/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Cébés 368696 2008. március 23. 22:08
Válasz erre
Gabi képek
Gabi képek

Igen Szekszárdon van.
A negyedik képet lehagytad? (majd én pótolom) Ugyanis ezeket én készítettem...
mig23papa 368695 2008. március 23. 21:14
Válasz erre
migi

asszem a Horváth Balázs tudja a választ
migi 368694 2008. március 23. 20:28
Válasz erre
MiG_21F13_1981_001
MiG_21F13_1981_001
Mig-21F-13 1981
Mig-21F-13 1981

Urak
Megtudná valaki mondani ezek a képek hol készülhettek ?
Monox 368693 2008. március 23. 17:36
Válasz erre
01
01
02
02
04
04
PICT0478
PICT0478
PICT0473
PICT0473

Egy kis kronológia a tüzépes MiG-21-esről:

Az első képen világosan kivehető a gép és az oldalszáma, valamint az, hogy a többi géphez hasonlóan üvegezett a kabin mögötti rész.
A második kép Vecsésen készült az akkori Földi telepen. A kép az Aeromagazinból származik. Látható, hogy házilagosan be van lemezelve a kabin mögötti rész.
A harmadik kép Alsónémetiből származik, 1997-ből. Itt a perdöntő bizonyíték a gépre nézve: az orrgyűrűtől az orrfutó aknáig le van pótolva a lemezelés. Ez egy teljesen egyéni vonása ennek a gépnek.
A negyedik kép Szekszárdon készült 2005.08.09.-én. Jól látható az orr alatti "varrat" csakúgy mint az Alsónémeti telepen. Telejesen azonos a kettő.
Az ötödik kép pedig a bizonyosság a házilagos kabin mögötti lemezelésre.
A repülőgép valóban Debrecenből került Vecsésre. 1976-ban repült utoljára.
SHBalage 368692 2008. március 23. 16:50
Válasz erre
migi 368691 2008. március 23. 16:32
Válasz erre
Ha figyelmesen nézitek az 1 számú képet és kinagyitva akkor látszik a lemez szine más mint a többié és a széle olyan mintha rálenne peremezve a gépre.
mig23papa 368690 2008. március 23. 16:26
Válasz erre
Rumcájsz

Akkor lehet hogy ezt a gépet láttam amikor réges-régen Debrecenbe jártam
ha tudtam volna hogy nem kell a debrecenieknek elhozhattam volna akár én is , nem?
migi 368689 2008. március 23. 15:56
Válasz erre
És belemezelték a kabin hátulját ?
Rumcájsz 368688 2008. március 23. 14:58
Válasz erre
Ha az eredeti gépszám "308" volt, akkor egy Debrecen-környéki haditechnikai parkból került először Vecsésre /Földi Sándor tulajdonába/, onnan Alsónémedibe /tulaj ua./, innen Szekszárdra reklámhordozónak.
Monox 368687 2008. március 23. 14:48
Válasz erre
A tüzéptelepen lévő gép Szekszárd előtt van Alsónyék irányban a főút mellett közvetlenül. Előszőr és utoljára 2005. augusztusában láttam, azóta nem tudom meg van-e még. A gép a Magyar Légierő gépe volt, 308-as oldalszámra hallgatott és szintén Földi Sándor "gondoskodásából" szabadult ki. A 0220-as gép a Cshszlovák légierőt erősítette.
Rumcájsz 368686 2008. március 23. 14:42
Válasz erre
Azt csak a tulaj tudja, de persze kérdés, hogy megmondja-e?
mig23papa 368685 2008. március 23. 14:05
Válasz erre
Rumcájsz

engem csak egy dolog érdekel, hogyan került oda ahol most van ?
Rumcájsz 368684 2008. március 23. 14:02
Válasz erre
Egyértelmű,hogy cseh gyártású változat, /valójában S-107 a cseh tiusjelzése/, mivel a kabintető mögött nem plexi, hanem lemezburkolat van.
mig23papa 368683 2008. március 23. 13:46
Válasz erre
migi 368682 2008. március 23. 13:34
Válasz erre
Szekszárd 1
Szekszárd 1
Szekszárd 2
Szekszárd 2
Szekszárd 3
Szekszárd 3

Szekszárdon van
mig23papa 368681 2008. március 23. 13:06
Válasz erre
migi

hol van ez a telep, lehet tudni?
amúgy jó magyar szokás szerint eladjuk külfüldre amink van (pápai gépek) és veszünk helyette külföldről másikat
migi 368680 2008. március 23. 11:48
Válasz erre
mig
mig

