/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
sainz 368532 2008. február 26. 20:27
Válasz erre
Levi!

"But, at earlier times, the original route took these roughly over Nigeria and several other countries due east..."

Hogy jon ide Algeria?
mig23papa 368531 2008. február 26. 20:21
Válasz erre
Solo

ebben neked teljesen igazad van, eddig is tudtuk hogy a fejhullám, és a farukhullám is okoz egy-egy hangrobbanást, azt is tudtuk hogy nemcsak a hangsebesség tartományában, és nemcsak repülőeszközök esetében léteznek ezek a lökéshullámok, azt is tudtuk , hogy a lökéshullám együtt mozog a lökéshullámot okozó repülőeszközzel, annak mintegy állandó kísérője."
Az is igaz, hogy a szuperszónikus sebességgel repülő repülő folyamatosan hangrobbanást okoz. Azonban ezt folyamatosan csak akkor hallhatod, ha te magad is ugyanezzel a sebességgel követed ezt a repülő repülőt. Tehát szegény afrikai emberünknek igen csak futnia kellene, hogy igazából hallja is ezt a folyamatos robbanást. Hallott egy , esetleg kettő robbanást, és ennyi.
Arról már nem is beszélve, hogy azon a magasságon (18000m) ahol a Concorde repült hangsebességgel a hangkúp és a talaj metszéspontjában már jelentéktelen a nyomásváltozásnak a nagysága ahhoz hogy földi halandó egyáltalán észlelhesse a jelenséget.

"c) A hangrobbanás hallhatóságának tartománya meglehetősen szűk, és elsősorban a repülési sebességtől és a magasságtól függ.

d) A hangrobbanás erőssége a repülési magasság növekedtével csökken, a repülési sebesség növekedtével pedig megnő."

"A hangrobbanás hallhatósága

A hangrobbanás hallhatósága attól függ, hogy a szuperszonikus sebességű repülőgép keltette lökéshullám a föld felszínébe ütközve mekkora Δp nyomásváltozást okoz. A nyomásváltozás nagyságát számos tényező határozza meg. Ezek közül elsősorban a repülési sebesség, a repülési magasság , valamint a repülőeszköz több jellemzője jön tekintetbe."

Magyarország felett 10 000 méter alatt (a Balaton felett 12000 méter alatt)
tilos átlépni a hangsebességet. A Concorde meg 18 000 méteren repkedett hangsebességgel.

Nagyon jó ez a leírás a hangrobbanásról, de nem szabad abba a hibába esnünk, hogy néhány mondatot kiragadva belőle próbálnánk cáfolni esetleg az előttünk olvasható bejegyzéseket.

Olvasd el te is az egészet figyelmesen, és akkor világos lehet, hogy a "durci" afrikaiaknak nem igazán volt okuk a sorozatos hangrobbanások miatt reklamálni, esetleg le is lőni azt a Concorde gépet.

köszi hogy betetted ezt a linket, egyszer már elvesztettem, azóta is kerestem, hála neked újra áttanulmányozhattam.

Egy hasznos tanulsága biztosan van ennek a nagyszerű eszmefuttatásnak, mégpedig az hogy a vitaindító bulvárcikk írója biztosan nem tanulmányozta alaposan és figyelmesen az általad belinkelt tudományos írást, és az sem olvasta aki bedobta azt ide a fórumba a 1591 / 1609 bejegyzése alkalmával.

Köszönöm, hogy szerénységemmel én is hozzászólhattam a kérdéshez.
Buza 368530 2008. február 26. 20:02
Válasz erre
Solo válaszolt helyettem, köszönöm!
Ezt nem nevezném szakmai vitának:
" Pápára soha nem települtek MiG-23M-ek főleg nem egy hétre. Kezdem azt hinni, hogy azt sem tudod hol van Pápa "
" mert ha valóban itt voltak Pápán akkor én találkozhattam is vele nem úgy mint te, mert kisdobosokat akkor még nem engedtek kószálni a reptéren , harci repülők között "
Solo 368529 2008. február 26. 19:36
Válasz erre
A hangrobbanás ( a magyar szó kissé félrevezető) nem egyszeri robbanást jelent.
A szuperszónikus sebességgel repülő repülő folyamatosan hangrobbanást okoz.

