008. október 14. 17:56
Válasz erre
Ja ja kapcsoltam, h mire szólt a válasz:)

Akkor marad az 506-os oldalszám.

Hali!
SIG 369445 2008. október 14. 15:06
Válasz erre
Hello Urak !

Nem okoskodni akarok, csak a pontos neve KAP-3 és valóban időre is nyit, de inkább magasságra van beállítva, mert az egész egy picit olyan, mint egy barométer. Különféle bimetálok vannak benne, a levegőnyomásból vágja a magasságot és a beállított magasságon nyitja az ernyőt. Ezt mondták nekünk is :) "Nyugi kopaszok, ezek barokamrában be lettek vizsgálva...". Annyira, hogy néha már a földön állva pakoltam össze az ejtőernyőmet, amikor "elcsettent". Ha rábíztam volna az életemet, arra pont jól lett volna, hogy a hullámat kegyeleti okokból diszkréten betakarja az ernyőmmel :)
opetrovics 369444 2008. október 13. 20:51
Válasz erre
Tettem fel egy képet a szüleimről az adatlapomra.
opetrovics 369443 2008. október 13. 20:36
Válasz erre
opetrovics 369442 2008. október 13. 20:35
Válasz erre
Szia mig23papa

Sajnos, a gépemen nincs róla kép. Köszönöm, a szakmai útbaigazítást.

Üdv! Egyébként, most tervezek egy Mig-23 MF-t építeni 1:48-as léptékben, csak még nem tudom melyik legyen. Egy biztos, régi felségjel, festés...az első lesz, amit fújni szeretnék. Esetleg javaslat?
mig23papa 369441 2008. október 13. 20:31
Válasz erre
hol voltál katona és mikor pontosan?
mig23papa 369440 2008. október 13. 20:29
Válasz erre
heló opetrovics

szerintem ismerem a faterod, bár ha tennél fel róla is képet, tisztább lenne a kép

"katapult kioldó időzítő" ha jól emlékszem ez a KPA időautómata, ami az ernyőt nyitja ki a beállított idő után
Monox 369439 2008. október 13. 19:45
Válasz erre
...illetve a 2516-os hozzászólásra válaszként.
Monox 369438 2008. október 13. 19:44
Válasz erre
Így van. Végülis aztán Taszáron érte utol a végzete utolsóként a gépek közül.
opetrovics 369437 2008. október 13. 15:14
Válasz erre
Szia, mig23papa!

Igen, Ő a faterom. Esetleg ismered? Képet tettem,a "katapult kioldó időzítő"-ről, az adatlapomra. (ha esetleg tévednék, a nevét illetően, bocs, nem vagyok szakember)
Yeagger 369436 2008. október 13. 12:17
Válasz erre
Hali Monox!

Köszi szépen! Akkor megerősítettél az elméletemben.Mert az álló hajtóművel leszállt 502-es is Pápáról ment a Pg-be. Aprópó szerdán jön a magyar felségjel hozzá:)))

Mégegyszer köszi!
mig23papa 369435 2008. október 13. 09:36
Válasz erre
opetrovics

Heló, a Petrovics Laci a faterod?

Mi az a "katapult kioldó időzítő" ?
migi 369434 2008. október 12. 20:00
Válasz erre
Hát én is azt keresgélem vagy felülnézeti képeket .
opetrovics 369433 2008. október 12. 18:16
Válasz erre
Üdv, Migi!

Örülök, ha valamivel én is hozzá tudtam járulni, a történethez.Terveim között van ez a gép is, de nem találok hozzá rajzot...ha esetleg tudnál segíteni...

Köszönettel:

opetrovics@globonet.hu
migi 369432 2008. október 12. 18:03
Válasz erre
Szia
Én keresgéltem mi történt a géppel mert szerettem volna a festéséhez anyagot gyüjteni , Szucsán András megirta nekem a katapultálás teljes történetét , valamelyik oldalra fel is tettem .Köszi hogy leveleddel ki egészitetted a történetet ,
üdv: migi
Monox 369431 2008. október 12. 17:52
Válasz erre
Yeager!

1964-ben 14 gép érkezett Pápára:

406,407,408,409 és 501-től 510-ig terjedő oldalszámok érkeztek (Szokás őket a 4.-es és 5.-ös szériának is nevezni. Taszárra egy év múlva érkeztek meg a 15.-ös és 16.-os széria gépei.
opetrovics 369430 2008. október 12. 17:18
Válasz erre
Szia, Búza!

