/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
A-3 369014 2008. június 21. 13:31
Válasz erre
T.Monox! Ha egy rendezvény háttérképeit magyar felségjelű MIG-el tudják elképzelni és csakis a ezért fizetnek ne rajtam múljon, hogy nincs elég p-f-z festékünk. Sajnos jelenleg hazánkban a repülőgépeket, akár öreg akár fiatal, csakis alamínium- vas szinten tudják kezelni!
Monox 369013 2008. június 21. 10:41
Válasz erre
Örülök, hogy ilyen szinten sikerült helyreállítani a gépet. Nem tudom, hogy a földi indíthatóság kizárólag a beindításra korlátozódik, v. esetleg egyszer még repülni is fog a gép? Őszintén remélem, hogy fogok még látni MiG-21-est életemben repülni és most, hogy olvastam hozzászólásod bízok ebben, talán nem hiába!

Viszont nem értem, hogy az "egyszerű átmázolásra" miféle szükségszerűség vitt? Ha a festés lehetősége adva volt, akkor már csak a festőn múlik mit hoz ki belőle?
Távol áll tőlem, hogy fikázzam a gépet és a rajta végzett munkát, de a történelmi hűséghez, vagyis az eredetiséghez szoktam ragaszkodni. Ezért írtam azt amit.
További munkátokhoz, nagyon sok sikert kívánok!

Üdv: Monox
A-3 369012 2008. június 20. 22:59
Válasz erre
Tisztelt Monox! Szeretnélek tájékoztatni arról, hogy a a gép "egyszerű átmázolása" nem öncélú tevékenység eredménye hanem a szükségszerűség vitt rá bennünket. Amint létod még nincs befejezve. Az állagmegóváshoz pénz kell és ha azt a gép is megkeresheti önmagának, hát tegye. Amúgy a gép rendszerei komplettek, célunk a földi indíthatóság elérése.
mig23papa 369011 2008. június 18. 20:09
Válasz erre
Zebi

azokat a kis vackokat a tűzoltókocsival hozták ki oda
mig23papa 369010 2008. június 18. 20:08
Válasz erre
59-20k
59-20k
59-18k
59-18k

Tibcsi

mindegy miért kellett hajtóművet indítani, a tűzoltókocsinaknak ott kellett lenni, és persze a srácoknak is a palackokkal
mig23papa 369009 2008. június 18. 20:00
Válasz erre
migi

teljesen jól gondolod
minden gép indítás előtt ki kellett hívnunk a tűzoltókat (logikusabb volt, mintha akkor hívtuk volna mikor már égett a gép)
éjszakai repülésen is volt kiállása a tűzoltókocsinak
a kesziben alapból volt tűzoltókocsi, mint ahogy apa, levegős, oxigén, és üza kocsi is, ja és nitrogénes is a rakéták miatt
Tibcsi 369008 2008. június 18. 18:39
Válasz erre
Szerintem csak a hajtóműjavítás utáni próbánál, beszabályozásnál ("hajtóművezésnél").
migi 369007 2008. június 18. 18:18
Válasz erre
Szia Laci
Ha jól értelmezem amit irtál miden eggyes gép inditásánál éjjel nappal kivonul a tüzoltó autó a géphez ? , a készültségi gépeknél is ?
üdv: migi
mig23papa 369005 2008. június 18. 11:54
Válasz erre
Zebi

A tűzoltóautó is ott van, csak a kép "másik " oldalán. Gondolhatod , hogy nem gyalog cipelték ki a palackokat.
Amúgy a sikeres tűzoltás ténye a tűz eloltása után vállhat bizonyossá :-))
Zebi 369004 2008. június 18. 09:24
Válasz erre
Szerintetek lett volna esélyük eloltani azokkal a kis vackokkal a tüzet, ha egyszer tényleg kigyulladt volna? :-)
mig23papa 369003 2008. június 18. 09:12
Válasz erre
migi

persze, hajtóműpróbánál ott kellett lenni a tűzoltóknak, meg mindíg amikor hajtóműindítás volt
migi 369002 2008. június 17. 18:53
Válasz erre
MiG-21
MiG-21

Ez megszokott dolog hogy ott vannak a tűzoltók ?
zoli1989 369001 2008. június 17. 11:44
Válasz erre
Aha étem, köszi.
Tavaly lehetett a múzeumot is látogatni.
Tibcsi 369000 2008. június 17. 07:53
Válasz erre
Szia,

Így már sokkal jobban néz ki a 21-es. :-))
Makettezõ 368999 2008. június 17. 00:27
Válasz erre
DSC00209 Mig 21 MF