Idézet erről az oldalról:

www.haditechnika.hu/ARCHIVUM/196704/670403.htm

"A szuperszonikus sebességű repülőeszköz két fő lökéshullám-kúpot alakít ki. A lökéshullám együtt mozog a lökéshullámot okozó repülőeszközzel, annak mintegy állandó kísérője."
mig23papa 368528 2008. február 26. 19:21
Válasz erre
Buza
legyen igazad, nem vitatkozom, felesleges :-)
de kíváncsian várom a szakvéleményedet, melyből megtudhatom, a hangrobbanás egyéb keletkezési lehetőségeidet

Ui.: az építő jellegű szakmai vitákat semmiképpen sem nevezném marakodásnak
mig23papa 368527 2008. február 26. 19:16
Válasz erre
Marci
legyen igazad, nem vitatkozom, felesleges :-)
Buza 368526 2008. február 26. 17:56
Válasz erre
A hangrobbanás nem csak a hangsebesség átlépésétől keletkezik, mert akkor egy M2-vel repülő tárgy már nem okozna.
A minden oldalon történő marakodást pedig abbahagyhatnátok, függetlenül attól, hogy kinek van igaza!
Marci 368525 2008. február 26. 17:41
Válasz erre
Azt el tudom képzelni, hogy egyszerűen lenézték a "durcás" afrikai országokat és átrepkedtek felettük.Biztosan tudom viszont, hogy a concorde amerika felett a zajártalom miatt nem repülhetett hangsebességgel, az óceán vége előtt le kellett lassítaniuk hiába hagyták a hangrobbanást londonban.Amúgy nem ugrom a kútba akkor sem ha magyarul mondják.::))
mig23papa 368524 2008. február 26. 16:30
Válasz erre
Marci!

Most olvastam, hogy 100 Ft lesz holnaptól 1 liter benzin. Biztos igaz lehet, mert magyarul írták, gyere vegyünk néhány vagonnal, mert lehet egy hét múlva meg azt
írják hogy 1000 Ft lesz. Ne mond el senkinek, jól meggazdagodunk.
A lényeg az, hogy nem minden arany ami fénylik, azért mert az újság írta,
vagy mert ide valaki, lehet még "kacsa" is.
mig23papa 368523 2008. február 26. 16:25
Válasz erre
Nos ebből is láthatjuk, ahogy a Concorde sem volt tökéletes, úgy néha még az internet sem az.
Bocsi a duplázásért.
mig23papa 368522 2008. február 26. 16:24
Válasz erre
Nos ebből is láthatjuk, ahogy a Concorde sem volt tökéletes, úgy néha még az internet sem az.
Bocsi a duplázásért.
mig23papa 368521 2008. február 26. 16:22
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8

Miért olyan hihetetlen?

Csupán azért mert aki ismeri a hangrobbanás fizikáját, az tudja, hogy a hangsebesség zajártalma nem folyamatos, mert hangrobbanás csupán a hangsebesség átlépésekor keletkezik. A talajszinten is csak akkor észlelhető, ha a kialakult hangkúp megfelelő magassági érték alatt találkozik a föld felszínével. (Ekkor viszont akár épületeket is összedönthet)Nem véletlenül kapott magassági korlátozást ez a manőver, magam még tapasztalhattam enyhe hatását, mikor megremegtek az ablakokban az üvegek hangrobbanáskor, de nagyobb baj sohasem történt.
A Concorde repülése során már rég túllépte ezt a magassági limitet mire Afrika fölé ért, tehát szerény véleményem szerint fogalmuk sem volt annak a néhány durcás nyugat-afrikai országnak arról, hogy egy Concorde repked felettük hangsebességgel.
Amúgy a polgári repülésnek sokkal szigorúbb szabályai vannak , mint ahogy a katonai repülésnek is, min azt egy ilyen bulvár sztori megírója gondolná.(ha jól számolom akkor légvonalban minimum kilenc ország felett kellet elrepülnie Anglia és Délafrika között)
Tehát az sem valószínű, hogy egy egyszerű nigériai hajózó századparancsnok bepattan a gépébe, hogy hipp-hopp leszedje azt a rendetlenkedő Concordot.
„majdnem tökéletes elfogás volt, indítási távolságon belül, csak alacsonyabban és nem "elég" közel a Concordhoz”
Mi ez az ellentmondás? Ha indítási távolságon belül volt akkor elég közel volt a célhoz, vagy ha nem "elég" közel a Concordhoz, akkor nem volt indítási távolságon belül.
Csupán az ezen időszakban érvényben lévő menetrendeket kellett volna átnéznie ennek a pancser újságírónak.
Amúgy a beírásod újabb kérdéseket ébreszthet az olvasóban:
1.: „(+ en kicsit utana kerdezoskodtem, olvastam...)”
kitők kérdezősködtél, hol olvastál, és mit még erről?
2.: „(ez a resze tutira igaz a sztorinak, konnyen ellenorizheto)”
miért vagy annyira biztos hogy igaz, hol és hogyan lehet könnyen
ellenőrizni?

