/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
Buza 368381 2008. január 28. 08:48
Válasz erre
Szia migi!
Tudnánk emilben értekezni? Én egy PG festésű - tehát fém színű - UM-ben gondolkodom. Jól jönne egy kis tapasztalat a makettel kapcsolatban.
Üdv. buzasg@chello.hu
migi 368380 2008. január 27. 21:10
Válasz erre
Szia Buza
Inkább a földre mert a konténerbe nem látszana csak az eleje. De ha nem lessz akkor csak kinyitom a konténert. A makett 1/32 Trumpeter.
notarius 368379 2008. január 27. 20:35
Válasz erre
Kösz a kimerítő választ! Éppen csak az eleje fog látszani: orrgyűrű + 2-3 mm.
Buza 368378 2008. január 27. 20:31
Válasz erre
Természetesen: Felszállóredöny!
Buza 368377 2008. január 27. 20:30
Válasz erre
szívócsatorna
szívócsatorna
PG UM
PG UM

Ezüst, alumínium. Az orrgyürű más anyagból volt esztergálva, látszott a különbség. A pompázsgátló és a felszákkóredöny egy barnásabb árnyalatú aluminium volt. (kívúl-belül, már amikor kívül nem volt lefestve.)
notarius 368376 2008. január 27. 20:20
Válasz erre
Belül az orrban, amíg látszik.
Buza 368375 2008. január 27. 20:19
Válasz erre
notarius 368374 2008. január 27. 20:16
Válasz erre
Tudja valaki, milyen színű az UM-ek szívócsatornája? Egyértelmű képet nem találtam sajnos.
Buza 368373 2008. január 27. 20:12
Válasz erre
migi
Tényleg nem sok látszhat a maketten a kompresszorlemez alatti dolgokból. Az aksikat a konténerbe akarod rakni, vagy a gép mellé a földre? Milyen cégtől van a makett?
Üdv: Búza
mig23papa 368372 2008. január 27. 16:21
Válasz erre
migi
igéretet kaptam egy ismerősömtől, hogy lefényképezi az aksit
migi 368371 2008. január 27. 07:46
Válasz erre
Ezzel az a baj hogy nem látszik csak ha felemeled a gépet , de majd meglátjuk.
mig23papa 368370 2008. január 26. 22:28
Válasz erre
kompresszor ellenőrző nyílás
kompresszor ellenő...

valahol itt ahol sárgával jelöltem
mig23papa 368369 2008. január 26. 22:19
Válasz erre
a kompresszor ellenőrző nyílás a jobb főfutógondolában van, egy jó nagy darab lemez körbe rakva gyorszárakkal
migi 368368 2008. január 26. 22:15
Válasz erre
Ha megmutatod melyik az ,az órkúp úgyis különlessz a radarral.
mig23papa 368367 2008. január 26. 22:07
Válasz erre
migi

a kompresszor ellenőrző nyílást nem akarod kinyitni? milyen csúcs lenne , benne a kompresszorral, meg a szívócsatornával
mig23papa 368366 2008. január 26. 22:06
Válasz erre
migi 368365 2008. január 26. 22:01
Válasz erre
Ismerem a könyvet ,de én az akumlátorról keresek képet ,
De azért köszönöm
migi 368364 2008. január 26. 21:59
Válasz erre
Tudod van egy 1/32 21 MF kittem szeretném kicsit felcifrázni, kinyitni egy pár helyen , köztük az aksit is .
Figaro 368363 2008. január 26. 21:55
Válasz erre
Mig21-05
Mig21-05