új színben a 21-es!
DSC00209 Mig 21 MF
DSC00210Su 22 m3

mellette egy szuhoj su 22-es bombázó.
DSC00210Su 22 m3
DSC00197 Mig 21 MF 

Sablon orosz terepszínt kapott.
DSC00197 Mig 21 MF
DSC00192 mig 21 MF

oldalról nézve...
DSC00192 mig 21 MF
DSC00190 Mig 21 MF

folyóparti dioráma..
DSC00190 Mig 21 MF
DSC00189 Mig 21 MF

 előtérben a Su 22m3-as...
DSC00189 Mig 21 MF
DSC00222 Mig 21 és Mig 23 MLD

két volt veszélyes vadász...
DSC00222 Mig 21 és...
DSC00228 migek 

 A 21 - 23 géppár..
DSC00228 migek
DSC00203 Su 22m3

 egy kép erről a tipusról is..
DSC00203 Su 22m3
DSC00202 mig 21 MF

 Mig 21 sztárfotó..
DSC00202 mig 21 MF
DSC00201 Mig 23MLD

 Szovjet agresszor az Afgán háborúkból...
DSC00201 Mig 23MLD

Sziasztok!

Átfestettem a mig 21-esemet és két társával együtt bemutatom nektek őket!Hogy tetszik?

Üdv: Viktor
Nyugger 368998 2008. június 16. 22:40
Válasz erre
UTair Mi-26T RA-06019
UTair Mi-26T RA-...

Zoli1989!

Sajna a tavalyi rendezvényhez képest átforgatták az indító és a statik zónát, így a múzeum a legtávolabbi pont lett. A repülőtéren keresztül nem lehetett megközelíteni a múzeumot, napközben nem volt nyítva -én így láttam. Késő du. viszont volt némi mozgás feltételezésem szerint a VIP vendégeknek mutatták meg.
A gyüjteményből sok gépet vittek a statikra. Mi-26T a parkolóból fotózható volt, telével.
zoli1989 368997 2008. június 16. 22:15
Válasz erre
Szia Nyugger!

A múzeumba be lehetett menni? A Mi-26-ost láttad ?
Hirtelen ennyi :)
Gabi 368996 2008. június 16. 22:13
Válasz erre
Szia!
Köln mellett egy Nörvenich nevű városkában.
Gabi
Nyugger 368995 2008. június 16. 21:50
Válasz erre
Persze ez a hamarosan is eléggé szerencsétlen ... bocs
Nyugger 368994 2008. június 16. 21:45
Válasz erre
MiG-21R
MiG-21R

Sziasztok !

Pöstyénben jártam szombaton,a MiG-21R mellett állva elmerengtem azon, hogy ha igaz a hír /persze ez még titok.../ akkor hammarosan lehetne nálunk is egy ilyen madár gépcserés megoldással.
Feltéve ha nem jut a spanyol Phantom sorsára némi szerencsétlenkedés során kedves állami illetékesek !
mig23papa 368993 2008. június 16. 09:29
Válasz erre
Gabi

Hol található most ez a gép?
Makettezõ 368992 2008. június 15. 22:07
Válasz erre
Szia migi!

A színeket egy külföldi makettoldal adta, de utólag nekem sem tetszett egy ukrán 21 bisz makett volt körbefotózva.A gépet már átfestettem sablon orosz zöld és sárgás mintájúra. Majd teszek fel róla képeket, ha érdekel.Köszi az észrevételezést.

Üdv: Viktor
migi 368991 2008. június 15. 17:41
Válasz erre
Igazad van nem széplátvány de legalább meguszta a láng vágót
Monox 368990 2008. június 15. 16:46
Válasz erre
Szomorú szívvel nézem mindig, ahogyan múlik a világ dicsősége...
Gabi 368989 2008. június 15. 16:04
Válasz erre
Mig
Mig

Sziasztok!
Egy gép utóélete.
Gabi
migi 368988 2008. június 15. 15:53
Válasz erre
Szia
Nem rossz , de a szineket honnan vetted ? gondolók a rakéta szinére és nekem a kerék szine is gyanus . A kék 28 és a csillagok azok gyári hozzávaló matrica volt? Ezt ne vedd kötözködésnek de vannak szabványok és szinkódok amiket illik betartani mert hitelét veszti a kész gép.De igy tovább ...ha kell valami segitség , megtalálsz .
üdv: migi
Makettezõ 368987 2008. június 4. 18:06
Válasz erre
Mig 21

betonos dioráma
Mig 21
Mig 21

közelről
Mig 21
Mig 21

oldalról...
Mig 21
Mig 21

felülről is...
Mig 21

Sziasztok!

Felteszek pár képet egyetlen 21-esemről amire nagyon büszke vagyok. Egyébként a kit Kopro gyártmány és 72-es. Szerintetek milyen lett?