A te logikáddal, ha sokat olvasgatunk ugyanarról a dologról, akkor már el is hihetjük a tartalmát? Mert ha igen akkor valóban ott van az
az UFÓ az ufonautákkal Rosvel-ben, és még Nessi szörny is ott lubickol vidáman a tóban.

A Concorde repülés sohasem az olcsóságával reklámozta magát,
többek közt azért nem repültél vele te sem , és én sem.

Szóval a sztori akár igaz is lehet, de nem az, de már megszoktuk, hogy amit mondasz, annak e fele sem igaz :-)

Javasolnám neked , hogy a Concord-al ismerkedj inkább ezen az oldalon, itt talán
nem olvasnál ilyen és ehhez hasonló badarságokat.

www.nagyutazas.hu/magyar/utikalauz/article.php

Végezetül néhány kép a Concorde ferihegyi látogatásáról, ezek igazi képek :-)
mig23papa 368520 2008. február 26. 16:19
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8

Miért olyan hihetetlen?

Csupán azért mert aki ismeri a hangrobbanás fizikáját, az tudja, hogy a hangsebesség zajártalma nem folyamatos, mert hangrobbanás csupán a hangsebesség átlépésekor keletkezik. A talajszinten is csak akkor észlelhető, ha a kialakult hangkúp megfelelő magassági érték alatt találkozik a föld felszínével. (Ekkor viszont akár épületeket is összedönthet)Nem véletlenül kapott magassági korlátozást ez a manőver, magam még tapasztalhattam enyhe hatását, mikor megremegtek az ablakokban az üvegek hangrobbanáskor, de nagyobb baj sohasem történt.
A Concorde repülése során már rég túllépte ezt a magassági limitet mire Afrika fölé ért, tehát szerény véleményem szerint fogalmuk sem volt annak a néhány durcás nyugat-afrikai országnak arról, hogy egy Concorde repked felettük hangsebességgel.
Amúgy a polgári repülésnek sokkal szigorúbb szabályai vannak , mint ahogy a katonai repülésnek is, min azt egy ilyen bulvár sztori megírója gondolná.(ha jól számolom akkor légvonalban minimum kilenc ország felett kellet elrepülnie Anglia és Délafrika között)
Tehát az sem valószínű, hogy egy egyszerű nigériai hajózó századparancsnok bepattan a gépébe, hogy hipp-hopp leszedje azt a rendetlenkedő Concordot.
„majdnem tökéletes elfogás volt, indítási távolságon belül, csak alacsonyabban és nem "elég" közel a Concordhoz”
Mi ez az ellentmondás? Ha indítási távolságon belül volt akkor elég közel volt a célhoz, vagy ha nem "elég" közel a Concordhoz, akkor nem volt indítási távolságon belül.
Csupán az ezen időszakban érvényben lévő menetrendeket kellett volna átnéznie ennek a pancser újságírónak.
Amúgy a beírásod újabb kérdéseket ébreszthet az olvasóban:
1.: „(+ en kicsit utana kerdezoskodtem, olvastam...)”
kitők kérdezősködtél, hol olvastál, és mit még erről?
2.: „(ez a resze tutira igaz a sztorinak, konnyen ellenorizheto)”
miért vagy annyira biztos hogy igaz, hol és hogyan lehet könnyen
ellenőrizni?

A te logikáddal, ha sokat olvasgatunk ugyanarról a dologról, akkor már el is hihetjük a tartalmát? Mert ha igen akkor valóban ott van az
az UFÓ az ufonautákkal Rosvel-ben, és még Nessi szörny is ott lubickol vidáman a tóban.