Ezt találtam az aksi tartóról.
mig23papa 368362 2008. január 26. 21:47
Válasz erre
migi

nekem sincs, de lehet hogy tudok szerezni, holnap beszélek egy barátommaal ez ügyben,
lehet a pontos tipusát is megtudom

igazából nem volt senkinek sem "személyi gépe" ez afféle NATO-s szokás átvétele lett
ott volt szokás a pilcsik nevét ráírni a gépekre,

kettő darab aksi volt a Mig21, és a Mig23-as gépeken is, a Mig21 nél egymás mellett a lenyíló dobozban, a Mig23MF-nél az orrfutógondola jobb és baloldalában a Mig23 UB-nál meg a szívócsatorna jobb oldalában a főfutógondola előtt volt egy üreg, és egy dobozba kellett előre betenni a két aksit és betolni a helyére

a tetején volt egy kis felnyitható ajtó, ott lehetett csatlakoztatni a gépben lévő kábelt
a felnyiló ajtó egyben biztosította is a kábelt kicsúszás ellen
migi 368361 2008. január 26. 21:15
Válasz erre
De biztos láttál ilyet , abban a lenyitható dobozban hány db volt ? és ezeken nem látszott semmi mint az autó aksikon a porusok . vagy volt valami rajta ?
Rumcájsz 368360 2008. január 26. 20:59
Válasz erre
Nekem sajna nincs fotóm a -21 aksijáról, csak azt tudom, hogy valami SzAM-... volt a tipusa
migi 368359 2008. január 26. 20:47
Válasz erre
Szevasztok Lászlók
Nincs senkinek se akumlátor fotója ,ilyen butaságot keresek .Urak az 5531 Bis a Lanecker József személyi gépe volt, elötte a Pető gépe volt ?
mig23papa 368358 2008. január 26. 15:30
Válasz erre
lehet hogy nálad a gond, mert amit a másik címről írtál azt megkaptam, és válaszoltam is rá
migi 368357 2008. január 26. 12:53
Válasz erre
Elnézést mindenkitől de ide kell irnóm .
mig23papának
Laci a leveleimre mindig azt a választ kapom hogy a cimzett blokkolja a levél kézbesitését.
migi
flagon 368356 2008. január 26. 09:50
Válasz erre
sainz!

Köszönöm!
sainz 368355 2008. január 25. 18:35
Válasz erre
Hind 368354 2008. január 25. 16:38
Válasz erre
Az első kettő a PG-s a harmadik Szolnok
bigboy 368353 2008. január 25. 16:23
Válasz erre
HUAF_4
HUAF_4
HUAF_8
HUAF_8
HUAF_5
HUAF_5
MiG21-05
MiG21-05

csak igy duma nélkul.
flagon 368352 2008. január 25. 16:05
Válasz erre
aV2TBB2A-73fb35b66c47bb250dc3806617c40377
aV2TBB2A-...

Mig-21 PFM Fishbed-D a Szovjet légierő bemutató repülőgépe.
sainz 368351 2008. január 25. 00:43
Válasz erre
kedves Laci

A tortenelmi huseg kedveert:

Kuldtem neked nehany ritka fotot(Szovjet-Legiero).
Elkulted nekem cserebe Nagy Erno nehany szkennelt diajat, amik a 70-es evek kozepen keszultek a Szu-ban, amik mar nekem megvoltak mashonnan.
Kis uzletunk itt felbeszakadt, mivel nem voltak sajat orosz fotoid.

" te magad bizonyítottad be ezt nekem amikor elküldtél párat nekem, beazonosítás céljából, hogy kik vannak rajta, jó szokásodhoz híven olyan kisméretben, hogy igazán semmit sem lehesen vele kezdeni "

Ezt most nem ertem.
Te tutira osszekeversz valakivel.
Hogy lekicsinyitem a te fotoidat es visszakuldom neked?

Leirhatnam meg nehany nyelven, de valoszinuleg szandekosan nem akarod megerteni magyarul sem, azok utan amit mar egyszer leirtal, hogy Zoltan Gyulatol csak a sajat fotoit kaptam.

