/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Charger 368583 2008. március 3. 19:13
Válasz erre
MiG-21-409-1
MiG-21-409-1
MiG-21-409-2
MiG-21-409-2
MiG-21-409-3
MiG-21-409-3

parancsolj,én ezeket találtam.
migi 368582 2008. március 3. 19:02
Válasz erre
Sziasztok
Keresnék bármilyen infót, képet stb a 409 oldalszámú MiG-21 PF-ről amin a kisérleti felségjelzés volt látható .
flagon 368581 2008. március 3. 17:15
Válasz erre
docu0002
docu0002

A Finn/Angol nyelvü Mig-21 in Finnish Air Force kiadványban megsem emlitik az F-12-es jelzést.
cseka76 368580 2008. március 1. 07:48
Válasz erre
Monox 368579 2008. február 29. 22:59
Válasz erre
Ismereteim szerint az F-12 típusjelzés a Finn AF gépeit illették. Egyetlen alkalommal láttam ezt a típusjelzést, a 90-es évek elején létezett Makettstúdióban említették. A jelzés állítólag azért változott mert Finnország volt az első nem VSZ tag aki megkapta a típust. Az F-12 a "táboron kívüli" létre utalt. Műszakilag semmiféle külömbséget nem volt az F-13-ashoz képest. Ez a jelzés összesen 12 gépet érintett amiből 4 veszett el az 1986 januári selejtezésig.

A csehek által repült F-13-asok saját gyártmányok, talán ezért is külömböztek a kabin mögötti terület kialakításában. Az is igaz, hogy sosem sikerült beszélnem senkivel, aki érdemben tudta volna, hogy a kabin mögötti rész miért plexiborítású. Az okoskodás (pilóta hátra tud nézni, esetleg vizuális ellenörés céljából olyan, stb.) sem hozta közelebb a megoldást.
cseka76 368578 2008. február 29. 21:32
Válasz erre
Névtelen2

cseh mig-21 01
Névtelen2
Névtelen3

mig-21
Névtelen3

Valószínű,hogy én néztem be a dolgot!:-) Ezeken a képeken azért látszik,hogy miről van szó! Azt lehet tudni,hogy ez miért volt így? Illetve miért volt ez az apró különbség? (lemezelés,plexi)
migi 368577 2008. február 29. 20:52
Válasz erre
Hát szerintem nem ugyan azt a könyvet nézzük, a Finn gépeknél plexi a kabinmögötti rész ,A Csehek változatának volt jellemzője hogy lemezelték azt a részt.
cseka76 368576 2008. február 29. 20:44
Válasz erre
Igen, és is ott találtam rá!
Ami szerintem külömbség az F13-hoz képest így külsőre,hogy az előrenyíló kabintető mögötti rész a F12s-nél nem átlátszó plexi borítású! Az F13 -nál ez a rész átlátszó(gondolom plexi).
cseka76 368575 2008. február 29. 20:40
Válasz erre
Névtelen1

mig-21 f12s?
Névtelen1

Na,erre a madárkára gondolok!
migi 368574 2008. február 29. 20:40
Válasz erre
Igen volt ilyen a Finneknél de ÉN szerintem nem sok külöbség lehet a képekről itélve a F-13 és ez között .A squadron signál Mig-21Fishbed in action könyvében vannak képek erröl a fin gépről.
cseka76 368573 2008. február 29. 20:24
Válasz erre
Urak!

Tudtok valamit a Mig-21 F 12s típusról? A finnekenk elvileg voltak ilyen gépeik rendszeresítve.
mig23papa 368572 2008. február 28. 23:51
Válasz erre
a kérdés nem olyan bonyi
a háttérben a pápai torony és a kettes zóna műszaki pihenője látszik
sainz 368571 2008. február 28. 20:56
Válasz erre
Untitled-Scanned-38
Untitled-Scanned-38

Mas.
Melyik repterunkon keszult ez a foto?
Az orrfuto mogott latszik vmi epulet.
sainz 368570 2008. február 28. 20:51
Válasz erre
Nekem csak utasszallito repulogepeken utaskent latott mas repulogepek - ezek szinte mind parhuzamosan vagy szemben repulo gepek voltak - vannak viszonyitasi alapkent.

