/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Lacy 368802 2008. április 5. 15:37
Válasz erre
Monox, köszönöm az infókat!

A 4058-ös kapott volna új IFF berendezést? Eddig úgy tudtam, hogy csak a 35-36 darab bisAP lett vele felszerelve vele, nem számítva az UM-eket.

A nagyjavított 3964 és 4025 bisA változatokon sem igazán látni olyan fotót, amelyiken rajta lennének az új IFF rendszer antennái, orr „dudora”.
cseka76 368801 2008. április 5. 13:09
Válasz erre
Sziasztok!

Mig-21PF részletfotókat keresek (lehetőleg magyart). Akinek van ilyen anyaga legyen szíves segítsen! Előre is köszi!

cseka76

cseka76@citromail.hu
heart68 368800 2008. április 5. 06:07
Válasz erre
Monox 368799 2008. április 5. 00:03
Válasz erre
Búza, köszi! Nekem is megvan a táblázat, nagyjából ugyanezen adatokat tartalmazza. Két eltérés van csak csupán, két gépnél egy-egy nap a beérkezésnél. Opcionálisan felvezetem az általad leírt adatokat, lehetséges, hogy a későbbiekben véglegesítve lesznek.

Lacy!

A 4112-es gép 1991-ig repült. Ék alakú felségjelet sohasem viselt, Kecskemétre közúton szállították el Taszárról. Hogy miért, ezt még nem sikerült kiderítenem.

A 3732-esről annyit lehet tudni, hogy az 1988 februári orraesés után a gép a PG vendége volt volt 05.04-től 08.30-ig. Nem ipari javítást végezték el, valószínűleg csak az orrát hozták rendbe. Nem ismeretes, hogy utánna repült-e és mennyit det lehet tudni, hogy 1990-ben selejtezték és 90.05.21.-én átadták Szolnoknak a 3745 és a 3945-tel együtt.

A 3745-ös 1990.03.05.-én repült utoljára Taszáron,
A 3945-ös pedig 1988.10.27.-én ugyanott.

A 4058-as gép 1994-ben biztosan repült, a gép megkapta az IFF rendszer is. Selejtezése Pápán történt papíron 1997-ben. Vagyis valószínű, hogy a gép 12 évet repült a javítás utáni tényleges selejtezésig.
Lacy 368798 2008. április 4. 23:32
Válasz erre
4058_PA030922_GYZ_219_MiG_23

Fotó: Zoltán Gyula 2003
4058_PA030922_GYZ_21...

Nyugger, Monox, Búza! Köszönöm a hasznos információkat.

A TUPGUN 97/11 számában a Gál József írja cikkében, hogy a 3955-ös gép volt az első nagyjavításra PG-be bekerülő bisA változat. Szerinte 88. júl. 24-én érkezett a PG-be. Valószínűleg ez a cikk is erősítette a legendát. A fotókon elnézve a gép állapotát, valóban nem járhatott az 1200 órás nagyjavításon.
Ez a gép és a 4112 tehát Kecskemétre került. Kérdés, hogy ez utóbbi mikortól, hogyan? Ezt is fel akarták újítani a KRÜ-ben?

Tehát Szolnokonra kerültek valamikor a 3537, 3732; 3745; 3945 bisA-k.
-A 3537 valamikor 1984 után, a balesete, és javítása után.
-A 3732 a lenti linkeken látható fotón, valamikor 1982 után balesetet szenvedett. Lehet, hogy nem repült utána, és szintén tansegédlet lett?
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_AIDNo3732/photos/photo5.html www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_AIDNo3732/photos/photo3.html
-Meddig repülhetett a 3745 és a 3945-ös gép? (A 3945-ös a nyolcvanas évek elején ha minden igaz Taszári gép volt.)

És akkor ott van a Pápán maradt három (3964, 4025, 4058) bisA. Ezek közül a 4058 az érdekes. Szintén a TUPGUN 97/11 számában a Gál József cikkében említi, hogy ez a három gép is áttelepül a Pápáról-Taszárra 1994-ben. Tehát a 4058-as gép is! És hogy ezek 1995-96-ban térnek vissza. Létezik az, hogy a kilencvenes években még repült a 4058-as bisA gép? Nagyjavítás nélkül?