A Concorde repülés sohasem az olcsóságával reklámozta magát,
többek közt azért nem repültél vele te sem , és én sem.

Szóval a sztori akár igaz is lehet, de nem az, de már megszoktuk, hogy amit mondasz, annak e fele sem igaz :-)

Javasolnám neked , hogy a Concord-al ismerkedj inkább ezen az oldalon, itt talán
nem olvasnál ilyen és ehhez hasonló badarságokat.

www.nagyutazas.hu/magyar/utikalauz/article.php

Végezetül néhány kép a Concorde ferihegyi látogatásáról, ezek igazi képek :-)
Levi 368519 2008. február 26. 10:45
Válasz erre
London-Cap Town
A Google Earth-el mérve légvonalban: 9643 km kb. 6,5 óra
Semleges vizek felett: 11210 km kb. 7,5 óra

Egy óra különbségért az angol kormány utasította volna a BA-t, hogy nemzetközi jogot sértve 9 afrikai ország fölött repüljön át? Ez nem SR-71! A BA saját szakállára ilyet nem tenne, nem tehetne. De van egy csomó egyéb civil repülésért felelős szervezet, aki ezt megakadályozta volna. Könyörgöm.

www.aviation-news.co.uk/concordeChronology.html 1985-ben volt egy út Dél-Afrikába.

www.brooklandsconcorde.com/history.html
Meg a tesztelés alatt 1976-ban.

www.cambridge-covers.co.uk/autoconclist.html Öööö hol van az a rendszeres afrikai repülgetés?

records.fai.org/general_aviation/reco_course.asp
Rekordok, Afrika is. Látszik, hogy sokszor hangsebesség alatt!

www.concordesst.com/history/destinations.html
Charterben ment Cape-Townba, de Lagosba is!
Levi 368518 2008. február 26. 10:04
Válasz erre
Ok. És hogyan repültek át a nempiskóta légierővel rendelkező Algéria felett? A franciáktól kaptak átrepülési engedélyt?
Marci 368517 2008. február 25. 21:00
Válasz erre
Most, hogy elolvastam magyarul egyébként hihető.Főleg ha nem lelőni akarták a polgári áldozatok miatt a gépet csak megijeszteni.Valószinűleg többet nem próbálkoztak:))
sainz 368516 2008. február 25. 20:53
Válasz erre
" Miert olyan hihetetlen? "

Bocsesz, ezt a Levinek szantam, de logikus, hogy a Te beirasodra ertelmezted valasznak.
Mindig elfelejtek raklikkelni a "Valasz erre" ikonra...:))
Marci 368515 2008. február 25. 20:45
Válasz erre
:))) Azért hihetetlen mert egy kukkot sem értek angolul.Azt is írhattam volna, hogy hihető!:::)))
Miggyuri 368514 2008. február 25. 20:26
Válasz erre
sainz!
Köszi!
Miggyuri
sainz 368513 2008. február 25. 20:15
Válasz erre
makettes 368512 2008. február 25. 20:06
Válasz erre
Sainz!
Könyv???
üdv. makettes
sainz 368511 2008. február 25. 18:20
Válasz erre
Miert olyan hihetetlen?

Diohejban a forditas:
(+ en kicsit utana kerdezoskodtem, olvastam...)

A 70-es evektol a brittek a Concorddal ugy repultek Del-Afrikaba, hogy a nagy repulesi magassag miatt nem foglalkoztak nehany nyugat-afrikai orszaggal, nem kertek atrepulesi engedelyt, csak szemtelenul repkedtek felettuk hangsebesseggel.
(ez a resze tutira igaz a sztorinak, konnyen ellenorizheto)
Ezen allamok tobbszor is tiltakoztak a hangsebesseg zajartalma miatt, de a British Airways nagyivbe tett rajuk, inkabb fizetgette a nemzetkozi polgari legugyi hatosag altal kirott birsagokat - ez is ellenorizheto - meg igy is olcsobb volt nekik, mint az ocean felett kerulni..
Mignem az egyik nigeriai MiG-21MF szazad parancsnoka megelegelte a dolgot, es harom pottartallyal es 2xR-13-as raketaval rastartolt a Concordra, majdnem tokeletes elfogas volt, inditasi tavolsagon belul, csak alacsonyabban es nem "eleg" kozel a Concordhoz.
2 R-13-ast inditott, amik szerencsere nem ertek utol a Concordot.