Szoval nem igazan tudom, mennyire lehet nehez egy gyakorlott vadaszpilota szemenek - amennyiben tudja hogy milyen iranybol, magassagon erkezik - kiszurni a 2M-el repeszto Concordot tiszta idoben - gondolom abban a magassagban mar tobbnyire tiszta.
Vajon milyen tavolsagbol eszlelheto?
Lehet hogy ez nem is olyen nehez?
Rumcájsz 368569 2008. február 28. 20:38
Válasz erre
A Concorde utazómagasságában már gyakorlatilag nincs vizpára, ezért nincs kondenz-
csik-képződés sem.
sainz 368568 2008. február 28. 19:33
Válasz erre
Es mi van ha a szomszed orszagok idoben atadtak a celt - Concorde - a nigeriaiaknak?
sainz 368567 2008. február 28. 19:31
Válasz erre
Igen.
Az elfogas nagyon nem egyszeru 2M-el repulo celnal.
Raadasul az eredeti iras szerint egy pilota onallositotta magat(akkor valoszinuleg nem kapott vadasziranyitast, ravezetest...).
A 21-es lokatora meg mindenre alkalmas, csak onallo celkeresesre nem - kiveve azt a nevetsegesen kismeretu legterreszt szinte az orrod elott - meg egy Concord meretu celhoz is igen kozel kell lenni es megfelelo iranyba kutatni, hogy megcsipd.

Nemtom.
Tiszta idoben, nappal, vizualisan?
(abban a magassagban vajon van komoly kondenzcsikja a Concordnak?)
Neha 80km-es latasrol is beszelnek...
De akkor is ott van amit mondasz, jo helyen(magassag,sebesseg...) kell lenni es jo idpontban, hogy legyen eselye a dolognak.

Az oroszok a VSZ idokben sokszor teszteltek a legvedelmunket MiG-25 celokkal, gyakran nem is porkoltek M2-nel gyorsabban.
Ahogy en tudom, megis csak egyetlen egyszer sikerult Horvath "macska" Miklosnak szembol megcsipnie MiG-23MF-el, de akkor is annyira hatarerteken voltak a parameterek, hogy elesben valoszinuleg nem sikerult volna leloni...
sainz 368566 2008. február 28. 17:37
Válasz erre
Nem csk a modernizalt, NATO kompatibilis MiG-21MFN-en?
Daala 368565 2008. február 28. 17:36
Válasz erre
A csehek alkalmazták MF-eiken az R-13-at és a nitrogénes indítóberendezést.
Matador 368564 2008. február 28. 08:12
Válasz erre
Sainz!
Én sajnos nem tudom kideríteni. Ha egy olyan országon keresztül akarsz átrepülni, ami nem eurocontroll tag, akkor az illető ország légügyihatóságának kell elküldeni a flt.plan adatokat, mire ők vagy adnak engedélyt, vagy nem. Illetve számláznak. Lehet, nem tekintenék viccnek, ha benyújtanánk egy hazai fuvarozó nevében egy plan-t 2Mre :) Különgond, hogy Nigéria valszeg, miután nem tagja valamelyik ilyen jellegű szervezetnek, lista árat alkalmaz, amitől bilaterális egyezményekben eltér. + az árak is igen nagy valószinűség szerint változtak az elmúlt években. Még azt is el tudom képzelni, hogy egyszerűen mint a legtöbb ország, tiltja légterében a hangsebesség feletti repülést, ezért ára sincsen.