Nem ez egy cseh gép volt , de hogy került hozzánk ? valamikor olvastam egy tüzépen lévő csehektől hozott f-13 ról a kerités fölött volt valamilyen szerkezeten , de azon nincs szám és a cseh variáns. Lehet hogy külföldről be lehet hozni magáncélra igy gépet?
mig23papa 368679 2008. március 23. 10:53
Válasz erre
Monox

0220 milyen oldalszám ez, magyar gépen használták?
Monox 368678 2008. március 23. 09:20
Válasz erre
Valószínűnek látszik valóban...
Adja Isten! :)
migi 368677 2008. március 23. 09:01
Válasz erre
194_9465_resize
194_9465_resize

Szerintem meg most ő van ott a háttérben Tökölön
Monox 368676 2008. március 22. 23:45
Válasz erre
02a
02a
PICT0207
PICT0207

Semmit nem tudok róla, hogy hogyan került Kecskemétre ez a gép, sőt arról sem, hogy miképp került ki onnan át Alsónémetire de az bizonyosnak látszik, hogy a két képen látható MiG-21F-13-as gép azonos.
migi 368675 2008. március 22. 20:18
Válasz erre
Azt hiszem ez a gép meguszta a szétvágást , de hogy volt az a kecskeméti dolog?
Monox 368674 2008. március 22. 19:45
Válasz erre
PICT0075
PICT0075
PICT0073
PICT0073
PICT0074
PICT0074
PICT0207
PICT0207

Nem tudni mi okból, de valóban egyes Csehszlovák MiG-21F-13-asnak, sőt PF-nek is zöld színű a kabinja. Magyarországon a már elsíratott Alsónémeti telepen is volt egy belőlük, a Kecskemétről bravúrosan megléptetett 0220-as gép személyében.
Ez a fotó erről a gépről készült.
cseka76 368673 2008. március 22. 18:01
Válasz erre
mig23papa!

Írtam egy emailt,majd nézd meg légyszi!

üdv cseka76
migi 368672 2008. március 22. 17:34
Válasz erre
Laci , nem erre gondoltam a magyar gépekre , nem lehetett a cseheknek zöld belsejű változata ,amiben más volt a megvilágitás is ?
mig23papa 368671 2008. március 22. 17:29
Válasz erre
11-18f
11-18f
11-19f
11-19f
11-20k
11-20k
11-21f
11-21f

migi

magyar PF kabin színe ilyen volt, és ez tuti, ültem benne éppen eleget :-)
migi 368670 2008. március 22. 17:19
Válasz erre
Nem sürgetni akartalak ,csak gondoltam a hátha elfelejtetted ,meg az öröm apai teendők miatt nem ez volt az legelső gondod.
A kabin szinek : érdekes rendeltem az eduardtól 21-PF komplett kabinbelső rézmaratást és az is zöld szinű .
mig23papa 368669 2008. március 22. 16:50
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1

azt hiszem megtaláltam végre az eredeti képet is erről a gépről
A háttérben látható tornyot (ügyeletes mérnök használta) Pápáról szállították Mezőkövesdre, közúton, alig mádfél nap alatt oda is ért, mert a Kraz ami húzta a trélert bedöglött, Zs. Kovács József (zs Papa) és Szabó József (tyimofej) voltak az áldozatai ennek a csodás útnak.
zoli1989 368668 2008. március 22. 16:14
Válasz erre
Egy kis videó a 22+02-es német 21-esről. Ezt a gépet lehet megépíteni a Revell 32-es MiG-21 makettjéből. (nekem is megvan:))
www.youtube.com/watch
Rumcájsz 368667 2008. március 22. 16:10
Válasz erre
Érdekes, hogy az utolsó két fotón 21F kabin látható, de ez a zöld festés ezen a tipuson nem volt, a kabin eredeti szine középszürke volt. Kiváncsi lennék, hogy az átfestés csak a múzeumi kiállitásra történt-e, vagy már üzemeltetés közben.Ehhez ugyanis tudni kell, hogy a szürke kabin belső világitása lila/ibolya fényű volt, mig a zöld kabin vörös fényű világitást kapott/legalábbis gyárilag igy jöttek ki a gépek, aztán nálunk is átfestették pl. az Albatrosok kabinját zöldre, a világitás meg maradt/.
Monox 368666 2008. március 22. 15:55
Válasz erre
Szolnok - hajtómű indító szimulátorként - 4 - 2004.03.
Szolnok - hajtómű...
Kivágott kabinok, szimulátorok - 01
Kivágott kabinok,...
Kivágott kabinok, szimulátorok - 02
Kivágott kabinok,...
Dscn4685
Dscn4685
Dscn4687
Dscn4687