" hogy én adjam oda amim van, de hogy mit kapnék cserébe arról egy szó sem hangzott el "

Nem akarlak elkeseriteni, de valoszinuleg ez minden banatod oka.
Ugyanis anno vilagosan megirtam neked, hogy engem mi erdekel, es mit tudok cserebe adni.
Sajnos nalad nincsenek olyan fotok amik szoba johetnek cserekent.
Ugyanis pl. egy negativrol szkennelt MiG-21F-13 foto nem egyenerteku egy papirkeprol szkennelt ekfelsegjeles MiG-23 fotoval...
Es ez megint nem felreertendo, tisztellek amiert fotoztal, es nem a kepeidet minositem.
Egyszeruen engem a 90 elotti korszak erdekel es az oroszok.

" mert én azért eltöltöttem a repülésben pár évet, te miért nem beszélsz sohasem hasonló emlékeidről? "

Ez most hogy jon ide?
Sosem titkoltam, hogy "csak" sorkatonakent, utana pedig civilkent rajongok ezert az egeszert.
Eszembe nem jutna itt vitaba szallni a bennfentesekkel.
Miert nem azokat nyaggatod fotokert, akik eltoltottek a repulesben jopar evet?

Igazad van, nem teszek fel ide tobb kepet, nem keresem itt senki segitseget, jarom az eddig is jol bevalt utat.
Szerencsere sokan vannak a volt hivatasosok kozott, akik boldogan segitenek a szemelyes ismeretseg utan ...nyilvan csalodtak.

UI.:
A Vagvolgyi Laszloval kapcsolatban koszonom a segitsegedet.
A geptoreserol nagyon korrekt fotosorozat van nalam, a roncsokrol es a geprol meg joval elotte.
Ha masert nem is, ezert biztosan szoba fog velem allni.

Szolas- irasszabadsag van...
Irhatsz konyvet(en mar reg megtettem volna a helyedben).
Mindenkeppen mas lesz mint az amit en irok.
Ettol(is) szep az elet, szerencsere kulonbozoek vagyunk mindannyian...

udv
robi
mig23papa 368350 2008. január 24. 23:18
Válasz erre
kedves Róbert
természetesen nem veszek tőled semmit sem sértésnek, igazad van az hogy én osztogatom a kepeimet, az én dontesem volt, ezért nem is gond nekem hogy Zoltan Gyula révén hozzád is eljutottak az általam készített , vagy az általam másoktól összegyűjtött képek, (te magad bizonyítottad be ezt nekem amikor elküldtél párat nekem, beazonosítás céljából, hogy kik vannak rajta, jó szokásodhoz híven olyan kisméretben, hogy igazán semmit sem lehesen vele kezdeni) hisz veled ellentétben nekem nem az a célom a birtokomban lévő képekkel hogy csücsüljek rajta, hanem az hogy minél több ember láthassa azokat.
Természetesen megengedem, hogy te dontsed el mikor, mit kezdesz a fotoiddal, de azt is eldöntheted hogy mit kezdesz a tőlem hozzádkerült képeimmel is, de akkor ne vedd zokon ha a nekem elküldött képeidről (visszaküldve neked) tételesen elmondtam, hogy azt mikor és hol készítettem.

NEM jarhattal velem sehogyan, mint irtam NEM vagyunk kapcsolatban.
(kiveve ezt a meddo uzenetvaltast)

Ebben is igazad van , mert nem te vagy az egyike azon kettő személynek hogy idézzem magamat:" mindegyik közismert figurája (volt)a magyar katonai repülésnek", mivel te nem vagy közismert figurája a magyar katonai repülésnek. A meddő üzenetváltás meg azért volt meddő, mert arról szólt, hogy én adjam oda amim van, de hogy mit kapnék cserébe arról egy szó sem hangzott el.
Zoltan Gyula szerintem is egy nagyon korrekt fazon, talán régebben ismerem őt mint te, sohasem csalódtam benne képcsere ügyben, és másban sem, már csak azért sem mivel éppen én kértem hogy adja tovább a képeimet a barátainak, az egy más kérdés hogy ő általa hozzád is elkerültek, de mint mondtam nekem ez nem gond.