A mellékelt képen elég ramaty állapotban van a festése, ami megfelel a 1983-84-es közepes javításnak.
búza 368797 2008. április 4. 21:44
Válasz erre
Monox!
Ezek a jó PG. dátumok. Nem tudom, hogy mennyire lesz széttördelve itt. A 3955 volt az első BISZ, az töbször nem volt bent a PG.-ben.
3955 1980. 09. 23. 1981. 08. 25. Kisérleti ipari közepes javitás.
4025 1981. 04. 16. 1982. 03. 10.
3745 1981. 12. 02. 1982. 04. 05. Tele löszerrel érkezett.
3732 1982. 03. 04. 1982. 06. 30.
3931 1982. 06. 09. 1982. 10. 13. 1989. 03. 14.én összeütközött a 3547-tel. Lezuhant. Gögös 0ttó ezredes katapultált.
4025 1982. 08. 23. 1982. 09. 08. Pápáról reklamációs javitásba.
4097 1982. 09. 08. 1983. 02. 22. 1979. 10. 02.-én összeütközött a 6264-el. RGV : Gyurkovics Sándor ales. Függőleges vezérsík csere után újra repült. 1983.03.14.-én összeütközött a 6207-el. Mindkettő lezuhant.
3547 1982. 10. 13. 1983. 04. 07. 1989. 03. 14.-én összeütközött a 3931-el. Lezuhant. Sipos Kálmán katapultált.
3945 1982. 11. 18. 1983. 04. 29.
3537 1983. 01. 27. 1983. 06. 22. 1984. 05. 16.-án Kenyeriben facsoportnak rohant. A szívócsatorna jobboldala kb. kétméteres szakaszon felszakadt, jobb szárny mellső főtartóját kb. félméteres mélységben átszakította egy fatörzs. Habár a szintezés megfelelő volt, nem repülőképes, javítás után müködö tansegédlet Szolnokon.
3964 1983. 02. 22. 1983. 09. 02. Pápán hengeres hidraulika akku meghibásodás miatt kényszerleszállt 1984-ben.
4112 1983. 04. 15. 1983. 09. 22.
5540 1983. 05. 18. 1983. 11. 01.
4058 1983. 09. 22. 1984. 03. 29.
3537 1984. 05. 17. 1985. 01. 29. Sérüléses javitás. /Kenyeri/
3964 1991. 05. 08. 1991. 12. 19 Kísérleti nagyjavítás.
4025 1992. 05. 14. 1993. 01. 12.
Monox 368796 2008. április 4. 21:31
Válasz erre
Lacy, talán azért történt ez így, mert a 75A típus tudásban nagyon kevéssel több csak az 96-osnál. 91-92-ben, amikor az utolsó MF-eket javították, az utolsó 12 géppel együtt került be 3964-es és a 4025-ös. Ezek után már csak a 75AP-t nagyjavították, gondolom a hatékonyság miatt is jobban megérte ezeket a gépeket reptetni. Tény, hogy 1990 után csak ezt a két gép kapott még üzemórát. A többi gép 1988 és 1991 között fejezte be égi pályafutását, javarészt az üzemidő elfogyása ill. a repesemények miatt. Ezen két gépen kívül mindegyik gépet csak egy alkalommal javították 850 óra után 1981-83 között.

Igazi homály fedi viszont az itt már emlegetett 3955-ös gépet, ui. a javítások összeírásában makacsul kering egy adat, miszerint 1200 órás nagyjavításra érkezett a PG-be 1988.07.24.-én. Nos, későbbi fotókra pillantva és MigPapa visszaemlékezéséből nem nehéz kitalálni, hogy ez valószínűleg nem így történt...de akkor miért emléxik mégis mindenki így?
Nyugger 368795 2008. április 4. 20:01
Válasz erre
Lacy,

Remélemnem esik szét a táblázat:

MiG-21bis-A

oldal- kivonás további sorsa / időpont
szám oka oka

3537 selejt Szolnokon tansegédlet
3547 baleset
3732 selejt Szolnokon tansegédlet
3745 selejt Szolnokon tansegédlet
3931 baleset
3945 selejt Szolnokon tansegédlet, majd a Repüléstörténeti kiállításon *
3955 selejt szétvágva a KRÜ-ben
3964 selejt Pápán maradt, majd eladták az USA-ba
3987 baleset
4025 selejt Pápán maradt
4029 s.sérülés csak az orr része maradt meg Szolnokon van
4058 selejt Pápán maradt
4097 baleset
4112 selejt szétvágva a KRÜ-ben
4133 baleset

* a pontos megnevezés: Hadtörténeti Múzeum, Szolnoki Repüléstörténeti Kiállítóhely.
a balesetek során megsemmisültek a gépek de minden repülőgépvezető sikeresen katapul
tált
Lacy 368794 2008. április 4. 19:08
Válasz erre
Sziasztok!