Most,hogy kicsit szemezgettem,találtam rá,hogy Téged érdekel, mi történt a 35-ös UM-el. Nos, amit én tudok,az annyi, hogy abban az időben faterom reptette azt a gépet. Délután ment repülésre, mi meg otthon hallgattuk az Orion rádiónkon, hogy a pilóta és repvez miről beszélgetnek.Teltek az órák, a gépek fel le szálltak, mi is mással foglalkoztunk, maj egyszer csak furcsa lett, hogy legalább fél órája nem szállt fel egy gép sem. Aztán csengettek, és jött egy sorkatona(nem volt telefonunk), és közölte, hogy faterom a tervezettnél később fog haza jönni, mert közbe jött valami. Másnap reggel jött csak haza, és kérdeztük is egyből mi történt. Elmondta, hogy kora délután a gépével semmi probléma nem volt, fel s le szállt folyamatosan, aztán az utolsó körére indult. Megkezdte a felszállást,elhagyta a betont, aztán nagy láng, kb.40m-es magasságban, látta, ahogy a Szucsány Andrásék kattintanak.Megnyugodott, mert túl élték, s a gép nem lakott területre zuhant, de szinte azonnal elkezdték kihallgatni, és ez eltartott reggelig. Végül is, meg állapították, hogy anyagfáradás miatt, az egyik turbinalapát elszabadult, végigverte sort, beállította a forgást és ennyi. Faterom, a mai napig otthon őrzi a katapult kioldó időzítőét, és egy turbina lapátot. Hát ennyi.
Yeagger 369429 2008. október 12. 15:00
Válasz erre
Persz tudom, h az MF-ek érkezésével összevonták őket Taszáron de az a 64-75 ig Pápán repülő 12 gép érdekelne.
Mégegyszer Köszi!
Yeagger 369428 2008. október 12. 12:31
Válasz erre
Szia Laci!
Jáger Barnabás vagyok Pápáról. Épp most pofozok helyre egy 21 Pf-et 48-as méretben.Van valami infód arról, h milyen oldalszámmal voltak itt Pápán a pf-ek? Mert jelenleg az 506-oson gondolkozom de sajna sok "hazai" kép nem áll rendelkezésre a neten a legtöbb taszári.

Köszi!
zoli1989 369427 2008. október 12. 10:40
Válasz erre
Úh, ez egy rendkívül szomorú kép. 3 éve vonták ki a gépeket a hadrendből, és már itt állnak.
Monox 369426 2008. október 12. 10:06
Válasz erre
obr9
obr9

Maliba a Csehektől az 5512-es MF és a 9341-es UM került el. Furcsa, hogy a felségjel és a szám is a helyén maradt a szállításra.

A sainz által ajámlott film megvan itthon régebb óta és én is alapműnek tartom. Viszont ha alaposabban megnézzük a benne repülő gépek oldalszámát akkor nagyon, de nagyon szomorúak leszünk, ha megnézzük az alábbi fotót...
opetrovics 369425 2008. október 12. 09:27
Válasz erre
Sziasztok!

Szintén You Tube.

www.youtube.com/watch
sainz 369424 2008. október 11. 21:34
Válasz erre
www.youtube.com/watch

No ez tényleg érdekes, különösen az első 2 perc.
sainz 369423 2008. október 11. 21:19
Válasz erre
Én csak két fotóra emlékszem, amikor a cseheknél berakják őket a szállítógépbe.
notarius 369422 2008. október 11. 20:54
Válasz erre
És azokról nincs semmi info? Csak szöveges utalást találtam róluk.
sainz 369421 2008. október 11. 20:16
Válasz erre
sainz 369420 2008. október 11. 19:58
Válasz erre
Ez sokkal régebbi fotó, bis-ek.
Több helyen azt írták, ezek már a 90-es évek eleje óta nem repültek.
Tavaly Októberben leesett egy 21-es Maliban, az gondolom már az ex-cseh MF-ek egyike volt.
notarius 369419 2008. október 11. 19:45
Válasz erre
Bakker, most látom csak, hogy itt van lentebb. :)
notarius 369418 2008. október 11. 19:44
Válasz erre
Hello!

Az ex-cseh, és jelenleg Maliban üzemelő MF-ekről nincs valakinek fotója?
migi 369417 2008. október 11. 19:42
Válasz erre
Mig3
Mig3

Ha jól látom az egy rámpa ?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.