Idézlek "Es nem fognak vele a Neten kerkedni, nem fogjak osztogatni..."
Ha mindenki így gondolná, akkor te sem tudnál jó kis linkeket berakosgatni ide a mások által készített képekről.
Hogy nem tudom lekovetni, kihez, hova, hany peldanyban kerultek a képeim, az engem nem minősíthet , és azokat sem akiknek odaadtam, (mert akkor Zoltán Gyuszit is minősíthetné) az én képeim szabadon felhasználhatóak, mint ez már néhány esetben bizonyítást is nyert.

Száz szónakm is egy a vége , örülj neki hogy kapcsolatban állsz Manóval, mert így gazdagabb lehettél az én gyűjteményemmel is.

Harag egy szál sem, nem erről szól ez a történet.
De a logikádat nem egészen értem, hogy pl. feldobsz egy képet ki van rajta kérdéssel, megkérve pl engem hogy értesítsem az illetőt hogy vegye fel veled a kapcsolatot, és akkor kap tőled egy rakás képet, vagy hogy hozzalak össze a Herédi Janival, hogy ő is kaphasson tőled képeket, vagy keressem meg neked a Kispéter Istvánt, hogy kérhessél tőle egy rakás képet. Ha nem lennék itt a makettinfón, akkor lehet nem is tudnád hogy ki az a képen, vagy hogy kérdezősködjek Vágvölgyi Lacitól a részedre.
Így tényleg könnyű könyvet írni, lehet meg is kérdezek mindenkit és meg írom én azt a könavet. Mit szólnál hozzá?
Nyugi, nem olyan családból származom, pedig rengeteg idot, munkat - ha ugy jobban tetszik, Penzt - fektettem én is a hobbimba, de veled ellentétben, ezt mások örömére is teszem, nem csak a magaméra. Majd meglátod ha szépen sorban egyre több és több képem fog a neten körbe körbe keringeni, mert szerintem a netet (többek közt) éppen ezért találták ki.
Arról nem is beszélve hogy ez által, időt, pénzt , és féradtságot spórolhatok meg a magam . és mások számárs is, mint például neked is , ha ténylegy felhívnám mondjuk Vágvölgyi Lacit és beírnám neked atőle kapott információkat. Megérné nekd.

Na a magam részéről lezárom az ügyet, (hisz nem a mi kettőnk dolgával kell itt foglalkozni), de jó tanulságokkal szolgálhat, talán mások számára is ez a párbeszéd.

Repules Barati Udvozlettel: Laci

(mert én azért eltöltöttem a repülésben pár évet, te miért nem beszélsz sohasem hasonló emlékeidről?)
sainz 368349 2008. január 24. 22:06
Válasz erre
mig23papa!

1 - Soha nem talalkoztunk
(valtottunk par Emilt es Te felhivtal egyszer)
2 - Kovetkezeskeppen, nem kaptam toled 3 DVD-re valo kepet

Amennyiben Z.GY. monogram alatt Zoltan "Mano" Gyula ex-taszari 21-es pilotat erted, vele valoban kapcsolatban allok.
Tole megkaptam az eredeti diakat es negativokat, amiket a Szuban keszitett foiskolas koraban(szkenneltem, retusalgatom...).
Tehat a SAJAT fotoit.
Nem a tiedet, nem a maset...
Koztudottan Szovjet-Legiero manias vagyok, kutakodasaim alapvetoen erre iranyulnak.
Zoltan Gyula egy nagyon korrekt fazon, en a helyedben egy kicsit tajekozodnek, mielott valakirol allitok valamit, es azt le is irom a Neten.
Cserebe Zoltan Gyula rengeteg taszari - 1990 elotti - fotot kapott tolem, nagyreszt kivalo minosegben, negativokrol szkennelve.Es ezutan is megkap mindent, amit sikerul elokeritenem azokbol az evekbol...
Mert nalam ez igy mukodik...kaptam kb 200 diat, negativot, adtam kb 600 hasonlot...

