/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Kelemen 369052 2008. június 26. 13:27
Válasz erre
PIC_0077
PIC_0077
PIC_0138
PIC_0138

Ezek az én kis MiG-21-seim=)
Daala 369051 2008. június 26. 13:24
Válasz erre
Itt van egy orosz link is! Ez se rossz!
gallery.rumodelism.com/gallery/img129/m2585.shtml
Kelemen 369050 2008. június 26. 13:17
Válasz erre
Nekem volt egy 1/72-es verziója(díszfestéses géppel a dobozon). Szerintem a kabintető meg az egész olyan szögletes volt, én italerit raktam össze előtte, és ahhoz képest nagyon nagy volt a különbség.
Daala 369049 2008. június 26. 13:12
Válasz erre
Makettezõ 369048 2008. június 26. 13:08
Válasz erre
Szia Kelemen!

Mi volt annyira borzasztó rajta?

Üdv.
Kelemen 369047 2008. június 26. 13:05
Válasz erre
Hú a MiG-29-eshez volt szerencsém, mit ne mondjak, nekem borzasztó volt...
SAAB 369046 2008. június 26. 13:03
Válasz erre
A revell 21-es kivételesen saját fejlesztés.Nem úgy mint a Su-24, Su 27, Mig 25 Mig 31 Mig 29 stb...
Kelemen 369045 2008. június 26. 12:59
Válasz erre
Akkor bocsánat. Én meg tisztára ugy tudtam(meg mondom, mintha valahol olvsatam is volna), hogy átvett kit. DE az biztos, hogy nagyon szép kis kit.
Kelemen 369044 2008. június 26. 12:58
Válasz erre
Aki csinált már Bis-t melyik festést választotta hozzá?
makettes 369043 2008. június 26. 12:57
Válasz erre
Valahol úgy olvastam ,hogy a Revell kit saját gyártmány.
Kelemen 369042 2008. június 26. 12:56
Válasz erre
http://www.internetmodeler.com/2007/february/first-looks/zvezda_mig.php
Kelemen 369041 2008. június 26. 12:56
Válasz erre
http://www.internetmodeler.com/2007/february/first-looks/zvezda_mig.php

Tessék itt van dobozbontás a drága kis Bisről!
Kelemen 369040 2008. június 26. 12:54
Válasz erre
Én ugy tom, hogy a Revell kittet mintha Dragon vagy Academy(esetleg Hasegawa) vették át. Nem tom már hol olvsstam, de valamiért inkább a Dragon jutott az eszembe. De az fix, hogy átvett kitről van szó a Revellnél.
makettes 369039 2008. június 26. 12:54
Válasz erre
A Zvezda bisz ,hát nem semmi...
SAAB 369038 2008. június 26. 12:52
Válasz erre
Hát a Japcsik valószinűleg sokat nem láttak élőben, de a Dél-koreaik-é még mindig rosszabb. Ezek szerint Orosz Repcsit orosz makettgyártótól. A kakuktojás a revell.
SAAB 369037 2008. június 26. 12:50
Válasz erre
Hello Daala !

Én úgy értettem, hogy a fujimik közül unblokk a pf-et érdemes.
Ezek után teljesen felcsigázott a zvezda bisz, van erről dobozbontás?
Tibcsi 369036 2008. június 26. 12:48
Válasz erre
Azt hiszem, a PF-hez meg MF szárnyat adnak... de ez csak halvány emlék, nem esküszöm meg rá. :)
Daala 369035 2008. június 26. 12:47
Válasz erre
A Zvezda Bisz egyetlen hibája a futókerekek kis mérete. A gép méretei, a gerinc nagyon jól eltaláltak. Még a Bisz jellegzetesen "lógó" orrát és a nagyobb átmérőjű beömlőnyílást is korrektül megcsinálták!
Kelemen 369034 2008. június 26. 12:46
Válasz erre
Ezzel én is egyett értek. Nekem volt szerencsém a Revell F-13-ashoz és a Zvezda PFM+Bis-hez. Igazi örömmakettezés volt =)
Daala 369033 2008. június 26. 12:44
Válasz erre
Szerintem a legpontosabb PF inkább a Bileké, de a Fujimihez magyar csillagok is vannak. A zvezda PFM-et és Bisz-t adott ki, a Bisz fenomenális.
Az F-13-mal kapcsolatban egyetértünk, a Revellé a legpontosabb, legjobb 72-ben.
SAAB 369032 2008. június 26. 12:41
Válasz erre
Hello Tibcsi !