Nos errol a reszerol a sztorinak nemtom mit higgyek...akar igaz is lehet.

Az oroszok kozel 2000 21-est exportaltak Afrikaba, ezek nemkeves kofliktusban vettek reszt, de foto, erdemleges info nem sok van roluk..
Levi 368510 2008. február 25. 16:14
Válasz erre
Ja ez valami filmebn volt. Ez nem a forgatókönyv?
Marci 368509 2008. február 25. 14:40
Válasz erre
Szerintem hihetetlen.Teljesen igazad van és ha megértem amit írtál talán meg is indoklom.
Miggyuri 368508 2008. február 25. 04:56
Válasz erre
Bitte auf Ungarisch! Pa vengerszi pázsáluszta!
sainz 368507 2008. február 24. 23:58
Válasz erre
Haaat ez ???
Hihetetlen vagy megsem?

Recently, I've heard probably the craziest "that pilot and his mission..." story ever...

The older ones between us are going to remember, that in the 1970s and 1990s, British Airways used to fly Concorde over Africa. To be sincere, this is so long ago, that even I can only barely recall all the details, or what were the destignation this line connected.

Now, in the later years, there was a detour-route introduced to avoid complaints because of the Mach 2 shock-cone the plane was pulling behind it, causing complaints from the local population. But, at earlier times, the original route took these roughly over Nigeria and several other countries due east...

And, as most of us know, Nigeria used to have two squadrons equipped with MiG-21s...

Surely, we all come to "specific" brilliant ideas time and again. And so it happened that there was "that" Squadron-Commander of a specific Nigerian Air Force MiG-21-unit, who once wanted to see if he can intercept a Concorde. To keep the long story short, without any authorisation from higher authorities, but with help of a sellected crew of one of available ground-based radar stations, and sitting in a carefully pre-inspected MiG-21 (armed with two R-13M missiles and carrying three drop tanks), this officer decided to give it a try...

Some here might be surprised to hear that he "almost" made it: the ground radar station crew was working well, so the MiG ended within the max engagement envelope of the Concorde. Surely, the MiG-21MF wouldn't go as high or as fast as Concorde was flying, so this "meeting" was of a very short duration. Besides, the smart officer in question almost run his plane out of fuel while attempting to catch the Mach-2-airliner...

But - and now comes the best part: while keeping an eye on his fuel status, the redoutable officer in question acquired that Concorde, and fired two R-13Ms!

Luckily for non-suspecting passengers and the crew of the supersonic delta high above him (these have never even noticed the MiG or his missiles), both R-13s run out of steam before reaching their target - even if the source of this story commented that it was actually "quite a close shave".

BTW, the source in question is really reliable: this is no "urban legend". It happened for real.
cseka76 368506 2008. február 24. 17:25
Válasz erre
Köszi Szabi77,ez nekem is meg van!

Valószínű,hogy ilyen festéssel készítem a gépet.

cseka76
Szabi77 368505 2008. február 24. 16:59
Válasz erre
21Fgdr2
21Fgdr2

Cseka76!
Lehet hogy már láttad itt egy terepszínű F13-as!
Szabi77
cseka76 368504 2008. február 24. 12:23
Válasz erre
makettes 368503 2008. február 24. 12:03
Válasz erre
Szia Sainz!
Mi a helyzet a készülő könyveddel?
üdv. makettes
zoli1989 368502 2008. február 24. 11:46
Válasz erre
623
623
623-n
623-n
f-13622
f-13622
F1301
F1301
F13.03
F13.03
F13.02
F13.02
scheindhs
scheindhs

Én ezeket találtam:
sainz 368501 2008. február 24. 10:58
Válasz erre
21s
21s
52xx
52xx
5210 a
5210 a
5210
5210
pilot a
pilot a
s
s

ooops..
sainz 368500 2008. február 24. 10:55
Válasz erre
Nekem ezek tenger-kamonak tunnek(de lehet h jol alcaz a dzsungel felett is).
A 21-es pilotan mintha mentomelleny lenne, de a szuhoj pilotakon egyertelmu.
cseka76 368499 2008. február 24. 10:50
Válasz erre
Köszi szépen ezeket is!