Miután Mig-23papa érdekes adatokat, képeket közölt a 3955-ös Mig-21bisA gépről, felmerült, hogy mi lett a maradék 14 ilyen típusú gépünkből? Mert 1990 után nem nagyon lehetett látni ezeket repülni. Pedig nem voltak sokkal idősebbek mint a 21bisAP változatok. Miért tűntek el a levegőből?

Tudtommal csak a 3964 és a 4025 bisA gépek lettek nagy javítva, amelyek 1996-ig repültek.

www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_AIDNo3964/photos/photo7.html
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_AIDNo4025/photos/photo2.html

Miért, mikor lett kivonva a többi? (3732; 3745; 3945; 4058; és a 4112 amit szintén szétdaraboltak 1995-ben)

Lacy
Miggyuri 368793 2008. április 2. 19:25
Válasz erre
A pápai repülőgép fedezékek fő bejáraától jobbra, oldalt nyíló ajtó - gondolom valami elektromos térség ről kéne valami infó vagy kép. Milyen csövek, vezetékek jönnek kifelé a szabadba? Minden infó érdekel.
Miggyuri
Rumcájsz 368792 2008. április 2. 17:00
Válasz erre
Ezekhez az orosz 21-esekhez hozzá kell tenni, hogy az adott gépszámok csak fehér kerettel voltak felfestve, tehát mintha a magyar gépszámokból hiányozna a piros szin, és helyette a gép alapszinét látnánk a fehér keretben is. A szám alakja a szokásos orosz csapott sarkú szögletes, ún. stencil-szám volt.
mig23papa 368791 2008. április 2. 14:45
Válasz erre
RonnieFrown

A pápai fedezékeket 1 db Mig 23 részére tervezték, úgy hogy nyitott szárnnyal is elférjen, a fedezékből kigurulás lehetőségével. Ki volt alakítva a gázsugár elvezetése. Soha nem gurultak ki onnan a gépek. A fénykorban 2 db Mig23, vagy 3 db Mig 21 fért be. Biztosan több gép is beférne , ha szembeforgatnánk őket. A 21-est még csak csak betologatnák kézzel is, de a 23-asokat már elég nehézkes lenne.
Tudomásom szerint jelenleg minden gép a szabad ég alatt van tárolva, és ha minden igaz, a fedezékekben az egyéb "mutyik " vannak tárolva, talán még be is vannak hegesztve az ajtók, mert így könnyebb az őrzés védelmük.
RonnieFrown 368790 2008. április 2. 13:31
Válasz erre
Csak kivancsisagbol erdekelne, hogy a Papan tarolt gepek kozul azert nehany hangarban van-e tarolva, vagy mind ki van teve az idojarasnak? Papan csak egyszer jartam es ha jol emlekszem azert azok a hangarok vagy bunkerek joval nagyobbak mint a volt orosz reptereken levo bunkerek. Ket gep siman elfer bennuk, de lehet harom 21-est is be lehetne fuzni, bar lehet csak rosszul emlekszem.
vandork 368789 2008. április 2. 12:58
Válasz erre
búza
írtam neked leveled, majd nézd meg:)

üdv:
Vándor Karesz
Szovjet Légierő Magyarországon és Ausztriában
Levix 368788 2008. április 2. 10:31
Válasz erre
:)))
búza 368787 2008. április 2. 08:55
Válasz erre
21 SZT 70
21 SZT 70
21 SZT
21 SZT
21 SZT 81
21 SZT 81
21 SZT 41
21 SZT 41
21SZT FEHÉR KERETES 41
21SZT FEHÉR KERETES...
21 SZT 33
21 SZT 33
21 SZT "TIGRIS"
21 SZT "TIGRIS
21 SZT 33?
21 SZT 33