Én továbbra is ott érzem a gyenge pontját a sztorinak, hogy nem volt gyakori desztináció dél-afrika, ezért nagyon nehéz lehetett kidolgozni egy eljárást. A sebesség miatt, a mig-nek nagyon jó helyen kellett lennie, az üzemanyag fogyasztás miatt nem mehetett túl sokáig teljes sebességgel. Ha a concorde egy picit is máshol lépett be, vagy egy kicsit más irányban haladt, mint várták, akkor már esélyük sem lehetett. Pontosan nem tudom, hogy mennyi idő kellett, de itt biztos megmondja valaki, de úgy tudom, hogy a Korean Air gép már másodszorra lépett be a szovjet légtérbe másfél óra alatt, mire sikerült megtalálni, már levegőben lévő géppel, egy olyan területen, ahol miden kilométeren volt egy lokátor, gyakorlott irányító személyzettel és olyan géppel ami adott esetben két és félszer akkora sebességgel repült, mint célgép. Bezzeg az amerikaiak a perzsa-öbölben, nem kérdeztek inkább lőttek egy airbust, biztos ami ziher.
SHBalage 368563 2008. február 27. 23:08
Válasz erre
Ami fontos és lemaradt...

A webmester megjegyzése: Más, az alakulatnál szolgált emberek részéről nem nyert megerősítést, hogy A JG-2 MF-eket kapott volna.
SHBalage 368562 2008. február 27. 23:00
Válasz erre
Arról ír, hogy a JG-2 nem csak az M típust, hanem az MF-et is repülte. A JG-7-től kerültek a JG-2-höz. Az ITP-nek(nem tudom mi ez) problémás volt az átálás a típusok különbözőségei miatt.
A rakétatecnikusok főnöke volt 1989-ben. Akkoriban kaptak vmi INGUL nevű rakéta ellenörző ketyerét. És hogy az ehhez a repülőgép típus(gondolom az MF)R-60-as és R-13M rakétákkal is felszerelhető volt.
Ehhez jött még hozzá, hogy az INGUL- a MIG-23-asoknál is használták Peenemündeeben. Ez viszonylag megkönnyítette a MIG-29-esek rakétatecnikájának ellenőrzéséhez való átalakítást.

Rusnya szabad fordításban kb ennyi a lap teteji bekezdés.
Rumcájsz 368561 2008. február 27. 22:54
Válasz erre
A szöveg elejéből annyit értek, hogy ez nem 21M, hanem MF változat /lehet, hogy valahol téves felirattal jelent meg a fotó, és itt közölte a javitást a szaki/. A rakétasin viszont tényleg a nitrogénes tipus, a rakéta meg R-13M, ezek szerint az MF-en már ezt is tudták alkalmazni, mármint azok, akik erre rászánták a megfelelő anyagiakat.
sainz 368560 2008. február 27. 22:32
Válasz erre
home.snafu.de/veith/episoden2a.htm

Itt talaltam egy fotot, MF(M?) R-13M-mel, de hogy mit irnak az nekem talany...nich sprechen
Rumcájsz 368559 2008. február 27. 22:30
Válasz erre
Az R-13M speciális, nitrogéntartályos inditósint igényel, nem tudom, ez technikailag
illeszthető-e az MF fedélzeti rendszereihez, de ismereteim szerint nem valószinü.
sainz 368558 2008. február 27. 22:17
Válasz erre
Koszi Rumcajsz!

Lehet hogy ez is badarsag a nigeriai sztoriban, es az MF nem is tudja alkalmazni az R-13M-et?
Rumcájsz 368557 2008. február 27. 22:13
Válasz erre
Az MF tudtommal az eredeti RSz-2USz+R-3Sz fegyverzettel együtt vonult nyugdijba, tehát R-13M-et nem kaptak.
A technikus kezében nagy valószinüséggel az R-3Sz rakéta közelségi gyujtójának a védő-
gyürüje van, amit a kormánylapok mögötti rakétatörzs-szekcióról vett le.
sainz 368556 2008. február 27. 21:52
Válasz erre
keszi
keszi

Nalunk rendszerben volt az MF-en az R-13M?

A 21bis-en es a 23MF-en igen.
Ez is erdekes, tudtommal a bis joval korabban megkapta ezt a fegyvert nalunk, mint a 23MF.