Üdv:Viktor
migi 368986 2008. május 31. 17:42
Válasz erre
LHKE940621JG_034_MiG_21
LHKE940621JG_034_MiG...

Sziasztok
Megtudná valaki mondani 21 F-13 nál a beömlőnél az első törzsgyűrű milyen széles volt ?
Rumcájsz_52 368985 2008. május 30. 22:42
Válasz erre
Az időbeli korlátozás nemcsak a fogyasztás miatt, hanem az eszméletlen mértékű hőterhelés miatt IS volt érvényben, ami drasztikusan befolyásolta a hajtómű egyébként
sem hiresen hosszú élettartamát.Normál üzemmódokról egyenlőre nem tudok adatokat.
Az átesési sebesség erősen függ a pillanatnyi súlytól, tehát pl. a maradék tüzelőanyagtól, függesztményektől, a rep magasságtól /ill.pontosabban a levegő sűrűségétől, ami hőmérsékletfüggő is/, akkoriban Dózsa Gyuri, a PG berepülőpilótája szerint az átesés sebességcsökkentésnél kb 220-240 km/ó körül volt, de szerinte ez nem volt veszélyes ha a pilcsi tudatában volt a helyzetnek,egy kis gázadással, sebességgyüjtéssel stabilizálni tudta a gépet. Ehhez persze magasság kellett, ha ez nem volt, vagy/és váratlanul jelentkezett a probléma, vagyis pl. a pilcsit lekötötte
valami feladatvégrehajtás vagy műszaki probléma, akkor jött a baj.A leszállósebesség
/lebegtetés/ F/PF-nél és U-nál 310 km/ó, MF,bisz,UM-nél az SzPSz-rendszer /fékszárny
határréteg-lefúvatás/ használatakor 260-270 volt.
borisz 368984 2008. május 30. 22:23
Válasz erre
Vészteljesítmény.
Ronnie 3 hozzászólással ezelőtt írta.
zoli1989 368983 2008. május 30. 22:17
Válasz erre
Ez a CsR pontosan milyen üzemmód? Ilyenkor mekkora teljesítmény ad le a gép ?
(lehet túl laikusnak tűnök, de nem értek hozzá viszont érdekel a téma)
RonnieFrown 368982 2008. május 30. 21:45
Válasz erre
Akkor a CsR uzemmodban 3 perc alatt 1260 litert elgetett ha 7 liter/sec fogyasztassal szamolok. Ez kozel a fele az osszes belso tuzeloanyagnak. A 3 perces korlatozas a fogyasztasnak tudhato be vagy valami mas oka is van a dolognak?

A CSR nelkul, normal uzemmodokon hogyan alakulnak ezek a szamok?

Sebesseg adatokat tudsz mondani? Mint peldaul atesesi sebessegek, besiklasi sebesseg, sikloszam, minden erdekel.
koszi
Rumcájsz_52 368981 2008. május 30. 21:18
Válasz erre
A 21bisz feltankolható belső tüzelőanyag-készlete 2850 l, plusz a két szárny alatti póttank 2x490 l, és a törzs alatti "nyolcszázas" 745 l keróval, ez a maximum.
A fogyasztás "CSR" /rendkivüli/ üzemmódban földön álló gépnél 5,2 l/másodperc,földkö-
zelben a max engedélyezett M 1,06 sebességnél 8,8 l/s, a CSR-üzemmód használata max 4000 méter magasságig és max 3 percig volt engedélyezve.
RonnieFrown 368980 2008. május 29. 19:06
Válasz erre
Sziasztok
Erdekelne nehany adat a 21Bisz-rol. Mennyit fogyaszt max fordulatszamon, vagy peldaul maximalis utanegetovel? Es a CSR uzemmodban (ha jol emlekszem ez az elnevezese a veszteljesitmenynek)? Mennyi tuza fer bele?
Monox 368979 2008. május 19. 14:29
Válasz erre
Nagyon örülök, hogy lelkes (és pénzes) emberek megmentették a lángvágótól ezt a gépet, sőt szépen rendbe is hozták! Annak már kevésbé, hogy mindezt Magyar felségjellel és a Csehszlovák alakú oldalszámmal tették amit egyszerűen átmázoltak... Mindig megdobban a szívem amikor szép állapotú MAGYAR MiG-21F-13-ast látok, de erre a gépre a háromszínű harmados kokárda kellett volna és a fekete szín a számokra.
zoli1989 368978 2008. május 18. 22:53
Válasz erre
És ez hol található? Hova fogják vontatni ?
Nyugger 368977 2008. május 18. 21:48
Válasz erre
Aero S.106-0220
Aero S.106-0220