Magyarországon is voltak (még 2004-ben legalábbis) kabinmetszetek alkalmazásban.
Az első képet 2004.03.05.-én készítettem a szolnoki nyílt napon. Ez a kabin a balesetben megsemmisült 4029-es oldaszámú MiG-21biszé volt. Ebben a műhelyben a hajtómű indítást gyakoroltatták vele egy Commodore 64-es számítógép és egy Junoszty TV segítségével. A többi kép a csehországi Vyskow-ból és Prága Kbely-ből valók, vélhetően azonos rendeltettéssel.
Rumcájsz 368665 2008. március 22. 15:33
Válasz erre
Kerestem, keresem, de sajnos még nem találtam meg, sorry meg elnézést, mihelyt előke-rül, azonnal postázom, üdv L.
Monox 368664 2008. március 22. 15:32
Válasz erre
MiG-23papa!

http://www.airliners.net/search/photo.search?®search=503&nr_of_rows=42&first_this_page=30&page_limit=15&sort_order=photo_id+DESC&nr_pages=3

Ezen link tanúsága szerint Farnborough-ban. A terepszínűre maszatolva pedig Cosford-ban.

Nem semmi amibe belefogtál csak egy kicsit csendesen aggódok, hogy nem vagy te ehhez egymagad túl kevés? Jó lenne, ha a lángvágót valamiképp meg lehetne úszni, ha ez sikerül egy kicsit a te műved is lenne. Azt viszont fenntartom, hogy amíg valamit is meg lehet menteni, addog sosem szabad feladni. Viszont a széllel szemben sem nagyon lehet pisilni. Néha azon merengek, hogy egy napon minden jóra fordul.
migi 368662 2008. március 22. 14:41
Válasz erre
Néha szeretnék valakiknek valamilyen rokana lenni
mig23papa 368661 2008. március 22. 14:38
Válasz erre
Monox

a 10 számú képen látható gép hol ácsorog?
mig23papa 368660 2008. március 22. 14:25
Válasz erre
1
1

Monox

biztos hogy amerikába került a 1602-es

Talán nem untatok senkit a következő bejegyzésemmel.

Megkaptam végre a várva vár választ a "mi lesz a sorsa a Pápán tárolt gépeknek:" levelemre. Eddig is gyanítottam, hogy valami sumákolás van a gépek körül, de mostanra már egyértelművé vált számomra. Dióhéjban a következő történt szerintem.
A gépek a leállítás után valamikor az ÁPVRT tulajdonába kerültek. Ez egy 100%-ban állami tulajdonban lévő cég volt. Innen átkerült a HM Arzenál Elektromechanikai ZRt. kezelésébe. Ez is egy 100%-ban állami tulajdonban lévő cég volt. Egy darabig, mert érdekes módon a cég 49 %.os részesedése (lehet, hogy nem igazán törvényes módon) egyszer csak magántulajdonba került. Szerintetek ki vehette meg azt a 49%-ot?
Gondolom azok akik eddig is kezelték államilag a rájuk bízott holmikat.
Na már most, szerintem az állami tulagdonban maradt 51% papiron eladta (ingyen átjátszotta) a 49%-nak a gépeket. Tuti, hogy mind a kettő élén ugyanazok az emberkék állnak.
Miután megtörtént az üzlet, már jogilag nem kutatható, (min amire a mellékelt levelükben is büszkén hivatkoznak) hogy az új tulajdonos mit kezdhet a gépekkel. Gondolom nem kevés haszonnal túl akar adni rajta, bár még az is előfordulhat, hogy az egész magánosítás előtt már megvoltak a biztos vevők a gépekre.
Egy előbbi levelezésből annyi kiderült hogy a Solar Kft-nek adták el további értékesítésre, de erre nem igazén válaszoltak hogy ki is ez a a Solar Kft.
Lehet hogy valamelyik rokon gyereké, mint ahogy szokott lenni ez ebben az országban.

Érthetőség kedvéért bemásolom azt a levelemet ide amire a mellékelt képen látható választ kaptam.
Válaszukból egyértelműen látszik hogy le akarnak rázni, ami nem igazán fog sikerülni.
Egyelőre még nem tárom a sajtó nagy nyilvánossága elé a szerintem nem igazán törvényes akciójukat, megvárom a következő levelemre írt válaszukat.
Tehát, íme az a bizonyos levelem, amire egyszerűen nem válaszoltak, mindenféle paragrafusokra hivatkozva kikerülve azt.