Néhány festés a tököli ezred gépeiről amik orosz bisz-nek látszódott repülő tárgyak voltak, egyébként meg 21 SzT-változatok, "15"-ös tipus. Természetesen csak a minta érvényes, a színek szabvány - meg ami volt a raktáron - színek.
PETI 368786 2008. április 1. 21:35
Válasz erre
Köszi!
Rumcájsz 368785 2008. április 1. 20:53
Válasz erre
Peti
A kerek PG-stilusú szám mérete a 10mm-es fehér kerettel együtt 530x310mm /ez egy számjegy mérete/.
Kiegészitésül: a csillag-felségjel csúcstávolsága 710mm a fehér kerettel együtt,
az ék-felségjel hosszmérete 800, magassága 400mm plusz 10 mm-es fehér keret körben a széleken
Rumcájsz 368784 2008. április 1. 20:38
Válasz erre
Búza'
Az orosz bisz-nek látszó repülő tárgyak azok 21 SzT-változatok, "15"-ös tipus, nyilvánosság OK.
mig23papa 368783 2008. április 1. 20:34
Válasz erre
Ha jól emlékszem éppen Mezőkövesden dekkoltunk, amikor elkelt a kicsike.
mig23papa 368782 2008. április 1. 20:33
Válasz erre
PETI 368781 2008. április 1. 19:41
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki meg tudná adni nekem a szabvány magyar kerek és szögletes oldalszámok pontos méreteit? (kape21@gmail.com)

Köszi
búza 368780 2008. április 1. 19:39
Válasz erre
Rumcájsz!
Azóta láttam fotót róla, tényleg PG.-s szám. Van még néhány rajzod nálam az orosz BISZ-nek látszó repülő tárgyakról. Feltenném ide.
Monox!
Csak a tudásod kiegészítésére a 21-U sorozat:
1720,4020,4117,4418,4419,4420,0820,1319,1320,1418,1419,1420,1516,1517,1816,1817,919,
4116.
Nem ellenőriztem, hogy teljes-e a lista!
Továbbra is körözés alatt a 1720 terepfestése!
Üdv: Búza
Nyugger 368779 2008. április 1. 19:15
Válasz erre
Sziasztok,

Ez nem a reklám helye de a hunavia.hu site-on az összes magyar MiG-21-s
-a MiG-21 family-ben- ellenőrzötten, pontosan van benne.
Sok év a seregben, sok óra a levéltárban stb., szóval nem egy esős szombat délután találtuk ki. Ezek a képek bátran letölthetőek. Fáradozunk a további bővítésen is.
Pár oldallal ez előtt valaki feltette a 1817-s terepfestésű képét.
Rumcájsz 368778 2008. április 1. 17:00
Válasz erre
Bocsi, figyelmetlenségből összevontam két választ, a szöveg második fele főleg Búzának lett volna cimezve'
Rumcájsz 368777 2008. április 1. 16:25
Válasz erre
A "1720" MiG-21U gépszám biztos, ez volt az első ilyen tipusú gép, amin 1973 őszén dolgoztam. Később, 1986-ban eladták Indiának, ottani lajstromjele U 672 lett.
A "9514" szám alakja a PG-nek megfelelő kerek szám, ha kerekitett sarkú szögletes szám lett volna, akkor azt külön jeleztem volna a rajzon.
A "1418" extra terepszinű UTI-ról van fotóanyagom, rövidesen felrakom ide a topicba.
Monox 368776 2008. április 1. 16:00
Válasz erre
Búza!

Ez a 1720-as oldalszám ez biztos? Sosem találkoztam még ilyen oldalszámú Mig-21U-val.
(csak 0820,1420,1320,4020,4420-szal.)
búza 368775 2008. április 1. 08:42
Válasz erre
A 1418 és a 1720 volt a két nem standard festésű UTI. Most találtam meg egy táblázatban, de fotó nincs róla.
Rumcájsz!
Akkor a bejövő 9514-est rajzoltad le! Amúgy tényleg, igazad van. A szám alakja nem derül ki a rajzról, de ha jól emlékszem a KÖRÜ a PG. sablonjait - néha a festő szakembereit is - használta.
Nyugger 368774 2008. március 31. 22:23
Válasz erre
MiG23Papa,

Természetesen, mint az elmúlt közel - harminc!! - évben. Ha jól emlékszem valamikor
1973-ban vagy 74-ben alakult meg a Repülés Baráti Köre. Én csak 1978-tól vagyok ott.
Láttunk már a klubban sok sok érdekes dolgot!
mig23papa 368773 2008. március 31. 22:04
Válasz erre
Úgy látom itt van mindenki a csapatból, RBK-ban is találkozunk?
Nyugger 368772 2008. március 31. 22:01
Válasz erre
Szia Búza,

Mi volt az oldalszáma a varangyosbéka 66-k ?