Jol emlekszem egy akkori Top-Gun fotora, a kecskemeti MF-ek meg a delszlav valsag idejen is RSz2-USz+R-3S fegyverfuggesztessel adtak keszultseget, mint ezen a foton 1984-bol?

Esetleg azt is tudja vki, mi van a technikus kezeben es miert?
Buza 368555 2008. február 27. 21:16
Válasz erre
A PG útvonal: Tököl, Vác, Balaton nevű község valahol Heves és Borsod megye határához közel, Mindszent és vissza Tököl. Hogy az oroszok is ezt használták-e azt nem tudom. A felgyorsítás és a csúcsmagasság a 210-es szakaszon volt a Hortobágy felett.
sainz 368554 2008. február 27. 21:16
Válasz erre
sainz 368553 2008. február 27. 21:09
Válasz erre
www.airliners.net/photo/Nigeria---Air/Nigeria---Air/1103759

Ez egy 21bis.
Mindenhol csak azt talalni a neten, hogy Nigeria 21MF-eket vasarolt az oroszoktol.

Ez a reszlet a nigeriai pilota eletrajzabol van, amit tegnap feltettem:
"In September 1984 he went to the USSR to familiarize himself with the new MiG 21B air-superiority fighter which Nigeria had acquired"

MiG-21B
Ez gondolom bis akart lenni.
Hat legalabb egy mar ugy tunik volt az orszagban.
sainz 368552 2008. február 27. 20:37
Válasz erre
Levi!

Lennek az ordog ugyvedje tovabbra is...:))

Elorebocsatom, fogalmam sincs mibe kerul a Concordnak - uzemanyagban, idoben, merfoldben, utasok komforterzeteben(emelkedes, sullyedes gyakran egymas utan) - az emelkedes, gyorsitas, lassitas, sullyedes aztan megint emelkedes, gyorsitas etc...de azt gondolom, ha lehetseges, ezt kerulik az utvonaltervezesnel.
(egyaltalan, le kell sullyednie a Concordnak, ha vmiert hangsebesseg ala lassit?)

De az az utvonal, amit Kenyaba berajzoltal, nekem a legvaloszinubb lehetosegnek tunik egy kozbenso tankolassal akarhol - Dakar, Kanari sz.. - mivel amennyiben Fokvaroshoz kellett a plusz uzemanyag, gondolom ez sem fer bele a hatotavba.
A masik utvonal talan a nagyjabol nyilegyenes, Franciaorszag felett szep lassan atcsattogni, aztan a Foldkozi nagyresze felett 2M(ott lehet?nem lehet 2M?), Algeria, Egyiptom, Libia, Szudan, Csad...elvileg hatalmas lakatlan - gyeren lakott - teruletek vannak, akar tekerhetne is 2M-el a Concorde felettuk, de en azt gondolom, van annyi eszuk, hogy iszonyuan megkerjek az arat...
Vagy a Voros-tenger felett(ott mehet a 2M?), de a csatorna kornyeken biztosan le kell "csendesedni", lassitani.
Es ha valamilyen okbol meg kell kerulni Etiopiat es Szomaliat is - volt ott egy-ket haboru-, mindjart nincs akkora kulonbseg az utvonal hosszaban.

Es mi van, ha csupan arrol van szo, hogy szepen megkertek az utvonalengedelyt - Nigeriaba is - , ki is fizettek az illeteket, de normal sebessegre, es sumakban nyomtak 2M-el...
Ez mar mindjart nem tunik annyira nagy szabalysertesnek a BA reszerol(vagy igen?).
Es innentol kezdve a legvedelem mar kezelheti is celkent...jopar km-t letert az utvonalrol - igaz h felfele - de 2M-el!
Lattunk mar hasonlot a Tavol-Keleten, a Jumbo csobbant, Ivan, aki leszedte meg egy Zsigult is kapott az eloleptetes es kituntetes melle..