""

Tisztelt Bese Ferenc vezérigazgató Úr!

Hivatkozva Dr. Gömbös János miniszteri biztos levelére, a mellékelt újságcikkre, valamint a személyes adatok védelméről és a közérdekűadatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényre, kérem szíveskedjen tájékoztatást adni, hogy a pápai repülőtér területén tárolt leselejtezett repülőgépeket, milyen összegért vásárolták meg a magyar államtól? (mivel azok addig annak a tulajdonában voltak)
Amennyiben rendelkeznek ilyen adatokkal, akkor részletes repülőgép oldalszám szerinti összegeket kérek.

A következő kérdésem, hogy a Honvédelmi Minisztérium tulajdonában lévő HM Arzenál Zrt 49 %-os kisebbségi részvénycsomagjának értékesítése során , ezen tulajdonrésznek ki vagy kik lettek a jelenlegi tulajdonosai, és azt miért csak meghívásos zárt pályázat során nyerhették el, annak ellenére hogy a tervek szerint nyilvános tender keretében kívánták azt értékesíteni.A Magyar Hírlap információi szerint nem elképzelhetetlen, hogy a cég 49 %-os kisebbségi részvénycsomagját egy áttételesen orosz érdekcsoport szerezhette meg.
Szíveskedjen arról is tájékoztatást adni, hogy ezen repülőgépeket, milyen összegért adta el a HM Arzenál Zrt tovább értékesítésre a Solar Kft. részére, és ezen Kft milyen számon van bejegyezve a cégbíróság nyilvántartásában, van -e a tulajdonosai között jelenlegi vagy egykori (nyugállományú) magasrangú katonatiszt?

Kérem Öntől a Solar Kft elérhetőségeit, mivel velük is kapcsolatba kívánok lépni, információt kérve tőlük, hogy mik a további szándékaik a repülőgépekkel?
Várva kimerítő válaszát, tisztelettel : Szűcs László
Pápa 2008 03 06 ""

Szóval egyelőre itt tartok, mit szóltok hozzá?

Laci
migi 368659 2008. március 22. 14:09
Válasz erre
Igen közben én is megtaláltam Angliában van Farnboroughban .
Monox 368658 2008. március 22. 13:45
Válasz erre
10
10
503 070221cosford in uk
503 070221cosford in...
04a
04a
07
07

Migi!

Majdnem:)

Ez a gép az 503-as. Itt már halandzsa alakú oldalszám van rajta, de mint a másik kép is bizonyítja, rosszabbá is vált utánna a helyzet...
És még egy kép, hogy miből lett a borzalom... MiG-23papa-nak ezuttal is köszönet a fotókért!
migi 368657 2008. március 22. 13:40
Válasz erre
0552419
0552419

Na most lehet hogy nem jól emlékszem ,de ennél a képnél úgy rémlik azt olvastam hogy ez volt a 506 gépünk , de már nem tudom hol van most.
Monox 368656 2008. március 22. 13:30
Válasz erre
Migi!

Ezt múzeumi kabinrelikviának neveznék szerintem! :)) Minden gépet nem lehet megmenteni de dícéretes, hogy ha már az egészet nem lehet, akkor legalább egyes részeit mentik meg. Csehországban majd minden múzeumban lathatóak ilyenek.
Monox 368655 2008. március 22. 13:27
Válasz erre
Az itt 602-es számmal látható gépet végül eladták Amerikába. Megúszta a lángvágót - mindannyiunk szerencséjére!
migi 368654 2008. március 22. 13:26
Válasz erre
248.105.1_6909
248.105.1_6909