Nekem pont ezért van meg a Pf az állitolag a legpontosabb a Fuujimi-ből. De igazán pontos Bisz-t sem tudom ki gyárt. Szerintem viszont a pozitiv paneles KP-ból időigényes szépet csinálni, még ha ezenkivűl pontos is. Bár ha jól emlékszem a Zvezda-nak voltak Mig 21-ei (pl SMT) de nem tudom milyen sikerrel.
A revell f13 szerintem mindenképpen jó választás csak abból nem volt magyar terepszinű úgy tudom.
SHBalage 369031 2008. június 26. 12:26
Válasz erre
A Zvezda bis-t jó szívvel ajánlották korábban ebben a topikban.
makettes 369030 2008. június 26. 12:19
Válasz erre
Szia SAAB!
Most váltottam pár szót a Sziklafőnix-ből a sráccal,azt mondta,hogy nem KP
szerszám és negatív paneles a 21-es.
Üdv. makettes
Tibcsi 369029 2008. június 26. 12:16
Válasz erre
Illetve egy-egy szárnypilont, de a valóságban megvan mind a négy. :))
Tibcsi 369028 2008. június 26. 12:15
Válasz erre
SAAB,

A Fujimikkel az a baj, hogy igazából nem is bis-ek és nem is MF-ek. Gyakorlatilag egy MF törzshöz adnak egy bis gerincet. És ugyanazt csomagolják az MF és a bis dobozba is. Az már csak apróság, hogy két-két szárnypilont jeleznek a rajzon, de a valóságban, az öntőkereteken szerencsére megvan mind a négy. :)
SAAB 369027 2008. június 26. 11:18
Válasz erre
http://www.sziklafonix.hu/termekek.php?gyarto=mastercraft&oldal=1

Itt van még pár 21MF de ezek minőségét nem ismerem.

Valaki tud esetleg ezekről valamit. (kopro, Mastercraft,Zvezda stb)
SAAB 369026 2008. június 26. 11:02
Válasz erre
Hali !

Ha könnyen és gyorsan akarsz terepszinű Mig 21-et. Akkor szerintem a Fujimi MF vagy Bisz a jó választás. Ha F-13-at szeretnél akkor pedig a revell. Hangsulyozom szerintem, mert most jó pár orosz cég is adott ki 21-et de ezeket még nem ismerem.
Az academy 21 mindenképp felejtös. Ha kell van kp Mig 21 mf-em is.

Üdv: Saab
Zebi 369025 2008. június 26. 10:23
Válasz erre
Az Academy F-ből soha nem lesz MF, egyszerűbb nulláról újat faragni.
Inkább vedd meg helyette a KP makettet.
Monox 369024 2008. június 26. 09:58
Válasz erre
Hawk!