Alakul a cseh gyártású 21-es! Cserélték a kabintetőt, már vontatható a repülőgép. Persze vannak részletek melyről lehetne okoskodni, de nem én vagyok a tulajdonos.
Rumcájsz_52 368976 2008. május 15. 20:40
Válasz erre
Igen,jobboldalt az NR-30 gépágyú zárszerkezete van a féklap alatt, éppen ezért zárt féklapnál is van egy szabadon maradó hosszanti nyilás a féklap fölött, ugyanis ez a hüvelykivető nyilás, ahol lövésnél az ágyú kiszórja az üres hüvelyeket.
migi 368975 2008. május 15. 20:30
Válasz erre
Sziasztok
Igen féklapra gondoltamb én is , akkor a gyanum beigazolódott hogy hiányzik a lemez , a másik oldalon meg akkor a gépágyú egyrésze látható .
Rumcájsz_52 368974 2008. május 15. 20:12
Válasz erre
A fotón a bal törzsféklap-tér látható,/a fékszárny a szárny hátulján van/, és hiányoznak a boritólemezek, a készre szerelt gépen csak a müködtető hidraukika-munkahenger látszik a nyitott féklap terében.
búza 368973 2008. május 15. 19:52
Válasz erre
Szia Migi!
Biztosan lesz róla fénykép, hogy a TÖRZSFÉKLAP alatt hogyan néz ki a tér. Szerintem hiányzanak a takarólemezek. Ha jól látom az a rozsdás cső a csűrő tolórúd lehet. Az biztos, hogy lógó kábelek nem lehetnek abban a térben, mert kinyitás után összekuszálódnának a széltől.
migi 368972 2008. május 15. 18:42
Válasz erre
mig 178
mig 178
mig 022
mig 022

Sziasztok
Úgylátom soha nem fogyok ki a kérdésekből , a balloldali fékszárnynál nyitott állapotban ezt kell látnom mint ami a képeken van vagy hiányzik onnan valami takaró lemez ?
Bundesign 368971 2008. május 13. 18:46
Válasz erre
Rumcájsz_52 368969 2008. május 11. 23:02
Válasz erre
A fényképeden is látható középen hátrafelé menő két zöld "cső"/ valójában az oldal és magassági kormányvezérlés tolórúdjai/ eredetileg ennél jóval világosabb zöldessárga szinüek voltak, az üzemanyagcsövek sárgák, de több helyen barna vagy fekete mübőrrel bevonva, a levegőcsövek/üza-szellőzőcsövek feketék, hidraulika nagynyomású csövek festetlen rozsdamentes acél-szinüek, hidr. kisnyomású csövek szürke szinüek, hajtómü kenőolaj-cső barna, ez nem volt változó, mert kötelezően előirt szinek voltak a sárkány-rendszereknél /a hajtómü magasnyomású üzemanyag-csőrendszerei persze festetlen acélcsövek voltak,úgyis leégett volna róluk a festék/.
migi 368968 2008. május 11. 22:42
Válasz erre
Köszi ,igen mostmár értema lényegét és látom a két kis ablakot , a plexi alatt lévő csövek egyrésze nálunk is sárgára volt festve ? mert a képek szerint változó .
Rumcájsz_52 368967 2008. május 11. 22:34
Válasz erre
A hátpáncél alsó és felső sarkánál kicsit látszik a plexi határvonalainak alsó és belső sarka, vagyis a plexi lefelé a páncél vállrészének vonaláig, belső részén a fejpáncél széléig tart, a fejpáncél mögött nem plexi, hanem fémlemez alkotja a kabin hátsó falát. A kis ablakoknak és a hátsó plexinek egyébként az volt a szerepe, hogy ha csak minimálisan is, legyen valami kilátása a pilcsinek hátrafelé is, ha eléggé ki tudja tekerni a nyakát. A 2039-es linken látható fotókon egyébként teljes terjedelmükben láthatók ezek a kis ablakok, csak éppen hátulról nézve.
migi 368966 2008. május 11. 19:04
Válasz erre
Untitled4
Untitled4

Igaz hogy nem Mf de tudtommal nem sok a szegecselés külömbség
migi 368965 2008. május 11. 18:52
Válasz erre
MiG-21_WWP_219
MiG-21_WWP_219
MiG-21_WWP_220
MiG-21_WWP_220

Szerintem ez is megteszi
Bundesign 368964 2008. május 11. 18:15
Válasz erre
mig21f_1_3v
mig21f_1_3v

Sziasztok.
Nincs véletlen valakinek egy ilyen szegecstérképe, csak mf ről? sehol se találok :(
Bund
migi 368963 2008. május 11. 17:36
Válasz erre
photo20
photo20

Urak ez csak plexivel volt leválasztva a kabintól ? és a plexi lefelé meddig ért ?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.