Es nem csak Manoval kapcsolatban mukodik igy, hanem nagyon sok mas pilotaval, muszakival.
Sokaktol nem kapok semmit, "csak" beszelgetunk egy jot, megis adok nekik egy halom fotot a multjukbol...
Eleg ha Szoke Sanyit v Varga "Tomort" megkerded, nekik nincsenek sajat fotoik, megis megkaptak tolem tobb asztrahanyi loveszet szuper kepanyagat, fotokat a 23-asrol a 80-as evek elejerol stb.
Es nem fognak vele a Neten kerkedni, nem fogjak osztogatni...
Mert ket perc beszelgetes utan megertettek hogy nem lehet, vagy nem akarom, mivel mas terveim vannak a kepekkel.
Nem tegnap tortent, megsem buktak elo a kepek...szavukat adtak, Uriemberek...
Es a jovoben is sok erdekes fotot fognak tolem kapni.

" kettő emberrel jártam még hasonlóképpen "

NEM jarhattal velem sehogyan, mint irtam NEM vagyunk kapcsolatban.
(kiveve ezt a meddo uzenetvaltast)

Az hogy Te osztogatod a kepeidet, a Te dontesed volt.
Hogy nem tudod lekovetni, kihez, hova, hany peldanyban kerult, ez csupan Teged es azokat minosit, akiknek odaadtad a kepeidet.
(es most ezt nem kell sertesnek venned, Te magad irtad le a szituaciot)

Rajtad kivul itt sokaknak feltunt, hogy azon kevesek koze tartozom, akik itt neha publikalnak ritka, erdekes fotokat, amiket mashol nem talalsz meg...
De most megint elszomorodtam...Miert is jo ez nekem?

Rengeteg idot, munkat - ha ugy jobban tetszik, Penzt - fektettem a hobbimba.
Engedd meg nekem, hogy en dontsem el mikor, mit kezdek a fotoimmal.

" de nagy gondot nem csinálok belőle, mert mint mondtam, ami késik az nem múlik, az ő gyűjteményük is eljut egyszercsak hozzám is "

Nos...ezen nagyon elcsodalkoznek, ha megtortenne

Repules Barati Udvozlettel:
Szombati Robert
Levi 368348 2008. január 23. 20:46
Válasz erre
mig23papa 368347 2008. január 22. 21:47
Válasz erre
számomra meg az a tanulság, hogy ha van egy jó cuccom (egy rakás mások számára még ismeretlen kép mondjuk) akkor nem ülök rá, hanem aki szeretné ezt megkapni tőlem akkor meg is kapja azt, és nem úgy hogy egy képért egy képet, mert lehet hogy én több képet adok, mint amennyit kapok cserébe, nem érdekel, a lényeg hogy így már nem veszhet el örökre sok-sok értékes pótolhatatlan kép, mert lehet hogy akkor és ott csak én ( vagy te, vagy akárki más) fényképezhettem, tudod beszéltem már erről, én adtam három DVD-re való képet H.I. barátomnak, kérve hogy adja tovább a barátainak is, ő továbbadta többek közt Z.Gy. barátjának is , ő pedig továbbadta, na kinek? hát neked is például,
tehát a lényeg az, hogyha én nem adom ki a kezemből azt a három DVD-t soha, akkor te is szegényebb lennél annyi képpel,

mit is kaptam én ezért cserébe, H.I. és Z.Gy. barátomtól hasonló volumenű anyagot, na és tőled mit kaptam cserébe ezért a pár ezer képért, hát eddig még szinte semmit, természetesen nem haragszom ezért, hisz még mindíg reménykedem, hogy ami késik az nem múlik, talán egyszer te is nyitottá vállsz ehhez a hozzáálláshoz amit én is (és még sokan mások is)képviselek ezen a téren

maximálisan megértem az indokaidat is, miszerint könyvet (könyveket) szeretnél kiadni a nálad lévő anyagok felhasználásával, ezért nem adod ki a képeidet szívesen a kezedből, de az összes képed úgysem lesz benne a könyveidben, mi a szándékod azokkal amik nem lesznek benne, nézegeted amíg lehet, és magaddal viszed majd a sírba? mi értelme lenne annak?