Ha F-13-as van a dobozban, abból nagyon nehéz lesz MF-et építened! A törzs, az orr-rész kivételébel megfelelő, az előbbit drasztikusan meg kell növelned az orrkúppal együtt. A szárnyakon a fékszárnyak szorulnak átalakításta + 1 felfüggesztést még tá kell tenned az eredetitől kívűlre. A törzsön meg kell változtatnod a "futókerék dudort" nagyobbra, a gerinc helyett egy másikat kell csinálnod egy komlett kabinnal együtt.A függőleges vezérsík semmire sem alkalmas, a vízszintes vezérsíkok viszont pont jók. A főfutók kerekeit nagyobbra kell cserélned. Nagyjából ennyi :) F-13-asból terepszínű magyar gép nem létezett, voltak viszont eltérő jelzések, pl. a két piros csík 68-as invázió idejéből. MF-ből többféle terepszín létezett a 80-as években, a PG-sen kívűl. A számozás és a csillagozás azonos volt mindkét gépen.
Ákos 369023 2008. június 26. 07:59
Válasz erre
Ha az Academy makettet MF-re alakítod, akkor talán a szárnyak maradhatnak, de azt is módosítani kell. A többi alkatrészt kidobhatod. Amit tehetsz: lefested fémszínűre, magyar csillagokkal. De ha sci-fi makettet akarsz építeni, nem tartalak vissza :)
Daala 369022 2008. június 26. 07:49
Válasz erre
borító
borít
20-21
20-21
46-47
46-47
86-87
86-87

Most érkezett a 4+ új keményfedelese a Hannantstől!
Sajnos a hülye postás begyömöszölte a levélszekrénybe, így hiába volt bélelt borítékban, mégis meggyűrte kicsit a széleit:((
Amúgy király a könyv, csak a 72-es rajzokat hiányolom belőle...
Hawk 369021 2008. június 26. 00:50
Válasz erre
Most néztem meg hogy az f-13 as verziót áttudom alakítani MF-re szóval arról is jók lennének képek
Hawk 369020 2008. június 26. 00:26
Válasz erre
Sziasztok!
Megrendeltem az Academy Mig-21 ét 1/72 ben a dobozra Fishbed van írva de állítólag az F-13 as széria van benne, ha a kettő ugyan az akkor elnézést nem vagyok nagyon járatos benne. Szóval ebből a kitből szeretnék kihozni egy magyar vonatkozású ,,végterméket" és ehhez kellenek képek a típusról és jó lenne a terepmintás változatról mivel egy olyat szeretnék elkészíteni ha ebben a típusban nem volt terepmintás festésű akkor egy olyan gépről amin terepminta van és nagyon hasonlít az f-13 asra, maximum majd átalakítom valamennyire a kitet.
Előre is köszönöm!
Monox 369019 2008. június 22. 22:47
Válasz erre
Lévén, a széllel szemben nem lehet pisilni, ezért valószínűeg megírnám és arra gondolnék, hogy milyen jókat röhög ez az ember rajtam.
mig23papa 369018 2008. június 22. 16:39
Válasz erre
Na látos ez a lényeg, ha megírnám a Pápán tárolt gépek jelenlegi gazdájának a címét, nevét akkor írnál neki, hogy ugyan már ne a kohóba küldje azokat a gépeket?
Monox 369017 2008. június 22. 15:49
Válasz erre
Így vagyok ezzel én is. Csak az a baj, hogy mire odaértem már csak a tenyérnyi lemezdarabokból lehett kitalálni, hogy milyen típusú géppel állok szemben. Ha pedig még a konkrét gépet is be sikerült azonosítani, akkor meg egyszerre sírtam és nevettem. Az a baj, hogy oda már minden úgy érkezik, hogy onnan már biztosan csak a kohóba mehessen.
mig23papa 369016 2008. június 22. 09:09
Válasz erre
Monox
te szerencsés ember vagy, mert legaláb b a MÉH telepen találkozhattál ezekkel

ha én találnék ilyent a MÉH telepen, csak addig lenne ott amíg odaérnék :-)
Monox 369015 2008. június 21. 18:33
Válasz erre
Ez pontosan így van. Sajnos én sem hallottam még olyat, hogy sikerült volna Magyarországon feltámasztani egy, valaha a Légierőnkbe tartozó gépet, MÉH telepet annál többet láttam... Ma már túl vagyok a hovatartozáson, lényeg, hogy a siker szélén van a dolog.
A-3 369014 2008. június 21. 13:31
Válasz erre
T.Monox! Ha egy rendezvény háttérképeit magyar felségjelű MIG-el tudják elképzelni és csakis a ezért fizetnek ne rajtam múljon, hogy nincs elég p-f-z festékünk. Sajnos jelenleg hazánkban a repülőgépeket, akár öreg akár fiatal, csakis alamínium- vas szinten tudják kezelni!
Monox 369013 2008. június 21. 10:41
Válasz erre
Örülök, hogy ilyen szinten sikerült helyreállítani a gépet. Nem tudom, hogy a földi indíthatóság kizárólag a beindításra korlátozódik, v. esetleg egyszer még repülni is fog a gép? Őszintén remélem, hogy fogok még látni MiG-21-est életemben repülni és most, hogy olvastam hozzászólásod bízok ebben, talán nem hiába!