cseka76
sainz 368498 2008. február 24. 10:41
Válasz erre
335
335
605
605
622 a
622 a
639
639
677
677
688
688
744
744

Nekem ennyit sikerult osszekaparni a neten(de mar regen nem vadasztam, lehet, hogy vannak ujabbak is), nem igazan hasznalhatoak makettezo szemmel.
A DHL konyvben van meg par szines foto.
sainz 368497 2008. február 24. 10:27
Válasz erre
Es ha megnezzuk azt a keves fotot ami napvilagot latott viet MiG-21bis-esekrol(MF-et kivontak 2000 tavaszan), vagy a gyari teflonszurke vagy kulonbozo kek terepfestest viselnek.Ez egyertelmuen a tenger feletti feladatokra utal.
A viet Szu-22-esek pedig nemreg lettek modernizalva, elsodleges feladatuk a hajok elleni harc, rendszeresen lovoldoznek hajoroncsokra UB-val es kH-23-al.
cseka76 368496 2008. február 24. 10:19
Válasz erre
sainz!

Tudnál még esetleg néhány terepszínű NDK-s 21 F13 képet?

cseka76
Hind 368495 2008. február 24. 10:14
Válasz erre
Söt,a katapultülésben lévő túlélőkészlet is annak fügvényében van összeállítva,hogy hol operál a repcsi.Mert ugye a horgászkészlet,és a gumicsónak szárazföldre nem annyira okés:
sainz 368494 2008. február 24. 10:02
Válasz erre
Haaat...sztem a vietamiak szinte mindig mentomellenyben repultek(nek).
Az egesz orszag relative keskeny es hosszu tengerparttal rendelkezik.
A tamadok joresze pedig anyahajokrol erkezett-tavozott, nagyon sok legiharc, de meg lerakkal leloves is a tenger felett tortent.
Szoval a mentomelleny nem kizaro ok.
migi 368493 2008. február 24. 09:53
Válasz erre
Most már biztos vagyok benne hogy igy történt , mit keresne mentőmellény a VDK pilótákon légiriadónál .
cseka76 368492 2008. február 24. 07:07
Válasz erre
flagon,légyszi írj egy email címet,mert nem találom!

cseka76
sainz 368491 2008. február 23. 22:53
Válasz erre
21-1
21-1

Egy kis Afrika, napjainkban:
sainz 368490 2008. február 23. 22:51
Válasz erre
Elkepzelheto hogy beletettek a filmbe egy reszletet.
Nem lehet egyszeru eredeti vietnami filmfelveteleket talalni(venni) egy ilyen filmhez.
migi 368489 2008. február 23. 22:25
Válasz erre
Igen lehet, de mit kerestek ezek akkor Vietnámban ? mikor kezdték ezeket gyártani? vagy a filmrészlet nem ott készült csak bevágás volt ugymond 21-es db.db sárgák sárgák .
migi 368488 2008. február 23. 22:17
Válasz erre
Úgy nyilt mint a 23 kabinteteje
sainz 368487 2008. február 23. 22:16
Válasz erre
Valoszinuleg egy csajniz J-7-es volt az:
www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/mig-21.htm
migi 368486 2008. február 23. 22:09
Válasz erre
Igen Laci ezt tudom de ez hátulról felfelé nyilt vagyis a forgáspont hátul volt .megpróbálok a filmből képet késziteni valahogy .
Rumcájsz 368485 2008. február 23. 22:01
Válasz erre
Mi ebben a megdöbbentő, a 21F és PF és első szériás PFM tipusoknak a kabinteteje hátulról előre-felfelé nyilt, magyarán a dekk bekötési-forgási csomópontja elöl volt, és két süritett-levegős munkahenger nyitotta fel.
mig23papa 368484 2008. február 23. 21:01
Válasz erre
Heló Laci
Ebből is látható hogy a Mig 21 lehetőségei máig is kimeríthetetlenek
csekát már értem :-)
migi 368483 2008. február 23. 20:45
Válasz erre
Szia Laci
Nem 76 cd hanem a kollega nick neve cseka 76
Néztem egy Vietnámi kisfilmet Mig-21-sekről és megdöbbenve láttam egy olyan gépet aminek a kabin teteje hátulról nyilik felfele .
üdv: migi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.