Szia
És ezt vajon minek neveznék el ?
Monox 368653 2008. március 22. 13:26
Válasz erre
Egy kicsit súgok nektek. Felvettem az iwiw-en kapcsolatot Kurilla úrral, aki azt mondta nekem, hogy egyes gépeket eladásra szántak. Az oldalszámok "eltorzítására" azért volt szükség, mert az elhárítás "azt gondolta", hogy így nem lesz kideríthető a gépek eredete, valamint a felségjelzés is el lett távolítva. Hogy ki lett volna a vevő, máig homály fedi.
A képen látható, hogy az eredeti állapotú 1601-es gép lényegesen kopottabb állapotban van, mint a mellette álldogáló ismeretlen számú gépek. Nyílván ezek mentek volna a piacra. Az nem derül ki ebből, hogy le vannak festve kályhaezüsttel, v. símán csak megtakarították őket.
A festés mellett szól, hogy a 602-es és a 14-es számú gép valaha terepszínű volt, (1602, 1514) sőt a képen nem látható 510-es gép is. Nekem az a gyanúm, hogy ez lehet a kék 10-es. Viszont, hogy ne legyen síma az ügy, van egy képem, amin az 510-es már szétdarabolva látszik, eredeti oldalszámmal - lemezszínűen. Egy másik képen az itt csak 14-es számú gép már 514-esnek látszik, de elehet, hogy az 1-es nem fért rá a képre. Még az is előfordulhat, hogy a gépek két oldalán külömböző számok voltak.
Ez lehet, hogy mind igaz de valójában csak okoskodok.
Egyedül még migi képén látható 905-ös gép eredetéről lövésem sincs, hogy melyik gép lehetett valaha. Rumcájsz gondolata már nekem is az eszebe jutott miszeint ez az 508-as lehet, de a hivatalos okmányokban és fényképen nincs nyoma, hogy az 508-as Kecskemétre repült volna 1989-ban.
mig23papa 368652 2008. március 22. 13:21
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Laci igazad van , valóban nem barmolják szét ennyire szállításhoz, azoknak már annyi volt akkor.
A spéci utánfutót amit a nyerges vontat, úgy hívták , hogy "kakadu", hogy miért fogalmam sincs
migi 368651 2008. március 22. 12:46
Válasz erre
023
023

Szia Laci
Ezen a képen látszik hogy szétkapták ezt a két gépet is,bár én nem értek hozzá de nem hiszem hogy ennyire szétszedik szállitáshoz . Légyszi keresd meg a kisérleti ék jelzés méretét (amit a mi-8-son mértél).
Üdv: migi
mig23papa 368650 2008. március 22. 12:42
Válasz erre
B_MIG_21PF_1602_001
B_MIG_21PF_1602_001
Kurilla Tibor 1981
Kurilla Tibor 1981

Monox

a kérdés valóban érdekes, már beszéltünk erről itt, de nézzük meg a harmadik gépet is,
14 oldalszám nem létezett, és az ötödik gépet is, 602 oldalszám sem létezett, 1602 oldalszám volt
most már tényleg meg kéne kérdeznem Tibortól hogy valójában mit is tud ezekről a dolgokról?
Rumcájsz 368649 2008. március 22. 12:33
Válasz erre
Ha a 24 ismert gépszámból levonjuk az ismert külföldre került gépek, a szintén ismert lezuhantakat, a terepszinüre festetteket, és a Taszáron 1989-es számmal kiállitott "505"-ös ,és a két Szolnokra került gép számait,és feltételezzük, hogy a "14"-es a "1514" gépszám, a "602" pedig a "1602" gépszám átfestéséből származik, marad az "508" és a "1601" mint két lehetséges gép. Az okoskodásomat viszont kissé gyengiti, hogy mindkét átfestett gépszám az utolsó PG-javitáson terepszint kapott, itt meg ezüstben viritanak, persze nemcsak a gépszámot, hanemaz egész gépet is át lehetett festeni, de akkor még mindig megmaradt a MIÉRT? Ráadásul még az is előfordulhatott, hogy valamelyik külföldi vevő nem eredeti, hanem módositott számmal kérte a leszállitást, és akkor is borul az egész számitgatásom'
migi 368648 2008. március 22. 11:21
Válasz erre
KE_JG_057_MiG_21_10
KE_JG_057_MiG_21_10

Szia Monox
Már én is kerestem ezt a témát ,bár én az után érdeklődtem hogy lett kék 10 -es a gépünk .
üdv: migi
Monox 368647 2008. március 22. 11:08
Válasz erre
012e
012e

Egy érdekes kérdést szeretnék feltenni. Tudja-e valalaki, hogy ezen a képen látható összes 9db MiG-21PF-ből a két legközelebb állónak mi volt az eredeti oldalszáma? A képet vélhetően Kurilla Tibor készítette.
Tibcsi 368646 2008. március 19. 05:33
Válasz erre
Én is valami ilyesmire gondoltam. De az is eszembe jutott, hogy azt is jelentheti, hogy a 100. a SZU-ból átvett 21-es... bár a rep.óra valószínűbb. :-))

Kösz!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.