Viszont nem értem, hogy az "egyszerű átmázolásra" miféle szükségszerűség vitt? Ha a festés lehetősége adva volt, akkor már csak a festőn múlik mit hoz ki belőle?
Távol áll tőlem, hogy fikázzam a gépet és a rajta végzett munkát, de a történelmi hűséghez, vagyis az eredetiséghez szoktam ragaszkodni. Ezért írtam azt amit.
További munkátokhoz, nagyon sok sikert kívánok!

Üdv: Monox
A-3 369012 2008. június 20. 22:59
Válasz erre
Tisztelt Monox! Szeretnélek tájékoztatni arról, hogy a a gép "egyszerű átmázolása" nem öncélú tevékenység eredménye hanem a szükségszerűség vitt rá bennünket. Amint létod még nincs befejezve. Az állagmegóváshoz pénz kell és ha azt a gép is megkeresheti önmagának, hát tegye. Amúgy a gép rendszerei komplettek, célunk a földi indíthatóság elérése.
mig23papa 369011 2008. június 18. 20:09
Válasz erre
Zebi

azokat a kis vackokat a tűzoltókocsival hozták ki oda
mig23papa 369010 2008. június 18. 20:08
Válasz erre
59-20k
59-20k
59-18k
59-18k

Tibcsi

mindegy miért kellett hajtóművet indítani, a tűzoltókocsinaknak ott kellett lenni, és persze a srácoknak is a palackokkal
mig23papa 369009 2008. június 18. 20:00
Válasz erre
migi

teljesen jól gondolod
minden gép indítás előtt ki kellett hívnunk a tűzoltókat (logikusabb volt, mintha akkor hívtuk volna mikor már égett a gép)
éjszakai repülésen is volt kiállása a tűzoltókocsinak
a kesziben alapból volt tűzoltókocsi, mint ahogy apa, levegős, oxigén, és üza kocsi is, ja és nitrogénes is a rakéták miatt
Tibcsi 369008 2008. június 18. 18:39
Válasz erre
Szerintem csak a hajtóműjavítás utáni próbánál, beszabályozásnál ("hajtóművezésnél").
migi 369007 2008. június 18. 18:18
Válasz erre
Szia Laci
Ha jól értelmezem amit irtál miden eggyes gép inditásánál éjjel nappal kivonul a tüzoltó autó a géphez ? , a készültségi gépeknél is ?
üdv: migi
mig23papa 369005 2008. június 18. 11:54
Válasz erre
Zebi

A tűzoltóautó is ott van, csak a kép "másik " oldalán. Gondolhatod , hogy nem gyalog cipelték ki a palackokat.
Amúgy a sikeres tűzoltás ténye a tűz eloltása után vállhat bizonyossá :-))
Zebi 369004 2008. június 18. 09:24
Válasz erre
Szerintetek lett volna esélyük eloltani azokkal a kis vackokkal a tüzet, ha egyszer tényleg kigyulladt volna? :-)
mig23papa 369003 2008. június 18. 09:12
Válasz erre
migi

persze, hajtóműpróbánál ott kellett lenni a tűzoltóknak, meg mindíg amikor hajtóműindítás volt
migi 369002 2008. június 17. 18:53
Válasz erre
MiG-21
MiG-21

Ez megszokott dolog hogy ott vannak a tűzoltók ?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.