Üdv.
Nyugger
Rumcájsz 368771 2008. március 31. 21:58
Válasz erre
Gépszám szerint melyik lenne az a "varangyosbéka" 66-os UTI? Netán a 1418-as?
Rumcájsz 368770 2008. március 31. 21:55
Válasz erre
A rajzon a 9514-es biztos, hogy nem PG-festést visel,hanem csapatfestést, mert
1., a PG festésnél alapszabály volt, hogy a piros számok és felségjelek barna alapra
kerüljenek, itt ez pont forditva van
2., bármilyen egyéni, extra jelzéssel jött be a gép /rep-órás csillag vagy az itt lát-
ható "Kiváló" jelzés/, javitás után CSAK a szabványjelzéseket festették fel
a cégnél, és a fogadó csapatra bizták, hogy pótolja-e az extrákat
búza 368769 2008. március 31. 21:47
Válasz erre
Kösz Nyugger!
Akkor még csíkos volt az alja! Erre kell ez a fórum: olyan információkat megosztani, amik különben elvesznének. Most már csar a 35-ös UM felülnézeti képe, a varangyosbéka 66-os, meg még néhány fontos egyéb info hiányzik róla!
Üdv: Búza
búza 368768 2008. március 31. 21:41
Válasz erre
Szia Monox!
Ha megfigyeled a PG.-ben festett gépeket akkor Te is láthatod, hogy nincs két egyforma gép. Az eredeti rajz a 4406-os volt, a 4403-on (a második nagyjavított 96-os) már módosult, mert elhagyták a szárny alatti zöld csíkot. Később a függőleges vezérsíkon levő két folt ért össze és a kabin felé kinyúló csík részlet (ami néha összeért és egy zöld folt volt középen) maradt el. A festés annyira változó volt, hogy egy gép két oldala is különböző lehetett, mert esetleg a gép két oldalát két különböző festő festette. Volt rá példa, hogy a jobb oldal a ma ismert standard minta, a bal pedig sokkal cakkosabb - mint a levestészta - volt. Az eltérő fakulásról annyit, hogy az elején a gépek Binarin festékkel voltak festve és a technológia sem volt mindig megfelelő. A Binarin inkább nagyon világos barna volt, mint a most ismert Akromat, ami sárgásbarna, vagy inkább sárga. A zöldben nincs sok különbség, az alsó kék is talán csak egy árnyalatnyival kékebb, mint az elején.
A dátumok majdnem jók: 3955 21BISZ 1980. 09. 23. 1981. 08. 25. Kisérleti ipari közepes javitás.
A PG.-ben javított gépek a seregnél csak akkor lettek festve ha változott a felségjel, lekopott a PG. festés (ez az elején előfordult technológiai hibák miatt), vagy egyes alkatrészek cseréje(pl. gerinctartály) miatt. De mindezektől függetlenül azt gondolom: egy gépről bármit konkrétan megállapítani csak fényképek alapján lehet, a színéről pedig lehet vitatkozni, csak nem érdemes. Volt olyan MI-8as, aminek a két oldalalának színe olyan markánsan tért el egymástól, mintha két különbözö gép lett volna, pedig csak egy észak-dél irányú állóhelyen tárolták évekig, a Nap pedig végezte áldásos tevékenységét!
Nyugger 368767 2008. március 31. 21:35
Válasz erre
21MF-4406 840603 Miskolc
21MF-4406 840603...

Búza,

Rajzodon szereplő festéssel repült a 4406-s gép a miskolci repülőnapon 1984.06.03-án
a helyi repülő klub megalakitásának 50. evfordulója alkalmából tartott rep.napon.
Kép a Repülés 1984 júliusi számában jelent meg.
Monox 368766 2008. március 31. 15:29
Válasz erre
Búza!

A 9524-es festése hihető, hogy KÖRÜ-s, de a fotón lévő 4606-osé tutira PG-s. A külömbség annyi, hogy talán az alakulatnál valamilyen okból a kabin mögötti részen befestettek egy barna csíkot.. Ezt leszámítva a gép teljesen szabályos PG-s kamóval rendelkezik.