Szoval en azt gondolom h nem olyan abszurd a sztori, mint elso olvasatra tunik.
sainz 368551 2008. február 27. 20:04
Válasz erre
Matador!
Utana lehet vhol nezni a Concorde atrepulesi illetekenek?
Az nem lehetseges, hogy a 2M miatt rendesem megfizettetik?

Nigeria kesobb lett joban a britekkel, olyannyira, hogy a Jaguart is eladtak nekik.
sainz 368550 2008. február 27. 19:33
Válasz erre
Buza!
Koszonom!Kozertheto...:))
Esetleg meg tudod mondani merre repultek a "razgont" a PG-s berepulesek alatt a 21-esek?
Talan a tokoli orosz ezred utvonalat hasznaltak?
Kolyokkoromban, a 70-es evek vegen a balatoni nyaralasok alatt rengeteg hangrobbanast hallottam - foszezonban!
Ha jol emlekszem Taszar gyorsitasi utvonala nagyjabol a Balaton vonalatol eszakra, azzal kozel parhuzamos volt.
Levi 368549 2008. február 27. 13:37
Válasz erre
kenya
kenya

Hol is van Kenya.
Matador 368548 2008. február 27. 13:32
Válasz erre
www.concordesst.com/history/destinations.html

érdekes forrás a concorde vs. mig-21 sztorihoz. habár nem lehetetlen de azért egy pár kérdés megfogalmazódott bennem:
- menetrendszerint sosem közlekedett BA Concorde olyan desztinációra ami szóba jöhet. tehát a nigériai légvédők nehezen várhatták, mert ha elő is fordulhatott, olyan ritkán jelenhetett meg a gép, hogy rutinról nehezen lehetne beszélni. a migeknek nyilván már a levelegőben kellett lenniük a sikeres elfogás esélyéhez, mert ha csak akkor szálltak fel esélyük sem lehetett, a rövid átrepülési idő miatt.
- a concorde hatótávolsága relatív kicsi volt teljes terhelésnél, amikor Johannesburgba vagy Fokvárosba ment, le kellett valahol szállnia. ezért a nagy sebessegű átrepülés sztem azért sántít, mert nem valószínű, hogy valahol nigériától délre szállt volna le üzemanyagért, a relatív békés Lagos, vagy más környéki volt brit gyarmat helyett
- BA concorde volt Lagosban, charterként. utólag úgy tűnik nem volt gond a leszállási engedéllyel, mért lett volna gond az átrepüléssel? a csak spórolás szintén nem egy nagy ötlet, egy-egy átrepülési illeték önmagában nagy összeg, de az egész költségben, úgyformán elenyésző. (egy budapest-bangkok-on az összes átrepülési illeték nincs 5%, egy 767-300-asra)
- AF concorde nem kevésszer járt arrafelé, de mindíg Dakarban tranzitált, kicsit arrébb.

van egy olyan sejtésem, hogy ez egy nem minden alap nélküli sztori, csak a szereplők kissé kicserélődhettek az idők folyamán.
mellesleg van olyan, hogy máshol fizetnek és máshol repülnek illegálisan. sokszor a legrövidebb út politikailag nem járható, a légitársaság megtervezi a legrövidebblegolcsóbb lehetséges útvonalat, amin a pilóták rövidítenek, amit halgatólagosan jóváhagynak, az üzemanyag megtakarítás miatt. ilyen még a még egy hazai fuvarozóval is előfordult már. :)
üdv
Balázs
Levi 368547 2008. február 27. 12:17
Válasz erre
Hmm ha illegálisan repülnek be egy országba, miért fizetnének egy másikban? Ez logikus?
sainz 368546 2008. február 27. 00:56
Válasz erre
Azt hiszem sokunkban van bizonyos eloitelet a kisebb afrikai legierok, pilotak kepzettseget, kepessegeit illetoen.
En ezt mostantol megprobalom maskent nezni.
Egy erdekes nigeriai AF karrier:

WING COMMANDER BEN EKELE

At the time he was arrested on Dec 17th, 1985 and charged for conspiracy to commit treason, Wing Commander Ben Ekele was 36 years old and an Igala from Benue State he was a Fighter Pilot and Commander of the Air Defence Group based at the NAF Base Makurdi.