kettő emberrel jártam még hasonlóképpen, mindegyik közismert figurája (volt)a magyar katonai repülésnek, igéretet tettek a képcserére, és miután a kezükben volt a képeimmel telerakott DVD , elfelejtkeztek az igéretükről, de nagy gondot nem csinálok belőle, mert mint mondtam, ami késik az nem múlik, az ő gyűjteményük is eljut egyszercsak hozzám is, mint ahogy hozzád is eljutottak a képeim , pedig még soha nem is találkoztunk

"Valaki mert fotozni, vanaki nem.
Van akit elkaptak, van akit nem."

mondod te,

valaki továbbadja a képeit, valaki meg nem

mondom én

na és melyiknek van több értelme???

hát ez itt a kérdés, talán érdemes rajta egy kicsit elgondolkozni, amíg nem késő

repülős baráti üdvözlettel: mig23papa vagyis Laci Pápáról
Csillagvadász 368346 2008. január 22. 21:29
Válasz erre
DSCF7684
DSCF7684

Készülgetek...Ma lábra álltunk!:) A fű is...:) Csak az még nem láccik :D
Üdv:CSV
sainz 368345 2008. január 22. 21:16
Válasz erre
Az egy olyan vilag volt...

Valaki mert fotozni, vanaki nem.
Van akit elkaptak, van akit nem.
mig23papa 368344 2008. január 22. 21:07
Válasz erre
sainz
mi lehet a tanulság számodra az ilyen esetekből ?
mig23papa 368343 2008. január 22. 19:54
Válasz erre
nem fognak keringeni, küldheted mig23papa@freemail.hu emilcímemre
f2d 368342 2008. január 22. 19:33
Válasz erre
f2d 368341 2008. január 22. 19:29
Válasz erre
Van a KP-nek Su-22-ese és Mi-4-ese is.
sainz 368340 2008. január 22. 18:43
Válasz erre
Azok a fotok nem fognak a neten keringeni(21F-13 furol).
mig23papa 368339 2008. január 21. 23:38
Válasz erre
hát igen az UA 21 egyszerű de nagyszerű, de a helikopi sem rossz szerkemtyű
mig23papa 368338 2008. január 21. 23:36
Válasz erre
sainz
okés várom a mig23papa@freemail.hu emilcímemre

Milyen többi kép? hát amit írtál itten: "Sokat repultek fuvesrol a 21F-13-asok, nyugodtan teheted a makettet fure.
UB-blokkal volt loveszet fuvesrol startolva pottartallyal, ugy meg erdekesebb.
Foto is van tobb tucat, de arra Husvetig varnod kell, addig kulfoldon vagyok."
Hind 368337 2008. január 21. 07:29
Válasz erre
OK!
A legjobban a blokkolásgátlója tetszik a 21-esnek!!! A centrifugális redukciós szelep.egy golyó,meg egy rugó!!
Csak egy kis hozzátétel:anikor megláttam a Gri-poliésztert,és annak babakocsi méretű kerekeit,hátsok jót nem néztem ki belőle.Szerintem úgy zakatol,a pályán,mintha a régi M7-esen menne.
Maradok is a helikoptrnél. amíg van belőle.
sainz 368336 2008. január 20. 22:28
Válasz erre
Majd kapod high-res, scan-negative Emilben, azon latni fogod.
Ezen a gepemen csak a gyatra papirkep van meg.