A 3955-ösről való megemlékezéseinket a 1812-től olvashatod, de én valamiért akkor is azt gyanítom, hogy ez még nem PG-s festés. Ezt alátámasztja a magányos zöld folt a gerincen meg a színek PG-stől eltérő árnyalatú fakulása.
Viszont ellentmond annak, hogy a gépet a PG-ben 1980.09.24-től (beszállítás) egészen 1981.09.25.-ig (elszállítás) javították, mint kisérleti gépet, ezalatt állíólag már minden gépet amit kibocsátottak már a később ismert kamót kapta. Mondjuk bőven van ellenpélda arra, hogy 1981 után javított Mig-21-esek vidáman viseltek alakulati kamót... Mi lehet az igazság?
búza 368765 2008. március 31. 14:47
Válasz erre
9514 rajz
9514 rajz
3955 rajz
3955 rajz
4606
4606
MiG-21-4606
MiG-21-4606

Ezt a kettőt találtam még így gyorsban. Megjegyzés nem volt hozzá, de szerintem a 9514 nem PG festésű, hanem KÖRÜ. Jó lenne egy fotót találni róla, már csak a szám alakja miatt is. A 3955- höz hasonlót (4606) találtam kerek számmal.
búza 368764 2008. március 31. 14:04
Válasz erre
Oldalszám Típus Beszállítás Elszállítás Megjegyzés
4406 21MF 1980. 04. 10. 1981. 02. 04. Kisérleti nagyjavitás. Az első tereptarka festés.
Elnézést ezek a pontos adatok!!! A PG.-be nagyjavításra érkrzés és távozás dátumai. Ezzel a festéssel távozott. Azt nem tudom, hogy az alsó zöld csíkot mikor festették át, de gondolom a seregben, az egység jegyében.
makettes 368763 2008. március 31. 11:06
Válasz erre
Lehet ,hogy hülye kérdést tettem fel,inkább évszám!
makettes 368762 2008. március 31. 11:05
Válasz erre
Szia !
Nagyon tuti a rajz,a kép alatt a számok más gépszámot takarnak?
üdv. makettes
RonnieFrown 368761 2008. március 31. 09:41
Válasz erre
Monox!
Igen, erre gondoltam. Koszi szepen!
Levix 368760 2008. március 31. 08:57
Válasz erre
Király! Ha van még ilyen plííízzz!

Levi
búza 368759 2008. március 31. 08:44
Válasz erre
4406 82,02,02
4406 82,02,02

Sziasztok!
Miközben kerestem a varangyosbéka festésű 66-osról anyagot ez a régi rajz került a kezembe a 4406-os PG. nagyjavítás utáni első terepszínű festéséről. Érdekessége, hogy az egyetlen olyan gép volt aminek a szárnya alatt is zöld volt az oldala, kb. a futó áramvonalazó lemez aljáig, illetve a fúvócső burkolata is majdnem teljesen le volt festve. Az UTI-ról eddig nem találtam semmit, csak olyan embert, aki emlékszik rá.
Monox 368758 2008. március 30. 20:26
Válasz erre
SAVE0852
SAVE0852

A kép a Top Gun 91/11. számában jelent meg, ha erre gondoltál. Ajándéknak egy -21MF-et is adok hozzá. :)))
Figaro 368757 2008. március 30. 20:19
Válasz erre
MiG-21 kabin 1
MiG-21 kabin 1

Erre gondoltál?
SIG 368756 2008. március 30. 15:22
Válasz erre
Hello !

Megvan az összes Top Gun, úgyhogy ha nem rögtön kell, akor egyik hétvégén előkeresem...
RonnieFrown 368755 2008. március 30. 14:37
Válasz erre
Sziasztok!

Egy 1991 vagy '92-es Top Gun-ban volt egy nagyon allat foto a 21MF kabinjarol. A kep nagylatoszogu objektivvel keszult pontosan kozeprol, kb a botkormannyal egy magassagbol fotozva ugy hogy a fotos nem az ulesben ult hanem valahogy belogatta a gepet az ulesbe. A neten rengeteg kabinkep kering de fotos szemmel nezve egyik sem er ennek a kozelebe. Nincs meg valamelyikotoknel beszkennelve ez a kep?
SIG 368754 2008. március 30. 09:28
Válasz erre
De, bocsánánat, csak félre ütöttem, magam marha :)))
Rumcájsz 368753 2008. március 30. 09:22
Válasz erre
A Tu-144 mellett kisérőként tényleg a MiG-21I /Analog/ repül, az OK-016 jelzésű 21U gépet meg a csehek használták az Albatros saját gyártású katapult-ülésének légi tesztjeihez
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.