He began his flying career in 1969 after completion of basic flying training. In 1971 he was deployed to the operational conversion squadron first on the Czech made L-29 Delphin, then the MiG 15, and then on to the MiG 17. He went to the Soviet Union in 1974 for conversion to the MiG 21 (training and fighter versions).

From 1976 to 1977 he was sent to the Royal AirForce in Britain where he qualified on the Jet Provost Marks 4 & 5 and also flew the Gnat fighter and Hawker Siddeley Hawk, in addition to attending a weapons employment course. Missile training took place at armament camps in Sardinia, Italy and the west coast of Wales (Abeforth).

From September 1977 until December 1980, Ben Ekele set up Nigeria's first Mig 21 operational conversion unit as the Officer Commanding. Ekele trained practically the entire first generation of locally trained Nigerian MiG 21 pilots. From December 1980 until December 1981 he attended the Joint Services Staff College in Wellington India.

When he came back from India he was simultaneously appointed the Staff Officer, Operations Strike Group and the Officer Commanding the Operational Conversion Unit and the Air Defence Unit all based in Makurdi. Then Squadron Leader Ekele was the ground commentator during the fly past of AirForce jets at the 1982 Independence parade in Abuja, while then Major Iyorshe organized the ground parade. After the Buhari coup of Dec 1983, Ekele was promoted and became the Commander of the combined Strike Group (comprising MiG 21s for interception/air defence and the SEPECAT Jaguar for Ground Attack/Strike) and NAF Station Commandant. On November 11, 1984 the Strike Group was split into Strike and Air Defence groups respectively, relieving Ekele of simultaneous control of both groups of aircraft. A new Station Commandant was appointed in the reorganization.

Wing Commander Ekele took part in several AirCraft Acquisition Evaluation trips on behalf of Nigeria. In 1978 he was on the team that assessed the French Mirage F-1. In 1980 he was on the team that evaluated the Sia Machetti 260, the Agusta 109 helicopter and the MB339 jet trainer. In September 1984 he went to the USSR to familiarize himself with the new MiG 21B air-superiority fighter which Nigeria had acquired. During that visit he also took part in negotiations with the Russians to purchase more modern bombs for the MiGs. Apparently the Russians had been supplying Nigeria with WW2 stock bombs with large profile - which increased fuel consumption merely for flying during operations.

In Nov 1984 he was in the US evaluating the F-20 Tiger Shark. In 1985 he was sent to India to evaluate the HP 34 Hindustan Aeronautic Trainer (Indian version of the Agusta).

During the Nigeria-Chad border conflict of 1983 Ekele led a strike aircraft group that straffed islands in the Kinasara area of the Chad basin, in support of the 21st Armoured Brigade to repel the Chadian invasion. He also commanded the AirForce detachment during Operation SeaDog in Calabar – a joint exercise designed to test responses to situations in the Bakassi area. Interestingly Lt. Col. Bitiyong was an observer during that exercise.
sainz 368545 2008. február 26. 22:51
Válasz erre
Ez szerintem nem ilyen egyszeru.
Nem tudjuk pl. hol, mennyit kell fizetni az atrepulesnel.
Lehet hogy a hosszabb olcsobb.
Haboruk, politika, tiltott legterek, kerulendo orszagok stb...
Levi 368544 2008. február 26. 22:40
Válasz erre
Térkép? Vonalzó? Hmm? Google map?
sainz 368543 2008. február 26. 22:38
Válasz erre
Hogy Gibraltarig valszeg az ocean folott teker 2M-el az szinte biztos.
Ha mondjuk Kenya az uticel fogalmam sincs miert lenne jobb neki az ocean felett megkerulni fel Afrikat - 2M? - es Nigerianal "bevagni".
Gondolom ezt megteheti a foldkozi felett is...
Ha Del-Afrika az uticel, megint nem tunik logikusnak mit keres Nigeria felett.