Milyen tobbi kep?
mig23papa 368335 2008. január 20. 22:20
Válasz erre
sainz
örülök neki, (bár én nemlátom az oldalszámot) a többi kép mikor érkezik?
sainz 368334 2008. január 20. 22:09
Válasz erre
beolvasás0314_resizw
beolvasá...

Taszari PF-ek Siofok-Kilitin 1984-ben.

mig23papa!
a femszinu a te volt madarad, a 408-as
mombasa 368333 2008. január 20. 21:29
Válasz erre
köszi a segítséget és a fotokat mig23papa

mombasa
mig23papa 368332 2008. január 20. 20:50
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1

Hind
ebben teljesen igazad van, minél kisebb az átmérő,(ugyanazon leszállósebességnél) annál nagyobb a kerék fordulatszáma, de a lényeg , hogy erre a fordulatra szinte századmásodperc alatt kell felpörögnie,
tőlem is távol áll a vitatkozás, én egyszerű szakmai eszmecserének hívnám ezt a párbeszédet, örülök hogy van kivel, és van miről beszélgetni repülős témában

hogy mit kell kibírnia egy guminak leszálláskor, csak egy sztori emlékeimből
a kerekeken van egy kerékkifékező automatika (afféle ABS) egyik repülési napon az egyik ilyen nem igazán működött 100%-osan, ami abban mutatkozott meg, hogy amikor leszálláskor felpörgött volna a kerék a betonfogáskor, ez a szerkezet a hibás működés következtében autómatikusan befékezte azt a kereket egy pillanatra, tehát gyakorlatilag olyan volt, mintha a hajózó behúzott fékkel szállt volna le, egy nagy fleknivel ért be a zónába a gép, persze egyből megkérdeztem a pilcsit, hogy miért fogta a féket leszálláskor, nem fogta mondta ő, semmi gond, a következő leszálláskor egy újebb flekni lett ugyanazon a gumin, de mivel nem ugyanaz a hajózó szállt le vele, gyanus lett a dolog, és felemelt kerékkel ellenőrizve a hibát, kiderült hogy a kifékezés adója döglött be, igaz, hogy ez a gép nem F13-as, hanem PF nagyobb kerékkel volt,de véleményem szerint szép dolog volt a gumitól kétszer egymásután "behúzott fékkel" leszállnia, az F13 gumi sem lehetett rosszabb anyagból, igaz kisebb volt, de szerintem az is kibírt volna ilyen meghibásodást,

Mig23-as emlékeimből is van ilyen mit bír a gumi sztori,
repülésen normál felszállósúllyal (15300 Kg) felszálva a gépem, olajnyomás lámpa jelzése miatt kénytelen volt azzal a lendülettel a lehető legkisebb körből leszállni
megközelítve a megengedett legnagyobb leszállósúlyt (15200 Kg)
mindenki meg volt ijedve (mert ilyen eset még nem volt), mert nem is gondoltak hirtelen arra , hogy egy felszállás alatt az elfüstült keró által simán a megengedett érték alá csökken a gép súlya,
akkor nyugodtak meg amikor leszállás után megsem látszott a "túlsúly" káros hatása, és a főfutón lévő berugózás jelző (spion) sem mutatott 80 %-nál nagyobb értéket
ahhoz hogy tényleg elsurranjon a gumi nagy elbaltázás kell leszálláskor, vagy egy rejtett gyárihibás gumi
természetesen a gumi sem bír ki mindent, például azt sem, hogy a betonon, hajtóművezés közben behűzott fékekkel, (mivel nem volt kikötve a gép)véletlen forszázs kapcsolás miatt megcsúszva a gép ez lett a gumi sorsa, a dolog pikantériája hogy ehhez hasonló manővert kétszer is ugyanaz a kolléga játszotta el,ezért a neve egy darabig "radírpók volt " haveri körökben
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.