Te ennyi alapjan kizarnad?
Levi 368542 2008. február 26. 22:30
Válasz erre
Google map? Hmm? Nigéria tengerpartja nagyjából észak-keleti. Ööö honnan is jön a Concord, ööö Argentína?
sainz 368541 2008. február 26. 22:28
Válasz erre
A magam reszerol megkerdeztem nehany pilotat is, akik az MF-et repultek.
Diohejban:
Mind a negyen azt allitottak, hogy a 2Mach-al erkezo cel, abban a magassagban nagyon kemeny falat mind a 21-esnek, mind a vadasziranyitoknak.
sainz 368540 2008. február 26. 22:24
Válasz erre
Szerintem a sztori nagyon erdekes.
Tovabbra is fingom sincs, vajon megtortent e.

" Nos errol a reszerol a sztorinak nemtom mit higgyek...akar igaz is lehet. "

Nem azt allitja, hogy lelottek a Concordot, vagy hogy le tudtak volna loni.
Annyit allit, hogy a nigeriaiak megprobaltak.

Ezt szerintem sem cafolni, sem megerositeni nem tudjuk...
sainz 368539 2008. február 26. 22:15
Válasz erre
oceanpartjan...:))
sainz 368538 2008. február 26. 22:14
Válasz erre
Es ha Nigeria tengerpartjan lep be a kontinens fole?
Es repul tovabb kelet fele - pl. Kenya?
Levi 368537 2008. február 26. 21:45
Válasz erre
sainz!

Alegéria úgy jön ide, hogy a Concord csak akkor tud kizárólag Nigériában hangrobbanást okozni, ha addig az űrben volt :). Ha nem akkor a legrövidebb út a Fölközi t. után Algérián át vezet.
Buza 368536 2008. február 26. 21:00
Válasz erre
Ha hét mérföldes sorban állnak, akkor mindenkinek pukkan szép sorban. A pukkanás a fül által érzékelt nyomásváltozástól van. Ha együtt tudsz haladni a magasabb nyomású hullámmal akkor nem hallasz semmit, mert nincs nyomásváltozás. Amikor a PG.-ben javított 21-esek a nagymagasságú feladatot repülték ( H.max=18500 M=1.85 ) akkor is volt az útvonal alatt hangrobbanás. Amikor az űrsikló visszatér a sűrűbb légrétegekbe akkor is, pedig az nem 10000 méteren van.
Solo 368534 2008. február 26. 20:36
Válasz erre
Mind igaz, amit utoljára írtál. Csak az a baj, hogy egy előző hozzászólásodban az ellenkezőjét állítottad. Erre reagáltunk mi.

"Csupán azért mert aki ismeri a hangrobbanás fizikáját, az tudja, hogy a hangsebesség zajártalma nem folyamatos, mert hangrobbanás csupán a hangsebesség átlépésekor keletkezik."

A mig-21-es történetet nem kommentálnám. Részben akár igaz is lehet.
Az pedig, hogy egy zaj milyen erős mindíg egyéni érzékenységtől függ. A mi Gripenjeink hangsebesség feletti repülésire is panaszkodtak már. :) Elég az embereknek egy kis dörgés és egy repülő látványa, hogy rögtön a falra másszanak. :)
sainz 368533 2008. február 26. 20:34
Válasz erre
En tenyleg nem ertem.
Most akkor hogy van ez?
Ha hetmerfoldes sorban allnak a kutnal vizert a szerencsetlenek, akkor csak egynek pukkan, vagy mindenkink szepen sorban?

" a hangsebesség zajártalma nem folyamatos, mert hangrobbanás csupán a hangsebesség átlépésekor keletkezik "

" Az is igaz, hogy a szuperszónikus sebességgel repülő repülő folyamatosan hangrobbanást okoz "
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.